Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΔΩΡΟ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΔΩΡΟ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο, Δεκεμβρίου 28, 2024

Εστίαση: Μόλις 1 στις 4 επιχειρήσεις είχε πρόθεση να καταβάλλει το δώρο – Αυξημένες κατά 50% οι καταγγελίες των εργαζομένων

Τραγική είναι η κατάσταση που επικρατεί στον χώρο της εστίασης, καθώς μόλις 1 στις 4 επιχειρήσεις είχε την πρόθεση να καταβάλλει το δώρο Χριστουγέννων στους εργαζόμενους, δείχνοντας για ακόμη μία φορά πως η τήρηση των συλλογικών συμβάσεων αποτελεί όνειρο… απατηλό. 


Όπως αναφέρει στο topontiki.gr, ο Γιώργος Χότζογλου, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουρισμού – Επισιτισμού στην εστίαση υπάρχουν πολλές κενές θέσεις εργασίας λόγω της εντατικοποίησης. Η συλλογική σύμβαση εργασίας δεν εφαρμόζεται, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις καταγράφεται η μη καταβολή του δώρου. Ταυτόχρονα, οι έλεγχοι είναι ελάχιστοι, καθώς η επιθεώρηση εργασίας είναι υποστελεχωμένη. 

Χαρακτηριστικά όπως λέει «μόλις 1 στις 4 επιχειρήσεις είχε πρόθεση να καταβάλλει το δώρο, την ώρα που οι καταγγελίες των εργαζομένων ήταν αυξημένες σχεδόν κατά 50%. Υπάρχει η δυνατότητα στο site μας (www.poeet.gr) ο εργαζόμενος να καταγγείλει τέτοια περιστατικά».

«Εμείς από την πλευρά μας προσπαθούσε όσο μπορούμε να βοηθάμε, καλούμε τους εργοδότες και ακούμε δικαιολογίες του τύπου, το αμέλησα, δεν το έχω βάλει ακόμη, θα το κάνω σύντομα…», τονίζει ο πρόεδρος του ΠΟΕΕΤ. 

Λόγω των παραπάνω συνθηκών οι εργαζόμενοι στην εστίαση μετακινούνται συνεχώς, καθώς αναζητούν κάτι καλύτερο. «Μπαίνουμε σε μια διαδικασία πλειστηριασμού, όποιος δίνει τα πιο πολλά λεφτά, εκεί θα πας» αναφέρει, ενώ από την πανδημία και μετά «οι εργαζόμενοι έχουν καλύτερη σχέση με το σωματείο τους, υπάρχει μεγαλύτερη ενεργοποίηση».

Σύμφωνα με τον κ. Χότζογλου έχουν καταγραφεί περιστατικά όπου ο εργοδότης ζητούσε από τους εργαζομένους να του δώσουν χρήματα και να τα βάλει αυτός στο ΑΤΜ για να δείξει ότι έβαλε το δώρο. «Αυτή είναι η νοοτροπία του Επιχειρείν στη χώρα μας», σχολιάζει.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας εκτιμά ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 33.000 κενές θέσεις εργασίας στην εστίαση και 50.000 στα ξενοδοχεία και όπως λέει για να αλλάξει αυτό θα πρέπει το κράτος και οι εργοδότες να συμφωνήσουν σε νέες συλλογικές συμβάσεις, οι οποίες θα έχουν θετικό πρόσημο για τους εργαζόμενους.

Η εστίαση δεν κινήθηκε με ικανοποιητικούς ρυθμούς

Όσον αφορά την εστίαση στους χειμερινούς προορισμούς, δεν κινήθηκε με ικανοποιητικούς ρυθμούς σε σχέση με πέρυσι, για 2 βασικούς λόγους.

Πρώτον, «η Ελλάδα πλέον είναι μια ακριβή χώρα, καθώς το κουβέρ έχει πάει στα 50-60 ευρώ» και δεύτερον «ο κόσμος επιλέγει το Airbnb, υπάρχει μεγάλη αύξηση το τελευταίο διάστημα».

Ο κ. Χότζογλου δίνει έμφαση στο γεγονός ότι ο τουρίστας ψωνίζει από το σούπερ μάρκετ, δεν προτιμάει την ταβέρνα, και για αυτό τον λόγο, τα τοπικά σούπερ μάρκετ έχουν αυξήσει τον τζίρο τους. «Ξεπηδούν» όλο και περισσότερα σε χειμερινούς προορισμούς, υπάρχει ζήτηση, ο κόσμος επιλέγει να μαγειρέψει σπίτι του.

Πηγή: www.topontiki.gr

Κυριακή, Δεκεμβρίου 22, 2024

Αγιοβασίλης έρχεται…

Τα λίγα, ποιητή, είναι τα πολλά, όταν ο κόσμος παραμιλά 


«Πολλά δε θέλει ο άνθρωπος/…λίγο φαΐ λίγο κρασί/Χριστούγεννα κι Ανάσταση». 

Τα λίγα, ποιητή, είναι τα πολλά, όταν ο κόσμος παραμιλά. Μια στάση, μια ανακωχή. Η γιορτή είναι εκεί. Πληθωρική. Όχι, δεν αναφέρομαι μόνο σε στάση καταναλωτική, αν και πια δεν με χαλά. Γίνομαι Φρεντ, ο ανιψιός του Σκρουτζ, όσο σβήνουν κεριά, όσο ο καιρός περνά. Ο Φρεντ είναι που λέει «ως εκ τούτου, θείε, αν και ποτέ δεν έβαλα ούτε ένα κομματάκι χρυσό ή ασήμι στην τσέπη μου, πιστεύω πως τα Χριστούγεννα μου έχουν κάνει καλό και πως θα μου κάνουν καλό: και γι’ αυτό λέω ας είναι ευλογημένα!». 

