Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΜΑΣΚΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΜΑΣΚΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη, Ιουνίου 01, 2022

Παραμένει υποχρεωτική η μάσκα σε ταξί, φαρμακεία και εσωτερικούς χώρους πλοίων


Yποχρεωτική θα είναι η χρήση μάσκας στους εσωτερικούς χώρους των πλοίων και στα ταξί για οδηγούς και επιβάτες, σύμφωνα με την εισήγηση της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων.

Στα επιβατηγά πλοία, αναστέλλεται η υποχρεωτική χρήση μάσκας στους εξωτερικούς χώρους του πλοίου, όμως παραμένει η υποχρεωτική χρήση στους εσωτερικούς χώρους για όλους, πλήρωμα και επιβάτες.

Το μέτρο θα επανεξεταστεί στα τέλη Ιουνίου.

Στα κρουαζιερόπλοια, αναστέλλεται η υποχρεωτική χρήση μάσκας και επανέρχεται όταν νοσήσει:

ποσοστό άνω του 2% των φιλοξενούμενων εντός μίας εβδομάδας
ποσοστό άνω του 4% του πληρώματος εντός μιας εβδομάδας

ποσοστό άνω του 1% των επιβαινόντων εντός 48 ωρών.
Στα ημερόπλοια αναστέλλεται η υποχρεωτική χρήση μάσκας.

Στα φαρμακεία παραμένει η υποχρεωτική χρήση μάσκας για προσωπικό και πελάτες.

Μετά από δύο χρόνια της πανδημίας, παρελθόν αποτελούν από τις 6 το πρωί της Τετάρτης 1ης Ιουνίου μέχρι και τις 15 Σεπτεμβρίου οι μάσκες προστασίας από τον κορονοϊό στους εσωτερικούς χώρους, ενώ δεν θα ισχύουν πια και τα πρόστιμα.

Η υποχρεωτικότητα παραμένει στα νοσοκομεία, στις μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων και σε συναφείς δομές καθώς και στα μέσα μαζικής μεταφοράς αστικού τύπου, όπως τα λεωφορεία, ο ηλεκτρικός, το μετρό, το τρόλεϊ και το τραμ.

Στις υπεραστικές συγκοινωνίες και τα αεροπλάνα, που υπάρχει αριθμημένη θέση, δεν θα απαιτείται χρήση μάσκας.

Άρση της υποχρεωτικής χρήσης της μάσκας ισχύει από σήμερα και σε σχολεία, IEK, Πανεπιστήμια και κάθε εκπαιδευτική δομή, σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους. Εξαιρείται η παρουσία σε πάσης φύσεως εξετάσεις (ενδοσχολικές/προαγωγικές, Πανελλήνιες, πανεπιστημιακές, ξένων γλωσσών κτλ.) καθώς τόσο οι υποψήφιοι όσο και οι επιβλέποντες υποχρεούνται στη χρήση μάσκας εντός της αίθουσας διενέργειας των εξετάσεων.

 

Με πληροφορίες από ertnews.gr / hellasjournal.com

 


 

 

Τρίτη, Σεπτεμβρίου 15, 2020

Το φιάσκο με τις μάσκες στα σχολεία και οι προμηθευτές - φίλοι του Μητσοτάκη


Πριν ακόμη κοπάσει ο θόρυβος από τις διαδικασίες προμήθειας και το διαγωνισμό για τις μάσκες που διανέμονται στους μαθητές, ήρθε το φιάσκο με τις ακατάλληλες μάσκες που χορηγήθηκαν τελικά στα παιδιά, την πρώτη ημέρα στο σχολείο. Το σκηνικό της πλήρους αποτυχίας και κατάρρευσης του επιτελικού κράτους έρχονται να συμπληρώσουν και νέες αποκαλύψεις για την περιβόητη προμήθεια.  

Η Κέντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων, με διαδικασίες «εξπρές» της τελευταίας στιγμής ανέθεσε σε τρεις εταιρίες την προμήθεια που στοίχισε πάνω από 6 εκατ. ευρώ. σε τρεις εταιρίες, τις Exalco ΑΕ Βιομηχανία Αλουμινίου, «ΜΠΛΙΟΥΜΗ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ» και «ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΙΑ & ΣΙΑ ΟΕ». Το συνολικό ποσό αντιστοιχεί περίπου σε τιμή περίπου 4,5 ευρώ ανά μάσκα. 

Το πρώτο που επισημάνθηκε μετά την ανάθεση είναι ότι η πρώτη εταιρία ανήκει στον προσωπικό φίλο του Πρωθυπουργού και της οικογένειας Μητσοτάκη Γιάννη Καντώνια. Μάλιστα, δεν έχει μείνει ασχολίαστο ότι η EXALCO ενεπλάκη μετά την αποχώρηση της εταιρίας ΑΣΕΤΕ, που εκπροσωπεί στην Ελλάδα τη γαλλική αμυντική βιομηχανία-κολλοσό Dassault, δηλαδή τον προμηθευτή των αεροσκαφών rafale που αγοράζει η Ελλάδα!

Άλλοι πήραν το διαγωνισμό, ο ...Νταβέλης παρήγαγε τις μάσκες

Όμως, μια προσεκτική μελέτη ανά την Ελλάδα για τις μάσκες που δόθηκαν στα σχολεία δείχνει κάτι άλλο πολύ σημαντικό. Ότι σε διάφορα σημεία της Ελλάδας διανεμήθηκαν στους διευθυντές των σχολείων μάσκες από κάποιες εταιρείες αλλά... σχεδόν πουθενά δεν εντοπίζονται μάσκες των τριών εταιρειών που πήραν το διαγωνισμό. Αυτό σημαίνει ότι οι ανάδοχοι δεν είχαν τη δυνατότητα παραγωγής ή εμπορίας τέτοιου αριθμού αλλά απευθύνθηκαν σε άλλες ελληνικές εταιρείες, που στην ουσία ωφελήθηκαν από το διαγωνισμό.

Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι, σε πολλές περιοχές, ειδικά στη Θεσσαλία, οι μάσκες που διανεμήθηκαν παντού είναι της εταιρίας LARISSA FACE COVER, δηλαδή του ομίλου Lariplast, του γνωστού Γιώργη Νταβέλη, ακόμη πιο θερμού και πολυσυζητημένου φίλου της οικογένειας Μητσοτάκη, στον οποίο είχε ανατεθεί η πρώτη προμήθεια από την κυβέρνηση τον Απρίλιο.

 Άλλωστε, μέσα στις διαρκείς παλινωδίες της κυβέρνησης με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, το γεγονός ότι στα σχολεία έφτασαν μάσκες εμφανώς εκτός προδιαγραφών,και πολλές ακατάλληλες, δείχνει ότι η προμήθεια της τελευταίας στιγμής έγινε «στο πόδι» και αρκετοί προμηθευτές «ξεφορτώθηκαν» όλο το στοκ από τις αποθήκες τους.

