Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΦΥΛΑΚΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΦΥΛΑΚΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο, Μαΐου 01, 2021

Στη φυλακή ο Μένιος Φουρθιώτης (Video)


 

Με ομόφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα ο Μένιος Φουρθιώτης και οι δύο από του τρεις συνεργάτες του κρίθηκαν προφυλακιστέοι και οδηγούνται στη φυλακή.

Πρόκειται για τους δύο φυσικούς αυτουργούς των πυροβολισμών στο σπίτι του παρουσιαστή. Αντίθετα αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους ο τρίτος κατηγορούμενος, που αντιμετώπιζε πλημμελήματα.

Η διαδικασία ήταν πολύωρη και η απολογία του καθενός κράτησε περίπου δύο ώρες.

Ο Μένιος Φουρθιώτης βαρύνεται με τα κακουργήματα της ηθικής αυτουργίας κατά συρροή και κατ’εξακολούθηση σε διακεκριμένη οπλοκατοχή και οπλοφορία και της ηθικής αυτουργίας σε έκρηξη αλλά και με επτά πλημμελήματα. Οι τρεις συγκατηγορούμενοι του θα λογοδοτήσουν, ανά περίπτωση, για τα αδικήματα σε βαθμό κακουργήματος της απόπειρας ανθρωποκτονίας κατά συρροή, της συνέργειας σε απόπειρα ανθρωποκτονίας και της έκρηξης καθώς και για έξι πλημμεληματικού βαθμού κατηγορίες.

Παράλληλα ερευνάται από τις αρχές με εντολή της Εισαγγελίας η καταγγελία του Κώστα Βαξεβάνη για σχέδιο κατά της ζωής του.

Το κατηγορητήριο

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο που έχει σχηματιστεί σε βάρος τους, οι επιθέσεις έξω από το σπίτι του Φουρθιώτη ήταν οργανωμένες από τον βασικό κατηγορούμενο , προκειμένου να πετύχει την επιστροφή του σε καθεστώς αστυνομικής φύλαξης και οι δύο συγκατηγορούμενοι του είναι αυτοί που ανέλαβαν να εκτελέσουν το σχέδιο του παρουσιαστή, έναντι χρηματικού ποσού.

Οι δύο δράστες των επιθέσεων ωστόσο είναι σύμφωνα με το κατηγορητήριο σε βάρος τους, αυτοί που άνοιξαν πυρ με καλάσνικοφ σε βάρος αστυνομικών ξημερώματα της 16ης Απριλίου προσπαθώντας να αποφύγουν τυχαίο έλεγχο. Ο αδελφός ενός εξ αυτών, φέρεται να τους βοήθησε να κρύψουν τα ίχνη τους. Την ίδια μέρα γύρω στις 11 τη νύχτα , το ίδιο καλάσνικοφ φαίνεται να χρησιμοποιήθηκε για τους πυροβολισμούς έξω από το σπίτι του παρουσιαστή. Μία εβδομάδα μετά, σημειώθηκε έκρηξη έξω από το γκαράζ του, ενέργεια που επίσης θεωρείται οργανωμένη από τον κατηγορούμενο.

Οι κατηγορούμενοι ως φυσικοί αυτουργοί αρνούνται όσα τους αποδίδονται ισχυριζόμενοι πως δούλευαν ως φύλακες για τον Φουρθιώτη και πως δεν έχουν καμία σχέση με τις επιθέσεις στο σπίτι του εργοδότη τους και τους πυροβολισμούς κατά των αστυνομικών. Ο παρουσιαστής στους αστυνομικούς έχει δηλώσει ότι αρνείται όσα του αποδίδονται λέγοντας πως θα μιλήσει εκτενώς στον ανακριτή.

 

*

Διαβάστε περισσότερα και Σχετικά Θέματα από το documentonews.gr >> εδώ 

Πέμπτη, Οκτωβρίου 22, 2020

Φυλάκιση για την ηγετική ομάδα της Χρυσής Αυγής


 




(Videos) Αναστολή στην εκτέλεση ποινών δόθηκε μόνο σε όσους έλαβαν ελαφρυντικά. Αντίθετα, η ηγετική ομάδα της Χρυσής Αυγής οδηγείται στις φυλακές. Παραδόθηκε ο Ηλίας Κασιδιάρης. «Περήφανος» δήλωσε ο Νίκος Μιχαλολιάκος. Σε ποιες φυλακές πάνε, με τι καθεστώς. -

Στη φυλακή οδηγούνται, προκειμένου να εκτίσουν την ποινή που τους επιβλήθηκε για τη συμμετοχή τους στην εγκληματική οργάνωση Χρυσή Αυγή, οι Νίκος Μιχαλολιάκος, Ηλίας Κασιδιάρης, Γιώργος Γερμενής, Ηλίας Παναγιώταρος, Ιωάννης Λαγός, Αρτέμης Ματθαιόπουλος και Χρήστος Παππάς.

Αναστολή δόθηκε μόνο σε 12 από τους 51 κατηγορούμενους, στους οποίους αναγνωρίστηκαν ελαφρυντικά.  Μεταξύ αυτών είναι και η σύζυγος του Νίκου Μιχαλολιάκου, Ελένη Ζαρούλια και οι πρώην βουλευτές Δημήτρης Κουκούτσης, Μιχάλης Αρβανίτης, Χρήστος Μπούκουρας και Χρυσοβαλάντης Αλεξόπουλος.

Στην φυλακή οδηγείται και ο Γιώργος Ρουπακιάς ο οποίος έχει καταδικαστεί σε ισόβια κάθειρξη για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα.

Στους πρώην βουλευτές της Χρυσής Αυγής που πήραν αναστολή εκτέλεσης των ποινών τους επιβλήθηκαν οι περιοριστικοί όροι της καταβολής εγγύησης 20.000 ευρώ, της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα, καθώς και της εμφάνισης στα αστυνομικά τμήματα των περιοχών όπου κατοικούν κάθε 1η και 16η του μήνα. Περιοριστικοί όροι επιβλήθηκαν και στους άλλους 7 που έλαβαν αναστολή. 

Συνολικά καταδικάστηκαν 57 άτομα.

Επτά από τους καταδικασθέντες έχουν κριθεί ένοχοι για πλημμελήματα και γι' αυτούς δεν προβλέπεται φυλάκιση πριν το Εφετείο. Από τους υπόλοιπους 50 καταδικασθέντες στη φυλακή οδηγούνται οι 38.

Αναστολή εκτός από τους πέντε πρώην βουλευτές της κοινοβουλευτικής ομάδας του 2012, πήραν οι Γ. Σκάλκος, Γ. Δήμου, Κ. Αντωνακόπουλος, Θ. Μαρίας, Κ. Παπαδόπουλος, Αρ. Δασκαλάκης, Καστρινός.

Οι Γ. Δήμου και Γ. Σκάλκος καταδικάστηκαν για συνέργεια στη δολοφονία Φύσσα και ένταξη σε εγκληματική οργάνωση.

Οι Θ. Μαρίας και Κ. Παπαδόπουλος καταδικάστηκαν για απόπειρα ανθρωποκτονίας των Αιγύπτιων αλιεργατών και του έχει αναγνωριστεί ελαφρυντικό

Οι Κ. Αντωνακόπουλος και Ι. Καστρινός έχουν καταδικαστεί για την επίθεση στους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ.

Ο Αρ. Δασκαλάκης καταδικάστηκε για ένταξη σε εγκληματική οργάνωση.

Συλλήψεις

Ο αρχηγός της εγκληματικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή, Νίκος Μιχαλολιάκος, βγήκε από το σπίτι του, δήλωσε ότι «είναι περήφανος που πάει φυλακή για τις ιδέες του» και επέστρεψε στο σπίτι του συνοδευόμενος από τη σύζυγό του Ελένη Ζαρούλια.

Πέντε από τους καταδικασθέντες για την Χρυσή Αυγή έχουν παρουσιαστεί στα αστυνομικά τμήματα της περιοχής τους μέχρι στιγμής, μετά την απόφαση του δικαστηρίου να μην δώσει αναστολή στις ποινές των περισσοτέρων.

Πρόκειται για τον Ηλία Κασιδιάρη, ο οποίος αμέσως μετά την ανακοίνωση της απόφασης παρουσιάστηκε στο αστυνομικό τμήμα Ραφήνας, τον Γιώργο Πατέλη και τον Γιάννη Καζαντζόγλου, οι οποίοι παραδόθηκαν στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής τους στη Νίκαια, τον Γιώργο Τσακανίκα, στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Νοτιοανατολικής Αττικής και τον Μάρκο Ευγενικό στο Α.Τ. Περάματος.

'Αλλοι δέκα συνελήφθησαν από τις αστυνομικές δυνάμεις στα δικαστήρια, όπου είχαν μεταβεί αναμένοντας την απόφαση και θα οδηγηθούν κατευθείαν στο Τμήμα Μεταγωγών απ' όπου θα μεταχθούν στις φυλακές.

