Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη, Φεβρουαρίου 04, 2025

Ρόδος: Μεγάλη αύξηση της κρουαζιέρας το 2025 – Αποκαλυπτικό φωτορεπορτάζ για τις συνθήκες στο τουριστικό λιμάνι


Πολύ καλύτερη από την περυσινή αναμένεται να είναι η σεζόν του 2025 σε ό,τι αφορά στην κρουαζιέρα στο “νησί του Ήλιου”. 

Στο λιμάνι της Ρόδου κατέπλευσε την Κυριακή το πρώτο κρουαζιερόπλοιο της χρονιάς, κατά τη διάρκεια της οποίας έχουν προγραμματιστεί συνολικά 450 προσεγγίσεις, αριθμός που είναι αυξημένος κατά 102, σε σχέση με το 2024. 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου Βασίλη Βαγιανάκη, το λιμάνι θα λειτουργήσει τον Οκτώβριο δοκιμαστικά ως home port για μια εταιρεία κρουαζιέρας. 

Επιπλέον, σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν και τα δρομολόγια της γραμμής της Τουρκίας, με τα ημερόπλοια που παραδοσιακά εμφανίζουν αυξημένη κίνηση. 

Την ίδια ώρα, ωστόσο, η εικόνα που αντικρίζουν οι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων και ημερόπλοιων στο τουριστικό λιμάνι της Ρόδου και οι συνθήκες ελέγχου και εξυπηρέτησής τους, καθόλου δεν αρμόζουν σε ένα νησί σαν τη Ρόδο, παρά τις πολυετείς προσπάθειες των τοπικών αρχών. 

Πρώτη και τελευταία εικόνα των επιβατών είναι τα κατασχεμένα αυτοκίνητα του πρώην Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (νυν Διεύθυνση Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού) που έχουν εγκαταλειφθεί να σκουριάζουν στο τουριστικό λιμάνι, παρά το γεγονός ότι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο έχει διαμορφώσει χώρο για να μεταφερθούν στο παρακείμενο λιμάνι της Ακαντιάς. 

Τα κατασχεμένα αυτοκίνητα


Οι αποσκευές των επιβατών εναποτίθενται κάτω από μια τέντα στον προβλήτα, ενώ ο χώρος της Αστυνομίας στον οποίο γίνεται ο έλεγχος διαβατηρίων και visa είναι τόσο μικρός, που οι επιβάτες περιμένουν κάτω από τον ήλιο, μέχρι να έρθει η σειρά τους. Ταυτόχρονα, ο χώρος είναι τόσο παλιός και εγκαταλελειμμένος που εγκυμονεί κινδύνους ακόμα και για την ασφάλεια των επισκεπτών και βεβαίως όσων εργάζονται εκεί. 

Ο χώρος ελέγχου αποσκευών

Όταν βρέχει τον χειμώνα γεμίζει από νερά που περνούν από τα παλιά κουφώματα, ενώ το καλοκαίρι τα κλιματιστικά δεν επαρκούν για να μειώσουν τις υψηλές θερμοκρασίες. Μέρος του κτιρίου παραμένει κλειστό καθώς χρησιμοποιείται ως αποθηκευτικός χώρος του Τελωνείου, ενώ και το κυλικείο χρειάζεται συνολική αναβάθμιση. 

Τα γραφεία της Αστυνομίας

«Συνεχίζουμε τις πιέσεις σε όλα τα επίπεδα» δηλώνει ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Βασίλης Βαγιανάκης και προσθέτει: «Πιέζουμε να φύγουν τα κατασχεμένα αυτοκίνητα. Ζητάμε να εφαρμοστεί ο νόμος που δίνει το δικαίωμα στο Λιμενικό Ταμείο να έχει την χρήση και εκμετάλλευση των κτιρίων εντός του λιμανιού, για να τα φτιάξουμε όπως πρέπει. Έχουμε κάνει όλες τις κινήσεις που μπορούσαμε, στο τέλος δεν θα αποφύγουμε την δικαστική οδό για να καταφέρουμε τα αυτονόητα». 

Η οροφή στον χώρο επιβατών


Ο χώρος επιβατών



Σύνταξη: Μαριέττα Γαβριλιώτη

Πηγή: ertnews.gr


Τρίτη, Μαΐου 07, 2024

Πληρώστε επιτέλους το μεταφορικό ισοδύναμο


 


Μητσοτάκης: «δεν επιθυμώ συγκρούσεις, επιθυμώ συγκρίσεις» 

Μια και πέρασε το Πάσχα, αλλά μου έμεινε το πικρό χαμόγελο της «μείωσης των τιμών» των βασικών αγαθών, όπως ακριβώς είχε ανακοινώσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Πρωθυπουργός όλων των Ελλήνων αλλά υπηρέτης των ολίγων και ημετέρων, σκέφθηκα να υπενθυμίσω στους Κυβερνώντες ότι εμείς οι νησιώτες βιώνουμε σκληρότερα την ακρίβεια Μητσοτάκη. 

Διότι εννοείται ότι η ακρίβεια δεν είναι εισαγόμενη αλλά και να ήταν, μπορεί μια κυβέρνηση που θέλει, να την ελέγξει, όπως κάνουν οι Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις που θέλουν να προστατέψουν τους πολίτες τους. 

Στα νησιά, όλα είναι ακριβότερα, η υγεία, η ενέργεια, τα καύσιμα, τα τρόφιμα, τα εισιτήρια, τα πάντα. 

Αφού το «Επιτελικό Κράτος» αδυνατεί παραδείγματος χάριν να μειώσει τον Φ.Π.Α. και τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα ή να περιορίσει τα υπερκέρδη των μεγάλων αλυσίδων Σούπερ Μάρκετ, των Τραπεζών, των διυλιστηρίων, των εταιρειών του ηλεκτρικού, ας καταβάλει στους νησιώτες ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ το ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ που δεν απαιτεί δισ., παρά μόνο λίγα εκατομμύρια.

Αλλά φαίνεται πως δεν θέλουν ούτε να το ακούν. Διότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο μπορεί να ανακουφίζει τους νησιώτες και ιδιαίτερα τους αδύναμους και πάσχοντες, αλλά είναι εμβληματικό μέτρο του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.. Πρέπει να απαξιωθεί, να καταργηθεί, έστω να αλλάξει όνομα, να μην θυμίζει ΣΥΡΙΖΑ- Π.Σ., Τσίπρα, ή Σαντορινιό …

Για να μη μακρηγορώ ας δούμε μέχρι πότε έχει καταβληθεί, ενώ είμαστε στον Μάιο του 2024:

Για τα εισιτήρια, μέχρι τον Ιανουάριο του 2023

Για τις επιχειρήσεις, μέχρι το Α’ εξάμηνο του 2022. Όσες μάλιστα ελέγχονται έχουν να εισπράξουν οφειλόμενα από 1/1/22 .

Για τα καύσιμα επιχειρήσεων, μέχρι και τον Μάρτιο του 2023.

Για τα καύσιμα πολιτών, μέχρι 31/12/2023. Η μόνη  εμπρόθεσμη καταβολή.

