Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη, Φεβρουαρίου 05, 2026

Ρόδος: Η «εγκατάλειψη» των τουριστικών σχολών

Στην εκπαίδευση για τον τουρισμό έγινε αναφορά, κατά την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, τις προηγούμενες ημέρες. 



Προφανώς, ο λόγος για την ΑΣΤΕΡ (σ.σ. είναι και η ΑΣΤΕ της Κρήτης) και είναι πραγματικά να απορεί κανείς γιατί η κεντρική διοίκηση, εδώ και πολλά χρόνια, μοιάζει να απαξιώνει επί τούτου τις σχολές αυτές, που θα μπορούσαν να ήταν φυτώριο της αφρόκρεμας των εργαζομένων στον τουρισμό. 

Μόνο… απ’ έξω να περάσει κανείς από την τουριστική σχολή της Ρόδου και τον πιάνει μία… μελαγχολία από την κατάσταση του κτηρίου-πού να μπει και μέσα. Όσο για τους φοιτητές, που πολλοί έρχονται από τα πιο απομακρυσμένα μέρη της χώρας θεωρώντας προνόμιο να σπουδάσουν τουριστικά στη Ρόδο, μόνο ως φοιτητές δεν αντιμετωπίζονται! 

Την ίδια ώρα, από τον covid και μετά ο τουρισμός περνάει μία κρίση δραματικής έλλειψης εργαζομένων, καθώς οι νέοι μοιάζουν να αποστρέφονται τα τουριστικά επαγγέλματα που, όχι πολλά χρόνια πίσω, τα κυνηγούσαν (σ.σ. προφανώς και δεν είναι οι σχολές ο μόνος και κύριος λόγος). 

Στην ίδια εκδήλωση, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων, Γιώργος Ματσίγκος, ένας από τους «γκουρού» των επαγγελματιών του τουρισμού που διαθέτουμε, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για το πού μπορεί να οδηγήσει η λύση με τους μετακλητούς υπαλλήλους για την αντιμετώπιση του προβλήματος: ακόμα και στην «αλλοίωση», κατά κάποιον τρόπο, της φυσιογνωμίας του τουριστικού μας προϊόντος. 

Είναι μετά να απορούμε η πρώτη βιομηχανία της χώρας δεν μπορεί να βρει επαγγελματίες να τη στελεχώσουν; 


Κυρ. Π. / Από τους Αντίλαλους της Ροδιακής


Πέμπτη, Μαρτίου 27, 2025

Σχολείο Τουρισμού OnTour στην Κάρπαθο



Ο Δήμος Καρπάθου ανακοινώνει τη φιλοξενία της εκπαιδευτικής δράσης «Σχολείο Τουρισμού OnTour» την Πέμπτη 24 Απριλίου 2025, προσφέροντας μια σημαντική ευκαιρία σε επαγγελματίες, επιχειρηματίες και σπουδαστές του τουριστικού κλάδου. 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει εξειδικευμένα workshops, βιωματικά εργαστήρια και σεμινάρια, με την καθοδήγηση καταξιωμένων ειδικών του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ). Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες, ενισχύοντας την επαγγελματική τους ανάπτυξη και τη δυναμική του τοπικού τουρισμού. 

Από το 2018, το Σχολείο Τουρισμού OnTour έχει ταξιδέψει σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, υλοποιώντας 17 επιτυχημένες δράσεις, με περισσότερους από 4.000 συμμετέχοντες, 146 εξειδικευμένους ομιλητές και 216 εθελοντές. Με την πολύτιμη υποστήριξη της Marketing Greece και της Tourix, η δράση αυτή στοχεύει στη συνεχή εκπαίδευση, τη δικτύωση και την προώθηση καινοτόμων πρακτικών στον τουριστικό τομέα.

Η συμμετοχή είναι ανοιχτή και δωρεάν για όλους, ενώ στους συμμετέχοντες θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Ημερομηνία: Πέμπτη 24 Απριλίου 2025

Τοποθεσία: Δήμος Καρπάθου

Δωρεάν Συμμετοχή

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής, επισκεφθείτε τον ιστότοπο του Δήμου Καρπάθου ή των συνεργατών της δράσης. 

Πηγή: tornosnews.gr



Πέμπτη, Απριλίου 18, 2024

Η ανακοίνωση της ΔΟΕ



Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) καθώς επίσης και η Α' ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου με ανακοινώσεις που εξέδωσαν σήμερα προκήρυξαν στάση εργασίας για σήμερα Πέμπτη 18 Απριλίου από τις 8 έως τις 11 το πρωί, ενώ αμέσως μετά ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Προσχολικής Αγωγής Ρόδου παίρνει τη σκυτάλη με μία ακόμα τρίωρη στάση εργασίας. 

Οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) καθώς επίσης και η Α' ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου με ανακοινώσεις που εξέδωσαν σήμερα προκήρυξαν στάση εργασίας για σήμερα Πέμπτη 18 Απριλίου από τις 8 έως τις 11 το πρωί, ενώ αμέσως μετά ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Προσχολικής Αγωγής Ρόδου παίρνει τη σκυτάλη με μία ακόμα τρίωρη στάση εργασίας. 

Το γεγονός αυτό σύμφωνα με πληροφορίες που συγκέντρωσε μέχρι αυτή την ώρα η Ροδιακή, δείχνει ότι τα περισσότερα σχολικά συγκροτήματα δεν πρόκειται να λειτουργήσουν σήμερα τόσο στη Ρόδο όσο και στα χωριά του νησιού μας. Έτσι, σε κάθε περίπτωση οι γονείς θα πρέπει να ενημερώνονται από τους εκπαιδευτικούς και τις διευθύνσεις των σχολικών συγκροτημάτων που φοιτούν τα παιδιά τους. 

Σημειώνεται ότι μέχρι το βράδυ της Τετάρτης, έξω από το Αστυνομικό Τμήμα της Ρόδου όπου κρατείται η νηπιαγωγός (σ.σ.: Ο διευθυντής του σχολείου μεταφέρθηκε φρουρούμενος στο νοσοκομείο)  παρέμειναν περίπου 200 εκπαιδευτικοί από όλα τα σχολεία ως ένδειξη συμπαράστασης για την άδικη και απαράδεκτη απόφαση του ανακριτή Ρόδου.

Η ανακοίνωση της ΔΟΕ

Εξοργιστική η αντιμετώπιση εκπαιδευτικών στη Ρόδο με απολύτως άδικη αντιμετώπισή τους ως εγκληματιών και κράτησή τους. Αίσχος. Απαιτούμε την άμεση αποκατάστασή τους και την προάσπιση, από την πολιτεία, του κύρους του εκπαιδευτικού λειτουργήματος. 

Κήρυξη 3ωρης στάσης εργασίας την Πέμπτη 18/4. Συγκέντρωση στο Δικαστικό Μέγαρο Ρόδου στις 10 π.μ.

Ξεπερνούν και την πλέον νοσηρή φαντασία αυτά που συμβαίνουν το τελευταίο 24ωρο στη Ρόδο. Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγός συνελήφθησαν χθες, ως κοινοί εγκληματίες, μέσα στον χώρο του σχολείου, προσήχθησαν, κρατήθηκαν όλη τη νύχτα στην αστυνομική διεύθυνση, με την κατηγορία της «συνέργειας σε απαγωγή» μετά από μήνυση που υπέβαλε πατέρας στη μητέρα των παιδιών τους και στους εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο μεταξύ τους διαμάχης για την επιμέλεια των παιδιών τους, όταν εκείνη τα παρέλαβε, όπως συμβαίνει κάθε μέρα, μετά τη λήξη του ωραρίου του σχολείου. Τη στιγμή αυτή ο μεν Διευθυντής βρίσκεται φρουρούμενος στο Νοσοκομείο, έπειτα από αιφνίδιο πρόβλημα υγείας που του παρουσιάστηκε εξ αιτίας της υψηλής φόρτισης και η Νηπιαγωγός συνεχίζει να κρατείται μέχρι την ακροαματική διαδικασία που… «καθυστερεί» με παραβίαση δικαιωμάτων και αρχών δικαίου.

Δυστυχώς, ως Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, δεν αισθανόμαστε έκπληκτοι. Πρόκειται για ένα ακόμη, εξαιρετικά βίαιο περιστατικό άδικης σύλληψης και κράτησης εκπαιδευτικών στο πλαίσιο άσκησης των καθηκόντων τους στο σχολείο, δίχως την υπαιτιότητά τους. Ένα ακραίο περιστατικό όπου εκπαιδευτικοί προσάγονται ως εγκληματίες μπροστά στα έκπληκτα βλέμματα των μαθητών τους. Ένα ακόμα βαθύτατα προσβλητικό για τους εκπαιδευτικούς περιστατικό που η Δ.Ο.Ε. προσπάθησε να αντιμετωπίσει με την κατάθεση σχετικής πρότασης νόμου δύο φορές, στις 27/3/2018 και 7/11/2019, σε δύο διαφορετικές κυβερνήσεις (ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ) συναντώντας την απόλυτη αδιαφορία. Την ίδια πρόταση έχουμε συμπεριλάβει και στο Σχέδιο Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που έχουμε καταθέσει στη νυν πολιτική ηγεσία, αναμένοντας εις μάτην ανταπόκριση. Είναι επιτακτική η ανάγκη της θεσμικής θωράκισης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αυτές με τρόπο που θα πάψουν να αποτελούν τα εξιλαστήρια θύματα ή τις παράπλευρες απώλειες σε τέτοιου είδους καταστάσεις.

Αυτό που πραγματικά ξεπερνά κάθε όριο σεβασμού στην ιδιότητα και τον ρόλο των εκπαιδευτικών είναι το γεγονός ότι μέχρι και αυτή τη στιγμή (απόγευμα Τετάρτης 17/4) και μετά από τη συμπλήρωση ενός 24ώρου καταταλαιπώρησης (με εμφανή τα αποτελέσματα στην υγεία του ενός, τουλάχιστο, συναδέλφου) φαίνεται εξαιρετικά πιθανό η κράτηση των συναδέλφων να διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο !!!

Η καταδίκη του συγκεκριμένου απαράδεκτου γεγονότος καθώς και όλων των, πολλών, ανάλογων που έχουν βιώσει και βιώνουν οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί, δεν αρκεί.«Χορτάσαμε» από δηλώσεις συμπάθειας προς τους άδικα διωκόμενους εκπαιδευτικούς.Αυτό που χρειάζεται είναι πράξεις!

Ζητάμε να υπάρξει απόσυρση της δίωξης κατά των εκπαιδευτικών και τα συναρμόδια Υπουργεία να προχωρήσουν άμεσα στην υιοθέτηση των προτάσεων της Δ.Ο.Ε., στην κατεύθυνση προστασίας των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών από ανοίκειες εγκλήσεις που πλήττουν βάναυσα το σχολικό κλίμα την ασφάλεια των μαθητών και, κυρίως, την αξιοπρέπεια και το κύρος των εκπαιδευτικών.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ανταποκρινόμενο στο αίτημα του Σ.Ε.Π.Ε. Ρόδου κηρύσσει 3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας για τις 3 πρώτες ώρες του πρωινού κύκλου στις 18/4/2024 και καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν δυναμικά, απαιτώντας την αποκατάσταση του δικαίου και τον έμπρακτο σεβασμό, από την πολιτεία, της αξιοπρέπειας, του κύρους και του εξαιρετικά σημαντικού έργου των εκπαιδευτικών, στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Δικαστικό Μέγαρο Ρόδου την Πέμπτη 18/4/2024 και ώρα 10 π.μ.Στη συγκέντρωση θα συμμετέχει κλιμάκιο του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Πηγή; www.alfavita.gr

Πέμπτη, Απριλίου 04, 2024

ΕΛΣΤΑΤ: Πάνω από 2,5 εκατ. πολίτες – 826.639 νοικοκυριά – σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού


Ιδιαίτερα μαύρα είναι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που αφορούν την κατάσταση στα ελληνικά νοικοκυριά, αφού σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ένα ποσοστό της τάξης του 26,1% του πληθυσμού της χώρας (2.658.400 άτομα), βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό, με βάση τα στοιχεία της έρευνας εισοδήματος και συνθηκών διαβίωσης των νοικοκυριών, με αναφορά εισοδήματος το 2022. 