Όλοι οι καταδικασθέντες, που θα φυλακιστούν σύμφωνα με την απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων, είτε παραδοθούν είτε συλληφθούν, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες θα οδηγηθούν στην ΓΑΔΑ, όπου έχει διαμορφωθεί ειδικός χώρος για την κράτηση τους στον 7ο όροφο και στη συνέχεια στην Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών για τη σήμανση τους και στον εισαγγελέα εκτελέσεως ποινών στο Εφετείο, ο οποίος θα ορίσει και το σωφρονιστικό κατάστημα όπου θα κρατηθεί ο καθένας.

Αμέσως μετά θα οδηγηθούν στο Τμήμα Μεταγωγών για τη μεταγωγή τους στις φυλακές.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η ηγετική ομάδα, εκτός απροόπτου, θα οδηγηθεί στις φυλακές Δομοκού, ενώ οι υπόλοιποι θα μοιραστούν στις ίδιες φυλακές καθώς και στα καταστήματα κράτησης Μαλανδρίνου και Τρικάλων, εκτός και είναι διαφορετικές οι αποφάσεις του αρμόδιου εισαγγελέα.

Πάντως όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, αρμόδιος παράγοντας της ΕΛ.ΑΣ, η Ασφάλεια είναι πανέτοιμη να προχωρήσει στην εκτέλεση των συλλήψεων και τη διεκπεραίωση των διαδικασιών.

Για το σκοπό έχουν συσταθεί 20 ομάδες συλλήψεων, οι οποίες είναι στα σημεία που βρίσκονται οι καταδικασθέντες, προκειμένου αν δεν παρουσιαστούν αυτοβούλως, να προχωρήσουν σε συλλήψεις.

Η διαδικασία αυτή θα διαρκέσει αρκετές ώρες δεδομένου ότι για κάθε σύλληψη πρέπει να υπάρχει εισαγγελέας, καθώς οι περισσότεροι είναι στα σπίτια τους.

Στις φυλακές όλοι οι καταδικασθέντες θα παραμείνουν για 14 μέρες σε καραντίνα λόγω Covid-19, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους και στη συνέχεια στα κελιά τους. 

Σημειώνεται ότι έχει προβλεφθεί να μην έρχονται σε επαφή με άλλους κρατουμένους, αλλά και μεταξύ τους όσοι βρίσκονται σε διαμάχη, για λόγους ασφαλείας.

Σύμφωνα με τη διαδικασία είτε παρουσιαστούν από μόνοι τους είτε συλληφθούν θα οδηγηθούν στη ΓΑΔΑ και από εκεί παραπέμπονται στον εισαγγελέα Εκτέλεσης Ποινών.

Μάγδα Φύσσα: Δικαίωση για τον κόσμο που αγωνίστηκε

Κατέρρευσε η Μάγδα Φύσσα στο άκουσμα της απόφασης του δικαστηρίου, που στέλνει τη φυλακή τους βασικούς συνεργούς της δολοφονίας του γιού της και τη διευθυντική ομάδα της Χρυσής Αυγής. Η κ. Φύσσα ξέσπασε σε αναφιλητά μόλις η πρόεδρος ανακοίνωσε τις φυλακίσεις, πλαισιωμένη από συγγενείς, από φίλους του Παύλου Φύσσα, αλλά και τους δικηγόρους της οικογένειας, που επί 5,5 χρόνια παραστάθηκαν αφιλοκερδώς σε αυτή τη δίκη, όπως και όλη η Πολιτική Αγωγή.

Αμέσως μετά την απόφαση του δικαστηρίου, η μητέρα του Παύλου δήλωσε:

«Μπήκαν φυλακή οι εγκληματίες. Θέλω να ευχαριστήσω την πολιτική αγωγή για τον αγώνα που έδωσε, όπως και όλο αυτόν τον κόσμο που μας στήριξε. Δεν ξέρω αν ο Παύλος δικαιώνεται. Μακάρι να ήταν εδώ να το έλεγε ο ίδιος. Δεν είναι όμως εδώ ο Παύλος. Άρα δεν νομίζω πως υπάρχει δικαίωση για τον Παύλο.

Δικαίωση είναι για εμάς, για όλο αυτόν τον κόσμο που αγωνίστηκε για να αποδείξει πως ήταν μια εγκληματική οργάνωση με τον μανδύα του πολιτικού κόμματος. Θέλω να ευχαριστήσω για πολλοστή φορά την πολιτική αγωγή, γιατί χάρη στη δική τους δουλειά, τη δική τους προσπάθεια, αποδείχθηκε πως ήταν εγκληματική οργάνωση. Μιλάω για τους δικηγόρους, αλλά και όλον αυτόν τον κόσμο που μας στήριξε όλα αυτά τα χρόνια. Να είναι καλά».

Έξω από τη δικαστική αίθουσα, δεκάδες πολίτες, που είχαν συγκεντρωθεί, υποδέχθηκαν με χειροκροτήματα την απόφαση, αλλά και δίνοντας συγχαρητήρια στους συνηγόρους της Πολιτικής Αγωγής, ενώ φώναζαν «Ο Παύλος ζει, τσακίστε τους ναζί».

Πολιτική Αγωγή: Ιστορική μέρα η 22 Οκτωβρίου 

«Ιστορική» χαρακτηρίζει ο Κώστας Παπαδάκης, συνήγορος των Αιγύπτιων αλιεργατών, τη σημερινή ημέρα καθώς το δικαστήριο έβαλε «οριστική ταφόπετρα» στην «προσπάθεια αναβίωσης του ναζισμού και νομιμοποίησης της ναζιστικής βίας».

«Η 22α Οκτωβρίου 2020 μένει στην ιστορία σαν μια ημέρα δικαιοσύνης, είναι η μέρα που τελείωσε η δίκη της Χρυσής Αυγής, μετά από 5,5 χρόνια και δύο μέρες, μετά από 465 συνεδριάσεις», δήλωσε, μετά την ανακοίνωση της απόφασης του δικαστηρίου για μη παροχή αναστολών στους περισσότερους καταδικασθέντες.

Ο κ. Παπαδάκης, μιλώντας σε δημοσιογράφους έξω από το Εφετείο Αθηνών, εμφανίστηκε ικανοποιημένος από τον τρόπο με τον οποίο έπεσε αυλαία στη δίκη, τονίζοντας πως το «δικαστήριο απέδωσε δικαιοσύνη και αποφάσισε για το ανασταλτικό, ανάλογα και δίκαια, σύμφωνα με τη βαρύτητα των εγκλημάτων, σύμφωνα με την επικινδυνότητα των δραστών, σύμφωνα με την καταδικαστική απόφαση που έκρινε 50 κατηγορούμενους ενόχους για εγκληματική οργάνωση».

« 

Η προσπάθεια αναβίωσης του ναζισμού και νομιμοποίησης της ναζιστικής βίας δεν πέρασε στην Ελλάδα γιατί το δικαστήριο, με ισχυρή και την παρουσία του αντιφασιστικού κινήματος, έβαλε οριστική ταφόπετρα».
Σχολίασε, ακόμη, τα διάφορα αιτήματα που είχαν απευθυνθεί από τους κατηγορουμένους τις τελευταίες ημέρες και τα όσα ισχυρίστηκαν οι συνήγοροί τους για να λάβουν τις αναστολές, κάνοντας λόγο για «παραμύθι μίας οργανωμένης κλάψας».

«Φεύγουμε από τη δίκη με το κεφάλι ψηλά. Απέναντι στην κοινωνία, στη Μάγδα Φύσσα και τα θύματα της Χρυσής Αυγής», δήλωσε, ενώ συνέχισε αναφέροντας πως ανοίγει πλέον ο δρόμος για την αποζημίωση των θυμάτων της εγκληματικής οργάνωσης.

«Είναι η ώρα να αποζημιωθούν οικονομικά τα θύματα», δήλωσε, χαρακτηριστικά, ζητώντας να υπάρξει μία νομοθετική πράξη επί του ζητήματος που θα απαλλάξει τις οικογένειες από μία μακρά και πολυδάπανη διαδικασία και θα αποδείξει το αληθές των αντιφασιστικών μηνυμάτων που στέλνει η πολιτική σκηνή με αφορμή τη δίκη.

