Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη, Ιουνίου 24, 2026

Κάθε μέρα και ένα σκάνδαλο με εμπλοκή της ΝΔ...

Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν σκάνδαλα. Και όμως κάθε μέρα ακούμε και για ένα 


Η είδηση για το ένταλμα σύλληψης σε βάρος του Δημήτρη Αβραμόπουλου δεν ήρθε ακριβώς στην καλύτερη στιγμή για τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη. 

Ο ίδιος βεβαίως επιμένει ότι όλα ήταν νόμιμα και ηθικά, αλλά όπως και να το κάνουμε το να πληρώνεσαι από μια ΜΚΟ, χιλιάδες ευρώ κάθε μήνα, έστω και με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όταν αυτή η ΜΚΟ είναι γνωστό ότι ήταν ένας από τους τρόπους που το Κατάρ διοχέτευε πόρους για να εξασφαλίσει θετικές εκτιμήσεις για την κατάσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη διαδρομή προς το Μουντιάλ του 2022, αν μη τι άλλο γεννά σοβαρά ερωτήματα. 

Κατά κοινή ομολογία η υπόθεση Qatargate απέδειξε, για να παραφράσουμε τον Σαίξπηρ, ότι «κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο των Βρυξελλών», καθώς αφορούσε ακριβώς την εκτεταμένη εξαγορά θετικών εισηγήσεων από ένα ξένο κράτος που ήθελε να «κουκουλώσει» το γεγονός ότι παραβίαζε συστηματικά ανθρώπινα δικαιώματα. 

Και εάν μάλιστα επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες ότι η σχετική δικογραφία περιλαμβάνει και άλλον Έλληνα πολιτικό, τότε κορυφαίο στέλεχος της Επιτροπής και σήμερα σε κυβερνητική θέση, οι συνειρμοί θα είναι ακόμη πιο έντονοι. 

Γιατί μπορεί όλα αυτά να αφορούν κυρίως τις Βρυξέλλες, αλλά αφορούν και την πολιτική οικογένεια της ΝΔ, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (όπως και μερίδα των Ευρωσοσιαλιστών), οπότε σε τελική ανάλυση την κυβερνητική παράταξη αφορούν. 

Το γεγονός δε, γιατί οι συμπτώσεις δεν έχουν τελειωμό, ότι όλα αυτά έγιναν την ημέρα που καταδικάστηκε από το Πρωτοδικείο, μια πρώην ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου επιδεινώνει το κλίμα. Και παρεμπιπτόντως δεν καταδικάστηκε για «ένα email», όπως προκλητικά υποστήριξε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, αλλά για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων 25.500 αποδήμων που είχαν εμπιστευτεί τα ευαίσθητα δεδομένα τους στο ελληνικό κράτος προκειμένου να ψηφίσουν επιστολικά. 

Και όλα αυτά λίγες μέρες μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου των πολεοδομιών που αποκαλύπτουν ότι άνθρωποι με σχέση με τον κομματικό μηχανισμό της Νέας Δημοκρατίας εμπλέκονται σε συναλλαγές για την «διευκόλυνση» οικοδομικών έργων, ένα σκάνδαλο που έχει ήδη οδηγήσει στην αποπομπή δύο γενικών γραμματέων υπουργείων (που είναι πολιτικές και όχι διοικητικές θέσεις). 

Εάν σε όλα αυτά προσθέσουμε τις άλλες υποθέσεις που είναι ανοιχτές, από τα Τέμπη μέχρι τον ΟΠΕΚΕΠΕ, αλλά και τις διαρκείς αδιάψευστες αποδείξεις ότι οι υποκλοπές οργανώθηκαν και συντονίστηκαν από το Μέγαρο Μαξίμου, έχουμε την εικόνα μιας από τις πιο θεσμικά παραβατικές κυβερνήσεις που γνώρισε αυτή η χώρα. 

Μια κυβέρνηση για την οποία δεν περνάει μία μέρα που δεν αποκαλύπτεται ένα ακόμη στοιχείο για ένα από τα πολλά σκάνδαλα στα οποία εμπλέκονται στελέχη της. 

Μια κυβέρνηση που επιμένει να χρησιμοποιεί την κοινοβουλευτική πλειοψηφία που διαθέτει, τη χειραγώγηση της δικαιοσύνης και τη χρηματοδότηση με δημόσιους και ευρωπαϊκούς πόρους ενός φιλοκυβερνητικού μηντιακού οικοσυστήματος, ως ασυλία για την παραβατικότητά της. 

Μια κυβέρνηση που αρνείται συστηματικά να αναλάβει την ευθύνη για τις επιλογές της και να δώσει εξηγήσεις στην ελληνική κοινωνία για όλα αυτά που της καταλογίζονται, εθίζοντας το εκλογικό σώμα στην αντίληψη ότι η διαφθορά είναι ενδημική και η εξουσία είναι ταυτόχρονα και εξασφάλιση ατιμωρησίας. 

