Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη, Ιουνίου 11, 2026

«Τα μνημεία της Ρόδου δεν ανήκουν σε καμία Υπουργό. Ανήκουν στους Ροδίτες. Και η φωνή των Ροδιτών δεν φιμώνεται.»

Ανακοίνωση, με την οποία ασκεί κριτική στην Υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, για το γεγονός ότι δεν του επέτρεψαν να μιλήσει στα εγκαίνια των μνημείων στη Μεσαιωνική Πόλη, εξέδωσε ο Δήμαρχος Ρόδου Αλέξανδρος Κολιάδης. 


Αναλυτικά: 

«Αυτό είναι απρέπεια, κυρία Μενδώνη. 

Σήμερα, στην πόλη μου, στην πόλη των Ροδιτών, μου απαγορεύτηκε να μιλήσω. 

Στα εγκαίνια τριών μνημείων της Μεσαιωνικής Πόλης — του Τεμένους Ρετζέπ Πασά, των επιθαλάσσιων οχυρώσεων και του Αρχοντικού Χασάν Μπέη — η Υπουργός Πολιτισμού κα Λίνα Μενδώνη φρόντισε να μην ακουστεί η φωνή του Δημάρχου Ρόδου. «Μας είπαν να μην μιλήσει», ακούστηκε να λέει στέλεχος της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας. Και όταν ζήτησα τον λόγο, η απάντηση της Υπουργού ήταν: «Τόσα μας έχεις σύρει, δήμαρχε». 

Ώστε αυτό είναι το κριτήριο. Όχι ο σεβασμός στους θεσμούς. Όχι ο σεβασμός στην πόλη που φιλοξενεί τα εγκαίνια. Αλλά το αν άσκησα κριτική. 

Ναι, κυρία Υπουργέ. Άσκησα κριτική. Και θα συνεχίσω να ασκώ. Γιατί είμαι Δήμαρχος μιας πόλης που είναι στο σύνολό της χαρακτηρισμένη αρχαιολογικός χώρος. Μιας πόλης όπου επί δεκαετίες πολίτες, επιχειρήσεις και το ίδιο το Δημόσιο ταλαιπωρούνται από την αδράνεια, την αδιαφορία και τη γραφειοκρατία της υπηρεσίας που εποπτεύετε. Άδειες που χρονίζουν, μνημεία που ρημάζουν, ιδιοκτησίες σε ομηρία, μια Μεσαιωνική Πόλη — μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO — που αξίζει πολλά περισσότερα από φωτογραφίες σε εγκαίνια. 

Η κριτική δεν είναι «σύρσιμο». Είναι θεσμικό καθήκον. Και η φίμωση ενός αιρετού Δημάρχου, εκλεγμένου από τους Ροδίτες, μέσα στην ίδια του την πόλη, δεν είναι άσκηση εξουσίας. Είναι μικροπρέπεια. Είναι πολιτική απρέπεια που προσβάλλει όχι εμένα προσωπικά, αλλά κάθε Ροδίτισσα και κάθε Ροδίτη. 

Τα μνημεία της Ρόδου δεν ανήκουν σε καμία Υπουργό. Ανήκουν στους Ροδίτες. Και η φωνή των Ροδιτών δεν φιμώνεται.» 


Με πληροφορίες από rodiaki.gr

Τρίτη, Μαΐου 12, 2026

«Καμπανάκι» κινδύνου για το αεροδρόμιο «Διαγόρας»

Σε κατάσταση «αποσύνθεσης» ο Πύργος Ελέγχου καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι 



Σήμα κινδύνου προς τη Fraport και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) εκπέμπει ο πρόεδρος των εργαζομένων Αεροναυτιλίας στο αεροδρόμιο «Διαγόρας», Αντώνης Ελευθεριάδης. 

Σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη που παραχώρησε στην ΕΡΤ Νοτίου Αιγαίου περιέγραψε μια «εικόνα λειτουργικής ασφυξίας», προειδοποιώντας για το τι μέλλει γενέσθαι τους επόμενους μήνες αιχμής. 

Το πρώτο μεγάλο «αγκάθι» είναι η οξεία κυκλοφοριακή συμφόρηση. «Οι θέσεις στάθμευσης των αεροσκαφών αποδεικνύονται πλέον ανεπαρκείς, γεγονός που αποδίδεται στην πολιτική να πωλούνται  περισσότερες χρονοθυρίδες (slots) από όσες μπορεί να εξυπηρετήσει το έδαφος. Αν τον Μάιο αντιμετωπίζουμε τέτοια θέματα, φανταστείτε τι θα γίνει τους επόμενους μήνες. Είναι ένα σοβαρό ζήτημα  που πρέπει να κοιτάξουν τώρα που είναι νωρίς» είπε χαρακτηριστικά, αποκαλύπτοντας ότι χθες (Κυριακή) τα αεροπλάνα, ενώ ερχόντουσαν κανονικά στην ώρα τους δεν μπορούσαν να βρουν θέση να σταθμεύσουν, προκαλώντας μια αλυσίδα καθυστερήσεων». 

Πύργος Ελέγχου: Μια «παγίδα» 50 ετών 

Σοκαριστικές είναι οι καταγγελίες για την κατάσταση στον Πύργο Ελέγχου. 

Ένα κτήριο 50 ετών, χωρίς καμία συντήρηση, που σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων Αεροναυτιλίας, θέτει σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα. 

Ανέφερε ότι η σκάλα διαφυγής έχει τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω επικινδυνότητας, προειδοποιώντας ότι σε περίπτωση φωτιάς θα εγκλωβιστούν, ενώ σοβαρά προβλήματα υπάρχουν και με τους υαλοπίνακες. 


«Όταν φυσάει δυνατός άνεμος, οι υαλοπίνακες τρίζουν και χτυπάνε τόσο έντονα που οι ελεγκτές αδυνατούν να ακούσουν τους πιλότους, καθιστώντας το έργο εξαιρετικά δυσχερές και επικίνδυνο» είπε, τονίζοντας ότι «η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, με συναδέλφους να καταθέτουν εγγράφως την άρνησή τους να εργαστούν υπό αυτές τις συνθήκες». 


Σημείωσε δε, ότι στον χώρο που φυλάσσονται UPS, τα οποία υποστηρίζουν τα μηχανήματα αεροναυτιλίας σε περίπτωση βλάβης ή διακοπής ρεύματος, δεν έχει προβλεφθεί πυρασφάλεια. 

«Ωραία τα εξωτερικά κτίρια, αλλά μέσα σαπίζουμε» επισήμανε ο κ. Ελευθεριάδης, σημειώνοντας ότι τον Χειμώνα που έκλεινε το αεροδρόμιο θα μπορούσε η διαχειρίστρια εταιρεία να προβεί σε εργασίες συντήρησης. 

«Νιώθουμε ανασφάλεια. Δεν είμαστε παράλογοι, ένα ασφαλές περιβάλλον ζητάμε για να δίνουμε το 100% των δυνατοτήτων μας. Είναι τόσο μεγάλο το κόστος, που αξίζει να θέτεις σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές;» αναρωτήθηκε ο πρόεδρος, κλείνοντας με μια έκκληση για τα αυτονόητα πριν η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμη. 


Στην πρώτη φωτο: Το αδιαχώρητο χθες στο αεροδρόμιο Διαγόρας 

Πηγή: ertnews.gr


Κυριακή, Μαρτίου 08, 2026

Ρόδος: Μαφία της παραλίας - Εταιρείες φαντάσματα, αχυράνθρωποι και οι «σκελετοί» στον αιγιαλό

Το μοντέλο της Ρόδου - Οι αποκαλύψεις του Documento και «ασυλία» από τον κρατικό μηχανισμό 



Επτά μήνες μετά τις πρώτες αποκαλύψεις, το documentonews.gr φέρνει στην επιφάνεια μια εξαιρετικά σοβαρή καταγγελία με αποδέκτη την Εισαγγελία Πρωτοδικών Ρόδου, από το «Δίκτυο για την προάσπιση του Δημοσίου Χώρου «Ομπρέλα» η οποία αποδεικνύει την ασυδοσία που επικρατεί στις παραλίες της Ρόδου, λίγο πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου του 2026. Παρά το γεγονός ότι από τις 31 Δεκεμβρίου 2025 δεν υφίσταται καμία ενεργή σύμβαση παραχώρησης στο νησί, επιχειρήσεις εξακολουθούν να καταλαμβάνουν παράνομα τον δημόσιο χώρο, διατηρώντας αυθαίρετες κατασκευές και εμποδίζοντας την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα. 

Η κατάσταση αυτή συνιστά ευθεία παραβίαση του νόμου 5092/2024, σύμφωνα πάντα με την καταγγελία, ο οποίος ορίζει ότι η χρήση του αιγιαλού επιτρέπεται αποκλειστικά και μόνο μετά την ολοκλήρωση ηλεκτρονικών πλειοδοτικών διαγωνισμών και την υπογραφή νέων συμβάσεων. Στη Ρόδο, ωστόσο, η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική: οι διαγωνισμοί για την περίοδο 2026-2028 δεν έχουν καν πραγματοποιηθεί, αλλά ο εξοπλισμός και οι μόνιμες κατασκευές παραμένουν «γαντζωμένες» στην άμμο, δημιουργώντας τετελεσμένα γεγονότα. 

Σύμφωνα με την καταγγελία στην παραλία Τσαμπίκα, η κατάσταση περιγράφεται ως προκλητική, καθώς τροχήλατες καντίνες των 15 τ.μ. έχουν «μεταλλαχθεί» σε Beach Bars με μόνιμες κατασκευές που αγγίζουν τα 120 τ.μ. Ανάλογη είναι η εικόνα και στην εμβληματική παραλία Έλλη. Εκεί, η επιχείρηση Ronda, παρά την ανάκληση της παραχώρησης από την ΕΤΑΔ ήδη από τον Οκτώβριο του 2025 λόγω σοβαρών αυθαιρεσιών, συνεχίζει ακάθεκτη την παράνομη περίφραξη δημόσιου χώρου και εκτελεί προπαρασκευαστικές εργασίες για τη νέα σεζόν. Στην ίδια περιοχή, η επιχείρηση Elli διατηρεί περιφράξεις και φυτεύσεις που κόβουν την οπτική επαφή με το θαλάσσιο μέτωπο, ενώ το Beach Bar Azul (πρώην Baia) εξακολουθεί να διαθέτει υποδομές από μπετόν και αποχετευτικά δίκτυα επάνω στο κύμα. 

Η αυθαιρεσία δεν σταματά εκεί, καθώς στην παραλία Sunwing το Beach Bar Kalami συνεχίζει να καταλαμβάνει δημόσιο χώρο με μόνιμες εγκαταστάσεις χωρίς κανέναν νόμιμο τίτλο. Το νέο θεσμικό πλαίσιο προβλέπει ότι σε τέτοιες περιπτώσεις η Κτηματική Υπηρεσία οφείλει να εκδίδει πράξεις άμεσης απομάκρυνσης των κινητών στοιχείων και να επιβάλλει αυστηρές διοικητικές και ποινικές κυρώσεις. Η διατήρηση αυτών των κατασκευών δεν αλλοιώνει μόνο τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του αιγιαλού, αλλά παραβιάζει και τη συνταγματική επιταγή για την προστασία του περιβάλλοντος. 

