Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΥΓΕΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΥΓΕΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη, Ιουνίου 23, 2026

Τα νησιά βουλιάζουν από κόσμο, το ΕΣΥ από ελλείψεις...

Κορόνα γράμ­ματα παίζε­ται η ζωή κατοίκων και επι­σκε­πτών, καθώς ακόμη και στους δημο­φι­λείς νησι­ω­τι­κούς προ­ο­ρι­σμούς τα νοσο­κο­μεία είναι στα κόκ­κινα. 


Αλλο ένα καλοκαίρι έφτασε και το ΕΣΥ λειτουργεί ήδη στα όρια των αντοχών του προτού καν κορυφωθεί η τουριστική κίνηση στα νησιά. Την ώρα που τα πλοία γεμίζουν και οι αφίξεις αυξάνονται καθημερινά, γιατροί, νοσηλευτές και διασώστες των ΕΚΑΒ δίνουν έναν άνισο αγώνα για να κρατήσουν όρθιες δομές που εδώ και χρόνια λειτουργούν με σοβαρά κενά. Οι ελλείψεις προσωπικού παραμένουν, οι βάρδιες βγαίνουν με δυσκολία και οι εργαζόμενοι καλούνται να καλύψουν ανάγκες που διαρκώς διογκώνονται. 

Παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες περί ενίσχυσης των νησιωτικών δομών υγείας και τα οικονομικά κίνητρα που ανακοινώθηκαν τον Μάρτιο του 2026 για την προσέλκυση γιατρών σε άγονες και δυσπρόσιτες περιοχές, η πραγματικότητα αποδεικνύεται πολύ διαφορετική. 

Οι προκηρύξεις συνεχίζουν να βγαίνουν άγονες, κρίσιμες ειδικότητες παραμένουν ακάλυπτες και η στελέχωση πολλών μονάδων βασίζεται σε μετακινήσεις προσωπικού και πρόχειρες λύσεις της τελευταίας στιγμής, αποδεικνύοντας ότι, παρά τις υποσχέσεις και τις εξαγγελίες, τα ίδια προβλήματα επανέρχονται κάθε καλοκαίρι με σχεδόν μαθηματική ακρίβεια. Η εικόνα που καταγράφει η ΠΟΕΔΗΝ στην τελευταία έκθεσή της για τα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας της νησιωτικής Ελλάδας ενόψει καλοκαιριού ξεγυμνώνει το κυβερνητικό αφήγημα περί «θωρακισμένου» ΕΣΥ. 

Από τη Σάμο όπου το νοσοκομείο λειτουργεί χωρίς παθολόγο και την Κάρπαθο χωρίς παθολόγο και καρδιολόγο μέχρι τη Ρόδο με εκατοντάδες κενές θέσεις προσωπικού και χειρουργικές αίθουσες που παραμένουν ανενεργές, αλλά και την Κρήτη, το μεγαλύτερο νησί της χώρας, όπου δεκάδες κλίνες ΜΕΘ παραμένουν κλειστές λόγω υποστελέχωσης, το συμπέρασμα είναι το ίδιο: τα νησιά ετοιμάζονται να υποδεχτούν εκατομμύρια επισκέπτες με ένα σύστημα υγείας που δυσκολεύεται να ανταποκριθεί ακόμη και στις στοιχειώδεις ανάγκες. Οι άνθρωποι που κρατούν όρθιες τις δημόσιες δομές υγείας περιγράφουν στο Documento ένα σύστημα που μπαίνει σε ακόμη ένα καλοκαίρι με σοβαρά κενά προσωπικού, μετακινήσεις εργαζομένων και υπηρεσίες που συχνά λειτουργούν χάρη στην υπερεργασία εκείνων που έχουν απομείνει. 

Γεμάτα νησιά, άδεια νοσοκομεία 

Το ημερολόγιο δείχνει Ιούνιο, όμως πολλά νησιωτικά νοσοκομεία λειτουργούν ήδη υπό συνθήκες υψηλής πίεσης, προτού καν ξεκινήσει η κορύφωση της τουριστικής περιόδου. Η εικόνα που καταγράφεται φέτος δεν διαφέρει ουσιαστικά από εκείνη των προηγούμενων καλοκαιριών: κενές οργανικές θέσεις, ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες, μετακινήσεις προσωπικού και υγειονομικοί που καλούνται να καλύψουν διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες. Παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες για θωράκιση των νησιωτικών δομών, η κατάσταση που αποτυπώνεται στις μονάδες υγείας δείχνει ότι τα κενά παραμένουν ανοιχτά. 

Μάλιστα οι κυβερνητικές εξαγγελίες περί ενίσχυσης και θωράκισης του ΕΣΥ ενόψει της τουριστικής περιόδου κατακρημνίζονται από τα ευρήματα της μεγάλης έρευνας της ΠΟΕΔΗΝ, η οποία δημοσιεύτηκε τον Μάιο του 2026 και κατέγραψε την κατάσταση σε 38 νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας, καθώς και σε έξι προνοιακές δομές της νησιωτικής Ελλάδας. Τα στοιχεία αποτυπώνουν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, κενά σε κρίσιμες ειδικότητες και μονάδες που εξακολουθούν να λειτουργούν οριακά.  

Εκθεση-κόλαφος από την ΠΟΕΔΗΝ 

Ενδεικτικά, σύμφωνα με την έκθεση, η εικόνα είναι αποκαρδιωτική από την Κέρκυρα μέχρι τη Ρόδο και από την Κρήτη μέχρι τη Λήμνο:

* Στη Σάμο το νοσοκομείο καλείται να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των κατοίκων χωρίς ούτε έναν παθολόγο.

* Στη Λήμνο παραμένουν ακάλυπτες κρίσιμες ειδικότητες, μεταξύ των οποίων η αναισθησιολογία και η γαστρεντερολογία. 

* Στην Κέρκυρα λιγότερες από τις μισές οργανικές θέσεις γιατρών και νοσηλευτών είναι στελεχωμένες.

* Στη Λευκάδα οι εργαζόμενοι περιγράφουν μια καθημερινότητα όπου η λειτουργία της μονάδας στηρίζεται στο απολύτως αναγκαίο προσωπικό.

* Στο νοσοκομείο της Ρόδου εξακολουθούν να μην έχουν καλυφθεί περίπου 220 προβλεπόμενες θέσεις προσωπικού, γεγονός που έχει αποτέλεσμα να αξιοποιούνται μόνο δύο από τις επτά διαθέσιμες χειρουργικές αίθουσες. 

* Στην Κω η παθολογική φροντίδα παρέχεται ουσιαστικά από γιατρό που συνεργάζεται με σύμβαση παροχής υπηρεσιών.

* Στην Τήνο το Κέντρο Υγείας εξακολουθεί να στηρίζεται κυρίως στην παρουσία δύο αγροτικών γιατρών.

* Στην Κάρπαθο το νοσοκομείο λειτουργεί χωρίς παθολόγο και καρδιολόγο, με το βάρος της κάλυψης των αναγκών να πέφτει σε περιορισμένο αριθμό γιατρών άλλων ειδικοτήτων, ενώ καταγράφονται ελλείψεις και στο νοσηλευτικό δυναμικό.

* Στη Μυτιλήνη οι ελλείψεις αφορούν τόσο το νοσηλευτικό προσωπικό και τους τραυματιοφορείς όσο και βασικές ιατρικές ειδικότητες, όπως οι ακτινολόγοι, οι νεφρολόγοι και οι αναισθησιολόγοι. 

* Στην Ικαρία ειδικότητες κομβικής σημασίας, όπως η αναισθησιολογία, η νευρολογία και η νεφρολογία, εκπροσωπούνται από έναν μόνο γιατρό η καθεμία, ενώ η θέση του γυναικολόγου παραμένει κενή εδώ και μήνες, με τις ανάγκες να καλύπτονται μέσω μετακινήσεων υγειονομικών και συνεργασιών με ιδιώτες. 

Ο Παναγιώτης Παπανικολάου, γραμματέας της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ), σημειώνει για την κατάσταση στο Documento: «Οπως κάθε καλοκαίρι έτσι και τώρα, υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις γιατρών που δεν αντιμετωπίζονται. Εχουμε συνεχείς αναφορές από το Σωματείο Εργαζομένων και την Ενωση Γιατρών του Γενικού Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η μονάδα. Το πιο πρόσφατο περιστατικό είναι ότι, λόγω της έλλειψης ακτινολόγων, η γνωμάτευση των αξονικών τομογραφιών θα ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρεία, η οποία θα παρέχει υπηρεσίες εξ αποστάσεως. Πρόκειται για μια πρακτική που έχει ήδη εφαρμοστεί και σε άλλα νοσοκομεία της χώρας, μεγάλα και μικρά, όπως ο Ευαγγελισμός και το νοσοκομείο Νίκαιας, και πλέον εφαρμόζεται και στον Αγιο Νικόλαο. Την ίδια στιγμή η πρωτοβάθμια περίθαλψη στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στους αγροτικούς γιατρούς, οι οποίοι, παρότι είναι πτυχιούχοι ιατρικής, βρίσκονται στην αρχή της επαγγελματικής τους πορείας και καλούνται να διαχειριστούν δυσανάλογα μεγάλες ευθύνες. Αντί να δημιουργούνται συνθήκες που θα τους κρατήσουν στο σύστημα, συχνά οδηγούνται σε αποχώρηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν το Κέντρο Υγείας Πάρου, όπου είχαμε καταγγείλει την εξώθηση σε φυγή όλων των αγροτικών γιατρών. Αντίστοιχες αναφορές λαμβάνουμε και από άλλες περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση, όπως η Εύβοια». 

Η Κρήτη γονατίζει από τις ελλείψεις 

Η εικόνα στην Κρήτη, το μεγαλύτερο νησί της χώρας και έναν από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της Μεσογείου, αποτυπώνει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το ΕΣΥ. Η έκθεση της ΠΟΕΔΗΝ καταγράφει σοβαρές ελλείψεις προσωπικού σχεδόν σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας του νησιού, από το Ηράκλειο και τα Χανιά μέχρι το Ρέθυμνο και το Λασίθι. Στο Βενιζέλειο παραμένουν εκτός λειτουργίας κλίνες ΜΕΘ και χειρουργικές αίθουσες λόγω έλλειψης προσωπικού, ενώ στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου (ΠΑΓΝΗ) οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να βρίσκονται αντιμέτωποι με συσσωρευμένα ρεπό και άδειες, σε ένα περιβάλλον αυξημένων αναγκών και διαρκούς πίεσης. 

Την ασφυκτική πίεση που δέχονται οι δομές υγείας της Κρήτης επιβεβαιώνει στο Documento ο Δημήτρης Βρύσαλης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του ΠΑΓΝΗ: «Σήμερα παραμένουν κλειστά περίπου 20 κρεβάτια ΜΕΘ σε όλη την Κρήτη, ενώ υπάρχουν και κλειστές χειρουργικές κλίνες. Τα προβλήματα των νοσοκομείων της περιφέρειας καταλήγουν κυρίως στο ΠΑΓΝΗ, το οποίο λειτουργεί στα όρια των δυνατοτήτων του. Στο Λασίθι η υποστελέχωση οδηγεί συχνά σε μεταφορές ασθενών προς το Ηράκλειο, ενώ στη Σητεία η παθολογική κλινική παραμένει κλειστή. Αντίστοιχα προβλήματα καταγράφονται στο Ρέθυμνο και στα Χανιά. Παράλληλα για να χορηγηθούν οι κανονικές άδειες του προσωπικού τα χειρουργεία στο ΠΑΓΝΗ θα λειτουργήσουν με μειωμένη δυναμικότητα για περίπου οκτώ εβδομάδες. Οι ελλείψεις καλύπτονται με συνεχείς μετακινήσεις προσωπικού από νοσοκομείο σε νοσοκομείο και με αγροτικούς γιατρούς που καλούνται να στηρίξουν κρίσιμες λειτουργίες. Την τελευταία πενταετία έχουν αποχωρήσει από τις δομές υγείας της Κρήτης περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι, χωρίς να έχουν αναπληρωθεί, ενώ οι οφειλόμενες άδειες και τα ρεπό έχουν δημιουργήσει συνθήκες γενικευμένης επαγγελματικής εξουθένωσης». 

Αιώνιο αγκάθι τα ασθενοφόρα

Αν τα νοσοκομεία αποτελούν την τελευταία γραμμή άμυνας του συστήματος υγείας, το ΕΚΑΒ είναι αναμφίβολα η πρώτη. Σε ένα σοβαρό τροχαίο, ένα έμφραγμα, ένα εγκεφαλικό ή ένα περιστατικό πνιγμού τα πρώτα λεπτά είναι συχνά καθοριστικά ακόμη και για την ίδια τη ζωή του ασθενούς. Για τον λόγο αυτό η επάρκεια ασθενοφόρων και διασωστών αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία στα νησιά, όπου οι αποστάσεις, οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες και η θεαματική αύξηση του πληθυσμού τους καλοκαιρινούς μήνες αυξάνουν κατακόρυφα τις ανάγκες. Χαρακτηριστική ήταν η περίπτωση 79χρονης γυναίκας στην Αίγινα τον Αύγουστο του 2025 η οποία πέθανε καθώς δεν υπήρχε ασθενοφόρο στο Κέντρο Υγείας του νησιού. 