Και εδώ υπάρχει ένα κρίσιμο ερώτημα. Γιατί η κυβέρνηση επιδεικνύει αυτή την τόσο ανοιχτά κυνική προσέγγιση, αυτή την άρνηση ανάληψης ευθύνης, αυτή την απουσία λογοδοσίας; Και το λέω γιατί η πιο φυσιολογική αντίδραση θα ήταν να προσπαθήσει να κάνει damage control, να πει ότι ήταν απλώς κάποια «σάπια μήλα», να προσφέρει κάποια εξιλαστήρια θύματα. Ωστόσο, εδώ έχουμε το ακριβώς αντίθετο: μια κυβέρνηση που ουσιαστικά μας λέει «στα μούτρα» ότι «θα κάνουμε ό,τι θέλουμε και λογαριασμό δεν θα δώσουμε σε κανένα». 

Νομίζω ότι o λόγος είναι ότι θέλει να ταυτίσει την εξουσία με αυτού του είδους τον κυνισμό και εμμέσως να πει ότι όποιος και να ήταν στην εξουσία, τα ίδια θα έκανε. 

Μόνο που αυτό ακριβώς είναι και το μεγάλο λάθος που κάνει αυτή η κυβέρνηση. Γιατί αυτό το «όλοι ίδιοι είναι», δεν είναι το ισχυρό της σημείο, είναι, στην πραγματικότητα, η αχίλλειος πτέρνα της. Για τον πάρα πολύ απλό λόγο ότι δεν είναι όλοι ίδιοι. 

Δεν έρχονται όλοι στην εξουσία με σκοπό «να πιάσουν την καλή». Δεν θεωρούν αυτονόητο συμπλήρωμα της άσκησης πολιτικής την εξυπηρέτηση συμφερόντων. Δεν αντιμετωπίζουν όλοι τη νομοθέτηση ως συναλλαγή. Δεν συγκροτούν τον κρατικό μηχανισμό με στελέχη που απαιτούν «να μη βγουν χαμένα» από την όλη εμπλοκή τους με την κυβερνητική διαχείριση. Δεν επιδιώκουν να χειραγωγήσουν θεσμούς και να υπονομεύσουν τη δημοκρατική διαδικασία. 

Και αυτό το λάθος έρχεται να συναντήσει ένα άλλο λάθος: την εκτίμηση ότι η κοινωνία δεν νοιάζεται για τα θέματα που αφορούν την ηθική πολιτική. Γιατί είναι αλήθεια ότι οι άνθρωποι πρωτίστως νοιάζονται για το μεροκάματο και για το ενοίκιο, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν καταλαβαίνουν ότι η διαφθορά και η κλεπτοκρατία σε βάρος τους λειτουργεί και στηρίζεται στη διασπάθιση πόρων, που κανονικά θα έπρεπε να πηγαίνουν για την κάλυψη κοινωνικών αναγκών. 

Και για αυτόν τον λόγο να είναι βέβαιοι στην κυβέρνηση ότι οι πολίτες όταν έρθει η ώρα και τα σκάνδαλα θα θυμηθούν και τη διαφθορά. 

Πάνω από όλα θα ψηφίσουν με βάση την εκτίμηση ότι δεν είναι όλοι ίδιοι… 


Πηγή: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος / in.gr

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 21, 2022

Politico: Επείγουσα έρευνα για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο πραγματοποιεί η Κομισιόν


Τελεσίγραφο λίγων ωρών από την πρόεδρο της Κομισιόν προς τα μέλη της να απαντήσουν εάν είχαν επικοινωνία με τον Δ. Αβραμόπουλο το 2021 


Επείγουσα έρευνα φέρεται να διέταξε η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν σχετικά με τον πρώην επίτροπο Δημήτρη Αβραμόπουλο, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει η ευρωπαϊκή υπηρεσία του Politico.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Politico, η κ. Φον ντερ Λάιεν, ξεκινά επείγουσα έρευνα σχετικά «με τις επαφές ευρωπαίων αξιωματούχων με τον πρώην επίτροπο Δημήτρη Αβραμόπουλο, ο οποίος έχει βρεθεί στο επίκεντρο φημών περί διαφθοράς σχετικά με την επιρροή του Κατάρ στις Βρυξέλλες». Το δημοσίευμα αναφέρει επίσης, ότι η Κομισιόν ζητά από τον Δημήτρη Αβραμόπουλο προσωπικά να εξηγήσει πώς συμμορφώθηκε με τους κανόνες της ΕΕ σχετικά με το lobbying. 

To ρεπορτάζ του Politico το οποίο υπογράφουν οι Eddy Wax και Νεκταρία Σταμούλη, επικαλείται email το οποίο φαίνεται να εστάλη νωρίτερα την Τετάρτη, και στο οποίο αξιωματούχος της ΕΕ ρωτά εάν μέλη του Σώματος των Επιτρόπων ή υπάλληλοι των επιτρπων είχαν αλληλεπιδράσει με τον Δημήτρη Αβραμόπουλο ή το Fight Impunity κατά την περσινή χρονιά. 