Το αίτημα των πολιτών και των φορέων προς τους ελεγκτικούς μηχανισμούς είναι πλέον επιτακτικό: ζητείται η άμεση ενεργοποίηση των άρθρων 17 και 18 του Ν. 5092/2024, ώστε οι παραλίες της Ρόδου να αποδοθούν ελεύθερες στο κοινό πριν από τη διενέργεια των νέων διαγωνισμών. Σε αντίθετη περίπτωση, οι επερχόμενες δημοπρασίες κινδυνεύουν να εξελιχθούν σε μια τυπική διαδικασία νομιμοποίησης ήδη κατειλημμένων χώρων, υποσκάπτοντας κάθε έννοια ισονομίας και κράτους δικαίου. 


«Η μαφία της παραλίας» 

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Την Κυριακή 24 Αυγούστου 2025 το Documento αποκάλυψε τον τρόπο δράσης ενός επιχειρηματικού δικτύου το οποίο με εταιρείες φαντάσματα και διαχειριστές αχυρανθρώπους κατάφερε να «κατακτήσει» με το έτσι θέλω τις παραλίες της Ρόδου. Από την έρευνα προέκυψε πως «κόμβος» από τον οποίο όλες αυτές οι εταιρείες ζυμώνονται και καίγονται με το πρόσταγμα του «φούρναρη» είναι λογιστικό γραφείο στο κέντρο της Αθήνας πλησίον της πλατείας Βικτωρίας. Σήμερα, πηγή με βαθιά γνώση της υπόθεσης συγκρίνοντας το κύκλωμα αχυρανθρώπων που πιάστηκε στη μέγγενη της ΑΑΔΕ στα μέσα του περασμένου Φλεβάρη, τονίζει στο documentonews.gr πως ωχριά μπροστά στη δομή του επίμαχου συστήματος, αναφέροντας ταυτόχρονα πως μεγάλο κομμάτι της δράσης του εν λόγω κυκλώματος είναι σε γνώση των αρχών. 


Το μοντέλο της Ρόδου 

Το μεγαλύτερο μέρος των μαγαζιών που αναφέρονται στην καταγγελία ότι αυθαιρετούν, όπως έχει αποδείξει το Documento, ανήκει σε εταιρείες που αλληλοπλέκονται μετοχικά. Μάλιστα για να πάρουν τα πόστα στα οποία έχουν παρατημένες πλέον τις πλατφόρμες τους, το μακρινό 2023 έστειλαν τους μπράβους τους στην αίθουσα του δημαρχείου όπου γινόταν ο πλειστηριασμός των πόστων στον αιγιαλό της Ρόδου και «χτυπώντας» τα σε τιμές μη ανταγωνίσιμες, καταφέρνοντας να χτίσουν ένα μονοπώλιο που μέχρι και τη στιγμή που γράφονται αυτές οι λέξεις είναι ακόμα εκεί και δεν το κουνάει τίποτα. 

Υπενθυμίζεται πως έχει ήδη σταλεί μια σοβαρή πρώτη καταγγελία, στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, το ΣΔΟΕ και την Αρχή Καταπολέμησης Μαύρου Χρήματος, η οποία έκανε σαφή αναφορά στη δράση ενός οργανωμένου επιχειρηματικού «ιστού». Η καταγγελία, η οποία φέρει το όνομα «Αντώνης Ροδίτης» —πιθανότατα ψευδώνυμο που χρησιμοποιήθηκε για λόγους προστασίας—, βάζει στο επίκεντρο της έρευνας τρεις συγκεκριμένες εταιρείες, τις Φαληράκι ΕΕ, Kolympia Port ΕΕ και Rodos Playa ΕΕ, οι οποίες μέσα σε μία μόλις ημέρα, τον Ιούνιο του 2023, κατάφεραν να κερδίσουν 27 θέσεις σε δημοπρασίες για τον αιγιαλό. Το συνολικό τίμημα των προσφορών τους ξεπερνά το ιλιγγιώδες ποσό των 2.200.000 ευρώ, ενώ μόνο για την απόκτηση των συμβάσεων και την καταβολή των πρώτων μισθωμάτων οι εταιρείες αυτές κλήθηκαν να δαπανήσουν άμεσα περισσότερα από 540.000 ευρώ. Οι αριθμοί αυτοί, σύμφωνα με τον συντάκτη της καταγγελίας, κρίνονται ως «εξωφρενικοί» για τα δεδομένα της τοπικής αγοράς, εγείροντας σοβαρά ερωτήματα για την προέλευση των κεφαλαίων. 

Η δημοσιογραφική έρευνα του Documento ξετύλιξε το νήμα αυτών των εταιρειών, αποκαλύπτοντας έναν ευρύτερο ιστό τουλάχιστον δέκα επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο νησί και συνδέονται μεταξύ τους μέσω ενός δαιδαλώδους σχήματος ταυτοπροσωπιών. Κοινός παρονομαστής στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ο Φώτιος Τριανταφύλλου, ο οποίος κατέχει το 80% των μετοχών στις τρεις καταγγελλόμενες εταιρείες. Δίπλα του εμφανίζονται πρόσωπα όπως ο Αγησίλαος Κλωνάρης, διαχειριστής εταιρείας real estate, η Βασιλική Γκότση και η Ana Mihaela Istrate, οι οποίοι εναλλάσσονται σε μετοχικά σχήματα και διοικητικά συμβούλια διαφορετικών εταιρειών (όπως οι Dreem Rental ΕΕ και Monaxia Rodou ΕΕ). Είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν όλες αυτές οι επιχειρήσεις δηλώνουν ως έδρα ή στοιχείο επικοινωνίας το ίδιο λογιστικό γραφείο στην περιοχή της πλατείας Βικτωρίας στην Αθήνα. 

Παρά τα μεγάλα ποσά που διακινούνται για την απόκτηση νέων θέσεων, τέσσερις από τις εταιρείες του δικτύου φέρονται να οφείλουν στον Δήμο το ποσό των 851.000 ευρώ από προηγούμενα μισθώματα και επεκτάσεις. Προκαλεί δε εντύπωση το γεγονός ότι, παρά την ύπαρξη αυτών των χρεών και τις καταγγελίες για τη μεθοδολογία τους, η Δημοτική Επιτροπή προχώρησε στα τέλη Ιουλίου σε ρύθμιση των οφειλών αυτών, διευκολύνοντας ουσιαστικά τη συνέχιση της δραστηριότητας ενός ομίλου που βρίσκεται υπό το μικροσκόπιο των ανώτατων εισαγγελικών και ελεγκτικών αρχών της χώρας. 

Το χρονικό της «ασυλίας»

Από την πλευρά της η δημοτική αρχή του νησιού φαίνεται να κάνει τα στραβά μάτια μπροστά στο σύστημα, καθώς, όπως είχε αποκαλύψει το Documento, τα νομικά αντίβαρα στην ασυδοσία των παραβατών, έχουν καταλήξει σε μια απίστευτη υπόθεση διοικητικής κωλυσιεργίας και διαδοχικών παρατάσεων «χάριτος».

Η υπόθεση σέρνεται από τον Αύγουστο του 2024, όταν η Δημοτική Επιτροπή εξέτασε για πρώτη φορά τη διακοπή λειτουργίας καταστήματος. Συγκεκριμένα ήδη από τις 12 Αυγούστου 2024, στην 29η συνεδρίαση της δημοτικής επιτροπής, τέθηκε ως θέμα ημερησίας διάταξης η «Διακοπή ή μη λειτουργίας του καταστήματος με τίτλο «BAIA SEASIDE» της εταιρείας SEA BY SIDE ΙΚΕ». 

Στις 23 Αυγούστου 2024 αποφασίζεται ομόφωνα το σφράγισμα της επιχείρησης. Ωστόσο, η γραφειοκρατική ολοκλήρωση της απόφασης καθυστέρησε μέχρι τις 4 Οκτωβρίου 2024, όταν πλέον η σεζόν στο νησί όδευε προς το τέλος της, δίνοντας στην επιχείρηση πολύτιμο χρόνο.

Η αυτοψία που οδήγησε σε αυτή την απόφαση ήταν καταπέλτης. Οι μηχανικοί του Δήμου εντόπισαν έναν «λαβύρινθο» αυθαιρεσιών μπροστά από τις εγκαταστάσεις του Ροδιακού Ομίλου Αντισφαίρισης: ξύλινα δάπεδα (deck), κλειστούς χώρους κουζίνας και WC, πέργκολες, μπαρ και στέγαστρα που μονώνουν το κατάστημα από δημοτική οδό. Παράλληλα, η Κτηματική Υπηρεσία Δωδεκανήσων είχε ήδη εκδώσει Πρωτόκολλα Κατεδάφισης για τις εν λόγω κατασκευές. 

Παρατάσεις λόγω … «ανωτέρας βίας» και έλλειψης εργατών

Η πραγματική έκπληξη, όμως, έρχεται την άνοιξη του 2025. Ενώ το κατάστημα έπρεπε να παραμείνει σφραγισμένο μέχρι την καθαίρεση των αυθαιρέτων, ο Δήμαρχος Ρόδου άρχισε να υπογράφει διαδοχικές αποφάσεις παράτασης της αποσφράγισης.

Τα επιχειρήματα που προέβαλε η εταιρεία και έγιναν δεκτά από τη δημοτική αρχή κινούνται στα όρια του παράδοξου:

Καιρικά φαινόμενα: Έγινε επίκληση «σφοδρών καιρικών φαινομένων» στο νησί που καθιστούσαν αδύνατες τις εργασίες κατεδάφισης.

Το Πάσχα: Προβλήθηκε η δικαιολογία ότι λόγω των εορτών του Πάσχα ήταν «δυσχερής η ανεύρεση εργατικού δυναμικού» για να γκρεμιστούν τα αυθαίρετα. 

Οκτώ υπογραφές για μια ολόκληρη σεζόν

Από τις 16 Απριλίου 2025, όταν δόθηκε η πρώτη παράταση, ξεκίνησε ένας μαραθώνιος αναβολών. Η ημερομηνία μεταφέρθηκε διαδοχικά από τις 28 Απριλίου στις 12 Μαΐου, μετά στις 26 Μαΐου, φτάνοντας συνολικά τις οκτώ παρατάσεις.

Η τελευταία υπογραφή του Δημάρχου έδωσε προθεσμία μέχρι τις 23 Σεπτεμβρίου 2025. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι μια επιχείρηση με βεβαιωμένες αυθαιρεσίες και απόφαση σφραγίσματος, κατάφερε να λειτουργήσει απρόσκοπτα σε όλη την αιχμή της καλοκαιρινής περιόδου, εκμεταλλευόμενη τις συνεχείς διοικητικές διευκολύνσεις.

