Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΑΤΜΟΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΑΤΜΟΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή, Απριλίου 05, 2026

Πάσχα: Πού θα πάνε οι Έλληνες – Η Πάτμος στους top προορισμούς

Σε γνώριμους προορισμούς με έντονο θρησκευτικό και παραδοσιακό αποτύπωμα στρέφονται οι Έλληνες για το Πάσχα 



Από τα λιθόστρωτα νησιών του Αιγαίου μέχρι τους βράχους των Μετεώρων και τις φιλαρμονικές της Κέρκυρας, το ελληνικό Πάσχα παραμένει μια βαθιά βιωματική εμπειρία που συνδυάζει πίστη, παράδοση και ταξίδι. Και φέτος, είναι πολλοί οι Έλληνες που ετοιμάζονται να αφήσουν τις πόλεις, αναζητώντας προορισμούς όπου η Μεγάλη Εβδομάδα διατηρεί τον αυθεντικό της χαρακτήρα και η Ανάσταση αποκτά ξεχωριστό νόημα. 

Οι κρατήσεις για το Πάσχα 

Σε ό,τι αφορά τα οργανωμένα ταξίδια ωστόσο, ο Λύσανδρος Τσιλλίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού (FedHATTA), περιγράφει μια συγκρατημένη εικόνα αλλά επισημαίνει ότι, παρά τις διεθνείς συγκυρίες, η πασχαλινή έξοδος των Ελλήνων διατηρείται, με το ενδιαφέρον να κατευθύνεται σε προορισμούς με έντονο θρησκευτικό και παραδοσιακό αποτύπωμα. 

Όπως αναφέρει, η αγορά κινείται με αργούς ρυθμούς αλλά θα εξελίσσεται σταδιακά κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, χωρίς έντονες μεταβολές, ενώ ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι δεν καταγράφονται ακυρώσεις. 

Οι Έλληνες ταξιδιώτες στρέφονται σε γνώριμους πασχαλινούς προορισμούς σε όλη τη χώρα, από την Τήνο, το Ναύπλιο και τα Τζουμέρκα μέχρι τη Μάνη, τα Μετέωρα, τη Ζάκυνθο, την Κέρκυρα, τη Σύρο και την Κρήτη, επιλέγοντας τόπους όπου τα ήθη και τα έθιμα παραμένουν ζωντανά και η κατάνυξη της Μεγάλης Εβδομάδας βιώνεται αυθεντικά. 

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σε ό,τι αφορά θρησκευτικούς προορισμούς του εξωτερικού, οι Έλληνες φέτος δεν ταξιδεύουν στα Ιεροσόλυμα, που αποτελούν σημείο αναφοράς για τον θρησκευτικό τουρισμό, λόγω της κατάστασης στην περιοχή αλλά στρέφονται σε άλλους προορισμούς όπως η Κύπρος, το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και η περιοχή του Σινά, όπου συνεχίζονται τα οργανωμένα ταξίδια θρησκευτικού χαρακτήρα. 

Η μοναδική κατανυκτική ατμόσφαιρα 

Σε αυτό το πλαίσιο, η Πάτμος διατηρεί τον ιδιαίτερο συμβολισμό της ως «νησί της Αποκάλυψης», προσελκύοντας επισκέπτες που επιθυμούν να ζήσουν τη Μεγάλη Εβδομάδα σε ένα περιβάλλον βαθιάς πνευματικότητας. Όπως επισημαίνει ο δήμαρχος Πάτμου, Νικήτας Τσαμπαλάκης, το νησί ετοιμάζεται να υποδεχθεί επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν «τη μοναδική κατανυκτική ατμόσφαιρα» των ημερών. Ξεχωριστή στιγμή αποτελεί η τελετή του Ιερού Νιπτήρα τη Μεγάλη Πέμπτη, ένας βαθιά συμβολικός θεσμός που αναπαριστά την ταπείνωση και την αγάπη του Χριστού, συγκεντρώνοντας κάθε χρόνο πλήθος πιστών. 

«Ως Δημοτική Αρχή, έχουμε προχωρήσει στον απαραίτητο σχεδιασμό και στις ενέργειες που απαιτούνται, ώστε το νησί να είναι πλήρως προετοιμασμένο να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες της περιόδου, διασφαλίζοντας την εύρυθμη λειτουργία, την ασφάλεια και την καλύτερη δυνατή εμπειρία για όλους», αναφέρει ο δήμαρχος Πάτμου μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και επισημαίνει ότι η Πάτμος, με τη βαθιά θρησκευτική της παράδοση και τη μοναδική της φυσική ομορφιά, αποτελεί έναν προορισμό που συνδυάζει κατάνυξη, φιλοξενία και αυθεντικότητα.

Αυθεντική εμπειρία 

Στην ηπειρωτική Ελλάδα, η Καλαμπάκα και τα Μετέωρα συνεχίζουν να αποτελούν έναν από τους κορυφαίους πασχαλινούς προορισμούς. Ο δήμαρχος Μετεώρων, Λευτέρης Αβραμόπουλος, τονίζει ότι «ο δήμος Μετεώρων, η Καλαμπάκα, τα επιβλητικά Μετέωρα, αλλά και τα χωριά μας, αποτελούν διαχρονικά έναν από τους κορυφαίους πασχαλινούς προορισμούς της χώρας μας, προσελκύοντας κάθε χρόνο χιλιάδες επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Και φέτος, είμαστε απόλυτα έτοιμοι να τους υποδεχτούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, προσφέροντας υψηλό επίπεδο φιλοξενίας και αυθεντικές εμπειρίες σε κάθε γωνιά του τόπου μας».

Η μοναδική ατμόσφαιρα της περιοχής, σε συνδυασμό με τη βαθιά θρησκευτική κατάνυξη που αποπνέουν τα Μετέωρα, δημιουργούν το ιδανικό περιβάλλον για να βιώσει κανείς το ελληνικό ορθόδοξο Πάσχα με τρόπο αυθεντικό και συγκινητικό, όπως αναφέρει ο κ. Αβραμόπουλος. 

Οι Ιερές Μονές, τα ήθη και τα έθιμα, οι λειτουργίες της Μεγάλης Εβδομάδας και η ζωντανή παράδοση, τόσο στην πόλη όσο και στα χωριά, συνθέτουν μια εμπειρία πραγματικά μοναδική.

Σε ό,τι αφορά την τουριστική κίνηση για τις ημέρες του Πάσχα, οι πληρότητες στα καταλύματα κινούνται ήδη σε υψηλά επίπεδα, αγγίζοντας το 80% ενώ αναμένεται περαιτέρω αύξηση τις επόμενες ημέρες.

Εντυπωσιακά έθιμα

Ιδιαίτερα ζωντανή είναι και η εικόνα στην Κέρκυρα, έναν από τους πιο εμβληματικούς πασχαλινούς προορισμούς της χώρας. Σύμφωνα με τον Δημήτρη Αμβροσιάδη, έφορο Δημοσίων Σχέσεων της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας, το ενδιαφέρον για το νησί παραμένει έντονο, με τη ζήτηση να ενισχύεται το τελευταίο διάστημα από κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Οι πληρότητες για το τετραήμερο της Μεγάλης Εβδομάδας φτάνουν το 85%-90%, ενώ σημαντική είναι η παρουσία επισκεπτών από την Ελλάδα αλλά και από βαλκανικές χώρες, κυρίως ορθόδοξων, που επιλέγουν την Κέρκυρα για να ζήσουν το Πάσχα.

Το πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων του νησιού, από την Κυριακή των Βαΐων έως την Ανάσταση, με τις φιλαρμονικές, τις περιφορές των Επιταφίων και τα μοναδικά έθιμα του Μεγάλου Σαββάτου, συνθέτει μια εμπειρία που ξεπερνά τα όρια μιας απλής απόδρασης και μετατρέπεται σε βαθιά πολιτισμικό και συναισθηματικό βίωμα.

