November 5, 2019 -
Αυτό ήταν το θέμα συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο τη Δευτέρα. Το να σταματήσουμε να ταξιδεύουμε δεν είναι λύση, απαιτείται ωστόσο αλλαγή πλεύσης στον τομέα του τουρισμού, εκτιμούν ειδικοί.
Η Σουηδέζα ακτιβίστρια για το περιβάλλον Γκρέτα Τούνμπεργκ αρνήθηκε να ταξιδέψει στην Αμερική με αεροπλάνο και προτίμησε να διασχίσει τον Ατλαντικό με ιστιοφόρο. Ένας τρόπος για να έρθει στη δημοσιότητα το θέμα των ταξιδιών χωρίς επιβαρυντικούς για το περιβάλλον ρύπους.
Θέλουν όμως πραγματικά οι άνθρωποι σήμερα να μειώσουν τα ταξίδια τους με το αεροπλάνο; Ο Τόρστεν Σέφερ, επικεφαλής του τμήματος επικοινωνίας του Γερμανικού Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτορείων δεν είναι καθόλου βέβαιος πως κάτι τέτοιο ισχύει. Κάτι τέτοιο δεν ανταποκρίνεται στον αριθμό των κρατήσεων για φέτος. Εάν όντως υπάρχει ευαισθητοποίηση πάνω στο θέμα, θα μπορούσε να φανεί τον επόμενο ή μεθεπόμενο χρόνο, τονίζει ο Γερμανός ειδικός.
Μάλιστα σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Rheinische Post, ο αριθμός των τουριστών που πετούν με αεροπλάνο αυξήθηκε. Εκτός αυτού από τον Αύγουστο του 2018 ο αριθμός των επιβατών που πετούν με αεροπλάνο αυξάνεται κάθε μήνα σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής αεροπλοΐας. Από τον Αύγουστο του 2018 μέχρι τον Αύγουστο του 2019 πέταξαν 125,1 εκατομμύρια επιβάτες ενώ ένα χρόνο πριν ο αριθμός τους ήταν 119,4 εκατομμύρια.
Δεν είναι λύση να μην ταξιδεύεις με αεροπλάνο
Ο πρόεδρος του Ομοσπονδιακού Γερμανικού Συνδέσμου για την Οικονομία του Τουρισμού Μίχαελ Φρέτσελ ζήτησε και πέρυσι στο ίδιο συνέδριο «δίκαιους κανόνες ανταγωνισμού». Τα παραδοσιακά ταξιδιωτικά γραφεία χάνουν έδαφος και τη θέση τους κερδίζει η οργάνωση των ταξιδιών μέσω διαδικτύου. Ο κλάδος ζητάει από την πολιτική εδώ και καιρό πιο ευέλικτες διαδικασίες, λιγότερο γραφειοκρατικές.
Για τον Τόμας Σέφερ το θέμα της κλιματικής αλλαγής απαιτεί προσοχή. «Το να σταματήσουμε να ταξιδεύουμε δεν είναι λύση. Όλοι θέλουμε να επωφεληθούμε από τον τουρισμό, όλοι θέλουμε να κάνουμε διακοπές και όλοι θέλουμε να ανακαλύψουμε τον κόσμο» συμπληρώνει.
Ακραίες λύσεις θα έθεταν σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας όχι μόνο στη Γερμανία. Συνολικά υπολογίζεται ότι τρία εκατομμύρια θέσεις εργασίας θα κινδύνευαν. Για κάποιες χώρες μάλιστα που εξαρτώνται περισσότερο από τον τουρισμό τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα. «Δεκαπέντε ταξιδιώτες στηρίζουν μια θέση εργασίας στις αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες οικονομίες» τονίζει ο Τόμας Σέφερ.
Υπάρχουν όμως πράγματα που μπορεί να προσέξει και ο πελάτης. Για παράδειγμα ποια αεροπορική εταιρεία επιλέγει, εάν αυτή διαθέτει ένα σύγχρονο στόλο αεροσκαφών που επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον και εάν το ξενοδοχείο που επιλέγει πληροί προϋποθέσεις που σέβονται το περιβάλλον.
