Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΟΙ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΟΙ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη, Ιανουαρίου 20, 2026

Ρόδος: Με άδειες τσέπες χιλιάδες οικογένειες ξενοδοχοϋπαλλήλων τις γιορτές



Μας γέμισαν και πάλι υποσχέσεις δήλωσε στη «Ροδιακή» ο πρόεδρος του σωματείου Θ. Σταμούλης 

Με τις αποσκευές γεμάτες με… υποσχέσεις γυρίζουν στη Ρόδο και το Ηράκλειο οι εκπρόσωποι των σωματείων ξενοδοχοϋπαλλήλων του νησιού μας, καθώς μέχρι και σήμερα δεν έχουν ακόμα πληρωθεί το επίδομα της ανεργίας που δικαιούνται, χιλιάδες οικογένειες. 

Το γεγονός, που έφερε στο φως της δημοσιότητας η «Ροδιακή» τον περασμένο Δεκέμβριο, δεν έχει ακόμα διευθετηθεί, παρά τις υποσχέσεις και τις… όποιες προσπάθειες έχουν γίνει μέχρι σήμερα. 

Όπως δήλωσε μιλώντας στη «Ροδιακή» ο πρόεδρος του σωματείου ξενοδοχοϋπαλλήλων της Ρόδου κος Θανάσης Σταμούλης, ενώ τα χρήματα της ανεργίας έχουν πιστωθεί στους λογαριασμούς των δικαιούχων οι ίδιοι δεν έχουν λάβει ακόμα τις προπληρωμένες κάρτες τους(!) με αποτέλεσμα να είναι… δώρον - άδωρον για τους ίδιους. 

Χθες, στα κεντρικά της γραφεία στην Αθήνα βρέθηκαν τα Εργατικά Κέντρα Ηρακλείου, Ρόδου, το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων και η Ομοσπονδία Εργαζομένων Επισιτισμού Τουρισμού. 

Έθεσαν για ακόμα μια φορά επί τάπητος τα προβλήματα επιβίωσης των εποχιακά εργαζόμενων στον τουρισμό, εφιστώντας την προσοχή στις καθυστερήσεις εξέτασης των αιτήσεων απόλυσης που καταθέτουν και ξεπερνούν ακόμα και τις 75 ημέρες, στα επιδόματα που δεν μπορούν να εισπράξουν, στις προπληρωμένες κάρτες που εξαιτίας πολλών παραγόντων δεν φθάνουν εγκαίρως στα χέρια τους, στο Ταμείο Ανεργίας που κάθε χρόνο ως φαίνεται συρρικνώνεται όλο και περισσότερο. 

Μιλώντας στο Ράδιο 98.4 οι Στέλιος Βοργιάς, Πρόεδρος του ΕΚΗ και Νίκος Κοκολάκης, Αντιπρόεδρος του ΕΚΗ και Πρόεδρος του Σωματείου περιγράφουν με τα πιο μελανά χρώματα την κατάσταση που επικρατεί ζητώντας από τη διοίκηση της ΔΥΠΑ λύσεις σήμερα στα προβλήματα χιλιάδων εποχικά εργαζόμενων στον τουρισμό. 

«Ευχόμαστε να μην γίνουν πραγματικότητα αυτά που μας είπε πρόσφατα ο ΓΓ του υπουργείου Εργασίας, ότι όπως και στον πρωτογενή τομέα έτσι και στον τουρισμό, σύντομα δεν θα υπάρχουν Έλληνες εργαζόμενοι» ανέφεραν ενδεικτικά. 

Αναφορικά με το θέμα της Δημόσιας Διαβούλευσης για τις ΣΣΕ που ολοκληρώνεται τέλος του μήνα και το αφήγημα στελεχών του υπουργείου Οικονομικών περί της οικονομικής ευμάρειας των εργαζομένων του Ιδιωτικού Τομέα το 2027 με μισθούς που θα φθάνουν στα 1.500 ευρώ, Στέλιος Βοργιάς και Νίκος Κοκολάκης, κάνουν λόγω για «Μπούρδες επικοινωνιακού και μόνο χαρακτήρα» υπενθυμίζοντας στην Κυβέρνηση την υποχρέωση της βάση Ευρωπαϊκής Οδηγίας οι ΣΣΕ να καλύπτουν το 80% των εργαζόμενων στη χώρα, με το ποσοστό σήμερα να κινείται κοντά στο 24%. 

«Θετικό μπορεί να είναι ότι γίνεται διαπραγμάτευση, όμως το καλάθι δεν γεμίζει μόνο με λόγια» επισημαίνουν. 

Στους διθυράμβους από την άλλη του 13ωρου, της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και την είσοδο της Ελλάδας από 16 Φεβρουαρίου 2026, στη νέα εποχή εργασιακής αναδιάρθρωσης, απαντούν απλά πως η αγορά εργασίας είναι απορυθμισμένη, οι εργασιακές σχέσεις βάλλονται συνεχώς, οι πρόνοιες του υπουργείου και των υπηρεσιών του είναι ελάχιστες και πως ακόμα και αυτή η έλλειψη ελεγκτικού μηχανισμού δείχνει να υποκρύπτει σκοπιμότητα. 




Δευτέρα, Νοεμβρίου 03, 2025

Απασχόληση: Τρίτος κατά σειρά μήνας με μείωση των θέσεων εργασίας, ο Σεπτέμβριος

Αρνητικό αποτέλεσμα μετά από δέκα χρόνια - Νωρίτερα φέτος η αποκλιμάκωση της απασχόλησης στο τουριστικό τομέα - Το Νότιο Αιγαίο κατέγραψε απώλειες 19.109 θέσεων   



Μείωση των θέσεων εργασίας τον Σεπτέμβριο – για τρίτο συνεχή μήνα – μετά το Ιούλιο και τον Αύγουστου, κατέγραψε το σύστημα «Εργάνη», αποτυπώνοντας μια ραγδαία αποκλιμάκωση της απασχόλησης κυρίως στο χώρο του τουρισμού και της εστίασης. 

Συγκεκριμένα τον Σεπτέμβριο το ισοζύγιο προσλήψεων – απολύσεων ήταν αρνητικό κατά 9.196 θέσεις εργασίας, με τον συγκεκριμένο μήνα του 2025 να είναι ο πρώτος με αρνητικό πρόσημο την τελευταία δεκαετία. Ο προηγούμενος Σεπτέμβριος με αρνητικό αποτέλεσμα ήταν το 2015 με απώλεια 13.003 θέσεων εργασίας. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι και τους δύο προηγούμενους μήνες είχαμε μείωση των θέσεων εργασίας τον Ιούλιο κατά 20.729 και τον Αύγουστο κατά 2.542 θέσεις κάτι που προφανώς απεικονίζει την «πρώιμη έναρξη» της μείωση του προσωπικού στις τουριστικές επιχειρήσεις, ενόψει της ολοκλήρωσης της τουριστικής περιόδου. 

Σύμφωνα με την έκθεση Εργάνη οι δραστηριότητες που αφορούν στον τουρισμό, την παροχή υπηρεσιών και την βιομηχανία τροφίμων, καθώς και οι περιοχές της χώρας οι οποίες αποτελούν πόλο έλξης τουριστών, εμφανίζουν το υψηλότερο αρνητικό ισοζύγιο μεταξύ προσλήψεων και απολύσεων

Η απολύσεις στον τουριστικό κλάδο και κατά συνέπεια η απώλεια των θέσεων εργασίας θα συνεχιστούν και τον Οκτώβριο, ενώ αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του Νοεμβρίου.

Πάντως το συνολικό ισοζύγιο για το εννεάμηνο , Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2025, παραμένει θετικό, με τη δημιουργία 308.105 νέων θέσεων εργασίας έναντι 302.744 το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει πως η αγορά σταθεροποιείται, ενώ η μείωση των προσλήψεων τους τελευταίους τρείς μήνες αντανακλά περισσότερο μια μεταβατική περίοδο. 

Απώλειες στην εστίαση

Στα ποιοτικά στοιχεία θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τον Σεπτέμβριο η πλήρης απασχόληση υποχώρησε, με τις νέες συμβάσεις να αφορούν σε ποσοστό 52% προσωρινές και ευέλικτες μορφές εργασίας.

Αντιθέτως κατά το εννεάμηνο το 54,7% των νέων συμβάσεων αφορούσε πλήρη απασχόληση.

Τα υπόλοιπα στοιχεία τη έκθεσης δείχνουν ότι οι μεγαλύτερες απώλειες προέρχονται από τους παραδοσιακά ευάλωτους στην έντονη εποχικότητα τομείς της οικονομίας, δηλαδή την εστίαση, όπου χάθηκαν 56.135 θέσεις, τα καταλύματα με απώλειες 23.212 θέσεων, μέσα σε έναν μήνα, το λιανικό εμπόριο με -7.311 και τη βιομηχανία τροφίμων με -5.559 θέσεις.

Η κάμψη της απασχόλησης συμπίπτει με το τέλος της τουριστικής περιόδου. Έτσι στα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, όπου ο τουρισμός είναι σχεδόν η μοναδική πηγή εισοδήματος, οι αριθμοί ήταν ενδεικτικοί: το Νότιο Αιγαίο κατέγραψε απώλειες 19.109 θέσεων ενώ η Κεντρική Μακεδονία και τα Ιόνια Νησιά ακολούθησαν με -9.967 και -9.862 θέσεις εργασίας, αντίστοιχα.



