Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΚΘΕΣΗ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΚΘΕΣΗ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή, Ιουνίου 07, 2026

Το παράδοξο με την παραγωγικότητα: Δουλεύουμε περισσότερο απ’όλους, τερματίζουμε στις τελευταίες θέσεις...

Η νέα έκθεση της Κομισιόν για την Ελλάδα επισημαίνει ότι αν και δουλεύουμε τις περισσότερες ώρες από όλους τους Ευρωπαίους, η παραγωγικότητα της εργασίας παραμένει στο 54,6% του μέσου όρου της ΕΕ. 


Στην έκθεση για την Ελλάδα, στο πλαίσιο του Εαρινού Πακέτου του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου, η Κομισιόν αφιερώνει ξεχωριστό κεφάλαιο για την εργασία και την παραγωγικότητα. 

Ξεκινά με την οφθαλμοφανή όσο και δυσάρεστη διαπίστωση ότι οι Έλληνες εργαζόμενοι δουλεύουν τις περισσότερες ώρες από όλους τους Ευρωπαίους. Την ίδια στιγμή, η παραγωγικότητα της εργασίας, αυξάνεται μεν, αλλά παραμένει χαμηλή, μόλις στο 54,6% του μέσου όρου της ΕΕ. 

Mπορεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αφαίρεσε τη χώρα μας από τη λίστα των χωρών με μακροοικονομικές ανισορροπίες, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έχουμε ξεφύγει από τις συμπληγάδες. 

Επενδύσεις ή ξεζούμισμα; 

Σε επίπεδο διακηρύξεων οι εργοδοτικοί φορείς παραδέχονται ότι η παραγωγικότητα μπορεί να αυξηθεί πρωτίστως μέσω των επενδύσεων – σε υποδομές, τεχνολογία, καινοτομία, ανθρώπινο κεφάλαιο. Στην πράξη όμως αντί να αυξάνονται επαρκώς οι παραγωγικές επενδύσεις, εντείνεται το «ξεζούμισμα» των εργαζομένων, μέσω της διεύρυνσης του ωραρίου.  Ή όπως το θέτει η Κομισιόν «η χαμηλή παραγωγικότητα, αντισταθμίζεται από τις πολλές ώρες εργασίας». 

Στην ίδια έκθεση, αναφέρεται ότι το επενδυτικό κενό στην Ελλάδα, σε σύγκριση με την ΕΕ, μειώνεται σταδιακά – χάρη και στα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης.  Μάλιστα, από το 2021 και μετά οι επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό αυξάνονται ταχύτερα από τον μέσο όρο της Ευρώπης.  Το γεγονός αυτό συνδέεται με την ανάγκη αντικατάστασης του απαρχαιωμένου και φθαρμένου εξοπλισμού, μετά από πολλά χρόνια «αποεπένδυσης» λόγω της κρίσης. 

Επίσης αυτό που παραλείπεται στην έκθεση της Κομισιόν είναι ότι επενδύσεις σε μηχανήματα συμψηφίζονται με τις επενδύσεις σε οπλικά συστήματα. Η υπέρογκη αύξηση των εξοπλιστικών δαπανών «φουσκώνει» συνολικά τη συγκεκριμένη κατηγορία επενδύσεων, χωρίς να μεταφράζεται απαραίτητα σε όφελος για την πραγματική οικονομία. 

Αντιθέτως, η Κομισιόν αναφέρει ότι οι επενδύσεις σε πνευματική ιδιοκτησία (π.χ. πληροφορική και επικοινωνίες, έρευνα και τεχνολογία), παραμένουν «επίμονα χαμηλές», βραχυκυκλώνοντας την καινοτομία και καθηλώνοντας την παραγωγικότητα. 

Η παραγωγικότητα στην Ελλάδα αυξάνεται ταχύτερα από τον μέσο όρο της ΕΕ, αλλά παραμένει σε χαμηλά επίπεδα – πηγή: Εurostat (πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση)


Δουλειές χαμηλής ποιότητας 

Τα ποσοστά απασχόλησης συνεχίζουν να αυξάνονται, αλλά η αγορά εργασίας στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από δουλειές χαμηλής ποιότητας και χαμηλή παραγωγικότητα, σημειώνει το έγγραφο της Κομισιόν. 