Αυγέρη: «Η κυβέρνηση υπονομεύει τη συλλογική προσπάθεια κατά της πανδημίας»

Σε δήλωσή της, μετα την πρώτη μέρα στα σχολεία, η Αν. Τομεάρχης Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ Δώρα Αυγέρη, αναφέρει: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ξεπέρασε σήμερα τον εαυτό της. Κατάφερε να μετατρέψει το πρώτο σχολικό κουδούνι σε μια πρωτοφανή επίδειξη ανοργανωσιάς και ανευθυνότητας.

Γονείς και εκπαιδευτικοί, που έδωσαν μάχη όλες τις προηγούμενες μέρες για να προετοιμάσουν όσο το δυνατόν καλύτερα τα παιδιά τους και να έχουν έτοιμα τα σχολεία τους, ήρθαν αντιμέτωποι με άλλο ένα ευτράπελο: τις υπερμεγέθεις μάσκες! Θα ήταν αστείο- αν δεν ήταν επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία- να μοιράζονται σε παιδιά δημοτικού μάσκες-φανελάκια!

Τελικά, και οι μάσκες αυτές μαρτυρούν το ίδιο πράγμα: την extra large απουσία κυβερνητικού σχεδίου. Η κυβέρνηση ανοίγει χωρίς σχέδιο τα σχολεία εν μέσω πανδημίας. Κάνει πως δεν καταλαβαίνει και νομίζει ότι κι ο κόσμος δεν καταλαβαίνει. Οι αστοχίες της δεν κοστίζουν μόνο σε χρόνο και χρήμα, αλλά υπονομεύουν την ίδια την συλλογική προσπάθεια υπέρ της Υγείας. Η κυβέρνηση δίνει συνεχώς πατήματα στους αρνητές της πανδημικής πραγματικότητας και απογοητεύει διαρκώς τους νουνεχείς, συνετούς και υπεύθυνους πολίτες.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ζει στον κόσμο της και βουλιάζει στις αντιφάσεις της. Αδιαφορεί πλήρως για τις ανάγκες και τις αγωνίες των μαθητών και των οικογενειών τους. Αναρωτιέται κανείς πώς αυτή η κυβέρνηση θα βγάλει τη χρονιά με τέτοιες χαμηλές επιδόσεις».

 

Πηγή: tvxs.gr  

Παρασκευή, Αυγούστου 21, 2020

Στους δήμους το βάρος της δωρεάν διάθεσης μασκών στους μαθητές...UPD

Οι δήμοι θα καλύψουν τη δαπάνη για τη δωρεάν παροχή μασκών στους μαθητές, ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών, μετά την παραδοχή από το υπουργείο Παιδείας ότι έκανε αποδεκτή την πρόταση των επιστημόνων για υποχρεωτική χρήση μάσκας στα σχολεία από όλους, χωρίς ωστόσο να αναλαμβάνει τη διάθεσή τους σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. 

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο Τάκης Θεοδωρικάκος δήλωσε πως το υπουργείο Εσωτερικών έχει προετοιμάσει σχέδιο να καλυφθούν - μέσω της αυτοδιοίκησης - με μάσκες όλοι οι μαθητές της χώρας για όσο διάστημα χρειαστεί, διευκρινίζοντας ότι ο πρωθυπουργός έδωσε οδηγία και εντολή στο υπουργείο Εσωτερικών να κάνει ό,τι περνά από το χέρι του.

«Εμείς είμαστε έτοιμοι και αναμένουμε τις οδηγίες των λοιμωξιολόγων για τις προδιαγραφές, μετά και την χθεσινή εισήγηση τους για χρήση μάσκας από όλους τους μαθητές», τόνισε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι λεπτομέρειες θα υπάρξουν τις επόμενες ώρες ή μέρες. Δήλωσε επίσης ότι θα γίνουν 9.500 προσλήψεις για την καθαριότητα των σχολείων της χώρας. «Δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα με την καθαριότητα και την ασφάλεια των παιδιών μας στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα», διαβεβαίωσε ο υπουργός.

Λίγο αργότερα, με ανάρτησή του στο twitter, ο κ. Θεοδωρικάκος ανέφερε ότι με ειδική έκτακτη επιχορήγηση του υπουργείου Εσωτερικών, ύψους 15,2 εκατομμυρίων ευρώ, προς όλους τους δήμους, «εφοδιάζουμε όλους τους μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς με μάσκες. Κάνουμε πράξη την ξεκάθαρη πολιτική βούληση του πρωθυπουργού να προστατέψουμε την υγεία».

► Ο κ. Θεοδωρικάκος ανακοίνωσε ότι μπορεί να παραταθεί και για τον Σεπτέμβριο το μέτρο της τηλεργασίας ή back office, για τους δημόσιους υπαλλήλους που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου. Το μέτρο κανονικά λήγει σε 10 ημέρες.

 

Κεραμέως: Μάσκα μόνο μέσα στην τάξη 

«Η χρήση της μάσκας στα σχολεία θα είναι υποχρεωτική μόνο στους εσωτερικούς χώρους, ενώ στους εξωτερικούς θα χρησιμοποιείται μόνο αν υπάρχει συνωστισμός. Στα διαλείμματα, όπως και την ώρα της Γυμναστικής, δεν θα χρειάζεται», δήλωσε στο μεταξύ η υπουργός Παιδείας.

Μιλώντας στο ΟΡΕΝ, η Νίκη Κεραμέως σημείωσε ότι «από την αρχή αυτής της κρίσης ακολουθούμε αυστηρά τις οδηγίες των ειδικών».

Όπως έχει ήδη δηλώσει η υπουργός, η χρήση μάσκας θα είναι υποχρεωτική σε όλες τις τάξεις ακόμη και στο Νηπιαγωγείο, σύμφωνα και με την εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας.

«Όλα τα μέτρα είναι στη βάση των εκάστοτε επιδημιολογικών δεδομένων. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και όπως και στο παρελθόν αξιολογείται και επικαιροποιείται κάθε μέτρο», ανέφερε η κ. Κεραμέως.

Στην προγραμματισμένη για σήμερα νέα τηλεδιάσκεψη του Πρωθυπουργού με τους συναρμόδιους φορείς για την πορεία του κορονοϊού στη χώρα, αναμένεται να κλειδώσουν τα μέτρα προστασίας που θα ισχύσουν τη νέα σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά και θα ανακοινωθούν τη Δευτέρα.


Πηγή, νεότερα και Σχετικά ΄Αρθρα : efsyn.gr - Aug 21, 2020 

Δηλητήριο...


Σκίτσο του Γιάννη Δερμεντζόγλου από το tvxs.gr 


 - Aug 21, 2020

Πέμπτη, Αυγούστου 20, 2020

Μάσκα από το νηπιαγωγείο...