Στους παραλήπτες δόθηκε προθεσμία μόνο μέχρι τα μέσα του πρωινού για να απαντήσουν.

«Είχε το μέλος ή το Υπουργικό Συμβούλιο σας οποιαδήποτε αλληλεπίδραση (αλληλογραφία, συναντήσεις, επαφές) με τον Πρώην Επίτροπο Αβραμόπουλο την περίοδο 3 Φεβρουαρίου 2021 και 1 Δεκεμβρίου 2021 υπό την ιδιότητά του ως επίτιμου μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της AITJ[;]» Ο αξιωματούχος έκανε την ίδια ερώτηση σχετικά με οποιαδήποτε επικοινωνία με άλλους εκπροσώπους του Fight Impunity ή με τον Αβραμόπουλο «υπό οποιαδήποτε άλλη ιδιότητα» κατά τη διάρκεια της χρονικής περιόδου, «και εάν ναι, για να μας ενημερώσετε για το θέμα αυτής της αλληλεπίδρασης».

Η Jivka Petkova, η διευθύντρια συντονισμού και διοίκησης ζήτησε οι απαντήσεις να υποβληθούν απαντήσεις μέχρι τις 10:30 π.μ. σήμερα Τετάρτη 21/12/2022.

Από την πλευρά της, η αναπληρώτρια εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Dana Spinant, δήλωσε: «Στέλνουμε [στον Δ. Αβραμόπουλο] μια επιστολή σήμερα για να τον ρωτήσουμε πώς πληρούσε τις προϋποθέσεις για την εξουσιοδότηση που του δώσαμε για αυτή τη δραστηριότητα μετά την εντολή [στο Fight Impunity]». 

«Λέγαμε από την αρχή ότι εξετάζουμε συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ του πρώην Επιτρόπου Αβραμόπουλου και μελών της Κομισιόν», πρόσθεσε η Spinant, λέγοντας ότι η Επιτροπή δεν σχολιάζει εσωτερικά email.

Κομισιόν: Πράγματι επισκέφτηκε διάφορους Επιτρόπους «εθιμοτυπικά» – Δεν εκπροσωπούσε τη ΜΚΟ

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, ο Επικεφαλής Εκπρόσωπος της Κομισιόν, Ερίκ Μαμέρ ερωτηθείς σχετικά, απάντησε: «Έχουμε πραγματοποιήσει (όπως είπα τη Δευτέρα) εσωτερικούς ελέγχους εντός της Επιτροπής σε σχέση με τον πρώην Επίτροπο Αβραμόπουλο για τις μετά τη θητεία δραστηριότητές του. Πράγματι όπως είπατε και σημειώνουμε, επισκέφθηκε διάφορους Επιτρόπους τις ημερομηνίες 15 με 17 Νοεμβρίου 2021 κάτι το οποίο οι Επίτροποι περιγράφουν ως μικρής διάρκειας εθιμοτυπικές επισκέψεις, κυρίως σε πρώην συναδέλφους ή στην διάδοχό του, Ίλβα Γιόχανσον, ή σε μια παλιά γνώριμη τη Στέλλα Κυριακίδου» ανάφερε ο Επικεφαλής Εκπρόσωπος της Κομισιόν, Ερίκ Μαμέρ ερωτηθείς σχετικά με συναντήσεις του κ. Αβραμόπουλου με Επιτρόπους, αλλά και με το εάν συζητήθηκαν θέματα όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα ή το Κατάρ.

Ο κ. Μαμέρ συμπλήρωσε ότι «σε καμία από αυτές τις συναντήσεις από ότι καταλαβαίνουμε δεν εκπροσωπούσε την ΜΚΟ για την οποία είχε ζητήσει μετά-θητεία εξουσιοδότηση» σημειώνοντας επίσης ότι δεν συζητήθηκαν ζητήματα όπως αυτά που τέθηκαν στην ερώτηση. Παράλληλα, ο Επικεφαλής Εκπρόσωπος της Κομισιόν έκανε λόγο επίσης για συναντήσεις με πρώην συναδέλφους «για μικρής διάρκειας ιδιωτικές συζητήσεις, ειδικότερα όταν αυτοί οι συνάδελφοι ήταν στην Ελλάδα».

«Ωστόσο, η Επιτροπή γράφει στον πρώην Επίτροπο Αβραμόπουλο για την απόκτηση περαιτέρω πληροφοριών σχετικά με το πώς σεβάστηκε τις προϋποθέσεις που ορίζονται για τη μετά-θητεία δραστηριότητά του και του ζητάμε επίσης να παρέχει πληροφορίες σχετικά με το πώς εκπροσώπησε αυτή την ΜΚΟ κατά τη διάρκεια μεταξύ της ημερομηνίας εξουσιοδότησης και το τέλος της περιόδου» που είχε υποχρέωση να δεσμεύεται από κανόνες της Επίτροπής προσέθεσε ο Ερίκ Μαμέρ. 

Τελευταία Νέα>ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ => koutipandoras.gr



Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More