Τα λογιστήρια του κυκλώματος

Σύμφωνα με πληροφορίες και βάση στοιχείων που είναι στη διάθεση του Documento, κρίσιμο ρόλο στην δράση του κυκλώματος που κρύβεται πίσω από τα μαγαζιά βιτρίνα έχουν λογιστές οι οποίοι ανοίγουν και κλείνουν τις επιχειρήσεις που «καίγονται» με σκοπό δυσθεώρητες οφειλές προς το Δημόσιο να μην πληρώνονται ποτέ. Το κύκλωμα δημιουργεί εταιρείες φαντάσματα και «προσλαμβάνει» διαχειριστές αχυρανθρώπους και για τις δουλειές αυτές έχει δομήσει και την ιεραρχία στους άμεσους διαχειριστές του χρήματος που παράγεται από αυτές τις επιχειρήσεις. Δηλαδή υπάρχουν «παίκτες» στα λογιστήρια τα οποία χειρίζονται τα πιο κρίσιμα κομμάτια του άτυπου ομίλου.

Καρτέλ Μυκονοποιήσης

Η τελευταία εξέλιξη του θέματος αποδεικνύει πως μέχρι να σβήσει ο καλοκαιρινός ήλιος στην Ελλάδα, τα καρτέλ της Μυκονοποίησης των ελληνικών παραλιών θα καταχράζονται με τους μπράβους τον αιγιαλό των νησιών. Για τα κυκλώματα με τις επαφές στην Greek Mafia που κρύβονται πίσω από τις κακοφτιαγμένες ξυλοκατασκευές που άνευ άδειας και καμίας νομιμοποίησης καταλαμβάνουν τα φιλέτα στις παραλίες της Ρόδου, το κράτος και η τοπική αυτοδιοίκηση δείχνει ανοχή που γεννά πολλά ερωτήματα. Κι όλα αυτά την ίδια ώρα που πληροφορίες του documentonews.gr συνδυάζουν τα συμφέροντα αυτά με επιχειρηματίες που δωροδοκούν επίορκους αστυνομικούς και συνδιαλέγονται με πρωτοκλασάτους μαφιόζους οι οποίοι για την ΕΛΑΣ θεωρούνται ηθικοί αυτουργοί συμβολαίων θανάτου.

Μπορεί το Documento να αποκάλυψε το Modus Operandi της «Μαφίας της παραλίας» και το ρεσάλτο που έχουν κάνει σκιώδη επιχειρηματικά συμφέροντα στις ακτές της Ρόδου, όμως αποδεικνύεται πως εν τοις πράγμασι δεν ίδρωσε το αυτί του κρατικού μηχανισμού και οι «κακοτεχνίες» τους παραμένουν εκεί και καταλαμβάνουν χώρο, έτοιμες να ανασκευαστούν κατάλληλα και να ανοίξουν τις πόρτες τους με την ανατολή της νέας καλοκαιρινής σεζόν. 

Γιάννης Τσακαρισιάνος

Πηγή:documentonews.gr 

Σάββατο, Ιανουαρίου 24, 2026

«Ο ΔΕΔΔΗΕ μάς έβγαλε ρευματοκλέφτες» / Χιλιάδες καταναλωτές καταγγέλλουν αθέμιτες πρακτικές


 

Φωτεινή Λαμπρίδη - 

O ΔΕΔΔΗΕ  κατηγόρησε την Μαριάνα Μπίστη για ρευματοκλοπή. Ένα από τα επιχειρήματά του ήταν πως ο λογαριασμός της σημείωσε μείωση της τάξης των 2-3 ευρώ τους τελευταίους μήνες. «Αυτό δεν αποτελεί ένδειξη τέλεσης ρευματοκλοπής. Μία τόσο μικρή μείωση στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας θα μπορούσε να οφείλεται στην αγορά μιας νέας λιγότερο ενεργοβόρας οικιακής συσκευής ή στην απουσία κάποιου μέλους της οικογένειας. Στην περίπτωση της κας Μπίστη, πράγματι η εντολέας μου απουσίαζε για επαγγελματικούς λόγους, εκτός Ελλάδας, το επίμαχο χρονικό διάστημα», λέει η δικηγόρος της, Βασιλική Σάρολα. 

Η κα Μπίστη λέει, μιλώντας στο tvxs, πως έκανε ένσταση και περιμένει τα χρήματά της πίσω. Τί θα γίνει όμως με τους περίπου 30.000 καταναλωτές που είναι στην ίδια θέση, αρχίζουν να κινούνται νομικά και να προσφεύγουν στο ΙΝΚΑ και στον Συνήγορο του Πολίτη; Το θέμα που απασχολεί χιλιάδες νοικοκυριά έρχεται να αναδείξει μεταξύ άλλων και την απουσία προστασίας των καταναλωτών στη χώρα. 

Οι παθόντες μιλούν για διαστάσεις επιδημίας όταν αναφέρονται στις αγωγές του ΔΕΔΔΗΕ με έωλα όπως λένε επιχειρήματα. Χιλιάδες πολίτες κλήθηκαν να πληρώσουν πρόστιμα ύψους από 1000 έως 17.000 ευρώ. «Δεν μπορεί η μισή Ελλάδα να κλέβει ρεύμα» επιμένουν οι δικηγόροι τους. 

Βρεθήκαμε διαπομπευμένοι με κομμένο ρεύμα

Οι καταναλωτές οι οποίοι έχουν ξεκινήσει μαζικά νομικές κινήσεις, εξηγούν πως η υποτιθέμενη ρευματοκλοπή, η οποία πλέον καταγγέλλεται ανοιχτά και στη Βουλή, συμπίπτει με την ανάθεση του ΔΕΔΔΗΕ σε ιδιώτες εργολάβους του έργου της αντικατάστασης των παλαιού τύπου ρολογιών του ΔΕΔΔΗΕ με τους νέους ψηφιακούς μετρητές.

Συνεργεία ιδιωτών εργολάβων, χωρίς παρουσία ηλεκτρολόγου, χωρίς ενημέρωση των καταναλωτών και χωρίς επίσημο έγγραφο, «διαπιστώνουν» ρευματοκλοπή και χωρίς να ζητηθούν εξηγήσεις από τους ιδιοκτήτες των κατοικιών, η εταιρεία καταλογίζει υψηλά πρόστιμα με την απειλή πως, αν δεν εξοφληθούν άμεσα, θα κοπεί το ρεύμα.

«Ήρθε μια μέρα δικαστικός επιμελητής και επέδωσε την εξώδικη επιστολή στη μητέρα μου με κατηγορίες αστικές και ποινικές. Με λίγα λόγια με κατηγορούσαν για κλοπή. Όποιος λαμβάνει επιστολή, βρίσκεται κατηγορούμενος» λέει η Μαριάνα Μπίστη στο tvxs.

Όλα αυτά έγιναν τον περασμένο Οκτώβριο. Το έγγραφο έγγραφε ότι το 2023 ο ΔΕΔΔΗΕ αντικατέστησε το παλιό ρολόι της με ψηφιακό, χωρίς να ενημερωθεί. Δύο χρόνια αργότερα, πάλι εν αγνοία της, ο μετρητής υποβλήθηκε σε «εργαστηριακό έλεγχο», όπου φέρεται να διαπιστώθηκε “παρέμβαση”. «Μου καταλόγισαν ποσό περί των 2.500€, εκ των οποίων τα 700€ αφορούν το διαχειριστικό κόστος της ρευματοκλοπής και, τα υπόλοιπα, την ενέργεια που κατανάλωσα και δεν πλήρωσα. Η επιστολή καταλήγει στο ότι αν δεν εξοφληθεί το ποσό εντός 30 ημερών, θα διακοπεί η ηλεκτροδότηση στο συγκεκριμένο διαμέρισμα και σε οποιοδήποτε άλλο ακίνητο είναι καταχωρισμένο στον ΑΦΜ μου». 

Η ίδια ήρθε σε επαφή με ένα δίκτυο πολιτών που βρέθηκαν μπροστά στον ίδιο γολγοθά: «Υπάρχει περίπτωση ανθρώπου που on camera οι εργολάβοι του ΔΕΔΔΗΕ κόβουν τις σφραγίδες και τις χρεώνουν στον ιδιοκτήτη. Ο άνθρωπος από το ’21 προσπαθεί να βρει το δίκιο του.

Αυτό που κυκλοφορεί έξω είναι ότι κάθε εργολάβος που προσλαμβάνεται από τον ΔΕΔΔΗΕ, οφείλει να τσεκάρει 1500 ρολόγια την ημέρα, αυτά λένε πρώην υπάλληλοι του ΔΕΔΔΗΕ που έχουν στραφεί εναντίον του.

Κυκλοφορούν επίσης προκηρύξεις του ΔΕΔΔΗΕ που απευθύνονται σε εργολάβους, με τις προϋποθέσεις που χρειάζεται προκειμένου να αναλάβουν έργο. Μία από αυτές είναι να έχουν εντοπίσει συγκεκριμένο αριθμό ρευματοκλοπών!» 

Το τεκμήριο της αθωότητας αντιστρέφεται.

H δικηγόρος της κ. Μπίστη, Βασιλική Σάρολα προσθέτει πως: «Στο εξώδικο που εστάλη στην εντολέα μου, επισυνάπτονται κάποιες φωτογραφίες υποτίθεται σχετικές. Η αλήθεια είναι ότι από τις φωτογραφίες αυτές, ουδόλως στοιχειοθετείται η ρευματοκλοπή για την οποία κατηγορήθηκε η κ. Μπίστη.

Κι αυτό διότι οι φωτογραφίες είναι θολές, δεν προκύπτει αβίαστα ότι απεικονίζουν τον μετρητή της ηλεκτρικής παροχής της κας Μπίστη και, κυρίως, δεν υπάρχει πάνω σε αυτές η ημερομηνία και η ώρα που έγιναν οι σχετικές φωτογραφικές λήψεις. Δηλαδή, δεν προκύπτει αν οι φωτογραφίες ελήφθησαν πριν ή μετά την επέμβαση του συνεργείου του ΔΕΔΔΗΕ στον μετρητή».

Η κ. Μπίστη ήρθε σε επαφή με ομοιοπαθούντες. Διαπιστώθηκε πως σε αυτές τις επιστολές καρμπόν, επισημαίνεται ότι ήταν απόντες οι καταναλωτές κατά την αυτοψία, παρότι “είχαν ειδοποιηθεί εγκαίρως”«…. κάτι το οποίο διαψεύδουν κατηγορηματικά εκατοντάδες άνθρωποι που έχουμε βρεθεί έως τώρα σε αυτή τη θέση» λέει και επισημαίνει πως « 8 στους 10 τελικά αναγκάζονται να πληρώσουν χιλιάδες ευρώ για να διατηρήσουν την ηλεκτροδότηση των νοικοκυριών τους»!