Ρεπορταζ: Κώστας Παπαδής

Πηγή: ot.gr

https://www.ot.gr/2025/11/02/forologia/ergasiaka-asfalistika/apasxolisi-tritos-kata-seira-minas-me-meiosi-ton-theseon-ergasias-o-septemvrios/

Κυριακή, Απριλίου 13, 2025

Ρόδος: Πώς έγινε το φρικτό εργατικό δυστύχημα σε ξενοδοχείο – «Εδώ και 6 χρόνια ζητάμε την λειτουργία τεχνικού κλιμακίου»


 

Σοκ έχει προκαλέσει ο θάνατος 65χρονου στη Ρόδο, ο οποίος έχασε τη ζωή του όταν εγκλωβίστηκε σε πρέσα επαγγελματικού πλυντηρίου στο ξενοδοχείο όπου εργαζόταν. 

«Έπειτα από επικοινωνία με τον Γραμματέα της Ένωσης εκεί, μου είπε πως ο εργαζόμενος που έχασε τη ζωή του, δούλευε στα πλυντήρια και στα στεγνωτήρια. Ο Γραμματέας πηγαίνει στο ΑΤ για να πάρει το πόρισμα» δήλωσε στο enikos.gr, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουρισμού – Επισιτισμού, Γιώργος Χότζογλου. 

«Είναι χαρακτηριστικό της αναλγησίας της κρατικής μηχανής. Εδώ και 5 με 6 χρόνια ζητάμε την λειτουργία στο νησί ενός τεχνικού κλιμακίου και δυστυχώς δεν έχει δημιουργηθεί. Αν ο θάνατος του συναδέλφου οφείλεται σε ηλεκτροπληξία, τότε δεν έχει γίνει κανένας έλεγχος. Πόσα τέτοια ξενοδοχεία ανά την Ελλάδα λειτουργούν χωρίς τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας;» σημειώνει. 

«Ήταν γνωστός στην κοινωνία και από ότι μαθαίνω και παλαίμαχος ποδοσφαιριστής»

«Ήταν χειριστής στην πρέσα ο άτυχος εργαζόμενος. Μάλλον τον πλάκωσε η πρέσα με αποτέλεσμα να εγκλωβιστεί και δεν μπόρεσε κανένας να αντιδράσεις. Δυστυχώς είναι ακόμη ένα θανατηφόρο περιστατικό στο νησί μας. Ήταν γνωστός στην κοινωνία και από ότι μαθαίνω και παλαίμαχος ποδοσφαιριστής» περιέγραψε στο enikos.gr ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ρόδου, Παναγιώτης Εγγλέζος.

Πώς έγινε το εργατικό δυστύχημα

Διασώστες του ΕΚΑΒ και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ρόδου, κλήθηκαν σε μεγάλο ξενοδοχείο στο Φαληράκι νωρίς το πρωί για να συνδράμουν στη διάσωση ενός εργαζόμενου 65 ετών, τον οποίο είχε εγκλωβίσει πρέσα στα πλυντήρια του συγκροτήματος.

Δυστυχώς, παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες των διασωστών, ο άτυχος εργαζόμενος 65 ετών ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις του και διαπιστώθηκε ο θάνατός του επί τόπου.


Πηγή: enikos.gr

Σάββατο, Φεβρουαρίου 22, 2025

Ρόδος: Τρίμηνη παράταση στην ψηφιακή κάρτα εργασίας ζητούν οι ξενοδόχοι...

Η πιλοτική εφαρμογή ξεκίνησε όταν τα περισσότερα ξενοδοχεία δεν ήταν σε λειτουργία, γεγονός που δεν επιτρέπει την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων για την πραγματική λειτουργία του συστήματος σε συνθήκες πλήρους τουριστικής δραστηριότητας, υποστηρίζουν. 



Η Ένωση Ξενοδόχων και ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, απέστειλαν επιστολή στην Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κα Νίκη Κεραμέως, και στον Γενικό Γραμματέα Εργασιακών Σχέσεων, κο Νίκο Μηλαπίδη, ζητώντας διευκρινίσεις και τροποποιήσεις στην ισχύουσα νομοθεσία, προκειμένου να διευκολυνθεί η ομαλή εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας στον ξενοδοχειακό κλάδο. 

Στην επιστολή τους υποστηρίζουν ότι ο ξενοδοχειακός κλάδος παρουσιάζει σημαντικές ιδιαιτερότητες, οι οποίες δεν έχουν ληφθεί υπόψη στη διαμόρφωση του υφιστάμενου πλαισίου. Βασικά ζητήματα που απαιτούν άμεση ρύθμιση και διευκρινήσεις περιλαμβάνουν: 

* Τον χρόνο προετοιμασίας των εργαζομένων.

* Τον τρόπο αποτύπωσης της εργασίας σε ημέρες ανάπαυσης.

* Το ύψος και τη λογική επιβολής προστίμων, ειδικά σε περιπτώσεις μη ορθής σήμανσης της κάρτας από τον εργαζόμενο.

* Τους περιορισμούς σε σχέση με το διακεκομμένο ωράριο και την υποχρεωτική ανάπαυση μεταξύ βαρδιών. 

Ζητείται τρίμηνη παράταση της υποχρεωτικής εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας, ώστε να δοθεί ο αναγκαίος χρόνος προσαρμογής σε επιχειρήσεις και εργαζομένους. Επισημαίνεται δε, ότι η πιλοτική εφαρμογή ξεκίνησε όταν τα περισσότερα ξενοδοχεία δεν ήταν σε λειτουργία, γεγονός που δεν επιτρέπει την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων για την πραγματική λειτουργία του συστήματος σε συνθήκες πλήρους τουριστικής δραστηριότητας.

Η Ένωση Ξενοδόχων και ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου τονίζουν την ανάγκη άμεσης εξεύρεσης λύσεων που θα διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, την προστασία των εργαζομένων και την αποτελεσματική εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας.

Τέλος, επισημαίνεται ότι κατά την πρόσφατη συνέντευξη Τύπου της Υπουργού στη Ρόδο, η κ. Κεραμέως διαβεβαίωσε πως οι ρυθμίσεις που συμφωνούνται μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων στις τοπικές και εθνικές κλαδικές συμβάσεις εργασίας γίνονται αποδεκτές από το Υπουργείο. Η Ένωση Ξενοδόχων και ο Σύλλογος Διευθυντων, αναμένουν την τήρηση αυτής της δέσμευσης, ώστε η εφαρμογή του μέτρου να προσαρμοστεί στις ανάγκες του ξενοδοχειακού κλάδου και να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων.

Πηγή: euro2day.gr


Πέμπτη, Φεβρουαρίου 20, 2025

Ποιες αυξήσεις δίνει η κλαδική σύμβαση εργασίας στον τουρισμό...

Είναι διάρκειας δυο ετών και ισχύει αναδρομικά από την αρχή της φετινής χρονιάς. Τέσσερις νέες ειδικότητες στα μισθολογικά κλιμάκια. Αίτημα στην κυβέρνηση να γίνει άμεσα «γενικώς υποχρεωτική». 


Υπεγράφη σήμερα η νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας ξενοδοχοϋπαλλήλων αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους, γνωστοποιεί με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στον Επισιτισμό-Τουρισμό. 

«H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας έχει διάρκεια 2 έτη και προβλέπει αύξηση αναδρομικά από 01/01/2025 5% και από 01/01/2026 3%. Επιπροσθέτως, προβλέπει τη δημιουργία επαγγελματικού ταμείου επικουρικής ασφάλισης με 2% ασφαλιστικές εισφορές οι οποίες θα επιβαρύνουν εξ ολοκλήρου τους εργοδότες. 

Για το συγκεκριμένο ζήτημα προβλέπει ρήτρα η οποία αναφέρει πως εάν μέχρι 30/05/2026 δεν έχει δημιουργηθεί το ταμείο τότε το 2% μετακυλύεται στους μισθούς ως επίδομα από 01/06/2026.

Επίσης εισάγονται 4 νέες ειδικότητες στα μισθολογικά κλιμάκια της σύμβασης κι αφορά

* τις hostess δηλαδή της υπαλλήλους υποδοχής στα εστιατόρια των ξενοδοχείων και όχι μόνο

* τους εργαζομένους στα μίνι μάρκετ εντός ξενοδοχείων

* την τεχνική υπηρεσία - συντηρητές πλην των ηλεκτρολόγων

* τους λογιστές οι οποίοι δουλεύουν σε λογιστήριο εντός του ξενοδοχείου

Τέλος διατηρούνται στο ακέραιο όλοι οι θεσμικοί όροι της σύμβασης και τα επιδόματα ενώ καλύπτονται από την ΣΣΕ και οι εργολαβικοί εργαζόμενοι είτε προέρχονται από γραφεία ευρέσεως εργασίας είτε από εταιρείες προσωρινής απασχόλησης(ΕΠΑ).

Επιπλέον οι απόφοιτοι των ΤΕΙ από εδώ και στο εξής θα λαμβάνουν επίδομα σπουδών ίδιο με αυτό των ΑΕΙ (δηλ.15% αντί για 10%).

Η νέα συλλογική σύμβαση σε συνδυασμό με την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας θα βελτιώσει όχι μόνο τους μισθολογικούς όρους αλλά και τις εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στον κλάδο.