 

Εύα Καραμανώλη 

e.karamanoli@euro2day.gr

Πηγή& νεότερα: euro2day.gr - Oct 22, 2020 

 

Δευτέρα, Οκτωβρίου 12, 2020

Απλήρωτοι παραμένουν οι 134 αρχαιοφύλακες στα Δωδεκάνησα


Συνεχίζουν να παραμένουν απλήρωτοι εργασίας οι αρχαιοφύλακες της Εφορείας Δωδεκανήσου, της δεύτερης σε αριθμό εργαζόμενων Εφορείας στη χώρα μετά από αυτή της Αττικής, η οποία απασχολεί 134 συμβασιούχους ορισμένου χρόνου -110 στη Ρόδο και 21 στην Κω, δύο στην Κάλυμνο και έναν στην Αστυπάλαια-, από την 1η Ιουλίου, οπότε και προσελήφθησαν.

«Ήδη», ανέφερε μιλώντας στην ΕΡΤ Ρόδου ένας από τους εργαζόμενους, ο Αχιλλέας Χαλάς, «συμπληρώσαμε 3,5 μήνες που δεν έχουμε πάρει τα δεδουλευμένα μας, ούτε καν προκαταβολή, παρότι εργαζόμαστε από την πρώτη μέρα της πρόσληψής μας, από τις 7 το πρωί και ανάλογα με τις βάρδιες όλο το 24ωρο,αρχαιοφύλακες, αρχαιολόγοι, προσωπικό καθαριότητας, εργατοτεχνίτες σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους, γνωστοί για την έκταση και σημαντικότητά τους, από το Ασκληπιείο μέχρι την Καρδάμαινα και την Κέφαλο, και μετακινούμενοι μάλιστα με δικά μας μέσα».

«Το ίδιο απλήρωτοι είναι και οι συμβασιούχοι που προσελήφθησαν τη χειμερινή περίοδο και καλύπτουν πάγιες ανάγκες όπως και οι συμβασιούχοι άλλων Εφορειών σε Ημαθία, Αχαΐα, Χαλκιδική», τόνισε ο κ. Χαλάς, υπογραμμίζοντας πως αδυνατούν πλέον να ανταποκριθούν στις καθημερινές ανάγκες των ίδιων και των οικογενειών τους, και το μόνο που ζητούν είναι να πληρωθεί η εργασία τους, «ούτε χάρη ούτε φιλανθρωπία».

Υπενθυμίζεται ότι η υπουργός Πολιτισμού δήλωσε κατά την επίσκεψή της στην Κω ότι μέσα στον Οκτώβριο θα ψηφιστεί στη βουλή νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να πληρωθούν οι εργαζόμενοι, αποδίδοντας σε δυσλειτουργία των υπηρεσιών του Γενικού λογιστηρίου της Περιφέρειας Δωδεκανήσου την καθυστέρηση, ενώ σχετική ερώτηση στη Βουλή κατέθεσαν το ΚΚΕ και το ΜΕΡΑ 25, χωρίς, ωστόσο, μέχρι στιγμής να πάρουν απάντηση από την υπουργό, Λίνα Μενδώνη.

 

Πηγή: ert.gr - Oct 12, 2020

 


Τρίτη, Φεβρουαρίου 25, 2020

Δήμαρχος Λέρου: Εδώ θα είμαστε να υποδεχθούμε τα ΜΑΤ

Λυπηρά χαρακτήρισε τα γεγονότα που σημειώνονται σε Λέσβο και Χίο, με τα ΜΑΤ να επιβάλλουν την τάξη προκειμένου να προχωρήσουν οι δομές κλειστού τύπου, ο δήμαρχος Λέρου, Μιχάλης Κόλιας.

«Δείχνει έλλειψη σεβασμού απέναντι στους νησιώτες που σηκώνουν το προσφυγικό βάρος» είπε, τονίζοντας ότι οι κάτοικοι της Λέρου δεν θα επιτρέψουν να μετατραπεί το νησί τους φυλακή και να στιγματιστεί ξανά.

Ανέφερε ότι το επόμενο νησί που θα δεχθεί την απόβαση των ΜΑΤ θα είναι το νησί του, διαμηνύοντας «εδώ θα είμαστε να τους υποδεχθούμε».

«Έχουμε 3.500 πρόσφυγες και μετανάστες και δεν έχει γίνει ούτε μία μεταφορά στην ενδοχώρα το τελευταίο τρίμηνο, ούτε πρόκειται να γίνει. Σκοπός τους είναι να παραμείνουν στα νησιά» είπε.

Ο δήμαρχος Λέρου εξέφρασε παράλληλα τον προβληματισμό του για τη στάση της περιφερειακής αρχής.

«Δεν μπορεί, ανέφερε, να συζητείται στο περιφερειακό συμβούλιο το προσφυγικό/μεταναστευτικό και να μην καλούνται οι δήμαρχοι των νησιών που σηκώνουν το βάρος».


Με πληροφορές από ert.gr - Feb 25,2020

Παρασκευή, Νοεμβρίου 22, 2019

Δήμαρχος Λέρου Μ. Κόλιας: Δεν έχουμε εκχωρήσει στον Περιφερειάρχη το δικαίωμα διαπραγμάτευσης με την κυβέρνηση

Την απόφαση του Δήμου Λέρου, να μην επιτρέψει τη λειτουργία κέντρου κλειστού τύπου για μετανάστες, ανακοινώνει -με επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό- ο δήμαρχος, Μιχάλης Κόλιας.

«Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η λειτουργία μίας φυλακής σ’ ένα νησί 8.000 κατοίκων όπως η Λέρος, αφού -ας μην αυταπατώμεθα- η κλειστού τύπου δομή, στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτε άλλο από ένας ευφημισμός για μία φυλακή» αναφέρει, προσθέτοντας ότι η πρώτη και τελευταία φορά που είχαν στο νησί ανθρώπους υπό καθεστώς στέρησης ελευθερίας ήταν κατά την περίοδο της δικτατορίας, με τους πολιτικούς κρατούμενους.

«Δεν επιθυμούμε, τονίζει, να έχουμε ποτέ ξανά κάτι αντίστοιχο».

Παράλληλα στην επιστολή του καθιστά σαφές ότι ο Δήμος Λέρου δεν έχει εκχωρήσει δικαίωμα διαπραγμάτευσης με την κυβέρνηση, στον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου.

«Δεν υϊοθετούμε, ως εκ τούτου, καμία από τις δεσμεύσεις που ο ίδιος ο Περιφερειάρχης ενδεχομένως έχει αναλάβει απέναντί σας» επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Στην επιστολή αναφέρει τα εξής:

«Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,

Είναι η πρώτη φορά από την ανάληψη των καθηκόντων σας που επιδιώκω μία επικοινωνία μαζί σας για το θέμα του προσφυγικού, καθώς ανέμενα και εγώ όπως και οι ομόλογοί μου των λοιπών νησιών που επηρεάζονται, την εξαγγελία των πρωτοβουλιών της νέας κυβέρνησης.

Ανέμενα όπως ήταν φυσικό να κατατεθεί μία δέσμη μέτρων ανακούφισης των νησιών και μία συνολική αλλαγή στρατηγικής της κυβέρνησης, που θα αποβλέπει στη δίκαιη κατανομή των βαρών τόσο εντός της Ελλάδος, όσο και μεταξύ των νησιών.

Κυρίως όμως ανέμενα να προηγηθεί ένας έντιμος διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες, ώστε να μην αιφνιδιάζονται οι τελευταίες και να μην βρίσκονται αντιμέτωπες με προειλημμένες αποφάσεις.

Αντ’ αυτού ενημερώθηκα προ ολίγων ημερών και από δημοσιεύματα την πρόθεση της κυβέρνησης να εγκαταστήσει νέες, «κλειστού τύπου» δομές, στα νησιά που μέχρι σήμερα φιλοξενούν Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης, μεταξύ αυτών και στη Λέρο.

Πρόκειται για χειρισμό που βρίσκει το Δήμο Λέρου αντίθετο, τόσο επί της διαδικασίας που έχει τηρηθεί μέχρι στιγμής (χωρίς να έχει προηγηθεί δηλαδή συγκεκριμένη, ολοκληρωμένη πρόταση προς δημόσια διαβούλευση), όσο και επί της ουσίας, τουλάχιστον στο βαθμό που μπορούμε να αξιολογήσουμε μία πρόταση που είναι ελλιπής και «θολή» ως προς τα βασικά της χαρακτηριστικά.

Σε ό,τι αφορά στο διαδικαστικό σκέλος, οφείλω να διαμαρτυρηθώ διότι η κοινοποίηση των προθέσεών σας έγινε καταρχήν στους επικεφαλής της δευτεροβάθμιας αυτοδιοίκησης και όχι κατευθείαν στις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες υφίστανται τα επίχειρα της προσφυγικής κρίσης και οι οποίες εκπροσωπούνται θεσμικός μόνο από τους κατά τόπους Δήμους.

Είναι αυτονόητο ότι ο Δήμος Λέρου δεν έχει εκχωρήσει το δικαίωμα διαπραγμάτευσης με την ελληνική κυβέρνηση στον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, γι’ αυτό και δεν υϊοθετούμε καμία από τις δεσμεύσεις που ο ίδιος ενδεχομένως έχει αναλάβει απέναντί σας.