Οι καθυστερήσεις δηλαδή ξεπερνούν το έτος, ενώ ο  ΣΥΡΙΖΑ κατέβαλλε το Μεταφορικό Ισοδύναμο εντός μηνός, εν μέσω δύσκολων μνημονιακών χρόνων και με τον ταυτόχρονο σχηματισμό του  «μαξιλαριού»  των 37 δις..

Εκλογές έρχονται, κάνουμε συγκρίσεις δεν κάνουμε συγκρούσεις, όπως επιθυμεί  και ο Πρωθυπουργός μας!



Γιώργος Κασσάρας

Μέλος Κ..Ε. ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.



Σάββατο, Δεκεμβρίου 16, 2023

Να πάρει θέση η Περιφέρεια για τις καθυστερήσεις αποπληρωμής του Μεταφορικού Ισοδύναμου και τον εμπαιγμό των νησιωτών


 

Με έκπληξη διαβάσαμε την πρόσφατη ανακοίνωση του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Παππά, αναφορικά με τις προσωπικές του «πρωτοβουλίες» για την έγκριση πιστώσεων και τις οφειλόμενες καταβολές του ΜΙ στους νησιώτες. 

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι κεκτημένο ΔΙΚΑΙΩΜΑ  των νησιωτών  και των νησιωτισσών ! Δεν είναι εργαλείο μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων, ούτε είναι ζήτημα ατομικών «πρωτοβουλιών» για την εφαρμογή του. Και, δυστυχώς, μόνο ως ειρωνεία μπορούμε να αξιολογήσουμε τις δηλώσεις του Υφυπουργού, όταν βρισκόμαστε στο τέλος του 2023 και οι πληρωμές αφορούν μέρος των οφειλόμενων του έτους 2022! 

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι το μόνο μέτρο που προσφέρει ανακούφιση στους νησιώτες, ενισχύοντας μεταφορές πολιτών, αγαθών και καυσίμων και ως τέτοιο απαιτούμε όχι μόνο τη διατήρηση αλλά και τη γενναία ενίσχυσή του. 

Η Κυβέρνηση συνεχίζει να αθετεί τις θεσμικές υποχρεώσεις της απέναντι στις νησιωτικές κοινωνίες, συνεχίζει να μην αντιλαμβάνεται τι σημαίνει να είσαι νησιώτης και απαξιώνει το ΜΙ οδηγώντας το στην ακύρωσή του. Απόδειξη αυτού είναι ότι στον   προϋπολογισμό του 2024 προς ψήφιση, δεν  προβλέπονται αυξήσεις στο κονδύλι της Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής για τις πληρωμές του ΜΙ. 

Για τους παραπάνω λόγους, ως περιφερειακή παράταξη περιμένουμε από την περιφερειακή αρχή Νοτίου Αιγαίου να πάρει  δημόσια θέση,  αν και είναι γνωστές οι προσωπικές απόψεις του περιφερειάρχη για το Θεσμό του  Μεταφορικού Ισοδύναμου, αφού το παρομοίωσε  σε δημόσιο λόγο   με "καθρεφτάκια για τους Ιθαγενείς". 

Ζητάμε  λοιπόν  να   ληφθούν άμεσες πρωτοβουλίες άσκησης πίεσης προς  στα Υπουργεία Οικονομικών, Εσωτερικών και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής για την ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ και απρόσκοπτη λειτουργία του Μεταφορικού Ισοδύναμου. 


Ανακοίνωση  της περιφερειακής παράταξης «ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ» 

Από το Γραφείο τύπου - 16/12/23 





Παρασκευή, Δεκεμβρίου 08, 2023

Αλ. Αυλωνίτης για Μεταφορικό Ισοδύναμο: Άμεση πληρωμή υποσχέθηκε ο αρμόδιος υφυπουργός, αλλά δεν διευκρίνισε το ποσό


  

Στο θέμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου και στις πολύμηνες καθυστερήσεις, που παρατηρούνται στην πληρωμή των δικαιούχων νησιωτών και επιχειρήσεων επανήλθε με δηλώσεις του ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Αυλωνίτης.

«Από βδομάδα σε βδομάδα παραπέμπει η κυβέρνηση Μητσοτάκη τις πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στους δικαιούχους νησιώτες για τα οφειλόμενα ενός έτους», ανέφερε και πρόσθεσε, ότι αυτή τη φορά ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Παππάς, υποσχέθηκε στη Γενική Συνέλευση του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών την «άμεση πληρωμή του Μεταφορικού Ισοδύναμου σε επιβάτες και επιχειρήσεις, από την ερχόμενη εβδομάδα».

Ωστόσο ο κ Παππάς δεν διευκρίνισε, αν το ποσό που θα διατεθεί θα αφορά στην πλήρη αποπληρωμή ή μόνο σε ένα μέρος των οφειλόμενων.

“Το Μεταφορικό Ισοδύναμο οδηγείται σε πλήρη απαξίωση με στόχο τη δραματική συρρίκνωση και την ακύρωσή του στην πράξη”, δηλώνουν στην ΕΡΤ Ν. Αιγαίου κάτοικοι των νησιών που ταξιδεύουν συχνά για ιατρικούς λόγους και επιχειρηματίες.

Να σημειωθεί, ότι στον προϋπολογισμό 2024 που θα εισαχθεί στη Βουλή για ψήφιση δεν προβλέπονται αυξήσεις στο κονδύλι της Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής για τις πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, όπως είχε δηλώσει ο κ. Παππάς απαντώντας σε σχετική ερώτηση. 

www.ertnews.gr

Πέμπτη, Νοεμβρίου 23, 2023

Αγαθονήσι: Εγκατέλειψαν τους ακρίτες χωρίς τακτικά ακτοπλοϊκά δρομολόγια εδώ και ένα μήνα


Ενώ οι γραμμές προκηρύσσονται το καλοκαίρι, τώρα οι συμβάσεις έληξαν και μεγάλα πλοία δεν εκτελούν δρομολόγια» κατήγγειλε ο δήμαρχος του νησιού - 

Για πρωτοφανείς συνθήκες εγκατάλειψης που ζει το ακριτικό Αγαθονήσι και άλλα μικρά νησιά στο Αιγαίο έκανε λόγο στο Mega ο δήμαρχος Αγαθονησίου Ευάγγελος Κοττορός

Μετά την καλοκαιρινή περίοδο τα τακτικά ακτοπλοϊκά δρομολόγια μειώθηκαν δραστικά και μετά τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου σταμάτησαν τελείως. Όπως εξήγησε ο κ. Κοττορός, «έρχονται κάτι μικρά πλοιάρια έκτακτα. Δεν μπορούμε να προγραμματίσουμε ταξίδια, επισκέψεις σε γιατρούς, να πάμε στη Σάμο και να επιστρέψουμε». Ακόμη περισσότερο, «χωρίς μεγάλο πλοίο δεν μπορούν να μετακινηθούν προϊόντα, εφόδια, φορτηγά, μεγάλα αυτοκίνητα». Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο, καθώς «τα προηγούμενα χρόνια το πλοίο της γραμμής πήγαινε για συντήρηση, για 10 και 20 ημέρες, πολλές φορές και 2-3 μήνες», σημείωσε ο ίδιος. 