Οι κοινωνικοί εταίροι και ειδικότερα η Ομοσπονδίας μας επιτέλεσαν το καθήκον τους. Εναπόκειται τώρα στην κυβέρνηση και στο υπουργείο εργασίας να κηρύξουν άμεσα τους όρους της ΣΣΕ γενικώς υποχρεωτική για όλες τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις».


Πηγή: www.euro2day.gr

Σάββατο, Δεκεμβρίου 28, 2024

Εστίαση: Μόλις 1 στις 4 επιχειρήσεις είχε πρόθεση να καταβάλλει το δώρο – Αυξημένες κατά 50% οι καταγγελίες των εργαζομένων

Τραγική είναι η κατάσταση που επικρατεί στον χώρο της εστίασης, καθώς μόλις 1 στις 4 επιχειρήσεις είχε την πρόθεση να καταβάλλει το δώρο Χριστουγέννων στους εργαζόμενους, δείχνοντας για ακόμη μία φορά πως η τήρηση των συλλογικών συμβάσεων αποτελεί όνειρο… απατηλό. 


Όπως αναφέρει στο topontiki.gr, ο Γιώργος Χότζογλου, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουρισμού – Επισιτισμού στην εστίαση υπάρχουν πολλές κενές θέσεις εργασίας λόγω της εντατικοποίησης. Η συλλογική σύμβαση εργασίας δεν εφαρμόζεται, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις καταγράφεται η μη καταβολή του δώρου. Ταυτόχρονα, οι έλεγχοι είναι ελάχιστοι, καθώς η επιθεώρηση εργασίας είναι υποστελεχωμένη. 

Χαρακτηριστικά όπως λέει «μόλις 1 στις 4 επιχειρήσεις είχε πρόθεση να καταβάλλει το δώρο, την ώρα που οι καταγγελίες των εργαζομένων ήταν αυξημένες σχεδόν κατά 50%. Υπάρχει η δυνατότητα στο site μας (www.poeet.gr) ο εργαζόμενος να καταγγείλει τέτοια περιστατικά».

«Εμείς από την πλευρά μας προσπαθούσε όσο μπορούμε να βοηθάμε, καλούμε τους εργοδότες και ακούμε δικαιολογίες του τύπου, το αμέλησα, δεν το έχω βάλει ακόμη, θα το κάνω σύντομα…», τονίζει ο πρόεδρος του ΠΟΕΕΤ. 

Λόγω των παραπάνω συνθηκών οι εργαζόμενοι στην εστίαση μετακινούνται συνεχώς, καθώς αναζητούν κάτι καλύτερο. «Μπαίνουμε σε μια διαδικασία πλειστηριασμού, όποιος δίνει τα πιο πολλά λεφτά, εκεί θα πας» αναφέρει, ενώ από την πανδημία και μετά «οι εργαζόμενοι έχουν καλύτερη σχέση με το σωματείο τους, υπάρχει μεγαλύτερη ενεργοποίηση».

Σύμφωνα με τον κ. Χότζογλου έχουν καταγραφεί περιστατικά όπου ο εργοδότης ζητούσε από τους εργαζομένους να του δώσουν χρήματα και να τα βάλει αυτός στο ΑΤΜ για να δείξει ότι έβαλε το δώρο. «Αυτή είναι η νοοτροπία του Επιχειρείν στη χώρα μας», σχολιάζει.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας εκτιμά ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 33.000 κενές θέσεις εργασίας στην εστίαση και 50.000 στα ξενοδοχεία και όπως λέει για να αλλάξει αυτό θα πρέπει το κράτος και οι εργοδότες να συμφωνήσουν σε νέες συλλογικές συμβάσεις, οι οποίες θα έχουν θετικό πρόσημο για τους εργαζόμενους.

Η εστίαση δεν κινήθηκε με ικανοποιητικούς ρυθμούς

Όσον αφορά την εστίαση στους χειμερινούς προορισμούς, δεν κινήθηκε με ικανοποιητικούς ρυθμούς σε σχέση με πέρυσι, για 2 βασικούς λόγους.

Πρώτον, «η Ελλάδα πλέον είναι μια ακριβή χώρα, καθώς το κουβέρ έχει πάει στα 50-60 ευρώ» και δεύτερον «ο κόσμος επιλέγει το Airbnb, υπάρχει μεγάλη αύξηση το τελευταίο διάστημα».

Ο κ. Χότζογλου δίνει έμφαση στο γεγονός ότι ο τουρίστας ψωνίζει από το σούπερ μάρκετ, δεν προτιμάει την ταβέρνα, και για αυτό τον λόγο, τα τοπικά σούπερ μάρκετ έχουν αυξήσει τον τζίρο τους. «Ξεπηδούν» όλο και περισσότερα σε χειμερινούς προορισμούς, υπάρχει ζήτηση, ο κόσμος επιλέγει να μαγειρέψει σπίτι του.

Πηγή: www.topontiki.gr

Δευτέρα, Μαΐου 27, 2024

Γιώργος Χότζογλου / Πώς η κυβέρνηση Μητσοτάκη διαλύει το ελληνικό τουριστικό προϊόν


 

Η εγκατάλειψη όσων δουλεύουν σεζόν αύξησε σε 80.000 τις κενές θέσεις - Πανάκριβα ξενοδοχεία χωρίς καμαριέρες - Εστιατόρια με 1 σερβιτόρο ανά 55 πελάτες - 

Η μεθοδική στοχοποίηση των Ελλήνων εργαζόμενων στον εποχικό τουρισμό, με την διατήρηση των μνημονιακών περικοπών στο επίδομα ανεργίας και άλλων προνοιακών επιδομάτων, συνεχίζει να απογυμνώνει τα ξενοδοχεία και την εστίαση από έμπειρο προσωπικό, όπως περιέγραψε αναλυτικά στον 105,5 Στο Κόκκινο και τον Γιώργο Τραπεζιώτη ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζόμενων στον Επισιτιστμό και Τουρισμό Γιώργος Χότζογλου.

«Τα στοιχεία που έδωσαν οι εργοδοτικοί φορείς (ΓΣΕΒΕΕ, ΣΕΤΕ) τα κενά στον τουρισμό και την εστίαση ξεπερνούν τις 80.000», είπε ο κ. Χότζογλου.

Στα ξενοδοχεία, τόνισε, «πουλάμε 30% πιο ακριβά από πέρυσι, η μέση τιμή δίκλινου δωματίου στην Ελλάδα Ιούλιο-Αύγουστο σε 5άστερο all-inscusive θα φτάσει τα 420 ευρώ την ημέρα. Σε αυτούς τους πελάτες βάζουμε ταμπελάκια στα δωμάτια ότι καμαριέρα θα περνάει κάθε δεύτερη ημέρα. Δηλαδή, τους παίρνουμε 420 ευρώ και τους λέμε θα σκουπίζεσαι με τις ίδιες πετσέτες, θα κοιμάσαι στα ίδια σεντόνια. Συγγνώμη, αυτό δεν είναι παροχή υπηρεσιών ανάλογη με τα χρήματα που δαπανά ο επισκέπτης».

Αντίστοιχα, στην εστίαση, τα μεγέθη δείχνουν ότι «οι σερβιτόροι αντιστοιχούν ένας ανά 55 άτομα, το είδαμε το Πάσχα».

«Όλοι γνωρίζουμε πώς φτάσαμε εδώ. Το κύμα φυγής, των παραιτήσεων εργαζόμενων μετά την επανεκκίνηση του κλάδου μετά την πανδημία συνεχίζεται. Και θα συνεχιστεί μέχρι να καταλάβει η Πολιτεία ότι δεν μπορούν οι εργαζόμενοι να πηγαίνουν για δουλειά 5 μήνες, γιατί αυτή είναι η σεζόν στην Ελλάδα. Όσο και να θέλουν να λένε ότι έχει επιμηκυνθεί, βγήκαν τα επίσημα στοιχεία από το ΣΕΤΕ και είπαν ότι η σεζόν ήταν 5,6 μήνες και πήγε 5,7. Σαφέστατα, έχουμε τουρίστες π.χ. Νοέμβριο-Δεκέμβριο, αλλά στα μεγάλα αστικά κέντρα και στα 12μηνης λειτουργίας ξενοδοχεία, όχι στους εποχικούς», όπως τόνισε. 

«Όσο δεν καταλαβαίνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη ότι πρέπει τους "νεκρούς μήνες" το ταμείο ανεργίας να επεκταθεί, ή μάλλον να επανέλθει στα προ μνημονίων επίπεδα, θα έχουμε αυτά τα φαινόμενα. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος ένας "σεζονίστας" να πάει να δουλεύει 7 ημέρες την εβδομάδα 14 ώρες την ημέρα και οι καθαρές ετήσιες απολαβές του μαζί με το επίδομα ανεργίας να ξεκινούν από τα 7.100 ευρώ και να φτάνουν ως 9.000 ευρώ».

avgi.gr

Κυριακή, Μαΐου 19, 2024

Ρόδος: Αρμένιοι φοιτητές θα καλύψουν τα κενά σε ξενοδοχοϋπαλλήλους


 

Τα κενά, λόγω έλλειψης προσωπικού, που υπάρχουν στα ξενοδοχεία της Ρόδου θα καλύψουν φοιτητές από την Αρμενία. Αυτό ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου Ιωάννης Παπαβασιλείου, στην προχθεσινή ετήσια γενική συνέλευση των μελών της. “Αντιλαμβανόμαστε ότι οι περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες αντιμετωπίζουν θέματα εύρεσης κατάλληλου προσωπικού” υπογράμμισε ο κ. Παπαβασιλείου και ανακοίνωσε πως “στο πλαίσιο αυτό ξεκινάμε πιλοτικά ένα πρόγραμμα με το Ελληνικό – Αρμενικό Κολέγιο Τουρισμού στο Ερεβάν. Φοιτητές και φοιτήτριες του κολεγίου θα ασκήσουν την πρακτικής τους άσκηση σε ξενοδοχεία της Ρόδου. Στόχο μας αποτελεί η συνεργασία και με άλλα τουριστικά τμήματα από όλο τον κόσμο, ώστε να προσελκύσουμε άτομα για να εκπαιδευτούν και αργότερα να απασχοληθούν στα ξενοδοχεία μας”. 