Ο Δήμος Λέρου αναμένει το ταχύτερο δυνατόν μια σειρά από διευκρινίσεις επί των εξής θεμάτων:

– Εάν πρόκειται στο νησί μας να λειτουργούν παράλληλα τόσο το Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης, όσο και η «κλειστού τύπου», νέα δομή

– Ποια θα είναι η δυναμικότητα εκάστης δομής και ποια θα είναι τα εχέγγυα προκειμένου να μην γίνονται υπερβάσεις στον αριθμό των ανθρώπων που θα στεγάζονται σε αυτές

– Ποια θα είναι η τοπική αρμοδιότητα των δομών αυτών

– Πού ακριβώς πρόκειται να εγκατασταθεί η κάθε δομή

– Εάν έχει ληφθεί μέριμνα προκειμένου να μην παρακωλύεται η λειτουργία της ψυχιατρικής κλινικής και των αντίστοιχων δομών του Κ.Θ – Κ.Υ. Λέρου

Σε κάθε περίπτωση, δράττομαι της ευκαιρίας να σας υποβάλω σε αδρές γραμμές τις θέσεις της τοπικής κοινωνίας, έτσι όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί διαχρονικώς μετά από αλλεπάλληλες αποφάσεις του Δημοτικού μας Συμβουλίου και οι οποίες έχουν σε γενικές γραμμές ως εξής:

– Θα πρέπει να τηρηθεί η αρχή της δίκαιης κατανομής των βαρών και η αρχή της αλληλεγγύης τόσο εντός της ελληνικής επικράτειας, όσο και μεταξύ των νησιών.

Είναι απαράδεκτο και προκλητικό συνάμα, από ολόκληρο το νότιο Αιγαίο να σηκώνουν το βάρος δύο νησιά, η Λέρος και η Κως, την ίδια στιγμή που το μεγαλύτερο σε έκταση και πληθυσμό νησί της Δωδεκανήσου, η Ρόδος, δεν διαθέτει καμία αντίστοιχη δομή φιλοξενίας.

Το ίδιο ισχύει και για όλα τα υπόλοιπα νησιά στο μέτρο και στο βαθμό που αναλογεί στο καθένα.

Όπως εσείς αξιώνετε στις συνόδους κορυφής της Ε.Ε. την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη για το ίδιο ζήτημα, ώστε να μην επωμίζονται το πρόβλημα 2-3 χώρες «πρώτης γραμμής», έτσι και εμείς αξιώνουμε την αλληλεγγύη εντός των συνόρων της χώρας μας, ώστε να μην επωμίζονται το πρόβλημα 5 νησιά πρώτης γραμμής

– Αντί να προσανατολιζόμαστε σε φαραωνικών διαστάσεων καταυλισμούς με απάνθρωπες συνθήκες σε δύο μόνο νησιά, θα έπρεπε να μεριμνήσουμε ώστε να υπάρχουν σε όλα ανεξαιρέτως τα κατοικημένα νησιά μικρές, ανθρώπινες δομές, με γνώμονα την έκταση και τον πληθυσμό εκάστου.

Με τον τρόπο αυτό θα υπάρχει διάχυση των μεταναστευτικών ροών σε περισσότερους προσωρινούς τόπους φιλοξενίας και θα επικρατούν αν μη τι άλλο ανθρώπινες και αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης για αυτούς τους ανθρώπους, χωρίς «γκέτο» και κοινωνικές εντάσεις

– Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η παράλληλη λειτουργία περισσοτέρων της μιας δομής σε ένα τόσο μικρό νησί όπως η Λέρος

- Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η λειτουργία μίας φυλακής σε ένα νησί 8.000 κατοίκων όπως η Λέρος, αφού -ας μην αυταπατώμεθα- η «κλειστού τύπου» δομή στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτε άλλο από ένας ευφημισμός για μία φυλακή. Η πρώτη και τελευταία φορά που είχαμε στο νησί μας ανθρώπους υπό καθεστώς στέρησης ελευθερίας ήταν κατά την περίοδο της δικτατορίας, με τους πολιτικούς κρατούμενους, και δεν επιθυμούμε να έχουμε ποτέ ξανά κάτι αντίστοιχο

– Οφείλουμε να λάβουμε επιτέλους υπόψιν το σοβαρό κίνδυνο που εγκυμονεί η γειτνίαση των ψυχιατρικών δομών, με αυτές του Κ.Υ.Τ. Επιστήμονες και νοσηλευτικό προσωπικό εδώ και χρόνια έχουν επισημάνει τα προβλήματα και τις καταστροφικές συνέπειες από τη συνύπαρξη δύο ευπαθών ομάδων (ψυχασθενών και προσφύγων) στον ίδιο χώρο

– Οφείλουμε να λάβουμε υπόψιν την γεωγραφική, πληθυσμιακή και ιστορική ιδιαιτερότητα του νησιού: είμαστε ένα πολύ μικρό νησί σε έκταση και πληθυσμό σε σχέση με τα άλλα τέσσερα που «φιλοξενούν» hotspot, τη Λέσβο, τη Χίο, τη Σάμο και την Κω.

Επίσης είμαστε ένα νησί που φέρει ένα πολύ μεγάλο στίγμα ως τόπος εξορίας των πολιτικών κρατουμένων και παλαιών κακών πρακτικών στη νοσηλεία ψυχικώς πασχόντων.

Δυστυχώς ήταν το ελληνικό κράτος που μας επέλεξε -άγνωστο με ποια κριτήρια- να ανταποκριθούμε στο ρόλο και του τόπου προσωρινής φιλοξενίας κατατρεγμένων ανθρώπων.

Είναι προφανές ότι αυτό το καινούριο βάρος δεν μπορούμε να το σηκώσουμε και δεν θα ανεχθούμε να ολοκληρωθεί η ιδρυματοποίηση της τοπικής μας κοινωνίας μέσω της επέκτασης παλαιών δομών ή/και της ίδρυσης νέων, ανοικτών ή μη.

Κύριε πρωθυπουργέ,

Από την πρώτη στιγμή που ανέκυψε προ τετραετίας το προσφυγικό πρόβλημα, όλη η κοινωνία του μικρού νησιού της Λέρου έσπευσε να στηρίξει την εθνική προσπάθεια, την ίδια ώρα που άλλα μέρη της Ελλάδας επωφελούνταν σε τουριστικό και αναπτυξιακό επίπεδο.

Ήρθε πιστεύουμε η ώρα να γίνουν επιτέλους πράξη οι εξαγγελίες για δικαιοσύνη και αλληλεγγύη στην αντιμετώπιση αυτού του εθνικού προβλήματος. Σε κάθε περίπτωση δηλώνουμε ότι είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε σε ένα γόνιμο και παραγωγικό διάλογο για το θέμα, χωρίς μεσάζοντες και με ειλικρίνεια προθέσεων».


Πηγή: ert.gr - Nov 22, 2019

Κοινή ανακοίνωση ΝΕ νησιών ΣΥΡΙΖΑ για τα «νησιά-φυλακές»

Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για το προσφυγικό που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και τη δημιουργία Κλειστών Κέντρων Κράτησης προκαλούν σφοδρές αντιδράσεις. Οι Νομαρχιακές Επιτροπές του ΣΥΡΙΖΑ σε Χίο, Λέσβο, Σάμο, Νότια και Βόρεια Δωδεκάνησο τονίζουν πως «η διαχείριση του προσφυγικού-μεταναστευτικού ως ευαίσθητου και συγχρόνως παγκόσμιου ζητήματος, χρήζει σοβαρότητας και συγκεκριμένης – στοχευμένης πολιτικής» και υπογραμμίζουν πως δεν θα δεχθούν επειδή έτσι θέλει η Ν.Δ..

«Η κυβέρνηση της Ν.Δ. χωρίς σχέδιο και αφού είχε επενδύσει προεκλογικά στο προσφυγικό στοχοποιώντας τον ΣΥΡΙΖΑ και χυδαιολογώντας ταυτόχρονα, αφού κατήργησε το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, καθυστέρησε για 4 μήνες το πρόγραμμα μετεγκαταστάσεων δημιουργώντας χάος στα νησιά με τους αιτούντες άσυλο να εκτοξεύονται από τις 15.000 στις αρχές Ιουλίου στις 37.000 και αφού ανακάλυψε ότι είναι γεωπολιτικοί τελικά οι λόγοι αύξησης των ροών, μας αποκάλυψε το πολιτικό της σχέδιο για το προσφυγικό» αναφέρουν στην κοινή ανακοίνωσή τους.

