November 6, 2019 -
Οι μονάδες των παραθεριστικών περιοχών ήταν εκείνες που αύξησαν σημαντικά τα έσοδά τους στο εννεάμηνο. Μείωση εσόδων για τα ξενοδοχεία της Αθήνας. Τα στοιχεία της GBR Consulting.
Τους κερδισμένους και χαμένους του ξενοδοχειακού κλάδου τη χρονιά που διανύουμε φωτογραφίζουν στοιχεία της εταιρείας GBR Consulting, για την εικόνα της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς στο τρίτο τρίμηνο.
Σε μια χρονιά η οποία χαρακτηρίστηκε από πολλούς παράγοντες του χώρου δύσκολη, ο ελληνικός τουρισμός κατάφερε να καταγράψει νέα ρεκόρ εισπράξεων (13,24 δισ. ευρώ στο οκτάμηνο) και ξένων επισκεπτών (21,84 εκατ. ταξιδιώτες στο οκτάμηνο). Ταυτόχρονα πέτυχε να αυξήσει εντυπωσιακά τις εισπράξεις (+13,6% έναντι +10,1% το οκτάμηνο του 2018 έναντι του 2017), παρά το «φρενάρισμα» που σημειώθηκε στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα (+3,6% στο οκτάμηνο φέτος έναντι 11,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2018 σε σύγκριση με το 2017).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της GBR Consulting, η οποία εξειδικεύεται στην παρακολούθηση των μεγεθών του ελληνικού ξενοδοχειακού κλάδου, σχεδόν το σύνολο των αυξημένων φετινών εισπράξεων από τον τουρισμό κατευθύνθηκε στα ταμεία των ξενοδοχείων που λειτουργούν στα νησιά και στις άλλες παραθεριστικές περιοχές της χώρας. Τα ξενοδοχεία της Αθήνας, αντίθετα, εμφανίζονται να καταγράφουν μείωση εσόδων στο εννεάμηνο.
Τα ξενοδοχεία των παραθεριστικών περιοχών (σ.σ. εποχικής λειτουργίας στη συντριπτική τους πλειοψηφία), σύμφωνα με την GBR, εμφάνισαν αύξηση εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) κατά 8,1% στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εμφανίζουν τα συγκεκριμένα ξενοδοχεία αύξηση εσόδων της τάξης του 6,8% και στο σύνολο της περιόδου Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου.
Στον αντίποδα βρέθηκαν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Αθήνας, οι οποίες εμφάνισαν οριακή αύξηση εσόδων (RevPAR) της τάξης του 0,8% στο τρίτο τρίμηνο έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2018. Αυτό, ωστόσο, αποδείχθηκε ανεπαρκές να ισοσκελίσει τις απώλειες του πρώτου εξαμήνου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας να καταγράφουν μείωση εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) της τάξης του 1,3% στο εννεάμηνο σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα πάντα με την GBR.
Καλύτερη από της Αθήνας ήταν η εικόνα των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης, τα οποία φέρονται να κατέγραψαν άνοδο εσόδων (RevPAR) 2,3% στο τρίτο εξάμηνο και 2% στο σύνολο του εννεαμήνου σε σύγκριση με πέρυσι.
Παναγιώτης Δ.Υφαντής
ifandis@euro2day.gr
Πηγή: euro2day.gr - Nov 06, 2019
Οι μονάδες των παραθεριστικών περιοχών ήταν εκείνες που αύξησαν σημαντικά τα έσοδά τους στο εννεάμηνο. Μείωση εσόδων για τα ξενοδοχεία της Αθήνας. Τα στοιχεία της GBR Consulting.
Τους κερδισμένους και χαμένους του ξενοδοχειακού κλάδου τη χρονιά που διανύουμε φωτογραφίζουν στοιχεία της εταιρείας GBR Consulting, για την εικόνα της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς στο τρίτο τρίμηνο.
Σε μια χρονιά η οποία χαρακτηρίστηκε από πολλούς παράγοντες του χώρου δύσκολη, ο ελληνικός τουρισμός κατάφερε να καταγράψει νέα ρεκόρ εισπράξεων (13,24 δισ. ευρώ στο οκτάμηνο) και ξένων επισκεπτών (21,84 εκατ. ταξιδιώτες στο οκτάμηνο). Ταυτόχρονα πέτυχε να αυξήσει εντυπωσιακά τις εισπράξεις (+13,6% έναντι +10,1% το οκτάμηνο του 2018 έναντι του 2017), παρά το «φρενάρισμα» που σημειώθηκε στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα (+3,6% στο οκτάμηνο φέτος έναντι 11,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2018 σε σύγκριση με το 2017).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της GBR Consulting, η οποία εξειδικεύεται στην παρακολούθηση των μεγεθών του ελληνικού ξενοδοχειακού κλάδου, σχεδόν το σύνολο των αυξημένων φετινών εισπράξεων από τον τουρισμό κατευθύνθηκε στα ταμεία των ξενοδοχείων που λειτουργούν στα νησιά και στις άλλες παραθεριστικές περιοχές της χώρας. Τα ξενοδοχεία της Αθήνας, αντίθετα, εμφανίζονται να καταγράφουν μείωση εσόδων στο εννεάμηνο.
Τα ξενοδοχεία των παραθεριστικών περιοχών (σ.σ. εποχικής λειτουργίας στη συντριπτική τους πλειοψηφία), σύμφωνα με την GBR, εμφάνισαν αύξηση εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) κατά 8,1% στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εμφανίζουν τα συγκεκριμένα ξενοδοχεία αύξηση εσόδων της τάξης του 6,8% και στο σύνολο της περιόδου Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου.
Στον αντίποδα βρέθηκαν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Αθήνας, οι οποίες εμφάνισαν οριακή αύξηση εσόδων (RevPAR) της τάξης του 0,8% στο τρίτο τρίμηνο έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2018. Αυτό, ωστόσο, αποδείχθηκε ανεπαρκές να ισοσκελίσει τις απώλειες του πρώτου εξαμήνου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας να καταγράφουν μείωση εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) της τάξης του 1,3% στο εννεάμηνο σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα πάντα με την GBR.
Καλύτερη από της Αθήνας ήταν η εικόνα των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης, τα οποία φέρονται να κατέγραψαν άνοδο εσόδων (RevPAR) 2,3% στο τρίτο εξάμηνο και 2% στο σύνολο του εννεαμήνου σε σύγκριση με πέρυσι.
Παναγιώτης Δ.Υφαντής
ifandis@euro2day.gr
Πηγή: euro2day.gr - Nov 06, 2019