Η έκθεση διατυπώνει με τεχνοκρατική γλώσσα, αυτό που βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι: δουλίτσες υπάρχουν, αλλά οι ποιοτικές δουλειές σπανίζουν. Δύσκολα μπορεί κανείς να βρει δουλειά που να συνδυάζει επαρκή μισθό και αξιοπρεπείς ή έστω ανθρώπινες συνθήκες εργασίας. Συνήθως αν πετυχαίνεις το πρώτο (δουλεύοντας 10ωρα, 12ωρα, εξαήμερα ή και επταήμερα)  θυσιάζεις το δεύτερο και αντίστροφα. Πολλές φορές δεν έχεις τίποτα από τα δύο. 

Xαστούκι για την «café economy» 

H  Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει ότι η ελληνική οικονομία εξακολουθεί να βασίζεται σε τομείς χαμηλής προστιθέμενης αξίας, όπως ο τουρισμός και η γεωργία, καθώς και σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που στερούνται οικονομιών κλίμακας και έχουν περιορισμένη εξωστρέφεια. 

Η έκθεση της Κομισιόν σε ένα βαθμό επιβεβαιώνει ότι το μοντέλο της «café economy», της υπέρμετρης εξάρτησης από τον τουρισμό-επισιτισμό-λιανεμπόριο, δεν μπορεί να πάει μακριά. 

Παράλληλα όμως, αντιμετωπίζει τον πρωτογενή τομέα ως βαρίδι, απαιτώντας την περεταίρω συρρίκνωσή του, αντί για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμισή του. Με τον ίδιο τρόπο αντιμετωπίζει και τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, μολονότι και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο οι ΜμΕ εξακολουθούν να αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας. 

Η παγίδα του τουρισμού 

Σύμφωνα με την έκθεση «η κυριαρχία του τουρισμού και άλλων υπηρεσιών σημαίνει ότι η Ελλάδα έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά χαμηλόμισθων εργαζομένων στην ΕΕ και ένα σχετικά υψηλό ποσοστό μη τυπικών μορφών εργασίας (συμπεριλαμβανομένης της εποχιακής εργασίας), αλλά ο μέσος εβδομαδιαίος χρόνος εργασίας είναι από τους υψηλότερους στην ΕΕ» 

Όπως αναφέρει, σχεδόν το ήμισυ των εργαζομένων με προσωρινές συμβάσεις δεν επιθυμεί να εργάζεται υπό συνθήκες προσωρινότητας. Το ένα τρίτο των εποχικών εργαζομένων αντιμετωπίζει υλική και κοινωνική στέρηση. 

Νομικό πλαίσιο 

Η Κομισιόν χαρακτηρίζει θετικό μέτρο για την εργασία τον ν5239/2025, ο οποίος όπως σημειώνει «απλοποίησε τις διαδικασίες απασχόλησης και εισήγαγε περαιτέρω ευελιξία στον χρόνο εργασίας». 

Από την πλευρά των εργαζομένων βέβαια, ο νόμος Κεραμέως έγινε παγκοσμίως γνωστός για το 13ωρο σε έναν εργοδότη και χαρακτηρίστηκε «ταφόπλακα στο 8ωρο». 

Στα θετικά μέτρα αναφέρει και την «Κοινωνική Συμφωνία», που επαναφέρει μερικώς τις συλλογικές διαπραγματεύσεις. 

Σύμφωνα με την Κομισιόν, οι νομικές αλλαγές «θα μπορούσαν να βελτιώσουν την ποιότητα της εργασίας και τις συνθήκες εργασίας, αλλά η αποτελεσματική εφαρμογή τους θα απαιτήσει διεξοδικούς μηχανισμούς επιθεώρησης της εργασίας». 

Χάσμα δεξιοτήτων 

Η έκθεση του Εαρινού Πακέτου για την Ελλάδα, υποστηρίζει ότι «το χάσμα δεξιοτήτων και η χαμηλή συμμετοχή (σ.σ. στην απασχόληση), περιορίζουν την αποτελεσματική αξιοποίηση του εργατικού δυναμικού». 

Αναφέρεται στις «επίμονα χαμηλές δαπάνες για την εκπαίδευση, σε συνδυασμό με ανεπαρκείς βασικές και ψηφιακές δεξιότητες». 