Κάνουν λόγιο για ένα σχέδιο που παραβιάζει κατάφωρα όλες τις διεθνείς συνθήκες, χωρίς ίχνος ανθρωπισμού και αλληλεγγύης και εξαπολύουν επίθεση στην κυβέρνηση που «αποφάσισε πιστή στο δόγμα της τάξης και της ασφάλειας να μετατρέψει την Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Λέρο σε απέραντες φυλακές κατατρεγμένων ανθρώπων (...)».

Μιλούν για παρατεταμένο «μπάχαλο» στα νησιά και σχέδια «τρομερά επικίνδυνα όχι μόνο για τους πρόσφυγες αλλά για τις τοπικές κοινωνίες».

Αφού υπενθυμίζουν πως οι τοπικές κοινωνίες έδειξαν πρωτοφανή αλληλεγγύη τα προηγούμενα χρονιά και πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο φιλοξενίας, ένταξης και επιστροφών έως τέλος 2020 θέτουν ως άμεση προτεραιότητα:
  • Να αποσυμφορηθούν τα νησιά με μαζικές μεταφορές προς την ενδοχώρα προσφύγων και μεταναστών που έχουν διασφαλίσει άρση γεωγραφικού περιορισμού.
  • Να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ασύλου σύμφωνα πάντα με τους κανόνες του διεθνούς δικαίου.

Πηγή: efsyn.gr  - Nov 22, 2019

Πέμπτη, Νοεμβρίου 21, 2019

Κως: Δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπεί η Κως σε Αμυγδαλέζα λέει ο δήμαρχος

Την αντίθεσή του, στην απόφαση της κυβέρνησης να μετατρέψει τα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης (ΚΥΤ) σε κέντρα κλειστού τύπου, εκφράζει ο δήμαρχος Κω, Θεοδόσης Νικηταράς.

«Δεν μπορείς να μετατρέψεις ένα χώρο, στον οποίο διαβιούν 48 διαφορετικές εθνικότητες, σε φυλακή» δήλωσε στην ΕΡΤ Ρόδου, προσθέτοντας ότι το ΚΥΤ με μαθητική ακρίβεια θα μετατραπεί σε νέα Αμυγδαλέζα.

«Δεν θέλω να γίνω μάντης κακών, αλλά θα κληθούμε ν’ αντιμετωπίσουμε σοβαρές καταστάσεις» είπε, τονίζοντας ότι θα προκληθούν εκρήξεις.

Εν τω μεταξύ, σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο Δήμος Κω για το σχέδιο της κυβέρνησης, αναφέρονται τα εξής:
 

«Οι σημερινές ανακοινώσεις της κυβέρνησης προκαλούν σοβαρό προβληματισμό στην κοινωνία μας όσον αφορά στον τρόπο, στις συνθήκες και στο αποτέλεσμα της διαχείρισης που επιχειρείται.

Από τις πρώτες ημέρες της τρέχουσας δημοτικής περιόδου ασχοληθήκαμε με αυτό το μείζον ζήτημα για το νησί μας και τους συμπατριώτες μας.

Μέλημά μας η προστασία της φήμης της Κω, ως τόπου φιλοξενίας ενός από τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας και προαγωγής των ανθρωπιστικών αρχών, ως πατρίδας του Πατέρα της Ιατρικής Ιπποκράτη.

Zητήσαμε κατ΄επανάληψη την αποσυμφόρηση του νησιού μας, στο όριο των πραγματικών δυνατοτήτων που παρέχουν οι υπάρχουσες υποδομές.

Θέσαμε ως κόκκινη γραμμή την μεταφορά στο νησί μας αφικνούμενων σε άλλα νησιά.

Η ανακοίνωση για μετατροπή του Κ.Υ.Τ. Κω σε κλειστού τύπου μας βρίσκει αντίθετους. Δεν είναι δυνατόν να συνυπάρξουν σε κλειστό χώρο, τύπου φυλακής, αιτούντες άσυλο, ασυνόδευτα ανήλικα, οικογένειες με παιδιά, από 48 διαφορετικές χώρες, όπως είναι η σημερινή κατάσταση.

Όταν το Κ.Υ.Τ. που δημιουργήθηκε για 840 θέσεις φιλοξενίας έχει φτάσει να στηρίζει σήμερα περίπου 4.500 άτομα, τι θα συμβεί σε ένα κλειστό χώρο κατ’ ελάχιστο 2000 ατόμων σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν;

Ποιος εγγυάται ομαλές εξελίξεις, όταν η μετεγκατάσταση δικαιούχων γίνεται με απελπιστικά βραδείς ρυθμούς με ευθύνη των εταίρων μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και οι επιστροφές προς Τουρκία και τρίτες χώρες είναι ελάχιστες;

Ο Δήμος Κω δηλώνει την αντίθεσή του στη μετατροπή του Κ.Υ.Τ. σε κλειστού τύπου και ζητά:

– Άμεση αποσυμφόρηση του νησιού στο ανεκτό όριο που προβλέπουν οι υποδομές του Κ.Υ.Τ

– Καμία μεταφορά ανθρώπων από άλλα νησιά προς Κω

– Ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης για όλους όσοι και για όσο παραμείνουν στο νησί μας.

– Στελέχωση του Κ.Υ.Τ. και της Υπηρεσίας Ασύλου.

– Ταχεία διεκπεραίωση των αιτήσεων ασύλου.

– Πίεση στην Τουρκία για πλήρη εφαρμογή της συμφωνίας Ε.Ε. – Τουρκίας.

– Δίκαιη κατανομή προσφύγων – μεταναστών και αλληλεγγύη των Ευρωπαϊκών χωρών προς τη χώρα μας».


Πηγή: ert.gr - Nov 21, 2019

Πέμπτη, Νοεμβρίου 07, 2019

Ρόδος: Ηχογραφούσε με το κινητό της στο δικαστήριο - Καταδικάστηκε επιτόπου σε φυλάκιση


Στο εδώλιο του Μονομελούς Αυτόφωρου Πλημμελειοδικείου Ρόδου βρέθηκε μία 35χρονη που πιάστηκε να καταγράφει με το κινητό της τηλέφωνο την εκδίκαση υπόθεσής της. 

Η 35χρονη κρίθηκε ένοχη από το δικαστήριο για παράνομη μαγνητοσκόπηση με το ελαφρυντικό των μη ταπεινών αιτιών και της επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 10 ημερών με τριετή αναστολή και κατάσχεση και δήμευση του κινητού της τηλεφώνου.

Όπως αναφέρει το rodiaki.gr, η 35χρονη είχε την Τετάρτη στο Ειρηνοδικείο Ρόδου την εκδίκαση υπόθεσής της που αφορούσε την ένταξή της στο νόμο περί υπερχρεωμένων νοικοκυριών. Κάποια στιγμή έγινε αντιληπτό ότι κατέγραφε με το κινητό της τηλέφωνο τη διαδικασία, κάτι που απαγορεύεται από το νόμο. Για το περιστατικό ενημερώθηκε ο αρμόδιος Εισαγγελέας ο οποίος και άσκησε ποινική δίωξη στην 35χρονη και την παρέπεμψε στο αυτόφωρο.

Ενώπιον του δικαστηρίου η 35χρονη δήλωσε πως δεν γνώριζε ότι απαγορεύεται η καταγραφή της δίκης καθώς επρόκειτο για προσωπική της υπόθεση και ζήτησε συγγνώμη.

Η ίδια πρόσθεσε πως ήταν ιδιαίτερα αγχωμένη και θέλησε με την ενέργειά της αυτή να ακούσει αργότερα αυτά που θα είχαν ειπωθεί στη δίκη, χωρίς όμως να γνωρίζει ότι δεν επιτρεπόταν να το κάνει. «Αν το γνώριζα, δεν θα το έκανα» είπε.


Με πληροφορίες από rodiaki


Πηγή: www.lifo.gr - Nov 07, 2019

Τρίτη, Οκτωβρίου 08, 2019

Στη φυλακή οι γονείς που κακοποιούσαν σεξουαλικά τα παιδιά τους στη Λέρο

Την καταδίκη του 52χρονου και της 47χρονης από τη Λέρο που κατηγορούνταν για σεξουαλική κακοποίηση των παιδιών τους αποφάσισε το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Ρόδου.

Σύμφωνα με τη dimokratiki.gr, οι κατηγορούμενοι, έπειτα από μία μαραθώνια διαδικασία, κρίθηκαν συγκεκριμένα ένοχοι για αποπλάνηση παιδιού που δεν συμπλήρωσε τα 12 και 14 έτη, τετελεσμένη και σε απόπειρα, κατά μόνας και κατά συναυτουργία, κατά συρροή, άπαξ και κατ’ εξακολούθηση, για κατάχρηση σε ασέλγεια κατά μόνας και κατά συναυτουργία, κατ’ εξακολούθηση, για ασέλγεια μεταξύ συγγενών κατά μόνας και κατά συναυτουργία, κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση, για απλή συνέργεια κατ’ εξακολούθηση σε αποπλάνηση παιδιών που δεν συμπλήρωσαν τα 12 και 14 έτη, κατά μόνας κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση, για απλή συνέργεια σε κατάχρηση σε ασέλγεια κατά μόνας και κατ’ εξακολούθηση κατά συρροή και για απλή συνέργεια κατ’ εξακολούθηση σε ασέλγεια μεταξύ συγγενών κατά μόνας, κατά συρροή.