Το υπουργείο Παιδείας αποδέχεται την εισήγηση που έκαναν οι ειδικοί της επιτροπής των λοιμωξιολόγων για χρήση μάσκας των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με τα αυξημένα μέτρα προστασίας να αναμένεται να ανακοινωθούν από την Νίκη Κεραμέως την ερχόμενη Δευτέρα, 24 Αυγούστου.


Με την εξάπλωση της νόσου να είναι ραγδαία, η υπουργός Παιδείας κατέταξε τις μάσκες στα εξαιρετικά εργαλεία «για να προστατευτούμε από τον ιό» και δήλωσε (Alpha) πως το υπουργείο κάνει αποδεκτή την εισήγηση για να φορούν μάσκα οι μαθητές από το νηπιαγωγείο. Η Νίκη Κεραμέως τόνισε πως η πρόταση των ειδικών είναι να δοθεί βάρος στην εκπαίδευση της χρήσης μάσκας στους μαθητές της μικρής ηλικίας «από το νηπιαγωγείο μέχρι και την τρίτη δημοτικού».

Η υπουργός κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις και για τη λειτουργία των Πανεπιστημίων λέγοντας ότι οι φοιτητές θα επιστρέψουν στα έδρανα με τη διευκρίνηση ότι «οι θεωρητικές διαλέξεις θα γίνονται μέχρι 50 άτομα» και οι μεγάλες διαλέξεις «θα γίνονται εξ αποστάσεως».

Οι επιφυλάξεις των εκπαιδευτικών

Με το υπουργείο Παιδείας να προγραμματίζει τη νέα σχολική χρονιά, η ΟΛΜΕ συνεδριάζει την Παρασκευή (21/08) προκειμένου να εκτιμήσει την κατάσταση όσον αφορά στα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων, τις ελλείψεις σε προσωπικό κ.α.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πρόεδρος της, Θεόδωρος Τσούχλος, τόνισε ότι η εκπαιδευτική κοινότητα «αιφνιδιάστηκε από τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης, αλλά και το υπουργείο και η κυβέρνηση αιφνιδιάστηκαν με το νέο κύμα της πανδημίας».

Όπως είπε, είναι σοβαρό ζήτημα, «κατά πόσο μπορεί μια τάξη να υποδεχθεί 28 παιδιά με μάσκες. Υπάρχουν κλειστές αίθουσες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ώστε να έχουμε τάξεις των 15 ατόμων» ενώ είπε ότι πρέπει να καλυφθεί το κόστος των μασκών, προκειμένου να μην επιβαρυνθούν οικονομικά οι γονείς.


Πηγή: efsyn.gr - Aug 20, 2020

Δευτέρα, Αυγούστου 03, 2020

ΠΟΥ: Πιθανόν να μην υπάρξει ποτέ πανάκεια για τον κορονοϊό

Σε μια δραματική προειδοποίηση προχώρησε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, υποστηρίζοντας ότι παρά τις ισχυρές ελπίδες για εμβόλιο, είναι πιθανόν να μην υπάρξει ποτέ πανάκεια για τον κορονοϊό και ότι ο δρόμος προς την κανονικότητα θα είναι μακρύς. 

Περισσότερα από 18,14 εκατομμύρια άνθρωποι ανά τον κόσμο έχει καταγραφεί ότι έχουν προβληθεί από τον ιό και 688.080 έχουν πεθάνει, σύμφωνα με απολογισμό του Reuters. Ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγέσους και ο επικεφαλής Εκτάκτων Καταστάσεων Μάικ Ράιαν καλούν όλες τις χώρες να ενισχύσουν τα υγειονομικά μέτρα, όπως η χρήση της μάσκας, η κοινωνική αποστασιοποίηση, το πλύσιμο των χεριών και η διενέργεια διαγνωστικών ελέγχων.

«Το μήνυμα προς τους ανθρώπους και τις κυβερνήσεις είναι σαφές: "κάντε τα πάντα" », δήλωσε ο Τέντρος κατά την διάρκεια on line συνέντευξης Τύπου στην έδρα του οργανισμού στην Γενεύη προσθέτοντας ότι η χρήση μάσκας πρέπει να γίνει σύμβολο αλληλεγγύης σε ολόκληρο τον κόσμο.

«Κάποια εμβόλια βρίσκονται αυτήν την στιγμή στην φάση τριών των κλινικών δοκιμών και όλοι ελπίζουμε ότι θα έχουμε ορισμένα αποτελεσματικά εμβόλια που θα βοηθήσουν στην προστασία των ανθρώπων από την προσβολή. Ωστόσο, δεν υπάρχει πανάκεια αυτήν την στιγμή και ίσως να μην υπάρξει ποτέ».

Ο Μάικ Ράιαν δήλωσε ότι χώρες με μεγάλο ρυθμό μετάδοσης, περιλαμβανομένης της Ινδίας και της Βραζιλίας, χρειάζεται να ετοιμαστούν για μεγάλη μάχη: «Ο δρόμος είναι μακρύς και απαιτεί επίμονη δέσμευση».

«Αξιωματούχοι του ΠΟΥ δήλωσαν ότι η ερευνητική επιτροπή που βρίσκεται στην Κίνα δεν έχει επιστρέψει ακόμη. Μια ευρύτερη υπό τον ΠΟΥ επιτροπή αποτελούμενη από εμπειρογνώμονες από την Κίνα και άλλες χώρες, σχεδιάζεται να μελετήσει στη συνέχεια την προέλευση του ιού που ξεκίνησε από την πόλη Γουχάν, αν και ο χρόνος και η σύνθεση για την έρευνα αυτήν δεν είναι ακόμη σαφείς.

Ο Τέντρος κάλεσε τις μητέρες να συνεχίζουν να θηλάζουν ακόμη και αν έχουν προσβληθεί από την COVID-19, καθώς οι ωφέλειες υπερισχύουν των κινδύνων μόλυνσης.


Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ - Aug 03, 2020

Γεμίζουν τα πλοία, επιβάλλουν τις μάσκες παντού...

Νέα μέτρα ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, μετά την ολοκλήρωση της τηλεδιάσκεψης στο Μαξίμου για την αξιολόγηση των τελευταίων εξελίξεων αναφορικά με την πανδημία.

Ο Στέλιος Πέτσας, αφού επανέλαβε το μόνιμο κυβερνητικό αφήγημα ότι ο εχθρός είναι «εσωτερικός» και δεν προέρχεται από τον τουρισμό, δήλωσε ότι τα σημαντικότερα προβλήματα εντοπίζονται στις χερσαίες πύλες εισόδου της χώρας και στον συγχρωτισμό στα αστικά κέντρα.

Παρουσιάζοντας τις αποφάσεις της σημερινής τηλεδιάσκεψης ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοίνωσε ότι

  • επιβάλλεται μέχρι και τις 18 Αυγούστου η χρήση μάσκας και στους εξωτερικούς χώρους των πλοίων
  • παρατείνεται έως τις 18 Αυγούστου που προβλέπει ότι οι αλλοδαποί εργάτες γης που φεύγουν από την χώρα μας δεν θα έχουν δικαίωμα εισόδου ξανά.