«Πολλοί επισκέπτες επιλέγουν να έρθουν κυρίως για τις κορυφαίες στιγμές, όπως οι Επιτάφιοι και η Ανάσταση, χάνοντας ωστόσο το σύνολο της πασχαλινής ατμόσφαιρας που αναπτύσσεται καθ’ όλη τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας. Ουσιαστικά, από την Κυριακή των Βαΐων και έπειτα η ατμόσφαιρα στο νησί είναι κατανυκτική, με τις φιλαρμονικές να ακούγονται παντού και να δημιουργούν ένα κλίμα που αξίζει να το ζήσει κανείς», σημειώνει.






  


Τετάρτη, Ιουλίου 27, 2022

Travel + Leisure: Η Πάτμος στους 15 κορυφαίους προορισμούς του κόσμου


 


Μία ελληνική συμμετοχή περιλαμβάνει ο νέος κατάλογος του περιοδικού Travel + Leisure με τους 15 καλύτερους προορισμούς του κόσμου που προτείνουν οι επαγγελματίες του τουρισμού.

Η καθιερωμένη ετήσια λίστα του δημοφιλούς Αμερικανικού περιοδικού στηρίζεται στις αξιολογήσεις των ειδικών πιστοποιημένων ταξιδιωτικών εμπειρογνωμόνων του μέσου και συμπεριλαμβάνει για το 2022 την Πάτμο.

Σύμφωνα με το αφιέρωμα, η Πάτμος έχει παραμείνει πιστή στον γνήσιο χαρακτήρα και την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της, συνδυάζει τη φινέτσα με μνημεία παγκόσμιας ακτινοβολίας, ενώ ενδείκνυται και για εργασία εξ’ αποστάσεως.

Τη λίστα συμπληρώνουν η Ιαπωνία, η Αυστραλία, η Γαλλική Πολυνησία, η Ινδία, η Ούμπρια της Ιταλίας, η Κένυα, η Τεργέστη, τα χωριά της Μαγιόρκας, το Λονδίνο, η Αλάσκα, η Τοσκάνη, η Σρι- Λάνκα, το glamping στις ΗΠΑ και η κρουαζιέρα στη Μεσόγειο.

«Το νησί της Αποκάλυψης διαθέτει ένα μοναδικό συνδυασμό αυθεντικών εμπειριών και ποιοτικών τουριστικών υπηρεσιών υπό το φως των μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, δηλαδή της Χώρας, του Ιερού Σπηλαίου της Αποκάλυψης και του Μοναστηριού του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου.

Για την τρέχουσα σεζόν, ο προορισμός σημειώνει εξαιρετικές επιδόσεις με πολύ υψηλές πληρότητες για τον Αύγουστο αλλά και τον Σεπτέμβριο, στοχεύοντας σε ένα κοινό με ειδικά ενδιαφέροντα», αναφέρει σε δήλωση του ο δήμαρχος Πάτμου, Λευτέρης Πέντες.

 

Πηγή: hellasjournal.com - Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 23, 2022

Πάτμος: Με μια γιατρό έμεινε το Κέντρο Υγείας!!! - Ερώτηση στη Βουλή του Ν.Σαντορινιού


 

Το ζήτημα της σοβαρής υποστελέχωσης του Κέντρου Υγείας Πάτμου έφερε στη Βουλή ο Νεκτάριος Σαντορινιός με Ερώτησή του προς τον Υπουργό Υγείας, ζητώντας άμεση ενίσχυση του νοσηλευτικού και ιατρικού προσωπικού.

Η Πάτμος είναι ένα νησί με πάνω από 3.000 πληθυσμό και έντονη τουριστική κίνηση. Το Κέντρο Υγείας λειτουργεί και σαν εμβολιαστικό κέντρο, ενώ το νησί δεν έχει καμία ιδιωτική υποδομή ή υπηρεσία Υγείας (πχ. ιδιώτες γιατρούς, μικροβιολογικό εργαστήριο, κα), με αποτέλεσμα οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του επισκέπτονται το ΚΥ καθημερινά ζητώντας βοήθεια για όλα τα θέματα που αντιμετωπίζουν. Ο βουλευτής Δωδεκανήσου υπογραμμίζει, όμως, ότι η πραγματικότητα είναι ότι το Κέντρο Υγείας Πάτμου, οι εργαζόμενοι και οι κάτοικοι του νησιού είναι εξαντλημένοι από την αδιαφορία της Κεντρικής Διοίκησης και τίθεται εν αμφιβόλω η περαιτέρω λειτουργία της βασικής και μοναδικής Δομής Υγείας του νησιού.

Η κυβερνητική έλλειψη πολιτικής στήριξης του ΕΣΥ έχει φτάσει το ΚΥ Πάτμου αυτή τη στιγμή να λειτουργεί μόνο με μια γιατρό ειδικότητας (Γενικής Ιατρικής), η οποία και καλείται να καλύπτει τις ανάγκες των ασθενών αλλά και τα έκτακτα περιστατικά, για όλο το 24ωρο. Οι μέχρι τώρα δυο υπηρετούντες Παθολόγοι στο ΚΥ έχουν ήδη- ή πρόκειται- να μετακινηθούν άμεσα σε άλλες Δομές, για να καλύψουν επιπλέοντα κενά, ενώ η μια αποσπασμένη γιατρός (Επιμελήτρια Ά Γενικής Ιατρός ΤΕΠ), η οποία και έπαιζε καθοριστικό ρόλο στην διατήρηση της εύρυθμης λειτουργίας του Κέντρου, ανακλήθηκε και επέστρεψε ήδη στην προηγούμενη υπηρεσία της.

Επιπλέον, μείζον θέμα για τη λειτουργία του Κέντρου Υγείας Πάτμου αποτελεί και η έλλειψη νοσηλευτικού προσωπικού. Οι μόνο τρεις νοσηλεύτριες που είναι αυτή τη στιγμή εργάζονται, δεν επαρκούν για να καλύψουν τις βάρδιες και τον όγκο των περιστατικών, με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται σοβαρές ελλείψεις και σε αυτόν τον τομέα.

Τα παραπάνω στοιχεία αποδεικνύουν πως η υποβάθμιση και η εγκατάλειψη που έχει υποστεί το ΚΥ Πάτμου και τα νησιά, είναι παραπάνω από προφανείς, και ο φόβος να τεθούν στο άμεσο μέλλον σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές είναι πλέον ορατός. Μπορεί το Σύστημα Υγείας που σχεδιάζει η Κυβέρνηση, μια μόνο γιατρός και τρεις νοσηλεύτριες να επαρκούν για να καλύψουν την Πάτμο, όμως τα πραγματικά γεγονότα δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι στο Κέντρο Υγείας του νησιού έχουν φτάσει στα όρια της εξάντλησης και οι κάτοικοι αμφισβητούν έντονα πια το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.

Τόσο η ρήτρα Νησιωτικότητας, που επιβάλλει στην Πολιτεία να λαμβάνει αποφάσεις συνυπολογίζοντας τις ανάγκες της νησιωτικής χώρας, όσο και ένα ορθολογικό σχέδιο για την αντιμετώπιση των κενών στις νησιωτικές δομές Υγείας, απαιτούν η Κεντρική Διοίκηση να μεριμνά συνεχώς ώστε να μην μείνουν τα νησιά χωρίς την απαραίτητη ιατρονοσηλευτική κάλυψη. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, κατά την τετραετία 2015-2019, και χωρίς να συντρέχει η έντονη ανάγκη αντιμετώπισης της πανδημικής κρίσης, το ΚΥ Πάτμου λειτουργούσε με 2 γιατρούς Παθολόγους, 1 γιατρό Γεν. Ιατρικής, 1 Καρδιολόγο, 1 Παιδίατρο και 8 νοσηλεύτριες, ενώ ιδιαίτερες προσπάθειες έγιναν και για την συνολική ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

Ο Υπουργός Υγείας πρέπει να απαντήσει άμεσα αν γνωρίζει ότι αυτή τη στιγμή η συγκεκριμένη Δομή υπολειτουργεί με μόνο μια γιατρό ειδικότητας να καλείται να εργάζεται καθ΄ όλο το 24ωρο, καθώς είναι υποχρεωμένη να είναι μονίμως σε εφημερία. Αν γνωρίζει για την απαράδεκτη κατάσταση που βιώνουν οι νησιώτες της Πάτμου, οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση στην καθολική ιατρική και νοσηλευτική φροντίδα που τους αναλογεί ως πολίτες αυτής της χώρας. Σε τι άμεσες ενέργειες προτίθενται να προχωρήσουν ώστε να ενισχύσουν το προσωπικό του ΚΥ Πάτμου, με μόνιμες θέσεις νοσηλευτών και μόνιμους ιατρούς ειδικοτήτων και ποιο το σχετικό χρονοδιάγραμμα.