«Επισήμως» σημειώνει μια μείωση μόλις 0,2 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2022 (26,3%). Η μείωση του ποσοστού του κινδύνου φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού οφείλεται στη μείωση του ποσοστού του πληθυσμού σε χαμηλή ένταση εργασίας, σε 8,3% το 2023 από 9,5% το 2022. 



Ο κίνδυνος φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού είναι υψηλότερος στην περίπτωση των παιδιών ηλικίας 17 ετών και κάτω (28,1%), παραμένοντας σταθερός σε σχέση με το 2022.

Το ποσοστό πληθυσμού ηλικίας 18- 64 ετών που διαβιεί σε νοικοκυριά με χαμηλή ένταση εργασίας υπολογίζεται σε 9,5% επί του συνόλου του πληθυσμού αυτής της ομάδας ηλικιών, εμφανίζοντας μείωση κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2022. Το ποσοστό για τους άνδρες ανέρχεται σε 8,5% και για τις γυναίκες σε 10,6%.

Τα όρια εισοδήματος

Το «κατώφλι της φτώχειας» είναι αρκετά χαμηλά μάλιστα και ανέρχεται στο ποσό των 6.030 ευρώ ετησίως για μονοπρόσωπο νοικοκυριό και σε 12.663 ευρώ για νοικοκυριά με δύο ενήλικες και δύο εξαρτώμενα παιδιά ηλικίας κάτω των 14 ετών, και ορίζεται στο 60% του διάμεσου συνολικού ισοδύναμου διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, το οποίο εκτιμήθηκε σε 10.050 ευρώ, ενώ το μέσο ετήσιο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών της χώρας εκτιμήθηκε σε 18.755 ευρώ. 



Το 2023, το 18,9% του συνολικού πληθυσμού της χώρας ήταν σε κίνδυνο φτώχειας μετά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις, σημειώνοντας αύξηση κατά 0,1 ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ο δείκτης αυτός ανερχόταν σε 21,4% το 2015 (με περίοδο αναφοράς εισοδήματος το 2014) και έκτοτε παρουσιάζει πτωτική τάση, με εξαίρεση το 2021.

826.639 νοικοκυριά και κίνδυνο φτώχειας

Τα νοικοκυριά που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας εκτιμώνται σε 826.639 σε σύνολο 4.304.193 νοικοκυριών και τα μέλη τους σε 1.929.761 στο σύνολο των 10.202.862 ατόμων του εκτιμώμενου πληθυσμού της χώρας που διαβιεί σε ιδιωτικά νοικοκυριά.

Ο κίνδυνος φτώχειας μετά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις, για παιδιά ηλικίας 0- 17 ετών (παιδική φτώχεια) ανέρχεται σε 21,8%, σημειώνοντας μείωση κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2022 (22,4%), ενώ για τις ομάδες ηλικιών 18- 64 ετών και 65 ετών και άνω ανέρχεται σε 18,6% (18,9% το 2022) και 17,6% (15,8% το 2022), αντίστοιχα.

Ο κίνδυνος φτώχειας στον χάρτη της Ελλάδας


Σε έξι περιφέρειες (Κρήτη, Ήπειρος, Νότιο Αιγαίο, Αττική, Στερεά Ελλάδα και Θεσσαλία) καταγράφονται ποσοστά κινδύνου φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού χαμηλότερα από αυτό του συνόλου της χώρας, ενώ στις υπόλοιπες επτά περιφέρειες (Πελοπόννησος, Δυτική Ελλάδα, Δυτική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Βόρειο Αιγαίο, Κεντρική Μακεδονία και Ιόνια Νησιά) τα αντίστοιχα ποσοστά είναι υψηλότερα.

Η εκπαίδευση σημαντικός παράγοντας

Όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο εκπαίδευσης τόσο μικρότερο είναι το ποσοστό του κινδύνου φτώχειας. Για το 2023, ο κίνδυνος φτώχειας εκτιμάται σε 27,5% για όσους έχουν ολοκληρώσει προσχολική, πρωτοβάθμια και το πρώτο στάδιο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε 18,5% για όσους έχουν ολοκληρώσει το δεύτερο στάδιο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και σε 6,7% για όσους έχουν ολοκληρώσει το πρώτο και το δεύτερο στάδιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Το ποσοστό κινδύνου φτώχειας πριν από όλες τις κοινωνικές μεταβιβάσεις (δηλαδή μη συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών επιδομάτων και των συντάξεων στο συνολικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών) ανέρχεται σε 45,1% ενώ, όταν περιλαμβάνονται μόνο οι συντάξεις και όχι τα κοινωνικά επιδόματα, μειώνεται στο 23,1%. Αναφορικά με τα κοινωνικά επιδόματα, επισημαίνεται ότι αυτά περιλαμβάνουν παροχές κοινωνικής βοήθειας (όπως το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, το επίδομα στέγασης, το επίδομα θέρμανσης κ.λπ.), οικογενειακά επιδόματα (όπως επιδόματα τέκνων), καθώς και επιδόματα ή βοηθήματα ανεργίας, ασθένειας, αναπηρίας ή ανικανότητας, ή και εκπαιδευτικές παροχές. Το ποσοστό κινδύνου φτώχειας μετά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις ανέρχεται σε 18,9%, ως εκ τούτου διαπιστώνεται ότι τα κοινωνικά επιδόματα συμβάλλουν στη μείωση του ποσοστού του κινδύνου φτώχειας κατά 4,2 ποσοστιαίες μονάδες ενώ, εν συνεχεία, οι συντάξεις κατά 22 ποσοστιαίες μονάδες. Το σύνολο των κοινωνικών μεταβιβάσεων μειώνει το ποσοστό του κινδύνου φτώχειας κατά 26,2 ποσοστιαίες μονάδες.

Ο κίνδυνος φτώχειας ανά φύλο και ηλικία

Το ποσοστό κινδύνου φτώχειας για τους άνδρες μειώθηκε κατά 0,3 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ για τις γυναίκες αυξήθηκε κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες αντίστοιχα το 2023 σε σχέση με το 2022. Ο κίνδυνος φτώχειας για άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών εκτιμάται σε 22,8% για τις γυναίκες και σε 16,0% για τους άνδρες.

Ο κίνδυνος φτώχειας για άτομα ηλικίας άνω των 75 ετών εκτιμάται σε 19,8%, ενώ για άτομα ηλικίας κάτω των 75 ετών σε 18,8%. Ο κίνδυνος φτώχειας για τις γυναίκες άνω των 75 ετών εκτιμάται σε 24,2%, ενώ για τους άνδρες της αντίστοιχης ηλικιακής ομάδας εκτιμάται σε 13,8%.

Ο κίνδυνος φτώχειας των νοικοκυριών με έναν ενήλικα και τουλάχιστον ένα εξαρτώμενο παιδί ανέρχεται σε 31,6%, ενώ των νοικοκυριών με τρεις ή περισσότερους ενήλικες με εξαρτώμενα παιδιά ανέρχεται σε 26,6% και των νοικοκυριών με δύο ενήλικες και 2 εξαρτώμενα παιδιά σε 16,9%.

Οι εργαζόμενοι 18 ετών και άνω αντιμετωπίζουν χαμηλότερο κίνδυνο φτώχειας σε σύγκριση με τους ανέργους και τους οικονομικά μη ενεργούς (νοικοκυρές κ.λπ.). Το ποσοστό κινδύνου φτώχειας για τους εργαζομένους 18 ετών και άνω ανέρχεται σε 9,9%, σημειώνοντας μείωση κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2022. Μείωση κατά 0,3 ποσοστιαίες μονάδες παρουσίασε το ποσοστό κινδύνου φτώχειας για τις εργαζόμενες γυναίκες 18 ετών και άνω, και κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες το αντίστοιχο ποσοστό για τους εργαζόμενους άνδρες, με τα αντίστοιχα ποσοστά να διαμορφώνονται σε 7,4% και 11,8%.

Άνεργοι και εργαζόμενοι

Για τους ανέργους, ο κίνδυνος φτώχειας είναι σημαντικά μεγαλύτερος και ανέρχεται σε 48%, παρουσιάζοντας σημαντική διαφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών (55,5% και 42,6% αντίστοιχα). Ο κίνδυνος φτώχειας για όσους είναι οικονομικά μη ενεργοί (μη συμπεριλαμβανομένων των συνταξιούχων) αυξήθηκε κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2022 και ανήλθε σε 31,4 %.

Το ποσοστό κινδύνου φτώχειας για τους εργαζομένους 18- 64 ετών ανέρχεται σε 9,8%, σημειώνοντας μείωση κατά 0,8 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2022. Μείωση κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες παρουσίασε το ποσοστό κινδύνου φτώχειας για τις εργαζόμενες γυναίκες 18- 64 ετών, και κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες το αντίστοιχο ποσοστό για τους εργαζόμενους άνδρες 18- 64 ετών, με τα αντίστοιχα ποσοστά να διαμορφώνονται σε 7,3% και 11,7%.

Ο κίνδυνος φτώχειας για τους εργαζομένους με πλήρη απασχόληση ανέρχεται σε 9%, ενώ για τους εργαζομένους με μερική απασχόληση ανέρχεται σε 21,8%.

Στην περίπτωση των νοικοκυριών που διαμένουν σε ιδιόκτητη κατοικία, ο κίνδυνος φτώχειας ανέρχεται σε 18,6%, ενώ για τα νοικοκυριά που διαμένουν σε ενοικιασμένη κατοικία ο κίνδυνος φτώχειας ανέρχεται σε 19,9%. Ο κίνδυνος φτώχειας για παιδιά ηλικίας 0- 17 ετών που η κατοικία τους είναι ιδιόκτητη ανέρχεται σε 22,8%, ενώ για τα άτομα της ίδιας ομάδας ηλικιών που η κατοικία τους είναι ενοικιασμένη, ο κίνδυνος ανέρχεται σε 19,8%. Ο κίνδυνος φτώχειας ατόμων ηλικίας 18- 64 ετών που η κατοικία τους είναι ιδιόκτητη ανέρχεται σε 18,2%, ενώ για τα άτομα της ίδιας ηλικιακής ομάδας που η κατοικία τους είναι ενοικιασμένη, ο κίνδυνος εκτιμάται σε 19,8%.

Τέλος, το 12,6 % των νοικοκυριών δήλωσε ότι το εισόδημά του αυξήθηκε κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες, το 9,6% των νοικοκυριών δήλωσε ότι μειώθηκε και το 77,8% των νοικοκυριών ότι παρέμεινε το ίδιο.


Διαβάστε επίσης:=> ΕΔΩ


Ελλάδα – Πληθωρισμός: Χτυπάει κόκκινο για 6° συνεχόμενο μήνα – Βρίσκεται στο 3,4%

Eurostat: «Φτηνή» η εργασία στην Ελλάδα – Πολύ πιο κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο

Γ. Στουρνάρας: «Εχουμε ολιγοπώλια στα τρόφιμα, στα καύσιμα, στις τράπεζες…»

Κατά κεφαλήν ΑΕΠ: Και επισήμως η Ελλάδα της κυβέρνησης Μητσοτάκη στον πάτο της Ευρώπης

Άγιοι Ανάργυροι: Πανικόβλητος και επιθετικός ο Άδωνης Γεωργιάδης στον ΣΚΑΪ (Video)

Δευτέρα, Φεβρουαρίου 12, 2024

Ποιος κρύβεται πίσω από τη «σοβαρή πρόταση» για ιδιωτικό Πανεπιστήμιο



Δεν είναι ούτε το Harvard, ούτε το Yale, ούτε το Columbia ● Σύμφωνα με πληροφορίες, το γνωστό αμερικανικό hedge fund CVC Capital Partners, που ελέγχει έξι μεγάλα νοσοκομεία της χώρας και το 10% της ΔΕΗ, έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ίδρυση της πρώτης ιδιωτικής Ιατρικής Σχολής στην Ελλάδα, μέσω του (ιδιωτικού) Πανεπιστημίου της Λευκωσίας ● Στο επενδυτικό σχήμα συζητείται η συμμετοχή της Lamda Development.  