Πριν λίγες μέρες, η κατηγορία ανακλήθηκε και το πρόστιμο ακυρώθηκε μετά από παρέμβαση της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), στην οποία είχε προσφύγει μετά την ένστασή της προς τον ΔΕΔΔΗΕ. Ο ΔΕΔΔΗΕ αναγκάστηκε να αναγνωρίσει ότι δεν υπήρχε λόγος καταλογισμού και δρομολόγησε την επιστροφή των ποσών που είχε ήδη καταβάλει (~1.800€), χωρίς καμία ωστόσο αναφορά στις αυθαιρεσίες του και την αιτιολόγηση τους. «Απάντησα με εξώδικο και αναμένω» λέει η κ. Μπίστη επισημαίνοντας στο κείμενο που ανάρτησε :

«Το κεντρικό ζήτημα σε αυτή την υπόθεση δεν είναι διαδικαστικό, αλλά θεσμικό. Στην πράξη, το τεκμήριο της αθωότητας αντιστρέφεται. Ο πολίτης αντιμετωπίζεται ως ένοχος από την πρώτη επίδοση και καλείται να αποδείξει ότι δεν τέλεσε την πράξη που του αποδίδεται. Μέχρι να συμβεί αυτό, απειλείται με διακοπή ηλεκτροδότησης, εφόσον δεν αποδεχθεί και δεν εξοφλήσει τον διακανονισμό που του επιβάλλεται μονομερώς. Ένα βασικό κοινωνικό αγαθό μετατρέπεται έτσι σε μέσο διοικητικής πίεσης πριν από οποιαδήποτε ουσιαστική κρίση.

Παράλληλα, αναδεικνύεται μια κραυγαλέα αντίφαση: ποινικοποιείται η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Σε μια περίοδο κατά την οποία το ίδιο το κράτος προωθούσε ενεργειακά αποδοτικότερες συσκευές, εξοικονόμηση ενέργειας και αλλαγή καταναλωτικών συνηθειών, η χαμηλότερη κατανάλωση αντιμετωπίστηκε από τον διαχειριστή του δικτύου ως ένδειξη παραβατικής συμπεριφοράς».

Η κα Σάρολα εκπροσωπεί κι άλλους παθόντες και αναφέρει σχετικά:

«Άλλος εντολέας μας έχει στην ιδιοκτησία του ένα παλιό διαμέρισμα στο κέντρο της Αθήνας, που ήταν για χρόνια κλειστό. Αυτό αποδεικνύεται και από τους μηδενικούς λογαριασμούς κατανάλωσης νερού, που αποτελούν αδιαμφισβήτητη απόδειξη ότι ένα διαμέρισμα δεν κατοικείται. Και σε αυτό, λοιπόν, το ακατοίκητο διαμέρισμα, διαπιστώθηκε ρευματοκλοπή!

Θεωρούμε ότι οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν – αν μη τι άλλο – μία εντελώς παράλογη συμπεριφορά από πλευράς ΔΕΔΔΗΕ. Ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι ένας μετρητής ρεύματος εμφανίσει κάποια δυσλειτουργία στην καταγραφή του καταναλισκόμενου ρεύματος, για αυτήν την δυσλειτουργία πρωτίστως ευθύνεται ο ΔΕΔΔΗΕ, που είναι ο ιδιοκτήτης του μετρητή.

Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι οι μετρητές του ρεύματος, τα λεγόμενα «ρολόγια» είναι ιδιοκτησία του ΔΕΔΔΗΕ. Τι σημαίνει αυτό; Ο ΔΕΔΔΗΕ είναι υπεύθυνος να διασφαλίζει ότι λειτουργούν σωστά, ότι συντηρούνται και ούτω καθεξής. Όταν σε ρολόγια ηλικίας 50-60 ετών, διαπιστώνει ο ΔΕΔΔΗΕ ότι δεν λειτουργούν πολύ καλά, είναι δυνατόν να ευθύνεται ο καταναλωτής που δεν λειτουργεί άριστα το ρολόι;

Ο καταναλωτής βρίσκεται εγκλωβισμένος. Πρέπει να κάνει ένσταση, να αποστείλει εξώδικα κ.λπ.. Είναι μια δαπανηρή διαδικασία, αλλά και η ηθική της διάσταση είναι σημαντική. Είναι ύποπτοι για τέλεση κλοπής, δηλαδή ύποπτοι τέλεσης ποινικού αδικήματος».

Ο ΔΕΔΔΗΕ σε βρίσκει αλλά δεν τον βρίσκεις

Όπως έχει γραφτεί και με άλλες αφορμές, όταν κανείς χρωστάει σε εταιρείες ενέργειας τον βρίσκουν εύκολα. Για την ακρίβεια ο πελάτης ενοχλείται με απανωτές κλήσεις. Όταν όμως ψάχνει κανείς τον ΔΕΔΔΗΕ, ο μόνος τρόπος είναι να αποστείλει μέιλ στην πλατφόρμα, πράγμα που έκανε και το tvxs για να ζητήσει την άποψη του, χωρίς ωστόσο να λάβουμε απάντηση.

Υπάρχει και η δυνατότητα να περιμένει κανείς με τις ώρες σε μια τηλεφωνική γραμμή με έξτρα χρέωση.

Αυτό αντιμετωπίζουν και οι δικηγόροι των θυμάτων.

«Υπάρχει και το άλλο» λέει η κ. Σάρολα. «Τα χρήματα που καταλογίστηκαν αδίκως από τον ΔΕΔΔΗΕ, οι καταναλωτές τα πλήρωσαν αμέσως για να μην κοπεί το ρεύμα στην παροχή τους. Τώρα που πρέπει να επιστραφούν τα χρήματα, δεν μας λένε ούτε πότε ούτε πώς θα τα επιστρέψουν».

«Κλέφτες επειδή αντικαταστήσαμε παλιές λάμπες» – Οι καταναλωτές οργανώνονται

Πριν από λίγες μέρες, ο τηλεοπτικός σταθμός OPEN πρόβαλε ένα βίντεο: υπάλληλοι του ΔΕΔΔΗΕ φαίνονται να παραβιάζουν κουτιά ρολογιών, να καταστρέφουν σφραγίδες και μετρητές. Η δημοσιογράφος συμπληρώνει, πως αργότερα ο κάτοχος του ρολογιού δέχτηκε εξώδικο από την εταιρεία πως πρέπει να πληρώσει ένα υπέρογκο ποσό για ρευματοκλοπή και σε περίπτωση που δεν το πράξει απειλείται με διακοπή ρεύματος.

Οι παθόντες μιλούν για «μοτίβο» στημένων ρευματοκλοπών του ΔΕΔΔΗΕ και ανταλλάσσουν εμπειρίες και συμβουλές στη σελίδα στο fb με τον τίτλο «ΑΔΙΚΕΣ-ΨΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΡΕΥΜΑΤΟΚΛΟΠΕΣ-ΡΕΥΜΑΤΟΚΛΟΠΗ(ΔΕΔΔΗΕ-ΡΑΑΕΥ)» που δημιούργησε η Σοφία Φαράντου.

Αναφέρουμε ενδεικτικά κάποιες περιπτώσεις:

Μας άλλαξαν το παλιό μετρητή 60 ετών μετά από αίτημα μας σε σπίτι που 2-3 φορές το χρόνο (από 2-3 ημέρες κάθε φορά) μένει το παιδί μας που μας επισκέπτεται από επαρχία και ξαφνικά μας έρχεται φιρμάνι ότι λόγω χαμηλών λογαριασμών ότι κάνουμε ρευματοκλοπή, 1800 ευρώ πρόστιμο!! Σοκαριστήκαμε οικογενειακώς γιατί είμαστε απόλυτα νομοταγείς και πληρώνουμε τα πάντα με πάγιες εντολές. Κάναμε ένσταση και πριν μας απαντήσουν μας έκοψαν το ρεύμα. Είναι πολύ άδικο να σου καταλογίζουν τόσο βαριά κατηγορία.Να επέμβει το κράτος η δικαιοσύνη να δικαιωθούμε».

«Σε εμάς ήρθε χαρτί ότι υπάρχει ρευματοκλοπή στα κοινόχρηστα , επειδή ο λογαριασμός έπεσε από τα 18 ευρώ μηνιαίως στα 15. Πήγαμε στον ΔΕΔΔΗΕ (τότε υπήρχε πρόσβαση πολιτών) και κάναμε ένσταση αναφέροντας ότι δεν έχουμε ασανσέρ , ότι καταργήσαμε 3 λάμπες εξωτερικού φωτισμού και ότι αντικαταστήσαμε όλους τους λαμπτήρες με άλλους led και με φωτοκύταρα. Δέχθηκαν την ένσταση και μάς απάλλαξαν και από τις ποινικές ευθύνες».

Διαρροή για πάγωμα διακοπών ρεύματος

Σύμφωνα με διαρροές στον τύπο, η διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ κλήθηκε τις προηγούμενες μέρες στο υπουργείο από την πολιτική ηγεσία ενώ χθες πραγματοποιήθηκε υπηρεσιακή σύσκεψη στο ΥΠΕΝ που συγκάλεσε ο υφυπουργός Νίκος Τσάφος παρουσία της ΡΑΑΕΥ και του ΔΕΔΔΗΕ.

Αντικείμενο της σύσκεψης ήταν οι διαστάσεις του προβλήματος, οι επιπτώσεις των χειρισμών στις καταγγελίες ρευματοκλοπής στους καταναλωτές και η ανάγκη επαναπροσδιορισμού της εφαρμοζόμενης πρακτικής, όπως γράφει το New Money.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αναγνωρίστηκε ότι η ισχυρή πίεση για τη μείωση των μη τεχνικών απωλειών –δηλαδή των ρευματοκλοπών– σε συνδυασμό με τα υψηλά οικονομικά πέναλτι που προβλέπονται για τον Διαχειριστή, οδήγησε σε επιθετικές κινήσεις που τελικά λειτούργησαν αντίστροφα, επιβαρύνοντας το κοινωνικό κλίμα και πλήττοντας την αξιοπιστία των ελέγχων.

Αυτό που φαίνεται να συμφωνήθηκε είναι: με την υποβολή ένστασης θα παγώνει κάθε ενέργεια διακοπής ρεύματος έως ότου ολοκληρωθεί η επανεξέταση της υπόθεσης, στο πλαίσιο της αλλαγής γραμμής που εφαρμόζει ο ΔΕΔΔΗΕ στους χειρισμούς καταγγελιών για ρευματοκλοπή, μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσαν οι μέχρι πρότινος πρακτικές.

Ωστόσο για το ίδιο το πρόβλημα, την αδιάβλητη διαδικασία που ακολουθεί η εταιρεία, δεν ανακοινώθηκε κανένα μέτρο και κανένας έλεγχος από την πλευρά της πολιτείας.


Πηγή: tvxs.gr

Κυριακή, Δεκεμβρίου 28, 2025

Ρόδος: Ερωτήματα για τη στάση της Αρχαιολογίας απέναντι στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών στον Προφήτη Ηλία


 

Τη στάση της Αρχαιολογίας στο θέμα της εγκατάστασης ανεμογεννητριών στην αρχαιολογική περιοχή «Ιτριώνα» στον Προφήτη Ηλία, καταγγέλλει -με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ρόδου και πρόεδρος της Εθελοντικής Ομάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών (ΕΘΟΜΑΚ) Σαλάκου, Παναγιώτης Εγγλέζος. 