Ο Νεκτάριος Σαντορινιός σχολιάζει ότι η υποβάθμιση των Δομών Υγείας των νησιών από αυτήν την Κυβέρνηση, και μάλιστα στη διάρκεια της πιο δύσκολης υγειονομικά περιόδου που έχει βιώσει η χώρα, δεν έχει τέλος. Τα Νοσοκομεία, τα Κέντρα Υγείας και τα Περιφερειακά Ιατρεία των νησιών, μέρα τη μέρα, αποψιλώνονται, αδειάζουν και αδυνατούν να προσφέρουν τις απαραίτητες υπηρεσίες στους μόνιμους κατοίκους των νησιωτικών περιοχών, οι οποίοι και έχουν πια εδραιωμένο το αίσθημα της εγκατάλειψης. Μετά τις πολλαπλές παρεμβάσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για τα κεντρικά, για την νησιωτική χώρα, Γενικά Νοσοκομεία Κω, Καλύμνου και Ρόδου, σειρά στη λίστα με τις υποβαθμισμένες δομές Υγείας παίρνει το Κέντρο Υγείας Πάτμου, το οποίο και βιώνει την πλήρη απαξίωση της Κεντρικής Διοίκησης.




Κυριακή, Μαΐου 30, 2021

Πρόεδρος Ένωσης Ιατρών Λέρου - Πάτμου: Σταμάτησε ο οριζόντιος εμβολιασμός λόγω έλλειψης εμβολίων


 

“Ενώ η τουριστική περίοδος έχει ξεκινήσει και στη Πάτμο, παρόλα αυτά το πρόγραμμα οριζόντιου εμβολιασμού έχει σταματήσει με απόφαση του Υπουργείου Υγείας και με τη σύμφωνη γνώμη του δημάρχου Πάτμου, Ελευθέριου Πέντε”, δήλωσε μιλώντας στην ΕΡΤ Ν. Αιγαίου ο πρόεδρος της ΕΙΘΕΛ ( Ένωσης Ιατρών Θεραπευτηρίου Λέρου Κέντρου Υγείας Πάτμου και Περιφερειακών Ιατρείων Λειψών και Αγαθονησίου) Γιώργος Τσουκαλάς.

 Στην Πάτμο έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα 1.600 εμβολιασμοί και με τις δύο δόσεις, σε σύνολο 3.000 κατοίκων, μη συμπεριλαμβανομένων των εργαζόμενων στον τουρισμό, που έρχονται από άλλες περιοχές της χώρας και οι οποίοι δεν έχουν εμβολιαστεί.
 

“Είχαμε προτείνει να συνεχίσει ο δήμος τους εμβολιασμούς αλλά δεν υπήρξε ανταπόκριση καθώς ο δήμαρχος συμφώνησε με την απόφαση του Υπουργείου για παύση. Με δική μας πρωτοβουλία ανοίξαμε λίστα (παρότι είχε κλείσει το πρόγραμμα) και μέσα σε δυο μέρες υπήρξε συμμετοχή από 200 τουλάχιστον άτομα”, υπογράμμισε ο κ Τσουκαλάς.
 

Το ίδιο συνέβη και με τη Λέρο, όπου έχουν πραγματοποιηθεί περί τα 3.500 εμβόλια με τις δυο δόσεις (7.000 με μία δόση ) ενώ ο τοπικός πληθυσμός αγγίζει τους 8.000.
 

Ο πρόεδρος της ΕΙΘΕΛ ανέφερε, ότι υπάρχουν αιτήσεις για εμβολιασμό αλλά δεν υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιηθεί στο νησί και υποχρεούνται οι ενδιαφερόμενοι να πάνε Ρόδο και Κω.
 

Παράλληλα ζητήθηκε να σταλούν στη Πάτμο εμβόλια, ώστε να εμβολιαστεί το 60 με 70% και να έρθει κλιμάκιο του ΕΟΔΥ, τουλάχιστον για τους θερινούς μήνες ,γιατί -όπως εξήγησε- το καλοκαίρι το νησί αναμένεται να κατακλυστεί από κόσμο και θα πρέπει να υπάρξει βοήθεια, αφού δυο γιατροί με τρεις νοσηλεύτριες καλύπτουν όλα τα περιστατικά του νησιού και τους εμβολιασμούς.
 

Σε επικοινωνία που είχε ο κ Τσουκαλάς με εκπρόσωπο της Πολιτικής Προστασίας τον διαβεβαίωσε, ότι θα γίνει μελλοντική επανεξέταση του θέματος υποστηρίζοντας, ότι το νησί είναι Covid free.
 

Εντωμεταξύ μόλις χθες εντοπίστηκαν δυο μαθητές θετικοί ένας σε νηπιαγωγείο και ένας σε δημοτικό σχολείο της Πάτμου οι οποίοι τέθηκαν σε κατ’ οίκον περιορισμό.

 

Πηγή: ΕΡΤ

 

Τετάρτη, Μαΐου 19, 2021

Το ονειρικό σκηνικό στη Χώρα της Πάτμου που μαγεύει με την απαράμιλλη γοητεία του - Δείτε τις φωτογραφίες


 

Τόπος ιερός και ταυτόχρονα άκρως σαγηνευτικός

Για τους λάτρεις των λιτών γραμμών, της classy αισθητικής και της κοσμοπολίτικης αύρας η Χώρα της Πάτμου αποτελεί, ίσως, επίγειο παράδεισο. Παραδομένη σε μια ανεπιτήδευτη γοητεία που μαγνητίζει, προσελκύει κάθε χρόνο εκείνους που γνωρίζουν ότι σε αυτήν θα βρουν την απόλυτη έκφραση της αβίαστης φινέτσας που αναζητούν στις αποδράσεις τους. Τόπος ιερός και ταυτόχρονα άκρως σαγηνευτικός, η Χώρα του νησιού της Αποκάλυψης αποτελεί διακαή πόθο των απανταχού bonviveurs, και όχι άδικα.

Η πρωτεύουσα, το διοικητικό και πολιτιστικό κέντρο του νησιού, είναι, ίσως, ο πιο όμορφος οικισμός με την πιο μυστηριακή και θρησκευτική ατμόσφαιρα που έχει συναντήσει ποτέ κανείς σε προορισμό.

Χτισμένη σε λόφο σε απόσταση 3 χλμ. από το λιμάνι του νησιού, τη Σκάλα, μαζί με την Μονή του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου και το Σπήλαιο της Αποκάλυψης έχει ανακηρυχθεί το 1999 από την UNESCO ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας κι αν την επισκεφτείτε, σε οποιοδήποτε σημείο της κι αν βρεθείτε, σίγουρα θα νιώσετε δέος.

Ίσως η ομορφότερη Χώρα όλου του Αιγαίου πελάγους και μία από τις ακριβότερες περιοχές όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης, οικοδομήθηκε γύρω από το τείχος της Μονής μέσα σε μια περίοδο 1.000 ετών.

Τα ολόλευκα σπίτια και τα εντυπωσιακά αρχοντικά της έχουν κοινά αρχιτεκτονικά στοιχεία που βρίσκονται σε πλήρη αρμονία με την ιερότητα του παραπλήσιου χώρου. Αυτό θα το καταλάβετε από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα βρεθείτε να περιδιαβαίνετε τα δαιδαλώδη, πάλλευκα και πεντακάθαρα σοκάκια της.

Το σίγουρο είναι ότι θα σας μείνουν αξέχαστες οι πανέμορφες γωνιές που θα συναντήσετε στα στενά σοκάκια με τις ζωγραφισμένες ντάμες και τα μεγαλοπρεπή αρχοντικά, όπως του Σημαντήρη και του Νικολαΐδη, από την πλατεία Δημαρχείου, όπου δεσπόζει η προτομή του Εμμανουήλ Ξάνθου, μέχρι την κεντρική πλατεία Αγίας Λεβίας, με τις παραδοσιακές ταβέρνες, τα ατμοσφαιρικά μπαράκια και τις προσεγμένες μπουτίκ. 