Ποια είναι η «σοβαρή πρόταση» που έχει δεχτεί το υπουργείο Παιδείας για την ίδρυση ιδιωτικού Πανεπιστημίου στην Ελλάδα, όπως διαφήμισε ο ίδιος ο κ. Πιερρακάκης στην παρουσίαση του σχεδίου νόμου που θα νομιμοποιήσει την ιδιωτική ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα; Ποιο είναι το φοβερό και τρομερό ίδρυμα που προτίθεται να κάνει μια τεράστια επένδυση σε μια τόσο μικρή αγορά; Μήπως δεν είναι εκπαιδευτικό ίδρυμα; Μήπως είναι ήδη στη χώρα, ήδη έχει επενδύσει σε πολλούς τομείς της οικονομίας και χρειάζεται ένα Πανεπιστήμιο για να αυξήσει τον, ήδη μεγάλο, κύκλο εργασιών του στην Ελλάδα;

Σύμφωνα με πληροφορίες, το γνωστό αμερικανικό hedge fund CVC Capital Partners, που ελέγχει τον κλάδο της ιδιωτικής υγείας έχοντας εξαγοράσει έξι μεγάλα νοσοκομεία της χώρας και κατέχει το 10% της ΔΕΗ μέσω ΑΜΚ, είναι το μόνο με το οποίο υπάρχουν «σοβαρές συζητήσεις» με την κυβέρνηση για τη δημιουργία παραρτήματος ξένου Πανεπιστημίου. Ποιου Πανεπιστημίου; Οχι τόσο ξένου.

Tο παζλ

Πρόκειται για το πιο γνωστό και μεγαλύτερο σε αριθμό φοιτητών ιδιωτικό ΑΕΙ στην Κύπρο, το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας (UNIC). Ετοιμάζονται για την ίδρυση της πρώτης ιδιωτικής Ιατρικής Σχολής στην Ελλάδα. Πληροφορίες για τη συμμετοχή έτερης μεγάλης εταιρείας, όπως η Lamda Development, συμπληρώνουν το παζλ για τη δημιουργία ιδιωτικού Πανεπιστημίου με (τις απαιτούμενες) τρεις σχολές.

Μέχρι τώρα και όχι χωρίς λόγο η κυβέρνηση άφηνε να διαρρέουν πληροφορίες ότι υπάρχουν πολλές προτάσεις για ιδιωτικά ΑΕΙ στην Ελλάδα. Είτε από αμερικανικά και ευρωπαϊκά ιδρύματα, είτε από Πανεπιστήμια της Κύπρου. Δεν εμφανιζόταν καμία σύνδεση μεταξύ των ενδιαφερομένων. Ομως η σύνδεση έχει ήδη γίνει.

Τον περασμένο Αύγουστο τόσο από κυπριακά όσο και από ελληνικά ΜΜΕ δημοσιεύτηκε η είδηση της συμφωνίας μεταξύ του UNIC και του CVC Capital Partners για τη σύσταση κοινοπραξίας με αντικείμενο την προοπτική λειτουργίας πανεπιστημιακού τμήματος Ιατρικής Σχολής, όχι στην Κύπρο, διότι εκεί ήδη συνεργάζονται, αλλά στην Ελλάδα.

Στα ίδια δημοσιεύματα αναφερόταν πως η σχολή θα εγκατασταθεί στην ευρύτερη περιοχή του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, ενώ φιλοξενούνταν μάλιστα και δηλώσεις εκπροσώπων του κυπριακού ιδρύματος που τόνιζαν ότι «το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας εξερευνά διάφορες στρατηγικές επιλογές για τη διεθνή του διεύρυνση.

»Οταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, θα ενεργοποιηθούν οι αναγκαίες νομικές και ρυθμιστικές διαδικασίες». Γινόταν δε ειδικός λόγος για την αρχή της αμοιβαιότητας, προκειμένου «το πτυχίο της Ιατρικής από το παράρτημα του Πανεπιστημίου της Λευκωσίας στο Ελληνικό να αναγνωρίζεται κανονικά, όπως αναγνωρίζονται ήδη τα πτυχία του από την Κύπρο».

Σημειωτέον ότι ο όμιλος της CVC μπήκε στην κυπριακή αγορά το 2021 αρχικά με την εξαγορά του Απολλώνειου Νοσοκομείου μέσω της θυγατρικής του «Hellenic Healthcare Holding (Cyprus) Limited» και στη συνέχεια με την εξαγορά και του Αρεταίειου στη Λευκωσία. Ακολούθησε και η συνεργασία με το UNIC μέσω της εταιρείας «Educational Excellence Corporation Limited».

Εδώ στην Ελλάδα ο όμιλος της CVC ελέγχει έξι μεγάλες νοσοκομειακές μονάδες: Υγεία, Μetropolitan Hospital, Μητέρα, Metropolitan General, Λητώ, Creta Inter Clinic. Για την ακρίβεια τις εξαγόρασε και έγινε ο μεγαλύτερος παίκτης στον χώρο της υγείας στη χώρα. Με αυτόν τον προνομιακό ρόλο θέλει να μπει και στον πανεπιστημιακό χώρο, βάζοντας μπροστά το ίδρυμα της Κύπρου ώστε να πάρει την άδεια, ενώ οι νοσοκομειακές του μονάδες θα αποτελέσουν τον κράχτη για τις εγγραφές καθώς θα παρέχεται πρακτική άσκηση σ’ αυτές. Ιδανικοί οικονομικοί όροι και για τους δυο εταίρους της συμφωνίας στο περιβόλι της Ελλάδας.

Μέσω θυγατρικής

Υπάρχει όμως και ένα εμπόδιο. Δεν μπορεί να ιδρυθεί μόνο μία σχολή. Ο επιχειρηματικός όμιλος δεν έχει άμεση και συστατική σχέση με την εκπαίδευση και το UNIC δεν ανήκει στα τοπ 20 Πανεπιστήμια του κόσμου, στα μόνα που επιτρέπει το σχέδιο νόμου του κ. Πιερρακάκη να ιδρύουν μόνο μία και όχι τρεις σχολές.

Σ’ αυτό το σημείο επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες για τη συμμετοχή της Lamda Development (μέσω κάποιας θυγατρικής) η οποία, από όποια πλευρά κι αν το δει κανείς, έχει λόγο να διεκδικεί ρόλους στο Ελληνικό. Αν φυσικά πάνε όλα καλά με τις συμφωνίες, αλλιώς θα βρεθεί κάποιος άλλος.

Να υπενθυμίσουμε πάντως πως η CVC δεν έχει μείνει μόνο στον χώρο της υγείας. Προχώρησε και σε άλλους κλάδους, όπως της ενέργειας με την κατοχή του 10% της ΔΕH, της λιανικής πώλησης τροφίμων και βασικών καταναλωτικών αγαθών κ.ά. Εχει βάλει πόδι σε Vivartia, Δωδώνη, Skroutz, e-travel, D Marinas Hellas, Εθνική Ασφαλιστική.

Πώς το είχε πει πριν από περίπου έναν χρόνο ο πρωθυπουργός; «Είμαι βαθιά φιλελεύθερος, αλλά είμαι υπέρ της κρατικής παρέμβασης όταν έχουμε κινδύνους συστημικού χαρακτήρα». Προφανώς αναφερόταν σε περιπτώσεις εκτός πεδίου εργασιών της CVC. Διότι από το 2021 η κόρη του Σοφία εργαζόταν στον όμιλο του hedge fund και με πολύ καλή θέση για την προϋπηρεσία της. Ηταν investor relation manager.

Δεν εργάζεται πια εκεί. Σταμάτησε τον Ιούλιο του 2023, λίγο πριν ανακοινωθεί η συμφωνία της CVC με το UNIC. Αποφάσισε να πάει για μάστερ στο Columbia. Λογικό. Θα ήταν μεγάλη γκάφα για ένα τόσο καλό επικοινωνιακό επιτελείο η εργασία της κόρης του πρωθυπουργού στην πρώτη επιχείρηση που θα μπει στην αγορά της εκπαίδευσης. 

Αννα Ανδριτσάκη

Πηγή: www.efsyn.gr

Τρίτη, Ιουνίου 14, 2022

Ανοιξε η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για τις Σχολές Ξεναγών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ρόδο


Δημοσιεύθηκε η πρόσκληση υποβολής αιτήσεων των υποψηφίων για εισαγωγή, κατά την επόμενη εκπαιδευτική σειρά, στις Σχολές Ξεναγών της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Ρόδου του Υπουργείου Τουρισμού.  

Για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία επιλογής, οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση, από σήμερα 14.06.2022 μέχρι και 27.06.2022, σε ειδικό σύνδεσμο στην ιστοσελίδα www.mintour.edu.gr. 

Επισημαίνεται ότι με πρωτοβουλία της Υφυπουργού Τουρισμού, Σοφίας Ζαχαράκη, από το 2021 -στο πλαίσιο της συνολικής αναβάθμισης της τουριστικής εκπαίδευσης στη χώρα μας- το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Σχολών Ξεναγών επικαιροποιήθηκε και εκσυγχρονίστηκε έπειτα από πολλά χρόνια, η ποιότητα των σπουδών αναβαθμίστηκε, ενώ προστέθηκαν και νέα σύγχρονα αντικείμενα με νέα μαθήματα ειδικών μορφών τουρισμού και virtual περιηγήσεις για τους σπουδαστές. Παράλληλα, αυξήθηκε και ο αριθμός των θέσεων, προκειμένου οι Σχολές να μπορούν να απορροφήσουν ακόμη περισσότερους σπουδαστές.      

Η «ακτινογραφία» των προγραμμάτων σπουδών: 

  • Η φοίτηση στις πέντε -μεταδευτεροβάθμιες, επαγγελματικές- Σχολές Ξεναγών του Υπουργείου Τουρισμού, ανά την Ελλάδα, είναι διετής και δωρεάν.
  • Για την εισαγωγή στις Σχολές δεν απαιτούνται εξετάσεις. 
  • Οι υποψήφιοι σπουδαστές εισάγονται στις Σχολές με μία απλή αίτηση που υποβάλλουν ηλεκτρονικά και επιλέγονται με σειρά προτεραιότητας, βάσει μοριοδότησης των προσόντων τους. 
  • Μετά την ολοκλήρωση του κύκλου σπουδών τους, οι απόφοιτοι αποκτούν δίπλωμα και βεβαίωση συνδρομής νόμιμων προϋποθέσεων για την άσκηση του επαγγέλματος του ξεναγού, που τους παρέχει το αποκλειστικό δικαίωμα πραγματοποίησης ξεναγήσεων σε ιδιώτες, σε τουριστικές επιχειρήσεις – ξενοδοχεία και εν γένει, το αποκλειστικό δικαίωμα, βάσει του ν. 710/1977, της παροχής υπηρεσιών ξενάγησης στην Ελλάδα. 

 Η Υφυπουργός Τουρισμού, αρμόδια για την Τουριστική Εκπαίδευση και τις ειδικές μορφές Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, δήλωσε:  

«Δίνουμε σήμερα τη δυνατότητα για ένα σύγχρονο πλαίσιο εργασίας με ανταγωνιστικές απολαβές και πολλαπλές επωφελείς ευκαιρίες σε όσες νέες και νέους επιλέξουν να ασκήσουν το επάγγελμα του ξεναγού.  

Μέσα από συντονισμένες ενέργειες, επιτύχαμε φέτος και για την επόμενη εκπαιδευτική χρονιά -για πρώτη φορά από την έναρξη λειτουργίας τους- να “τροφοδοτούν”, ταυτόχρονα, τον κλάδο του τουρισμού και οι πέντε Σχολές Ξεναγών που ιδρύσαμε σε όλη την Ελλάδα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ρόδος, Κρήτη και Κέρκυρα), με αποφοίτους απολύτως καταρτισμένους και με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα προκειμένου να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις ανάγκες της αγοράς.  