Όπως επισημαίνει, την ημέρα των Χριστουγέννων κλιμάκιο της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας – υπό άκρα μυστικότητα- βρέθηκε στο σημείο, προσεγγίζοντάς το από παράδρομους και διαλυμένους δρόμους. «Όταν οι… «αυτοψίες» γίνονται αθόρυβα και από πίσω δρόμους, δεν μιλάμε για τυπική διαδικασία, αλλά για μεθόδευση» αναφέρει, σημειώνοντας ότι «η Αρχαιολογική Υπηρεσία δεν έχει ρόλο διευκολυντή επενδυτικών σχεδίων, ούτε μπορεί να λειτουργεί επιλεκτικά ως προς την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς». 

Παράλληλα, τονίζει ότι η κοινωνία της Ρόδου δεν είναι ούτε αμέτοχη ούτε δεδομένη. «Αν κάποιοι πιστεύουν ότι τέτοιες αποφάσεις θα περάσουν χωρίς αντίδραση, κάνουν σοβαρό λάθος» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σύνταξη: Χριστίνα Μέγα 

Με πληροφορίες από ertnews

=============================

Η Ανάρτηση του Παναγιώτη Εγγλέζου 

Η επιμονή της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας να προχωρήσει στη χορήγηση άδειας για την εγκατάσταση δύο –κατά τα λεγόμενά τους «μικρών»– ανεμογεννητριών στην περιοχή Ιτριώνα, πίσω από τις εγκαταστάσεις των πρώην παιδικών κατασκηνώσεων του Προφήτη Ηλία, προκαλεί σοβαρά ερωτήματα 

για μια περιοχή με σαφές ιστορικό, αρχαιολογικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα,

Μιλάμε για επιμονή ή για κάτι άλλο;;;

πριν από δύο ημέρες κλιμάκιο της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας βρέθηκε στο σημείο, προσεγγίζοντάς το από παράδρομους και διαλυμένους δρόμους.....

Χωρίς καμία επίσημη ενημέρωση.

Χωρίς διαφάνεια.

Χωρίς την παραμικρή παρουσία ή γνώση της τοπικής κοινωνίας.

Αυτή η πρακτική δείχνει ξεκάθαρα τη σπουδή και τη βιασύνη να προχωρήσει η αδειοδότηση, πριν υπάρξουν αντιδράσεις. Όταν οι «αυτοψίες» γίνονται αθόρυβα και από πίσω δρόμους, δεν μιλάμε για τυπική διαδικασία αλλά για μεθόδευση.

Η Αρχαιολογική Υπηρεσία δεν έχει ρόλο διευκολυντή επενδυτικών σχεδίων, ούτε μπορεί να λειτουργεί επιλεκτικά ως προς την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η έννοια της «ανάπτυξης» δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως άλλοθι για παρεμβάσεις σε ευαίσθητες περιοχές.

Τα ερωτήματα είναι συγκεκριμένα και απαιτούν απαντήσεις:

Γιατί αυτή η επιμονή;

Γιατί αυτή η βιασύνη;

Γιατί δεν έχει απαντήσει στα ερωτήματα της τοπικής κοινωνίας;

Ποιος αποφασίζει ερήμην της κοινωνίας;

Η κοινωνία της Ρόδου δεν είναι ούτε αμέτοχη ούτε δεδομένη.

Αν κάποιοι πιστεύουν ότι τέτοιες αποφάσεις θα περάσουν χωρίς αντίδραση, κάνουν σοβαρό λάθος.

Η ευθύνη είναι προσωπική, κύριοι της αρχαιολογίας ο τόπος δεν σας ανήκει δεν σας έδωσε κάνεις την άδεια να ξεπουλήσετε τον τόπο μας...


Δευτέρα, Αυγούστου 11, 2025

Ρόδος: Το κίνημα “Ομπρέλα” καταγγέλλει παρανομίες στις παραλίες


 

Αυξανόμενη και ανεξέλεγκτη παραβατικότητα σε πολλές παραλίες της Ρόδου καταγράφει το κίνημα Ομπρέλα – Δίκτυο για την προστασία του δημόσιου χώρου που κάνει λόγο για κατασκευή μόνιμων εγκαταστάσεων χωρίς άδεια, υπερβάσεις στις παραχωρήσεις εκτάσεων και εμπορευματοποίηση κάθε τετραγωνικού μέτρου άμμου. 

Όπως αναφέρει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το δίκτυο: «To φαινόμενο αυτό δεν πλήττει μόνο συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα, αλλά γεννά και συνθήκες αθεμίτου ανταγωνισμού σε βάρος των επιχειρήσεων που τηρούν την νομιμότητα». 

Ενδεικτικές περιπτώσεις 

Σε παραλίες με υψηλή επισκεψιμότητα του  νησιού: 

* Κατασκευάζονται μόνιμες εγκαταστάσεις εστιατόρια, υπαίθρια μπαρ και χώροι παροχής υπηρεσιών χωρίς τις απαιτούμενες άδειες και χωρίς πρόβλεψη στις παραχωρήσεις.

* Εντοπίζεται σημαντική υπέρβαση της μισθωμένης ή παραχωρηθείσας έκτασης. Σε κάποιες περιπτώσεις οι καταλήψεις αγγίζουν ή ξεπερνούν τα 2.000 τμ ,όταν η σύμβαση προβλέπει λίγες εκατοντάδες. 

* Δημιουργούνται εμπόδια στην πρόσβαση  των πολιτών στις παραλίες, είτε με φυσικά μέτρα (πχ. πέργολες, σειρά επί σειρά ομπρελοκαθίσματα ), είτε έμμεσα, μέσω της εμπορευματοποίησης κάθε τετραγωνικού άμμου.

* Αποφάσεις τοπικών οργάνων για ανάκληση άδειας λειτουργίας ή διακοπή δραστηριότητας παραμένουν ανεφάρμοστες ή καταστρατηγούνται, με τις ίδιες δομές να συνεχίζουν την λειτουργία με άλλο όνομα.

«Ο αιγιαλός και η παραλία αποτελούν κοινόχρηστα αγαθά. Το Σύνταγμα και η νομοθεσία διασφαλίζουν το δικαίωμα όλων των πολιτών στην ελεύθερη πρόσβαση και ακώλυτη χρήση τους. Δεν αποδεχόμαστε να γίνουμε “ξένοι” στον τόπο μας. Τα προβλήματα στο νησί της Ρόδου είναι πολλά, αλλά οι πολίτες της Ρόδου και το Δίκτυο Ομπρέλα θα συνεχίσουν τον αγώνα για την προάσπιση του δημόσιου χώρου και του κοινού συμφέροντος», καταλήγει το κίνημα – δίκτυο ομπρέλα. 


(Με πληροφορίες από ertnews.gr)

Κυριακή, Απριλίου 13, 2025

Ρόδος: Πώς έγινε το φρικτό εργατικό δυστύχημα σε ξενοδοχείο – «Εδώ και 6 χρόνια ζητάμε την λειτουργία τεχνικού κλιμακίου»


 

Σοκ έχει προκαλέσει ο θάνατος 65χρονου στη Ρόδο, ο οποίος έχασε τη ζωή του όταν εγκλωβίστηκε σε πρέσα επαγγελματικού πλυντηρίου στο ξενοδοχείο όπου εργαζόταν. 

«Έπειτα από επικοινωνία με τον Γραμματέα της Ένωσης εκεί, μου είπε πως ο εργαζόμενος που έχασε τη ζωή του, δούλευε στα πλυντήρια και στα στεγνωτήρια. Ο Γραμματέας πηγαίνει στο ΑΤ για να πάρει το πόρισμα» δήλωσε στο enikos.gr, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουρισμού – Επισιτισμού, Γιώργος Χότζογλου. 

«Είναι χαρακτηριστικό της αναλγησίας της κρατικής μηχανής. Εδώ και 5 με 6 χρόνια ζητάμε την λειτουργία στο νησί ενός τεχνικού κλιμακίου και δυστυχώς δεν έχει δημιουργηθεί. Αν ο θάνατος του συναδέλφου οφείλεται σε ηλεκτροπληξία, τότε δεν έχει γίνει κανένας έλεγχος. Πόσα τέτοια ξενοδοχεία ανά την Ελλάδα λειτουργούν χωρίς τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας;» σημειώνει. 

«Ήταν γνωστός στην κοινωνία και από ότι μαθαίνω και παλαίμαχος ποδοσφαιριστής»

«Ήταν χειριστής στην πρέσα ο άτυχος εργαζόμενος. Μάλλον τον πλάκωσε η πρέσα με αποτέλεσμα να εγκλωβιστεί και δεν μπόρεσε κανένας να αντιδράσεις. Δυστυχώς είναι ακόμη ένα θανατηφόρο περιστατικό στο νησί μας. Ήταν γνωστός στην κοινωνία και από ότι μαθαίνω και παλαίμαχος ποδοσφαιριστής» περιέγραψε στο enikos.gr ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ρόδου, Παναγιώτης Εγγλέζος.

Πώς έγινε το εργατικό δυστύχημα

Διασώστες του ΕΚΑΒ και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ρόδου, κλήθηκαν σε μεγάλο ξενοδοχείο στο Φαληράκι νωρίς το πρωί για να συνδράμουν στη διάσωση ενός εργαζόμενου 65 ετών, τον οποίο είχε εγκλωβίσει πρέσα στα πλυντήρια του συγκροτήματος.

Δυστυχώς, παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες των διασωστών, ο άτυχος εργαζόμενος 65 ετών ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις του και διαπιστώθηκε ο θάνατός του επί τόπου.


Πηγή: enikos.gr

Κυριακή, Φεβρουαρίου 02, 2025

Επιστολή – βόμβα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας: «Τυφλό» το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης

Τον κώδωνα του κινδύνου για προβλήματα στη στελέχωση και τον εξοπλισμό του εθνικού συστήματος εναέριας κυκλοφορίας και επιτήρησης στον ελλαδικό χώρο, που δυνητικά μπορεί να οδηγήσουν σε ένα τραγικό αεροπορικό δυστύχημα, αντίστοιχο αυτού που συνέβη στην Ουάσιγκτον, κρούουν οι Έλληνες ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. 

Σε ανακοίνωση της η ένωση ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας καταγγέλλει την ύπαρξη παρωχημένου και με ελλείψεις τεχνολογικού εξοπλισμού, που είναι απαραίτητος για να αποφευχθούν αντίστοιχα περιστατικά εναέριας σύγκρουσης. 

Όσα περιγράφουν για την κατάσταση του συστήματος αποφυγής συγκρούσεων, το οποίο χαρακτηρίζουν «μη επιχειρησιακό», είναι πολύ σοβαρά. 