Υπενθυμίζεται ότι παρά την αλματώδη αύξηση των κρουσμάτων και την αντίθετη άποψη της επιτροπής Λοιμωξιολόγων, η κυβέρνηση αποφάσισε την αύξηση της πληρότητας στα πλοία.

Σήμερα, άλλωστε, ο υπουργός Ναυτιλίας παραδέχθηκε ότι το μέτρο αυτό σχετίζεται αποκλειστικά με την κάλυψη της ζήτησης για την τουριστική περίοδο.

Ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι οι έλεγχοι θα είναι ακόμη πιο εκτεταμένοι κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση, ενώ δεν παρέλειψε να πετάξει ξανά το μπαλάκι των ευθυνών στους πολίτες επισημαίνοντας ότι η τήρηση των μέτρων για τον κορονοϊό πρέπει να γίνει «δεύτερη φύση για όλους».

Την ίδια στιγμή, ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Παπαθανάσης, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να επιβληθούν τοπικά lockdown, αλλά και περιορισμοί στο ωράριο των μπαρ και των εστιατορίων, ανάλογα με την πορεία της πανδημίας.

 

Ν. Σαντορινιός: Χωρίς σχέδιο και ενάντια στην προστασία της δημόσιας υγείας

Για το θέμα της ακτοπλοΐας εξέδωσε ανακοίνωση ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι δεν βάζει σε προτεραιότητα την προστασία της υγείας των κατοίκων.

 

Αναλυτικά


Η πρόσφατη ανακοίνωση της αύξησης της πληρότητας στα πλοία έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την πραγματικότητα της αύξησης των κρουσμάτων και αποτελεί μια επικίνδυνη για την δημόσια υγεία απόφαση. Η επιλογή να μετατοπιστεί η υποχρέωση προστασίας από τον ιό στους επιβάτες και οι προσβλητικές, για τη χώρα, σκηνές που έχουμε δει τις τελευταίες μέρες πάνω στα πλοία, καταδεικνύουν απόλυτα την ανικανότητα της Κυβέρνησης και την παντελή έλλειψη σχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας στον τομέα της ακτοπλοΐας και της διασύνδεσης των νησιών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, από την αρχή της πανδημίας είχε ζητήσει από το Υπουργείο να προχωρήσει σε έναν σοβαρό ανασχεδιασμό των δρομολογίων, με επιδότηση νέων γραμμών και πλοίων, ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που σήμερα προκύπτουν, να μην κινδυνέψει με κανένα τρόπο η συνδεσιμότητα των νησιών και να προστατευτούν οι θέσεις εργασίας των ναυτικών. Αντί λοιπόν η Κυβέρνηση να εφαρμόσει ένα σχέδιο για την αύξηση των δρομολογίων ανά προορισμό, ώστε να αντιμετωπιστεί με επάρκεια η αυξημένη ζήτηση προς τους νησιωτικούς προορισμούς, με σεβασμό στη Δημόσια Υγεία, αποφάσισε, πέρα από κάθε λογική και ενάντια στα αναγκαία μέτρα προστασίας, την αύξηση του ποσοστού πληρότητας των πλοίων σε 80-85%.

Για μια ακόμα φορά η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αποδεικνύουν ότι οι προτεραιότητες τους δεν είναι η προστασία της υγείας των κατοίκων. Καλούμε έστω και τώρα την Κυβέρνηση να προχωρήσει με άμεσες διαδικασίες στην αύξηση των πλοίων εξυπηρέτησης των γραμμών με επιδοτήσεις και να επαναφέρει το ποσοστό πληρότητάς στο 60-65%. Αυτές τις ώρες, η κοινωνία, η ακτοπλοΐα και οι επισκέπτες που εμπιστεύονται τη χώρα μας, απαιτούν σοβαρότητα και  υπευθυνότητα.


Πηγή: efsyn.gr - Aug 03, 2020

Πέμπτη, Ιουλίου 30, 2020

Με μάσκα η επίσκεψη απο σήμερα στο Ενυδρείο της Ρόδου

Μέτρα για την πρόληψη διασποράς του νέου κορωνοϊού (COVID-19) λαμβάνει και ο Υδροβιολογικός Σταθμός Ρόδου, το γνωστόμας Ενυδρείο κατα την επαναλειτουργία του.

Όπως έγινε γνωστό ανάμεσα στα μέτρα συμπεριλαμβάνονται:
 

Τοποθέτηση κατάλληλου αντισηπτικού χεριών στην υποδοχή και εντός της διαδρομής επίσκεψης του Ενυδρείου.
 

Διαμόρφωση του χώρου για την τήρηση των απαραίτητων αποστάσεων (2 μ. ανά επισκέπτη)
 

Διαμόρφωση του χώρου ώστε να υπάρχει διάκριση εισόδου – εξόδου προς αποφυγή συνωστισμού.
 

Χρήση καρτών για τον έλεγχο της ροής των επισκεπτών στο χώρο της διαδρομής, βάσει του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού ατόμων στο χώρο.
 

Εποπτεία των χώρων από το προσωπικό με σκοπό την τήρηση των μέτρων και την αποφυγή συνωστισμού
 

Οργανωμένες επισκέψεις (γκρουπ) κατόπιν επικοινωνίας με την υποδοχή του Ενυδρείου
 

Ο κλιματισμός των χώρων επίσκεψης του Ενυδρείου επιτυγχάνεται με 100% ανανέωση του αέρα βάσει των οδηγιών του υπουργείου Υγείας Υποχρεωτική χρήση μάσκας από το προσωπικό και τους επισκέπτες
 

Δυνατότητα ανέπαφων συναλλαγών.


(ert.gr - July 30, 2020)

Τρίτη, Ιουλίου 28, 2020

Πού είναι υποχρεωτική η μάσκα από αύριο...

Την υποχρεωτική χρήση της μάσκας προστασίας σε καταστήματα, ΔΕΚΟ, τράπεζες, κομμωτήρια, ανακοίνωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας. Η αύξηση εγχώριων κρουσμάτων δεν πρέπει να δημιουργεί πανικό ούτε εφησυχασμό. Τι είπε για τις εκκλησίες και το ενδεχόμενο επιβολής νέου lockdown. 


Την υποχρεωτική χρήση της μάσκας προστασίας για την αποτροπή εξάπλωσης της νόσου σε μαγαζιά, ΔΕΚΟ, τράπεζες, κομμωτήρια, κέντρα αισθητικής κ.α. ανακοίνωσε ο Νίκος Χαρδαλιάς.

Ειδικότερα, υποχρεωτική είναι η χρήση μάσκας από καταναλωτές και εργαζόμενους σε καταστήματα τροφίμων, φούρνους, καταστήματα λιανικής.