Η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης αποτελεί θεμελιώδους σημασίας μέλημα για εμάς. Και στο Υπουργείο Τουρισμού εργαζόμαστε, συνεχώς, για την καλύτερη διασύνδεση των προγραμμάτων σπουδών τόσο με τις σύγχρονες εξελίξεις, όσο και με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Απώτερος στόχος μας η ακόμη καλύτερη ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στον τομέα του τουρισμού, καθώς και η περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού μας προϊόντος». 

 

tornosnews.gr


 

 

 

Πέμπτη, Μαρτίου 03, 2022

Δήμος Ρόδου | Υπέρ της ενσωμάτωσης στα Περιφερειακά Πανεπιστήμια των σχολών ΑΣΤΕΡ και ΑΣΤΕΚ


 

 

Ο Δήμος Ρόδου στηρίζει την πρόταση του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης Αγίου Νικολάου και Ρόδου για ενσωμάτωση των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης Κρήτης και Ρόδου (ΑΣΤΕΚ και ΑΣΤΕΡ) του Υπουργείου Τουρισμού στα Περιφερειακά Πανεπιστήμια.

Η ανοιχτή επιστολή του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης Αγίου Νικολάου και Ρόδου, με θέμα : “Πρόταση για ενσωμάτωση των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης Κρήτης και Ρόδου (ΑΣΤΕΚ και ΑΣΤΕΡ) του Υπουργείου Τουρισμού στα Περιφερειακά Πανεπιστήμια”  έχει ως εξής:

“Όπως σας έχουμε ενημερώσει ήδη με τις από 14-12-2020, από 16-6-2021 και από 8-9-2021 επιστολές μας, παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες του Συλλόγου μας να επικοινωνήσουμε και να συνεργαστούμε με όλους τους αρμοδίους προκειμένου να βρεθούν λύσεις στα σοβαρά προβλήματα που ταλανίζουν εδώ και δεκαετίες τη δημόσια επαγγελματική τουριστική εκπαίδευση και συγκεκριμένα τις δύο Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ) του Υπουργείου Τουρισμού, δυστυχώς αυτό δεν έχει μέχρι σήμερα καταστεί δυνατόν.

Αντίθετα, τα προβλήματα, αλλά και οι αντιδράσεις σπουδαστών και γονέων κλιμακώθηκαν και κορυφώθηκαν με την κατάληψη των δύο Σχολών σε Κρήτη και Ρόδο, από τους σπουδαστές τους, που κατέφυγαν, εν μέσω πανδημίας και με κίνδυνο απώλειας του διδακτικού τους εξαμήνου, σε αυτό το έσχατο μέσο πίεσης προκειμένου να ακουστούν επιτέλους τα χρόνια δίκαια αιτήματα τους.

Αιτήματα για όλες τις παροχές που στερούνται σπουδάζοντας στις ΑΣΤΕ, στις οποίες εισέρχονται με υψηλές επιδόσεις πανελληνίων εξετάσεων και οι οποίες θεωρούνται εκ των ουκ άνευ σε όλη την υπόλοιπη τριτοβάθμια εκπαίδευση (σίτιση, στέγαση, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ακαδημαϊκή ταυτότητα και βέβαια πτυχίο 1ου κύκλου σπουδών). Και ενώ πληθαίνουν οι αντιδράσεις, οι επιστολές διαμαρτυρίας, οι απειλούμενες μηνύσεις σπουδαστών, αποφοίτων και γονέων που νιώθουν ότι εξαπατήθηκαν από την ελληνική πολιτεία με την επιλογή τους αυτήν σε εμάς, το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΑΣΤΕ, έχει πλέον καταστεί σαφές, ύστερα από χρόνια άκαρπων προσπαθειών, ότι δυστυχώς, τα προβλήματα των Σχολών δεν είναι δυνατόν να λυθούν εντός του Υπουργείου Τουρισμού.

Μοναδική πλέον βιώσιμη λύση είναι η ενσωμάτωση των ΑΣΤΕ στο Υπουργείο Παιδείας. Για το λόγο αυτό, ο Σύλλογος μας στην συνεδρίαση που πραγματοποίησε, την Τρίτη, 28 Δεκεμβρίου 2021, αποφάσισε ομόφωνα να ζητήσει από την πολιτεία την ενσωμάτωση της ΑΣΤΕΡ και της ΑΣΤΕΚ στα περιφερειακά πανεπιστήμια σε Κρήτη και Ρόδο, και συγκεκριμένα, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και στο Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου αντίστοιχα (το ΕΛΜΕΠΑ προκρίνεται έναντι του Πανεπιστημίου Κρήτης, επειδή έχει εγκαταστάσεις στην πόλη του Αγίου Νικολάου όπου εδράζεται η ΑΣΤΕΚ).

Πιστεύουμε, πως η κίνηση αυτή θα δώσει πνοή, όχι μόνο στις ΑΣΤΕ, αλλά και στα πανεπιστημιακά τμήματα που θα τις ενσωματώσουν, καθώς οι Σχολές μας αποτελούν συνειδητή επιλογή και βρίσκονται τα τελευταία χρόνια σταθερά ψηλά στις προτιμήσεις των υποψηφίων, ενώ γενικότερα, εναρμονίζεται με το ρόλο των περιφερειακών Πανεπιστημίων, αποτελεί ωφέλεια στον τουρισμό και την οικονομία της χώρας και πάγιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών. Αναφέρουμε ότι και τα δύο αυτά πανεπιστημιακά ιδρύματα έχουν τοποθετηθεί θετικά απέναντι στην προοπτική αυτή (σας θυμίζουμε την από 07-03-2019 σχετική απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Αιγαίου, για την ενσωμάτωση της ΑΣΤΕΡ στο Πανεπιστήμιο σαν Τμήμα Σπουδών Φιλοξενίας, Αναψυχής και Εκδηλώσεων με έδρα στη Ρόδο).

Επιπρόσθετα, η πρόταση μας έχει την στήριξη και της τοπικής αυτοδιοίκησης και των τοπικών κοινωνιών σε Ρόδο και Άγιο Νικόλαο. Με την προτεινόμενη ενσωμάτωση το μέλλον των ιστορικών αυτών Σχολών, θα ισχυροποιηθεί και αυτό θα τους επιτρέψει να πρωτοστατήσουν και πάλι όπως παλιά, στην διεθνή τουριστική εκπαίδευση αλλά και στην ενδυνάμωση ευρύτερα του εθνικού τουριστικού μας προϊόντος. Είναι γεγονός πως οι δύο ΑΣΤΕ, που παρέχουν εξειδικευμένες σπουδές ξενοδοχειακής διοίκησης, τροφοδοτούν για δεκαετίες τον ξενοδοχειακό κλάδο με ανώτερα διοικητικά στελέχη. Ωστόσο, με την κατάργηση των ΤΕΙ, οι απόφοιτοι των Σχολών έχουν στερηθεί, εκτός όλων των άλλων, κάθε δυνατότητα πρόσβασης σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών!

Δυστυχώς, η εξέλιξη της τελευταίας χρονιάς, με το νέο τετραετές (πενταετές, αν λάβει κανείς υπόψη και την προβλεπόμενη, επιπλέον των ακαδημαϊκών εξαμήνων, εννέα μηνών πρακτική άσκηση) πρόγραμμα σπουδών των ΑΣΤΕ (αρ. 20071/29-12.2020 ΚΥΑ) αλλά και η πρόσφατα εξαγγελθείσα δημιουργία Τουριστικής Ακαδημίας από το Υπουργείο Τουρισμού, αποτελούν κενές υποσχέσεις για τους σπουδαστές των ΑΣΤΕ, οι οποίοι προσδοκούν με αυτά να ενταχθεί το πτυχίο των ΑΣΤΕ στο 6ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων του ΕΟΠΠΕΠ, κάτι που όμως δεν πρόκειται να γίνει.

Η ένταξη στο 6ο επίπεδο απαιτεί τη δημιουργία σύγχρονων εκπαιδευτικών δομών με αυτοδιοίκητο και άλλες προδιαγραφές που φαίνεται πως δεν μπορούν να υλοποιηθούν εντός του υπουργείου Τουρισμού. Εξάλλου, ούτε το νέο “αναβαθμισμένο” πρόγραμμα σπουδών ούτε οι αδιαβάθμητες ακαδημίες, δεν θα πληρούν τις προϋποθέσεις του 6ου επιπέδου, πράγμα που επισημάνθηκε από την ίδια την Υπουργό Παιδείας, που χαρακτήρισε την υπ’ αριθμ. 20071/29.12.2020 ΚΥΑ αντισυνταγματική, παρότι βέβαια, άγνωστο γιατί, την συνυπέγραψε τον Δεκέμβριο του 2020. Από την άλλη πλευρά, έχει ανακοινωθεί η πρόθεση της Υπουργού Παιδείας για μία αναδιάρθρωση του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, που θα περιλαμβάνει την επιστροφή των ΤΕΙ, με τη δημιουργία νέων Σχολών Εφαρμοσμένων Επιστημών εντός των Πανεπιστημίων.

Πιστεύουμε πως αυτή η μεταρρύθμιση θα πρέπει να συμπεριλάβει και τις ΑΣΤΕ του Υπουργείου Τουρισμού. Όπως έχει επανειλημμένα επισημανθεί από τον χώρο των ξενοδοχείων, ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, είναι η έλλειψη καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού. Θεωρούμε πως η πρόταση μας είναι η τελευταία ευκαιρία προκειμένου να σωθούν οι δύο ΑΣΤΕ και να εξακολουθήσουν να τροφοδοτούν τον ξενοδοχειακό κλάδο με τα ικανά και άρτια εκπαιδευμένα στελέχη που χρειάζεται για να επιτυγχάνει υψηλές αποδόσεις, καθώς η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και των τουριστικών υπηρεσιών είναι βέβαια άρρηκτα συνδεδεμένη με την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης.”

 

www.tornosnews.gr

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 20, 2021

Φοιτητές... ενός κατώτερου θεού


 

Εισάγονται με πανελλαδικές εξετάσεις αλλά αντί για πτυχίο ΑΕΙ παίρνουν πτυχίο ΙΕΚ ● «Αναγνωρίστε το πτυχίο μας. Κουραστήκαμε να ακούμε υποσχέσεις» τονίζουν οι σπουδαστές, που είναι χαμένοι στη... μετάφραση μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων Παιδείας και Τουρισμού ● Προβλήματα και με σίτιση, στέγαση, φοιτητική μέριμνα και έλλειψη διδασκόντων ● Επιστολές των φοιτητικών συλλόγων στον πρωθυπουργό και στα υπουργεία και ερωτήσεις από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

 

Nα αναγνωριστεί επιτέλους το πτυχίο τους ως πανεπιστημιακής εκπαίδευσης ζητούν οι σπουδαστές της Ανώτερης Σχολής Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου (ΑΣΤΕΡ) που έχουν προχωρήσει σε κατάληψη από τις 8 Δεκεμβρίου. Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν ακόμη σε θέματα σίτισης, καθώς δεν υπάρχει φοιτητική λέσχη, στέγασης με τις εστίες της Σχολής να παραμένουν κλειστές από το 2012 λόγω περικοπών στον προϋπολογισμό, ενώ καταγράφονται και αρκετές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό.

Πριν από λίγες μέρες συναντήθηκε με τους σπουδαστές ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός, που τόνισε ότι η λειτουργία της ΑΣΤΕΡ παραμένει «στον αέρα» με ευθύνη της κυβέρνησης, που δεν δείχνει πολιτική βούληση για την επίλυση διάφορων σοβαρών ζητημάτων. Παρόμοια προβλήματα και ανάλογες κινητοποιήσεις καταγράφονται και στην ΑΣΤΕ Κρήτης, στον Αγιο Νικόλαο. Τα συναρμόδια υπουργεία Παιδείας και Τουρισμού κάνουν λόγο για μία εν εξελίξει προσπάθεια αναβάθμισης των προγραμμάτων σπουδών και επίλυσης των ζητημάτων φοιτητικής μέριμνας, την ώρα που οι σπουδαστές δηλώνουν ότι κουράστηκαν να ακούν υποσχέσεις.