Πηγή: newsbeast.gr


 

 


Παρασκευή, Μαΐου 14, 2021

«Καμπανάκι» για Πάτμο, Κάρπαθο και άλλες οκτώ περιοχές


 

Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, στην καθιερωμένη εβδομαδιαία ενημερωσή του αναφέρθηκε στην επιδιομολογική εικόνα της χώρας, ενώ ανακοίνωσε και νέες περιοχές που θα αλλάξουν κατηγορία, εφαρμόζοντας ταυτόχρονα και τα απαραίτητα μέτρα κατά της διασποράς του κορονοϊού.

Τον λόγο πήρε αρχικά η Βάνα Παπαευαγγέλου, αναλύοντας τα επιδημιολογικά δεδομένα που ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ και μιλώντας για σταθερά πτωτική πορεία στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα.

Μίλησε για μείωση νοσηλευομένων και εισαγωγών, αλλά και για μείωση στους θανάτους, ωστόσο αναφέρθηκε και στο τι… συνέβη το Πάσχα. «Σήμερα βλέπουμε το αποτύπωμα του Πάσχα. Σημαντική επιβάρυνση στην Αιτωλοακαρνανία. Το μήνυμα είναι σαφές. Βλέπουμε εξάρσεις κυρίως σε νησιά, όπως η Ικαρία, η Κάρπαθος, η Κέρκυρα, η Σκιάθος με κοινό χαρακτηριστικό την νόσηση νέων ανθρώπων. Είναι ξεκάθαρο πως οι νέοι μας πήγαν να δουν τους δικούς τους και κάποιοι μετέφεραν τον ιό στους τόπους τους», είπε χαρακτηριστικά.

Επιπρόσθετα μίλησε για την σημασία της χρήσης των self tests, λέγοντας πως 1/4 κρούσματα το τελευταίο διάστημα προήλθαν από το νέο αυτό εργαλείο, κάτι που δείχνει και πόσο σημαντικό είναι στην μάχη κατά της πανδημίας, καθώς αν δεν υπήρχαν τα self tests, τότε οι συμπολίτες μας αυτοί -στην πλειοψηφία τους ασυμπτωματικοί- θα μετέδιδαν τον ιό στην κοινότητα -και κυρίως στο ενδοοικογενειακό τους περιβάλλον- χωρίς να το γνωρίζουν.

Στην συνέχεια, τον λόγο πήρε ο Γκίκας Μαγιορκίνης, μιλώντας για μικρή αλλά αναμενόμενη αύξηση στις νέες διαγνώσεις, καθώς την προηγούμενη εβδομάδα λόγω των αργιών έγιναν λιγότερα τεστ.

Lockdown τέλος από σήμερα 

Ακολούθως, τον λόγο πήρε ο Νίκος Χαρδαλιάς, ο οποίος αναφέρθηκε στο… τέλος του εξάμηνου lockdown που ξεκίνησε από σήμερα. «Είναι ξεκάθαρο ότι η αργή αλλά σταθερή βελτίωση των επιδημιολογικών δεδομένων, κάνουν δυνατή την σταδιακή άρση των μέτρων», είπε ξεκινώντας, υπενθυμίζοντας όμως πως υπάρχουν κανόνες που παραμένουν.

Σημείωσε πως άνοιξαν οι διαπεριφερειακές μετακινήσεις οδικώς, αλλά και με καράβι και αεροπλάνο (σ.σ. στις δύο τελευταίες περιπτώσεις με υποχρεωτικό μοριακό τεστ, rapid ή self test).

Χαρδαλιάς: Προσοχή σε 10 περιοχές - Εκκληση για τήρηση των μέτρων μετά την άρση του lockdown

 

Προσοχή ζήτησε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς αλλά και η καθηγήτρια Παιδιατρικής – Λοιμωξιολογίας Βάνα Παπαευαγγέλου, για 10 τουλάχιστον περιοχές που δείχνουν σημαντική αύξηση της επιδημιολογικής τους εικόνας.

Οι περιοχές για τις οποίες έκρουσε το καμπανάκι ο Νίκος Χαρδαλιάς είναι οι εξής:

  • Κέρκυρα
  • Ορεστιάδα
  • Κάρπαθος
  • Σκιάθος
  • Πάτμος (φωτο)
  • Ικαρία
  • Αγρίνιο
  • Νάξος
  • Μηλοποτάμος Ρεθύμνου
  • Μεσολλόγι

 

Κυριακή, Μαΐου 09, 2021

Πάτμος: Παιδιά «κόλλησαν» κορονοϊό από φιλοξενούμενους για το Πάσχα

 

 

Δεκάδες ερωτήματα γεννά η είδηση τοπικής ιστοσελίδας της Πάτμου για τουλάχιστον πέντε παιδιά τα οποία βρέθηκαν θετικά στον κορωνοϊό, μετά τις διακοπές του Πάσχα.

Σύμφωνα με το patmostimes.gr, τα παιδιά κόλλησαν από φίλους και φιλοξενούμενους της οικογένειας που επισκέφτηκαν το νησί για το Πάσχα. Όπως αναφέρεται στο σχετικό ρεπορτάζ, οι επισκέπτες είχαν πυρετό και διαγνώστηκαν θετικοί στην Αθήνα.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά η κατάσταση του εμβολιασμού στην Πάτμο έχει ως εξής: Aπό την έναρξη των αιτήσεων εμβολιασμού έγιναν 1.763 αιτήσεις. Από τους αιτούντες περίπου οι 1.300 εμβολιάστηκαν αλλά από αυτούς μόνο 500 περίπου έχουν κάνει και τις δύο δόσεις του εμβολίου. «Από αυτούς περίπου 150 δεν είναι καθαρά τοπικός πληθυσμός αλλά επισκέπτες που έρχονται εποχιακά στο νησί μας», εξηγεί στην ιστοσελίδα ο γιατρός Γιώργος Τσουκαλάς.

«Σήμερα 9 Μάϊου λήγει η προθεσμία υποβολής νέων αιτήσεων για εμβολιασμό. Όσοι εκκρεμούν, 800 περίπου για να κάνουν και τη δεύτερη δόση, θα εμβολιαστούν μέχρι μέσα Ιουνίου όπως μας ενημέρωσε ο ΕΟΔΥ», προσθέτει.

 «Σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ δεν ευνοούν οι υψηλές θερμοκρασίες, το ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΤΜΟΥ το καλοκαίρι δεν θα είναι εμβολιαστικό κέντρο και αν προλάβουν να εμβολιαστούν οι 1763 αιτούντες με τις δύο δόσεις,  το νησί στατιστικά θα είναι covid free», αναφέρει ο κ. Τσουκαλάς απαντώντας σε σχετική ερώτηση και επισημαίνει ότι ο κίνδυνος είναι μεγάλος για πισωγύρισμα από τα κρούσματα αυτά στα παιδιά. «Θα πρέπει να υπάρξει μεγάλη προσοχή από όλους. Πρέπει άμεσα να απαιτήσουμε να ενισχυθεί το Κ.Υ Πάτμου, έτσι ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει στους πολλαπλούς ρόλους του. Να υπάρξει κλιμάκιο τού ΕΟΔΥ στο νησί. Να ενισχυθεί η υπηρεσία κοινωνικής πρόνοιας. Να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό καθαριότητας για τα σχολεία. Να συνεχίσει το Κ.Υ Πάτμου τον ρόλο του ως εμβολιαστικό κέντρο», καταλήγει., 

 

topontiki.gr


 

Τρίτη, Φεβρουαρίου 02, 2021

Πάτμος: Ζημιές από την κακοκαιρία, κλειστά τα σχολεία- Αίτημα να κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης


 

Σοβαρά προβλήματα έχει προκαλέσει η κακοκαιρία στην Πάτμο, ενώ με απόφαση του δημάρχου τα σχολεία του νησιού είναι κλειστά σήμερα. 