Επεκτείνεται έτσι το μέτρο της υποχρεωτικής χρήσης της μάσκας εκτός από τα ΜΜΕ και τα σούπερ μάρκετ, καθώς η κυβέρνηση έχει θορυβηθεί από την αύξηση των κρουσμάτων, ιδίως στην Αττική.

Ο κ. Χαρδαλιάς υπογράμμισε ότι η αύξηση εγχώριων κρουσμάτων δεν πρέπει να δημιουργεί πανικό ούτε εφησυχασμό. Τόνισε ότι τις προηγούμενες μέρες, η προσοχή ήταν στραμμένη στις βαλκανικές χώρες ενώ πλέον στρέφεται στην Ισπανία.  

Ερωτηθείς για τις εκκλησίες, τόνισε ότι σε γενικές γραμμές τηρούνται τα μέτρα περιορισμού. Πάμε βήμα βήμα και ανάλογα με τις εισηγήσεις της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, σημείωσε.

Ο υφυπουργός ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να επιβληθεί γενικό lockdown ενώ είμαστε μακριά και από επιβολή τοπικού lockdown. «Θα ακολουθήσουν πολλά βήματα, αν χρειαστεί, προτού φτάσουμε σε ένα τοπικό lockdown. Είμαστε μακριά ακόμη», σημείωσε.

Χθες ανακοινώθηκαν 17 νέα κρούσματα στην Αττική, σε μια απότομη αύξηση 100% στην καμπύλη από τα νέα κρούσματα των τελευταίων ημερών, ενώ εντοπίστηκαν ακόμη δύο στην Καβάλα, δύο στην Αχαΐα και από ένα κρούσμα σε Μαγνησία, Χαλκιδική και Βοιωτία, ενώ και τις προηγούμενες ημέρες έχουν εμφανιστεί μικροεστίες  σε τουριστικές περιοχές όπως η Κρήτη, η Χαλκιδική, η Ζάκυνθος και η Σάμος.

Πέραν αυτών που αφορούν τους τουρίστες οι οποίοι εισέρχονται στη χώρα μας, αποφασίστηκε ήδη να απαγορευτούν τα πανηγύρια (θα ισχύσει  και τον Αύγουστο), αλλά και να ενταθούν οι έλεγχοι σε όλη τη χώρα.

Όπως έγινε γνωστό, από τις 24 μέχρι τις 26 Ιουλίου, έγιναν 2.816 έλεγχοι σε όλη την Ελλάδα, διαπιστώθηκαν  παραβάσεις σε 198 περιπτώσεις, επιβλήθηκαν 220 πρόστιμα ύψους 86.050 ευρώ και διοικητικές κυρώσεις αναστολής λειτουργίας καταστημάτων 90 ημερών συνολικά.

Είναι σημαντικό να τηρούνται πιστά οι κανόνες υγιεινής και να αποφεύγονται οι συναθροίσεις, τόνισε ο κ. Χαρδαλιάς.

Παράλληλα ανέφερε ότι σε 171.138 ανέρχονται οι έλεγχοι που έχουν διεξαχθεί συνολικά, ανά πύλη εισόδου, στη χώρα από την 1η Ιουλίου έως τις 26 Ιουλίου, ενώ αυτή τη στιγμή τα ενεργά κρούσματα Covid-19 ανέρχονται σε 429.


Πηγή: euro2day.gr - July 28, 2020

Κυριακή, Μαΐου 24, 2020

Η εστίαση ανοίγει με αντισηπτικά, μάσκες και 16 κανόνες προσαρμογής στα νέα δεδομένα

Ανοίγουν και πάλι από αύριο, Δευτέρα 25 Μαΐου, τα καταστήματα εστίασης με διαφορετικά ωστόσο δεδομένα λειτουργίας, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Οι επαγγελματίες του κλάδου, ενόψει της επαναλειτουργίας των επιχειρήσεων, δηλώνουν έτοιμοι να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες έτσι όπως διαμορφώνονται υπό την σκιά του ιού COVID-19, ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και των αρμόδιων υπουργείων. Ωστόσο οι προκλήσεις είναι πολλές και τα οργανωτικά μέτρα που πρέπει να λάβουν κρίνονται αναγκαία για την πρόληψη νόσησης και διασποράς του κορονοϊού.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) και την Ελληνική Ένωση Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης (ΕΠΟΕΣ) εξέδωσε τον «Οδηγό Επανεκκίνησης για τη Μαζική Εστίαση» με σκοπό την παροχή απλών και πρακτικών οδηγιών προσαρμογής στο πλαίσιο της νέας πραγματικότητας που έχει δημιουργηθεί από τη νόσο COVID-19. Οι οδηγίες βασίζονται στην ανάλυση του προφίλ επικινδυνότητας του ιού για τους χώρους εστίασης και στις βέλτιστες πρακτικές όπως αυτές αποτυπώνονται σε διεθνείς και εθνικές συστάσεις.

Σημειώνεται ότι οι διαδικασίες και χώροι απασχόλησης όπου μπορεί να υπάρξει έκθεση στον COVID-19 είναι: προμήθεια και παραλαβή πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας, αποθήκευση και μεταφορά στον χώρο επεξεργασίας, επεξεργασία τροφίμων/προετοιμασία γευμάτων/κουζίνα (back of the store), λάντζα (σημεία πλύσης σκευών), αποστολή προς διανομή (delivery), πωλήσεις/service, προσέλευση και αποχώρηση προσωπικού, ύποπτο/επιβεβαιωμένο κρούσμα στο προσωπικό, επίσκεψη και παραμονή εξωτερικών συνεργείων και συνεργατών / επισκεπτών/φορέων ελέγχου, γραφεία (χρήση κοινών εργαλείων, αντιμετώπιση επισκεπτών), τουαλέτες και χώροι διαλείμματος προσωπικού.

Αναλυτικότερα στις κατευθυντήριες οδηγίες για τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων εστίασης περιλαμβάνονται τα παρακάτω:

– Αποφυγή συγχρωτισμού και τήρηση των απαιτήσεων «απόστασης» με αναδιάταξη του εργασιακού χώρου και αναδιοργάνωση των τραπεζοκαθισμάτων των εξωτερικών και εσωτερικών χώρων με βάση τις συστάσεις των αρμόδιων φορέων.

– Διαμόρφωση προγράμματος σταδιακής προέλευσης /αποχώρησης των εργαζομένων με δημιουργία ομάδων εργασίας ώστε να υπάρχει περιορισμένη αλληλεπίδραση μεταξύ τους.

– Διαμόρφωση προγράμματος ελεγχόμενης πρόσβασης των υπαλλήλων της επιχείρησης σε κοινόχρηστους χώρους (χώροι διαλειμμάτων, αποδυτήρια, λουτρά, τουαλέτες κ.ά.)