Πολλές περιοχές εξακολουθούν να καλύπτονται οριακά, ενώ οι βάρδιες βγαίνουν χάρη στην υπερεργασία του προσωπικού και στις συνεχείς μετακινήσεις διασωστών. Δεν είναι λίγες οι φορές που ένα μόνο ασθενοφόρο καλείται να εξυπηρετήσει μια ολόκληρη περιοχή ή νησί, δημιουργώντας εύλογη ανησυχία για το τι θα συμβεί σε περίπτωση πολλαπλών έκτακτων περιστατικών. Ενα πρόβλημα που επανέρχεται σχεδόν κάθε καλοκαίρι.

Ο Κώστας Τσιτσιλικάκης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Καβάλας και αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Εργαζομένων ΕΚΑΒ, αναφέρει: «Δεν έχει υπάρξει κάποια ουσιαστική εξέλιξη σε σχέση με την ενίσχυση των δομών υγείας ενόψει της θερινής περιόδου. Βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη παλαιότερες και νεότερες προκηρύξεις, χωρίς όμως να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία στελέχωσης. Παράλληλα δεν έχει ακόμη ανοίξει ο επικουρικός πίνακας από τον οποίο προσλαμβάνονταν κάθε χρόνο επικουρικοί γιατροί για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών του καλοκαιριού. Πέρυσι οι σχετικές διαδικασίες είχαν προχωρήσει ήδη από τον Μάιο, ενώ φέτος, παρότι υπήρχε πρόβλεψη να ανοίξει ο πίνακας τον Απρίλιο, έχουμε φτάσει στον Ιούνιο χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποιος πρόσθετος σχεδιασμός στελέχωσης για την τουριστική περίοδο. Συνολικά δεν βλέπουμε κάποια θετική εξέλιξη σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες».

Πηγή: Μικαέλα Σάβα / documentonews.gr

Δευτέρα, Ιουνίου 08, 2026

Η αθόρυβη γενοκτονία στη σύγχρονη Ελλάδα...

Όταν η πολιτεία αδυνατεί ή αρνείται να προστατεύσει τον πυρήνα της κοινωνίας, την οικογένεια, τότε η εξαφάνιση ενός λαού είναι απλώς θέμα χρόνου. 



Λίγο πριν από την έναρξη της τρίτης θητείας του στην προεδρία της Τράπεζας της Ελλάδος ο Γιάννης Στουρνάρας ανακάλυψε (!) το μεγαλύτερο εθνικό πρόβλημα της χώρας: τη δημογραφική συρρίκνωση. Και τι προτείνει; Να κάνουμε υπομονή, γιατί οι πολιτικές που εφαρμόζει η κυβέρνηση Μητσοτάκη «χρειάζονται χρόνο για να αποδώσουν και οι πιέσεις στην προσιτότητα της στέγασης είναι πιθανό να συνεχιστούν βραχυπρόθεσμα». Μόνο που ο χρόνος δουλεύει σε βάρος μας. Τα στοιχεία θα έπρεπε προ πολλού να έχουν σημάνει συναγερμό, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει καμία διάθεση να βρεθούν απαντήσεις. 

Για παράδειγμα, σήμερα 3 εκατομμύρια πολίτες ξοδεύουν το 40% του εισοδήματός τους για κατοικία. Δεν υπάρχει κανένα πρόγραμμα προσιτού δανεισμού και στέγασης καθώς οι συστημικές τράπεζες, το πλέον σκληρό καρτέλ της αγοράς, ελεγχόμενες απόλυτα από hedge funds, αισχροκερδούν, προσφέροντας τα χαμηλότερα επιτόκια καταθέσεων και τα υψηλότερα χορηγήσεων, ενώ οι μέτοχοί τους θησαυρίζουν και στο χρηματιστήριο. Και όλα τα κέρδη εξάγονται στο εξωτερικό! Και για να μπορούν να το κάνουν επιτρέπουν στη ΝΔ και στο ΠΑΣΟΚ να διατηρούν χωρίς ενόχληση δάνεια που έχουν υπερβεί το 1 δισεκατομμύριο και όπως παραδέχτηκε ο Αδωνης Γεωργιάδης δεν πρόκειται ποτέ να εξυπηρετηθούν! Και η ειρωνεία-πρόκληση για την ελληνική πραγματικότητα προκύπτει από τις δηλώσεις πόθεν έσχες των βουλευτών της ΝΔ, οι οποίοι μέσα σε τέσσερα χρόνια κατέχουν 2.600 ακίνητα! Με μια απλή διαίρεση διαπιστώνει κανείς ότι κάθε βουλευτής της ΝΔ κατέχει κατά μέσο όρο περίπου 17,4 ακίνητα! 

Στο μεταξύ διαρκώς αυξάνονται οι εισαγωγές εργαζομένων νόμιμων και παράνομων που καλύπτουν κρίσιμους τομείς της οικονομίας, όπως οι κατασκευές, ο τουρισμός, η αγροτική παραγωγή, η κτηνοτροφία, η αλιεία και δουλειές της εστίασης. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι νομίμως απασχολούμενοι μετανάστες ξεπερνούν τις 400.000 οι οποίοι αποστέλλουν τις οικονομίες τους στις πατρίδες τους. Στο μεταξύ οι Ελληνες επιστήμονες που έχουν φύγει από τη χώρα, σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΒ, πλησιάζουν τις 500.000. 

Και οι συνέπειες τραγικές. Κάθε χρόνο κλείνουν λόγω έλλειψης μαθητών 700 σχολεία, ενώ από το 2018 χάθηκαν 110.000 μαθητές στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση! Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και της Eurostat, το 1951 οι κάτοικοι της χώρας που ήταν άνω των 65 ετών ανέρχονταν σε 0,52 εκατ. Αυτό το νούμερο ανήλθε το 2023 σε 2,39 εκατομμύρια! Αντίστοιχα ο πληθυσμός των ατόμων έως 19 ετών ανερχόταν το 1951 σε 2,95 εκατομμύρια και το 2023 σε μόλις 1,92 εκατομμύριο. 

Το πρόβλημα όμως έχει και γεωγραφικές διαστάσεις. Βάσει πρόσφατης μελέτης του Ινστιτούτου Δημογραφικών Ερευνών και Μελετών (ΙΔΕΜ), την περίοδο 2014-2019 στο 29,8% των δημοτικών ενοτήτων της Ελλάδας καταγράφηκαν από μηδέν έως 60 γεννήσεις. Το ΙΔΕΜ υπολογίζει ότι την περίοδο 2020-25 αυτός ο αριθμός θα εκτιναχτεί στο 35,5%. Οπως αναγράφεται στην επίμαχη μελέτη, οι περισσότερες συνέπειες εντοπίζονται στην ορεινή και ημιορεινή ηπειρωτική Ελλάδα και είναι αποτέλεσμα απουσίας θέσεων εργασίας και μετακίνησης πληθυσμών σε αστικά κέντρα. Οι περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης το βιώνουν δραματικά. Και οι τάσεις για το μέλλον θα έπρεπε να σημάνουν εθνικό συναγερμό, καθώς την περίοδο 2025-2050 το έλλειμμα των γεννήσεων έναντι των θανάτων αναμένεται να κυμανθεί από 1,15 εκατομμύριο έως 1,4 εκατομμύριο! 

Πολλοί μιλούν για δημογραφική κρίση. Ομως δεν πρόκειται απλώς για κρίση. Πρόκειται για συντελούμενη γενοκτονία όχι με όπλα, αλλά με την αδιαφορία και την εγκατάλειψη. Οταν η πολιτεία αδυνατεί ή αρνείται να προστατεύσει τον πυρήνα της κοινωνίας, την οικογένεια, τότε η εξαφάνιση ενός λαού είναι απλώς θέμα χρόνου. 

Ποια ακριβώς πολιτική εφαρμόζει η φαμίλια Μητσοτάκη; Καταλήστευση των εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων με ατέλειωτα σκάνδαλα; Κατά τα άλλα λένε ότι δεν υπάρχουν χρήματα για κοινωνικές πολιτικές. Η ακατάσχετη ακρίβεια από τα ανεξέλεγκτα προστατευόμενα καρτέλ, με πληθωρισμό που κάθε μήνα μειώνει τους μισθούς και περιορίζει τη ζήτηση, πολλαπλασιάζει τις συνέπειες. Η διάλυση της δημόσιας παιδείας και η υποβάθμιση της δημόσιας υγείας δεν επηρεάζουν την τάση υπογεννητικότητας; Και ο κ. Στουρνάρας, δεξί χέρι του Γιάννου Παπαντωνίου επί διακυβέρνησης Σημίτη, που ταυτόχρονα έχτισαν δίδυμες βίλες στην Τήνο, τι μας λέει; Κάντε υπομονή, στην επόμενη τετραετία με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη όλα θα λυθούν; Μόνο που όλα λύθηκαν για τους βουλευτές της ΝΔ οι οποίοι αγοράζουν ακίνητα χωρίς να προκύπτει το «πόθεν» της σχετικής δήλωσης «έσχες» που υποβάλλουν, χωρίς καμιά συνέπεια! Με δημόσιο χρήμα, με το κόλπο των απευθείας αναθέσεων γιατί οι μίζες είναι πολλές, τεντώνεται το πελατειακό σύστημα του Κυριάκου που κρατάει τη ΝΔ πάνω από 20% στις δημοσκοπήσεις. 

Και μόλις μάθαμε ότι η κυβέρνηση ανακοίνωσε αυξήσεις έως 90% (!) στους μισθούς του αρχιεπισκόπου, των μητροπολιτών και των τιτουλάριων μητροπολιτών. Θα πουν έναν καλό λόγο στους πιστούς να ψηφίσουν ΝΔ. 

Πηγή: Δημήτρης Χρήστου / documentonews.gr 

========================================

Σκίτσο του Αντώνη Βαβαγιάννη από το news247.gr 


Σάββατο, Ιουνίου 06, 2026

Ρόδος: «Λουκέτο» στη Β’ Χειρουργική Κλινική του Νοσοκομείου λόγω έλλειψης γιατρών!..



 • Η Β’ Χειρουργική Κλινική απομένει με μόλις δύο ενεργούς χειρουργούς και με παντελή έλλειψη ειδικευόμενων γιατρών και συγχωνεύεται με την Α΄Χειρουργική άγνωστο για πόσο • Αν δεν αλλάξει κάτι άμεσα, το επόμενο βήμα είναι η συγχώνευση και της Α’ και Β’ Παθολογικής Κλινικής • Ορατός ο κίνδυνος πλήρους αναστολής λειτουργίας του Ακτινολογικού! 

Σε προχωρημένη λειτουργική κατάρρευση και κάτω από το βάρος ενός προδιαγεγραμμένου αδιεξόδου βρίσκεται το Νοσοκομείο της Ρόδου, με τη δομή του να κλονίζεται στην αιχμή της τουριστικής περιόδου! 

Σύμφωνα με απολύτως διασταυρωμένες πληροφορίες της «δημοκρατικής», η οξεία υποστελέχωση και το κύμα αποχωρήσεων ιατρικού προσωπικού οδηγούν σε ένα ντόμινο συγχωνεύσεων βασικών κλινικών, όπως της Α’ και Β’ Χειρουργικής και της Α και Β’ Παθολογικής, με ορατό τον κίνδυνο πλήρους αναστολής λειτουργίας ζωτικών τμημάτων, όπως το Ακτινολογικό. 

Η σοβαρή αυτή κρίση δεν αποτελεί συγκυριακό γεγονός, αλλά είναι το αποτέλεσμα δραματικών ελλείψεων, την ίδια ώρα που το νοσηλευτικό ίδρυμα αποτελεί τη μοναδική υγειονομική ασπίδα για τους κατοίκους της Ρόδου, των γύρω νησιών αλλά και των εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών του νησιού! 

Είναι χαρακτηριστικό ότι αντίθετα με την ηπειρωτική Ελλάδα, όπου πόλεις με ανάλογο πληθυσμό της Ρόδου το καλοκαίρι (που φτάνει έως και τις 500.000 τους μήνες αιχμής υπολογίζοντας και τους επισκέπτες), όπως η Πάτρα, τα Ιωάννινα και η Λάρισα, υποστηρίζονται από δύο ή και τρία μεγάλα νοσοκομεία, η περιοχή μας εξαρτάται αποκλειστικά από μία και μοναδική μονάδα, η οποία πλέον λυγίζει κάτω από την εκρηκτική αύξηση της ζήτησης που φέρνει το καλοκαίρι. 