Οι έντονες βροχοπτώσεις που πλήττουν το νησί από τα ξημερώματα έχουν προκαλέσει ζημιές στο οδικό δίκτυο και κατολισθήσεις σε παραλιακές περιοχές. Ο δήμαρχος Πάτμου, Ελευθέριος Πέντες, ζήτησε να κηρυχθεί το νησί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. 


 


Ο κ. Πέντες χαρακτήρισε πρωτοφανές το φαινόμενο που πλήττει το νησί από τα ξημερώματα. «Πλημμύρισαν δρόμοι, ξεχείλισαν ποταμοί, έγιναν κατολισθήσεις που σε ορισμένα σημεία έκοψαν το νησί στα δύο», δήλωσε στην ΕΡΤ. 

Προβλήματα υπάρχουν όμως και στη Σάμο λόγω των σφοδρών βροχοπτώσεων και ιδιαίτερα στο Καρλόβασι. Δρόμοι έκλεισαν, ενώ δεκάδες είναι οι κλήσεις που έχει δεχθεί η πυροσβεστική για αντλήσεις υδάτων από σπίτια και καταστήματα. 

Αλλά και στη Λέσβο προέκυψαν προβλήματα από χθες το βράδυ, λόγω της κακοκαιρίας, καθώς «φούσκωσαν» ποτάμια και προκλήθηκαν προβλήματα στο οδικό δίκτυο. 

 

Πηγή: www.lifo.gr

Τετάρτη, Ιανουαρίου 27, 2021

Αεροδρόμιο θέλει να αποκτήσει η Πάτμος


 

 

Ομόφωνη απόφαση έλαβε το Δημοτικό Συμβούλιο για διερεύνηση κατασκευής αεροδρομίου στην Πάτμο.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Πάτμου στην τελευταία συνεδρίαση του αποφάσισε να ξεκινήσει τις διαδικασίες διερεύνησης κατασκευής αεροδρομίου στην Πάτμο.

Της απόφασης προηγήθηκε σχετική εισήγηση του Αντιδημάρχου Τουρισμού Νικήτα Τσαμπαλάκη, η οποία ήταν αποτέλεσμα σύσκεψης της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου, που συμφώνησε επίσης ομόφωνα για τη διερευνητική προσπάθεια ενός έργου με τόσο μεγάλη και ζωτική σημασία για την τοπική κοινωνία και οικονομία του νησιού.

Σημειώνεται πως για τον σκοπό αυτό, συστάθηκε πενταμελής επιτροπή, η οποία θα εξετάσει τα επόμενα βήματα της προεργασίας για την προσέγγιση των αρμόδιων φορέων.

 

Πηγή: ΕΡΤ

Τρίτη, Δεκεμβρίου 01, 2020

Covid-19: Η Πάτμος στέλνει μελωδικά το μήνυμά της (Video)


 

 

Ένας Καθηγητής Μουσικής και δύο δεξιοτέχνες στο βιολί και το λαούτο από την Πάτμο, συγκεντρώθηκαν και αφού μελέτησαν τους μελοποιημένους σε γνωστό νησιώτικο σκοπό, στίχους του πρώτου που περιγράφει με έναν ιδιότυπο τρόπο την κατάσταση που δημιούργησε παγκόσμια ο Κορονοϊός αποφάσισαν, με φόντο ένα ειδυλλιακό τοπίο στα δυτικά του νησιού, να τους τραγουδήσουν και να δώσουν τίτλο: «Πατινιώτικο τραγούδι του κορονοιού».

Πρόκειται για τους: Ιάκωβο Γιαμαίο, Καθηγητή Μουσικής και ε.τ. Γυμνασιάρχη , Μιχάλη Γ. Γαμπιεράκη, στο βιολί, Κάβουρα Λευτέρη στο Λαούτο και τον Θανάση Γιαμαίο που τραγουδά με την υπόλοιπη συντροφιά.
 

Μιλώντας στην ΕΡΤ Νοτίου Αιγαίου ο κ. Ιάκωβος Γιαμαίος είπε πως «αφορμή για το τραγούδι αυτό ήταν ένα ηλιοβασίλεμα που έβλεπε στο ακρωτήριο «Πάπας» της Ικαρίας, απέναντι από το σπίτι μου. 

Ήταν ακόμη η εποχή της πρώτης καραντίνας την Άνοιξη. Αυτή η εικόνα, αντί να μου φέρει χαρά μου έφερε θλίψη. Αφ΄ενός γιατί σκέφθηκα τα γεγονότα που συνέβαιναν στα σύνορα του Έβρου με την ταλαιπωρία τόσων ανθρώπων, που έσπρωχναν οι Τούρκοι προς τη χώρα μας, αλλά κυρίως για την κατάσταση στα Νοσοκομεία μας με τις μάχες που έδιναν και δίνουν οι γιατροί και οι νοσηλευτές με τον αόρατο εχθρό. Αισθάνθηκα ένοχος διότι ενώ εγώ απολάμβανα αυτή την εικόνα, άλλοι αγωνίζονται μερόνυχτα να σώσουν ζωές».
 

Ο κ. Γιαμαίος υπογράμμισε πως «αυτό το τραγούδι εξακολουθεί αποτελεί ένα μικρό δείγμα της ευγνωμοσύνης μας σ΄αυτούς τους ανθρώπους των Νοσοκομείων και συμπαραστέκεται στον αγώνα τους αλλά στέλνει και ένα μήνυμα: Να τηρούμε όσα λένε οι επιστήμονες. Αν δεν φοράμε τη μάσκα μας και δεν μένουμε στα σπίτια μας, αυτό σημαίνει πως δεν σεβόμαστε ούτε τον εαυτό μας, ούτε τους άλλους».

 

ΕΡΤ - Dec 01, 2020

Παρασκευή, Νοεμβρίου 27, 2020

Παρέμβαση της ΟΕΝΓΕ για ανακοίνωση της αντιπεριφερειάρχη Υγείας Ν. Αιγαίου


 

«Κατάπτυστη» χαρακτηρίζει την ανακοίνωση της αντιπεριφερειάρχη Υγείας της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, Χαρούλας Γιασιράνη, εναντίον του γιατρού και διευθυντή του Κέντρου Υγείας Πάτμου, Γιώργου Τσουκαλά, σε σχετική καταγγελία της η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος.

Όπως αναφέρει η Ομοσπονδία, με την ανακοίνωσή της η κ. Γιασιράνη «καλεί το γιατρό να αποκηρύξει την ιδεολογία του, τονίζοντας ότι όποιος αποκαλύπτει την αλήθεια και διεκδικεί στοχοποιείται και συκοφαντείται».

«Κανένα περιστατικό στοχοποίησης, αυταρχισμού και συνδικαλιστικής δίωξης δεν πρόκειται να μείνει αναπάντητο», αναφέρει η Ομοσπονδία των Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος, διαμηνύοντας ότι θα τους βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους.

 

ΕΡΤ - Nov 27, 2020

 

Δευτέρα, Νοεμβρίου 16, 2020

Πάτμος: Εικοσιένα τα νέα κρούσματα κορονοϊού


 

Σε 21 ανέρχονται συνολικά τα κρούσματα κορονοϊού στην Πάτμο το τελευταίο εικοσιτετράωρο. Το πρωί βρέθηκε στο νησί κλιμάκιο του ΕΟΔΥ από την Κάλυμνο, που πραγματοποίησε πάνω από 200 Rapid Test κάνοντας ταυτόχρονα και μοριακούς ελέγχους στον αναλυτή που διαθέτει το Κ.Υ. Πάτμου.

Άλλα περίπου 14 δείγματα, που βρέθηκαν θετικά στο Rapid Test, εστάλησαν παράλληλα στην Αθήνα για μοριακό έλεγχο και τα αποτελέσματα αναμένονται τα αμέσως επόμενα εικοσιτετράωρα.
 

Την ίδια ώρα το κρούσμα που χρειάστηκε να μεταφερθεί μέσα σε ειδική κάψουλα με ελικόπτερο στο Νοσοκομείο της Ρόδου, εξακολουθεί να νοσηλεύεται χωρίς όμως να κρίνεται αναγκαία η εισαγωγή του στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

Όσοι βρέθηκαν σήμερα και χθες θετικοί στον κορονοϊό έλαβαν οδηγίες και επέστρεψαν στα σπίτια τους ενημερώνοντας καθημερινά τούς γιατρούς του Κέντρου Υγείας, όπως είπε στην ΕΡΤ Νοτίου Αιγαίου ο διευθυντής του Κ.Υ. Πάτμου και πρόεδρος των Νοσοκομειακών Γιατρών Λέρου – Πάτμου – Λειψών και Αγαθονησίου, Γιώργος Τσουκαλάς.

