Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΨΩΜΙ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΨΩΜΙ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη, Σεπτεμβρίου 05, 2023

Ακρίβεια: «Καμπανάκι» από τον πρόεδρο του ΙΝΚΑ – «Θα πούμε το ψωμί, ψωμάκι» - Αύξηση 66% σε 3 χρόνια


 

Δυσοίωνες είναι οι εκτιμήσεις του προέδρου του Ινστιτούτου Καταναλωτών, Γιώργου Λεχουρίτη, αναφορικά με τις τιμές στα βασικά είδη τροφίμων στο άμεσο μέλλον, λόγω της ακρίβειας. 

Ο κ. Λεχουρίτης αναφέρθηκε στις αλματώδεις αυξήσεις που κατέγραψαν οι τιμές στα φρούτα εποχής, στο λάδι, αλλά και φυσικά στο ψωμί. «Θα πούμε και το ψωμί, ψωμάκι», ανέφερε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του στο Action24, προειδοποιώντας τους καταναλωτές όχι μόνο για την ακρίβεια, αλλά και για τα φαινόμενα παραπλάνησης μέσω της χρήσης κατεψυγμένης ζύμης. 

«Η ακρίβεια δυστυχώς δεν έκανε διακοπές, όπως και πάρα πολλοί συμπολίτες μας. Το τραπέζι είναι ακριβότερο από ό,τι το αφήσαμε τον Ιούνιο. Κάθε ημέρα ακριβαίνουν οι τιμές στα προϊόντα. Δεν είναι τυχαίο ότι φέτος είδαμε κάτι πρωτόγνωρο, αύξηση 50% στις τιμές των φρούτων εποχής. Τα λαχανικά είχαν 50% αύξηση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. 

Δεν θα πούμε μόνο το λάδι, λαδάκι. Θα πούμε και το ψωμί, ψωμάκι. Όχι μόνο λόγω της ακρίβειας, που ακόμη δεν έχει εισαχθεί νέα ποσότητα σιτηρών και η αλευροβιομηχανία αύξησε την τιμή των αλεύρων 7%-10%. Υπάρχουν ζητήματα παραπλάνησης και παραπληροφόρησης του καταναλωτικού κοινού στην Ελλάδα από κάποιους επιτήδειους που πουλάνε κατεψυγμένη ζύμη ως φρέσκια. Η παραπλάνηση αυτή έχει να κάνει και με το θέμα της υγείας». 

«Την περασμένη εβδομάδα διάβασα ότι η Περιφέρεια Αττικής έβαλε 2.500 πρόστιμα σε φούρνους που πουλούσαν κατεψυγμένη σφολιάτα ως φρέσκια, γιατί δεν υπήρχαν τα συγκεκριμένα ταμπελάκια που προσδιορίζουν επακριβώς αν είναι κατεψυγμένη η ζύμη ή φρέσκια. Αλλά αυτό δεν αρκεί. Υπάρχουν πολλές μεγάλες αλυσίδες που εξαπατούν το καταναλωτικό κοινό. Πιστεύει ότι αγοράζει φρέσκο ψωμί ενώ κατ’ ουσίαν είναι από κατεψυγμένη ζύμη. Αυτά είναι ζητήματα που πρέπει να αφυπνίσουν τους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Υπάρχει αισχροκέρδεια, υπάρχει κερδοσκοπία. Αργά, πολύ αργά το αντιλήφθηκε η νέα ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης. Η προηγούμενη ηγεσία έλεγε “δεν υπάρχει αισχροκέρδεια, δεν υπάρχει ακρίβεια, γίνονται πάρα πολλοί έλεγχοι”. Έλεγχοι δεν γίνονταν, μόνο στα χαρτιά του υπουργείου, όχι στην αγορά. Είναι δυνατόν να πωλείται σήμερα 8-10 ευρώ η μπάμια;», σημείωσε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών. 

Αύξηση 66% μέσα σε 3 χρόνια 

Καλπάζει ανεξέλεγκτη η ακρίβεια καθώς βασικά καταναλωτικά είδη έχουν πάρει για τα καλά την ανιούσα με την αποκλιμάκωση να φαντάζει όνειρο… θερινής νυκτός, προμηνύοντας έναν ακόμα δυσκολότερο χειμώνα… 

Συγκεκριμένα, μία από τις μεγαλύτερες ανόδους στην τιμή του καταγράφει το ψωμί το οποίο έχει σημειώσει αύξηση 66% μέσα σε τρία χρόνια. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το ψωμί και τα δημητριακά δεν παρουσίασαν κάποια αύξηση τον Ιούλιο του 2020-2021. Ωστόσο τον ίδιο μήνα το 2021-2022 κατέγραψαν αύξηση 16,7% στην τιμή τους, ενώ τον Ιούλιο του 2022-2023 αυξήθηκαν κατά 8,6%. 

Η συνολική αύξηση στην τιμή μιας φρατζόλας 350 γραμμαρίων είναι 66% από το 2020 έως το 2023, καθώς από τα 0,60 λεπτά του ευρώ έχει φτάσει να πωλείται στο 1 ευρώ. 