Το δικαστήριο αναγνώρισε το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου στη 47χρονη μητέρα και απέρριψε το αίτημα για αναγνώριση ελαφρυντικών περιστάσεων στον πατέρα.

Στον 52χρονο επέβαλε ποινή κάθειρξης 24 ετών (εκτιτέα τα 20) και στην 47χρονη ποινή κάθειρξης 13 ετών (εκτιτέα τα 8).

Το ιστορικό της υπόθεσης φέρεται να έχει ως εξής:

Οι κατηγορούμενοι είναι σύζυγοι και κατοικούν στην περιοχή Πλάκα Λέρου, μαζί με τα δύο ανήλικα τέκνα τους, (γεν. στις 17.10.2004) και (γεν. στις 24.12.2008), καθώς και τον ενήλικο υιό, ο οποίος πάσχει από ψυχωσική συνδρομή και ήπια προς μέτρια νοητική υστέρηση.

Σε μη επακριβώς προσδιορισθείσες ημερομηνίες, κατά το χρονικό διάστημα από 1.1.2015 έως τις 26.5.2018, ο πρώτος κατηγορούμενος ενήργησε επανειλημμένα σε βάρος της ανήλικης κόρης του (γεν. στις 17.10.2004) ασελγείς πράξεις περισσότερες της μιας φορές και συγκεκριμένα είτε της αφαιρούσε τα ρούχα και εσώρουχα είτε την εύρισκε γυμνή στο υπνοδωμάτιο και στο μπάνιο και εν συνεχεία την θώπευε στο στήθος και στα γεννητικά της όργανα.

Σε άλλη δε περίπτωση, σε μη εξακριβωθείσα ημερομηνία, αλλά τουλάχιστον μέχρι το Μάιο του έτους 2017, ο πρώτος κατηγορούμενος επιχείρησε να έλθει σε παρά φύσιν συνουσία με την ανήλικη μετά από μπάνιο, χωρίς να επιτύχει τον σκοπό του λόγω της αντίδρασης της παθούσας, που αρνήθηκε να υποστεί την ολοκλήρωση της ασελγούς πράξης από μέρους του και αποχώρησε.

Άλλωστε, όπως προέκυψε, σε μη προσδιορισθείσα ημερομηνία, αλλά εντός του χρονικού διαστήματος από 1.1.2018 έως τις 26.5.2018, στις ασελγείς πράξεις εις βαρος της ανήλικης συμμετείχε και η μητέρα της.

Με εντολή, προτροπή και καθοδήγηση του πρώτου κατηγορούμενου, η ανήλικη κόρη τους, αφαίρεσε τα ρούχα της και η μητέρα της, δεύτερη κατηγορούμενη, την θώπευσε στο στήθος και στα γεννητικά της όργανα προς ικανοποίηση της γενετήσιάς τους επιθυμίας.

Περαιτέρω, όπως προέκυψε, ο πρώτος κατηγορούμενος σε μη επακριβώς προσδιορισθείσα ημερομηνία, σε κάθε περίπτωση όμως κατά το χρονικό διάστημα από 1-1-2017 μέχρι 26-5-2018, επιχείρησε ασελγή πράξη και σε βάρος του ανήλικου υιού του.

Επιπρόσθετα, σε μη επακριβώς προσδιορισθείσες ημερομηνίες και πάντως εντός του χρονικού διαστήματος από την 1.1.2015 έως την 26.5.2018, ο πρώτος κατηγορούμενος ενεργούσε ασελγείς πράξεις, με άγνωστο αριθμό επαναλήψεων, και εις βάρος του ενήλικου υιού του, ο οποίος έπασχε από ψυχωσική συνδρομή και ήπια προς μέτρια νοητική υστέρηση και ήταν για το λόγο αυτό ανίκανος να αντισταθεί.

Κατά το ίδιο δε χρονικό διάστημα, σε μη επακριβώς προσδιορισθείσα ημερομηνία, η δεύτερη κατηγορούμενη επιχείρησε και η ίδια, από κοινού με τον σύζυγό της, πρώτο κατηγορούμενο, ασελγείς πράξεις εις βάρος του ψυχικά πάσχοντος υιού της.

Ο πρώτος κατηγορούμενος ομολόγησε τις ανωτέρω πράξεις στην προανακριτική απολογία του, ενώ με την απολογία του κατά την κύρια ανάκριση ανεκάλεσε εν μέρει την προηγούμενη ομολογία του ως προς ορισμένα περιστατικά και κυρίως ως προς τη συχνότητα τέλεσης των ως άνω πράξεων, ισχυριζόμενος ότι ομολόγησε τα παραπάνω υπό καθεστώς πίεσης από τους προανακριτικούς υπαλλήλους και συνεπώς τα όσα ανέφερε δεν θα μπορούσαν να αποτυπωθούν καθ’ υπόδειξη ή πίεση των τελευταίων.

Αντίθετα, προκύπτει ότι ο πρώτος κατηγορούμενος ανέφερε αυθόρμητα τα όσα περιλαμβάνονται στην προανακριτική απολογία του.

Τα εν λόγω συμπεράσματα ενισχύονται και από τα όσα αναφέρονται σε έκθεση πραγματογνωμοσύνης ψυχιάτρου.

Σε ομολογία των πράξεων που αποδίδονται στην ίδια προέβη και η δεύτερη κατηγορούμενη στην προανακριτική απολογία της.

Ωστόσο, στην απολογία της κατά την κύρια ανάκριση δήλωσε ότι αρνείται ορισμένες εκ των ανωτέρω πράξεις, με τρόπο όμως αόριστο. Υπέπεσε δε σε αντιφάσεις όταν απάντησε σε ερωτήσεις της Ανακρίτριας του Πρωτοδικείου Κω ως προς τα γεγονότα που έχουν συμβεί.

Περαιτέρω, ο ισχυρισμός της ότι δεν ήλεγξε τι ανέφερε η προανακριτική της απολογία πριν την υπογράψει δεν κρίθηκε βάσιμος, δεδομένου ότι περιείχε περιστατικά με λεπτομέρειες και αναφορά σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, δηλαδή περιείχε στοιχεία που είναι προφανές ότι κατατέθηκαν αυθόρμητα από την ίδια. Επίσης μη πειστικός κρίθηκε και ο ισχυρισμός της εν λόγω κατηγορούμενης ότι τέλεσε τις ως άνω πράξεις επειδή φοβόταν το σύζυγό της, καθόσον η ίδια στην ανακριτική απολογία της δήλωσε ότι δεν είχε απειλές από αυτόν. Άλλωστε, όπως αναφέρει σε άλλο σημείο της απολογίας της, σε ένα από τα περιστατικά ασελγούς πράξης (θωπεία στήθους) που τέλεσε η ίδια σε βάρος της ανήλικης κόρης της δεν ήταν μπροστά ο σύζυγός της, γεγονός που αποδυναμώνει τον ισχυρισμό της ότι τέλεσε τις εν λόγω πράξεις υπό την απειλή και τον φόβο του συζύγου της.

Χθες ενώπιον του Δικαστηρίου ο πρώτος ομολόγησε αρχικώς μια πράξη ασέλγειας εις βάρος της κόρης του, υποστήριξε ότι βοηθούσε το άλλο του παιδί σε μικρή ηλικία καθ’ υπόδειξιν παιδιάτρου ανοίγοντας το μόριό του για να μην υποβληθεί σε επέμβαση φίμωσης και αρνήθηκε τα όσα του αποδίδονται.

Σε ερωτήσεις της Εισαγγελέως της έδρας στην πορεία, επιβεβαίωσε ωστόσο άλλες κατηγορίες τις οποίες είχε προηγουμένως αρνηθεί.

Η μητέρα από την άλλη, ομολόγησε μια πράξη με θύμα την κόρη της ενώ αρνήθηκε τις υπόλοιπες τονίζοντας ωστόσο ότι τελούσε υπό τον φόβο του συζύγου της.

Ως συνήγοροι υπεράσπισης των κατηγορουμένων παρέστησαν οι δικηγόροι κ.κ. Μανώλης Χατζηάμαλος (Κω) και Μανώλης Aναστασάκης (Αθηνών).