 


 

«Μια πρώτη εκτίμηση δείχνει πως η εξάπλωση του κορονοϊού στο νησί ξεκίνησε από σχολείο», υπογράμμισε ο κ. Τσουκαλάς. Τόνισε δε τις ελλείψεις που υπάρχουν σε ιατρικό νοσηλευτικό και άλλο προσωπικό στο Κ.Υ. Πάτμου, που χρειάζεται άμεση στελέχωση με μόνιμο προσωπικό.

 

Με πληροφορίες από την ΕΡΤ - Nov 16, 2020

 

Τετάρτη, Νοεμβρίου 11, 2020

Πάτμος: Έκλεισαν Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο λόγω Covid-19 – Λιγότερα χειρουργεία στην Κω


 

Εννέα νέα κρούσματα στην Περιφερειακή Ενότητα Ρόδου ανακοίνωσε χθες ως γνωστόν, ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας.

Από ένα κρούσμα καταγράφηκε στις Περιφερειακές Ενότητες Κω και Καρπάθου. Ένα κρούσμα εντοπίστηκε και στην Πάτμο.

Την ανακοίνωση έκανε μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο facebook ο δήμαρχος Πάτμου, Λευτέρης Πέντες, συνιστώντας «στους κατοίκους ψυχραιμία και νηφαλιότητα.»

Το πρωί έκλεισαν το νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σκάλας (φωτο) για απολύμανση. Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαν οι γονείς των παιδιών, θετικός στον κορονοϊό βρέθηκε ο καθηγητής της Πατμιάδος Σχολής, ο οποίος έχει παιδί στο νηπιαγωγείο, αλλά και εκπαιδευτικός του ίδιου σχολείου. Αναμένεται κλιμάκιο ιχνηλάτησης του ΕΟΔΥ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ Νοτίου Αιγαίου η μεταφορά του κρούσματος έγινε από φοιτητές στην «Πατμιάδα Σχολή».

Την ίδια ώρα στο Νοσοκομείο της Κω μειώνονται κατά 20% τα τακτικά προγραμματισμένα χειρουργεία. Θα διενεργούνται μόνο τα επείγοντα και τα ογκολογικά, ενώ τα τακτικά εξωτερικά ιατρεία θα προγραμματίζονται ανά μισάωρο.

 

Με πληροφορίες από ert.gr - Nov 11, 2020

 

Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2020

Πάτμος: Εμβληματικό κτίριο του 1932 αποκαθιστά ο Δήμος


 

Με τη μορφή του επείγοντος ξεκίνησαν από τον Δήμο Πάτμου οι σωστικές εργασίες για την αποκατάσταση των εξωτερικών όψεων του ιστορικού Διοικητηρίου Σκάλας Πάτμου, ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου, που παρουσιάζει πολλές και επικίνδυνες φθορές. Εκεί σήμερα στεγάζεται το Τελωνείο, το αστυνομικό τμήμα της Πάτμου, το Ταχυδρομείο και ο Ε.Ο.Τ..

Οι δημοτικές Αρχές Πάτμου των τελευταίων χρόνων επιχείρησαν επανειλημμένα να εντάξουν τη συντήρησή του σε ένα πρόγραμμα, καθώς η εικόνα φέρει σημάδια κόπωσης με πολλές φθορές. Σε σημεία από όπου περνά καθημερινά πολύς κόσμος, ιδίως το καλοκαίρι, έγιναν ακόμη και αποκολλήσεις σοβάδων, «δείχνοντας» μέχρι και τα σίδερα κατασκευής.

«Τα καταφέραμε εμείς», δηλώνει στην ΕΡΤ Νοτίου Αιγαίου ο δήμαρχος, Λευτέρης Πέντες, και αυτό έγινε, προσθέτει «μετά από εύστοχες κινήσεις της δημοτικής μας αρχής, κάτι που ήταν και στις προεκλογικές δεσμεύσεις μας και ξεκινάμε με αυτή την πρώτη φάση».

Σε συνεργασία με την Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου, καθώς και με το Τεχνικό Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, προβλέπεται να εκπονηθεί μελέτη επισκευής και αποκατάστασης του συνόλου του κτιρίου, με σκοπό να αναδειχθεί ως τοπόσημο του νησιού, αλλά και να καταστεί ασφαλές και λειτουργικό.


Το κτίριο κατασκευάστηκε το 1932, ύστερα από εντολή του Ιταλού κυβερνήτη Mario Lago, με σκοπό τη στέγαση του στρατώνα της Χωροφυλακής και της Τελωνοφυλακής, του Ταχυδρομείου, το Τελωνείου και των αποθηκών του. Το κύριο χαρακτηριστικό του μνημείου είναι ο επιβλητικός γωνιακός πύργος με την τετράγωνη βάση που επεκτείνεται σε τρεις ορόφους -συμπεριλαμβανουσών της σκεπής και της ταράτσας- που είναι προσεγγίσιμες από εξωτερική σκάλα. Τα υλικά και η τεχνολογία δόμησης του συγκροτήματος εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο του τρόπου κατασκευής που χαρακτήρισε την οικοδομική δραστηριότητα των Ιταλών στα Δωδεκάνησα.

Είναι ένα κτίριο άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία και τις μνήμες των κατοίκων, και από τη θέση του αποτελεί σημείο αναφοράς για όλο το νησί.

«Μπορεί να μη διαθέτουμε μαγικά ραβδιά, αλλά σίγουρα έχουμε αστείρευτη θέληση και διάθεση για πρόοδο και προσφορά και αυτό φαίνεται από τα αποτελέσματα των προσπαθειών που καταβάλλουμε μέσα σε μια πολύ δύσκολη περίοδο, γεμάτη εμπόδια τα οποία δεν μας πτοούν», δηλώνει ο δήμαρχος Πάτμου, Λευτέρης Πέντες.

 

Αριστείδης Μιαούλης

Πηγή: ert.gr - Oct 21, 2020

 

 

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 25, 2020

Έξι άγνωστοι «παράδεισοι» στο Αιγαίο σε αφιέρωμα της Daily Mail (Videos)


Αφιέρωμα της βρετανικής εφημερίδας Daily Mail καταγραφεί έξι άγνωστους «παραδείσους» του Αιγαίου οι οποίοι προσφέρονται για ασφαλείς διακοπές, μακριά από τη μαζικότητα και την κοσμοσυρροή. Στο αφιέρωμα που εντάσσεται στο επιτυχημένο πρόγραμμα προβολής του Γραφείου ΕΟΤ Μ. Βρετανίας, οι προτεινόμενοι προορισμοί ξεφεύγουν από τα κλασικά μονοπάτια και επικεντρώνονται κυρίως στα Δωδεκάνησα.

Ανάμεσα στα νησιά βρέθηκαν και οι Λειψοί. Ο δήμαρχος του νησιού Φώτης Μάγγος σημειώνει ότι οι Λειψοί συγκεντρώνουν όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να ικανοποιήσουν το διεθνή ταξιδιώτη με βάση τα νέα δεδομένα» και ευχαριστεί θερμά το Γραφείο ΕΟΤ Μ. Βρετανίας  για την ανταπόκριση και τις αδιάκοπες προσπάθειες προβολής. "Εν μέσω της παγκόσμιας κρίσης, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε νέες ευκαιρίες και να ανοίξουμε νέες αγορές αφουγκραζόμενοι τον παλμό της εποχής. Με όπλα την αυθεντικότητα, την ασφάλεια, την ιδιωτικότητα και το εξωτισμό, οι Λειψοί συγκεντρώνουν όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να ικανοποιήσουν το διεθνή ταξιδιώτη με βάση τα νέα δεδομένα», δηλώνει ο Φώτης Μάγγος.