Πέρα από τις βασικές ελλείψεις στη φοιτητική μέριμνα (οι σπουδαστές δεν λαμβάνουν ούτε «πάσο») και στα συγγράμματα, μεγάλο μέρος των σπουδαστών στη Ρόδο δεν έχει παρακολουθήσει λόγω της πανδημίας ούτε τα απαραίτητα εργαστήρια. Πρόκειται για εργαστήρια όπως αυτά της διαχείρισης τροφίμων και ποτών, οινολογίας, υπηρεσίας υποδοχής και κρατήσεων κ.ά.

Οπως τονίζουν σπουδαστές στην «Εφ.Συν.» κάποιοι διδάσκοντες προσφέρθηκαν να τα αναπληρώσουν, χωρίς να υπάρχει κεντρική απόφαση και σε προσπάθεια να συμπτυχθεί το πρόγραμμα και να βρεθούν διδακτικές ώρες. Σημειωτέον ότι σε αντίθεση με τον κανονισμό σε άλλα ΑΕΙ, οι απουσίες από τα μαθήματα στις ΑΣΤΕ μπορεί να οδηγήσουν στο να χάσει ο σπουδαστής το εξάμηνο, χωρίς να υπάρχει ακόμα πρόβλεψη για να δικαιολογηθούν όσες οφείλονται σε νόσηση από κορονοϊό.

Σε επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς και υφυπουργούς Παιδείας και Τουρισμού, οι σπουδαστές της ΑΣΤΕΡ εκθέτουν σειρά προβλημάτων μιλώντας για διαχρονική αδιαφορία στην αντιμετώπισή τους η οποία οδήγησε στην απόφαση για κατάληψη. Επικοινωνήσαμε με τη Γαρυφαλλιά Τσαμαντιώτη, πρόεδρο των σπουδαστών της ΑΣΤΕΡ: «Ως γνωστόν για την εισαγωγή μας στη Σχολή συμμετείχαμε κι εμείς στις Πανελλαδικές εξετάσεις του υπουργείου Παιδείας κι ως επιτυχόντες επιλέξαμε μέσω του μηχανογραφικού την ΑΣΤΕΡ. Ομως εδώ και πολλά χρόνια οι κυβερνήσεις δεν έχουν λάβει υπόψη τα πολλαπλά αιτήματά μας. Αναμένουμε από το υπουργείο Τουρισμού και το υπουργείο Παιδείας να συνεργαστούν για να βρεθεί μια λύση αναγνώρισης των επαγγελματικών μας προσόντων. Ηρθε η ώρα για πράξεις και όχι ψεύτικες υποσχέσεις» μάς δήλωσε.

Ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι σπουδαστές της Ανώτερης Σχολής Τουριστικής Εκπαίδευσης Κρήτης (ΑΣΤΕΚ) που βρίσκεται στον Αγιο Νικόλαο. Και εκεί οι σπουδαστές είχαν προχωρήσει σε κατάληψη και επιστολές προς τον πρωθυπουργό και τα συναρμόδια υπουργεία. Σε πρόσφατη ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής Λασιθίου του ΣΥΡΙΖΑ, Μανόλης Θραψανιώτης, έκανε λόγο για παράδοξο για τους φοιτητές των συγκεκριμένων σχολών που εισάγονται μέσω πανελλαδικών αλλά δεν λαμβάνουν τα ευεργετήματα των φοιτητών, δεν μπορούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus και το πτυχίο τους αναγνωρίζεται ως επιπέδου 5 (ΙΕΚ) αντί επιπέδου 6, όπως των ΑΕΙ. Ο κ. Θραψανιώτης ζητά να μάθει πότε θα ξεκινήσει η διδασκαλία στις ΑΣΤΕ με το νέο πρόγραμμα σπουδών (επιπέδου ΑΕΙ) και σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει η κυβέρνηση για την ουσιαστική αναβάθμισή τους.

Απαντώντας στις 30 Νοεμβρίου στους κ. Θραψανιώτη και Σαντορινιό σχετικά με τις ΑΣΤΕ, ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, στάθηκε στο νέο αναβαθμισμένο ακαδημαϊκό πρόγραμμα 7 εξαμήνων που ισχύει για τους νεοεισαχθέντες φοιτητές από το έτος 2021-22. Οσον αφορά, τέλος, τα θέματα ασφάλισης, ακαδημαϊκής ταυτότητας, υποτροφιών κτλ, το υπουργείο Τουρισμού υποστηρίζει ότι έχει προωθήσει στο συναρμόδιο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικές νομοθετικές διατάξεις.

Μιχαήλ Άγγελος Κωνσταντόπουλος

efsyn.gr 

 

Παρασκευή, Οκτωβρίου 22, 2021

Τουριστικές Σχολές ΑΣΤΕ Ρόδου και Αγ. Νικολάου: «Καμίνι που βράζει» από την εγκατάλειψη


 

Οι δύο σχολές ΑΣΤΕ δηλώνουν ότι αν τα δύο εμπλεκόμενα Υπουργεία, Παιδείας και Τουρισμού, δεν συνεργαστούν, ως οφείλουν, προκειμένου να επιλύσουν οριστικά τα χρόνια προβλήματα τους, οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να εγγυηθούν την ομαλή διεξαγωγή της εκπαίδευσης

 

Επιστολή αγωνίας απέστειλε στον πρωθυπουργό και την πολιτική ηγεσία των υπουργείων Παιδείας και Τουρισμού ο Σύλλογος Εκπαιδευτικού προσωπικού των Ανώτερων Τουριστικών Σχολών Αγίου Νικολάου και Ρόδου (ΑΣΤΕ) στην οποία εκπέμπουν σήμα κινδύνου για τη λειτουργία των Σχολών.

Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι η δημοσίευση των διατάξεων που θα αναβάθμιζαν το πτυχίο των ΑΣΤΕ στο 6ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (πτυχίο 1ου κύκλου σπουδών) δεν έχουν ακόμα προωθηθεί, κάνουν λόγο για "αδιαφορία αλλά και τις τρικλοποδιές της πολιτείας, που άφησε τις ΑΣΤΕ να μπουν στις φετινές πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις ως Σχολές τετραετούς φοίτησης" και χαρακτηρίζουν παράδοξο, που το Υπουργείο Παιδείας κατοχύρωσε τα πτυχία και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ιδιωτικών κολλεγίων και έδωσε πρόσβαση στους αποφοίτους των ΙΕΚ στα Ελληνικά Πανεπιστήμια, ενώ από την άλλη, έχει αφήσει τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού, δύο ιστορικές δημόσιες σχολές ξενοδοχειακής διοίκησης, αδιαβάθμητες.

Τέλος, αναφέρουν ότι οι η κατάσταση στις σχολές είναι "καμίνι που βράζει" και σημειώνουν ότι αν τα δύο εμπλεκόμενα Υπουργεία, Παιδείας και Τουρισμού, δεν συνεργαστούν, ως οφείλουν, προκειμένου να επιλύσουν οριστικά τα χρόνια προβλήματα των ΑΣΤΕ, δεν μπορούν να εγγυηθούν την ομαλή διεξαγωγή της εκπαίδευσης

Όλη η επιστολή

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας και Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ Παιδείας

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ και Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ Τουρισμού,

Βρισκόμαστε στην αρχή του ακαδημαϊκού έτους και παρότι περιμέναμε τόσους μήνες υπομονετικά την υλοποίηση των εξαγγελιών σας και συγκεκριμένα τη δημοσίευση των διατάξεων που θα αναβάθμιζαν το πτυχίο των ΑΣΤΕ στο 6ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (πτυχίο 1ου κύκλου σπουδών) όχι μόνο διατάξεις δεν έχουμε δει, αλλά εφέτος, ατενίζουμε το μέλλον των Σχολών μας με μεγαλύτερη αβεβαιότητα από ποτέ.

Είναι παράδοξο, που το Υπουργείο Παιδείας κατοχύρωσε τα πτυχία και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ιδιωτικών κολλεγίων και έδωσε πρόσβαση στους αποφοίτους των ΙΕΚ στα Ελληνικά Πανεπιστήμια, ενώ από την άλλη, έχει αφήσει τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού, δύο ιστορικές δημόσιες σχολές ξενοδοχειακής διοίκησης, αδιαβάθμητες και βέβαια τους σπουδαστές τους στον αέρα, χωρίς καμία προοπτική εξειδίκευσης μετά το πτυχίο τους, λες και ο κλάδος της φιλοξενίας, δεν έχει ανάγκη από αξιόλογα και εξειδικευμένα στελέχη, όταν μάλιστα όλοι αναγνωρίζουν τον τουρισμό ως τη «βαριά βιομηχανία» της χώρας μας.

Από την άλλη, παρά την αδιαφορία αλλά και τις τρικλοποδιές της πολιτείας, που άφησε τις ΑΣΤΕ να μπουν στις φετινές πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις ως Σχολές τετραετούς φοίτησης (πρακτικά πενταετούς φοίτησης, αν λάβει κανείς υπόψιν και τους εννέα ημερολογιακούς μήνες πρακτικής άσκησης, από Ιούλιο έως Σεπτέμβριο κάθε έτους επιπλέον των οκτώ εξαμήνων μαθημάτων) που απονέμουν πτυχίο επιπέδου ΙΕΚ (!), η ΑΣΤΕΚ και η ΑΣΤΕΡ, σε πείσμα όλων, δυναμώνουν και προσελκύουν κάθε χρόνο σπουδαστές με υψηλές επιδόσεις (17725 μόρια ο πρώτος και 9955 ο τελευταίος από τα ημερήσια ΓΕΛ για την ΑΣΤΕΚ και 16937 με 9721 μόρια αντίστοιχα, για την ΑΣΤΕΡ). Δηλαδή, όσο και αν τις πολεμά το Υπουργείο Παιδείας, για το οποίο δυστυχώς έχει ακουστεί ότι ευθυγραμμίζεται με ‘κάποιους’ εντός του, που απειλούν να παραιτηθούν από τις καρέκλες τους αν αναβαθμιστούν οι ΑΣΤΕ και όσο και αν τις έχει παραμελήσει όλα αυτά τα χρόνια το ίδιο το Υπουργείο Τουρισμού, οι Σχολές, έχουν καταξιωθεί στον χάρτη της δημόσιας τριτοβάθμιας τουριστικής εκπαίδευσης της χώρας μας και είναι ψηλά στις προτιμήσεις των υποψήφιων σπουδαστών, παρότι βέβαια στη συνέχεια η πολιτεία έρχεται να τους τιμωρήσει για την προτίμηση τους αυτήν, στερώντας τους όλες τις παροχές και τις διευκολύνσεις που θεωρούνται εκ των ουκ άνευ στην υπόλοιπη τριτοβάθμια εκπαίδευση (σύγχρονες κτηριακές υποδομές, εστίες, σίτιση των σπουδαστών που προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, ασφάλιση, ακαδημαϊκή ταυτότητα, υποτροφίες οικονομικής ενίσχυσης, ψηφιακή μέριμνα, κ.α.)

Σε μια προσπάθεια να προλάβουμε δυσάρεστες εξελίξεις, καθώς οι σπουδαστές των δύο ΑΣΤΕ είναι ένα καμίνι που βράζει, επιθυμούμε δια της παρούσης να φέρουμε για άλλη μια φορά στην προσοχή σας, κρούοντας παράλληλα τον κώδωνα του κινδύνου, ότι αν τα δύο εμπλεκόμενα Υπουργεία, Παιδείας και Τουρισμού, δεν συνεργαστούν, ως οφείλουν, προκειμένου να επιλύσουν οριστικά τα χρόνια προβλήματα των ΑΣΤΕ, εμείς δεν μπορούμε να εγγυηθούμε την ομαλή διεξαγωγή της εκπαίδευσης, εξάλλου τελειώνει ο Οκτώβριος και δεν έχει καν δημοσιευτεί η προκήρυξη για την πρόσληψη των επιστημονικών και εργαστηριακών συνεργατών που απαιτούνται για την έναρξη του εξαμήνου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους οκτακόσιους και πλέον σπουδαστές που θα φοιτήσουν σε αυτές και βέβαια τις οικογένειες τους.