«Φέτος όμως έγινε κάτι που δεν το περιμέναμε. Ενώ οι γραμμές προκηρύσσονται συνήθως τους θερινούς μήνες, τον Ιούλιο, φέτος αργήσανε πολύ και οι συμβάσεις έχουν λήξει. Τα μεγάλα πλοία δεν εκτελούν δρομολόγια», τόνισε ο κ. Κοττορός 

«Έχουμε κάτι φέρι-μποτ που εξυπηρετούν ενδοδωδεκανησιακά, από Ρόδο μέχρι βόρειο Σάμο, συνδέουν το Αγαθονήσι με τέσσερα νησιά, Ρόδο, Κω, Πάτμο και Πυθαγόρειο Σάμου. Αλλά στο Αγαθονήσι έχουμε "αποκλειστικά" με τη Σάμο ανάγκη σύνδεσης, λόγω απόστασης, για τα θέματα υγείας, για την καθημερινότητα, για τον ανεφοδιασμό του νησιού. Και εδώ και έναν μήνα έχει διακοπεί η συγκοινωνία με μεγάλο πλοίο. Είναι μεγάλο το πρόβλημα», όπως τόνισε. «Τα μικρά πλοία δεν μπορούν να πάρουν ποσότητες, φορτηγά αυτοκίνητα. Δημιουργούνται ελλείψεις. Πρέπει να δοθεί λύση γιατί έχουμε φτάσει στα όριά μας».

«Άλλα νησιά έχουν κάποιες συνδέσεις, άλλες, και με Πειραιά. Στο Αγαθονήσι είμαστε από τα μικρά νησιά που δεν έχουν καθόλου σύνδεση με Πειραιά. Όπως καταλαβαίνετε εξυπηρετούμαστε βασικά με ανταποκρίσεις». 

Πηγή: www.avgi.gr

Τετάρτη, Οκτωβρίου 25, 2023

Χρύσα Καραγιάννη: "Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι κεκτημένο των νησιωτών – Οι απαράδεκτες καθυστερήσεις απαξιώνουν το μέτρο"

 


Ανακοίνωση της περιφερειακής παράταξης «ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ»

Οι καθυστερήσεις και αναβολές πληρωμών του Μεταφορικού Ισοδύναμου, έχουν ξεπεράσει τους 12 μήνες, καθώς ακόμα δεν έχουν καταβληθεί οι πληρωμές του Β’ εξαμήνου του 2022!

Η κυβέρνηση απαξιώνει συστηματικά το Μ.Ι., μειώνοντας τη συχνότητα των πληρωμών, καθυστερώντας αδικαιολόγητα την έγκαιρη καταβολή του, ψαλιδίζοντας τα κονδύλια που διατίθενται και προκαλώντας μεγάλη ανησυχία στους νησιώτες για την πιθανή κατάργησή του.

Το μέτρο που καθιερώθηκε το 2018, ταυτισμένο με το όνομα του αείμνηστου Δωδεκανήσιου Νεκτάριου Σαντορινιού, έδωσε πνοή στη συνταγματικά προβλεπόμενη αρχή της νησιωτικότητας εξισώνοντας το κόστος μεταφοράς (επιβατών και εμπορευμάτων) με μέσα θαλάσσιας μεταφοράς, με εκείνο που θα ίσχυε με μέσα χερσαίας μεταφοράς, για την ίδια απόσταση. Εκτός από το άμεσο αντιστάθμισμα, ως αναγνώριση των δυσκολιών της Νησιωτικότητας, αποτελεί και αναπτυξιακό εργαλείο, αποτρέποντας την ερημοποίηση νησιών και δίνοντας έτσι προοπτικές ανάπτυξης στις τοπικές κοινωνίες.

Το αποκορύφωμα της εσκεμμένης απαξίωσης του Μ.Ι. εκφράστηκε δια στόματος του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου λίγες μέρες πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές. Ο κ. Χατζημάρκος χαρακτήρισε το εργαλείο ως «καθρεφτάκι για τους ιθαγενείς», χλευάζοντας αφενός ένα από τα μέτρα που θεσμοθετήθηκαν ως δεσμίδα στην ΕΕ για τη νησιωτικότητα, και αφετέρου τους κατοίκους των νησιών που αγκάλιασαν το ΜΙ, αξιοποιώντας το όσο αυτό καταβαλλόταν τακτικά και στη συνέχεια εκφράζοντας τις διαμαρτυρίες τους όταν διαπίστωναν ότι αυτό όλο και περισσότερο υποβαθμιζόταν.

Στην πραγματικότητα, όλο το νομοθετικό πλαίσιο για τη νησιωτικότητα δίνει στην τοπική αυτοδιοίκηση σημαντικά εργαλεία για τη διεκδίκηση μέτρων και πόρων, που είναι ικανά να αμβλύνουν τις ανισότητες ανάμεσα στη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα. ΑΝ υπάρχει η πολιτική βούληση.

Παράλληλα με την απαξίωση του Μ.Ι., είναι εμφανής η έλλειψη στήριξης του πρωτογενούς τομέα των νησιών, της εποχικής εργασίας, της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας (αφού απουσιάζουν εντελώς από τον προγραμματισμό του Ταμείου Ανάκαμψης), της πολιτικής προστασίας των νησιών και των δομών υγείας σε αυτά.  

Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο. Οι νησιώτες και οι νησιώτισσες είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας, οι οποίοι συνεχίζουν να ζουν σε μια οδυνηρή πραγματικότητα, κυρίως κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών, στους οποίους δεν αποτυπώνονται καν τα οφέλη του τουρισμού.

Η διεκδίκηση της συνέχισης του μέτρου του ΜΙ είναι η δική μας δέσμευση, προς τους κατοίκους των νησιών του Νοτίου Αιγαίου.

Από το Γραφείο τύπου

25/10/23






Πέμπτη, Απριλίου 27, 2023

Ρόδος: Έφεραν την Uber στο νησί - «Θα φύγει νύχτα» προειδοποιούν οι ταξιτζήδες (Photos)


Με μηνύσεις και μαζικές κινητοποιήσεις προειδοποιούν οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί στη Ρόδο προκειμένου να διώξουν την Uber από το νησί 


Στα «κάγκελα» οι οδηγοί ταξί στη Ρόδο κατά της εφαρμογής της Uber όπου από σήμερα θα είναι διαθέσιμη στο νησί των Δωδεκανήσων, αλλά και στην Κέρκυρα, αλλάζοντας το τοπίο των μεταφορών ενόψει της τουριστικής σεζόν.

Ενάντια στην απόφαση αυτή, δεκάδες ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί συνέρρευσαν σε κινητοποίηση διαμαρτυρίας έξω από το δημαρχείο Ρόδου και σύμφωνα με το rodiaki.gr οι εκπρόσωποί τους βρίσκονται στην τροχαία του νησιού. Μάλιστα, μαζί με τους δικηγόρους τους είναι έτοιμοι να καταθέσουν μηνύσεις για να εφαρμοστεί ο νόμος. 