Υπογραμμίζει ότι αν και έχουν ληφθεί μέτρα για τη βελτίωση του συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης και της αντιστοίχισης δεξιοτήτων,  η συμμετοχή στην εκπαίδευση ενηλίκων παραμένει χαμηλή. Επικαλείται σχετική έρευνα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (Εuropean Investment Bank) στην οποία το 80 % των επιχειρήσεων στην Ελλάδα αναφέρουν ότι η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού αποτελεί εμπόδιο στις επενδύσεις. 

Κάθετη και οριζόντια αναντιστοιχία 

Σύμφωνα πάντως με τα στοιχεία της Εurostat, η οριζόντια αναντιστοιχία δεξιοτήτων στην Ελλάδα (όταν οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται να βρουν εργαζόμενους με τα επιθυμητά προσόντα), κυμαίνεται στο 25%,  ποσοστό που συμβαδίζει με τον μέσο όρο της ΕΕ (26%). 

Η μεγάλη απόκλιση αφορά την κάθετη αναντιστοιχία δεξιοτήτων, η οποία ταυτίζεται με την «υπερεκπαίδευση», όταν ο εργαζόμενος απασχολείται σε δουλειές κατώτερες των προσόντων και του μορφωτικού του επιπέδου. Στην Ελλάδα η κάθετη αναντιστοιχία αγγίζει το 32%, έναντι 20% στην ΕΕ, και το 37% στους πτυχιούχους (έναντι 21% στην ΕΕ). 

Με άλλα λόγια, παράγουμε νέους με πτυχία και υψηλά προσόντα, για να εργαστούν σε δουλειές χαμηλής ποιότητας. Το ερώτημα είναι πρέπει να «κοντύνουμε» την εκπαίδευση των παιδιών (με περισσότερους «κόφτες») ή να ψηλώσουμε το παραγωγικό υπόδειγμα της Ελλάδας; 


Πηγή: Αφροδίτη Τζιαντζή / in.gr


 



Τρίτη, Απριλίου 23, 2024

Πρωτοφανής επίθεση του ΥΠΕΞ στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ για την έκθεση-ράπισμα στην κυβέρνηση Μητσοτάκη




Να διασκεδάσει τις εντυπώσεις επιχειρεί το ΥΠΕΞ με ανακοίνωση του για την έκθεση-ράπισμα του Στέιτ Ντιπάρτμεντ η οποία βγάζει στη σέντρα την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Συγκεκριμένα, μετά το Ευρωκοινοβούλιο η κυβέρνηση Μητσοτάκη εντόπισε και άλλο «εχθρό» και αυτή τη φορά επιτίθεται στο αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών. 

«⁠Η έκθεση παραγνωρίζει ή και τελείως αγνοεί ρυθμιστικές παρεμβάσεις και εθνικές στρατηγικές των τελευταίων ετών για τη διασφάλιση δικαιωμάτων ευάλωτων κατηγοριών πολιτών, όπως ΑμεΑ, ΛΟΑΤΚΙ και ασυνόδευτα ανήλικα» αναφέρει το ΥΠΕΞ.

Μάλιστα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, «ιδιαίτερα σημαντικό για την ακεραιότητα, την αξιοπιστία και την αντικειμενικότητα της έκθεσης είναι το γεγονός ότι δεν ζητήθηκε η άποψη της ελληνικής πολιτείας σε σχέση με τα αναφερόμενα θέματα».

Υπενθυμίζεται ότι στις 46 σελίδες της έκθεσης το Στέιτ Ντιπάρτμεντ αναφέρεται εκτενώς την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας, θέτοντας προ των ευθυνών της την κυβέρνηση Μητσοτάκη, ενώ χαρακτηριστική είναι η αναφορά στο σκάνδαλο των υποκλοπών αλλά και στην Ελευθερία του Τύπου, κάνοντας λόγο για πιέσεις σε ΜΜΕ «για να μην κάνουν κριτική στην κυβέρνηση», ενώ παράλληλα γίνεται λόγος και για χιλιάδες υποθέσεις διαφθοράς.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΥΠΕΞ

«Η έκθεση καταγράφει, χωρίς περαιτέρω διερεύνηση, καταγγελίες μη κυβερνητικών οργανώσεων για τις οποίες δεν πραγματοποιείται ανεξάρτητος έλεγχος.