Η θρυαλλίδα των εξελίξεων εντοπίζεται στη Β’ Χειρουργική Κλινική, όπου σύμφωνα με πληροφορίες η συγχώνευση είναι πλέον θέμα ημερών. Η εξέλιξη αυτή δρομολογείται καθώς τις αμέσως επόμενες ημέρες στέλεχος της κλινικής πρόκειται να κάνει χρήση της νόμιμης γονικής άδειάς του. Φυσικά, καμία ευθύνη δεν βαραίνει το ιατρικό προσωπικό, το οποίο ασκεί τα νόμιμα δικαιώματά του, όμως η πραγματικότητα είναι αμείλικτη. 

Η Β’ Χειρουργική Κλινική απομένει με μόλις δύο ενεργούς χειρουργούς και με παντελή έλλειψη ειδικευόμενων γιατρών. Καθώς η κάλυψη εφημεριών, τακτικών χειρουργείων και εξωτερικών ιατρείων από δύο μόνο επιστήμονες είναι ανθρωπίνως και επιχειρησιακά αδύνατη, το επόμενο βήμα, σύμφωνα με τις απολύτως διασταυρωμένες πληροφορίες της «δημοκρατικής», είναι η προσωρινή αναγκαστική συγχώνευση των δύο χειρουργικών κλινικών σε μία, εξέλιξη που μειώνει δραστικά τη χωρητικότητα νοσηλείας. Η συγχώνευση, αναμένεται από την ερχόμενη εβδομάδα!

Παράλληλα, το μηνιαίο πρόγραμμα εφημέρευσης της ενοποιημένης κλινικής τινάζεται στον αέρα, καθώς σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες δεν καλύπτονται όλες οι ενεργές εφημερίες και οι εφημερίες ετοιμότητας! 

Σοβαρό πρόβλημα υπάρχει και στον παθολογικό τομέα, καθώς σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες επίκεινται αποχωρήσεις γιατρών κι αν δεν αλλάξει άμεσα η κατάσταση, το επόμενο βήμα είναι η συγχώνευση και της Β’ Παθολογικής με την Α, αφού η λειτουργία των δύο αυτόνομων κλινικών βρίσκεται πλέον ένα βήμα πριν καταστεί παντελώς μη βιώσιμη.

Μέσα σε αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο, οι εναπομείναντες γιατροί σηκώνουν μόνοι τους ένα τεράστιο φορτίο. Η σωματική και ψυχολογική εξάντληση έχει χτυπήσει κόκκινο. Η κατάσταση αποτυπώνεται με τον πιο οξύ τρόπο στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), το οποίο λειτουργεί οριακά και με τους γιατρούς να υπερβάλλουν εαυτούς μέρα και νύχτα, για να βγαίνουν με ασφάλεια οι βάρδιες.

Παράλληλα, το Ακτινολογικό Τμήμα βρίσκεται ένα βήμα πριν το οριστικό λουκέτο λόγω υποστελέχωσης στον τομέα της απεικόνισης.

Χωρίς επαρκείς γιατρούς στα επείγοντα, χωρίς ακτινογραφίες, και με τους ελάχιστους εναπομείναντες γιατρούς, η διαχείριση των ασθενών γίνεται χάρις στην αυτοθυσία των γιατρών, την ώρα που οι καθημερινές διακομιδές από τα γύρω νησιά συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Το ερώτημα είναι, ως πότε;

Η διοίκηση του νοσοκομείου, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει εξαντλήσει κάθε θεσμικό μέσο, με τον διοικητή κ. Νίκο Καραμαρίτη να έχει κινηθεί έγκαιρα, αποστέλλοντας σωρεία εγγράφων και τεκμηριωμένων εκθέσεων προς όλους τους αρμόδιους παράγοντες, προειδοποιώντας για τη μαθηματική κατάρρευση των καίριων κλινικών. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες φέρεται να είχε προειδοποιήσει για το λειτουργικό αδιέξοδο που θα δημιουργούσαν οι ελλείψεις, ζητώντας άμεσες λύσεις και έκτακτες προσλήψεις.

Στην πράξη, η προϊούσα υποβάθμιση και η απειλή λουκέτου σε ζωτικά τμήματα δεν αποτελούν απλώς ένα διοικητικό αγκάθι, αλλά ισοδυναμούν με υγειονομική γύμνια για κατοίκους και επισκέπτες.

Η αποδόμηση του νοσοκομείου σημαίνει de facto κατάργηση της δωρεάν δημόσιας υγείας, καθώς οι πολίτες εξαναγκάζονται είτε να στραφούν στον ιδιωτικό τομέα είτε να επωμιστούν το κόστος μετακίνησης προς την Αθήνα ακόμα και για απλές ιατρικές πράξεις.

Παράλληλα, ακυρώνεται η έννοια της νησιωτικότητας, αφού η αδυναμία υποδοχής περιστατικών στη Ρόδο αφήνει όχι μόνο τους Ρόδιους αλλά και τους κατοίκους των γύρω νησιών στο έλεος της τύχης τους.

Πλήττεται, επίσης, το ίδιο το τουριστικό προϊόν της χώρας, καθώς η ασφάλεια ενός παγκόσμιου προορισμού κρίνεται πρωτίστως από τις υποδομές υγείας του και η αδυναμία διαχείρισης μιας σοβαρής κρίσης στα ΤΕΠ εν μέσω θέρους εκθέτει τη χώρα διεθνώς.

Το δικαίωμα στην ασφαλή και αξιοπρεπή υγειονομική περίθαλψη δεν μπορεί να μπαίνει στη ζυγαριά των λογιστικών περικοπών, ούτε να επαφίεται στην αυτοθυσία ενός εξουθενωμένου ιατρικού προσωπικού που έχει ξεπεράσει προ πολλού τα όρια της ανθρώπινης αντοχής.

Όταν ένα ολόκληρο νησιωτικό σύμπλεγμα οδηγείται σε υγειονομική απομόνωση στην καρδιά του καλοκαιριού, οι δικαιολογίες στερεύουν. Η πολιτεία οφείλει να παρέμβει άμεσα και δραστικά, αναλαμβάνοντας τις ευθύνες που της αναλογούν, πριν η λειτουργική αυτή διολίσθηση μετατραπεί σε μια μη αναστρέψιμη κοινωνική και ανθρωπιστική κρίση.


Πηγή: Μαίρη Φώτη /www.dimokratiki.gr








 


 

Τρίτη, Μαΐου 26, 2026

ΠΟΕΔΗΝ: Μεγάλες ελλείψεις από γιατρούς στη Ρόδο και στα νησιά ενόψει τουριστικής περιόδου...

«Σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, υπολειτουργία κρίσιμων τμημάτων και σημαντικά προβλήματα σε υποδομές υγείας στην Κρήτη, Ρόδο και τα νησιά του Αιγαίου και το Ιόνιο», καταγράφει έρευνα της ΠΟΕΔΗΝ 


Σημαντικά κενά σε νοσοκομεία, κέντρα υγείας και προνοιακές δομές στα νησιά της χώρας, αποκαλύπτει έρευνα της ΠΟΕΔΗΝ, σε μια περίοδο που ουσιαστικά έχει ανοίξει και η τουριστική περίοδος. 

Πιο συγκεκριμένα η Ομοσπονδία καταγράφει μια σειρά από σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, υπολειτουργία κρίσιμων τμημάτων και σημαντικά προβλήματα σε υποδομές υγείας στην Κρήτη, τα νησιά του Αιγαίου και το Ιόνιο

Παράλληλα, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία της έρευνας, πολλές μονάδες υγείας λειτουργούν κάτω από τα όρια ασφαλείας, με κλειστές κλίνες ΜΕΘ, περιορισμένη λειτουργία χειρουργικών αιθουσών και σημαντικές ελλείψεις σε βασικές ιατρικές ειδικότητες, όπως Παθολόγοι, Αναισθησιολόγοι, Παιδίατροι, Καρδιολόγοι και Ακτινολόγοι. 

Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις η κάλυψη των αναγκών γίνεται με μετακινήσεις γιατρών από άλλα νοσοκομεία, προκειμένου να διασφαλιστεί η στοιχειώδης λειτουργία των δομών

Εξαντλημένο είναι και το υπάρχον ιατρικό προσωπικό καθώς καταγράφονται χιλιάδες οφειλόμενα ρεπό και άδειες, με τον κίνδυνο επαγγελματικής εξουθένωσης να γίνεται ακόμα πιο αισθητός. 

Παρόμοια είναι η κατάσταση και στις μονάδες πρόνοιας και ψυχικής υγείας, η λειτουργία των οποίων βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε συμβασιούχο προσωπικό, χωρίς σταθερή στελέχωση

Η έρευνα της ΠΟΕΔΗΝ για τα Δωδεκάνησα

ΡΟΔΟΣ: Στο Νοσοκομείο οφείλονται 15.686 ρεπό λόγω μεγάλης έλλειψης Νοσηλευτικού προσωπικού. Οι κενές οργανικές θέσεις είναι περίπου 220 και ως εκ τούτω οι ελλείψεις τεράστιες. Εξ’ αυτών 107 άτομα στο Νοσηλευτικό προσωπικό είναι κατηγορίας Δ.Ε βοηθών Νοσηλευτών. Στο Ιατρικό προσωπικό υπηρετούν 93 γιατροί και υπάρχει έλλειψη, οι περισσότεροι είναι στο όριο συνταξιοδότησης. Από τις 23 θέσεις γιατρών που προκηρύχθηκαν δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον. Υπάρχουν γιατροί που καταλαμβάνουν θέσεις που λείπουν με αναρρωτικές άδειες. Στη ΜΕΘ από τα 8 κρεβάτια λειτουργούν τα 6. Από τις 7 χειρουργικές αίθουσες λειτουργούν οι 2. Πρόβλημα μεγάλο στους Ακτινολόγους και Χειριστές Ακτινολογικών Μηχανημάτων. Υπάρχει μαγνήτης τελευταίας τεχνολογίας που λόγω έλλειψης γιατρών λειτουργεί μια φορά την εβδομάδα. Ο σύγχρονος ψηφιακός Μαστογράφος δεν λειτουργεί λόγω έλλειψης γιατρού. 

ΚΑΡΠΑΘΟΣ: Το Νοσοκομείο δουλεύει με 3 Αγροτικούς Ιατρούς, 1 Παιδίατρο, 1 Αναισθησιολόγο, 1 Ορθοπεδικό, 1 Γυναικολόγο και 1 Γενικό Ιατρό. Είχαν 2 Γενικούς γιατρούς αλλά η μία έχει αναρρωτική άδεια λόγω τοκετού. Δεν υπηρετεί κανείς Παθολόγος και Καρδιολόγος ιατρός. Υποστελέχωση υπάρχει επίσης στο Νοσηλευτικό προσωπικό. 35 με 37 Επικουρικοί υπάλληλοι εργάζονται στο Νοσοκομείο σε όλες τις ειδικότητες. Υπάρχει ΜΑΦ στο Νοσοκομείο. Αυτή τη στιγμή υπολειτουργούν τα πάντα λόγω ελλείψεων προσωπικού. 

ΚΑΛΥΜΝΟΣ: Σε Νοσηλευτικό προσωπικό καλύπτονται οι ανάγκες του Νοσοκομείου, αλλά το μεγαλύτερο ποσοστό Νοσηλευτικού προσωπικού είναι επικουρικοί υπάλληλοι. Το Νοσοκομείο έχει μεγάλη έλλειψη σε Ιατρικό προσωπικό. Χρειάζεται πρόσληψη Παθολόγου, Καρδιολόγου και Ακτινολόγου. Επίσης δεν επαρκεί το Διοικητικό προσωπικό. Πρέπει να γίνουν προσλήψεις επειγόντως. 

ΚΩ: Παθολόγος δεν υπηρετεί κανένας. Η παθολογική κλινική καλύπτεται από έναν γιατρό με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών και Γενικούς γιατρούς. Προκηρύσσονται τώρα 2 θέσεις Παθολόγων Ιατρών. Παιδίατρος υπηρετεί μία, ήρθε άλλη μία με μετακίνηση για λιγότερο από ένα μήνα. Προκηρύχθηκε μία θέση Παιδιάτρου. Επίσης στην Κω δυσκολεύονται να βρουν σπίτι να νοικιάσουν αρκετοί εργαζόμενοι επειδή δεν υπάρχουν διαθέσιμα. Αυτός είναι αποτρεπτικός παράγοντας σε εργαζόμενους να επιλέξουν το Νοσοκομείο της Κω για εργασία ακόμη και σε μόνιμες θέσεις. Γίνονται προκηρύξεις συνεχώς και βγαίνουν άγονες. Με μετακινήσεις ιατρών από άλλα Νοσοκομεία καλύπτουν κενά. 