Συγκεκριμένα, στο Τμήμα Τροχαίας βρέθηκε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών ταξί Ρόδου, Θεοδόσης Καστανίδης, ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού Ραδιοταξί «Ρόδος», Σάββας Χατζηγεωργίου καθώς και ο πρόεδρος του Ράδιο ταξί «Διαγόρας» κ. Ευστρατίου μαζί με τους δικηγόρους τους.

Το κλίμα είναι φορτισμένο, με τους αυτοκινητιστές να εξανίστανται μετά την απόφαση της Uber για επέκταση και στο νησί της Ρόδου. Οι ίδιοι είναι αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν την παράνομη λειτουργία της εφαρμογής.

«Ήρθε μία Εταιρία η οποία λέει ότι είναι νόμιμη και δουλεύει με 36 ευρώ και πριν λίγο σταματήσαμε ένα αυτοκίνητο το οποίο έφερε από το Φαληράκι εδώ με 20 ευρώ και έχουμε αποδεικτικά στοιχεία με κινητό ξένης τουρίστριας ότι πήγε από το Paradise στο αεροδρόμιο με 20 ευρώ», εξήγησε στην Ροδιακή ο Θεοδόσης Καστανίδης.


Χαρακτηριστικά σημείωσε πως «αυτό το το δουλεύω με 36 ευρώ δεν υπάρχει. Ένα πράγμα θα πω: αυτοί θα φύγουνε, πολύ γρήγορα, νύχτα από το νησί μας. Δουλεύουνε παράνομα εκατό τοις εκατό». «Έχουμε αποδεικτικά στοιχεία, η δικηγόρος μας είναι μέσα (σ.σ. στην Τροχαία), κάνει μηνύσεις. Να φύγουνε γρήγορα από το νησί μας. Δεν θα διαλύσουν τον τουρισμό», είπε για να συνεχίσει: «Ή αυτοί ή εμείς»! 


Με την σειρά του, ο Βαγγέλης Διακοσταμάτης, γραμματέας του Συνδέσμου, προειδοποιεί πως οι κινητοποιήσεις τους θα είναι μεγαλύτερες και από αυτές του 2011!

Με παρατεταγμένα τα αυτοκίνητά τους στην πλατεία του δημαρχείου Ρόδου, οι ιδιοκτήτες και οι οδηγοί ταξί δίνουν τον τόνο της αποφασιστικότητας τους αφού δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσουν εάν δεν διώξουν την Uber από το νησί.


www.avgi.gr

Παρασκευή, Μαρτίου 10, 2023

Αερολιμενικοί: Σε κίνδυνο η ασφάλεια και στις αερομεταφορές - Μηχανικοί ΥΠΑ: Ανενεργό εδώ και δύο χρόνια το ραντάρ Ατταβύρου στη Ρόδο



«Η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια είναι αντίθετη με την ασφάλεια του πολίτη, των αερομεταφορών και γενικότερα του δημοσίου συμφέροντος». 

 

«Δυστυχώς, η εικόνα απαξίωσης και πλημμελούς εφαρμογής πολιτικών ασφαλείας στον σιδηρόδρομο δεν είναι η μοναδική. Η πραγματικότητα είναι ότι εδώ και χρόνια αντίστοιχη παράλληλη πορεία ακολουθείται και στον χώρο τον αερομεταφορών» τονίζει, και μετά το δυστύχημα των Τεμπών, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών.

Όπως εξηγεί, μετά τις ιδιωτικοποιήσεις των μεγαλύτερων αεροδρομίων της χώρας, «το ελληνικό κράτος αποφάσισε ότι ουσιαστικά δεν χρειάζεται κανενός είδος in situ εποπτείας για τα πλείστα ζητήματα ασφαλείας που ανακύπτουν σε όλα τα αεροδρόμια. Ο πρώην υπουργός  κύριος Καραμανλής κατάργησε όλες τις αεροπορικές Αρχές σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, τα όργανα του κράτους δηλαδή που θα ήλεγχαν την εφαρμογή κανόνων ασφαλείας στα αεροδρόμια και της εθνικής και ευρωπαϊκής αεροπορικής νομοθεσίας. Η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια είναι αντίθετη με την ασφάλεια του πολίτη, των αερομεταφορών και γενικότερα του δημοσίου συμφέροντος και ασφαλώς είναι σίγουρο ότι δεν εξυπηρετεί τους επιβάτες και τους εργαζόμενους, ούτε και το καλό της χώρας μας. Αυτό έγινε, όμως, παρά την εντονότατη αντίδραση σύσσωμης όλης της αντιπολίτευσης και του συλλόγου μας και μάλιστα με τόσο απόλυτο και ατεκμηρίωτο τρόπο που δημιουργεί απορία τίνος τα συμφέροντα εξυπηρετούνται».

Έτσι, σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Αερολιμενικών, η επίβλεψη της ασφάλειας και της νομιμότητας στα αεροδρόμια «από πραγματική και επιτόπου μετάπεσε σε οιωνοί εκ του μακρόθεν και ανατέθηκε σε ένα γραφείο στην Αθήνα που ονομάστηκε Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ). 

Έκτοτε έχουν συμβεί πλείστα συμβάντα στα αεροδρόμια, τα οποία έχουν αναδειχθεί. Κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ήξερε» σημειώνει.

Ο σύλλογος υπογραμμίζει πως «έκανε ό,τι μπορούσε για να ενημερώσει και να σταματήσει τον κατήφορο της ασφάλειας του πολίτη και της επικίνδυνης και καταστροφικής πολιτικής του υπουργού κου Καραμανλή:

1. Προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (21/10/2022)

2. Τουλάχιστον 15 επιστολές-έγγραφα-μελέτες που έχουν αποσταλεί τόσο στο υπουργείο, στη διοίκηση της ΥΠΑ, σε όλους τους βουλευτές του Κοινοβουλίου, στον πρωθυπουργό, στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και στον σημερινό υπουργό Μεταφορών με την ιδιότητα του ως υπουργού Επικρατείας.

3. Πάνω από 50 Δελτία Τύπου – άρθρα – δημοσιεύματα στον Τύπο.

4. Έχουν γίνει συναντήσεις για ενημέρωση όλων των κομμάτων της Βουλής, αποτέλεσμα των οποίων είναι 18 ερωτήσεις κατατιθέμενες στη Βουλή από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Πολλές απαντήσεις δεν δόθηκαν και όποια απαντήθηκε, ήταν κυρίως στο πνεύμα που ταιριάζει σε μια ανύπαρκτη, απομακρυσμένη εποπτεία στα αεροδρόμια του τύπου “…ρωτήσαμε τον ιδιώτη διαχειριστή του αερολιμένα και μας ανέφερε ότι τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αλλά…».  Λες και θα παραδεχόταν ποτέ ο ιδιώτης τις ευθύνες του… Εποπτεία, όχι αστεία…

5. Δύο παρεμβάσεις επί νομοθετημάτων στη Βουλή.

6. Συνεντεύξεις σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.