«Στην τερματική της Αθήνας, αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους οι ελεγκτές, εξαιτίας του παρωχημένου εξοπλισμού, υφίσταται σύστημα προειδοποίησης εμπλοκών μη επιχειρησιακό και ο Ελεγκτής που εργάζεται, δεν λαμβάνει καμία ειδοποίηση από το σύστημα ότι αεροσκάφη βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης, επομένως η αποφυγή συμβάντων εξαρτάται αποκλειστικά από την επιχειρησιακή δεινότητα και ετοιμότητα του Ελεγκτή». 

Μάλιστα, η Ένωση καταγγέλλει ότι η Διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας δεν έχει δείξει κατανόηση στην κατάσταση και δεν επιταχύνει τις διαδικασίες ειδικά όσον αφορά την αντικατάσταση του εξοπλισμού. Επιπλέον, όπως υποστηρίζουν, η ΥΠΑ μεγαλώνει τον όγκο του έργου των ελεγκτών, «προσπαθώντας να αυξήσει τον ρυθμό εξυπηρέτησης των αεροσκαφών χωρίς να έχουν βελτιωθεί οι επιχειρησιακές συνθήκες, πριν μερικούς μήνες, μονομερώς, επιχείρησε να επιβάλλει αύξηση ωραρίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, σε ένα προσωπικό με υψηλό δείκτη κόπωσης». 

Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ζητούν επιπρόσθετες προσλήψεις, πέραν των 97 θέσεων που έχουν δρομολογηθεί με τον τρέχοντα διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. «Η υποστελέχωση βρίσκεται σε επίπεδα που δεν επιτρέπουν την εξυπηρέτηση της ζήτησης της αεροπορικής κίνησης. Η εκπαίδευση των νέων Ελεγκτών είναι πολυετής και η καλοκαιρινή περίοδος του 2025 θα βρει στα μικρόφωνα το ίδιο, ελλιπές και μεγάλου μέσου όρου ηλικίας, προσωπικό» σημειώνουν.


Να τονίσουμε ότι τα προβλήματα αυτά είχε 

αναδείξει σε ρεπορτάζ του, το Documento <= (κλικ)


Πηγή: koutipandoras.gr




Κυριακή, Σεπτεμβρίου 08, 2024

Καταγγελία: "Στη Ρόδο χάθηκε για μία ώρα η εικόνα από το ραντάρ του αεροδρομίου"


 

Μια πολύ σοβαρή καταγγελία, έκανε χθες δημόσια η Ενωτική συνδικαλιστική κίνηση Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς όπως επισημαίνεται το αεροδρόμιο της Ρόδου έμεινε χωρίς ραντάρ για μία περίπου ώρα, στις 22 Αυγούστου 2024 και μάλιστα σε ώρα αεροπορικής αιχμής! 

Στην καταγγελία, που αναμένεται να προκαλέσει ακόμα και εισαγγελική έρευνα, αναφέρεται:

"Την Πέμπτη 22/08/2024, κατά τη διάρκεια περιόδου αυξημένης αεροπορικής κίνησης, περίπου στις 21:00 και για πάνω από μισή ώρα, χάθηκε η εικόνα από το ραντάρ που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο της Ρόδου, με συνέπεια ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας να γίνεται στα τυφλά, με βάση τις αναφορές θέσης των πιλότων.

Το συγκεκριμένο συμβάν δεν είναι μεμονωμένο, αλλά οφείλεται στην διάσπαση, διάλυση, απαξίωση και υποχρηματοδότηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, μέχρι την πλήρη ιδιωτικοποίησή της.

Η κυβέρνηση, που στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει ως προτεραιότητα τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών, του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, της Fraport, των μεγάλων ξενοδοχειακών ομίλων κλπ και την διασφάλιση της καλύτερης εξυπηρέτησης των νατοϊκών στρατευμάτων, είναι υπόλογη για το απαράδεκτο γεγονός της 22/08/2024.

Οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεν θα κάτσουμε να παρακολουθούμε απαθείς αυτή την κατάσταση, που αυξάνει τον κίνδυνο για τη ζωή των επιβατών και των εργαζομένων στις αερομεταφορές."


(Με πληροφορίες από τη ΡΟΔΙΑΚΗ)

Τετάρτη, Αυγούστου 28, 2024

Κως: Καταγγελία Συλλόγων Έκτακτων Αρχαιολόγων και Προσωπικού ΥΠΠΟ για βιαιοπραγία εργολάβου σε βάρος αρχαιολόγου


 

Νέο περιστατικό βίαιης επίθεσης υπεργολάβου σε βάρος αρχαιολόγου, αυτή τη φορά στη Κω ,πέντε μήνες μετά από εκείνο της Μυκόνου, καταγγέλλουν από κοινού τα σωματεία ΣΕΚΑ (Σύλλογος Έκτακτων Αρχαιολόγων) και ΠΣΕΠ ΥΠΠΟ (Πανελλήνιου Σωματείου Έκτακτου Προσωπικού Υπουργείου Πολιτισμού). 

Συγκεκριμένα, μεσημέρι Τρίτης 30 Ιουλίου 2024, αναφέρουν στη καταγγελία τους τα Σωματεία, “έκτακτος αρχαιολόγος ο οποίος εργάζεται σε έργο στην Κω και για λογαριασμό της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, δέχτηκε βίαιη επίθεση από (υπ)εργολάβο. 

Η λεκτική προκλητικότητα και οι υψωμένοι τόνοι από την πλευρά του τελευταίου κορυφώθηκαν με ευθεία, απρόκλητη σωματική επίθεση και βίαιο γρονθοκόπημα με επάλληλα χτυπήματα στο πρόσωπο του αρχαιολόγου”, τονίζουν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων του ΥΠΠΟ, συμπληρώνοντας ότι η «απόσταση» της Μυκόνου με τα υπόλοιπα νησιά, αλλά και την ηπειρωτική χώρα, ολοένα και μικραίνει…

Το περιστατικό, σύμφωνα με τον ΣΕΚΑ και τον ΠΣΕΠ εκτυλίχθηκε σε ένα από τα δύο έργα/εκσκαφές, για τα οποία ο αρχαιολόγος κλήθηκε να πραγματοποιήσει επίβλεψη άτυπα, χωρίς να έχει υπογράψει σύμβαση εργασίας για κανένα από τα δυο σημειώνοντας ότι “ο συνάδελφος δεν έκανε τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από τη δουλειά του”.

Τα σωματεία καταλογίζουν σοβαρότατες ευθύνες σε Υπουργείο Πολιτισμού και Εφορεία Αρχαιοτήτων καθώς, όπως επισημαίνουν “πάνω στο έδαφος της τραγικής υποστελέχωσης, κάνουν τους εργαζόμενους «λάστιχο», μεταφέροντάς τους σε άσχετα έργα, για τα οποία προσλήφθηκαν αρχικά και εκθέτοντας τους σε σοβαρούς κινδύνους”.

Παράλληλα, ζητούν από το ΥΠΠΟ να προστατέψει τους εργαζομένους του να αποδοθεί δικαιοσύνη και να τιμωρηθούν όσοι προχωρούν σε τέτοιου είδους ενέργειες.

“Το νήμα της συντονισμένης επίθεσης που δέχονται οι εργαζόμενοι, αλλά και τα αρχαία μνημεία, το οποίο περνάει από τον μικρότερο υπεργολάβο και φτάνει στις μεγαλύτερες τεχνικές και κατασκευαστικές εταιρείες ημετέρων, θα βρει απέναντί της τη συντονισμένη αντίσταση των Συλλόγων και των Σωματείων”, υπογραμμίζουν ΣΕΚΑ και ΠΣΕΠ.


(Με πληροφορίες από ertnews.gr)

Τρίτη, Ιουνίου 25, 2024

Σάλος με τα «κοψίματα» στον Κοινωνικό Τουρισμό: Πώς άφησαν εκτός μητέρα 6 παιδιών...


 

Μπαράζ διαμαρτυριών τις τελευταίες ώρες για τα αποτελέσματα του «κοινωνικού τουρισμού» καθώς έπεσε μαζικό «τσεκούρι» σε αιτήσεις, σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις, «αδικαιολόγητο»! 

Το μεγάλο πρόβλημα παρατηρείται με τα εισοδηματικά κριτήρια που τέθηκαν, την παράμετρο των «προσαυξήσεων» ανά τέκνο και φυσικά στις κλίμακες.

Σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις τα στοιχεία «φαίνεται» να μην έχουν αντληθεί σωστά από το σύστημα και ενώ είναι σε εξέλιξη η κατάθεση των νέων φορολογικών δηλώσεων και έχει παρέλθει η προθεσμία των ενστάσεων.

Ενδεικτική είναι όμως και η περίπτωση –καταγγελία που έλαβε η aftodioikisi.gr από εργαζόμενη Πολύτεκνη μητέρα 6 παιδιών, που κόπηκε από την παροχή για οικονομικές διακοπές και η οποία «έψαξε» το θέμα, τηλεφωνώντας στο 1555, αλλά η απάντηση που έλαβε ήταν… απογοητευτική! 

Δείτε παρακάτω όσα αναφέρει.

Η καταγγελία

«Είμαι μια πολύτεκνη μητέρα 6 παιδιών, εργαζόμενη ως αναπληρώτρια καθηγήτρια.

Θέλοντας να υποβάλλω την αίτηση μου για το πρόγραμμα του κοινωνικού τουρισμού 2024 – 2025, διαπίστωσα μια κατάφορη αδικία και ρατσισμό προς την απόκτηση παιδιών, στην σχετική ΚΥΑ.

Συγκεκριμένα στην ΚΥΑ 33919/29.05.2024 (Β’ 3071/31.05.2024) αναφέρεται ότι:

«Το οικογενειακό εισόδημα δεν μπορεί να ξεπερνά τις 30.000 ευρώ, ενώ για τους μακροχρόνια ανέργους (12 και άνω μήνες ανεργίας) το εισόδημα δεν μπορεί να ξεπερνά τα 16.000 € για τους άγαμους, τα 24.000 € για τους έγγαμους (προσαυξανόμενο κατά 5.000 € ανά τέκνο) ή 29.000 € για τις μονογονεϊκές οικογένειες (προσαυξανόμενο κατά 5.000 € για κάθε τέκνο μετά το πρώτο)…

Μετά από σχετικό ερώτημά μου στο 1555 της ΔΥΠΑ, ενημερώθηκα ότι αν εργάζονται και οι δύο γονείς πρέπει το οικογενειακό εισόδημα αν είναι μέχρι 30.000 ευρώ, ασχέτως πλήθους παιδιών……. !!!!!!!!  Αλλιώς η αίτηση ακυρώνεται. Δεν μοριοδοτείται καθόλου!!!!! (Όπως και έγινε με πολλές αιτήσεις).

Η προσαύξηση ισχύει μόνο στους μακροχρόνια ανέργους!