 

Σάμος

 

 

Το νησί της Σάμου δεσπόζει στο βορειοανατολικό Αιγαίο ως εικόνα σε καρτ ποστάλ με παραλίες, βουνά και δάση, ισοτρία και πολιτισμό. Στις σπεσιαλιτέ τςη κουζίνας και το γλυκό κρασί. Στο Βαθύ, την πρωτεύουσα του νησιού, μπορεί κάποιος να επισκεφθεί το αρχαιολογικό μουσείο με το μαρμάρινο άγαλμα του κούρου από τν 6 π.Χ. αιώνα. 

 

Κάρπαθος

 

 

Η ηφαιστιογενής Κάρπαθος είναι το μεγαλύτερο νησί στα Δωδεκάνησα και διαθέτει πάνω από 100 υπέροχες παραλίες. Σμαραγδένια νερά και πεύκα σαγηνεύουν τον επισκέπτη, ενώ στα νότια συναντά κάποιος θάμνους και κέδρους. 

 

Πάτμος

 

 

Το βορειότερο νησί των Δωδεκανήσων, η Πάτμος, έχει έντονη χριστιανική ιστορία. Προτείνεαι μία περιπλάνηση στα σοκάκια της Χώρας ανάμεσα σε κτίσματα από τον 16ο αιώνα. Εκέι βρίσκεται και το πασίγνωστο μοναστήριο του Αγίου Ιωάννη και η Σπηλιά της Αποκάλυψης που χρονολογείται από τον 11ο αιώνα. 

 

Λέρος

 

 

Γραφικά ψαροχώρια και μεγάλη ακτογραμμή παραλιών στη Λέρο, το νησί των Δωδεκανήσων που φημίζεται για το scuba diving. Τοπικέ ςλιχουδιές όπως τα πουγκάκια (γλυκά με αμύγδαλο) και οι τηγανόπιτες ικανοποιούν και τους πιο απαιτητικούς της γεύσης. 

 

Κάλυμνος

 

 

Η Κάλυμνος με το ορεινό έδαφος είναι ένα από τα Δωδεκάνησα στο νοτιανατολικό Αιγαίο και αποτελέι τέλεια επιλογή για τους όσους προτιμούν την τοπική ζωή από τα τουριστικά hot spot. Φημίζεται για τα σφουγγάριά της, ενώ πολλόί κάνουν καταδύσεις στα ναυάγια που κρύβει ο βυθός στις θάλασσές της.

 

Πηγή: tvxs.gr 

Δευτέρα, Αυγούστου 31, 2020

Το εκκλησάκι της Πάτμου στην ψηλότερη κορυφή του νησιού - Με ασύλληπτη θέα στο Αιγαίο που κόβει την ανάσα

Ο λόφος του Προφήτη Ηλία, ύψους 270 μέτρων, μόλις ένα χλμ. νοτιοδυτικά της υπέροχης Χώρας της Πάτμου, αποτελεί το ψηλότερο σημείο του νησιού.

Εκεί στην κορυφή του στέκει αγέρωχο στο πέρασμα του χρόνου το μικρό εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία από το 1764, αγναντεύοντας το νησί και τα νερά του Αιγαίου από ψηλά, προσφέροντας μοναδική θέα σε όποιον το επισκεφτεί, καθώς και το συναίσθημα της απόλυτης ελευθερίας.

Το μικρό οχυρωμένο μοναστήρι ιδρύθηκε από τον μοναχό Νεόφυτο από τη Σύμη, και αποτελεί μονόκλιτη εκκλησία, στα βασικά κειμήλια της οποίας συγκαταλέγεται ένα επίχρυσο τέμπλο που χρονολογείται από το 1795 και μια εικόνα του Αγίου Βασιλείου του 1785.

Μια απότομη, πέτρινη σκάλα οδηγεί στο μοναστήρι, το οποίο δεν είναι ανοιχτό για το κοινό, παρά μόνο την ημέρα του εορτασμού του Προφήτη Ηλία στις 20 Ιουλίου.

Παρόλα αυτά δεν είναι λίγοι εκείνοι που το επισκέπτονται για να το θαυμάσουν έστω εξωτερικά, αλλά και για να απολαύσουν το ονειρικό ηλιοβασίλεμα και την υπέροχη θέα που απλώνεται στα πόδια του.

Καιρού επιτρέποντος, μάλιστα, το βλέμμα φτάνει μέχρι τα γειτονικά νησιά, από τους Λειψούς και τη Λέρο, μέχρι την Κάλυμνο, την Αμοργό ακόμη και τη Μύκονο. Αν επιλέξει κανείς να το προσεγγίσει από την Χώρα του νησιού η διαδρομή μαζί με την ανάβαση μέχρι την κορυφή του λόφου κυμαίνεται από 30- 60 λεπτά.


Πηγή: newsbeast.gr

Τετάρτη, Αυγούστου 26, 2020

Η πιο σικάτη και αβίαστα κοσμοπολίτικη Χώρα του Αιγαίου - Εικόνες απαράμιλλης αισθητικής και μοναδικής ομορφιάς

Με χαλαρή και αβίαστα κοσμοπολίτικη αύρα, η Χώρα της Πάτμου κλέβει τις εντυπώσεις των επισκεπτών της. Η πρωτεύουσα, το διοικητικό και πολιτιστικό κέντρο του νησιού, είναι, ίσως, ο πιο όμορφος οικισμός με την πιο μυστηριακή και θρησκευτική ατμόσφαιρα που έχετε συναντήσει ποτέ σε προορισμό.

Χτισμένη σε λόφο σε απόσταση 3 χλμ. από το λιμάνι του νησιού, τη Σκάλα, μαζί με την Μονή του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου και το Σπήλαιο της Αποκάλυψης έχει ανακηρυχθεί το 1999 από την UNESCO ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας κι αν την επισκεφτείτε, σε οποιοδήποτε σημείο της κι αν βρεθείτε, σίγουρα θα νιώσετε δέος.

Ίσως η ομορφότερη Χώρα όλου του Αιγαίου πελάγους και μία από τις ακριβότερες περιοχές όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης, οικοδομήθηκε γύρω από το τείχος της Μονής μέσα σε μια περίοδο 1.000 ετών.


Τα ολόλευκα σπίτια και τα εντυπωσιακά αρχοντικά της έχουν κοινά αρχιτεκτονικά στοιχεία που βρίσκονται σε πλήρη αρμονία με την ιερότητα του παραπλήσιου χώρου. Αυτό θα το καταλάβετε από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα βρεθείτε να περιδιαβαίνετε τα δαιδαλώδη, πάλλευκα και πεντακάθαρα σοκάκια της.

Το σίγουρο είναι ότι θα σας μείνουν αξέχαστες οι πανέμορφες γωνιές που θα συναντήσετε στα στενά σοκάκια με τις ζωγραφισμένες ντάμες και τα μεγαλοπρεπή αρχοντικά, όπως του Σημαντήρη και του Νικολαΐδη, από την πλατεία Δημαρχείου, όπου δεσπόζει η προτομή του Εμμανουήλ Ξάνθου, μέχρι την κεντρική πλατεία Αγίας Λεβίας, με τις παραδοσιακές ταβέρνες, τα ατμοσφαιρικά μπαράκια και τις προσεγμένες μπουτίκ.


Πηγή: newsbeast.gr - Aug 26, 2020

Δευτέρα, Αυγούστου 17, 2020

Αντώναρος: «Προσωπικά υπεύθυνος» ο Μητσοτάκης για τις «τρύπες» στο σύστημα προστασίας από τον κορονοϊό

«Έλεγχος ένας ένας στους επιβάτες!» το μήνυμα από την Πάτμο του πρώην κυβερνητικού εκπροσώπου, που τονίζει: «Πάνω απ’ όλα η υγεία όλων» 

«Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει την υποχρέωση να δώσει εντολές ώστε να γνωστοποιούνται κάθε μέρα όλα τα κρούσματα για κάθε τόπο - όχι συνολικά ανά περιφέρεια. Αν δεν το κάνει, θα είναι προσωπικά υπεύθυνος».