Αυτό που δεν έχει γίνει βέβαια τα τελευταία τέσσερα χρόνια είναι συνάντηση με τον υπουργό κο Καραμανλή. Δεν δέχτηκε ποτέ να συζητήσουμε, παρόλο που είμαστε το εξειδικευμένο προσωπικό για την ασφάλεια αεροδρομίων και πτήσεων. Δεν τον απασχολούσαν καθόλου τα ζητήματα ασφάλειας των αερολιμένων; Ήταν όλα έτοιμα και προσχεδιασμένα και τόσο καλά φτιαγμένα που δεν επιδέχονταν βελτίωση. Ο ιδιώτης πρέπει να δρα ανεξέλεγκτα, χωρίς υποχρεώσεις. Θυμίζει κάτι αυτή η τακτική;» διερωτάται ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών, ου συμπληρώνει:

«Πέρα λοιπόν από συντετριμμένοι, είμαστε και εξοργισμένοι με όσα ακούγονται και γράφονται. Διαπιστώνουμε ομοιότητες σε όλα τα επίπεδα. Έχει γίνει κατανοητό πόσο επικίνδυνα μπορεί να γίνουν τα πράγματα, αν όλα αφεθούν στην τύχη τους  ή ακόμα;

Το μοντέλο Καραμανλή, μιας πολύ περιορισμένης “αθηνοκεντρικής δομής” της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), αντί για το μοντέλο ενός αποκεντρωμένου πραγματικού συστήματος ελέγχου, είναι αποδεδειγμένα αποτυχημένο. Στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, οι οποίες σημειωτέον δεν έχουν τον νησιωτικό χαρακτήρα της Ελλάδας, έχουν θεσπιστεί οι απαραίτητες περιφερειακές εποπτικές μονάδες  εντός των αερολιμένων. Ξέρουμε κάτι που δεν ξέρουν;».

Για τους αερολιμενικούς, «είναι κατεπείγουσας σημασίας  το έργο της  ΑΠΑ  να γίνει ουσιαστικό με την επέκταση της εποπτείας της εντός των αεροδρομίων και όχι εξ αποστάσεως. Οι κρατικές αεροπορικές Αρχές των αεροδρομίων είναι ουσιώδες τμήμα της, χωρίς αυτό δεν νοείται πραγματική εποπτεία. Αν θέλουμε επιτέλους να μιλάμε σοβαρά για πολιτική ασφάλειας στις μεταφορές, πρέπει να αναθεωρηθεί άμεσα η δομή της ΑΠΑ. Η πραγματικότητα δεν περιμένει.

Η χαλαρή απομακρυσμένη και ανεπαρκώς στελεχωμένη εποπτεία δεν είναι υπεύθυνος τρόπος σκέψης και σε καμία περίπτωση δεν θα ωφελήσει κράτος-πολίτες-εταιρίες. Αν έχουμε συμβάντα ασφαλείας στα αεροδρόμια, η ζημιά θα είναι ανυπολόγιστη, όχι μόνο για τις αερομεταφορές της χώρας μας, αλλά και για την ήδη εύθραυστη οικονομία μας και δεν αποσβένεται εύκολα. Πόσο μάλλον, εάν τα συμβάντα είναι και θανατηφόρα…» τονίζει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών. 

www.naftemporiki.gr

Μηχανικοί ΥΠΑ: Ανενεργό εδώ και δύο χρόνια το ραντάρ Ατταβύρου στη Ρόδο 


Σοβαρές ελλείψεις και δυσλειτουργίες στο Αεροδρόμιο Ρόδου, που δυνητικά εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια των αεροπορικών πτήσεωναν βγει εκτός λειτουργίας το ραντάρ Καρπάθου, καταγγέλλει η Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Αναφέρει ότι εδώ και δύο χρόνια, από τον εμπρησμό και ολική καταστροφή του ραντάρ διαδρομής στον Αττάβυρο, η διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας δεν έχει προμηθευτεί ακόμα νέο,  με αποτέλεσμα το αεροδρόμιο να καλύπτεται από το ραντάρ Καρπάθου, που λόγω παλαιότητας εμφανίζει συχνά βλάβες.

«Τρέχουμε τώρα άρον –  άρον να εντάξουμε στο σύστημα το ραντάρ Κύπρου» σημειώνει χαρακτηριστικά.

«Προς το παρόν δεν υπάρχει κίνδυνος γιατί υπάρχει κάλυψη από τα ραντάρ Καρπάθου και Κύπρου» δήλωσε στην ΕΡΤ Νοτίου Αιγαίου ο πρόεδρος της Ένωσης Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ, Κώστας Κανδεράκης, σημειώνοντας ωστόσο ότι αν βγει εκτός ένα από τα δύο ραντάρ θα υπάρξει κίνδυνος.

Το Διεθνές Αεροδρόμιο της Ρόδου ήταν το τέταρτο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στην Ελλάδα το 2019, με 5.542.567 επιβάτες που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο, ενώ οι κινήσεις αεροσκαφών ανήλθαν σε 14.801. 

www.ertnews.gr

 


Δευτέρα, Νοεμβρίου 07, 2022

Τέλος τουριστικής σεζόν: Δεν ήταν τελικά χρονιά ρεκόρ το 2022 για την Ελλάδα



Δεν κατάφερε τελικά η χώρα μας να περάσει τα νούμερα των τουριστών της χρονιάς πριν από την πανδημία και αυτό διότι ο οδικός τουρισμός κατέγραψε πολύ μεγάλη μείωση. Ποιοι είναι οι λόγοι.


Χτες, Κυριακή 6 Νοεμβρίου έπεσε η αυλαία για τη τουριστική σεζόν του 2022, με όλους τους θερινούς προορισμούς της χώρας να αποχαιρετούν τους τελευταίους ταξιδιώτες ενός ιδιαίτερου καλοκαιριού, του πρώτου μετά την πανδημία. Μόνο το αεροδρόμιο του Ηρακλείου θα συνεχίσει να υποδέχεται κάποιους Γερμανούς τουρίστες για τις επόμενες δύο εβδομάδες, με λιγοστές μονάδες να μένουν ανοιχτές στο νησί για να τους εξυπηρετήσουν.

Η μεγάλη διεθνής έκθεση τουρισμού WTM που ξεκινά σήμερα στο Λονδίνο, θα φέρει τα πρώτα μηνύματα για τη σεζόν του 2023, μου μεν στα σχέδια των tour operators φαίνονται αισιόδοξα, όμως η ενεργειακή κρίση σε όλη την Ευρώπη και τον κόσμο, σκορπά την αβεβαιότητα.

Ένας γενικός τίτλος που θα μπορούσε να μπει για το φετινό καλοκαίρι του ελληνικού τουρισμού θα ήταν: «Αεροπορικές αφίξεις VS οδικών σημειώσατε ένα». Ο «χρυσός» Οκτώβρης που μόλις ολοκληρώθηκε, θα δείξει πλέον με βεβαιότητα για σχεδόν το σύνολο της χώρας την αύξηση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων φέτος σε σχέση με το καλοκαίρι του 2019. Τα 1,6 εκατομμύρια ξένων τουριστών που ήρθαν τον Οκτώβριο πριν από την πανδημία, ήδη ξεπερνιούνται από τα στοιχεία των αεροδρομίων της χώρας για φέτος και άρα το -0,2% που ήταν η μείωση από την αρχή του έτους και μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, θα καλυφθεί.