Κάνοντας τον απολογισμό των πέντε μηνών της διοίκησης ανέφερε πως “το υπόμνημα που παραδώσαμε στον πρωθυπουργό μας, με αίτημα τη μείωση του ΦΠΑ, στο υπόλοιπο της παραμεθορίου της Δωδεκάνησου, προέκυψε από τη βαθιά πεποίθηση ότι η μείωση του ΦΠΑ αποτελεί ένα μοναδικό μέτρο, το οποίο μπορεί να συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη και στην ενίσχυση όχι μόνο της τοπικής αλλά και της εθνικής οικονομίας”.

“Στόχος η δημιουργία πανεπιστημιακού τμήματος φιλοξενίας”

Ο κ. Παπαβασιλείου ανέφερε πως “σε ακαδημαϊκό επίπεδο, συζητήσαμε και ανταλλάξαμε απόψεις με τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας. Στόχος μας η δημιουργία ενός πανεπιστημιακού τμήματος φιλοξενίας στη Ρόδο. Στο πλαίσιο αυτό εκφράσαμε το αίτημά μας γραπτά στον πρύτανη του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ο οποίος ανταποκρίθηκε άμεσα και σύντομα θα συζητήσουμε σε συνάντηση μαζί του”. 


Μνημόνιο συνεργασίας για την πιστοποίηση αειφορίας 

Σε επίπεδο αειφορικής και βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης η ΕΞΡ συνεργάστηκε με τον περιφερειάρχη στο πλαίσιο του προγράμματος THE RHODES CO LAB SUSTAINABLE DESTINATION. Συγκεκριμένα υπογράψαμε μνημόνιο συνεργασίας για την κατοχύρωση Σήματος Πιστοποίησης Αειφορίας “The Rhodes Co-Lab”, στα ξενοδοχεία του νησιού, που γίνονται πρεσβευτές του προγράμματος. 


Προστασία από τα κόκκινα δάνεια

Ο Πρόεδρος της ΕΞΡ Ρόδου υπογράμμισε πως στα καθημερινά προβλήματα του κλάδου, συμπεριλαμβάνονται “τo υψηλό κόστος λειτουργίας, λόγω αύξησης των αμοιβών προσωπικού, των τιμών αναλωσίμων, του κόστους συντήρησης , επισκευών, και η αύξηση επιτοκίων που θα πρέπει να συζητηθούν και να δοθούν λύσεις. Είναι απαραίτητη η συνεργασία και η συζήτηση με τις ελληνικές τράπεζες, για την προστασία ξενοδοχειακών δανειακών συμβάσεων, που λόγω της απότομης αύξησης του Euribor, μπορεί να οδηγηθούν σε κόκκινα δάνεια. Τα ξενοδοχεία της Ρόδου αποτελούν εδώ και δεκαετίες οικογενειακές επιχειρήσεις και πρέπει να προστατευτούν από τα επενδυτικά κεφάλαια δυστυχίας”.

Ενιαία τιμολογιακή πολιτική

Σε σχέση με τα συμβόλαια του 2025, η ΕΞΡ προτείνει να υπάρξει μιαενιαία τιμολογιακή πολιτική με αυξήσεις τιμών. Πιο συγκεκριμένα η πρόταση είναι 5% έως 10% για συμβόλαια ημιδιατροφής και 10% έως 15% για τα συμβόλαια All Inclusive. “Θα ήθελα να επισημάνω  ότι το σύστημα  All inclusive, θα αντιμετωπίσει προκλήσεις ως πρόγραμμα διακοπών, λόγω του αυξημένου κόστους παροχής υπηρεσιών και πρώτων υλών, και δύσκολα θα μπορέσει να το απορροφήσει ο επισκέπτης” ανέφερε ο κ. Παπαβασιλείου.

Σχετικά με τις ασφαλιστικές εισφορές, θα γίνει αίτηση προς την κεντρική διοίκηση, για την μείωσή τους για τους μήνες από Νοέμβριο έως Απρίλιο κατά 50% για τα εποχικά ξενοδοχεία που επιθυμούν να παρατείνουν την λειτουργία τους, ώστε να επεκταθεί η τουριστική περίοδος “και επιτέλους η κυβέρνηση να επιδοτήσει την εργασία και όχι την ανεργία” υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΕΞΡ.

“Το τέλος διανυκτέρευσης, αυξάνει το κόστος του ταξιδιωτικού πακέτου, για κάθε επισκέπτη,  το οποίο δεν μπορούμε να επιδοτήσουμε με μείωση των τιμών μας. Τα ξενοδοχεία της Ρόδου, θα εισπράξουν σημαντικά ποσά για το τέλος κλιματικής κρίσης. Θα πρέπει να ενημερωθούμε και να συμμετέχουμε στις αποφάσεις για την απορρόφηση και τη διάθεση αυτών των χρηματικών ποσών” είπε ο κ. Παπαβασιλείου.

Μέσα από συνέδριο η δημιουργία οδικού χάρτη

“Στο πλαίσιο ενός μεγάλου συνεδρίου που προγραμματίζουμε για το τέλος της σεζόν, όλοι μαζί μπορούμε να συνεργαστούμε και να δημιουργήσουμε έναν οδικό χάρτη, αναπτυξιακού χαρακτήρα που μακροχρόνια θα δώσει λύσεις σε προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί μας, σε συνεργασία με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης” κατέληξε.


Με πληροφορίες από ertnews.gr

Πέμπτη, Φεβρουαρίου 01, 2024

Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ρόδου: Απαιτούμε σοβαρότητα και υπευθυνότητα σε κάθε δήλωση του Πρωθυπουργού




Το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ρόδου στηρίζει τα δίκαια αιτήματα των αγροτών όμως… 

Με λύπη ακούσαμε τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού χθες σε μπλόκο αγροτών στη Βόνιτσα. Από το πρωί όλα τα μέσα αναπαράγουν τη συγκεκριμένη δήλωση του Πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη "ΟΥΤΕ ΓΚΑΡΣΟΝΙΑ ΘΑ ΓΙΝΕΤΕ, ΟΥΤΕ ΘΑ ΦΥΓΕΤΕ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ", δήλωση που προσβάλλει τους χιλιάδες εργαζόμενους του κλάδου.  

Η δήλωση αυτή αποτελεί ανεπίτρεπτη προσβολή και προκλητική επίθεση εναντίον όλων των εργαζομένων στη χώρα. Σήμερα ήταν οι σερβιτόροι (αναφερόμενος σε αυτούς με τον προκλητικό όρο "γκαρσόνια") αύριο οι μάγειρες , μεθαύριο οι οδηγοί και όλοι οι παραγωγικοί εργαζόμενοι της Ελλάδος. 

Ο Πρωθυπουργός εκδηλώνει απαράδεκτη έλλειψη σεβασμού και ανευθυνότητας προς όλους εκείνους που καθημερινά εργάζονται με αφοσίωση και προσωπικά κόστη για να συντηρήσουν την οικονομία μας. Η δήλωση αυτή του Πρωθυπουργού δείχνει ότι επιλέγει την επίθεση αντί για τον σεβασμό και την αλληλεγγύη. Είναι απαράδεκτο να εκμεταλλεύεται κάποιος την εξουσία του για να προκαλεί διχασμό και αναστάτωση αντί να προωθεί την ενότητα και την αλληλεγγύη.

Επιπρόσθετα αναφέρθηκε στους οικονομικούς μετανάστες στην Γερμανία στον απλό εργαζόμενο κόσμο, στους επιστήμονες μας, που ο ίδιος και η κόζα νόστρα του στα υπουργικά συμβούλια ανάγκασε σε άταχτο φυγή τόσα χρόνια με τ΄ αντεργατικά και καταδυναστευτικά του μέτρα. 

Κατηγορηματικά απαιτούμε την άμεση ανάκληση της απαράδεκτης δήλωσης από τον κ. Πρωθυπουργό και τη διευθέτηση του θέματος με συγνώμη προς το σύνολο των εργαζομένων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Βουλής.  Οποιαδήποτε καθυστέρηση ή αποφυγή αυτής της ενέργειας , θα θεωρηθεί ακόμη πιο προσβλητική και ανεύθυνη εκ μέρους του Πρωθυπουργού και θα έχει ως αποτέλεσμα ακόμη μεγαλύτερη απώλεια εμπιστοσύνης από το λαό. 

Δηλώνουμε με όλο το βάρος της ευθύνης που μας αντιστοιχεί ότι αν δεν προχωρήσει σε ανάκληση δήλωσης και συγνώμη εντός του Κοινοβουλίου η τουριστική σαιζόν  ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ…  

Καλούμε σε συστράτευση όλα τα Σωματεία εργαζομένων, τα Εργατικά Κέντρα και τις Ομοσπονδίες Πανελλαδικά, να καταδικάσουν αυτή την προκλητική δήλωση!