Αυτά ξεκαθαρίζει από το νησί της Πάτμου, όπου βρίσκεται από εχθές Κυριακή, ο Ευάγγελος Αντώναρος, ο οποίος έστειλε ηχηρό μήνυμα στην κυβέρνηση και προσωπικά στον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Επαινώντας το Λιμενικό για τη σύλληψη τριών νεαρών που έσπασαν την καραντίνα και ταξίδεψαν από την Πάτμο στον Πειραιά παρά τις αντίθετες οδηγίες των υγειονομικών (οι δύο φέρονται μάλιστα θετικοί στον κορονοϊό), ο πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη δημόσια υγεία και ρωτάει:

«1. Έχουν διαπιστωθεί κρούσματα στο νησί, πόσα και από πότε;

2. Γιατί -εφόσον ήταν γνωστή η ταυτότητα των υπόπτων κρουσμάτων- τους αφήσανε να επιβιβασθούν στο πλοίο;

3. Με ποιους και πόσους ήρθαν σε επαφή κατά τη διάρκεια του 8ωρου ταξιδιού προς Πειραιά;».

Υπογραμμίζει δε: «Το σύστημα μπορεί να δίνει την εντύπωση της αυστηρότητας, αλλά όπως εφαρμόζεται από την κυβέρνηση έχει τεράστιες τρύπες», ενώ με συμπληρωματική ανάρτηση, όπου αναφέρει: «Συμπληρωματικά: Σήμερα, βράδυ Κυριακής προς Δευτέρα, φεύγουν 2 πλοία με εκατοντάδες επιβάτες από Πάτμο για Πειραιά. ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΛΕΓΞΕΙ ΑΝ ΕΠΙΒΙΒΑΣΘΟΥΝ ΚΙ ΑΛΛΑ ΥΠΟΠΤΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ; ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΝΑΣ ΕΝΑΣ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ! ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ! ΠΑΝΩ ΑΠ’ ΟΛΑ Η ΥΓΕΙΑ ΟΛΩΝ!».


Ολόκληρες οι αναρτήσεις του Ευ. Αντώναρου ΕΔΩ

Ψυχραιμία συνιστά στους κατοίκους της Πάτμου η δημοτική αρχή μετά τα κρούσματα στο νησί

Να παραμείνουν ψύχραιμοι και να τηρούν τα μέτρα προστασίας καλεί τους κατοίκους της Πάτμου ο Δήμος, μετά την εμφάνιση κρουσμάτων στο νησί.

Σημειώνεται ότι χθες συνελήφθησαν τρία άτομα που ταξίδεψαν με το πλοίο Blue Star 1 από την Πάτμο στον Πειραιά, ενώ ήταν σε καραντίνα.

Από τα τρία άτομα, τα δύο διαγνώστηκαν με κορονοϊό, ενώ ο τέταρτος της παρέας, επίσης θετικός στον ιό, παρέμεινε στην Πάτμο καθώς ήταν εμπύρετος.

Ο Δήμος Πάτμου βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας.

Η Ανακοίνωση του δήμου Πάτμου

- Κατόπιν πρόσκλησης του Δημάρχου Πάτμου πραγματοποιήθηκε σήμερα 16/8/2020 και ώρα 21.00 στο Δημαρχείο, έκτακτη σύσκεψη των αντιδημάρχων και των αρχηγών των δημοτικών παρατάξεων Πάτμου στην οποία έγινε ενημέρωση για τις τελευταίες εξελίξεις στο νησί μας από τον Πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής του Κέντρου Υγείας Πάτμου.

Μετά την παραπάνω σύσκεψη ενημερώνουμε τους κατοίκους και επισκέπτες μας για τα παρακάτω:
Από την έναρξη της πανδημίας και μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί από το Κέντρο Υγείας Πάτμου πολλά τεστ σε ασθενείς με ύποπτα συμπτώματα για κορωνοϊό, τα οποία ήταν όλα αρνητικά.
Στις 10 Αυγούστου 2020 έφθασαν στο νησί της Πάτμου τέσσερις Έλληνες τουρίστες, ο ένας εκ των οποίων παρουσίασε στις 14/8 πυρετό και ο οποίος πήγε στο Κέντρο Υγείας Πάτμου όπου και του πήραν δείγμα που εστάλη σε νοσοκομείο των Αθηνών για εξέταση. Παράλληλα ελήφθησαν δείγματα και από τους υπόλοιπους τρεις που ήταν μαζί και δόθηκαν οδηγίες σε όλους να βρίσκονται σε καραντίνα στο χώρο διαμονής τους, μέχρι την έκδοση των αποτελεσμάτων.
Σήμερα μετά την 11η πρωϊνή το Κέντρο Υγείας ενημερώθηκε ότι το ένα άτομο, αυτό που είχε προσέλθει με πυρετό ήταν θετικός στον ιό, ενώ για τα υπόλοιπα δείγματα δεν είχαν ακόμη ανακοινωθεί τα αποτελέσματα.

Αμέσως το Κέντρο Υγείας ενήργησε τα δέοντα σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ σχετικά με το θετικό κρούσμα, δηλαδή μεταφορά στο ξενοδοχείο αναφοράς του νησιού.

Οι υπόλοιποι τρεις χωρίς να ενημερώσουν κανέναν και εν αναμονή των αποτελεσμάτων, αγνοώντας τις οδηγίες των ιατρών του Κ. Υγείας να παραμείνουν σε καραντίνα, άλλαξαν τα εισιτήρια επιστροφής της ώρας αναχώρησής τους και μπήκαν στο πλοίο της γραμμής που αναχώρησε από την Πάτμο στις 11.30 σήμερα.

Τα αποτελέσματα των τριών ανωτέρω ατόμων ανακοινώθηκαν τις απογευματινές ώρες ενώ εκείνοι βρίσκονταν εν πλω προς το λιμάνι του Πειραιά και ήταν τα δύο δείγματα θετικά και το ένα αρνητικό.

Μόλις έγινε γνωστή η φυγή τους, ο αρμόδιος γιατρός του Κέντρου Υγείας Πάτμου ενημέρωσε το Λιμεναρχείο του νησιού και την Πολιτική Προστασία και πραγματοποιήθηκε η σύλληψή τους στο λιμάνι του Πειραιά.

Ο Δήμος Πάτμου σε συνεργασία με το Κέντρο Υγείας Πάτμου, με την Αστυνομική και Λιμενική Αρχή του νησιού, βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας για τις επόμενες ενέργειες που πρέπει να γίνουν άμεσα.

Ζητάμε από τους δημότες και τους επισκέπτες μας να παραμείνουν ψύχραιμοι, να τηρούν με ευλάβεια τα μέτρα προστασίας , μέχρι την αντιμετώπιση της κατάστασης από τους αρμόδιους.

Για ότι νεότερο προκύψει ο Δήμος Πάτμου θα ενημερώνει με δελτία τύπου. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την ανταπόκρισή σας και τη συνεργασία σας.


Πηγή: ΕΡΤ - Aug 17, 2020

Κυριακή, Αυγούστου 16, 2020

Συνέλαβαν τρεις νεαρούς στον Πειραιά – Έσπασαν την καραντίνα και ταξίδεψαν από Πάτμο



Και οι τρεις είχαν διαγνωστεί θετικοί στον κορονοϊό -


Στη σύλληψη τριών ατόμων που «έσπασαν» την καραντίνα και ταξίδεψαν με το πλοίο Blue Star 1 από την Πάτμο προχώρησαν οι Λιμενικές αρχές το απόγευμα της Κυριακής (16/8) στο λιμάνι του Πειραιά.

Πρόκειται για τρία άτομα που είχαν διαγνωστεί με κορονοϊό και τους είχε δοθεί οδηγία να παραμείνουν σε καραντίνα στο νησί των Δωδεκανήσων.

Οι τρεις νεαροί Έλληνες, ηλικίας περίπου 25 ετών, όμως, όχι μόνο δεν ακολούθησαν τις εντολές των αρχών αλλά αποφάσισαν να ταξιδέψουν από την Πάτμο για τον Πειραιά.

Στην παρέα, μάλιστα, υπήρχε και ένα τέταρτο άτομο, το οποίο παρέμεινε εμπύρετο στην Πάτμο.

Με την άφιξη του πλοίου στον Πειραιά, λιμενικοί που είχαν ενημερωθεί για το ταξίδι των τριών νέων, τους συνέλαβαν και σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία.


Πηγή: altsantiri.gr - Aug 16, 2020

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More