Οι οδικές αφίξεις των ξένων τουριστών όμως, θα «χαλάσουν τα νούμερα». Ήδη μέχρι το τέλος Σεπτέμβρη που ουσιαστικά και ολοκληρώνονται οι προσελεύσεις τουριστών μέσω των μεθοριακών μας σταθμών, δείχνουν μείωση πάνω από 35%. Λείπουν ουσιαστικά σχεδόν 6 εκατομμύρια ταξιδιώτες, που προέρχονταν κυρίως από τις χώρες των Βαλκανίων. Από αυτούς τα 2,5 εκατ. είναι Βούλγαροι, 500.000 από τη Β. Μακεδονία, 300.000 από Αλβανία και άλλες τόσες από Τουρκία.

Ποια είναι τα νούμερα

Το σύνολο των αεροπορικών αφίξεων ξένων τουριστών από την αρχή του έτους και μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου 2022, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, ανέρχονται σε 18,4 εκατομμύρια με μείωση 0,2% σε σχέση με το 2019, ενώ οι οδικές διεθνείς αφίξεις σε 6,62 εκατομμύρια, καταγράφοντας πτώση 35,4% έναντι του ’19. Αν υπολογίσουμε και τα νούμερα που εκτιμώνται με μικρή απόκλιση για τον Οκτώβριο, θα μιλάμε για περίπου 27 εκατομμύρια ξένους επισκέπτες, που ίσως στο κλείσιμο του έτους φτάσουν τα 29 εκατ., αντί των 33 περίπου εκατομμυρίων του 2019.

Τι κατόρθωσε και τι δεν κατάφερε η Ελλάδα φέτος το καλοκαίρι

Το μεγάλο κατόρθωμα της χώρας είναι το γεγονός ότι κατάφερε μέχρι και το τέλος Αυγούστου και παρά τη μείωση στη εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση κατά -12,4%, να συγκρατήσει την πτώση των εσόδων της. Σύμφωνα με την τράπεζα της Ελλάδος οι ταξιδιωτικές εισπράξεις την ίδια περίοδο εμφάνισαν μείωση κατά 3,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 και διαμορφώθηκαν στα 12,74 δισ. ευρώ.

Ένα κατόρθωμα ακόμη είναι το ότι η χώρα κατάφερε να καλύψει σε ένα βαθμό τις απώλειες των περίπου 600.000 Ρώσων τουριστών και των αρκετών χιλιάδων Ουκρανών που ήρθαν στη χώρα μας διακοπές το 2019. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Κρήτη, όπου μόνο μέσω των αεροδρομίων της έφτασαν στο νησί το 2019 πάνω από 300.000 Ρώσοι και Ουκρανοί τουρίστες.

Στον αντίποδα, τα εκατομμύρια των τουριστών που χάθηκαν από τον οδικό τουρισμό φέτος, οφείλονται σε διάφορους παράγοντες. Αφενός ο πόλεμος στην Ουκρανία και η ενεργειακή κρίση και αφετέρου η αδυναμία της Ελλάδας να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη είσοδο των ξένων, μέσω των μεθοριακών μας σταθμών. Οι ουρές των πολλών χιλιομέτρων, όλο το 24ωρο, απέτρεψαν όπως φάνηκε πολλούς από το να έρθουν, ενώ υπήρξαν και άλλα θέμα με τις βίζα.

Οι παραδοσιακές αγορές εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα, κατέγραψαν σχεδόν στο σύνολο τους αύξηση φέτος και σε σχέση με το 2019, ειδικά η Αγγλία και η Γερμανία.

Οι πρωταθλητές του ελληνικού τουρισμού το 2022

Η Σαντορίνη θα στεφτεί σίγουρα η βασίλισσα της φετινής τουριστικής σεζόν, αφού σχεδόν διπλασίασε τους ξένους τουρίστες που έφτασαν στο νησί με απευθείας πτήσεις και αναμένεται μέχρι τέλος Οκτωβρίου ότι ξεπέρασαν τις 825.000 αντί των 520.000 το 2019. Στο αεροδρόμιο της Μυκόνου σημειώθηκε επίσης διψήφια σημαντική αύξηση διεθνών αφίξεων μέχρι το τέλος του Σεπτέμβρη, κατά 23,2%

Ως ο καλύτερος μήνας μετά την πανδημία για το αεροδρόμιο της Αθήνας ήταν ο Οκτώβριος που μας πέρασε. Η επιβατική κίνηση του Ελ. Βενιζέλος κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου ανήλθε σε 2,29 εκατ., ελάχιστα μειωμένη κατά 0,5% σε σχέση με το ’19. Η διεθνής επιβατική κίνηση εμφάνισε μείωση της τάξης του 2,6% τον Οκτώβριο, ενώ στο σύνολο του έτους οι διεθνείς επιβάτες είναι μειωμένοι κατά 14,9%.

Στα αναλυτικά στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, που είναι διαθέσιμα μέχρι και τέλος Σεπτεμβρίου στο αεροδρόμιο των Αθηνών καταγράφηκαν 4,3 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας μείωση -830 χιλ. και ποσοστό -16,1%. Ακολούθησε το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης όπου καταγράφηκαν 1,6 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας μείωση -309 χιλ. και ποσοστό -16,5%

Το Ηράκλειο μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου υποδέχθηκε σχεδόν 3,4 εκατομμύρια ξένους τουρίστες, αντί 3,3 εκατ. του συνόλου του 2019. Στο αεροδρόμιο των Χανίων η αύξηση είναι μεγάλη αφού μέχρι 31/9 οι αφίξεις ανήλθαν σε 1,2 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση 13,8%.

Στο αεροδρόμιο της Ρόδου οι διεθνείς αφίξεις μέχρι το τέλος Οκτωβρίου αναμένεται να ξεπεράσουν τα 2,6 εκατομμύρια, αντί 2,3 το ίδιο διάστημα του ’19. Και στο αεροδρόμιο της Κω οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις μέχρι τις 31/9 διαμορφώθηκαν σε 1,1 εκατ. καταγράφοντας αύξηση 3,4%.

Στην Κέρκυρα οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις διαμορφώθηκαν σε 1,6 εκατ. μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου παρουσιάζοντας 15,3%, ενώ και στο Άκτιο οι αφίξεις για το ίδιο διάστημα αυξήθηκαν κατά 21,3%. Αυξητική είναι η τάση και στην Ζάκυνθο και στην Κεφαλονιά κατά 4,4% και 7,2% αντίστοιχα.