Τρίτη, Μαΐου 30, 2023

Εργασιακός μεσαίωνας σε τουρισμό κι επισιτισμό με ρήτρες, απειλές και φίμωση


Καθημερινά αποκαλύπτεται το «τουριστικό θαύμα» και η ανάπτυξη που προπαγανδίζει το σύστημα Μητσοτάκη. Στις πλάτες, φυσικά, των εργαζομένων που βρίσκονται αντιμέτωποι με συνθήκες εργασιακής ζούγκλας, όπως παράνομες ρήτρες, απειλές και εξαναγκασμό σε εργασία. 

Οι πρόσφατες καταγγελίες ξενοδοχοϋπαλλήλων στην Κρήτη έριξαν λίγο παραπάνω φως στην κατάσταση που επικρατεί για τους εποχικούς εργαζόμενους με την κατάσταση να καλύπτει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κλάδο του επισιτισμού. 

Ο εργατολόγος Γιάννης Καρούζος, μιλώντας στον ΑΝΤ1, περιέγραψε με μελανά χρώματα τα όσα συμβαίνουν κάνοντας λόγο για παράνομες ρήτρες που επιβάλλουν οι εργοδότες μέσω υπογραφής ατομικής σύμβασης. 

Με τη διαδεδομένη αυτή πρακτική εποχικοί εργαζόμενοι, ουσιαστικά, αιχμαλωτίζονται στις εργασίες με αμοιβές κατώτερες των περιστάσεων, αλλά και κακές συνθήκες εργασίας και διαβίωσης.

Στις συμβάσεις αυτές υπάρχουν ρήτρες απορρήτου ή εμπιστευτικότητας, ενώ η πρακτική δεν εφαρμόζεται μόνο στα ξενοδοχεία.

«Δεν το κάνουν μόνο στα ξενοδοχεία, το κάνουν και στα εστιατόρια. Εμφανίζουν τη ρήτρα ως "εκπαίδευση", του μάγειρα, της καμαριέρας, του σερβιτόρου. Και δήθεν, τα "δίδακτρα" κόστισαν 5.000 ευρώ. Και αν φύγει κάποιος νωρίτερα θα πρέπει να τα επιστρέψει. Αν μάλιστα ο εργαζόμενος κρίνει ότι αμείβεται χαμηλά και πάει σε ανταγωνιστή εργοδότη γιατί του προσφέρει καλύτερες αποδοχές και συνθήκες, τότε μπορεί να του ζητηθεί να πληρώσει ως 10.000 ευρώ, σύμφωνα με άλλη ρήτρα. Είναι ρήτρες που αποθαρρύνουν την κινητικότητα των εργαζόμενων, είναι παράνομες και άκυρες» σημειώνει χαρακτηριστικά. 

Σε πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο κ. Καρούζος είχε επισημάνει «ο εργαζόμενος έχει υποχρέωση να προειδοποιεί τον εργοδότη όταν παραιτείται, σε εύλογο χρονικό διάστημα που από τη νομοθεσία προβλέπεται να είναι ο μισός χρόνος από τους μήνες που δικαιούται κάποιος ως αποζημίωση απόλυσης και εφόσον έχει συμπληρώσει 12 μήνες προϋπηρεσίας. Στον επισιτισμό και τον τουρισμό, που κάποιος πάει να δουλέψει για 6-7 μήνες, δεν είναι δυνατόν να υπογράφει ρήτρες που να προβλέπουν προειδοποίηση του εργοδότη 3 μήνες πριν. Δηλαδή, ένας που δουλεύει 7 μήνες, 3 μήνες πριν θα πρέπει να έχει προειδοποιήσει, αν π.χ. ο μισθός δεν είναι σωστός, αν δεν έχει σωστές συνθήκες διαβίωσης; Όχι. Οι ρήτρες αυτές είναι άκυρες, κανένας δεν μπορεί να δεσμεύσει τον εργαζόμενο να καταβάλει αυτά τα ποσά στον εργοδότη. Θα πρέπει το υπουργείο Εργασίας να ελέγξει αυτές τις ρήτρες ως καταχρηστικές».

«Στην Κρήτη μαθαίνω ότι "παίχτηκε" και μια άλλη ρήτρα. Κάποιος, αν αποκαλύπτει τον μισθό του σε άλλη, ανταγωνιστική μονάδα, αυτός να οφείλει 10.000 ευρώ γιατί δήθεν παραβιάζει την πολιτική απορρήτου της εταιρείας ή την υποχρέωση εχεμύθιας του εργαζόμενου έναντι του εργοδότη. Όλα αυτά είναι αστεία, δεν υπάρχει καμιά νομική δέσμευση και καμία κύρωση στον εργαζόμενο για τέτοιες ρήτρες. Οι ρήτρες αυτές είναι παράνομες», κατέληξε. 


=> www.efsyn.gr

Πέμπτη, Μαΐου 04, 2023

Yποχρεωτικές για δύο χρόνια οι συλλογικές συμβάσεις των ξενοδοχοϋπαλλήλων σε Ρόδο και Ηράκλειο


Υποχρεωτικές για το σύνολο των εργαζομένων και των εργοδοτών των αντίστοιχων κλάδων κηρύχθηκαν οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας των εργαζομένων στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Ρόδου και του νομού Ηρακλείου με ισχύ μέχρι το 2025, μετά από εισήγηση του Ανωτάτου Συμβουλίου Εργασίας στον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη. 

Όπως σημειώνει το Γραφείο Τύπου του υπουργείου, αυτό σημαίνει ότι οι προβλέψεις των δύο Συμβάσεων, που αφορούν μεταξύ άλλων αποδοχές, επιδόματα, διευθέτηση του χρόνου εργασίας, κλπ. επεκτείνονται και ισχύουν για το σύνολο των επιχειρήσεων των οικείων κλάδων και όχι μόνο για εκείνες που υπέγραψαν τις Συμβάσεις.  

Οι ΣΣΕ που κηρύσσονται υποχρεωτικές προβλέπουν σημαντικές αυξήσεις μισθών, σε επίπεδο υψηλότερο από την εθνική κλαδική ΣΣΕ των ξενοδοχοϋπαλλήλων όλης της χώρας, καθώς και πλήθος επιδομάτων που καταβάλλονται σύμφωνα με τους όρους καθεμιάς.

Τι σημειώνει το υπουργείο στην ανακοίνωσή του

Ειδικότερα, η ΣΣΕ των ξενοδοχοϋπαλλήλων Ρόδου προβλέπει ότι οι βασικοί μισθοί των 4 κατηγοριών εργαζομένων, οι οποίοι αυξήθηκαν ήδη από 1η/9/2022 κατά 9 %, θα αυξηθούν εκ νέου από 1ης Ιουνίου 2024 κατά επιπλέον 3% και από 1ης Ιουνίου 2025 κατά επιπλέον 1%.

Έτσι, οι βασικοί μισθοί διαμορφώνονται σήμερα, ανά κατηγορία εργαζομένων, από 913 έως 997 ευρώ, από 1.6.2024 από 941 έως 1027 ευρώ και από 1.6.2025 από 950 έως 1038 ευρώ. Στους βασικούς μισθούς προστίθενται κατά περίπτωση επιδόματα προϋπηρεσίας, εποχικής απασχόλησης, ανθυγιεινής εργασίας, στέγης – τροφής, γάμου και τουριστικής εκπαίδευσης.

Σε σχέση με τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας, οι δύο πλευρές (εργοδότες και εργαζόμενοι) συμφώνησαν δυνατότητα απασχόλησης έως και 2 ώρες επιπλέον ημερησίως υπό την προϋπόθεση ότι για διάστημα 12 εβδομάδων ο μέσος όρος εβδομαδιαίας εργασίας δεν υπερβαίνει τις 40 ώρες. Ειδικά για τα εποχικά ξενοδοχεία προβλέπεται ότι οι επιπλέον ώρες εργασίας (πάντα έως 2 ημερησίως) της περιόδου Ιουνίου – Σεπτεμβρίου θα αφαιρούνται από το ωράριο του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου ούτως ώστε ο μέσος όρος όλης της περιόδου (από Ιούνιο έως Νοέμβριο) να μην υπερβαίνει τις 40 ώρες την εβδομάδα. Ορίζεται επίσης ρητά ότι η επιπλέον εργασία παρέχεται χωρίς πρόσθετη αμοιβή ενώ, αντίστοιχα, η μειωμένη απασχόληση δεν συνεπάγεται μείωση αποδοχών καθώς και ότι η υπαγωγή στο σύστημα διευθέτησης του χρόνου εργασίας γίνεται εφόσον συναινεί ο εργαζόμενος, και με την προϋπόθεση ότι το ξενοδοχείο διαθέτει ηλεκτρονικό σύστημα παρουσίας του προσωπικού.

Η ΣΣΕ των ξενοδοχοϋπαλλήλων Ηρακλείου προβλέπει ότι οι βασικοί μισθοί των 4 κατηγοριών εργαζομένων, αυξάνονται από 1η/4/2023 κατά 7 % και εκ νέου από 1ης Απριλίου 2024 κατά επιπλέον 5%.