Ακριβώς λόγω της αδιάκριτης αυτής καταγραφής, εμφανίζεται ότι σε όλες τις χώρες με ανεπτυγμένο κράτος δικαίου υφίστανται σοβαρά ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Ιδιαίτερα σημαντικό για την ακεραιότητα, την αξιοπιστία και την αντικειμενικότητα της έκθεσης είναι το γεγονός ότι δεν ζητήθηκε η άποψη της ελληνικής πολιτείας σε σχέση με τα αναφερόμενα θέματα.

Αν και αναγνωρίζεται σε πολλά επίπεδα η πρόοδος σε σχέση με την προστασία δικαιωμάτων στην Ελλάδα, ⁠η έκθεση παραγνωρίζει ή και τελείως αγνοεί ρυθμιστικές παρεμβάσεις και εθνικές στρατηγικές των τελευταίων ετών για τη διασφάλιση δικαιωμάτων ευάλωτων κατηγοριών πολιτών, όπως ΑμεΑ, ΛΟΑΤΚΙ και ασυνόδευτα ανήλικα.

Διαχρονικά, οι εκθέσεις για την Ελλάδα παρουσιάζουν ανάλογα θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ιδιαιτέρως την περίοδο 2016-2019 παραθέτονταν σοβαρότατες καταγγελίες, οι οποίες σταδιακά εξέλιπαν.

Η ελληνική κυβέρνηση θα συνεχίσει να υπηρετεί με συνέπεια τη δημοκρατία και το κράτος δικαίου στην Ελλάδα, εμβαθύνοντας την ουσιαστική ισότητα των πολιτών και τα ατομικά και κοινωνικά τους δικαιώματα και βελτιώνοντας το επίπεδο ζωής τους».Δείτε επίσης:


Διαβάστε επίσης: ΕΔΩ

Χαστούκι του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για κυβέρνηση Μητσοτάκη – Υπόλογη για παρακολουθήσεις, διαφθορά, ελευθερία του Τύπου



Τρίτη, Μαρτίου 05, 2024

Δυναμική η συμμετοχή της Ρόδου στην ΙΤΒ'24





Ιδιαίτερα αισθητή είναι η παρουσία της Ρόδου στην έκθεση ΙΤΒ–Berlin 2024, που  πραγματοποιείται από τις 5-7 Μαρτίου 2024 στον εκθεσιακό χώρο «Messe Berlin» του Βερολίνου. 

Η Ρόδος, εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός για τους Γερμανούς, έχει δυναμική συμμετοχή με επικεφαλής της αποστολής τον δήμαρχο Ρόδου Αλέξανδρο Κολιάδη και τη συμμετοχή του αντιδημάρχου Τουρισμού και Πολιτισμού Γεωργίου Τόππου, εκπροσώπων του ΠΡΟΤΟΥΡ, τοπικών τουριστικών παραγόντων, ξενοδόχων, τουριστικών πρακτόρων και όλων των εμπλεκομένων με τον τουρισμό φορέων.

Η πρώτη εντύπωση; Η Ρόδος φαίνεται ότι κερδίζει και φέτος τη μάχη της κορυφής στη γερμανική τουριστική αγορά και της προσέλκυσης περισσοτέρων τουριστών από τη Γερμανία. 

Στην ΙΤΒ, που αποτελεί βαρόμετρο για την πορεία της τουριστικής σαιζόν, συμμετέχουν περί τους 10.000 εκθέτες από περισσότερες από 180 χώρες του κόσμου για περίπου 110.000 ειδικούς του κλάδου και φυσικά για το ευρύ κοινό που κατέκλυσε το χώρο της έκθεσης.

Σαφώς ικανοποιημένος ο δήμαρχος Αλέξανδρος Κολιάδης από τα πρώτα θετικά μηνύματα που λαμβάνει για την αύξηση των αφίξεων τουριστών στη Ρόδο, όπως αυτά προκύπτουν από τη σημερινή συνάντηση του με τους εκπροσώπους της αεροπορικής εταιρείας Jet2, στο περιθώριο της έκθεσης και συγκεκριμένα με τον Jacob Bramley, General manager Airports and Tourism Organizations και την Janice Mather, Head of Airports and Tourism Organizations της Jet2. 