 

Πηγή: alfavita.gr




Δευτέρα, Μαΐου 10, 2021

Τεμπέληδες οι νέοι επιστήμονες με διδακτορικό κατά τον κ. Πατέλη, αλλά ζήτησε συγγνώμη


 

 

«Για τις πιο πολλές δουλειές που μπορεί να κάνει κάποιος μετά τις σπουδές του όχι απλώς δεν είναι απαραίτητο το διδακτορικό αλλά είναι και κάτι το αρνητικό. Δε θα προσλάμβανα κάποιον με διδακτορικό αν μου έκανε αίτηση γιατί δείχνει ότι πιθανώς να είναι κάποιος άνθρωπος που δεν έχει απαραιτήτως όρεξη για δουλειά». Αυτή είναι η άποψη του επικεφαλής στο οικονομικό γραφείο του πρωθυπουργού, Αλέξη Πατέλη, όπως την κατέθεσε μιλώντας στο ImpacTalk.

«Με κυνικό τρόπο ο επικεφαλής του οικονομικού του πρωθυπουργού, κ. Πατέλης, αποκαλύπτει το "όραμα" των δήθεν άριστων της ΝΔ για τους νέους και τις νέες της χώρας. Φθηνά εργατικά χέρια χωρίς ιδιαίτερη μόρφωση» σχολίασε ο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία.

Αναφέρει ακόμη ο ΣΥΡΙΖΑ: «Σε δημόσια τοποθέτησή του, ο κ. Πατέλης δεν δίστασε να χαρακτηρίσει το διδακτορικό ως κάτι αρνητικό, να προσβάλει τους νέους επιστήμονες που συνέχισαν τις σπουδές τους ως τεμπέληδες και να τους απειλήσει ότι το μόνο που τους περιμένει είναι η ανεργία. "Δεν θα προσλάμβανα κάποιον με διδακτορικό αν μου έκανε αίτηση γιατί δείχνει ότι πιθανώς να είναι κάποιος άνθρωπος που δεν έχει απαραιτήτως όρεξη για δουλειά" , τόνισε και έδειξε την έξοδο από τη χώρα στους νέους με υψηλού επιπέδου προσόντα. Μάλιστα κ. Πατέλης με αλαζονικό τρόπο διατηρεί το δικαίωμα για τον εαυτό του, αλλά δεν το αναγνωρίζει στους νέους επιστήμονες της χώρας. Οι αντιλήψεις και οι πολιτικές της δεξιάς είναι αυτές που θέριεψαν στο παρελθόν το brain drain και αναβιώνουν τώρα με τον πιο επίσημο τρόπο από τον σύμβουλο του κ. Μητσοτάκη και την κυβέρνηση των δήθεν άριστων».

 

*

«Συγγνώμη για τη δήλωση»

Μετά τις σφοδρές αντιδράσεις που προκάλεσε ο κ. Πατέλης ζήτησε συγγνώμη για τη δήλωσή του.

Στην ανάρτηση του στο Facebook ο κ. Πατέλης αναφέρει:

«Έχω διδακτορικό από το πανεπιστήμιο του Princeton. Δούλεψα σαν σκυλί για να το αποκτήσω και θαυμάζω άλλους που –σαν εμένα κάποτε–, ξημεροβραδιάζονται στη βιβλιοθήκη για να προκόψουν. Ζητώ συγγνώμη για την διατύπωσή μου σε συνέντευξη που παραχώρησα. Ήταν ατυχής και λάθος, ακόμα και για κάποιον που δεν είναι πολιτικός. Στην συζήτηση αναφερόμουν φυσικά σε συμβουλές για καριέρα στον τραπεζικό τομέα. Ως μάνατζερ παλαιότερα ήμουν υπεύθυνος για αρκετές προσλήψεις. Έχω ζήσει από κοντά τις διαδικασίες, και ξέρω πόσο δύσκολο είναι να ξεχωρίσει κανείς και να πείσει για τις ικανότητές του.

Σε μερικές καριέρες –όπως αυτή του ακαδημαϊκού, του ερευνητή επιστήμονα, κοκ– το διδακτορικό είναι απαραίτητο. Σε άλλες δεν είναι προαπαιτούμενο. Συνιστά, όμως, αυτονοήτως μια σημαντική προσωπική κατάκτηση. Πιστεύω και σε αυτόν που δεν είχε ευκαιρίες. Και ναι, πρέπει να του δοθεί η δυνατότητα να αποδείξει τις ικανότητές του. Πολλοί μοχθούν. Και πρέπει να στηριχθούν. Χτίζουμε μια Ελλάδα στην οποία όλοι μπορούμε να πετύχουμε, στον τομέα που επιθυμεί ο καθένας, με βάση την εργατικότητα».

Νέα ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση μισεί και φοβάται τόσο τις νέες και τους νέους

«Παντελώς προσχηματική», χαρακτηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σε ανακοίνωσή του «την καθυστερημένη συγγνώμη του κ. Πατέλη, που θεωρεί ότι όσοι νέοι επιλέγουν να ασχοληθούν με την επιστήμη τους είναι τεμπέληδες». «Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη επιβεβαιώνει εδώ και δύο χρόνια με τα πεπραγμένα της την αντίληψη που έχει για τους νέους και τους επιστήμονες της χώρας», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ και προσθέτει:

«Πρώτα υποτίμησαν τα πιο μορφωμένα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας με το φιάσκο του σκοιλ-ελικικού. Στη συνέχεια για μήνες συκοφάντησαν τη νεολαία που εργάζεται και σπουδάζει κάνοντας λόγο για «ανεύθυνους που διασπείρουν τον κορονοϊό». Μετά αποφάσισαν εν μέσω πανδημίας να πετάξουν 25.000 δεκαοχτάχρονους εκτός πανεπιστημίων για να έχουν πελατεία τα κολέγια. Και τώρα προωθούν ένα νομοσχέδιο που θα καταργεί το οκτάωρο και τους καταδικάζει να δουλεύουν απλήρωτοι και ανασφάλιστοι, χωρίς κανέναν έλεγχο της αυθαιρεσίας».

Καταλήγοντας αναφέρει: «Δεν έχει ξαναϋπάρξει κυβέρνηση που να μισεί και να φοβάται τόσο πολύ τις νέες και τους νέους της χώρας της».

 

Πηγή: tvxs.gr 

 

 

Δευτέρα, Απριλίου 26, 2021

Κατάθεση Αναφοράς για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές της ΑΣΤΕΡ


 

Κοινή Αναφορά προς τον Υπουργό Τουρισμού κατέθεσαν σήμερα ο Νεκτάριος Σαντορινιός, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ Δωδεκανήσου και οι βουλευτές Κρήτης Βαρδάκης Σωκράτης (Ηρακλείου), Ηγουμενίδης Νικόλαος (Ηρακλείου), Θραψανιώτης Μανόλης (Λασιθίου), Μαμουλάκης Χάρης (Ηρακλείου), Ξανθός Ανδρέας (Ρεθύμνου) και Πολάκης Παύλος (Χανίων) σχετικά με τα συνεχιζόμενα προβλήματα λειτουργίας των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης.

Στην Αναφορά, η οποία και βασίστηκε σε σχετική επιστολή των φοιτητών, σημειώνεται ότι η έλλειψη πρωτοβουλιών του Υπουργείου για εναρμόνισή των Σχολών σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και το πλαίσιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, έχει επιφέρει σημαντική υποβάθμιση του αντικειμένου και των ίδιων των Σπουδών. 

Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ σημειώνουν πως οι ΑΣΤΕ αποτελούν σημαντικές δομές για την εκπαίδευση εξειδικευμένου στελεχιακού δυναμικού στον κλάδο του Τουρισμού, ενός κλάδου που προσφέρει σημαντικά στην ανάπτυξη της χώρας και στον οποίο βασίζονται, σε πολύ μεγάλο ποσοστό, οι τοπικές  οικονομίες των νησιών. Το Υπουργείο Τουρισμού οφείλει άμεσα να ανταποκριθεί στα υπαρκτά προβλήματα άνισης αντιμετώπισης, τόσο στα ζητήματα φοιτητικής μέριμνας, όσο και στις συνθήκες εκπαίδευσης που οι φοιτητές των Σχολών αντιμετωπίζουν, ενώ η Κυβέρνηση πρέπει να σταθεί στην ανάγκη σύνδεσης των ΑΣΤΕ με το Υπουργείο Παιδείας, έτσι ώστε να μπει ένα τέλος στην συνεχιζόμενη υποβάθμισή τους.

 

Τετάρτη, Απριλίου 07, 2021

Πώς θα λειτουργήσουν από τη Δευτέρα τα λύκεια σε όλη τη χώρα


 

 

Ο κύβος ερρίφθη και τους μαθητές των Λυκείων, οι οποίοι επιστρέφουν στα θρανία από τη Δευτέρα 12 Απριλίου, με αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα και μπαράζ self test.


Όπως ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας τα μαθήματα στην τάξη θα πραγματοποιηθούν με την τήρηση όλων των μέτρων που ίσχυαν στο παρελθόν όπως υποχρεωτική χρήση μάσκας σε κλειστούς χώρους, διαφορετικά διαλείμματα σε κάθε τάξη, σταθερές ομάδες άθλησης και άλλων δραστηριοτήτων, αντισηπτικά, συχνοί καθαρισμοί και συχνοί αερισμοί αιθουσών.

Η μεγάλη διαφορά, σύμφωνα με την Νίκη Κεραμέως, είναι η είσοδος των self test στην καθημερινότητα των σχολείων. 
Μετά από εισήγηση της Επιτροπής εκπαιδευτικοί και μαθητές υποχρεούνται να κάνουν δύο self test την εβδομάδα, κάθε Δευτέρα και Πέμπτη, τα οποία θα προμηθεύονται κάθε εβδομάδα. Για την ειδική αγωγή τα αυτοδιαγνωστικά τεστ είναι υποχρεωτικά για τους εκπαιδευτικούς, ενώ υπάρξει ισχυρή σύσταση και για τους μαθητές.

Τα βήματα έχουν ως εξής:

  1. Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ τους. Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου από αύριο σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από την Παρασκευή στην υπόλοιπη χώρα. Από την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ.
  2. Οι μαθητές/οι εκπαιδευτικοί θα κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ θα μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή την Δευτέρα το πρωί.
  3. Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

Στην περίπτωση που το self-test είναι αρνητικό:

  • Για τους μαθητές, θα εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μαζί τους όλη την εβδομάδα και θα την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης.
  • Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr.
  • Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γράφουν μια χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/ τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

Στην περίπτωση που το self-test είναι θετικό:

  • Θα εκδίδεται δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test σε δημόσια δομή. Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr
  • Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο.

Όπως ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, ήδη έχει αποσταλεί στα φαρμακεία και δοθεί στη δημοσιότητα επεξηγηματικό υλικό καθώς και σχετικό βίντεο για κατατοπιστική ενημέρωση όλων.

Δικαιολογώντας την απόφαση για άνοιγμα των Λυκείων η Νίκη Κεραμέως σημείωσε ότι πρώτον τα Λύκεια είναι οι σχολικές δομές που έχουν μείνει τον περισσότερο καιρό κλειστές, ενώ πλησιάζει ο καιρός για τις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Η εισήγηση, πάντως, για άνοιγμα των Λυκείων δεν ήρθε χωρίς ενστάσεις από ορισμένους λοιμωξιολόγους, ανάμεσά τους και ο Σωτήρης Τσιόδρας.

Ορισμένοι διαφώνησαν γενικά με το άνοιγμα των σχολείων, ενώ άλλοι διαφωνούσαν με το να ανοίξει μόνο η Γ’ Λυκείου.

Τελικά, έπειτα από πιέσεις της κυβέρνησης και της υπουργού Παιδείας οι περισσότεροι ψήφισαν να ανοίξουν τα σχολεία.