Πηγή πληροφοριών: dimokratiki.gr / enikos.gr - Oct 08, 2019

Κυριακή, Σεπτεμβρίου 15, 2019

Δολοφονία Τοπαλούδη: Στο ψυχιατρείο των φυλακών μεταφέρθηκε ο 21χρονος Ροδίτης

Στο ψυχιατρείο των Φυλακών Κορυδαλλού, σε συνθήκες απομόνωσης, βρίσκεται εδώ και μερικές μέρες, ο Ροδίτης κατηγορούμενος για την δολοφονία της  Ελένης Τοπαλούδη. Ο 21χρονος οδηγήθηκε στο ψυχιατρείο, πιθανότατα μετά από απόφαση των φυλακών Γρεβενών όπου κρατούνταν.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Real News η μεταφορά του Ροδίτη στην Αθήνα κρίθηκε αναγκαία μετά την επιθετική συμπεριφορά που είχε επιδείξει, αλλά και τις απόπειρες αυτοτραυματισμού. Από τη μεριά του, το περιβάλλον του 21χρονου ισχυρίζεται ότι κάτι τέτοιο δεν ζητήθηκε από τον ίδιο ούτε και από τους γονείς του.

Παράλληλα, από το περιβάλλον του Ροδίτη υποστηρίζεται ότι ο νεαρός δεν επικοινωνεί με το περιβάλλον και έχει μόνο «φωτεινές διαλείψεις». Πληροφορίες της εφημερίδας αναφέρουν πως ο κατηγορούμενος για τη δολοφονία της φοιτήτριας δέχτηκε την περασμένη Τετάρτη το πρώτο επισκεπτήριο από τη μητέρα του.

Η μεταφορά του 21χρονου στο ψυχιατρείο των Φυλακών Κορυδαλλού προκαλεί πλήθος ερωτημάτων, σύμφωνα με το συνήγορο της οικογένειας Τοπαλούδη, Ευάγγελο Γκιουγκή. Τα ερωτήματα αυτά γίνονται ακόμη πιο έντονα αν αναλογιστεί κανείς -όπως σημειώνει ο κ. Γκιουγκής- ότι ο κατηγορούμενος είχε εξεταστεί πρόσφατα από ψυχίατρο, ο οποίος απεφάνθη ότι έχει «σώας τα φρένας».

«Πριν από ένα πεντάμηνο είχε διαταχθεί ψυχιατρική πραγματογνωμοσύνη και για τους δυο κατηγορούμενους. Ορίστηκε τότε ψυχίατρος από τη Θεσσαλονίκη και διαπίστωσε ότι και οι δυο έχουν σώας τα φρένας και δεν έχουν πρόβλημα ψυχιατρικής παρακολούθησης. Επομένως, για την εισαγωγή του Ροδίτη στο ψυχιατρείο του Κορυδαλλού πρέπει κάποιοι να απαντήσουν γιατί έγινε, πώς έγινε και σε τι αποβλέπει. Πρέπει τα τρία αυτά ερωτήματα να ελεγχθούν και να αξιολογηθούν από κάθε αρμόδια αρχή», τονίζει ο κ. Γκιουγκής.


Με πληροφορίες από την Real News - Sep 15, 2019

Δευτέρα, Ιανουαρίου 21, 2019

Προφυλακιστέος ο 23χρονος που κατηγορείται για τον βιασμό της 19χρονης στη Ρόδο

Τον δρόμο για τις φυλακές παίρνει με σύμφωνη απόφαση Εισαγγελέα και Ανακρίτριας, ο 23χρονος Ρομά που κατηγορείται για τον βιασμό 19χρονης κοπέλας ΑμΕΑ, μαζί με τον 20χρονος Αλβανό δράστη της δολοφονίας της φοιτήτριας Ελένης Τοπαλούδη στη Ρόδο.

Ο 23χρονος απολογήθηκε σήμερα το μεσημέρι στην Ανακρίτρια Ρόδου και σύμφωνα με πληροφορίες της «Ροδιακής», αρνήθηκε τις βαρύτατες κατηγορίες που ασκήθηκαν σε βάρος του, ωστόσο οι ισχυρισμοί του δεν έπεισαν την εισαγγελική και ανακριτική αρχή.

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να γίνει η μεταγωγή του 20χρονου Αλβανού, από τις φυλακές των Γρεβενών όπου κρατείται στη Ρόδο, προκειμένου να δώσει εξηγήσεις για τη νέα αυτή υπόθεση που τον κατηγορούν.


Πηγή: rodiaki.gr / enikos.gr - Jan 21, 2019

Πέμπτη, Δεκεμβρίου 13, 2018

Υπόθεση Τοπαλούδη: Στις φυλακές Γρεβενών και οι δύο κατηγορούμενοι & Νεότερες εξελίξεις

upd Dec 14, 2018 - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - 

Κάτω από δρακόντια μέτρα ασφαλείας μεταφέρθηκε στις φυλακές Γρεβενών, ο 19χρονος κατηγορούμενος για τον βιασμό και τη δολοφονία της Ελένης Τοπαλούδη, μετά τον ξυλοδαρμό του από συγκρατούμενούς του στις φυλακές Αυλώνα.

Στο ίδιο σωφρονιστικό κατάστημα βρίσκεται και ο 21χρονος συγκατηγορούμενός του.

Και οι δύο κατηγορούμενοι βρίσκονται στην απομόνωση ενώ για το πρώτο - τουλάχιστον - διάστημα θα  κινούνται σε διαφορετικούς χώρους.

Και οι δύο κατηγορούμενοι βρίσκονται στην απομόνωση ενώ για το πρώτο - τουλάχιστον - διάστημα θα  κινούνται σε διαφορετικούς χώρους.

Σύμφωνα με πληροφορίες του kozanimedia.gr, ο 19χρονος μεταφέρθηκε, κάτω από αυστηρά μέτρα ασφάλειας, στο νοσοκομείο των Γρεβενών για να κάνει σειρά ιατρικών εξετάσεων, ώστε να διαπιστωθεί η κατάσταση της υγείας του, την ημέρα εισαγωγής του στις φυλακές της πόλης.



Διαβάστε τις νεότερες εξελίξεις και ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ εδώ, από το documentonews.gr



Τρίτη, Δεκεμβρίου 11, 2018

Δολοφονία φοιτήτριας: Ξυλοκόπησαν τον 19χρονο μέσα στο κελί του (Videos)

Στο νοσοκομείο διακομίστηκε ο 19χρονος κατηγορούμενος για τη δολοφονία της Ελένης Τοπαλούδη, έπειτα από ξυλοδαρμό από τους συγκρατούμενούς του, που παραβίασαν το κελί του -

Στις φυλακές του Αυλώνα, όπου κρατείται, ο 19χρονος, που φέρεται να είναι ένας εκ των δραστών της δολοφονίας της Ελένης Τοπαλούδη στη Ρόδο, φέρεται να έπεσε θύμα ξυλοδαρμού.

Συγκρατούμενοί του, του επιτέθηκαν ύστερα από λεκτική αντιπαράθεση και τα λόγια κατέληξαν σε ξυλοδαρμό, που είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό του. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες του Open TV, οι συγκρατούμενοι παραβίασαν το κελί του και τον άφησαν αιμόφυρτο.

Αρχικά μεταφέρθηκε στις πρώτες βοήθειες κι εν συνεχεία στο νοσοκομείο. Το περιστατικό έλαβε χώρα το απόγευμα της Δευτέρας.

Οι δύο φερόμενοι ως δράστες, ενώ βρίσκονταν στο δικαστικό Μέγαρο Ρόδου για την κατ' αναπαράσταση απολογία τους είχαν συγκεντρωθεί εξοργισμένοι πολίτες απέξω και τους αποδοκίμαζαν, με την αστυνομία να αποφασίζει εν τέλει, μετά και την απόφαση για την προφυλάκισή τους,  να τους φυγαδεύσει για να αποφευχθούν τα χειρότερα και ένα ενδεχόμενο λιντσάρισμα από το αγανακτισμένο πλήθος.



Ο 19χρονος Αλβανικής καταγωγής, μεταφέρθηκε στις φυλακές Αυλώνα (όπου σημειώθηκε το συμβάν), ενώ ο 21χρονος Ροδίτης στις φυλακές Γρεβενών.

Η διοίκηση των φυλακών και τα αρμόδια υπουργεία έχουν διατάξει ΕΔΕ για να διαπιστωθεί πώς οι κρατούμενοι κατάφεραν να παραβιάσουν το κελί του 19χρονου και να εισέλθουν μέσα για να τον ξυλοφορτώσουν.



Πηγή: ethnos.gr - Dec 11, 2018

Τετάρτη, Οκτωβρίου 24, 2018

Η απολογία-κλειδί συνεργάτη του Παπαντωνίου που έστειλε στη φυλακή τον πρώην υπουργό

Μία σημαντική απολογία κατηγορουμένου στην υπόθεση της νομιμοποίησης παράνομων αμοιβών έλαβαν οι ανακριτές Διαφθοράς, λίγες ημέρες πριν εμφανιστεί ενώπιον τους ο πρώην υπουργός Γιάννος Παπαντωνίου και η σύζυγος του.