Σε δηλώσεις του ο κ.Κολιάδης αναφέρει:

«Οι αρμόδιοι εκπρόσωποι της Jet2 κάνουν λόγο για αύξηση 17% στις αφίξεις τουριστών στη Ρόδο, αρχής γενομένης από τις 29 Μαρτίου 2024 και με τελευταία άφιξη στις 9 Νοεμβρίου 2024, με 6000 επισκέπτες να έρχονται στη  Ρόδο τις πρώτες 10 μέρες του Νοεμβρίου, επιμηκύνοντας την τουριστική  σεζόν, ζητούμενο και προσπάθεια της δημοτικής αρχής και όλων των φορέων του τόπου. 

H Jet2 έχει προγραμματίσει μάλιστα δύο νέες πτήσεις από Λίβερπουλ για Ρόδο, με δύο αφίξεις την εβδομάδα! Συνολικά θα έχει 48 πτήσεις για Ρόδο με τις οποίες θα έλθουν στο νησί μας 247000 τουρίστες μόνον με την Jet 2! Συζητήσαμε επίσης τη συνεργασία και των δύο πλευρών για τη διοργάνωση εκδηλώσεων με στόχο την προσέλκυση επισκεπτών για την προέκταση- επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη Ρόδο».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Κολιάδης είχε μία παλαιότερη συνάντηση μαζί τους στην Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου WTM 2023, όπου υπήρξε ένας αρχικός προγραμματισμός ενεργειών και  δράσεων, οι οποίες και επιβεβαιώθηκαν με στοιχεία και ακριβείς αριθμούς στη σημερινή τους συνάντηση στο Βερολίνο. 

Ο Δήμαρχος Ρόδου δεν έκρυψε φυσικά την αισιοδοξία του:  «Η φετινή χρονιά σύμφωνα με τα στοιχεία αλλά και τα μηνύματα που έχουμε λάβει σήμερα πρώτη μέρα της έκθεσης, προβλέπεται ιδιαιτέρως καλή για τη Ρόδο. Η γερμανική αγορά δίνει και φέτος ψήφο εμπιστοσύνης στην αγορά τουρισμού της Ρόδου και θα πρωταγωνιστεί καθ΄ όλη τη διάρκεια της σαιζόν στις αφίξεις».

Αν αναλογισθεί δε κανείς ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του αεροδρομίου «Διαγόρας» της Ρόδου το 2023 ήλθαν στη Ρόδο 489.744. Γερμανοί τουρίστες  καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση μετά τους Βρετανούς, στη λίστα της κατανομής αφίξεων κατά χώρα προέλευσης στη Ρόδο, η προοπτική έστω και μικρής βελτίωσης στις αφίξεις σκορπά τα πρώτα αισιόδοξα μηνύματα για την νέα τουριστική περίοδο. 

Παράλληλα ο κ. Κολιάδης είχε σημαντικές επαφές με tour operators και δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο δίνοντας συνεντεύξεις σε διεθνή ΜΜΕ όπως η Deautsche Welle και  Skai.  

Ο Δήμος Ρόδου, που συμμετέχει στην ΙΤΒ 2024 με δικό του περίπτερο μαζί με τον ΠΡΟΤΟΥΡ, την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου και την Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων Ρόδου, είχε μία εξαιρετικά οργανωμένη και δυναμική σε όλους τους τομείς, παρουσία, παρουσιάζοντας μεγάλη επισκεψιμότητα.

Επίσημοι επισκέπτες, ανάμεσα τους και η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, τοπικές αρχές και επιχειρηματίες του τουρισμού, ξενοδόχοι, τουριστικοί πράκτορες και φυσικά πλήθος κόσμου το επισκέφθηκαν και εντυπωσιάσθηκαν από την άρτια οργάνωση, την ενημέρωση και τη φιλοξενία.

Ιδιαίτερα ευχαριστημένος από τη συνολική παρουσία του Δήμου Ρόδου και της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου στην έκθεση, ο αντιδήμαρχος κ.Τόππος τόνισε: «Αισιόδοξα τα πρώτα μηνύματα από την γερμανική αγορά, όπως διαφαίνεται, από την αθρόα προσέλευση εκπροσώπων του τουρισμού της Γερμανίας, στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Βερολίνου. Όπως όλα δείχνουν η Ρόδος καταγράφει σημαντική άνοδο στην προσέλκυση Γερμανών τουριστών. Οι ομορφιές του νησιού σε συνδυασμό με τα  ροδίτικα προϊόντα, τη ροδίτικη γαστρονομία, αλλά και τις δυνατότητες διασκέδασης που προσφέρει το νησί, αποτελούν πόλο έλξης για τους παράγοντες του τουρισμού διεθνώς και για εκατοντάδες επισκέπτες που επισκέπτονται το χώρο της Ρόδου». 