 

 

Διαβάστε Σχετικά Άρθρα από την efsyn.gr 

 

 

Τρίτη, Μαρτίου 16, 2021

Πόσο θα διαρκέσει η παράταση της σχολικής χρονιάς


 

Εάν η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αποφασίσει να προχωρήσει σε παράταση της σχολικής χρονιάς τότε αυτή θα διαρκέσει δύο εβδομάδες, σύμφωνα με εκτιμήσεις της υφυπουργού Παιδείας Ζεττας Μακρή που μίλησε στο Mega για το ενδεχόμενο παράτασης του σχολικού έτους, τονίζοντας ότι «είναι ένα θέμα που το έχουμε συζητήσει, χωρίς να το έχουμε αποφασίσει. Όχι για την κάλυψη της ύλης, που έχει καλυφθεί μέσω της τηλεκπαίδευσης, αλλά επειδή θεωρούμε ότι η διά ζώσης εκπαίδευσης παίζει σημαντικό ρόλο. Το υπουργείο έχει ανά πάσα στιγμή γνώση της ύλης που διδάσκεται. Κρίνεται σκόπιμο – αν αποφασιστεί η παράταση– επειδή η επαφή με το σχολικό περιβάλλον κρίνεται απαραίτητη για τα παιδιά. Όταν έχουμε τα πλήρη δεδομένα θα αποφασίσουμε το καλύτερο για τα παιδιά και την εκπαιδευτική κοινότητα».

«Εάν παραταθεί το σχολικό έτος, κάνω μια εκτίμηση ότι αυτό θα είναι για δύο εβδομάδες. Σε καμία περίπτωση δε θα είναι ο Ιούλιος, όπως έχει δηλώσει και η υπουργός», συμπλήρωσε.

Σχετικά με το τι θα γίνει με τις προαγωγικές εξετάσεις, αλλά και τις Πανελλαδικές, η υφυπουργός Παιδείας δήλωσε:

«Για τις προαγωγικές, όταν το υπουργείο αποφασίσει με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα τι πρέπει να κάνει, θα πληροφορηθούν έγκαιρα και οι γονείς, και οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Για τις Πανελλαδικές ο στόχος είναι να γίνουν στην ώρα τους. Ήδη έχει μειωθεί κατά 30% η ύλη από τον Ιανουάριο και το γνωρίζουν οι μαθητές. Δεν εξετάζεται περαιτέρω μείωση της ύλης. Για τα παιδιά που είναι σε σεισμόπληκτες περιοχές υπάρχουν ειδικές ρυθμίσεις, θα εξεταστεί το σχετικό αίτημα για τα παιδιά της Λάρισας».

 

Χρήστος Κάτσικας

Πηγή: efsyn.gr 



 

 

Κυριακή, Δεκεμβρίου 20, 2020

Νυχτερινό «πραξικόπημα» Κεραμέως με τα πτυχία των Κολεγίων - Σφοδρές αντιδράσεις ΤΕΕ: Η κυβέρνηση να αποσύρει την κατάπτυστη νομοθετική ρύθμιση


 

 

Ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ της Πέμπτης, στην Ολομέλεια της Βουλής, η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν μόνο οι βουλευτές της Ν.Δ. ενώ η Ελληνική Λύση δήλωσε «παρών» και τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης καταψήφισαν.

Την τελευταία στιγμή το ΥΠΑΙΘ κατέθεσε τροπολογία που αφορά στην αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων των Κολεγίων.

Με την τροπολογία αυτή, που ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, οι πτυχιούχοι Κολλεγίων θα έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των πτυχιούχων των ελληνικών Πανεπιστημίων.

Ειδικότερα προβλέπεται:

  • Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος να εγγράφει αποφοίτους Κολλεγίων, προκειμένου να ασκούν το επάγγελμα του Αρχιτέκτονα Μηχανικού.
  • Στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος να εγγράφει αποφοίτους Κολλεγίων για να ασκούν το επάγγελμα του Οικονομολόγου και του Λογιστή Φοροτεχνικού.
  • Τα δικαιώματα άσκησης των παραπάνω επαγγελμάτων θα είναι τα ίδια με αυτά των πτυχιούχων των δημοσίων ελληνικών Πανεπιστημίων.

Η κυβέρνηση από τη μια δρομολογεί μείωση του αριθμού των εισακτέων και κλείσιμο τμημάτων και σχολών των δημοσίων ΑΕΙ, επικαλούμενη την εξασφάλιση της ποιότητας των πτυχιούχων, στο όνομα μιας κατ' επίφαση αριστείας και από την άλλη εξισώνει επαγγελματικά δικαιώματα δημόσιων ΑΕΙ και κολλεγίων.

Η εξέλιξη αυτή θα εξισώσει de facto τα ιδιωτικά κολέγια με τα δημόσια πανεπιστήμια και παράλληλα θα οδηγήσει στην πλήρη εμπορευματοποίηση της τριτοβάθμιας και στην υποβάθμιση των πανεπιστημιακών πτυχίων.

Η εξέλιξη αυτή ανοίγει ορέξεις για περαιτέρω ιδιωτικοποίηση πλευρών της λειτουργίας των δημόσιων ΑΕΙ. Αυτός ο ασκός του Αιόλου, που άνοιξε με τη γενίκευση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά, τα εγκαίνια προπτυχιακών προγραμμάτων με δίδακτρα στο ΕΚΠΑ, θα χωρέσει σήμερα πλέον και τα κολέγια, ενισχύοντας τη λειτουργία του πανεπιστημίου - επιχείρηση. Είναι γνωστό άλλωστε ότι τα κολέγια είναι πρότυπα αποδιάρθρωσης των εργασιακών σχέσεων διδασκόντων και προσωπικού, απουσίας κάθε έννοιας φοιτητικής μέριμνας, υψηλών διδάκτρων και άμεσης διασύνδεσης με τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Κολέγια: Η μεγαλύτερη «πάσα» στην ιδιωτική εκπαίδευση

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι παράδοξο, πρωτοφανές, όμως όλοι οι εκπαιδευτικοί φορείς (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ, Φοιτητικοί Σύλλογοι) γνωρίζουν ότι δεν είναι τίποτε περισσότερο από τα ταξικά τους συμφέροντα, την ιδεολογία τους, την πολιτική τους! Αυτή είναι η ταξική τους θέση, να υπηρετούν τα συμφέροντα της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας», των επιχειρηματιών της γνώσης, αντιμετωπίζοντας τα δημόσια πανεπιστήμια ως μαγαζιά που θα πρέπει να λειτουργούν ακριβώς όπως όλα τα άλλα μαγαζιά: να βγάζουν παραδάκι!

Απαξιώνουν το ίδιο το δημόσιο Πανεπιστήμιο και τους τίτλους του για να πριμοδοτήσουν πελατεία στα ιδιωτικά! Αυτό έκανε το 2013 και ο πρώην Υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος (Κυβέρνηση ΝΔ) όταν καταργούσε περιζήτητες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ ενώ την ίδια ώρα, ως σπόνσορας παρίστατο στα εγκαίνια ιδιωτικού ΙΕΚ και επιχειρηματικού ομίλου εκπαίδευσης που πρόσφερε στις νέες εγκαταστάσεις του τις καταργημένες ειδικότητες.

Ναι τα κολέγια δείχνουν το δρόμο! Πολύ σωστά επισημαίνει ο Πανεπιστημιακός Περικλής Παυλίδης ότι η κατάσταση αυτή, σε συνάρτηση με όλες τις αλλαγές που δρομολογούνται στα ΑΕΙ, στρώνει το δρόμο για τη μετεξέλιξή τους σε κολέγια! Γιατί αν μπορεί κανείς με τον «παρά του και την ουρά του» να πάρει τίτλο από ένα Κολέγιο με 3 χρόνια «σπουδών» γιατί να ζοριστεί στο δημόσιο Πανεπιστήμιο και στα 4 χρόνια σπουδών του; Και το αντίθετο: Αν ο τίτλος των ιδιωτικών κολεγίων έχει την ίδια αξία με αυτόν των δημόσιων ΑΕΙ, τότε για ποιο λόγο τα δημόσια ΑΕΙ να μην λειτουργήσουν σαν τα ιδιωτικά κολέγια, με ότι αυτό συνεπάγεται (φθηνές σε ποιότητα σπουδές, αγοραία αντίληψη, δίδακτρα); Έτσι, το ένα γρανάζι «πιάνει» το άλλο!

Σφοδρές αντιδράσεις ΤΕΕ

Η νέα αυτή επιχείρηση ενίσχυσης της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των κάθε λογή επιχειρηματιών της «γνώσης» από την Κυβέρνηση της ΝΔ και το ΥΠΑΙΘ προκάλεσε τη σφοδρή αντίδραση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) το οποίο τονίζει ότι η ρύθμιση με την οποία προβλέπεται αυτοματοποιημένη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων Κολεγίων και των ξένων Πανεπιστημίων, είναι κατάφωρα άδικη για τους Διπλωματούχους Μηχανικούς, επιζήμια για το Δημόσιο συμφέρον και ισοπεδωτική για την Δημόσια Παιδεία.

Σε δήλωσή του ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός, επισημαίνει:  «Με μια αιφνιδιαστική πρωτοβουλία το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε τροπολογία, με πρωτοβουλία της κυρίας Κεραμέως, για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων όσων σπούδασαν κάποια θέματα μηχανικών στην αλλοδαπή. Και βάζει μπροστά, ψευδόμενο, το κοινοτικό δίκαιο και τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Τον φόβο για το τι σημαίνουν αυτές οι ρυθμίσεις τον αποδεικνύει η μεθόδευση του Υπουργείου Παιδείας: η τροπολογία κατατέθηκε τελευταία στιγμή, εν κρυπτώ...» 

Και συνεχίζει: «Οι εμπνευστές ...Θα το καταλάβουν στον πρώτο σεισμό, στην πρώτη πλημμύρα, στην πρώτη παραβίαση πληροφοριακών συστημάτων, στο πρώτο βιομηχανικό ή εργατικό ατύχημα, στο πρώτο πρόβλημα ασφάλειας τροφίμων. Οι επιλογές στα θέματα επαγγελματικών δικαιωμάτων δεν είναι απλά θέματα αγοράς, δεν είναι ουδέτερες διοικητικές διαδικασίες, είναι θέματα υγείας, ασφάλειας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής».

 

Πηγή: efsyn.gr  

ΤΕΕ: Η κυβέρνηση να αποσύρει την κατάπτυστη νομοθετική ρύθμιση

 Την ομόθυμη αντίδραση του τεχνικού κόσμου της χώρας αποτυπώνει απόφαση της αντιπροσωπείας του ΤΕΕ αναφορικά με την πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας, «που απαξιώνει το επάγγελμα του μηχανικού, τον ρόλο του ΤΕΕ και τα διπλώματα των Ελληνικών Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται σε ανακοίνωση του Επιμελητηρίου.

Υπενθυμίζεται, μάλιστα, ότι αμέσως μετά την ψήφιση της ρύθμισης αντέδρασε πολύ έντονα, με σχετική δήλωση και ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός.

Σύμφωνα με το Επιμελητήριο, «η σχεδόν ομόφωνη απόφαση του σώματος της Αντιπροσωπείας (με μόλις 2 "παρών" και χωρίς καμία ψήφο κατά, σε σώμα 220 μελών) αποτυπώνει την αγανάκτηση του τεχνικού κόσμου και τη βούληση των μηχανικών για αντίδραση απέναντι στη διάταξη που ψηφίσθηκε ως αιφνιδιαστική τροπολογία, με την οποία προβλέπεται αυτοματοποιημένη, τυπική διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων Κολεγίων και κάποιων ξένων Πανεπιστημίων με τους Διπλωματούχους Μηχανικούς».

Χθες, με σκληρή γλώσσα, σε ψήφισμά της, η αντιπροσωπεία του ΤΕΕ κάλεσε την ελληνική κυβέρνηση να αποσύρει την «κατάπτυστη», όπως τη χαρακτήρισε, νομοθετική ρύθμιση.

Επιπλέον, προαναγγέλλει προσφυγές για την ακύρωσή της και κινητοποιήσεις, με διάφορες μορφές, σε συντονισμό με άλλα Επιμελητήρια, τους επιστημονικούς συλλόγους των μηχανικών, τα Πολυτεχνεία και τις Πολυτεχνικές Σχολές.

Σύμφωνα με το ΤΕΕ, «η απόφαση μπορεί να χαρακτηριστεί και ιστορική, καθώς είναι εξαιρετικά σπάνιο να λαμβάνεται ομόφωνη απόφαση από τη "βουλή των μηχανικών" για οποιοδήποτε θέμα».