Έτσι, οι βασικοί μισθοί διαμορφώνονται σήμερα, ανά κατηγορία εργαζομένων, από 848,51 έως 925,55 ευρώ και από 1.4.2024 από 890,94 έως 971,83 ευρώ. Στους βασικούς μισθούς προστίθενται κατά περίπτωση επιδόματα προϋπηρεσίας, γάμου, τουριστικής εκπαίδευσης, εποχικής απασχόλησης, στολής, ανθυγιεινής εργασίας ενώ χορηγούνται με ειδικούς όρους, παροχές διατροφής, διαμονής και μεταφοράς από και προς τον τόπο εργασίας.

Η Σύμβαση περιλαμβάνει επίσης ρυθμίσεις για τον χρόνο εργασίας (π.χ. δυνατότητα 6ήμερης εργασίας με πρόσθετη αμοιβή σε περιόδους υψηλής πληρότητας, με απόφαση του εργοδότη), δυνατότητα διαμονής και διατροφής των εργαζομένων στο ξενοδοχείο, κ.α.

Και οι δύο συμβάσεις προβλέπουν επίσης ευνοϊκότερες, σε σχέση με τη νομοθεσία, διατάξεις σχετικές με την επαναπρόσληψη των εποχιακώς απασχολουμένων. 

Περισσότερες και Νεότερες ειδήσεις

από την www.efsyn.gr => ΕΔΩ

Τετάρτη, Μαρτίου 29, 2023

Εκλογές 2023: «Αποκλεισμός» χιλιάδων νέων από τις κάλπες - Η «σεζόν» στα νησιά και οι δυνατότητες ψήφου


Ενα από τη σημαντικά ζητήματα που προκύπτουν αναφορικά με την διαδικασία των επερχόμενων εκλογών της 21ης Μαΐου -πολλώ δε μάλλον σε ενδεχόμενο επαναληπτικών εκλογών στις 2 Ιουλίου-, αφορά τον διαφαινόμενο «αποκλεισμό» από τις κάλπες δεκάδων χιλιάδων νέων -κατά κύριο λόγο- οι οποίοι θα βρίσκονται εκείνη την περίοδο σε τουριστικές περιοχές για εργασία. 

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, σχεδόν όλων των πολιτικών αναλυτών, η εκλογική συμπεριφορά των νέων ενώπιον της κάλπης αναμένεται να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα για την τελική έκβαση της εκλογικής μάχης. 

Σημειώνεται πως ανέκαθεν η εν λόγω ηλικιακή ομάδα αποτελούσε πεδίο διερεύνησης για δημοσκόπους και αναλυτές ιδιαίτερα σε προεκλογικές περιόδους, καθώς αποτελούσε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι -πιθανότατα τον βασικό κορμό- της λεγόμενης «αδιευκρίνιστης ψήφου». 

Γιατί είναι κρίσιμη η ψήφος των νέων (και) σε αυτές τις εκλογές 

Η εν λόγω κατάσταση φαίνεται να έχει ακόμη πιο ρευστή τις τελευταίες εβδομάδες με φόντο την τραγωδία των Τεμπών. Μάλιστα, η μεταβολή αυτή -όπως διαφαίνεται από τις μετρήσεις που έχουν διεξαχθεί το τελευταίο διάστημα- δείχνει να έχει δύο βασικές πτυχές: 

  • *Η πρώτη αφορά την ακόμη μεγαλύτερη μετακίνηση ατόμων των ηλικιακών ομάδων 18-24 και 25-34 προς την δεξαμενή των αναποφάσιστων 
  • *Η δεύτερη έχει να κάνει με την σαφή απόρριψη της κυβέρνησης και των πολιτικών της από την μεγάλη πλειοψηφία των νέων 

  • Με άλλα λόγια, η ΝΔ πολύ δύσκολα θα καταφέρει να απευθυνθεί στο συγκεκριμένο εκλογικό κοινό. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε πως οι νέοι είχαν πρωταγωνιστήσει στις μαζικές κινητοποιήσεις μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, οι οποίες είχαν μάλιστα έντονο αντικυβερνητικό «χρώμα». 

Υπό αυτό το πρίσμα, η διαφαινόμενη αδυναμία δεκάδων χιλιάδων νέων, οι οποίοι θα βρεθούν στα νησιά για εργασία -ελέω τουριστικής περιόδου, η οποία θα έχει ήδη ξεκινήσει από το Πάσχα- να προσέλθουν στις κάλπες αλλάζει σε ένα βαθμό τους «όρους του παιχνιδιού». 

Οι δυνατότητες για ψήφο ως ετεροδημότες και τα βασικά «εμπόδια» 

Αναφορικά με τις δυνατότητες που υπάρχουν προκειμένου οι εν λόγω νέοι να καταφέρουν να ψηφίσουν στον τόπο εργασίας τους ως ετεροδημότες, στελέχη με εμπειρία αναφορικά με τις εκλογικές διαδικασίες σημειώνουν πως -εφόσον έχουν εικόνα για το πού θα βρίσκονται- οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να κινηθούν αρκετά γρήγορα. 

Το πρώτο βήμα αφορά την υποβολή της σχετικής αίτησης στην ηλεκτρονική εφαρμογή του υπουργείου Εσωτερικών https://aitiseis.eterodimotes.gov.gr

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη χρήση της ηλεκτρονικής εφαρμογής και την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης αποτελεί η κατοχή προσωπικού Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) από τον εκλογέα και των αντίστοιχων κωδικών που διαθέτει στην εφαρμογή «ΤaxisNet» της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) 

Εάν κάποιος δεν μπορεί να πραγματοποιήσει την αίτηση ηλεκτρονικά μπορεί να απευθυνθεί είτε σε οποιοδήποτε ΚΕΠ είτε στον δήμο που διαμένει. 

Η αίτηση -όπως προαναφέρθηκε- πρέπει να γίνει σχετικά άμεσα προκειμένου να συμπεριληφθεί στην επόμενη αναθεώρηση των εκλογικών καταλόγων κάθε δήμου. Με δεδομένο πως η τελευταία αναθεώρηση έγινε στις 28 Φεβρουαρίου, η επόμενη υπολογίζεται πως θα έχει ολοκληρωθεί περί τα τέλη Απριλίου με αρχές Μαϊου. Οι εκλογικοί κατάλογοι που θα προκύψουν από αυτή την αναθεώρηση θα είναι πιθανότατα εκείνοι που θα ισχύσουν και στις κάλπες της 21ης Μαϊου. 

Υπάρχει όμως και ένα ακόμη εμπόδιο το οποίο θα πρέπει να ξεπεράσουν οι ενδιαφερόμενοι και το οποίο αφορά των ελάχιστο αριθμό των 40 ατόμων από την ίδια περιφέρεια, τα οποία θα πρέπει να εγγραφούν ως ετεροδημότες σε έναν δήμο προκειμένου να συγκροτήσει αυτός κατάλογο ετεροδημοτών από την συγκεκριμένη εκλογική περιφέρεια. 

Για να το θέσουμε πιο απλά, προκειμένου να δημιουργηθεί για παράδειγμα κατάλογος ετεροδημοτών από την Μαγνησία στην Σαντορίνη, θα πρέπει να βρεθούν 40 άτομα από την συγκεκριμένη περιφέρεια που να έχουν καταθέσει σχετική αίτηση στον δήμο Σαντορίνης.  

Αλέξανδρος Ζέρβας 

=> https://tvxs.gr/news/ 

Παρασκευή, Φεβρουαρίου 17, 2023

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Επέκταση εποχικού επιδόματος ζητούν εργαζόμενοι-ξενοδόχοι



Επιστολή των ξενοδόχων στους αρμόδιους υπουργούς. Αίτημα επαναφοράς των προ μνημονιακών ρυθμίσεων ζητούν και οι ξενοδοχοϋπάλληλοι. Υπέρ της παλαιότερης διάταξης και οι εργαζόμενοι στη ΔΥΠΑ. 

Την επαναφορά του καθεστώτος χορήγησης του επιδόματος ανεργίας των εποχικά απασχολούμενων στα προ των μνημονίων επίπεδα, λαμβανομένου υπόψη του χρόνου απασχόλησης του κάθε εργαζόμενου, χωρίς περιορισμούς, ζητεί με επιστολή της προς τον υπουργό Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη αλλά και τον υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης Βασίλη Κικίλια, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ).

Σε αυτήν, αναφέρεται ότι πρόκειται για ένα μέτρο που θα καλύψει πραγματικές ανάγκες και θα δώσει ουσιαστική βοήθεια σε ανθρώπους που τη χρειάζονται και οι οποίοι έχουν συμβάλει στον μέγιστο βαθμό με την εργασία τους στην τουριστική ανάπτυξη που έχει βιώσει η χώρα τα τελευταία χρόνια. 

«Παρά τις σημαντικές προσπάθειες που έχουν γίνει», αναφέρει η επιστολή, «η τουριστική περίοδος στις περισσότερες περιοχές της χώρας μας παραμένει χρονικά περιορισμένη». Το γεγονός αυτό επιτείνει το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου να βρουν το απαραίτητο προσωπικό, ώστε να καλύψουν τις κενές θέσεις εργασίας.

Η επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος στη διαδικασία χορήγησης του εποχικού επιδόματος, σύμφωνα με την ΠΟΞ, θα αποτελέσει ένα κίνητρο, αφενός, για την αύξηση της διάρκειας των εποχικής απασχόλησης και αφετέρου, για την προσέλκυση νέων εργαζόμενων σε έναν κλάδο που στηρίζει όσο λίγοι την ελληνική οικονομία. Και όλα αυτά, με δεδομένο ότι για το 2022 υπήρξε αδυναμία κάλυψης 60.000 θέσεων εργασίας (στοιχεία ΙΤΕΠ).