Επομένως

Α) αν σε μια πολύτεκνη οικογένεια με 4-5-6 παιδιά δουλεύουν και οι δύο γονείς πρέπει να έχουν οικογενειακό εισόδημα μέχρι 30.000ευρώ. Ενώ μια οικογένεια με 3 παιδιά που δεν εργάζεται ο ένας γονέας μπορούν να έχουν οικογενειακό εισόδημα μέχρι 40.000ευρώ.

Ποιος ζει πιο άνετα;;;;;;

Ποιος μπορεί να πάει  τα παιδιά του διακοπές;;;;;;

Δηλαδή τιμωρούνται οι γονείς που δουλεύουν για να μπορέσουν να ζήσουν τα παιδιά τους;;;;;;

 Β) Μια οικογένεια 2 ατόμων και μια οικογένεια 6-7-8 ατόμων (μαζί με παιδιά δηλαδή…) μπορούν να έχουν το ίδιο οικογενειακό εισόδημα, και ίδιες συνθήκες διαβίωσης, δηλαδή να ζούνε με τα ίδια χρήματα και να μπορούν να πάνε εξίσου διακοπές;;;;;;

Άρα μιλάμε για ρατσιστική επίθεση εναντίον των παιδιών και των γονέων και ειδικά των πολυτέκνων που προσπαθούν για μια αξιοπρεπή διαβίωση της οικογένειάς τους.

Παρακαλώ να μεριμνήσετε για ενημέρωση των εμπλεκομένων φορέων και των υπευθύνων.

Θα μπορούσε π.χ να δοθεί προσαύξηση οικογενειακού εισοδήματος και στους εργαζόμενους γονείς αν όχι ίσης αξίας (που είναι το λογικό….) τουλάχιστον μικρότερης αξίας»


Δημήτρης Κασιμάτης

Πηγή: aftodioikisi.gr

Παρασκευή, Ιανουαρίου 19, 2024

Ρόδος: Στην εισαγγελία η δημοτική αρχή


 

Στην εισαγγελία της Ρόδου μετέβη ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξανδρος Κολιάδης και ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ Σωτήρης Βαγιανός, συνοδευόμενοι από τον αντιδήμαρχο Οικονομικών Κώστα Χαλκιά, για τα ευρήματα που προέκυψαν από το αρχικό έλεγχο στη Δημοτική Επιχείρηση Υδρευσης και Αποχέτευσης. 

Τα μέλη της νέας δημοτικής αρχής κατέθεσαν στοιχεία τόσο για τα οικονομικά της εταιρείας, όσο και έργα τα οποία έπρεπε να έχουν γίνει και τελικά δεν έγιναν. 

Αμέσως μετά ο Αλέξανδρος Κολιάδης σε δηλώσεις του, ανέφερε:

«Ο λόγος που βρισκόμαστε εδώ έχει να κάνει με ένα πολιτικό ζήτημα πλέον. Δεν είναι μόνο το οικονομικό, δεν είναι μόνο το θέμα της ΔΕΥΑΡ, είναι το γενικό σύνολο αυτή τη στιγμή, στο οποίο βρίσκεται ο Δήμος της Ρόδου. Δεν μιλάμε μόνο για τα οικονομικά, μιλάμε για την όλη διαχείριση.

Και δυστυχώς σήμερα βρισκόμαστε εδώ για να ενημερώσουμε την Εισαγγελία τι ακριβώς παραλάβαμε. Και για να δούμε με ποιό ακριβώς τρόπο θα κινηθούμε τις επόμενες μέρες. Θα γίνουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες. Περιμένουμε την Εισαγγελία να μας πει πως ακριβώς 

Εμείς θα φροντίσουμε με τους νομικούς αλλά και τους υπηρεσιακούς μας, να ανακαλύψουμε (γιατί καθημερινά ανακαλύπτουμε νέα πράγματα και ευρήματα) και πραγματικά σας λέω ότι έχει δημιουργήσει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα στη διαχείριση και τη διοίκηση του Δήμου. 

Ο Δήμος της Ρόδου είναι ένας από τους ισχυρότερους που έχουμε στη χώρα μας. Και να είστε σίγουροι ότι έχουν ενημερωθεί κεντρικά στην Αθήνα και οι αρμόδιοι, η κυβέρνηση και οι υπουργοί για όλα αυτά που πρέπει να γνωρίζουνε και τι ακριβώς έχει συμβεί στο νησί μας.

Θέλουμε έναν δήμο ισχυρό και δυνατό αλλά πάνω απ όλα να υπάρχει μια ισονομία απέναντι σε όλους τους πολίτες του νησιού μας. Δεν υπάρχουν εξαιρέσεις, δεν υπάρχουν ειδικές κατηγορίες πολιτών. Είμαστε όλοι ίσοι, απέναντι στο δήμο.

Πολύ σύντομα θα γνωρίζουν και όλοι οι πολίτες του νησιού τι ακριβώς έχει συμβεί. Θέλουμε τη διαφάνεια με ξεκάθαρες κουβέντες απέναντι στους πολίτες μας.»


Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ Σωτήρης Βαγιανός, δήλωσε:

“Μετά από τον αρχικό έλεγχο που διενεργήσαμε στην Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης, διαπιστώσαμε αποκλίσεις οι οποίες πλήττουν οικονομικά την επιχείρηση, αρκετών εκατομμυρίων. Σε συνεννόηση ζήτησα από το Δήμαρχο να δούμε το ενδεχόμενο να συναντηθούμε με τον Εισαγγελέα έτσι ώστε να μας κατευθύνει για τις επόμενες μας ενέργειες γιατί θεωρούμε ότι οι αποκλίσεις αυτές πλήττουν πέραν του οικονομικού τμήματος που συζητάμε αλλά και την αξιοπιστία της επιχείρησης αλλά προπάντων πλήττουν κοινωνικά στρώματα τα οποία έρχονται με συνέπεια και καταβάλλουν τις υποχρεώσεις τους απέναντι στην επιχείρηση. Μετά από τη συζήτηση που είχαμε με την κα. Εισαγγελέα, μας ζήτησε συγκεκριμένους ελέγχους που πρέπει να κάνουμε και να εγκαταστήσουμε μία δομημένη επιστημονική και από τις δύο πλευρές και από το οικονομικό κομμάτι και από το νομικό που εμείς θα καταθέσουμε σύντομα για να έχουμε τα αποτελέσματα τους.” 

Πηγή: www.aftodioikisi.gr

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 20, 2023

Μελέτη προτείνει την κατάργηση των Πύργων Ελέγχου σε Ρόδο και Κω και αντικατάσταση τους με συστήματα εικονικού τηλεχειρισμού


 

Την έντονη αντίδραση των εργαζομένων Αεροναυτιλίας στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» έχει προκαλέσει μελέτη του υπουργείου Μεταφορών, που προτείνει κατάργηση των Πύργων Ελέγχου σε 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων της Ρόδου και της Κω.

Σημειώνεται ότι οι Πύργοι Ελέγχου και οι εργαζόμενοι, βάσει της μελέτης, θα αντικατασταθούν με συστήματα εικονικού τηλεχειρισμού  (Remote Tower Control), που θα χειρίζονται αεροελεγκτές από την Αθήνα.

«Αυτό μπορεί να γίνει μόνο σε αεροδρόμια με ελάχιστη κυκλοφορία» δήλωσε στην ΕΡΤ Νοτίου Αιγαίου ο πρόεδρος των εργαζομένων Αεροναυτιλίας του αεροδρομίου «Διαγόρας», Αντώνης Ελευθεριάδης, σημειώνοντας ότι σε αεροδρόμια με την κυκλοφορία της Ρόδου και της Κω δεν έχει γίνει ποτέ και πουθενά.

Ανέφερε ότι δεν μπορεί να εξαλειφθεί ο ανθρώπινος παράγοντας, τονίζοντας ότι μόνο αυτός μπορεί να διαχειριστεί την εναέρια κυκλοφορία και όταν υπάρχει πρόβλημα το επιλύει.

«Στο αεροδρόμιο της Ρόδου, τους θερινούς μήνες, προσγειώνεται αεροπλάνο κάθε ένα και δύο λεπτά, παράλληλα υπάρχουν αεροδιακομιδές και καθημερινά παραβιάσεις από τουρκικά αεροσκάφη. Μπορεί ένας αεροελεγκτής μέσα από μία οθόνη, από την Αθήνα, να διαχειριστεί αυτή την κατάσταση;» διερωτήθηκε, επισημαίνοντας ότι αυτό είναι αδύνατο.

Ανέφερε δε, ότι τον κώδωνα του κινδύνου για τη συγκεκριμένη μελέτη  κρούει -με επιστολή της προς την κυβέρνηση- η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, κάνοντας λόγο για τον κίνδυνο κυβερνο-επιθέσεων και  ζητώντας να ληφθεί υπόψη η γεωγραφική στρατηγική θέση των αεροδρομίων του Αιγαίου.

Ο κ. Ελευθεριάδης σημείωσε ότι η μελέτη, για την οποία -όπως τόνισε- δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες έρευνες ασφαλείας, κόστισε 77 εκατομμύρια ευρώ.

«Αντί να δώσουν χρήματα για να αναβαθμίσουν τα συστήματα Ραντάρ, δίνουν 77 εκατομμύρια για μια μελέτη που θα πεταχτεί στα σκουπίδια» είπε, θυμίζοντας ότι το Ραντάρ της Ρόδου, που κάηκε προ τεσσάρων ετών, ακόμα δεν έχει αποκατασταθεί.

«Και είναι κόστους 5 έως 8 εκατομμυρίων ευρώ» υπογράμμισε. 


Πηγή: ertnews.gr

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 29, 2023

Π. Γαλανού: Στο Νοσοκομείο Ρόδου υπάρχει κλινική που μετατράπηκε σε μαγαζί


Σε σοβαρές καταγγελίες, με αφορμή την ακύρωση των τακτικών χειρουργείων -λόγω έλλειψης αναισθησιολόγων- προχώρησε σήμερα, μιλώντας στην ΕΡΤ Νοτίου Αιγαίου, η πρόεδρος των νοσοκομειακών γιατρών Ρόδου και Διευθύντρια του Αναισθησιολογικού Τμήματος, Πολύμνια Γαλανού. 

Σημειώνεται, ότι από τις 20 Σεπτεμβρίου στο Νοσοκομείο Ρόδου εξυπηρετούνται μόνο έκτακτα χειρουργικά περιστατικά, γεγονός, που έχει προκαλέσει την αγανάκτηση των ασθενών. 

«Όταν βάζουμε πελατάκια στα χειρουργεία ως έκτακτα, ενώ δεν είναι, οι λίστες μένουν πίσω» ανέφερε, σημειώνοντας ότι «ψαρεύονται άτομα μέσα από τη λίστα, ενώ κάποιοι περιμένουν δύο χρόνια». 

Έκανε λόγο για κλινική, που έχει μετατραπεί σε μαγαζί, από την οποία θεωρεί, ότι διέρρευσε το έγγραφο για την ακύρωση των τακτικών χειρουργείων, τονίζοντας ότι οι υπεύθυνοι δεν φοβούνται τίποτα, γιατί έχουν πίσω τους οργανώσεις και κυκλοφορούν με επώνυμους και πολιτικούς. 