Ποιες αγορές κατέγραψαν άνοδο

Από τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί το INΣΕΤΕ προκύπτει ότι από τις αρχές του έτους και μέχρι το τέλος Αυγούστου, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία παρουσίασε αύξηση κατά +8,8% και διαμορφώθηκε σε 2,89 εκατομμύρια ταξιδιώτες, ενώ αυτή από τη Γαλλία αυξήθηκε κατά +14,2% και διαμορφώθηκε σε 1,314 εκατ. ταξιδιώτες.

Αναφορικά με τις χώρες εκτός της ΕΕ-27, η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά +21,0% και διαμορφώθηκε σε 3 εκατ., ενώ αυτή από τις ΗΠΑ μειώθηκε κατά -17,8% και διαμορφώθηκε σε 647.000 ταξιδιώτες. Τέλος, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Ρωσία μειώθηκε κατά -93,1% και διαμορφώθηκε σε 27.000 ταξιδιώτες.

Η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες εκτός της ΕΕ-27 μειώθηκε κατά 19,4% και διαμορφώθηκε σε 7,1 εκατ. ταξιδιώτες. 

Βίκη Βαμιεδάκη

=> news247.gr

Τετάρτη, Ιουλίου 20, 2022

Στη γραμμή Καρπάθου - Κάσου ξανά το “Πρέβελης”... - Έχουν ανοίξει οι κρατήσεις για τα δρομολόγιά του


 

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ανταποκριτή της  ertnews.gr στο Λασίθι, Ιάσωνα Ταβλά, επιστρέφει από την ερχόμενη Παρασκευή το πλοίο «Πρέβελης» στην «άγονη γραμμή», αποκαθιστώντας την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών της Κάσου και της Καρπάθου με την Κρήτη και το λιμάνι του Πειραιά.  

Αυτό δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, από τον Άγιο Νικόλαο σημειώνοντας ότι προσπάθεια του Υπουργείου είναι να ενισχύσει περεταίρω την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του νοτιοανατολικού Αιγαίου και τους χειμερινούς μήνες. 

Η διάρκεια της νέας σύμβασης ορίζεται στους τρεις μήνες με τα ίδια χαρακτηριστικά πλοίου αλλά με μεγαλύτερο μίσθωμα, καθώς το οικονομικό στοιχείο ετέθη σε δεύτερη μοίρα, προκειμένου να υπάρξει κάλυψη της συγκοινωνιακής ανάγκης προς Κάρπαθο και Κάσο το συντομότερο. Έτσι, το μίσθωμα ορίζεται για το τρίμηνο στα 4,29 εκ. ευρώ.

Οι κρατήσεις έχουν ανοίξει

Όπως αναφέρoυν τα  karpathiakanea.gr, η ΑΙΓΑΊΩΝ ΠΕΛΑΓΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ έχουν ενεργοποιηθεί τα δρομολόγια από 22/07/2022 (απόγευμα) με το F/B Prevelis και είναι διαθέσιμα για κράτηση και έκδοση εισιτηρίων.  


 



 

 

 

Με πληροφορίες από ertnews.gr και karpathiakanea.gr/


 

Τετάρτη, Ιουνίου 15, 2022

Πρώτη η Ελλάδα στην αύξηση αεροπορικών πτήσεων σε ολόκληρη την Ευρώπη


Διψήφιο ποσοστό ανόδου αεροπορικής κίνησης για τη χώρα μας. Αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους για το χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια οι αεροπορικές εταιρείες.

 

Διψήφιο ποσοστό ανόδου αεροπορικής κίνησης για τη χώρα μας - Αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους για το χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια οι αεροπορικές εταιρείες.

«Καλό ποδαρικό» έκανε η Ελλάδα στις αερομεταφορές ολόκληρης της Ευρώπης τον Ιούνιο αφού κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση σε πτήσεις κατά την πρώτη εβδομάδα του μήνα σχέση με την προηγούμενη και παρά το χάος που επικρατεί στα αεροδρόμια της Αγγλίας. 

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του EUROCONTROL, το ποσοστό ανόδου για τη χώρα μας έφτασε το 12%, με την Κροατία να ακολουθεί με 13%, την Τουρκία 6% και τη Γερμανία στο +2%. Τις υψηλότερες μειώσεις πτήσεων κατέγραψε η Γαλλία και η Ελβετία στο -2% και το Ηνωμένο Βασίλειο -1%.

Στη δεκάδα των χωρών με τις καλύτερες επιδόσεις η Ελλάδα σημείωσε αύξηση κατά 206 πτήσεις, με τις περισσότερες από αυτές να τις εκτελούν οι εταιρείες Ryanair, Sky Express, Olympic και Aegean. Οι πτήσεις ήταν τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και από Ιταλία, Πολωνία και Γερμανία.

Όπως ανακοίνωσε η AEGEAN τον Μάιο που μας πέρασε, μετέφερε περισσότερους από ένα εκατ. επιβάτες, 565.000 επιβάτες στο δίκτυο εξωτερικού και περίπου 461.000 στο δίκτυο εσωτερικού έχοντας επαναφέρει το 85% των συχνοτήτων της σε σχέση με το 2019. Χαρακτηριστικό των παραπάνω επιδόσεων είναι ότι η εταιρεία μετέφερε σε ένα μήνα σχεδόν όσους επιβάτες είχε μεταφέρει αθροιστικά κατά το 1ο τρίμηνο του έτους. Για τους επόμενους μήνες της θερινής περιόδου η AEGEAN συνεχίζει τη σταδιακή αύξηση χωρητικότητας, με τελικό στόχο τον Ιούλιο και Αύγουστο να έχει οριακά μεγαλύτερα επίπεδα χωρητικότητας σε χιλιομετρικές θέσεις συγκριτικά με το 2019.

Στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο από 1 – 8 Ιουνίου πραγματοποιήθηκαν 29.027 καθημερινές πτήσεις, αυξημένες κατά 2% σε σχέση με την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου. Η κίνηση αυτή αντιστοιχεί στο 85% των επιπέδων του 2019, Η Ryanair ήταν η εταιρεία με τις περισσότερες πτήσεις κατά το ίδιο διάστημα, αυξημένες μάλιστα κατά 14% έναντι 2019, ακολουθούμενη από την easyJet σε αριθμό πτήσεων, που είναι όμως μειωμένες κατά 15% σε σχέση με το ’19.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία η εγχώρια αεροπορική κίνηση στην Ευρώπη έναντι του 2019 σημείωσε μείωση κατά 11% και στις ΗΠΑ -17%, ενώ πολύ μεγάλη πτώση καταγράφει η Κίνα με -58%.

Χάος στα αεροδρόμια

Εντείνεται η πίεση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια που αντιμετωπίζουν θέματα στελέχωσης καθώς αυξάνεται ο αριθμός των επιβατών, με αποτέλεσμα να σημειώνονται ακυρώσεις και καθυστερήσεις. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair κάλεσε την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να τοποθετήσει στρατιωτικό προσωπικό στα αεροδρόμια, προκειμένου να διευκολυνθεί η κίνηση αλλά και για λόγους ασφάλειας.