ΛΕΡΟΣ: Μεγάλες ελλείψεις προσωπικού όλων των ειδικοτήτων κυρίως γιατρών. Κλάδος Παθολογίας προβλεπόμενες θέσεις 3 καλυμμένες 1, Καρδιολογίας προβλεπόμενες 3 καλυμμένες καμία, Παιδιατρικής προβλεπόμενες 4 καλυμμένες 1, Νευρολογίας προβλεπόμενες 3 καλυμμένες καμία. Γενικής Ιατρικής προβλεπόμενες 5 καλυμμένες 2, Γενικής Χειρουργικής προβλεπόμενες 3 καλυμμένες 1. Ορθοπεδικής προβλεπόμενες 3 καλυμμένες 2, Νεφρολογίας προβλεπόμενες 3 καλυμμένες 1. Ψυχιατρικής προβλεπόμενες 11 καλυμμένες 2, Μαιευτικής – Γυναικολογίας προβλεπόμενες 3 καλυμμένες 2. Ακτινοδιαγνωστικής προβλεπόμενες 3 καλυμμένες 1, Οδοντιατρικής προβλεπόμενες 3 καλυμμένες , Ιατρικής Βιοπαθολογίας προβλεπόμενες 4 καλυμμένες 1, Αναισθησιολογίας προβλεπόμενες 3 καλυμμένες 1. Δερματολογίας προβλεπόμενες 1 καλυμμένες 0, Οφθαλμολογίας προβλεπόμενες 1 καλυμμένες 0. ΤΕΠ Επιμελητή Β’ Χειρουργικής προβλεπόμενες 1 καλυμμένες 0. Γαστρεντερολογίας προβλεπόμενες 1 καλυμμένες 0. Είναι σε εξέλιξη προκήρυξη 13 γιατρών χωρίς να είναι εύκολη η κάλυψη λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος. 

Αναλυτικά όλη η έρευνα της ΠΟΕΔΗΝ=> εδώ



Δευτέρα, Μαΐου 25, 2026

Η Όλυμπος πεθαίνει χωρίς γιατρό – αλλά φαίνεται πως οι 300 κάτοικοι δεν φέρνουν ψήφους...

Η κατάσταση που βιώνουν σήμερα οι κάτοικοι της Ολύμπου Καρπάθου δεν μπορεί πλέον να αντιμετωπίζεται με υποσχέσεις, καθυστερήσεις και αόριστες διαβεβαιώσεις. Το Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Ολύμπου παραμένει χωρίς γιατρό εδώ και μήνες, την ώρα που περίπου 300 μόνιμοι κάτοικοι ζουν καθημερινά με την αγωνία ενός επείγοντος περιστατικού. 



Η Όλυμπος απέχει περίπου 70 χιλιόμετρα από το νοσοκομείο Καρπάθου. Σε σοβαρά περιστατικά, κάθε λεπτό είναι κρίσιμο. Όταν όμως δεν υπάρχει ούτε ένας γιατρός για τις πρώτες βοήθειες, οι πιθανότητες επιβίωσης μειώνονται δραματικά. Οι κάτοικοι γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνει να χάνεται πολύτιμος χρόνος στον δρόμο προς το νοσοκομείο. 

Και όμως, το ιατρείο υπάρχει. Διαθέτει ακόμη και κατοικία για τον ιατρό που θα υπηρετήσει στην περιοχή. Αυτό που λείπει είναι η πολιτική βούληση για άμεση στελέχωση. 

Στις 29 Σεπτεμβρίου του περασμένου έτους, επιτροπή πολιτών κατέθεσε επίσημο αίτημα στο Υπουργείο Υγείας για την αποστολή οπλίτη ιατρού στην Όλυμπο. Μετά από περίπου είκοσι ημέρες καθυστέρησης, τοποθετήθηκε  γιατρός που παρέμεινε μόνο για λίγους μήνες, μέχρι την ολοκλήρωση της θητείας του. Από τότε το ιατρείο παραμένει άδειο. 

Στο μεταξύ, οι κάτοικοι άκουσαν πολλές υποσχέσεις. Έγιναν συναντήσεις με φορείς, υπήρξαν παρεμβάσεις και διαβεβαιώσεις ότι το πρόβλημα θα λυθεί άμεσα. Παρ’ όλα αυτά, μήνες μετά, τίποτα δεν έχει αλλάξει. 

Οι πολίτες εύλογα αναρωτιούνται: όταν το πολιτικό σύστημα καταφέρνει συχνά να επιλύει άμεσα άλλα ζητήματα μεταθέσεων και εξυπηρετήσεων, γιατί δεν μπορεί να δοθεί προτεραιότητα σε ένα τόσο σοβαρό θέμα δημόσιας υγείας; Γιατί μια ακριτική περιοχή πρέπει να αισθάνεται εγκαταλελειμμένη; Μήπως τελικά οι λίγοι κάτοικοι της Ολύμπου δεν θεωρούνται αρκετοί για να κινητοποιήσουν τους αρμόδιους; 

Η ανθρώπινη ζωή όμως δεν μετριέται με εκλογικούς αριθμούς. 

Η δημοσιοποίηση του προβλήματος δεν γίνεται για πολιτική αντιπαράθεση. Γίνεται γιατί οι κάτοικοι έχουν φτάσει στα όριά τους και ζητούν το αυτονόητο: να υπάρχει γιατρός στον τόπο τους.


Πηγή: Μανόλης Καρελλάς / karpathiaki.gr

Σάββατο, Φεβρουαρίου 21, 2026

Με διαμαρτυρία των εργαζομένων στο ΕΣΥ βρέθηκε αντιμέτωπος ο Άδωνις Γεωργιάδης και όχι με τον «κομμουνιστικό κίνδυνο»

Ο υπουργός Υγείας ας αφήσει τις ρητορικές υπερβολές και ας αναρωτηθεί γιατί οι άνθρωποι που κρατούν όρθιο το ΕΣΥ διαμαρτύρονται 



Κάποτε ήταν οι «ήρωες με τις λευκές μπλούζες», οι γιατροί και νοσηλευτές που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά της πανδημίας. Σήμερα, αντιμετωπίζονται ως «ταραξίες». 

Όμως, πρόκειται για τους ίδιους ανθρώπους, αυτές και αυτούς που κρατούν όρθιο το δημόσιο σύστημα υγείας, που εξασφαλίζουν ότι η χώρα δεν αντιμετωπίζει υγειονομικές κρίσεις, που θα ξαναβρεθούν στην πρώτη γραμμή σε οποιαδήποτε έκτακτη ανάγκη. 

Οι άνθρωποι αυτοί σήμερα διαμαρτύρονται για τα προβλήματα στο δημόσιο σύστημα υγείας. Τις ελλείψεις σε προσωπικό και σε εξοπλισμό αλλά και τις χαμηλές απολαβές που δημιουργούν προβλήματα στην προσέλκυση γιατρών για να στελεχώσουν ιδίως περιφερειακά νοσοκομεία. Το γεγονός ότι χρειάζεται να εργάζονται εξαντλητικά για να μπορέσουν να κάνουν τη δουλειά τους. Τη διαρκή αναμέτρηση με πολιτικές που αντιμετωπίζουν τη δημόσια υγεία ως δαπάνη που πρέπει να μειωθεί. 

Ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης είναι συχνά στόχος αυτών των διαμαρτυριών. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι οι διαμαρτυρίες είναι πολιτικά υποκινούμενες από παρατάξεις της Αριστεράς και ότι τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα. Εγώ ξέρω ότι εάν τα πράγματα ήταν όντως τόσο καλά δεν θα υπήρχαν τόσες διαμαρτυρίες όλα αυτά τα χρόνια, ότι δεν θα υπήρχε σε τόσες πολλές περιοχές αγωνία για την υποβάθμιση των υπηρεσιών υγείας, ότι δεν θα κατέβαιναν τόσο συχνά στον δρόμο γιατροί και υγειονομικοί, αλλά και οι τοπικές κοινωνίες. 

Λέει ο υπουργός ότι γίνονται σημαντικά έργα. Όμως, γιατί τότε γιατροί υποστηρίζουν επώνυμα ότι τα έργα αυτά δεν έχουν ολοκληρωθεί και υπάρχουν σοβαρά προβλήματα; Γιατί επιμένουν ότι τμήματα νοσοκομείων υπολειτουργούν; Γιατί π.χ. στη Νίκαια καταγγέλλουν ότι το ανακαινισμένο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών, το οποίο πήγε να εγκαινιάσει, έχει πλημμυρίσει τρεις φορές από όταν εγκαινιάστηκε; 

Σε τελική ανάλυση για κανένα γιατρό και νοσηλευτή η διαμαρτυρία και οι συγκεντρώσεις δεν είναι «χόμπι». Με τους ασθενείς θέλουν να ασχολούνται και να κάνουν τη δουλειά τους. Ιδίως όταν – όπως γνωρίζει πολύ καλά και ο ίδιος υπουργός – οι γιατροί που δέχτηκαν την «ειδική περιποίηση» των ΜΑΤ στη Νίκαια είναι μερικοί από τους καλύτερους που έχουμε στη χώρα. 

Εκτός βέβαια και εάν η βία των ΜΑΤ είναι η ανταμοιβή που προσφέρει ο υπουργός Υγείας στους «ήρωες με τις λευκές μπλούζες» και η… έκφραση ευγνωμοσύνης για όλα όσα έχουν κάνει για να συνεχίσει να λειτουργεί το δημόσιο σύστημα υγείας. 

Από εκεί και πέρα καταλαβαίνω ότι ο υπουργός Υγείας κυρίως ενδιαφέρεται για τις δηλώσεις που θα μπορέσει να κάνει για οποιοδήποτε θέμα. Λογικό είναι, προεκλογική περίοδο έχουμε και έχει ξεκινήσει η μάχη του σταυρού. 

Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι πρέπει να χαθεί το μέτρο. Γιατί το «θα με είχανε σκοτώσει, χωρίς τα ΜΑΤ», είναι μια κουβέντα που ένας υπουργός που ενδιαφέρεται να συνεχίσει να συνομιλεί με τους ανθρώπους που εργάζονται σε έναν νευραλγικό κλάδο όπως η δημόσια υγεία, δεν τη λέει. Ακόμη και εάν αισθάνεται ότι αυτό εξυπηρετεί την όποια «εικόνα» θέλει να παρουσιάσει. Ένταση υπήρξε σίγουρα, αλλά έπαιξε ρόλο και η αστυνομία σε αυτή, αλλά η ρητορική για «τραμπούκους» απλώς δείχνει ότι δεν έχει καμία διάθεση να συζητήσει με τους διαμαρτυρόμενους υγειονομικούς. 

Και βέβαια όσο και εάν καταλαβαίνω ότι θέλει να απευθυνθεί σε ένα δεξιό ακροατήριο, εντούτοις «ατάκες» που εξισώνουν κομμουνισμό και φασισμό, λίγες μέρες αφότου ήρθαν στο φως φωτογραφίες από την εκτέλεση κομμουνιστών στην Καισαριανή την Πρωτομαγιά του 1944, ή αναφορές στο ότι κάποιοι διαμαρτύρονται απλώς επειδή είναι κομμουνιστές, απλώς δείχνουν και τον πραγματικό «πολιτικό πολιτισμό» του Άδωνι Γεωργιάδη. Εκτός και εάν ο αντικομμουνισμός «παλαιάς κοπής» είναι πλέον επίσημη κυβερνητική γραμμή. 

Σε κάθε περίπτωση, το δημόσιο σύστημα υγείας, η στελέχωση, ενίσχυση και αναβάθμισή του είναι μια πραγματική «εθνική υπόθεση». Οφείλουμε να ακούσουμε τη διαμαρτυρία των ανθρώπων που το κρατούν όρθιο. Και να δούμε πώς τα σοβαρά προβλήματα που διαρκώς αναδεικνύουν θα αντιμετωπιστούν όπως πρέπει. 


Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος / in.gr


Πέμπτη, Οκτωβρίου 16, 2025

Απαγορεύουν σε γιατρούς να μιλούν σε δημοσιογράφους!

Σε αντίθεση με το σόου που έκαναν ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Άδωνης Γεωργιάδης για τα φιλικά τους ΜΜΕ, ένα άλλο δείγμα του κυβερνητικού αυταρχισμού -



Την ίδια ώρα που τα ΜΑΤ έριχναν ξύλο και χημικά σε εργαζόμενους του Νοσοκομείου Αττικόν που διαμαρτύρονταν για την υποβάθμιση της δημόσιας υγείας, σε αντίθεση με το σόου που έκαναν ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Άδωνης Γεωργιάδης για τα φιλικά τους ΜΜΕ, ένα άλλο δείγμα του κυβερνητικού αυταρχισμού χτύπησε το ΕΣΥ. 

Με ένα «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», που μυρίζει χούντα, ο διοικητής της 2ης ΥΠΕ, Χρήστος Ροΐλος, φιμώνει του γιατρούς. Απαγορεύει να ενημερώνουν δημοσιογράφους αν δεν του ζητήσουν πρώτα άδεια! 