Επισήμανε, ότι “οι αναισθησιολόγοι αποχώρησαν από το Νοσοκομείο γιατί είχαν «νταβατζήδες» από πάνω τους και όχι συναδέλφους, ενώ χαρακτήρισε θράσος, που διώκεται ποινικά τη δημοσιοποίηση του εγγράφου της προς τη διοίκηση”. 


Πηγή: www.ertnews.gr


Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 27, 2023

Ρόδος: Κινητοποίηση αύριο από τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας-Νέες καταγγελίες για το κτίριο της Ακαδημίας


 

Την διενέργεια προσεισμικού ελέγχου σε όλα τα σχολικά κτίρια, που να συνοδεύεται από την έκδοση πιστοποιητικών καταλληλότητας, ζήτησε χθες σε συνέντευξη Τύπου, το προεδρείο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρόδου. 

Κατήγγειλαν μάλιστα ότι σε έλεγχο που διενεργήθηκε, από συνεργείο του Δήμου, στο σχολικό συγκρότημα της Ακαδημίας, μετά το ατύχημα της εκπαιδευτικού, διαπιστώθηκε ότι πρέπει να αντικατασταθεί το σύνολο των κουφωμάτων γιατί είναι σάπια. Επίσης κατήγγειλαν ότι οι διευθυντές των σχολείων που στεγάζονται στην Ακαδημία, έχουν επανειλημμένα υποβάλλει αιτήματα και υπομνήματα στον Δήμο Ρόδου για τα προβλήματα του κτιρίου. 

Σε ό,τι αφορά στα κενά, αναφέρθηκε ότι υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν ξεκινήσει το ολοήμερο πρόγραμμα λόγω ελλείψεων στη γενική αγωγή, ενώ στην ειδική, από τα 171 παιδιά που δικαιούνται παράλληλη στήριξη, καλύφθηκαν μόλις τα 40. 

Οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί του νησιού, διοργανώνουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών και γονέων, για το κτιριακό και τα κενά σε γενική και ειδική αγωγή, στα γραφεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στο κτίριο της ΔΟΥ Ρόδου, αύριο στη 1.30 το μεσημέρι. 



ΣύνταξηΜαριέττα Γαβριλιώτη

Πηγή: www.ertnews.gr

Σάββατο, Αυγούστου 26, 2023

Τραμπούκικη επίθεση εναντίον του Κώστα Βαξεβάνη – Τραυματίστηκε σοβαρά συγγενικό του πρόσωπο



Τραμπούκικη επίθεση δέχθηκε, ο δημοσιογράφος και εκδότης του Documento, ενώ δειπνούσε με την οικογένειά του κατά τις διακοπές του στην Εύβοια. Η επίθεση έγινε μπροστά στην οκτάχρονη κόρη του και κατέληξε σε τραυματισμό μέλους της οικογένειας (της πεθεράς του) το οποίο μεταφέρθηκε με σοβαρά χτυπήματα στο πρόσωπο στο Κέντρο Υγείας Αλιβερίου και στη συνέχεια στο νοσοκομείο Χαλκίδας. 

Γύρω στις εννιά το βράδυ της Παρασκευής, ο δημοσιογράφος έφτασε σε εστιατόριο στην Αμάρυνθο της Εύβοιας για οικογενειακό δείπνο. Λίγο αργότερα εμφανίστηκε ένα άγνωστο πρόσωπο στο διπλανό τραπέζι το οποίο αντί να κάτσει κινήθηκε προς το μέρος του δημοσιογράφου. Στάθηκε πάνω από το τραπέζι του Κώστα Βαξεβάνη και άρχισε να τον βρίζει χυδαία. Συγκεκριμένα ο άγνωστος έλεγε επί ώρα στο δημοσιογράφο παρουσία δεκάδων άλλων που βρίσκονταν στο εστιατόριο «είσαι ένας ξεφτιλισμένος , θα σε τακτοποιήσω αλλά όχι τώρα. Βρομιάρη που τόλμησε να γράψεις για μένα επειδή έχω λεφτά στην Ελβετία». 

Ο Κώστας Βαξεβάνης είπε στον άγνωστο ότι δεν γνωρίζει ποιος είναι και τι λέει και του ζήτησε να σεβαστεί ότι όλα αυτά τα έκανε μπροστά σε ένα ανήλικο κοριτσάκι που ήδη ήταν έντρομο με την παρουσία του. Ο άγνωστος συνέχισε τις απειλές και τις βρισιές και όταν ο δημοσιογράφος του επισήμανε ότι ούτε τον γνωρίζει ούτε ξέρει για τι του μιλάει και αν έχει πρόβλημα να πάει στη Δικαιοσύνη ο τραμπούκος συνέχισε να απειλεί λέγοντας επίσης «ξεφτιλισμένε έβγαλες το όνομά μου στη λίστα Λαγκάρντ, θα σου δείξω εγώ». 

Παριστάμενοι του ζήτησαν να αποχωρήσει αλλά αυτός συνέχισε να βρίζει και να απειλεί. Τότε παρενέβη η σύζυγος του δημοσιογράφου, η οποία κρατούσε στην αγκαλιά τους την κόρη τους και του ζήτησε και αυτή να αποχωρήσει γιατί αν κάποιος είναι κλέφτης ή αν έχει αδικηθεί, είναι δουλειά της Δικαιοσύνης και είναι απαράδεκτος να επιτίθεται δημόσια σε μια οικογένεια και έναν άνθρωπο που κάνει τη δουλειά του. Τότε ο άγνωστος κινήθηκε εναντίον της συζύγου του Βαξεβάνη και του παιδιού της, σπρώχνοντας ανθρώπους που του ζητούσαν να αποχωρήσει. Η λεκτική επίθεση όμως μετατράπηκε σε χειροδικία. Ο τραμπούκος επιχείρησε να χτυπήσει τη σύζυγο του Κώστα Βαξεβάνη η οποία είχε το παιδί αγκαλιά και την τελευταία στιγμή, προσπάθησε να εμποδίσει την επίθεσή του η μητέρα της, η οποία δέχθηκε γροθιές στο πρόσωπο. 

Στη συνέχεια μέσα στην κατακραυγή των παριστάμενων, ο άγνωστος τράπηκε σε φυγή. Η πεθερά του δημοσιογράφου διεκομίσθη στο Κέντρο Υγείας Αλιβερίου όπου διαπιστώθηκαν τα τραύματα και στη συνέχεια στο Νοσοκομείο Χαλκίδας όπου παρέμεινε έως τα ξημερώματα του Σαββάτου. 

Από τις μαρτυρίες των ανθρώπων που ήταν παρόντες στην επίθεση, προκύπτει ότι ο τραμπούκος ονομάζεται Μιχάλης Στασινόπουλος και είναι γνωστός στην περιοχή όπου έχει εξοχικό. Δίνει μάλιστα την εντύπωση ότι πρόκειται για τον γνωστό επιχειρηματία της ΒΙΟΧΑΛΚΟ. Από τη δημοσιογραφική έρευνα όμως προκύπτει ότι δεν είναι αυτός , ότι ένας μακρινός συγγενής του. 

Η παραδοχή του ότι ήταν στη λίστα Λαγκάρντ, οδήγησε στην ταυτότητά του μέσα από την έρευνα στη λίστα. Σύμφωνα με όσα είχε δημοσιεύσει ο Κώστας Βαξεβάνης στο περιοδικό HOT DOC που αποκάλυψε τη λίστα τον Οκτώβριο του 2012, πραγματικά υπήρχε το όνομα Μιχάλης Στασινόπουλος σε λογαριασμό της HSBC , ως κάτοχος ποσού εκατομμυρίων μαζί με τον πατέρα του και άλλα μέλη της οικογένειας . Ο συγκεκριμένος Μιχάλης Στασινόπουλος , δεν είχε σχέση με τον γνωστό επιχειρηματία, αλλά φαίνεται να έχει σχέση με επιχείρηση εμπορίας και επεξεργασίας μετάλλου στην οδό Πειραιώς. Από τα τηλέφωνα που έχει δηλώσει στο λογαριασμό της HSBC, ο Βαξεβάνης προχώρησε στην ταυτοποίησή του, αφού φαίνονται να ανήκουν στη συγκεκριμένη εταιρεία. 

Οι δικηγόροι του Κώστα Βαξεβάνη, έχουν συλλέξει ήδη όλα τα αποδεικτικά στοιχεία της επίθεσης αλλά και της ταυτότητας του δράστη και θα απευθυνθούν στις Αρχές. 

Μετά την επίθεση ο εκδότης δήλωσε στο Documento:

«Aυτό που συνέβη δεν είναι μόνο προσωπικό θέμα. Το γεγονός ότι υπήρξε μια τραμπούκικη επίθεση μπροστά στην κόρη μου που έχει υποστεί σοκ, είναι η μία πλευρά του θέματος που χαρακτηρίζει έναν άθλιο και δειλό τραμπούκο. Υπάρχει όμως και μια άλλη πλευρά. Αφορά κάθε δημοσιογράφο που κάνει τη δουλειά του. Η δημοσιογραφία είναι σε δίωξη στη χώρα. Δημοσιογράφοι τραμπουκίζονται , απειλούνται, εκφοβίζονται και δολοφονούνται. Δεν είναι τυχαίο που ένας τύπος, έντεκα χρόνια μετά την αποκάλυψη της λίστας Λαγκάρντ, ενός σκανδάλου που συγκλόνισε τη χώρα δηλαδή, επέλεξε να επιτεθεί σε εμένα και την οικογένειά μου και μάλιστα δημόσια και χωρίς φόβο για τις επιπτώσεις. Η συγκεκριμένη πράξη είναι αποτέλεσμα της προσπάθειας που γίνεται να ενοχοποιηθεί η δημοσιογραφία και η δουλειά του δημοσιογράφου. Ένας τύπος που δεν κατέφυγε στη Δικαιοσύνη ως θιγόμενος, αποφάσισε να τραμπουκίσει γιατί απλώς καταλαβαίνει ότι είναι συμβατός με το κλίμα . Όταν υπουργοί και ο πρωθυπουργός επιτίθενται σε δημοσιογράφους, το επόμενο στάδιο είναι ο κάθε τραμπούκος να θεωρεί ότι είναι νομιμοποιημένος να δέρνει και να σκοτώνει δημοσιογράφους επειδή αποκάλυψαν όσα έκανε. Όση ευθύνη έχει ο τραμπούκος που επιτέθηκε στην οικογένειά μου, έχουν και όσοι διαμορφώνουν αυτό το κλίμα δικαιολόγησής του. Πριν από δύο χρόνια αποκαλύφθηκε συμβόλαιο θανάτου εναντίον μου και παρά τη διεθνή κατακραυγή η κυβέρνηση δεν έκανε ούτε δήλωση καταδίκης. Αυτό τα λέει όλα» 


Νεότερες ειδήσεις=> www.documentonews.gr

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More