Πρόκειται για τον φίλο του ζευγαριού, πολιτικό μηχανικό, ο οποίος κατά το κατηγορητήριο παρείχε διευκόλυνση στον πρώην υπουργό και την κ. Κουράκου, προκειμένου να «να καλύπτουν παράνομα ποσά», ο οποίος παραδέχθηκε στους δικαστικούς λειτουργούς πως ανέλαβε να καλύψει 2,5 εκατομμύρια ευρώ του κ. Παπαντωνίου.

Ο κατηγορούμενος πολιτικός μηχανικός, που μετά την απολογία του αφέθηκε ελεύθερος με την επιβολή χρηματικής εγγύησης 500 χιλιάδων ευρώ και απαγόρευση εξόδου από την χώρα, φαίνεται να παραδέχθηκε στους δικαστικούς λειτουργούς, ότι το διάστημα 2002-2003 έστελνε για λογαριασμό του Γ. Παπαντωνίου χρήματα στο εξωτερικό, για να βοηθήσει «τον φίλο του, επιτυχημένο πολιτικό και έντιμο και σωστό άνθρωπο». Ο συγκατηγορούμενος του πρώην υπουργού Άμυνας, φέρεται επίσης να είπε στους ανακριτές, ότι την κρίσιμη για την υπόθεση της σύμβαση των φρεγατών περίοδο, δηλαδή «μέσα σε δύο χρόνια, το 2002 και 2003, πήρε τμηματικά από τον κ. Παπαντωνίου 2,5 εκατομμύρια ευρώ σε μετρητά».

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του κατηγορούμενου φίλου του κ. Παπαντωνίου, τα χρήματα φέρεται να τα παραλάμβανε «σε δεσμίδες μέσα σε κίτρινους φακέλους από το σπίτι του πρώην υπουργού στην Κηφισιά». Σύμφωνα με πληροφορίες, ο απολογούμενος μηχανικός φαίνεται να είπε στους ανακριτές πως τα μετρητά γίνονταν ακολούθως καταθέσεις, μικρών κάθε φορά ποσών, σε λογαριασμούς σε τράπεζα των βορείων προαστίων. Από εκεί «τα λεφτά έφευγαν με προορισμό την Ελβετία» όπου κατέληγαν σε τραπεζικό λογαριασμό με δικαιούχο τον πρώην υπουργό και συνδικαιούχο τη σύζυγό του Σταυρούλα Κουράκου.

Ο κατηγορούμενος φέρεται να τόνισε στους δύο ανακριτές, πως πίστευε ότι τα χρήματα προέρχονται «από νόμιμα έσοδα του κυρίου Παπαντωνίου» ενώ επισήμανε πως ο ίδιος δεν έχει λάβει καμία απολύτως αμοιβή, διότι επρόκειτο περί μίας εξυπηρέτησης σε ένα πρόσωπο που εκτιμούσε.

Να σημειωθεί πως ο εν λόγω πολιτικός μηχανικός, είναι το πρόσωπο από το οποίο η κ. Κουράκου εμφανίζεται να αγόρασε το 2002 ακίνητο στην Σύρο, σπίτι περίπου 300 τετραγωνικών εντός οικοπέδου περίπου 5 στρεμμάτων, καταβάλλοντας ποσό 100 χιλιάδων ευρώ σε μετρητά».


Πηγή: huffingtonpost.gr - Oct 24, 2018

Στη φυλακή ο Γιάννος Παπαντωνίου και η σύζυγός του

Άλλος ένας πρώην ισχυρός υπουργός των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ οδηγείται στη φυλακή, για ξέπλυμα μαύρου χρήματος, αδίκημα με τεράστια ποινική αλλά και ηθική απαξία, για την ιδιότητα ενός πολιτικού. Είναι ο δεύτερος πρώην υπουργός Άμυνας που περνά το κατώφλι των φυλακών μαζί με τη σύζυγο του για υπόθεση εξοπλιστικών προγραμμάτων, μετά τον Άκη Τσοχατζόπουλο. 


Λίγο μετά τις 12 τα μεσάνυχτα αποχώρησαν από την Ευελπίδων μέσα σε κλούβα της αστυνομίας και με περασμένες τις χειροπέδες στα χέρια τους ο Γιάννος Παπαντωνίου και η σύζυγος του Σταυρούλα Κουράκου, οι οποίοι θα διανυκτερεύσουν στη ΓΑΔΑ και σήμερα Τετάρτη θα οδηγηθούν στις φυλακές.

Μάλιστα ο πρώην υπουργός λίγο πριν την αποχώρηση από τα δικαστήρια δήλωσε στους δημοσιογράφους πως, «το δόγμα Πολάκη εφαρμόζεται γενικά. Η εργαλοιοποίηση της ελληνικής δικαιοσύνης θέτει σε κίνδυνο την ίδια μας τη Δημοκρατία».

Νωρίτερα η ανακρίτρια Ηλιάνα Ζαμανίκα (μαζί με τον επίκουρο ανακριτή Γιώργο Ευαγγέλου) και την εισαγγελέα Αικατερίνη Τσιρώνη, ανακοίνωσαν στον πρώην υπουργό πως πρέπει να οδηγηθεί στις φυλακές τόσο ο ίδιος όσο και η σύζυγός του Σταυρούλα Κουράκου. Και οι δυο κατηγορούνται για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και συγκεκριμένα 2,8 εκατομμυρίων ελβετικών φράγκων.

Οι «αμαρτωλές» φρεγάτες

Κατά την εξαντλητική διαδικασία που ουσιαστικά ξεκίνησε το πρωί της Τρίτης, για τον πρώην υπουργό του ΠΑΣΟΚ και το απόγευμα της Τετάρτης για την Σταυρούλα Κουράκου, το ζευγάρι αρνήθηκε ενώπιον των ανακριτών κατά της Διαφθοράς ότι έλαβαν δώρα για να προωθήσει ο Παπαντωνίου την υπογραφή της σύμβασης εκσυγχρονισμού των 6 φρεγατών τύπου S του Πολεμικού Ναυτικού στην γαλλική εταιρεία THALES καθώς και εκείνη που αφορούσε τα αντισταθμιστικά ωφελήματα που απέρρεαν από αυτήν.

Είναι η σύμβαση 010Β/03 που υπογράφηκε στις 6.2.2003 για τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής έξι  φρεγατών τύπου «S» του Πολεμικού Ναυτικού με αντισυμβαλλόμενα μέρη την εταιρεία Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. -ως κύριου αναδόχου- και υποκατασκευαστή την εταιρεία THALES NEDER LAND  B.V. και του υπουργείου Εθνική Άμυνας.

Ζημιά του Δημοσίου

Στο βαρύτατο κατηγορητήριο, που υπερίσχυσε έναντι των απαντήσεων του πρώην υπουργού και της συζύγου του στην κρίση των δικαστικών λειτουργών για την ποινική τους μεταχείριση, αναφέρεται ότι για την επίμαχη σύμβαση ο κ. Παπαντωνίου έλαβε ως δώρο το επίμαχο χρηματικό ποσό.

Μάλιστα οι ανακριτές θεωρούν τα χρήματα αυτά μέρος ενός ποσού περίπου 4 εκατομμυρίων ελβετικών φράγκων που ερευνάται καθώς πιθανολογείται πως διατέθηκαν για να προωθηθούν συγκεκριμένες συμβάσεις του Υπουργείου Άμυνας.

Το ποσό της δωροδοκίας που καταλογίζεται στον κ. Παπαντωνίου φαίνεται να είναι σε άμεση σχέση με το κόστος για το έργο της αναβάθμισης των φρεγατών, περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ, χρήματα που πλέον οι ανακριτές θεωρούν ζημιά του Δημοσίου.

Η δικογραφία αναφέρεται σε εισροές χρηματικών ποσών, από λογαριασμό της γαλλικής εταιρίας, σε λογαριασμό που διατηρούσε στην Γενεύη ο αποβιώσας πλέον αντιπρόσωπος της, Χαράλαμπος Μπεκατώρος. Από εκεί τμηματικά μεταφέρονται στην Κύπρο από όπου γίνονται τμηματικές αναλήψεις ποσών. Τα επίμαχα ποσά κατά τους ανακριτές εμφανίζονται κατατεθειμένα σε λογαριασμούς πολιτικού μηχανικού, φίλου του ζεύγους Παπαντωνίου.

Ο μηχανικός που είναι κατηγορούμενος στην υπόθεση, απολογήθηκε πριν λίγες ημέρες στους Ανακριτές Διαφθοράς και αφέθηκε ελεύθερος με χρηματική εγγύηση 500 χιλιάδων ευρώ και απαγόρευση εξόδου από την χώρα.


Πηγή: efsyn.gr - Oct 24, 2018

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More