Τα στελέχη της Διεύθυνσης Τουρισμού κατέθεταν γνώσεις και εμπειρία, παρείχαν πληροφορίες, διένειμαν το πλούσιο έντυπο ενημερωτικό υλικό, έντυπο και ψηφιακό, του Δήμου Ρόδου στα γερμανικά, μαγνητάκια με τα αξιοθέατα της Ρόδου και προσέφεραν στους επισκέπτες το παραδοσιακό μελεκούνι, τοπικά βότανα, γλυκίσματα και άλλα προϊόντα τοπικών παραγωγών. 




Πηγή: Tornos News

Σάββατο, Νοεμβρίου 26, 2022

Η Ελλάδα σπάει τα ευρωπαϊκά...κοντέρ της πανδημίας - Πρώτη σε κρούσματα, δεύτερη σε θανάτους (πίνακες)


Η αναλογία σε σχέση με τον πληθυσμό είναι έως και τρεις φορές υψηλότερη από τον μέσο όρο της Ε.Ε. Τι δείχνει έκθεση του ECDC. 

Όλο και πιο δύσκολο γίνεται το να περιγράψει κανείς την επίπτωση της πανδημίας στην Ελλάδα. Η εικόνα αποκλίνει δραματικά από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κανείς από τους αρμόδιους δεν δίνει μία πειστική εξήγηση για τα αίτια αυτού του σοκ.

Η χώρα μας είναι πρώτη σε κρούσματα, τόσο στα άτομα άνω των 65 ετών, όσο και στον γενικό πληθυσμό. Σε σύγκριση με την Ευρώπη, ο αριθμός των νέων κρουσμάτων τις τελευταίες 14 μέρες είναι υπερδιπλάσιος στους άνω των 65 ετών και σχεδόν τριπλάσιος στον γενικό πληθυσμό. 

Με αυτά τα αρνητικά δεδομένα, η χώρα μας διατηρεί τη χειρότερη ευρωπαϊκή θέση και στις δύο ηλικιακές ομάδες. Ακόμη χειρότερα, καταλαμβάνει τη δεύτερη χειρότερη θέση σε θανάτους ασθενών με CoViD, έχοντας υπερτριπλάσια αναλογία από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης!

Τα παραπάνω προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από σημερινή εβδομαδιαία έκθεση του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ελέγχου Νοσημάτων (ECDC), τα βασικά στοιχεία της οποίας παρουσιάζονται από το iatronet.gr.

Οι ειδικοί του ECDC είχαν επισημάνει την περασμένη εβδομάδα πως η Ελλάδα κινείται κόντρα στην ευρωπαϊκή τάση, προβλέποντας τότε αύξηση κρουσμάτων και θανάτων. 

Από τα στοιχεία της έκθεσης, προκύπτει ο πίνακας που ακολουθεί, σύμφωνα με τον οποίο η Ελλάδα είναι πρώτη σε λοιμώξεις από CoViD τόσο στους ηλικιωμένους, όσο και στον γενικό πληθυσμό. Δεν είναι τυχαίο πως η μέση ηλικία των διασωληνωμένων ανεβαίνει σταθερά, έχοντας ήδη φτάσει τα 76 έτη. 

10 χώρες με τα περισσότερα κρούσματα CoViD

(ανά 100.000 πληθυσμού - 14ήμερο)

   Χώρα65 ετών και άνωΌλες οι ηλικίες
1Ελλάδα946,6 758,5 
2 Ιταλία699,4 
3Γαλλία 598,5 552,4 
4Αυστρία 552,5 580,4 
5Λουξεμβούργο 402,2 494,1 
6Σλοβενία 365,1 461,6 
7Λετονία 238,3 256,3 
8Κροατία 220 154,7 
9Πορτογαλία 189,1 119,7 
10Ουγγαρία 161,4 87,6 
  Ευρωπαϊκή Ένωση 392,6280,3 
    

Η κατάταξη γίνεται με βάση τα κρούσματα στους άνω των 65 ετών.