«Δεν θα δίνεται καμία συνέντευξη τύπου και δεν θα παρέχονται υπηρεσιακές πληροφορίες σε δημοσιογράφους από τους Επιστημονικά Υπεύθυνους των Μονάδων ή του προσωπικού που υπηρετεί σε αυτές, εφόσον δεν έχει ενημερωθεί εκ των προτέρων ο Διοικητής της 2ης ΥΠΕ, ο οποίος και θα παράσχει τη σχετική έγκριση», γράφει σε εντολή που έστειλε σήμερα (15/10) στις υγειονομικές μονάδες που εποπτεύει. 

Τα ράντζα, η υποστελέχωση των νοσοκομείων, οι απάνθρωπες συνεχείς εφημερίες των υγειονομικών, οι παραιτήσεις των γιατρών, όλα τα στραβά θέλουν να τα κρύψουν κάτω από το χαλί, ακόμη και με λογοκρισία. Αντίθετα, με τη βοήθεια των πετσωμένων ΜΜΕ προβάλλουν καθεστωτικές φιέστες. 


Την απαράδεκτη απόφαση του διοικητή της 2ης ΥΠΕ, δημοσιοποίησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο νευροχειρούργος, γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών, Παναγιώτης Παπανικολάου. 


P.G. Papanikolaou

@PGPapanikolaou


Ταυτόχρονα με την επίθεση ενάντια στους υγειονομικούς του Αττικού από τους ένστολους μπράβους του καθεστώτος, σήμερα ο διοικητής της 2ης ΥΠΕ έστειλε παντού αυτό. Ο Μητσοτάκης -Παπαδόπουλος θέλει να κάνει όλο το ΕΣΥ στρατόπεδο συγκέντρωσης με συνταγματάρχη τον Γεωργιάδη - Παττακό  


Πηγή: documentonews.gr

https://www.documentonews.gr/article/apagorevoun-se-giatrous-na-miloun-se-dimosiografous/



Παρασκευή, Αυγούστου 08, 2025

Στη Ρόδο τον Σεπτέμβριο η ολομέλεια του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου

Να προσκληθεί ο υπουργός Υγείας και να συζητηθούν προβλήματα των νησιών, ζητά η πρόεδρος του Ι.Σ. Κω, Κατερίνα Γαβαλά  



Να συζητηθούν θέματα που αφορούν την υγειονομική περίθαλψη στα νησιά, κατά τις εργασίες της ολομέλειας των προέδρων των Ιατρικών Συλλόγων της χώρας που θα γίνει στις 20 Σεπτεμβρίου στη Ρόδο, προτείνει η πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Κω, Κατερίνα Γαβαλά. 

Με αφορμή και τις πρόσφατες επισκέψεις του υπουργού Υγείας Άδωνη Γεωργιάδη στα νοσοκομεία Ρόδου, Κω και Καλύμνου, η κ. Γαβαλά, με επιστολή της προς τον υπουργό και το διοικητικό συμβούλιο του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, προτείνει να υπάρξει ένας ειλικρινής διάλογος με το υπουργείο, προκειμένου να απαντηθούν συγκεκριμένα ζητήματα. 

Στην επιστολή της, η πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Κω και αντιπρόεδρος του Συλλόγου Νοσοκομειακών Ιατρών του νησιού, αναφέρει –μεταξύ άλλων- τα εξής:

«Οι πρόσφατες επισκέψεις του Υπουργού Υγείας στα Δωδεκάνησα ανέδειξαν την ανάγκη για ειλικρινή και παραγωγικό διάλογο:

• Στην Κω, παρουσιάστηκαν στοιχεία για την υποστελέχωση και την κόπωση του προσωπικού. Παρά τις αποκλίσεις στα στοιχεία, υπήρξε διάθεση συζήτησης.

• Στην Κάλυμνο, τονίστηκε η αδυναμία κάλυψης εφημεριών και η ανάγκη ενίσχυσης κρίσιμων ειδικοτήτων.

• Στη Ρόδο, η συζήτηση παρουσίασε εντάσεις και διαφορετικές οπτικές, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για συντονισμό και ουσιαστική συνεννόηση.

Η 9η Ολομέλεια είναι ευκαιρία να αλλάξει η εικόνα στα νησιά μας, με διάλογο που θα έχει συνέχεια και αποτέλεσμα. Κρίσιμα ερωτήματα που απαιτούν απαντήσεις:

• Ποιο είναι το σχέδιο κάλυψης των οργανικών κενών στα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας των νησιών;

• Υπάρχει πρόθεση προσαρμογής των οργανισμών στις πραγματικές ανάγκες των νησιωτικών περιοχών; 

• Ποια νέα κίνητρα σχεδιάζονται για την προσέλκυση ιατρικού προσωπικού, δεδομένης της αποτυχίας των υφιστάμενων;

• Πότε θα καθιερωθεί διαφανές και αντικειμενικό σύστημα αξιολόγησης αναγκών ανά δομή, ανά νησί»; 


Πηγή: ertnews.gr


Πέμπτη, Αυγούστου 07, 2025

Μέσα σε κλίμα έντασης και διαξιφισμών η επίσκεψη του Άδωνι Γεωργιάδη στη Ρόδο (videos)


 

Μεγάλη ένταση επικράτησε πριν από λίγο στο Αμφιθέατρο του νοσοκομείου της Ρόδου κατά τη συνέντευξη τύπου του Υπουργού Υγείας κου Αδ. Γεωργιάδη παρουσία του διοικητή της 2ης ΥΠΕ κου Ροϊλού, του αναπληρωτή διοικητή του Νοσοκομείου κου Μιχάλη Σοκορέλου και εκπροσώπων από τους Συλλόγους Νοσοκομειακών Γιατρών, νοσηλευτών κι εργαζομένων. 

Η ένταση ξεκίνησε όταν κατά τη διάρκεια των τοποθετήσεων, ο υπουργός είπε ότι "όσοι καταστροφολογούν για το νοσοκομείο λένε ψέμματα", με τους γιατρούς και τους λοιπούς εργαζόμενους στο αμφιθέατρο να αντιδρούν και κάποιους να φωνάζουν "ντροπή!", λέγοντας ότι έχουν ηθική.  Το γεγονός αυτό προκάλεσε την "έκρηξη" του υπουργού που είπε προς αυτούς, "δηλαδή θέλετε να πείτε ότι ο κ.Σοκορέλος δεν είναι ηθικός;". 

Η ένταση και ο τόνος του υπουργού ενόχλησαν τους γιατρούς και τους εργαζόμενους που ήταν στο αμφιθέατρο οι οποίοι με τη σειρά τους φώναζαν.

Ακολούθησαν επίσης λογομαχίες σε έντονο βαθμό μεταξύ γιατρών και νοσηλευτών με τον αναπληρωτή διοικητή κο Μιχάλη Σοκορέλο.

Οι εκπρόσωποι γιατρών και εργαζομένων για μια ακόμα φορά έθεσαν τα στοιχεία για τις δραματικές ελλείψεις στον Υπουργό, όμως ούτε ο ίδιος ούτε και ο ΔΗΠΕάρχης κος Χρήστος Ροϊλός συμφώνησαν με τους αριθμούς των ελλείψεων που παρουσίασαν οι εργαζόμενοι και οι γιατροί.

Θα πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι κος Ροϊλός παραδέχθηκε ότι το νοσοκομείο της Ρόδου αντιμετωπίζει όντως πρόβλημα με τον μειωμένο αριθμό νοσηλευτών που θα έπρεπε να υπηρετούν. 






>

Πηγή: rodiaki.gr

https://www.rodiaki.gr/article/533768/mesa-se-klima-entashs-kai-diaxifismwn-h-episkepsh-toy-adwni-gewrgiadh-sth-rodo-video

Τρίτη, Ιουλίου 01, 2025

Ρόδος: Παιδίατρος έσωσε ηλικιωμένο που έπαθε ανακοπή στο αεροδρόμιο

Για άλλη μια φορά αναδεικνύεται η ανάγκη στελέχωσης του ιατρείου του αερολιμένα 



Το θέμα της απουσίας γιατρού από το αεροδρόμιο της Ρόδου αναδείχθηκε για άλλη μια φορά χθες το μεσημέρι, όταν 65χρονος αλλοδαπός υπέστη καρδιακό επεισόδιο και κατέρρευσε μέσα στο κτίριο του αεροσταθμού. 

Ευτυχώς για τον ίδιο, στο αεροδρόμιο εκείνη την ώρα βρισκόταν η παιδίατρος από την Θεσσαλονίκη Όλγα Τζέτζη, που είχε έρθει στη Ρόδο για το πανελλήνιο παιδιατρικό συνέδριο. 

Στιγμιότυπο από την προσπάθεια διάσωσης

«Οι κόρες μου αντελήφθησαν ότι κάποιος άνθρωπος χρειάζεται βοήθεια. Ευτυχώς πολύ πρόσφατα είχα κάνει επανάληψη σεμιναρίου πρώτων βοηθειών, οπότε ξεκίνησα με τεχνητή αναπνοή και μετά έκανα απινίδωση, μέχρι να έρθει το ΕΚΑΒ» είπε η ίδια στην ΕΡΤ Νοτίου Αιγαίου.

Περιγράφοντας τις δραματικές στιγμές που πέρασε προσπαθώντας να κρατήσει τον άνθρωπο στη ζωή, η παιδίατρος είπε ότι κάποια στιγμή, προσευχήθηκε στον Θεό. «Χρειάστηκε να κάνω απινίδωση 4-5 φορές. Ευτυχώς το ΕΚΑΒ ήρθε γρήγορα και ο άνθρωπος νοσηλεύεται στο νοσοκομείο»δήλωσε η κ. Τζέτζη, υπογραμμίζοντας όσο σημαντικό είναι κάθε πολίτης να έχει γνώσεις πρώτων βοηθειών και να υπάρχουν απινιδωτές. 

Ωστόσο, για άλλη μια φορά αποδεικνύεται πόσο αναγκαία είναι η μόνιμη παρουσία γιατρού, σε ένα διεθνές αεροδρόμιο, από το οποίο διακινούνται ετησίως εκατομμύρια επιβάτες. Σημειώνεται, πάντως, ότι υπάλληλοι του αεροδρομίου έχουν εκπαιδευτεί για την παροχή βοήθειας με απινιδωτή και συνέδραμαν, επίσης, στην προσπάθεια επαναφοράς του 65χρονου. 

(Με πληροφορίες από ertnews.gr)

ΦΩΤΟ: Toυρίστες στο αεροδρόμιο της Ρόδου περιμένουν την πτήση της επιστροφής στις πατρίδες τους. (Photo by Will VASSILOPOULOS / AFP)

Δευτέρα, Ιουνίου 09, 2025

Μπιζιμποντισμός και μεταξωτές κορδέλες…


 

Τι κάνουν μια κυβέρνηση, ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί του, όταν δεν μπορούν ή δεν θέλουν να λύσουν τα  πραγματικά προβλήματα των πολιτών και της χώρας; Εφαρμόζουν τη μέθοδο του «μπιζιμποντισμού»: εμφανίζονται πολύ «δραστήριοι», κάθε μέρα κάνουν και μια σύσκεψη ή μια επίσκεψη, εφευρίσκουν «βραχιολάκια», δίνουν «αριθμούς», φτιάχνουν «εφαρμογές», κυνηγάνε μπούρκες, πανηγυρίζουν αυτάρεσκα, μεγαλοστομούν. Ντόρος και προπαγάνδα να γίνεται. Φυσικά, τα πραγματικά προβλήματα παραμένουν άλυτα. 

Ποια είναι τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η μεγάλη πλειονότητα των πολιτών; Πασίγνωστα, το λένε οι ίδιοι σε όλες τις έρευνες, που τόσο διαβάζουν στο Μέγαρο Μαξίμου: το εισόδημα που δεν φτάνει για αξιοπρεπή διαβίωση(η αγοραστική δύναμη στον πάτο της Ευρώπης), το στεγαστικό (αδύνατη η αγορά ή ενοικίαση πρωτίστως από νέους, για τους οποίους-υποτίθεται-πρέπει να νοιαζόμαστε περισσότερο), η δημόσια υγεία που πάσχει σε όλα τα επίπεδα κ.α 

Πώς τα αντιμετωπίζει όλα αυτά η κυβέρνηση; 

Πρώτον, ο πρωθυπουργός περιφέρεται από νοσοκομείο σε νοσοκομείο, εγκαινιάζει πτέρυγες και διαφημίζει το «σύστημα βραχιολάκι». Φοβερή εφεύρεση («επαναστατική», είπε ο αρμόδιος υπουργός Άδωνης),  για να «βλέπει» ο ασθενής πόση ώρα θα περιμένει αν πάει σε μια εφημερία. Λύνει το «βραχιολάκι» το πρόβλημα με τις ουρές και τα ράντζα; Όχι, αλλά ενισχύει την προπαγάνδα ότι «ολο και κάτι κάνουμε». Αντί για γιατρούς και νοσηλευτές, φρου φρου κι αρώματα. 