Η επικεφαλής των δικαιωμάτων των καταναλωτών της Βρετανία Σου Ντέιβις, μιλώντας στο κοινοβούλιο της χώρας είπε ότι η αεροπορική βιομηχανία και η κυβέρνηση θα πρέπει να «αναλάβουν την ευθύνη για το χάος» σχετικά με τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις. Όπως τόνισε «οι αεροπορικές εταιρείες και η κυβέρνηση ενθάρρυναν τον κόσμο να ταξιδέψει ξανά και πιστεύουμε ότι υποτίμησαν τα ζητήματα χωρητικότητας και την έλλειψη προσωπικού. Υπάρχει μια κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων των καταναλωτών».

Στην ίδια συνεδρίαση του Βρετανικού κοινοβουλίου τα στελέχη των εταιρειών British Airways, Tui και easyJet ρωτήθηκαν για ακυρώσεις πτήσεων τις τελευταίες εβδομάδες.

Σύμφωνα με το TTG, o υπεύθυνος της TUI Ντέιβιντ Μπέρλινγκ χαρακτήρισε τις υπηρεσίες της εταιρείας του «απαράδεκτες» και ζήτησε συγνώμη από τον κόσμο που ταλαιπωρήθηκε ή έχασε τις διακοπές του, ενώ τόνισε ότι όλοι αποζημιώθηκαν. H TUI προκειμένου να μην επαναληφθεί η ίδια κατάσταση ανακοίνωσε ότι έχει ενοικιάσει επιπλέον αεροσκάφη και πλήρωμα καμπίνας για το υπόλοιπο του καλοκαιριού, καθώς και περισσότερο προσωπικό εξυπηρέτησης πελατών στα κεντρικά γραφεία της και στα αεροδρόμια.

Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους easyJet, ζήτησε συγνώμη χτες μέσω εκπροσώπου της, για τις προγραμματισμένες ακυρώσεις, που για 10 περίπου ημέρες έφταναν τις 24 την ημέρα από το αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου.

Την ίδια ώρα οι τιμές των καυσίμων αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 16% τις τελευταίες δύο εβδομάδες και στο σύνολο 75% από τις αρχές Ιανουαρίου. 

 

Βίκη Βαμιεδάκη

Νεότερες ειδήσεις==>>news247.gr 


 

Κυριακή, Ιουλίου 25, 2021

ΥΠΑ: Νέα παράταση notam για πτήσεις προς νησιά


 

Παράταση αεροπορικής οδηγίας πτήσεων εσωτερικού, που θα ισχύει έως την Δευτέρα 2 Αυγούστου 2021 και ώρα 06:00 το πρωί, ανακοινώνει στο επιβατικό κοινό η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Οι επιβάτες από την ηπειρωτική χώρα θα ταξιδεύουν σε νησιωτικούς προορισμούς μόνο με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού, ή αρνητικού τεστ (PCR 72 ωρών /RAPID 48 ωρών), ή βεβαίωσης νόσησης. Τα μέτρα  έχουν ως στόχο τον περιορισμό της διασποράς της νόσου COVID-19.

Ειδικότερα, όλοι οι επιβάτες πτήσεων εσωτερικού προς νησιωτικούς προορισμούς  οφείλουν να πληρούν μία από τις παρακάτω προϋποθέσεις:

1) Να έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 και να επιδεικνύουν βεβαίωση/πιστοποιητικό εμβολιασμού. Εφόσον πρόκειται για αλλοδαπούς προερχόμενους από το εξωτερικό να προσκομίζουν βεβαίωση/πιστοποιητικό εμβολιασμού, στην ελληνική, αγγλική, γαλλική, γερμανική, ισπανική, ιταλική ή ρωσική γλώσσα, το οποίο να έχει εκδοθεί από δημόσια αρχή σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία. Το πιστοποιητικό εμβολιασμού περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο του προσώπου, τον τύπο του διενεργηθέντος εμβολίου και τον αριθμό των δόσεων. Εναλλακτικά οι ταξιδιώτες μπορούν να φέρουν, σε ψηφιακή ή έντυπη μορφή, ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό COVID-19 (EU DIGITAL COVID-19 CERTIFICATE ), καθώς και τρίτων χωρών, στο οποίο περιέχονται πληροφορίες σχετικά με τον εμβολιασμό ή το αποτέλεσμα του τελευταίου ελέγχου (rapid test 48 ωρών ή PCR 72 ωρών) ή τη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19.

2) Να έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί είτε σε εργαστηριακό έλεγχο για κορωνοϊό COVID-19 με τη μέθοδο PCR εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδίου ή εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών πριν από την άφιξή τους ως προς τον έλεγχο με rapid test. Εφόσον πρόκειται για αλλοδαπούς προερχόμενους από το εξωτερικό, μπορούν να προσκομίζουν βεβαίωση αρνητικού τεστ, στην ελληνική, αγγλική, γαλλική, γερμανική, ισπανική, ιταλική ή ρωσική γλώσσα.

3) Να επιδεικνύουν πιστοποιητικό νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν.

Αν οι έλεγχοι αυτοί έχουν διενεργηθεί στην αλλοδαπή και ισχύουν κατά τον χρόνο επιβίβασης των επιβατών στο αεροσκάφος, οι σχετικές βεβαιώσεις γίνονται αποδεκτές υπό τις ίδιες προϋποθέσεις με τις οποίες επετράπη η είσοδός τους στην Ελλάδα.

Η υποχρέωση των προϋποθέσεων ισχύει για παιδιά από δώδεκα (12) ετών και άνω.

Στην επιστροφή από τα νησιά υπάρχει σύσταση για διενέργεια self test για όλους όσοι είναι άνω των 12 ετών.

Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική. 

Στους χώρους προσέλευσης και αναμονής εντός αεροδρομίων, καθώς και κατά τη διάρκεια των αεροπορικών πτήσεων, το προσωπικό και οι επιβάτες υποχρεούνται να φέρουν μάσκα προστασίας. Επίσης οι επιβάτες υποχρεούνται να συμμορφώνονται προς τις υποδείξεις του μόνιμου και έκτακτου προσωπικού των αεροδρομίων ή των αεροπορικών εταιρειών που επιφορτίζεται με τα καθήκοντα εποπτείας, διαχείρισης πλήθους και υποβοήθησης των επιβατών, προκειμένου να τηρούνται οι αναγκαίες αποστάσεις και να διασφαλίζεται η ελεγχόμενη επιβίβαση-αποβίβαση και αναμονή προς αποφυγή συνωστισμού.

Γενικές οδηγίες προς το επιβατικό κοινό για τις αεροπορικές μετακινήσεις.

Ο έλεγχος των παραπάνω εγγράφων πραγματοποιείται από τους υπαλλήλους των αεροπορικών εταιρειών και δειγματοληπτικά από τις αστυνομικές αρχές. Οι αεροπορικές εταιρίες υποχρεούνται στον έλεγχο του ταξιδιώτη πριν από την επιβίβασή του, ώστε να επιβεβαιωθεί ότι φέρει τα απαραίτητα έγγραφα και σε περίπτωση παραβίασης φέρουν την υποχρέωση επαναπατρισμού του επιβάτη με ευθύνη και έξοδα τους. 


tornosnews.gr

 

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More