Θάνατοι

Στον πίνακα που ακολουθεί, φαίνεται η μεγάλη απόκλιση της Ελλάδας από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο στον πιο "σκληρό" δείκτη της πανδημίας: τους θανάτους. 

Με 25 θανάτους ασθενών με CoViD ανά εκατομμύριο πληθυσμού, έχει τη χειρότερη θέση, απέχοντας σημαντικά από τη δεύτερη Εσθονία (18 θάνατοι ανά εκατομμύριο).

Την ανησυχητική αυτή εικόνα είχε καταγράψει το iatronet.gr και στις 11 Νοεμβρίου, με δημοσίευμα που είχε τίτλο "Σκληρός δείκτης αποτυχίας: Σταθερά πρώτη η Ελλάδα σε θανάτους".

Από τότε, δεν άλλαξε τίποτε, τουλάχιστον προς το καλύτερο, ενώ κανένας από τους ειδικούς δεν έχει δώσει μία πειστική απάντηση για τα αίτια που έχουν οδηγήσει σε αυτή την τραγική εξέλιξη. Από την αρχή της πανδημίας, έχουν χάσει τη ζωή τους 34.178 ασθενείς με CoViD. 

10 πρώτες χώρες σε θανάτους ασθενών με CoViD

(ανά εκατομμύριο πληθυσμού - 14ήμερο)

   ΧώραΑναλογία
Φινλανδία37,8
2Ελλάδα25
3Εσθονία18
4Κροατία17,8
5Σλοβενία16,1
6Λετονία13,7
7Γαλλία13,2
8Λουξεμβούργο11
9Πορτογαλία9,4
10Αυστρία9,2
  Ευρωπαϊκή Ένωση 7,3

Προβλέψεις

Με τη χρήση μαθηματικών μοντέλων, οι ειδικοί του ECDC αποτυπώνουν τις προβλέψεις τους για την πορεία της πανδημίας έως τις 4 Δεκεμβρίου.

Αναμένονται αυξητικές τάσεις στα κρούσματα στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οποία εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 187 ανά 100.000 πληθυσμού ανά εβδομάδα. Τάσεις υποχώρησης αναμένονται στις εισαγωγές στα νοσοκομεία και σταθεροποίηση στους θανάτους.

Σε επίπεδο χώρας, προβλέπονται αυξητικές τάσεις σε 9 από τις 30 χώρες που δίνουν στοιχεία στο ECDC (Αυστρία, Κύπρος, Ουγγαρία, Ισλανδία, ΙταλίαΛιχτενστάιν, Πορτογαλία, Σλοβενία ​​και Ισπανία). Αυξητικές τάσεις στους θανάτους αναμένονται σε 4 από τις 30 χώρες (Κύπρος, Ουγγαρία, Ιταλία και Πορτογαλία).

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί του ECDC, οι προγνώσεις γίνονται όλο και πιο δύσκολες, λόγω των αλλαγών που γίνονται στα κριτήρια των τεστ που εφαρμόζονται ανά χώρα. 


Δημήτρης Καραγιώργος
Διευθυντής Σύνταξης 

Πηγή: www.iatronet.gr

https://www.iatronet.gr/article/113137/h-ellada-spaei-ta-eyropaikakonter-ths-pandhmias-proth-se-kroysmata-kai-thanatoys-pinakes

Δευτέρα, Οκτωβρίου 17, 2022

Πρώτη ξανά η Ελλάδα σε υπερβάλλουσα θνητότητα στην Ευρώπη [πίνακας]


Τι επισημαίνεται σε έκθεση της Eurostat και τι αναφέρεται για τα ποσοστά της χώρας μας. 

Νέο καμπανάκι για τους θανάτους στην Ελλάδα κρούει η Eurostat. Η χώρα μας κατατάσσεται πρώτη μεταξύ των 27 μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε υπερβάλλουσα θνητότητα, θέση που κατείχε ξανά τον περασμένο Απρίλιο.