Δεύτερον, αντί η κυβέρνηση να εξαγγείλει ένα επείγον και εκτεταμένο πρόγραμμα στεγαστικής αποκατάστασης, όπως κάνουν όλες οι σοβαρές χώρες, δίνει επιδόματα και διαφημίζει δάνεια που αυξάνουν τις τιμές των κατοικιών, στις οποίες ελάχιστοι, ειδικά νέοι, μπορούν να ανταποκριθούν.

Και, επειδή αυτά δεν φτάνουν, φτιάχνουν και μια ιντερνετική πλατφόρμα, την οποία παρουσιάζουν περίπου σαν  πανάκεια. Μα, το πρόβλημα είναι τα σπίτια που δεν υπάρχουν και τα λεφτά που δεν φτάνουν, τι να τις κάνουν τις πλατφόρμες; 

Το νέο μεγάλο «επίτευγμα» είναι ο νέος «προσωπικός αριθμός». Έχουμε δυο-τρεις ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, αριθμός ταυτότητας), ας αποκτήσουμε κι άλλον έναν ( οι άλλοι ΔΕΝ καταργούνται).  Μεγάλη σύσκεψη στο Μαξίμου, δηλώσεις του πρωθυπουργού (δεν ξέρουμε αν κι αυτό έγινε με «εντολή Μητσοτάκη»), επιδεικτικές απόπειρες να εκδώσει ο ίδιος τον αριθμό μπροστά στις κάμερες κ.α. Για μια συνήθη πράξη, που θα την έκανε ένα γενικός γραμματέας, άντε και ο υπουργός, κινητοποιείται το σύμπαν, λες και θα επέλθει καμιά κοσμογονική αλλαγή στη ζωή μας.

Και όταν φτάνει η ώρα να λυθεί κάποιο πρόβλημα; Πάλι μπιζιμποντισμός και προπαγάνδα. Έγιναν όσα έγιναν στο βράδυ της Κυριακής στο μπάσκετ. Αμέσως «παρενέβη ο πρωθυπουργός». Και «έδωσε εντολή» στον υπουργό «να διακόψει το πρωτάθλημα», αν οι ιδιοκτήτες των ομάδων δεν παρουσιάζονταν ενώπιόν του για να «εγγυηθούν» τη διεξαγωγή του. «Αμετακίνητη η κυβέρνηση», έλεγε η διοχετευόμενη προπαγάνδα. Τόσο «αμετακίνητη» που στο τέλος δεν χρειάστηκε να παρουσιαστούν από κοινού οι ιδιοκτήτες, πήγαν χωριστά. Κωμωδία. Kαι οι ποινές που επιβλήθηκαν «της πλάκας».

Η πώληση αλκοόλ και τσιγάρων στους ανηλίκους απαγορεύεται εδώ και 30 χρόνια. Ισχύουν τέσσερις νόμοι, ο τελευταίος είναι του 2019, της πρώτης κυβέρνησης Μητσοτάκη. Τώρα ξανά μανά τα ίδια. Θα ψηφίσουν, λέει, νέο νόμο , «αυστηρότερο». Επειδή δεν εφαρμόζονται οι ήδη υπάρχοντες, φτιάχνουν ακόμα έναν. Ο ποινικός λαϊκισμός στο απόγειό του. Τι θα πει «αυστηρότερος»;  Αντί για πρόστιμα, θα τραβολογάνε τους υπεύθυνους στα δικαστήρια. Προφανώς, για να έχουν κι άλλη δουλειά οι δικηγόροι και να πήξουν κι άλλο τα ήδη πηγμένα δικαστήρια.

Τελευταίο κατόρθωμα (δεν έγινε ακόμη, θα δούμε…) η «σκέψη» του Βορίδη να απαγορεύσει τη… μπούρκα στα πανεπιστήμια. Υπάρχει τέτοιο πρόβλημα στη σημερινή Ελλάδα; Έχουν πλημμυρίσει από φοιτήτριες με  μπούρκες οι Σχολές μας; Εκτός από κεφαλοκυνηγός μεταναστών, ο ρέκτης Βορίδης ψάχνει και αλλού για να διοχετεύσει το μπιζιμποντισμό του.

Τι μένει; Κάποια στιγμή να κάνουν πράξη, κυριολεκτικά, αυτό που λέει η παροιμία. Να μας πουλήσουν φύκια για μεταξωτές κορδέλες… 


Φωτο: Επίσκεψη Κυριάκου Μητσοτάκη στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός POOL / ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΙΑΚΟΣ / EUROKINISSI

Γιώργος Καρελιάς

Πηγή: news247.gr



Πέμπτη, Μαΐου 29, 2025

Χιλιάδες ασθενείς και τουρίστες χωρίς κάλυψη στο νότιο Αιγαίο – Καταρρέει η μοναδική κλινική για εγκεφαλικά



Με έναν γιατρό θα μείνει από τα μέσα Ιουνίου η Νευροχειρουργική Κλινική του Νοσοκομείου Ρόδου, η μοναδική σε ολόκληρο το νότιο Αιγαίο, μετά την παραίτηση του διευθυντή της και μιας νευροχειρουργού εξαιτίας των τεράστιων ελλείψεων προσωπικού. Ετσι, χιλιάδες κάτοικοι και τουρίστες του νότιου Αιγαίου μένουν χωρίς άμεση πρόσβαση σε εξειδικευμένη φροντίδα σε περιπτώσεις εγκεφαλικών, τραυματισμών ή άλλων κρίσιμων περιστατικών. 

Τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα, καθώς η έλλειψη προσωπικού αναστέλλει όχι μόνο τα τακτικά αλλά και τα απογευματινά χειρουργεία, με αποτέλεσμα οι λίστες αναμονής να διογκώνονται μέρα με τη μέρα. Μάλιστα, οι γιατροί των απογευματινών χειρουργείων στο Νοσοκομείο Ρόδου, όπως και σε άλλα νοσοκομεία της χώρας, είναι απλήρωτοι εδώ και πέντε μήνες, παρόλο που τα απογευματινά χειρουργεία είναι χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ενωση με απόφαση της κυβέρνησης και το υπουργείο χειρίζεται ένα κονδύλι συνολικού ύψους 55 εκατ. ευρώ.  

Εργαζόμενοι του Γενικού Νοσοκομείου Ρόδου μιλούν στο Documento αποδεικνύοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες στην υγεία και να ενισχύσει τα ιδιωτικά συμφέροντα. 

Πλήττεται όλο το νότιο Αιγαίο

Στις 16 Ιουνίου δύο από τους τρεις υπηρετούντες νευροχειρουργούς του Νοσοκομείου της Ρόδου αποχωρούν μετά την παραίτηση που κατέθεσαν εξαιτίας των δραματικών ελλείψεων, οι οποίες δημιουργούν ένα ασφυκτικό σκηνικό για το προσωπικό, το οποίο καλείται να υπερβάλλει εαυτόν με εξαντλητικά ωράρια και ένα γενικευμένο καθεστώς υπερεφημέρευσης και μπαλωμάτων. Ετσι, η Νευροχειρουργική Κλινική οδηγείται σε διάλυση, καθώς μένει με έναν μόλις νευροχειρουργό.

Ο Σάββας Καραταπάνης, πρόεδρος του Συλλόγου Νοσοκομειακών Γιατρών Ρόδου, μιλώντας στο Documento για την τραγική κατάσταση στην οποία έχει επέλθει το νοσοκομείο, επισήμανε χαρακτηριστικά: «Εχουμε μια κάλυψη προσωπικού στο 55% λίγο πάνω από το μισό. Το Νοσοκομείο της Ρόδου είναι το πιο σημαντικό στο νότιο Αιγαίο. Πολλά περιστατικά διακομίζονται στη Ρόδο και λόγω της ΜΕΘ και λόγω της Νευροχειρουργικής, που είναι οι μόνες. Εχουμε ΜΕΘ που λειτουργεί με έξι αντί για οκτώ κρεβάτια. Λειτουργεί με τρεις γιατρούς και οι εφημερίες καλύπτονται από γιατρούς άλλων περιοχών και μπαλώματα. Η Νευροχειρουργική θα έπρεπε να έχει πέντε έξι γιατρούς. Υπάρχουν τέσσερις οργανικές θέσεις και είναι καλυμμένες οι τρεις. Η Παθολογική είναι με έξι γιατρούς και οι τρεις είναι για συνταξιοδότηση. Το νοσοκομείο μας είναι του 2000, έχουμε επτά χειρουργικές αίθουσες και τώρα λειτουργούν δύο λόγω έλλειψης προσωπικού».

Προβλήματα και στα απογευματινά χειρουργεία

Το λουκέτο στη Νευροχειρουργική του Νοσοκομείου της Ρόδου φέρνει αλυσιδωτές επιπτώσεις και στα απογευματινά χειρουργεία, καθώς δεν γίνεται να πραγματοποιηθούν ούτε καν τα τακτικά χειρουργεία. Σημειώνεται ότι τα απογευματινά χειρουργεία είναι χρηματοδοτούμενα από το Ταμείο Ανάκαμψης με κονδύλι 55 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, ο υπουργός Υγείας Αδωνης Γεωργιάδης είχε ανακοινώσει με τυμπανοκρουσίες την έναρξή τους για τη δήθεν αποσυμφόρηση του ΕΣΥ, παρότι στην πραγματικότητα αυτά αποτελούν «δωράκι» στους κλινικάρχες, καθώς γίνονται κατά βάση στις ιδιωτικές κλινικές.

Τελικά, το υπουργείο Υγείας όχι μόνο οδηγεί σε λουκέτο τις χειρουργικές κλινικές, αλλά αφήνει απλήρωτους και τους γιατρούς στα απογευματινά χειρουργεία, παρά τα εκατομμύρια που έλαβε από την Ευρώπη, ενώ την ίδια ώρα στέλνει τους ασθενείς στους ιδιώτες.

Ο Ιωάννης Ψαρομπάς, ειδικευόμενος παθολόγος και γενικός γραμματέας του Συλλόγου Νοσοκομειακών Γιατρών Ρόδου, καταγγέλλει στο Documento: «Μια παπάτζα και μισή είναι τα απογευματινά χειρουργεία. Τα πολυδιαφήμισαν και δεν είναι ούτε 100 τα χειρουργεία. Γύρω στα 85 έγιναν. Οι συνάδελφοι είναι απλήρωτοι. Δυσκολευόμαστε να βγάλουμε το πρόγραμμα των τακτικών χειρουργείων, θα βγάζουμε και απογευματινά; Με τι προσωπικό; Το υπουργείο Υγείας άσκησε πιέσεις στο προσωπικό για να συμμετέχει στα απογευματινά για να μην υπάρχουν επιπτώσεις. Είναι πέντε μήνες απλήρωτοι. Είμαι δύο μήνες στη θέση του γραμματέα και κάθε μέρα συμβαίνει κάτι χειρότερο από την προηγούμενη».


Μικαέλα Σάβα

Πηγή: documentonews.gr

https://www.documentonews.gr/article/xiliades-astheneis-kai-toyristes-xoris-kalypsi-sto-notio-aigaio-katarreei-i-monadiki-kliniki-gia-egkefalika/




Τετάρτη, Μαΐου 28, 2025

«Καρκινοβατούν» η Νευρολογική και Νευροχειρουργική κλινική στο Νοσοκομείο Ρόδου - Παραιτήθηκαν και δύο παθολόγοι – Α. Καΐκης: Δεν πέσαμε από τα σύννεφα...



Με λουκέτο απειλείται η Νευρολογική κλινική του Νοσοκομείου της Ρόδου ενώ σοβαρά προβλήματα στελέχωσης αντιμετωπίζει και η Νευροχειρουργική κλινική, που έχει κομβικό ρόλο για όλα τα Δωδεκάνησα. 

Τα παραπάνω επισημαίνει η Πανελληνία Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ), η οποία επισημαίνει ότι πλησιάζει το καλοκαίρι και η υποδοχή των τουριστών, θα αυξήσει κατακόρυφα τον αριθμών των ασθενών στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών. 

«Το νοσοκομείο λειτουργεί με σοβαρές ελλείψεις νοσηλευτικού προσωπικού και γιατρών συγκεκριμένων ειδικοτήτων. Κλείνουν κλινικές εξ αιτίας των ελλείψεων σε ένα νοσοκομείο που είναι νοσοκομείο αναφοράς για τα Δωδεκάνησα» αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ Μιχάλης Γιαννάκος. 

Αναλυτικά, η Νευρολογική Κλινική που άνοιξε πριν από ένα χρόνο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υποστελέχωσης, όπως τονίζει ο κ. Γιαννάκος: «Η κλινική κινδυνεύει να κλείσει, επειδή ξέμεινε με 4 νοσηλευτές που αδυνατούν να στηρίξουν τη λειτουργία της. Τη κρατάνε ανοικτή με νύχια και δόντια χάριν της φιλοτιμίας των νοσηλευτών» αναφέρει ο πρόεδρος. 

Σημειώνεται ότι το νοσοκομείο της Ρόδου, έχει 232 κενές οργανικές θέσεις στη νοσηλευτική υπηρεσία και υπηρετούν μόνο 33 συμβασιούχοι εργαζόμενοι.