– Συναλλαγές σε ταμείο: 1. ενθάρρυνση πραγματοποίησης ανέπαφων συναλλαγών, 2. Τοποθέτηση αντισηπτικού στη θέση του ταμία και στη θέση του πελάτη, 3. Τοποθέτηση σήμανσης στο δάπεδο για την οριοθέτηση αποστάσεων για την αποφυγή σχηματισμού ουράς πελατών και ορισμός υπεύθυνου για συνεχή εποπτεία, 4. Τοποθέτηση plexiglas αν αυτό κρίνεται αναγκαίο.

– Προτροπή πελατών και εργαζομένων να χρησιμοποιούν τις σκάλες και να αποφεύγουν τους ανελκυστήρες στο μέτρο του δυνατού.

– Ανάρτηση πινακίδων ενημέρωσης – υπενθύμισης για την ατομική υγιεινή και τα προληπτικά μέτρα για όλους τους χώρους (σωστή χρήση γαντιών, μάσκας, σωστό πλύσιμο χεριών και τήρηση αποστάσεων).

– Ρύθμιση της προσέλευσης τρίτων (συνεργατών, διανομέων κ.ά) στον χώρο εργασίας ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να εξασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων και η χρήση μέτρων ατομικής προστασίας.

– Ενημέρωση οδηγών, προμηθευτών, εξωτερικών συνεργατών, πελατών, επισκεπτών με κάθε πρόσφορο μέσο για τις οδηγίες των αρμόδιων κρατικών αρχών.

– Μέριμνα για επαρκή επαρκή αερισμό (με έμφαση στον φυσικό αερισμό) όλων των χώρων και την αποφυγή του συγχρωτισμού των ατόμων σε κλειστούς χώρους χωρίς επαρκή ανανέωση του αέρα. Απαιτείται τακτική συντήρηση των συστημάτων εξαερισμού/κλιματισμού.

– Τα πάσης φάσης συνεργεία θα πρέπει να εισέρχονται στους χώρους εργασίας με χρήση προστατευτικού ρουχισμού (πλαστική ποδιά μιας χρήσης, μάσκες και γάντια).

– Μέριμνα για ένα οργανωμένο πρόγραμμα διαχείρισης απορριμάτων.

– Λήψη μέτρων για την υγεία και την υγιεινή του προσωπικού, των χώρων και του εξοπλισμού. Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, παροχή και εφοδιασμός στα σημεία πλυσίματος σαπουνιών, υλικών για στέγνωμα χεριών, αντισηπτικών διαλυμάτων καθώς επίσης και παροχή στους εργαζόμενους ρουχισμού και γαντιών.

– Λήψη ειδικών μέτρων για το service, την παραλαβή από το κατάστημα (takeaway), τη διανομή (delivery), τους προμηθευτές και τα συνεργεία συντηρήσεων.

– Αναγκαία κρίνεται η εκπαίδευση προσωπικού και μέσω γραπτών οδηγιών σχετικά με την ατομική υγιεινή, πλύσιμο χεριών, ορθή χρήση γαντιών και μάσκας, αποφυγή συγχρωτισμού καθώς και η καθοδήγησή του για τα συμπτώματα της νόσου ώστε να είναι σε θέση να τα αναγνωρίζει νωρίς και να μπορεί να ζητήσει ιατρική βοήθεια και εξετάσεις.

– Αν ένας εργαζόμενος εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με τη νόσο COVID-19, ο υπεύθυνος της επιχείρηση πρέπει να απομονώσει το ύποπτο περιστατικό, να καλέσει τον ΕΟΔΥ για οδηγίες, να ενημερώσει τους άλλους υπαλλήλους και να φροντίσει για την απολύμανση του χώρου εργασίας.

– Αναγκαία κρίνεται η ενίσχυση προγραμμάτων καθαρισμού των σταθμών εργασίας επειδή οι επιφάνειες μπορεί να αποτελέσουν πηγές μετάδοσης του ιού. Πρέπει να διασφαλίζεται ότι όλες οι επιφάνειες και οι κοινόχρηστοι χώροι καθαρίζονται συχνά, ιδανικά ανά δύο ώρες όπου αυτό είναι εφικτό. Στα σημεία καθαρισμού/απολύμανσης περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, διακόπτες, χειρολαβές θυρών, κουπαστές σκάλας, επιφάνειες που έρχονται σε επαφή με τρόφιμα και τουαλέτες προσωπικού/πελατών.


Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ -


Πηγή: hellasjournal.com - May 24, 2020

Κυριακή, Μαΐου 03, 2020

Με τα νέα δεδομένα...

Σκίτσο του Γιάννη Δερμεντζόγλου από τον Ελεύθερο Τύπο.

Πέμπτη, Απριλίου 30, 2020

Μητσοτάκης: Και οι μάσκες χωρίς διατίμηση

Στην αυτορύθμιση της αγοράς ποντάρει ο πρωθυπουργός για την τιμή πώλησης των μασκών, οι οποίες κρίνονται πλέον υποχρεωτικές σε βαθμό που θα επιβάλλεται τσουχτερό πρόστιμο σε όσους δεν εφαρμόζουν το μέτρο.

Με βάση τη «συνταγή» των αντισηπτικών θα πορευτεί η κυβέρνηση με φόντο τον κίνδυνο (επαν)εμφάνισης του φαινομένου της αισχροκέρδειας με την τιμή των μασκών, καθώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε στην Ολομέλεια της Βουλής ότι σε αυτήν τη φάση δεν κρίνεται απαραίτητη η διατίμηση του συγκεκριμένου προϊόντος.

Αναφέρθηκε, μάλιστα, στις δύο νεοϊδρυθείσες ελληνικές εταιρίες παρασκευής μασκών, οι οποίες «με μεγάλη ταχύτητα ήρθαν να καλύψουν ένα κενό της αγοράς». «Είναι καλό» είπε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε: «Εγώ, θα χαιρετίσω αυτήν την προσπάθεια γιατί δίνουν ακόμη μία δυνατότητα για να εμπλουτίσουμε την αγορά. Όσο περισσότερο προϊόν υπάρχει, τόσο λιγότερο κινδυνεύουμε να φύγουν οι τιμές προς τα πάνω».

Σημείωσε δε ότι επειδή μεγάλο ποσοστό των μασκών προέρχεται από εισαγωγές, η διατίμηση δημιουργεί τον κίνδυνο να σταματήσουν οι εισαγωγές μασκών και να δημιουργηθεί έλλειμμα.

Ψεύτες γιατροί και νοσηλευτές;

Παρά τις εκατοντάδες καταγγελίες γιατρών και νοσηλευτών όλο το προηγούμενο διάστημα για έλλειψη μασκών, ο Κυρ. Μητσοτάκης ισχυρίστηκε ότι σε καμία περίπτωση δεν διαταράχθηκε η προμήθεια μασκών στα νοσοκομεία και τις κρίσιμες υποδομές του κράτους.