Πρόκειται για θανάτους από όλες τις αιτίες, ο οποίος καταγράφεται κατά τη διάρκεια μιας κρίσης και θεωρείται πως ξεπερνά τον αριθμό που θα μπορούσε να έχει καταγραφεί σε "κανονικές" συνθήκες. Αποτελεί έναν δείκτη συναγερμού, ο οποίος επιτρέπει την περαιτέρω ανάλυση των αιτιών που προκαλούν την αύξηση.

Σε έκθεση της Eurostat, η Ελλάδα εμφανίστηκε να έχει τον Αύγουστο ποσοστό υπέρβασης των αναμενόμενων θανάτων 24,3%, το οποίο είναι υπερδιπλάσιο από το αντίστοιχο μέσο ποσοστό των άλλων ευρωπαϊκών χωρών (12%).

Τον προηγούμενο μήνα (Ιούλιο), η χώρα μας βρισκόταν πέμπτη στον ίδιο κατάλογο, με ποσοστό 23,7%, αλλά με αυξητική τάση. Η εικόνα είναι αντιστρόφως ανάλογη με των άλλων χωρών, όπου καταγράφεται υποχώρηση του ποσοστού. 

Υπερβάλλουσα θνητότητα ανά μήνα

(%, σε σύγκριση με τον μέσο όρο της περιόδου 2016 - 2019


















Απόκλιση

Η απόκλιση αποτυπώνεται στο παραπάνω γράφημα (η Ελλάδα με πράσινο). Όπως αναφέρουν οι συντάκτες της έκθεσης, η υπερβάλλουσα θνητότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε τον Αύγουστο στο 12%, σε σύγκριση με το 16% που είχε καταγραφεί τον Ιούλιο, η οποία ήταν η υψηλότερη τιμή.

Σημειώνεται πως τον Μάιο και τον Ιούνιο η αύξηση δεν ξεπέρασε το 7%, ποσοστό που συμβαδίζει τα αντίστοιχα της περιόδου 2016 - 2019.

Με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες, μέρος της αύξησης της θνητότητας τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2022 σε σύγκριση με τους ίδιους μήνες των δύο τελευταίων ετών, μπορεί να οφείλεται στους καύσωνες που έπληξαν περιοχές της Ευρώπης


Μεταβολή υπερβάλλουσας θνητότητας τον Αύγουστο

Ελλάδα24,3%
Ιρλανδία16,8%
Γερμανία 16,5%
Φινλανδία16,3%
Ισπανία15,2% 
Ολλανδία14,5% 
Δανία14% 
Σλοβενία13,6%
Γαλλία12,3%
Κύπρος12,1% 
Λιθουανία11,8% 
Πολωνία11,4% 
Αυστρία10,9% 
Εσθονία10,5% 
Λουξεμβούργο10,5% 
Βέλγιο9,5%
Πορτογαλία9,2% 
Ιταλία8,9% 
Μάλτα8,6% 
Κροατία7,8% 
Λετονία7,2% 
Σουηδία 6,7%
Ρουμανία6,6%
Τσεχία5,2% 
Βουλγαρία5,1% 
Σλοβακία3,9%
Ουγγαρία2,4% 
Ε.Ε. 2712%

Πρωτιά

Οι συντάκτες της έκθεσης υπογραμμίζουν πως η υπερβάλλουσα θνητότητα συνέχισε να ποικίλλει μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με εννέα χώρες να καταγράφουν τιμές πάνω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.

"Το υψηλότερο ποσοστό, τον Αύγουστο του 2022, που ήταν διπλάσιο από τον μέσο όρο της ΕΕ, καταγράφηκε στην Ελλάδα (+24%)", αναφέρουν, για να διευκρινίσουν: 

Ακολούθησαν η Ιρλανδία και η Γερμανία (+17%), ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στην Ουγγαρία (+2%), στη Σλοβακία (+4%), στη Βουλγαρία και στην Τσεχία (+5%).

Οι προηγούμενες κορυφές που έχουν καταγραφεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν τον Απρίλιο του 2020 (+25%), τον Νοέμβριο του 2020 (+40%), τον Απρίλιο του 2021 (+21%) και τον Νοέμβριο του 2021 (+27%).

Δημήτρης Καραγιώργος
Διευθυντής Σύνταξης 

Πηγή: www.iatronet.gr 
https://www.iatronet.gr/article/112228/proth-h-ellada-se-ypervalloysa-thnhtothta-ton-aygoysto-sthn-eyroph-pinakas

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More