Αποτέλεσμα από την υπερ-εργασία και το burnout είναι να παραιτούνται συνεχώς νοσηλευτές και οι προκηρύξεις που γίνονται καθίστανται άγονες ή έχουμε ανακύκλωση του ιδίου προσωπικού, που σημαίνει ότι οι συμβασιούχοι που ήδη εργάζονται, προσλαμβάνονται ως μόνιμοι, χωρίς να έρθει νέο προσωπικό.

Σε σχέση με πέρυσι η νοσηλευτική υπηρεσία έχει 37 άτομα λιγότερα.

Στη πρόσφατη προκήρυξη 12 θέσεων οι 9 που προσελήφθησαν εργάζονταν ήδη ως επικουρικοί. 

«Με 800 ευρώ το μήνα δεν πρόκειται να βρεις νοσηλευτές στο νοσοκομείο της Ρόδου αλλά και σε κανένα άλλο νοσοκομεία στα νησιά μας» επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ.

Αναφορικά με τη Νευροχειρουργική Κλινική η ΠΟΕΔΗΝ επισημαίνει ότι: «θα κλείσει εάν δεν ενισχυθεί άμεσα με γιατρούς και νοσηλευτές».

Σημειώνεται ότι στην εν λόγω κλινική, μεταφέρονται δεκάδες θύματα από τροχαία στα νησιά, σταθεροποιούνται και μετά διακομίζονται είτε στη ΜΕΘ του νοσοκομείου στην οποία λειτουργούν οι 6 κλίνες από τις 8 που διαθέτει λόγω ελλείψεων νοσηλευτικού προσωπικού και γιατρών, είτε σε άλλα νοσοκομεία της χώρας.

«Υπηρετούσαν 4 νευροχειρουργοί, ο ένας λείπει με αναρρωτική λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας και από τους τρείς που απέμειναν οι δύο που είναι ανδρόγυνο δήλωσαν παραίτηση λόγω εξάντλησης. Με έναν γιατρό πως να λειτουργήσει μετά η κλινική» αναφέρει ο κ. Γιαννάκος που επισημαίνει ότι υπάρχουν τεραστία κενά και στη διοικητική υπηρεσία. 

«Οι εργαζόμενοι καταθέτουν καθημερινά τη ψυχή τους προκειμένου να προσφέρουν ασφαλείς υπηρεσίες. Δυστυχώς τρέχουν και δεν φθάνουν. Με 800 ευρώ οι νοσηλευτές, με 684 ευρώ οι τραυματιοφορείς, με 1.850 ευρώ οι γιατροί δεν υπάρχει ενδιαφέρον ειδικά για τα νησιά» καταλήγει ο πρόεδρος που τονίζει για άλλη μια φορά ότι χρειάζονται περισσότερα οικονομικά κίνητρα για να ενισχυθούν τα νησιά μας με υγειονομικό προσωπικό. 

(Με πληροφορίες από το topontiki.gr)

--------------------------

Παραιτήθηκαν από το Νοσοκομείο Ρόδου δύο παθολόγοι – Α. Καΐκης: Δεν πέσαμε από τα σύννεφα 

Βαθαίνει η κρίση στο Νοσοκομείο Ρόδου. Μετά την παραίτηση των δύο νευροχειρουργών, χθες υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους και δύο γιατροί της Β΄ Παθολογικής Κλινικής, ενώ σίγουρη θεωρείται και η παραίτηση ενός ακόμα γιατρού από την Α΄ Παθολογική. 

Πρόκειται για γιατρούς που ήταν σε παράταση εργασίας και κάλυπταν τις ανάγκες του Νοσοκομείου έως ότου γίνουν προσλήψεις. Βλέποντας, ωστόσο, ότι «δεν διαφαίνεται φως για την πρόσληψη νέων παθολόγων», υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους. Σημειώνεται ότι οι δύο Παθολογικές Κλινικές του Νοσοκομείου Ρόδου, θα μείνουν πλέον με τρεις μόνο γιατρούς.

Α. Καΐκης: Δεν πέσαμε από τα σύννεφα 

Να πάρουν αποστάσεις από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας στο θέμα του Νοσοκομείου Ρόδου, κάλεσε Δήμο και Περιφέρεια ο γιατρός – παθολόγος και Γραμματέας του Συλλόγου Εργαζομένων του Ιδρύματος, Αριστείδης Καϊκης. «… το προηγούμενο διάστημα όχι μόνο δεν έπαιρναν αποστάσεις αλλά συμμετείχαν κιόλας στη λασπολογία όσων προειδοποιούσαμε για την οριακή λειτουργία του Νοσοκομείου» δήλωσε στην ΕΡΤ Νοτίου Αιγαίου, θυμίζοντας τα περί… «μηδενισμού» και περί «συμμορίας της μιζέριας» κατά τα εγκαίνια της αναβαθμισμένης Καρδιολογικής Κλινικής.

«Στην επόμενη κορδέλα που θα κοπεί να μην διαγκωνίζονται να μπουν στο κάδρο,  αλλά να  βγουν από αυτό» σημείωσε, τονίζοντας ότι θα είναι κάδρο καταστροφής. Διαμήνυσε δε στην Περιφέρεια να μην ασχολείται με ζητήματα που αφορούν το Νοσοκομείο, υποστηρίζοντας ότι η μόνη της αρμοδιότητα είναι η υλοποίηση κάποιων προγραμμάτων σε σχέση με τις κτιριακές εγκαταστάσεις.

Ο κ. Καϊκης παρομοίασε τις ανακοινώσεις περί της πρόσληψης 10 με 15 γιατρών,  που προέκυψαν μετά από άτυπη συνάντηση σε καφετέρια, με τις ανακοινώσεις αθλητικών εφημερίδων. Χαρακτήρισε  τις παραιτήσεις των δύο παθολόγων αναμενόμενες. «Δεν πέσαμε από τα σύννεφα» τόνισε, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για τις δύο Παθολογικές Κλινικές οι οποίες θα μείνουν μόνο με τρεις γιατρούς.

Υποστήριξε δε, ότι μετά την παραίτηση των δύο νευροχειρουργών όχι μόνο δεν έχουν δει δείγματα καλής θέλησης για τη στελέχωση του Νοσοκομείου αλλά «ανακρίβειες,  ψέματα και λάσπη».

Κατέληξε λέγοντας ότι «την πολιτική ευθύνη για την Νευροχειρουργική Κλινική και τους πολυτραυματίες, ανέλαβε επί της ουσίας ο διοικητής της 2ης ΥΠΕ, που βγήκε σε τηλεοπτικό σταθμό για να διαβάλλει τη συγκεκριμένη κλινική». 

(Με πληροφορίες από την ertnews.gr)


Πέμπτη, Μαΐου 22, 2025

Σύλλογος Νοσοκομειακών γιατρών: “Καταρρέει” από την έλλειψη προσωπικού το Νοσοκομείο Ρόδου”

Τόνισαν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, γιατροί και νοσηλευτές από τα περισσότερα τμήματα του ιδρύματος 



«Το Νοσοκομείο καταρρέει από την έλλειψη προσωπικού». Αυτό τόνισαν σήμερα, σε μια συνέντευξη Τύπου που διήρκεσε περίπου 2 ώρες,  γιατροί και νοσηλευτές που υπηρετούν στο Νοσοκομείο Ρόδου. Τον λόγο έλαβαν, εκτός από τα μέλη του συλλόγου νοσοκομειακών γιατρών, διευθυντές τμημάτων και κλινικών, μαζί με γιατρούς και νοσηλευτές για να περιγράψουν την κατάσταση όπως διαμορφώνεται σε κάθε τμήμα ξεχωριστά. 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των νοσοκομειακών γιατρών Σάββα Καραταπάνη, αυτή τη στιγμή είναι καλυμμένες 85 από τις 153 θέσεις γιατρών, ενώ τεράστιες είναι οι ελλείψεις σε νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό. «Το υπουργείο πρέπει να δει το νοσοκομείο Ρόδου με άλλο μάτι. Το ΕΣΥ έχει γεράσει, το προσωπικό που φεύγει δεν αναπληρώνεται και σύντομα θα φθάσουμε σε αδιέξοδο» είπε. 

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών καλύπτεται από ειδικευόμενους γιατρούς, χωρίς να λειτουργεί συνεχώς γραφείο κίνησης και διαλογής, με αποτέλεσμα «να δημιουργείται το αδιαχώρητο και μια κατάσταση που δεν τιμά ούτε το προσωπικό, ούτε τους ασθενείς που πρέπει να εξετάζονται με αξιοπρέπεια», όπως είπε ο ειδικευόμενος παθολόγος Ιωάννης Ψαρομπάς. 

Στις δύο Παθολογικές Κλινικές, υπηρετούν 6 γιατροί, εκ των οποίων οι 3 (οι διευθυντές Στέλιος Καραταπάνης και Γιώργος Ψελλάκης και ακόμα ένας γιατρός) παραμένουν οικειοθελώς με παράταση θητείας. Όταν θα αποχωρήσουν, η λειτουργία των Κλινικών,  θα είναι αδύνατη.

Στον ακτινοδιαγνωστικό τομέα, σύμφωνα με τις γιατρούς Ελένη Τσομπάνου και Ειρήνη Δελαπόρτα, υπάρχει έλλειψη γιατρών και χειριστών με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται οι εφημερίες, να έχει κλείσει το τμήμα μαστού, να υπολειτουργούν ο μαγνητικός τομογράφος, η οστική πυκνότητα και ο υπέρηχος. 


Η  Νευρολογική Κλινική οδεύει προς αναστολή λειτουργίας, καθώς δεν υπάρχουν νοσηλευτές, ενώ υπηρετούν 2 από τους 4 γιατρούς. Σύμφωνα με την διευθύντρια της, κ. Καλιαντζόγλου, υπήρξε ενδιαφέρον για 15 θέσεις νοσηλευτών και 4 τραυματιοφορέων (επικουρικό προσωπικό), αλλά δεν προσελήφθησαν, γιατί το Νοσοκομείο Ρόδου λειτουργεί εδώ και περίπου ένα χρόνο χωρίς διοικητικό συμβούλιο, με τον διευθυντή της Ιατρικής Υπηρεσίας να εκτελεί χρέη διοικητή!

Προς το λουκέτο οδεύει και η Νευροχειρουργική Κλινική, αφού, μετά την υποβολή παραίτησης του διευθυντή της Δημήτρη Μακρή και της γιατρού Παναγιώτας Δρούζια, θα μείνει μόνο ένας νευροχειρουργός. «Πριν γίνει η κλινική, γίνονταν εκατοντάδες αεροδιακομιδές  κάθε χρόνο.  Έχω δει, στον Ευαγγελισμό που υπηρετούσα τότε, ανθρώπους από τη Ρόδο, να φτάνουν στην Αθήνα νεκροί» είπε ο Δημήτρης Μακρής, για να προσθέσει ότι «προσπαθούμε να κρατήσουμε το νοσοκομείο με νύχια και με δόντια, αλλά δεν μπορούμε να διαλύσουμε τις οικογένειες μας, εφημερεύοντας μαζί με τη σύζυγο μου για 10 – 11 μέρες κάθε μήνα. Την ίδια στιγμή οι εφημερίες περικόπτονται. Επιπλέον, από τον Μάρτιο έχουμε ενημερώσει ότι υπάρχει νευροχειρουργός που επιθυμεί να υπηρετήσει στη Ρόδο και κανείς δεν έχει κάνει τίποτα γι αυτό» τόνισε.

Η Μονάδα Εντατικής Θεραπείας λειτουργεί με 3 γιατρούς για 6 κρεβάτια, ενώ οι χειρουργικές αίθουσες είναι μόνο δύο, λόγω έλλειψης νοσηλευτών. «Ποτέ δεν υπήρξε λίστα αναμονής 2.000 ασθενών για χειρουργείο. Τα απογευματινά χειρουργεία ξεκίνησαν, με απειλές, τον Νοέμβριο και σταμάτησαν πανελλαδικά. Στη Ρόδο έχουν γίνει 85» είπε η αναισθησιολόγος Πολύμνια Γαλανού. 


Με… ενάμιση γιατρό λειτουργεί η Ψυχιατρική κλινική, αφού ο ένας από τους δύο καλύπτει και το νοσοκομείο της Κω, ενώ με γιατρό από το Κέντρο Υγείας Ρόδου λειτουργεί η άλλοτε κραταιά Παιδιατρική Κλινική που είναι η μοναδική σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα στα Δωδ/σα.

Επίσης με 2 από τους 4 γιατρούς λειτουργεί η Ουρολογική, που δέχεται καθημερινά περί τους 60 ασθενείς, οριακά λόγω έλλειψης νοσηλευτών λειτουργεί η  Μονάδα Τεχνητού Νεφρού και Περιτοναϊκής Κάθαρσης, ενώ πρόβλημα υπάρχει και στην Καρδιολογική που νοσηλεύει χιλιάδες ασθενείς κάθε χρόνο (αιμοδυναμικό, αγγειοπλαστικές, βηματοδότες, στεφανιογράφος κλπ).