Για το θέμα της επέκτασης του χρονικού διαστήματος καταβολής του επιδόματος ανεργίας προγραμματίζουν μάλιστα, για την ερχόμενη Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου, στάση εργασίας (12:00 - 16:00) και συλλαλητήρια σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Ρόδο και κάθε άλλο τουριστικό προορισμό, οι εργαζόμενοι του κλάδου.

Βάσει των εκτιμήσεων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων σε Επισιτισμό και Τουρισμό (ΠΟΕΕΤ), πρόκειται για ένα μέτρο που αφορά περίπου 80.000 απασχολούμενους, με τη συνολική δαπάνη να φθάνει τα 96 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι σήμερα το εποχικό επίδομα καταβάλλεται για 3 μήνες. Αυτό, σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, έχει ως συνέπεια να μένουν χωρίς εισόδημα για μεγάλο χρονικό διάστημα, μέχρι τον Μάιο που θα γίνει η επαναπρόσληψή τους, στο ξενοδοχείο που εργάζονταν την προηγούμενη χρονιά. Η ΠΟΕΕΤ, όπως και η ΠΟΞ, ζητεί την επέκταση του επιδόματος στους 5 μήνες, να επανέλθει δηλαδή στα επίπεδα που ήταν προ μνημονίων. Παράλληλα η ΠΟΕΕΤ ζητεί την επέκταση (από πλευράς υπουργείου Εργασίας) της σύμβασης εργασίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων, που υπεγράφη τον περασμένο Δεκέμβριο σε ολόκληρο τον κλάδο.

Να αλλάξουν οι προϋποθέσεις χορήγησης επιδόματος ανεργίας στους εποχικά εργαζόμενους ζητούν και οι υπάλληλοι της ΔΥΠΑ. Σε ανακοίνωσή τους επισημαίνουν πως οι εποχικά εργαζόμενοι, ιδιαίτερα όσοι εργάζονται στον κλάδο του τουρισμού-επισιτισμού, είδαν τα επιδόματα ανεργίας τους να μειώνονται από το 2011 σύμφωνα με τον Ν.3986/2011. Ενδεικτικά, από τις επίσημες στατιστικές αναφορές του ΟΑΕΔ, νυν ΔΥΠΑ, τον Μάρτιο του 2010 οι επιδοτούμενοι άνεργοι ήταν 296.245 ενώ τον Μάρτιο του 2017 μόνο 141.426. Οι εποχικά εργαζόμενοι έχουν καταλήξει, ακόμα και εάν εργάζονται 6 μήνες κάθε καλοκαίρι, για τα τελευταία 4 χρόνια να επιδοτούνται μόνο για 3 μήνες, αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους. Και επισημαίνουν πως η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου οδήγησε στην αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία, με αποτέλεσμα το κράτος να ζημιώνεται από την απώλεια πληρωμής των σχετικών ασφαλιστικών εισφορών.

Οι εργαζόμενοι στη ΔΥΠΑ ζητούν να καταργηθεί η ισχύουσα διάταξη και να επανέλθει η αναλογική επιδότηση ανεργίας βασισμένη στον αριθμό των ενσήμων. Όπως και να δημοσιευθούν οι διενεργούμενοι έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν από το ΣΕΠΕ καθώς και ο αριθμός των προστίμων που επιβλήθηκαν για τις παραβάσεις σε τουριστικές περιοχές τα τελευταία δύο έτη (2021, 2022), για να διαπιστωθεί εάν υπάρχει αναγκαιότητα νέων μόνιμων προσλήψεων που θα στελεχώσουν τους ελεγκτικούς μηχανισμούς. 


Ρούλα Σαλούρου 


=> euro2day.gr 

Τρίτη, Ιανουαρίου 10, 2023

Περισσότεροι οι άνεργοι, αλλά έπεσε η ανεργία


 

Η Ελλάδα πλέον δεν είναι πρώτη σε ανεργία εντός της ευρωζώνης. Οπως προκύπτει από τα σχετικά δελτία της ΕΛΣΤΑΤ, τον περασμένο Οκτώβριο η ανεργία κινήθηκε στο 11,6% έναντι του αναθεωρημένου προς τα κάτω 13,3% του Οκτωβρίου του 2021. Από την άλλη, η ΕΛΣΤΑΤ εκτιμά ότι τον Οκτώβριο οι άνεργοι ανήλθαν σε 542.941, όταν για τον ίδιο μήνα όσοι κατείχαν κάρτα ανεργίας στην Ελλάδα ήταν 942.164. Ούτε λίγο ούτε πολύ προκύπτει απόκλιση της τάξης του 42%, γεγονός που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από τη στατιστική επιστήμη αλλά μπορεί να δικαιολογηθεί υπό το πρίσμα των «Greek statistics» και της ανάγκης της κυβέρνησης να εμφανίσει επιτυχίες που δεν υπάρχουν. 

Στην πράξη η οικονομία των καρτέλ που έχει στήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης παράγει θέσεις υποαμειβόμενης απασχόλησης όπου ο μισθός, ειδικά στις θέσεις του τουρισμού, επαρκεί μόλις για να καλύψει το κόστος μετακίνησης και διαβίωσης εντός της εργασίας. 

Υποτονικότητα της εργασίας

Τώρα έρχεται άλλη μια ανάλυση να δείξει τη στατιστική αλχημεία, ενώ αποδεικνύει την πλήρη αποτυχία των προγραμμάτων απασχόλησης που έχει εκπονήσει ο πρώην ΟΑΕΔ (νυν ΔΥΠΑ) του «άριστου» Σπύρου Πρωτοψάλτη. Σύμφωνα με ανάλυση της Alpha Bank, διπλασιάστηκαν το δεύτερο τρίμηνο του 2022 οι κενές θέσεις εργασίας σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Πρόκειται, σύμφωνα με τους αναλυτές, για το μεγαλύτερο ποσοστό που έχει καταγραφεί την τελευταία δεκαετία. Σύμφωνα με τον ορισμό της Eurostat ονομάζεται υποτονικότητα της εργασίας. 

Από το 2017 έως και το 2019 οι κενές θέσεις εργασίας παρέμεναν σταθερές, περίπου στο 0,6% επί του συνόλου των θέσεων εργασίας, ενώ το ποσοστό της ανεργίας μειωνόταν. Σε απόλυτους αριθμούς οι κενές θέσεις εργασίας κατέγραψαν πολυετή υψηλά το δεύτερο τρίμηνο του 2022, καθώς διαμορφώθηκαν περίπου στις 27.200 (+124% σε ετήσια βάση), για να αυξηθούν σε πάνω από 60.000 το τρίτο τρίμηνο που συνιστά την κορύφωση της τουριστικής περιόδου. 

Φεύγουν στο εξωτερικό και οι ανειδίκευτοι

Ας μην ξεχνάμε ότι το περασμένο καλοκαίρι τα ξενοδοχεία του μαζικού τουρισμού που λειτουργούν σαν εργοτάξια εμφάνισαν 50.000 κενές θέσεις εργασίας ως απότοκο των προσφερόμενων μισθών πείνας για τουλάχιστον δωδεκάωρη επταήμερη εργασία. Βέβαια, αν κάποιος δει τι γίνεται στην ελληνική ύπαιθρο, θα διαπιστώσει ότι και οι εργάτες γης –ακόμη και οι εποχικοί εισαγόμενοι από άλλες χώρες– ήταν φέτος «είδος σε έλλειψη». Συνιστά κι αυτό άλλη μια επιτυχία των Μητσοτάκη – Χατζηδάκη, αφού οι μισθοί πείνας σε συνδυασμό με το ελαστικό δεκάωρο ώθησαν τόσο τους αλλοδαπούς όσο και τους εγχώριους εργάτες γης να εργαστούν κυρίως στην Ιταλία που έδινε καλύτερα μεροκάματα. Η φυγή στο εξωτερικό εργαζομένων χωρίς ειδικά προσόντα προκύπτει και από ποιοτικές έρευνες. 

Σύμφωνα με τα στατιστικά δελτία της ΕΛΣΤΑΤ για την ανεργία, ενώ τον Οκτώβριο του 2017 το σύνολο των ατόμων εκτός εργατικού δυναμικού ήταν 8.002.030, τον Οκτώβριο του 2022 έχουν απομείνει 7.820.957. Δηλαδή εγκατέλειψαν την Ελλάδα 181.000 εργαζόμενοι και από μόνο του συνιστά πτώση της ανεργίας κατά 2,8%. Η «επιτυχία» Μητσοτάκη στην πτώση της ανεργίας είναι προϊόν της αλχημείας με τον μη ενεργό πληθυσμό, του φευγιού των Ελλήνων και της παραγωγής «φτηνών» θέσεων εργασίας.  


Τζώρτζης Ρούσσος

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις

στο => documentonews.gr



Τετάρτη, Δεκεμβρίου 14, 2022

Κως: Ξεπερνούν τους χίλιους οι ξενοδοχοϋπάλληλοι που δεν έχουν λάβει ακόμα άδεια και επίδομα αδείας



Δύο μήνες έχουν περάσει από το κλείσιμο των Ξενοδοχειακών μονάδων στη Κω και οι άδειες και τα επιδόματα αδείας που η νομοθεσία υποχρεώνει να δίνονται μαζί με τις απολύσεις των ξενοδοχοϋπαλλήλων ακόμα δεν έχουν δοθεί, αν και είμαστε στα μέσα Δεκεμβρίου, σύμφωνα με δηλώσεις εργαζομένων στην ΕΡΤ Ν. Αιγαίου.