Ντιρκ Κάουφμαν
Επιμέλεια: Μαρία Ρηγούτσου
Πηγή: Deutsche Welle - Nov 05, 2019
Αυτό ήταν το θέμα συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο τη Δευτέρα. Το να σταματήσουμε να ταξιδεύουμε δεν είναι λύση, απαιτείται ωστόσο αλλαγή πλεύσης στον τομέα του τουρισμού, εκτιμούν ειδικοί.
Η Σουηδέζα ακτιβίστρια για το περιβάλλον Γκρέτα Τούνμπεργκ αρνήθηκε να ταξιδέψει στην Αμερική με αεροπλάνο και προτίμησε να διασχίσει τον Ατλαντικό με ιστιοφόρο. Ένας τρόπος για να έρθει στη δημοσιότητα το θέμα των ταξιδιών χωρίς επιβαρυντικούς για το περιβάλλον ρύπους.
Θέλουν όμως πραγματικά οι άνθρωποι σήμερα να μειώσουν τα ταξίδια τους με το αεροπλάνο; Ο Τόρστεν Σέφερ, επικεφαλής του τμήματος επικοινωνίας του Γερμανικού Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτορείων δεν είναι καθόλου βέβαιος πως κάτι τέτοιο ισχύει. Κάτι τέτοιο δεν ανταποκρίνεται στον αριθμό των κρατήσεων για φέτος. Εάν όντως υπάρχει ευαισθητοποίηση πάνω στο θέμα, θα μπορούσε να φανεί τον επόμενο ή μεθεπόμενο χρόνο, τονίζει ο Γερμανός ειδικός.
Μάλιστα σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Rheinische Post, ο αριθμός των τουριστών που πετούν με αεροπλάνο αυξήθηκε. Εκτός αυτού από τον Αύγουστο του 2018 ο αριθμός των επιβατών που πετούν με αεροπλάνο αυξάνεται κάθε μήνα σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής αεροπλοΐας. Από τον Αύγουστο του 2018 μέχρι τον Αύγουστο του 2019 πέταξαν 125,1 εκατομμύρια επιβάτες ενώ ένα χρόνο πριν ο αριθμός τους ήταν 119,4 εκατομμύρια.
Δεν είναι λύση να μην ταξιδεύεις με αεροπλάνο
Ο πρόεδρος του Ομοσπονδιακού Γερμανικού Συνδέσμου για την Οικονομία του Τουρισμού Μίχαελ Φρέτσελ ζήτησε και πέρυσι στο ίδιο συνέδριο «δίκαιους κανόνες ανταγωνισμού». Τα παραδοσιακά ταξιδιωτικά γραφεία χάνουν έδαφος και τη θέση τους κερδίζει η οργάνωση των ταξιδιών μέσω διαδικτύου. Ο κλάδος ζητάει από την πολιτική εδώ και καιρό πιο ευέλικτες διαδικασίες, λιγότερο γραφειοκρατικές.
Για τον Τόμας Σέφερ το θέμα της κλιματικής αλλαγής απαιτεί προσοχή. «Το να σταματήσουμε να ταξιδεύουμε δεν είναι λύση. Όλοι θέλουμε να επωφεληθούμε από τον τουρισμό, όλοι θέλουμε να κάνουμε διακοπές και όλοι θέλουμε να ανακαλύψουμε τον κόσμο» συμπληρώνει.
Ακραίες λύσεις θα έθεταν σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας όχι μόνο στη Γερμανία. Συνολικά υπολογίζεται ότι τρία εκατομμύρια θέσεις εργασίας θα κινδύνευαν. Για κάποιες χώρες μάλιστα που εξαρτώνται περισσότερο από τον τουρισμό τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα. «Δεκαπέντε ταξιδιώτες στηρίζουν μια θέση εργασίας στις αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες οικονομίες» τονίζει ο Τόμας Σέφερ.
Υπάρχουν όμως πράγματα που μπορεί να προσέξει και ο πελάτης. Για παράδειγμα ποια αεροπορική εταιρεία επιλέγει, εάν αυτή διαθέτει ένα σύγχρονο στόλο αεροσκαφών που επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον και εάν το ξενοδοχείο που επιλέγει πληροί προϋποθέσεις που σέβονται το περιβάλλον.
Ντιρκ Κάουφμαν
Επιμέλεια: Μαρία Ρηγούτσου
Πηγή: Deutsche Welle - Nov 05, 2019