«Είμαστε 150 νοσηλευτές, για 370 κλίνες. Είμαστε και ‘μεις ασθενείς, αφού οι περισσότεροι έχουμε μυοσκελετικά και άλλα προβλήματα. Βιώνουμε καταστάσεις εργασιακής γαλέρας» τόνισε η νοσηλεύτρια Ελένη Αγγέλη.

«Με αυτά τα δεδομένα, είναι ασφαλές το πρόγραμμα των εφημεριών;» αναρωτήθηκε ο παθολόγος Άρης Καϊκης, ενώ στο σύνολο τους, γιατροί και νοσηλευτές, τόνισαν την ανάγκη να ληφθούν από το υπουργείο άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση της κατάστασης.

Πηγή: ertnews.gr





 

Τετάρτη, Μαΐου 21, 2025

Π. Παπανικολάου: «Φαινόμενα επικείμενης λειτουργικής κατάρρευσης στο νοσοκομείο Ρόδου-Υπουργός Γιουροβίζιον ο Άδωνις Γεωργιάδης»


 

Τα πολλά  και χρονίζοντα προβλήματα του Συστήματος Δημόσιας Υγείας και τις δύσκολες καταστάσεις που αντιμετωπίζουν γιατροί και νοσηλευτές στον καθημερινό τους αγώνα επί του πεδίου, ανέδειξε ο διευθυντής της Νευροχειρουργικής Κλινικής του Γενικού Κρατικού Νίκαιας και Γ.Γ της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας(ΟΕΝΓΕ),Πάνος Παπανικολάου σε συνέντευξή του στο σταθμό της πόλης, καλεσμένος του Γιώργου Μελιγγώνη. 

Με αφορμή την παραίτηση δύο νευροχειρουργών από το Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου, με αποτέλεσμα να μένει πλέον η κλινική  μόνον με έναν γιατρό,  κατήγγειλε «φαινόμενα επικείμενης λειτουργικής κατάρρευσης» στο  νοσοκομείο της Δωδεκανήσου. 

Σύμφωνα με τον συνδικαλιστή «εντοπίζονται σε πολλά τμήματα,  εξ αιτίας των τραγικών ελλείψεων σε προσωπικό, της εφημεριακής υπερεξόντωσης και της ψυχοσωματικής  εξάντλησης των εργαζομένων». 

Ο Γ.Γ της ΟΕΝΓΕ καταλόγισε «έκνομες και αυταρχικές ενέργειες της Διοίκησης του Νοσοκομείου σε βάρος  ειδικευόμενων  γιατρών, με αποκορύφωμα  να στέλνονται να καλύψουν κενά σε δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας  άλλων νησιών».

Χαρακτήρισε «ηρωϊκή» την προσπάθεια των παραιτηθέντων νευροχειρουργών επειδή, όπως ανέφερε, «έκαναν  10  εφημερίες  το μήνα  χωρίς άδεια, επί σειρά ετών», υπογραμμίζοντας ότι «η διοίκηση του Νοσοκομείου Ρόδου αρνείται να τις αναγνωρίσει, δεν τις καταγράφει, ούτε και δρομολογεί την αποζημίωσή τους».

Στηλίτευσε μάλιστα τη συμπεριφορά του εκτελούντα χρέη αναπληρωτή Διοικητή του Νοσοκομείου, διαψεύδοντας δηλώσεις του σε τοπικά μέσα και ενημερωτικά σάϊτ, περί μη παραίτησης των δύο νευροχειρουργών.   

«Είναι ψέμα, αφού έχουν κοινοποιηθεί στο Πρωτόκολλο τα σχετικά έγγραφα» δήλωσε ο κ. Παπανικολάου, ο οποίος ζήτησε παρέμβαση του πρωθυπουργού προκειμένου να δοθεί λύση, σε ένα ζήτημα του υπουργείου Υγείας, ενώ αποκάλεσε τον  Άδωνι Γεωργιάδη «υπουργό Γιουροβίζιον»,  καλώντας τον κ Μητσοτάκη να κάνει ό,τι χρειάζεται ώστε να αποτραπεί η λειτουργική κατάρρευση του Γενικού Νοσοκομείου Ρόδου». 


Πηγή: athina984.gr


Πέμπτη, Απριλίου 10, 2025

Ρόδος: Να στελεχωθεί με προσωπικό το ιατρείο του αεροδρομίου «Διαγόρας» ζητούν οι φορείς


 

Την άμεση στελέχωση του ιατρείου στο αεροδρόμιο «Διαγόρας»,  αιτούνται -με κοινή επιστολή τους προς τα Υπουργεία Υγείας, Τουρισμού και Υποδομών-  οι εκπρόσωποι των παραγωγικών και κοινωνικών φορέων της Ρόδου. 

Επισημαίνουν ότι τα περιστατικά τα οποία χρήζουν ιατρικής βοήθειας,  σε  ένα αεροδρόμιο στο οποίο -με βάση τα επίσημα στοιχεία της Fraport-  διακινήθηκαν πέρυσι 6.921.748 επιβάτες,  δεν είναι μηδενικά ούτε σπάνια. 

« Η απουσία μόνιμου ιατρού και η καθυστέρηση χορήγησης πρώτων βοηθειών ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τις ανθρώπινες ζωές εκατομμυρίων επιβατών και υπαλλήλων και υπονομεύει τη λειτουργία του Αερολιμένα και την εικόνα του προορισμού» αναφέρουν, σημειώνοντας ότι έχει καταγραφεί πλήθος περιστατικών στον αερολιμένα της Ρόδου, για τα οποία απαιτήθηκε η άμεση παρέμβαση ιατρού, και σε ορισμένες περιπτώσεις η απουσία του απέβη μοιραία για τη ζωή κάποιων ανθρώπων. 

Ενδεικτικά δε, αναφέρουν την περίπτωση 52χρονης επιβάτιδας από τη Νορβηγία, η οποία έχασε τη ζωή της λίγα λεπτά μετά την άφιξή της στο αεροδρόμιο, στις 21 Μαΐου του 2023.

«Η παρουσία ιατρικού προσωπικού στο Διεθνή Αερολιμένα Ρόδου δεν αποτελεί θέμα κοινωνικής εταιρικής ευθύνης, αλλά θέμα ασφάλειας, λειτουργικότητας και εμπιστοσύνης» καταλήγουν. 


ertnews.gr

Σάββατο, Ιανουαρίου 18, 2025

Καστελόριζο: 3χρονη τραυματίστηκε σοβαρά και νοσηλεύτηκε ένα μήνα στην Τουρκία

Δεν υπήρχε αγροτικός γιατρός στο νησί, εξηγεί η μητέρα - «Για αυτό το λόγο δεν θέλω να κάνω άλλο παιδί, αν συμβεί κάτι σοβαρό δεν έχουν ασφάλεια» 



Την ιστορία της 3χρονης Βαλεντίνας, που τραυματίστηκε στο Καστελόριζο και λόγω της απουσίας γιατρού από το νησί, μεταφέρθηκε στην Τουρκία όπου και νοσηλεύτηκε για ένα μήνα, περιέγραψε η μητέρα της. 

Η 3χρονη τραυματίστηκε πολύ σοβαρά στο χέρι της πριν από έναν χρόνο. Η μητέρα της εξηγεί πως «ήταν σαν να έλειπε ολόκληρο κομμάτι από το χέρι» και εκείνη την ημέρα ήταν σαν να έχασε πολλά χρόνια από τη ζωή της. Μάλιστα εκείνη την περίοδο έλειπε ο αγροτικός γιατρός, γεγονός που μαρτυρά τις δυσκολίες που βιώνουν οι κάτοικοι στα ακριτικά νησιά. 

«Το τραύμα ήταν σοβαρό, εγώ όπως το είδα ήταν σαν να έλειπε ολόκληρο κομμάτι από το χέρι. Πήρα τηλέφωνο τον μπαμπά της και μόλις έφτασε σπίτι εγώ είχα τυλίξει το παιδί με μια πετσέτα, το άρπαξε και άρχισε να προχωράει. Εκείνη την περίοδο έλειπε ο αγροτικός γιατρός και για καλή μας τύχη ήταν μια γιατρός με ειδικότητα την χειρουργική. Εμείς είδαμε το τούρκικο και μπήκαμε κατευθείαν μέσα, δεν σκεφτήκαμε να σταματήσουμε στο ιατρείο, έφευγε εκείνη την ώρα. 

»Τότε σκεφτήκαμε πως θα υπάρχει μεγάλο νοσοκομείο. Τι θα κάναμε; Αφού γνωρίζαμε πως στην καλύτερη το ελικόπτερο για να έρθει στο Καστελόριζο θέλει δυόμιση ώρες. Και να έρθει το ελικόπτερο που θα πάμε; Στο νοσοκομείο Ρόδου. Εγώ είμαι από τη Ρόδο και ξέρω πως το νοσοκομείο τα τελευταία 10 χρόνια είναι υποστελεχωμένο», ανέφερε η Ευγενία Καββίδα. 

Έφτασαν στην περιοχή Κας της Τουρκίας και άμεσα η 3χρονη μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο όπου οι γιατροί έδωσαν μάχη για να σωθεί το χέρι της. «Έκαναν εξετάσεις και γρήγορα μας πήρε το ασθενοφόρο και πήγαμε στην Αττάλεια, σε ένα από τα καλύτερα πανεπιστημιακά νοσοκομεία» συμπληρώνει, όπου και νοσηλεύτηκε για ένα μήνα.

«Θα πούλαγα το νεφρό μου για να πάω σε αυτό το νοσοκομείο. Πάλι, ξανά και ξανά. Για αυτό το λόγο δεν θέλω να κάνω άλλο παιδί, αν συμβεί κάτι σοβαρό δεν έχουν ασφάλεια. Γιατί να κάνω παιδί και να έχω ένα νεογέννητο εδώ και για έναν απλό υπέρηχο να πηγαινοέρχομαι στη Ρόδο; Γιατί να μην περιμένω να φύγω από εδώ, να πάω σε ένα μέρος με ένα μεγάλο νοσοκομείο;» καταλήγει.

Καστελόριζο «Δώστε κίνητρα να έρθουν γιατροί στο νησί»

«Εμείς ζούμε σε ένα μέρος που μέχρι πριν κάποια χρόνια δεν είχα καταλάβει πόσο σοβαρό είναι να έχεις γιατρούς στο νησί. Με ρωτούσαν “πώς ζεις στο Καστελόριζο; Δεν φοβάσαι;”. Εγώ δεν φοβόμουν από άγνοια. Είχαμε μικρά περιστατικά τα οποία φόβισαν και μετά έγινε το σοβαρό. Σκεφτόμαστε πόσο σοβαρό είναι το θέμα με τους γιατρούς στο νησί», ανέφερε στη συνέχεια.

«Όταν χτύπησε η Βαλεντίνα, έπρεπε να πάρουμε μία γρήγορη απόφαση και ήταν η σωστή. Η Βαλεντίνα έχει το χεράκι της. Από τότε αλλάξαμε ως άνθρωποι. Όλα πήγαν καλά αλλά δώστε κίνητρα να έρθουν γιατροί στο νησί», κατέληξε.


Πηγή: www.lifo.gr




 


Σάββατο, Νοεμβρίου 02, 2024

«Ρόδος για τη Ζωή»: Στόχος η αγορά μηχανήματος για τους καρκινοπαθείς


 

Διεξάγεται αύριο Κυριακή στη Ρόδο η εκδήλωση - θεσμός - 
Διεξάγεται αύριο στη Ρόδο η εκδήλωση – θεσμός της ΑΜΚΕ «Ρόδος για τη Ζωή».
Τα έσοδα της φετινής εκδήλωσης θα δοθούν για την αγορά ενός συστήματος υπερήχων, αποτελούμενο από Μαχαιρίδιο  Αναρρόφησης Όγκων και Οστεοτόμο, για ορθοπαιδική, νευροχειρουργική και γενικής χειρουργικής χρήσης.
Το κόστος του μηχανήματος ανέρχεται σε 58.000 ευρώ.
Το Μαχαιρίδιο Αναρρόφησης Όγκων δίνει τη δυνατότητα στον χειρουργό να προβεί στην αποκατάσταση της σπονδυλικής στήλης και των αρθρώσεων αλλά και στην αφαίρεση όγκων, με μεγαλύτερη ακρίβεια, ασφάλεια και ιστό-εκλεκτικότητα, σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους.
Είναι δε ιδιαίτερα σημαντική η εφαρμογή της στην αφαίρεση των ιστικών όγκων κάθε μορφής και τύπου αλλά και στα χειρουργεία αναθεώρησης αρθρώσεων για την επίτευξη του βέλτιστου αποτελέσματος.
Το χρώμα, που επιλέχθηκε φέτος για τις μπλούζες, είναι το μπορντό.

ertnews.gr


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More