Διαβάστε επίσης: Ο Γεωργιάδης επιμένει για τη μάσκα: Ούτε διατιμημένη, ούτε δωρεάν



Περισσότερες ειδήσεις από το documentonews.gr/ εδώ 

Τετάρτη, Απριλίου 29, 2020

Η πορεία της πανδημίας στην Ελλάδα - Τι λέει τώρα ο Τσιόδρας για τη χρήση μάσκας...

Δέκα είναι τα νέα κρούσματα που καταγράφηκαν το τελευταίο εικοσιτετράωρο στη χώρα μας ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό στα 2.576 όπως ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας για τον νέο κορονοϊό, Σωτήρης Τσιόδρας. Στα νοσοκομεία 41 ασθενείς είναι διασωληνωμένοι σε ΜΕΘ ενώ 71 ασθενείς έχουν εξέλθει. Οι συμπολίτες μας που έχασαν τη ζωή τους έφτασαν τους 139.

Ο Σωτ. Τσίοδρας δεν προχώρησε σε εκτενή αναφορά στην χρήση των μασκών απλώς αρκέστηκε να πει πως «δεν συστήνονται οι μάσκες με βαλβίδα που χρησιμοποιούν οι υγειονομικοί. Μιλάμε για μια απλή πάνινη ακόμα και χάρτινη μάσκα». Ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας επανέλαβε πως «υπάρχει κίνδυνος από τη λάθος χρήση της» και πως «δεν υποκαθιστά τους βασικούς κανόνες όπως η διατήρηση της φυσικής απόστασης».

Τέλος, με αφορμή το άνοιγμα σχολικών μονάδων υπογράμμισε πως οι «λοιμώξεις από τον ιό παρατηρούνται πολύ πιο σπάνια στα παιδιά, τα οποία παρουσιάζουν πολύ ελαφρά συμπτώματα» και πρόσθεσε πως «η μετάδοση από παιδί σε ενήλικα φαίνεται να είναι ασυνήθιστη» αν και με όσα γνωρίζαμε μέχρι πρόσφατα οι συστάσεις στα παιδιά ήταν να παραμείνουν στο σπίτι γιατί έχουν υψηλό ιικό φορτίο. 

Η ατομική ευθύνη σε πρώτο πλάνο

Τα θετικά αποτελέσματα που είχαμε στην πρώτη φάση με τη συμβολή όλων, μας επιτρέπουν να προχωρήσουμε με πολύ προσεκτικά βήματα στο επόμενο στάδιο της προσπάθειας μας, που προβλέπει άρση περιορισμών ανά διαστήματα και απαιτεί ακόμα μεγαλύτερη κοινωνική υπευθυνότητα, ανέφερε με τη σειρά του ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς.

Τόνισε πως η ατομική ευθύνη είναι το μεγάλο μας όπλο και υπενθύμισε ότι μέχρι τη Δευτέρα ισχύουν στο ακέραιο τα περιοριστικά μέτρα κίνησης και ότι οι συγκεντρώσεις ανθρώπων όπως αυτές για τον εορτασμό της Πρωτομαγιάς μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή συνανθρώπων μας.
Επισήμανε ακόμα ότι μέχρι την Κυριακή 3 Μαΐου θα συνεχίσουν να πραγματοποιούνται συστηματικοί έλεγχοι και σε περίπτωση που θα διαπιστωθεί παράβαση θα επιβάλλονται τα προβλεπόμενα πρόστιμα.

Τι λέει τώρα ο Τσιόδρας για τη χρήση 

μάσκας


Επιχειρώντας να αιτιολογήσει τη στροφή 180 μοιρών που έκανε τόσο ο ίδιος όσο και η επιτροπή του Υπουργείου στο θέμα αυτό, ο καθηγητής επικαλέστηκε τα νεότερα επιστημονικά δεδομένα.

Ένα πολύ μεγάλο μέρος της καθημερινής του ομιλίας του αφιέρωσε σήμερα (Τετάρτη) στις μάσκες, ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας και εκπρόσωπος της επιτροπής του Υπουργείου Υγείας για τον κορονοϊό, Σωτήρης Τσιόδρας.

Επιχειρώντας να αιτιολογήσει τη στροφή 180 μοιρών που έκανε τόσο ο ίδιος όσο και η επιτροπή του Υπουργείου στο θέμα αυτό, ο καθηγητής επικαλέστηκε τα νεότερα επιστημονικά δεδομένα. Ωστόσο, στις 9 Απριλίου (δηλαδή, μόλις μία ημέρα έπειτα από οδηγία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων ECDC για τη χρήση της μάσκας), ο κ. Τσιόδρας είχε τονίσει πως «η χρήση της δεν συστήνεται από την επιτροπή εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας για το ευρύ κοινό».

Σημειώνεται ότι από τότε το ECDC είχε υπογραμμίσει πως η χρήση μάσκας από το κοινό θα μπορούσε να λειτουργήσει ως πηγή ελέγχου και μείωσης της εξάπλωσης της ασθένειας, περιορίζοντας την έκκριση αναπνευστικών σταγονιδίων από ασυμπτωματικούς πολίτες.

Επίσης, ο κ. Τσιόδρας υποστήριξε σήμερα πως η χρήση της μάσκας θα είναι συμπληρωματική και δεν έχει να κάνει με το αν θα μολυνθούμε ή όχι, αλλά κυρίως για το αν θα μεταδώσουμε στους άλλους τον ιό μας όταν έχουμε ελαφρά συμπτώματα. Όμως ο καθηγητής ήταν αυτός που τόνιζε –όχι στο πολύ μακρινό παρελθόν– πως είναι σημαντικό να μη μολυνθούμε εμείς οι ίδιοι από τον κορονοϊό, κάνοντας κακή χρήση της μάσκας, υποστηρίζοντας παράλληλα πως η μαζική χρήση μάσκας δεν βοηθά στην επιβράδυνση της πανδημίας

Σε κάθε περίπτωση, προβληματισμό δημιουργεί και το γεγονός πως οι πολίτες θα είναι υποχρεωμένοι πλέον να φορούν μάσκες σε κλειστούς χώρους και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς το πιθανό «βάλε-βγάλε» της μάσκας (π.χ. ανεβο-κατεβαίνοντας στο λεωφορείο ή μπαίνοντας-βγαίνοντας σε ένα κτίριο) δημιουργεί τις προϋποθέσεις για εξάπλωση της πανδημίας.

Οι νέες συστάσεις 

Αναφερόμενος στις προηγούμενες συστάσεις της επιτροπής και τις σημερινές, ο κ. Τσιόδρας ανέφερε πως «τότε ήμασταν σε ένα καθοριστικό για την εξέλιξη της επιδημίας lockdown. Μας είχε επιβληθεί απαγορευτικό. Η επιτροπή τότε δεν συνέστησε τη γενικευμένη χρήση μάσκας, συνεκτιμώντας τότε και τους κινδύνους από τη χρήση τους. Θεώρησε ότι το απαγορευτικό που μας είχε τεθεί ήταν αρκετό για εκείνη τη φάση της επιδημίας».