Ας είναι παραχωμένα τα Scroogenomics. Ο όρος επινοήθηκε από τον Αμερικανό οικονομολόγο Τζόελ Γουόλντφογκελ, για να ντύσει τη θεωρία του περί ανταλλαγής χριστουγεννιάτικων δώρων ως σπατάλης πόρων. Για τις οικονομίες. 

Επειδή θα πάρω σε έναν, δύο, τρεις, 13, ένα δωράκι, γιατί θέλω και αντέχω οικονομικά, θα βλάψω την οικονομία τελικά;

Χοντρικά, αν το δώρο δεν αρέσει στον παραλήπτη, η αξία του είναι μικρότερη από το κόστος απόκτησής του. Βάλτε τον χρόνο και την ενέργεια για την αγορά, ίσως και για την επιστροφή, η σπατάλη είναι μεγάλη. Σε μία οικονομία όπως αυτή των ΗΠΑ την υπολόγισε, προ 15 και πλέον ετών, σε 12 δισ. δολ.

Τι προτείνει, λοιπόν; Χρήση δωροκαρτών ή ανταλλαγή δώρων μόνο μεταξύ πολύ δικών.

Ο Αϊ-Βασίλης μεταξύ στενών. Στεγνός ή μήπως αποπληθωριστικός ρεαλισμός;

Αγαπητέ Άγιε, θέλω φως. Σάρκα φωτός. Σπάσιμο του όρκου στον κυνισμό.

Παραμύθι; Ναι, για μεγάλα παιδιά, που θέλουν να ειρηνεύσουν με τον εαυτό τους και με τον κόσμο. Καθώς είμαι ακαλάντιστη, μια μαντινάδα για τον δρόμο. «Οσά το δροσερό νερό/Απού τη δίψα σβήνει/Ετσά ‘ναι ο λόγος τσ’ ανθρωπιάς/Φάρμακο στην οδύνη».


Κατερίνα Τζωρτζινάκη • ktzortzinaki@naftemporiki.gr


Πέμπτη, Δεκεμβρίου 05, 2024

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 23, 2019

Καταγγελίες εργαζομένων: Επτά στις 10 τουριστικές επιχειρήσεις δεν έχουν καταβάλει το Δώρο των Χριστουγέννων


Για άλλη μια χρονιά η Ομοσπονδία Εργαζομένων στον Επισιτισμό-Τουρισμό έγινε δέκτης καταγγελιών για τη μη καταβολή του «δώρου» Χριστουγέννων εμπρόθεσμα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο Γιώργο Χότζογλου στον κλάδο του επισιτισμού με τα πρώτα στοιχεία-καταγγελίες που υπάρχουν στην Ομοσπονδία προκύπτει πως σχεδόν 7 στις 10 επιχειρήσεις δεν έχουν δώσει το «δώρο» στο προσωπικό. 

Η Ομοσπονδία καλεί τους εργαζόμενους να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες προσφεύγοντας στα κατά τόπους σωματεία (όπου δεν υπάρχουν κατευθείαν στην Ομοσπονδία) για να κινηθούν οι διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο καθώς όλοι γνωρίζουν πως η μη καταβολή του Δώρου Χριστουγέννων είναι Ποινικό αδίκημα.

Η καταβολή του Δώρου Χριστουγέννων έπρεπε να γίνει έως τις 21/12.

Σε περίπτωση που το Δώρο Χριστουγέννων δεν καταβλήθηκε έγκαιρα, οι εργαζόμενοι ή/και τα σωματεία πρέπει να προσφύγουν στην οικεία Επιθεώρηση Εργασίας προκειμένου να συνταχθεί μηνυτήρια αναφορά. Η μηνυτήρια αναφορά διαβιβάζεται στον Εισαγγελέα για την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του εργοδότη ή του νομίμου εκπροσώπου αυτού (για την περίπτωση εταιρείας κλπ), ενώ παράλληλα διαβιβάζεται και στο οικείο αστυνομικό τμήμα για την κίνηση της αυτόφωρης διαδικασίας. Οι εργαζόμενοι ή/και τα σωματεία τους έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν μήνυση απευθείας στο αρμόδιο αστυνομικό τμήμα και να ζητήσουν την εφαρμογή της αυτόφωρης διαδικασίας.

Επισημαίνεται ότι στη μηνυτήρια αναφορά θα πρέπει να αναγράφονται τα στοιχεία της επιχείρησης και τα στοιχεία κατοικίας του εργοδότη, εάν αυτό είναι δυνατό, δεδομένου ότι η διαδικασία του αυτοφώρου διαρκεί 48 ώρες.

Σε κάθε περίπτωση μη καταβολής του Δώρου Χριστουγέννων, μέσα στην τασσόμενη προθεσμία, οι Κοινωνικοί Επιθεωρητές Εργασίας του Σ.ΕΠ.Ε έχουν υποχρέωση να επεμβαίνουν άμεσα, διενεργώντας ελέγχους και να βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα, για την άσκηση της διαδικασίας του αυτοφώρου και την επιβολή των σχετικών κυρώσεων.


Πηγή: dikaiologitika.gr - Dec 23, 2019


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More