Σημειώνεται, ότι η αντιπροσωπεία αποτελείται από 220 αντιπροσώπους από όλη τη χώρα, που αναδεικνύονται από τις κάλπες των 110.000 εγγεγραμμένων μηχανικών μελών του ΤΕΕ, και προέρχονται από σχεδόν κάθε επαγγελματικό περιβάλλον του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.

Το Επιμελητήριο τονίζει ως εξαιρετικά σημαντικό ότι στην απόφαση συμφώνησαν εκπρόσωποι από όλες τις παρατάξεις της αντιπροσωπείας, δηλαδή από συνδικαλιστικούς χώρους που εκτείνονται σε όλο το ιδεολογικό και πολιτικό φάσμα.

Όπως έγινε γνωστό από το ΤΕΕ, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης έγινε εκτεταμένη και αναλυτική συζήτηση για το περιεχόμενο και τις συνέπειες της συγκεκριμένης ρύθμισης. Παρά τις διαφορετικές προσεγγίσεις και τις επιμέρους θέσεις και απόψεις, οι παρατάξεις συμφώνησαν στο ιδιαίτερα σημαντικό ψήφισμα της αντιπροσωπείας του ΤΕΕ κατά της ρύθμισης για τα κολέγια.

Αναλυτικά, το ψήφισμα της αντιπροωπείας του ΤΕΕ κατά την τακτική συνεδρίαση της 19ης Δεκεμβρίου 2020 για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας, έχει ως εξής:

«Η Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ υπερασπίζεται αταλάντευτα τη δημόσια, δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση και το ενιαίο, αδιάσπαστο πενταετές δίπλωμα μηχανικού. Ως εκ τούτου καταγγέλλει απερίφραστα τη μεθόδευση της υπουργού Παιδείας και της κυβέρνησης συνολικά να νομοθετήσει κατά κυριολεξία νύχτα με τροπολογία της τελευταίας στιγμής την υποχρέωση των επαγγελματικών φορέων να εγγράφουν εντός ενός μηνός από την υποβολή της αίτησης τους αποφοίτους κολεγίων που έχουν αναγνωρισμένα επαγγελματικά προσόντα.

Η Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ:

Α) Καλεί την ελληνική κυβέρνηση να αποσύρει την κατάπτυστη νομοθετική ρύθμιση.

Β) Δηλώνει ότι θα προβεί σε κάθε ενέργεια προκειμένου να μην προχωρήσει η εγγραφή αυτών των αποφοίτων μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας.

Γ) Η Αντιπροσωπεία αποφασίζει και εξουσιοδοτεί τη Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ:

- Να προσφύγει ενώπιον των αρμόδιων διοικητικών και δικαστικών αρχών, ώστε να ακυρωθεί η προωθούμενη ρύθμιση.

- Από κοινού με τα Μέλη της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ να αναλάβει κοινές πρωτοβουλίες μαζί και με τα άλλα Επιμελητήρια και τους επιστημονικούς συλλόγους των μηχανικών και να συντονίσει τη δράση του ΤΕΕ με τα Πολυτεχνεία και τις Πολυτεχνικές Σχολές, να προχωρήσει σε νέου τύπου πολύμορφες δράσεις κινητοποιήσεων υπό τον συντονισμό αυτόν».

 

Πηγή: News247.gr. - Dec 20, 2020

 

 

Δευτέρα, Νοεμβρίου 16, 2020

ΠΥΣΠΕ: Με ελλείψεις Η/Υ σε μαθητές της Δωδεκανήσου ξεκινά η τηλεκπαίδευση


 

Προβληματισμός επικρατεί στην εκπαιδευτική κοινότητα, λόγω της έλλειψης απαιτούμενου ηλεκτρονικού εξοπλισμού για να προμηθεύσουν τους μαθητές που ανήκουν σε αδύναμες οικονομικά οικογένειες.

Σημειώνεται, ότι οι εκπαιδευτικοί της Ρόδου από τον Απρίλιο είχαν αποστείλει στο υπουργείο Παιδείας τις ανάγκες σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ωστόσο όπως υποστηρίζουν, 7 μήνες μετά δεν έχουν ακόμα παραδοθεί.

«Ως εκπαιδευτικοί από την πρώτη περίοδο, που έκλεισαν τα σχολεία είχαμε τονίσει, ότι το υπουργείο Παιδείας όφειλε άμεσα να φροντίσει για τον εξοπλισμό με ηλεκτρονικούς υπολογιστές όλων των οικογενειών, που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα,» αναφέρει σε ανάρτησή του στο facebook ο αιρετός εκπρόσωπος του ΠΥΣΠΕ Δωδεκανήσου και Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Κοσκινού, Κώστας Μουτσάκης, τονίζοντας, ότι «αυτά 7 μήνες μετά ακόμα ταξιδεύουν.»

 

ert.gr - Nov 16, 2020

 

Τρίτη, Νοεμβρίου 10, 2020

Δευτέρα, Νοεμβρίου 09, 2020

Φιάσκο με την τηλεκπαίδευση στα σχολεία: Έπεσε το σύστημα την πρώτη κιόλας μέρα...UPD


 

 

 

Η πολυδιαφημισμένη τηλεκπαίδευση κράτησε μόλις μια ώρα. Οι μαθητές προσπαθούν από το πρωί να μπουν στην πλατφόρμα webex, ωστόσο, σε πολλές περιοχές της χώρας η πρόσβαση είναι αδύνατη. 

 

Ούτε μια ώρα δεν άντεξε το σύστημα της τηλεκπαίδευσης που βρίσκεται από σήμερα σε ισχύ στα σχολεία λόγω lockdown, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, από τη δεύτερη κιόλας ώρα λειτουργίας του "κατέρρευσε" με τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου να περιμένουν την αποκατάστασή του.

 

Οι μαθητές προσπαθούν από το πρωί να μπουν στην πλατφόρμα webex, ωστόσο, σε πολλές περιοχές της χώρας η πρόσβαση είναι αδύνατη. Ειδικότερα, το σύστημα έχει "κρασάρει" και εμφανίζει προβλήματα σε αρκετές περιοχές, όπως Παγκράτι, Δάφνη, Ν. Σμύρνη, Νέος Κόσμος, Ίλιον, Δροσιά, Άγιος Στέφανος, Λυκόβρυση, Αργολίδα, Σέρρες, Ρέθυμνο, Θεσσαλονίκη και πολλές άλλες.


 

Από το Υπουργείο Παιδείας επιβεβαιώνεται ότι υπάρχει πρόβλημα στην πλατφόρμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και καταβάλλονται προσπάθειες για να επανέλθει το σύστημα και να γίνουν κανονικά τα μαθήματα.

Σφοδρές αντιδράσεις στα Social Media

Όπως ήταν φυσικό η κατάρρευση του συστήματος δεν έμεινε ασχολίαστη από τους χρήστες του διαδικτύου, καθώς για άλλη μια φορά το υπουργείο Παιδείας εκτίθεται με θύματα δυστυχώς τα παιδιά....

Απροστάτευτα τα προσωπικά δεδομένα

Πέρα από τα τεχνικά προβλήματα, ακόμα αναμένουμε το Υπουργείο Παιδείας να γνωστοποιήσει στο πανελλήνιο τα βήματα που έχει κάνει από τις 7 Σεπτεμβρίου (όταν με τη γνωμάτευσή της, η Αρχη Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα εντόπισε σημεία που χρήζουν βελτίωσης) αλλά και να ενημερώσει για ένα πολύ σημαντικό ζήτημα.

Τι έχει απογίνει η σύμβαση που δεσμεύει το Ελληνικό Δημόσιο με τη Cisco Ηellas που έχει "δωρίσει" την πλατφόρμα του Webex στην οποία διεξάγονται τα τηλεμαθήματα σ' όλα τα σχολεία της χώρας.

Στις 7 Δεκεμβρίου η τρίμηνη διορία που έχει δώσει η Αρχή στο Υπουργείο Παιδείας για να συμμορφωθεί στις υποδείξεις του (και να υπάρξει, άρα, και συμμόρφωση με το GDPR) λήγει. Απομένει, κοντολογίς, ένας μήνας.

Στους δύο μήνες που πέρασαν το Υπουργείο και η Νίκη Κεραμέως δεν ανακοίνωσαν το παραμικρό σχετικά με τα βήματα που έχει (ή δεν έχει) κάνει. Δηλαδή τι σκοπεύει να πράξει, ας πούμε, για την Εκτίμηση Αντικτύπου, γιατί αυτή υπογράφηκε από την DPO του Υπουργείου Ειρήνη Καπελλάκη κάτι που δεν προβλέπεται στον κανονισμό, τι απαντά σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα των υποκειμένων και τον τρόπο διαχείρισής τους από την εταιρία.

Προφανώς, συνέχιση της τηλεκπαίδευσης χωρίς να έχουν γίνει τα απαραίτητα βήματα βελτίωσης αλλά και χωρίς ενημέρωση της Βουλής των Ελλήνων για το περιεχόμενο της σύμβασης Cisco Hellas-Ελληνικού Δημοσίου δεν μπορεί να υπάρξει.

 

 

Πηγή και περισσότερα news247.gr - Nov 09, 2020

 

 

 

 

 

Παρασκευή, Νοεμβρίου 06, 2020

Μ.Κόνσολας: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις Σχολές και ΙΕΚ του Υπουργείου Τουρισμού


 

Σε πλήρη ετοιμότητα ήταν το Υπουργείο Τουρισμού, προκειμένου να ενεργοποιηθεί άμεσα η ηλεκτρονική πλατφόρμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις ΑΣΤΕ, τις Σχολές Ξεναγών και στα ΙΕΚ του Υπουργείου Τουρισμού.

Με βάση, πάντοτε, τα επιδημιολογικά δεδομένα, ο Υφυπουργός Τουρισμού, ζήτησε εδώ και αρκετό διάστημα να προχωρήσει η προετοιμασία για τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και να ενεργοποιηθεί άμεσα προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στους σπουδαστές των δομών εκπαίδευσης του Υπουργείου να συνεχίσουν να παρακολουθούν τα μαθήματα των σχολών τους απρόσκοπτα, από το δικό τους χώρο.

Μένουμε Σπίτι, Μένουμε ασφαλείς και συνεχίζουμε τις σπουδές μας, είναι το μήνυμα που στέλνει το Υπουργείο Τουρισμού που είχε εφαρμόσει τη συγκεκριμένη καινοτομία, για πρώτη φορά, κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων τον περασμένο Μάρτιο.

Οι καθηγητές και οι σπουδαστές των δομών τουριστικής εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού θα μπορούν να συνεχίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα από ένα σύγχρονο και ψηφιακό μαθησιακό περιβάλλον που εγγυάται:

α) την απόλυτη υλοποίηση του προγράμματος σπουδών κάθε εκπαιδευτικής δομής σε πραγματικό χρόνο

β) τη διασφάλιση της υγείας σπουδαστών και καθηγητών

Σε δήλωσή του, ο Υφυπουργός Τουρισμού, κ. Μάνος Κόνσολας, επισημαίνει:

«Οι συνθήκες επιβάλλουν ετοιμότητα και αποτελεσματικότητα σε ό, τι κάνουμε. Εδώ και πολύ καιρό είχαμε προετοιμαστεί για το ενδεχόμενο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ώστε να μην υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα στη συνέχιση των σπουδών όσων φοιτούν στις δομές τουριστικής εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού.

Η τηλεκπαίδευση έχει μπει, πλέον, στη ζωή μας, δεν αποτελεί  μία αναγκαστική επιλογή αλλά μία σημαντική καινοτομία.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα της Microsoft με την οποία συνεργάζεται το Υπουργείο Τουρισμού δίνει τη δυνατότητα στους σπουδαστές των ΑΣΤΕ, των Σχολών Ξεναγών και των ΙΕΚ να συνεχίσουν να παρακολουθούν τα μαθήματα τους από την ασφάλεια του δικού τους χώρου».

 

Με πληροφορίες από tornosnews.gr - Nov 06, 2020

 

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More