Τόνισε πως οι συνθήκες αλλάζουν, καθώς είναι μια εξελισσόμενη κατάσταση. Η κοινωνία σιγά - σιγά θα ανοίξει. «Τα μέτρα φυσικής απόστασης θα διατηρηθούν αλλά δεν μπορούν πάντοτε να τηρηθούν».

Υποστήριξε επίσης πως «σε τέτοια θέματα είναι δύσκολο να υπάρχει ομοφωνία» και ισχυρίστηκε πως «τα ενδεχόμενα οφέλη από μια ισχυρή σύσταση ή υποχρέωση για χρήση μάσκας και ιδιαίτερα όταν υπάρχει υψηλός συγχρωτισμός, θα είναι ένα σημαντικό επιπλέον μέτρο και ίσως πιο σημαντικό από το να μη χρησιμοποιούμε καθόλου τη μάσκα».


Πηγή: efsyn.gr - Apr 29, 2020


Οι μάσκες έγιναν αναγκαίες και τις κατασκευάζει φίλος της οικογένειας Μητσοτάκη




H επιστροφή στην κανονική ζωή συνοδεύεται με την αναγκαστική χρήση μάσκας η οποία μάλιστα θα επιβάλλεται δια τσουχτερού προστίμου.

Η επιστημονική (είναι άραγε επιστημονική απόφαση) φαίνεται να αλλάζει το δόγμα χρήσης μάσκας το οποίο είχε διατυπωθεί πρόσφατα από τον ίδιο τον καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα. Η μάσκα σύμφωνα με τα λεγόμενα του καθηγητή, όχι μόνο δεν ήταν αναγκαία αλλά ήταν έως και επικίνδυνη.

Αντιγράφω από το σχετικό ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ, μόλις στις 9 Απριλίου:

«"Οχι" στη χρήση μάσκας και γαντιών μιας χρήσης λέει η Επιτροπή Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες όπως ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας λοιμωξιολόγος Σωτήρης Τσιόδρας. Δήλωσε μάλιστα ότι ο παραπάνω εξοπλισμός μπορεί να αποβεί περισσότερο βλαπτικός παρά ωφέλιμος για τους πολίτες, ενώ για τις μάσκες με βαλβίδα ανέφερε απερίφραστα ότι μπορεί να είναι επικίνδυνες».

Τι συνέβη ξαφνικά; Άλλαξαν τα επιστημονικά δεδομένα; Αυτό πρέπει να το απαντήσουν οι επιστήμονες. Ωστόσο υπάρχει μια περίεργη σύμπτωση. Η Ελλάδα αρχίζει να φοράει μάσκα αναγκαστικά, την ώρα που ο πρωθυπουργός προσωπικά, προωθεί την παραγωγή μασκών από ελληνικό εργοστάσιο. Η επιχειρηματική δραστηριότητα του συγκεκριμένου επιχειρηματία εμφανίζεται σχεδόν ως εθνική υπόθεση και σύσσωμη η κυβέρνηση προωθεί μέσω δημοσιευμάτων και αναρτήσεων στα social media, την μεγάλη επιτυχία, σα να ξεκίνησε η Ελλάδα να συμμετέχει σε πρόγραμμα εκτόξευσης πυραύλου.

Πρόκειται για επένδυση του επιχειρηματία Αχιλλέα Νταβέλη, ο οποίος δραστηριοποιείται σε επιχειρήσεις ιατρικής αποκατάστασης με την εταιρεία Animus και οποίος μεσούσης της κρίσης αποφάσισε να κάνει το επιχειρηματικό άνοιγμα στην κατασκευή μασκών. Η επιχειρηματική αυτή απόφαση εμφανίστηκε μαγικά ταυτόσημη με τη σωτηρία της χώρας, ενώ sites και κανάλια, προωθούν προκλητικά την συγκεκριμένη επιχειρηματική ενέργεια.

Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ανακοινώνει πως υπήρξε τηλεδιάσκεψη με τους επιχειρηματίες της εταιρείας και διαβεβαιώνει πως θα μεταβεί προσωπικά στη Λάρισα όπου στήνεται το εργοστάσιο, για να δει την «σωτήρια» επένδυση. Ούτε το εμβόλιο για τον κορονοϊό να παρασκεύαζε η εταιρεία.

Η τηλεδιάσκεψη του πρωθυπουργού με τον επιχειρηματία η οποία βρήκε ευρεία δημοσιότητα. Ο Αχιλλέας Νταβέλης, αποδεικνύεται πως είναι φίλος της οικογένειας Μητσοτάκη  

Ο Άδωνης Γεωργιάδης ο οποίος εξηγούσε σε τηλεοπτικές εκπομπές πριν λίγες μέρες πως δεν χρειάζεται μάσκα, αρχίζει να κάνει αναρτήσεις στο twitter ανακοινώνοντας πως επιτέλους κατασκευάζονται ελληνικές μάσκες.

Λίγες μέρες μετά όχι μόνο ο Άδωνης Γεωργιάδης, αλλά και η Επιστημονική Επιτροπή του Υπουργείου Υγείας, χαρακτηρίζει τις μάσκες απαραίτητες.





Τι συνέβη ξαφνικά; Πώς ένας επιχειρηματίας-ορθοδοντικός από τη Λάρισα, εμφανίζεται ως ο σωτήρας της χώρας γιατί κάνει μάσκες τις οποίες προμηθευόμαστε έτσι κι αλλιώς από την Κίνα και άλλες χώρες με ελάχιστα λεπτά;

Μια μικρή έρευνα, αποδεικνύει πως ο επιχειρηματίας Αχιλλέας Νταβέλης, είναι καλός φίλος της οικογένειας Μητσοτάκη. Η Ντόρα Μπακογιάννη εγκαινίασε το Κέντρο Αποκατάστασης που κατασκεύασε στη Λάρισα, ενώ δημοσιεύματα προεκλογικά των ήθελαν να πολιτεύεται ως εκλεκτός του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο Αχιλλέας Νταβέλης, ο οποίος είναι και Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρηματιών της Θεσσαλίας, σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, έχει εντοπιστεί σε δείπνα με μέλη της οικογένειας Μητσοτάκη και καλεί συχνά την Ντόρα Μπακογιάννη σε εκδηλώσεις του Συνδέσμου.

Σε ό,τι αφορά το μέγεθος της μπίζνας, σύμφωνα με δηλώσεις του επιχειρηματία, το εργοστάσιο μπορεί να κατασκευάζει εννιά εκατομμύρια μάσκες το μήνα. Υπολογίστε τώρα πως η αναγκαστική χρήση μάσκας, θα αναγκάζει (σύμφωνα με επιστήμονες) τον κάθε πολίτη να αλλάζει τρεις μάσκες την μέρα.



Πηγή: documentonews.gr 


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More