Μεγάλη αύξηση καταγράφεται και στο κουλούρι Θεσσαλονίκης το οποίο σήμερα πωλείται από 60 έως και 80 λεπτά με τις εκτιμήσεις να δείχνουν ότι και αυτό θα φτάσει το ένα ευρώ. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN αναμένονται και νέοι τιμοκατάλογοι από τις βιομηχανίες που θα αφορούν μία σειρά από προϊόντα. Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι μέχρι τον Οκτώβριο του 2023 θα αυξηθεί το ελαιόλαδο κατά 45%, τη μαργαρίνη κατά 10%, το αλεύρι κατά 10% και τις κατεψυγμένες ζύμες από 3% έως 12%. 


Πηγή: www.documentonews.gr


Κυριακή, Νοεμβρίου 15, 2020

Ψωμί - Παιδεία - Ελευθερία ή Θάνατος της Δημοκρατίας;


 

Το κείμενο που διαβάζετε είναι ίσως το πιο επώδυνο που έχω γράψει τα 30 χρόνια της δημοσιογραφικής μου πορείας. Όλα αυτά τα χρόνια δεν μπορούσα να διανοηθώ ότι θα χρειαστεί να παραθέσω τα παρακάτω:

«Απαγορεύονται σε όλη την επικράτεια, όλες οι δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις, από 15 έως 18 Νοεμβρίου, σύμφωνα με απόφαση του αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας.

Λόγω των επιτακτικών αναγκών αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας και στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, με απόφαση του αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, απαγορεύονται σε όλη την επικράτεια, όλες οι δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις, στις οποίες συμμετέχουν (4) ή περισσότερα άτομα, από 06:00 ώρα της 15ης Νοεμβρίου έως και την 21:00 ώρα της 18ης Νοεμβρίου 2020.

Για τους παραβάτες, υπό την επιφύλαξη της εφαρμογής άλλων κυρώσεων που προκύπτουν από την κείμενη νομοθεσία, προβλέπονται οι ακόλουθες κυρώσεις:

  • διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ στα νομικά πρόσωπα και 3.000 ευρώ στα φυσικά πρόσωπα, που διοργανώνουν δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις και
  • διοικητικό πρόστιμο 300 ευρώ στα πρόσωπα που παραβιάζουν την απαγόρευση συμμετέχοντας σε δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις».

Πρόκειται για διαταγή της Ελληνικής Αστυνομίας. Μία διαταγή πρωτοφανή για τα μεταπολιτευτικά χρονικά που ποδοπατάει κάθε έννοια δικαίου, κάθε δημοκρατική αξία με πρόσχημα την πανδημία.

Ερχεται δε λίγα μόνο 24ωρα μετά το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που εφιστά την προσοχή στα κράτη-μέλη για τον «κίνδυνο κατάχρησης εξουσίας» από τις εθνικές κυβερνήσεις οι οποίες λαμβάνουν μέτρα έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση της πανδημίας και καλεί την Επιτροπή να εντείνει τις προσπάθειές της δια της νομικής οδού όπου χρειάζεται. Με το εν λόγω ψήφισμα που εγκρίθηκε με 496 ψήφους υπέρ, 138 κατά και 49 αποχές, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΕΚ, οι ευρωβουλευτές ζητούν «οι έκτακτες εξουσίες να είναι απαραίτητες, αναλογικές, χρονικά περιορισμένες και να υπόκεινται σε δημοκρατικό έλεγχο».

Η εν λόγω διαταγή είναι χρονικά περιορισμένη αλλά δεν είναι ούτε απαραίτητη ούτε αναλογική πολύ δε περισσότερο δεν υπόκεινται σε κανέναν δημοκρατικό έλεγχο. Αντίθετα είναι η πιο ανελέητη, πιο αδυσώπητη καταπάτηση της ελευθερίας και της δημοκρατίας από την 21η Απριλίου και μέχρι σήμερα. Και αποτελεί προοίμιο κατάλυσης του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Είναι πλέον καθήκον του κάθε πολίτη να υπερασπιστεί τη Δημοκρατία και το Σύνταγμα της Ελλάδας με κάθε τρόπο που δεν θα θέτει σε κίνδυνο την υγεία και τη ζωή των συμπολιτών του όμως ταυτόχρονα θα δείχνει για μία ακόμη φορά στην πολύχρονη ιστορία του ότι αυτός ο λαός, αυτή η κοινωνία δεν πρόκειται να δεχτεί καμία εκτροπή από τη Δημοκρατία και τις αρχές της. Η πανδημία δεν μπορεί να λειτουργήσει ως άλλοθι αυτού του εγκλήματος. Ούτε βέβαια και τα εγκληματικά λάθη και οι παραλείψεις της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του δεύτερου κύματος στο οποίο οδηγηθήκαμε επειδή έβαλε την υποτιθέμενη διάσωση της οικονομίας πάνω από τις ζωές των πολιτών.

Το σύνθημα «Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία» γίνεται και πάλι επίκαιρο όσο ποτέ τα τελευταία 47 χρόνια.

Του Αντρέα Παναγόπουλου

Πηγή: libre.gr - Nov 15, 2020

 

 

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More