‘’Πρόκειται για ένα σημαντικό αριθμό μεγάλων Μονάδων του νησιού και περισσότερους από χίλιους ξενοδοχοϋπαλλήλους των οποίων έπρεπε να εξοφληθούν οι άδειες και τα επιδόματα μαζί με την απόλυση και την μισθοδοσία του Οκτώβρη ’’σύμφωνα με δηλώσεις του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων και Σερβιτόρων Κω.

“Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που συμβαίνει να μην αποδίδονται έγκαιρα τα οφειλόμενα. Οι Ξενοδόχοι, οι οποίοι είδαν εφέτος τα κέρδη τους να εκτοξεύονται, επικαλούνται ως αιτία για τη καθυστέρηση, τη συλλογή των αναγκαίων εγγράφων και την αναμονή κλεισίματος του ταμείου για τη σεζόν”, υπογραμμίζει η διοίκηση του Σωματείου μιλώντας στην ΕΡΤ Ν. Αιγαίου. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι  ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρέτσος, προέβλεψε ότι 19 δις ευρώ θα μπουν στο ταμείο του τουρισμού αυτή τη χρονιά, ενώ η Κως σύμφωνα με τα στοιχεία της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου ξεπέρασε το 1,2 εκατ. σε αεροπορικές αφίξεις.

Άγνωστο παραμένει όμως πότε θα ξεκινήσει και η απόδοση του επιδόματος ανεργίας στους δικαιούχους, καθώς ο κλάδος τελεί σε αναμονή της έκδοσης των υπουργικών αποφάσεων  και εγκύκλιων του νόμου Χατζηδάκη, για την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών στήριξης της απασχόλησης. 


Πηγή: www.ertnews.gr

Τρίτη, Ιουνίου 21, 2022

Τσίπρας για Τουρισμό: Πώς να βρεις εργαζόμενους όταν είναι αναλώσιμοι σε καθεστώς ασυδοσίας;


Ο Αλέξης Τσίπρας εξαπέλυσε επίθξεση κατά της κυβέρνησης με αφορμή τις εργοδοτικές αυθαιρεσίες στο χώρο του τουρισμού.

 

Σκληρή επίθεση στην κυβέρνηση για τις επιλογές της και το καθεστώς ασυδοσίας στην εργασία εξαπέλυσε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας, κατά τη συνάντηση που είχε με την Ομοσπονδία Τουρισμού-Επισιτισμού, στα γραφεία του κόμματος στην Κουμουνδούρου.

Ο κ. Τσίπρας έκανε λόγο για «τρομακτική έλλειψη» εργατικού δυναμικού στον Τουρισμό και σε όλους τους κλάδους, καθώς «τα τελευταία τρία χρόνια έχει δημιουργηθεί μια πλήρης ασυδοσίας το εργασιακό τοπίο».

 Ο κ. Τσίπρας υπογράμμισε ότι απαιτούνται συγκεκριμένες πολιτικές «που θα ξανακάνουν ελκυστική την εργασία αλλά και θα διαμορφώνουν πλαίσιο αξιοπρεπούς εργασίας και δυνατότητας διαβίωσης».

Παράλληλα, σημείωσε πως ακούει από παντού ότι δεν υπάρχουν εργαζόμενοι «και το ερώτημα μου είναι: πώς να βρεις εργαζόμενους όταν θεωρείς ότι ο πιο σημαντικός παραγωγικός συντελεστής είναι αναλώσιμος;».

Επιπλέον τόνισε ότι «όταν θεωρείς ότι οι εργαζόμενοι είναι αναλώσιμοι και τους βάζεις να δουλεύουν με όποιες συνθήκες και όποιες απολαβές, χωρίς θεσμικό πλαίσιο χωρίς ελέγχους, τότε πυροβολείς τα πόδια σου, πυροβολείς τα πόδια της οικονομίας και της κοινωνίας γιατί δημιουργείς συνθήκες κοινωνικής κρίσης».

«Αν δεν καταλάβουμε ότι δεν μπορείς να έχεις παραγωγικότητα με συνθήκες εργασιακής ασυδοσίας τότε δεν θα πάει μπροστά η οικονομία σε κανέναν κλάδο» σημείωσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τόνισε ότι «αυτό το φαινόμενο που βλέπουμε τώρα, να υπάρχει τρομακτική έλλειψη εργατικού δυναμικού σε όλους τους κλάδους, έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα τελευταία τρία χρόνια έχει δημιουργηθεί μια πλήρης ασυδοσία στο εργασιακό τοπίο και όταν ο νέος άνθρωπος, σε όποιο κλάδο, γνωρίζει ότι στο εξωτερικό θα βρει πολύ καλύτερες συνθήκες εργασίες και πολύ καλύτερους μισθούς, δεν θα μείνει να δουλέψει εδώ».

«Ψάχνουμε να βρούμε τώρα ‘τι έχουν οι Έλληνες και δεν θέλουν να δουλέψουν’», σχολίασε, για να σημειώσει ότι «δεν έχουν κάτι οι Έλληνες και δεν θέλουν να δουλέψουν» και πως «το βιοτικό τους επίπεδο και οι μισθοί είναι έτσι κι αλλιώς χαμηλοί».

Σημείωσε ότι «πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα στον κλάδο του τουρισμού που είναι και θα είναι ένας απ’ τους πιο παραγωγικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας» για να τονίσει ότι «πρέπει να επενδύσουμε στο ανθρώπινο δυναμικό, να επενδύσουμε στην εκπαίδευση του, στις συνθήκες εργασίας του, στις αποδοχές του».

Υπογράμμισε ότι είναι πολύ κρίσιμο το θέμα του μισθού «που έτσι κι αλλιώς εμείς θεωρούμε ότι σε όλους τους κλάδους πρέπει να πάει στα 800 ευρώ ,διότι αυτή τη στιγμή οι όποιες αυξήσεις έγιναν είναι χαμηλότερες απ’ τον πληθωρισμό και ο μισθός στην Ελλάδα είναι σε χαμηλότερο επίπεδο από ό,τι ήταν δώδεκα χρόνια πριν, πριν από το 2010».

Επιπλέον τόνισε ότι «πρέπει να δούμε το θέμα των συλλογικών συμβάσεων, το θέμα των ελέγχων, της ανασυγκρότησης του ΣΕΠΕ και έχει έρθει η ώρα να εξετάσουμε, έστω σε πιλοτική εφαρμογή αρχικά, τη δυνατότητα του 35ωρου χωρίς μείωση των αποδοχών, για να υπάρξουν συνθήκες που θα ξανακάνουν ελκυστική την εργασία αλλά και θα διαμορφώνουν πλαίσιο αξιοπρεπούς εργασίας και δυνατότητας διαβίωσης».

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουρισμού – Επισιτισμού κ. Γιώργος Χότζογλου τόνισε πως «τα προβλήματα είναι πάρα πολύ σημαντικά» και τόνισε ότι επισκέφτηκε την Κρήτη ο διευθύνων σύμβουλος ενός μεγάλου σουηδικού πρακτορείου που φέρνει περίπου 160.000 Σουηδούς το χρόνο στα Χανιά «και είπε ότι αυτό που διαπιστώνει τους τελευταίος δυο μήνες ειναι ότι έχει πέσει πάρα πολύ το τουριστικό προϊόν λόγω έλλειψης προσωπικού».

«Φανταστείτε ότι σε ένα εστιατόριο πεντάστερου ξενοδοχείου που γευμάτιζαν 220 πελάτες του ξενοδοχείου υπήρχαν 4 σερβιτόροι. Ένας σερβιτόρος για 55 πελάτες», σημείωσε ο κ. Χότζογλου.

Τέλος, πρόσθεσε ότι σε μεγάλους τουριστικούς προορισμούς, όπως είναι η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Πάρος, αν ένας εργαζόμενος έχει κάποιο πρόβλημα δεν υπάρχουν γραφεία επιθεώρησης εργασίας και πρέπει να πάει στη Σύρο. «Η απάντηση που πήρα απ’ την κυβέρνηση είναι ότι εδώ δεν έχουμε δικαστήρια σε αυτά τα νησιά, θα ‘χουμε ΣΕΠΕ;», πρόσθεσε.

Οικονόμου: Είμαστε φιλεργατικοί στην πράξη και όχι στη θεωρία όπως ο κ. Τσίπρας

Απάντηση στις δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα, εδωσε ο Γιάννης Οικονόμου

"Ο κ. Τσίπρας έσπασε σήμερα κάθε ρεκόρ διαστρέβλωσης και προπαγάνδας. Σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς του, το γεγονός είναι αδιαμφισβήτητο: ως αποτέλεσμα της συστηματικής μας προσπάθειας για τη μείωση της ανεργίας, σήμερα η προσφορά θέσεων εργασίας είναι μεγαλύτερη από τη ζήτηση σε αρκετούς δυναμικούς κλάδους της οικονομίας μας. Κάθε μέρα όλο και περισσότεροι άνθρωποι βρίσκουν δουλειές και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής τους. Έχουμε ακόμη  βέβαια πολλή δουλειά μπροστά μας για να μειώσουμε την ανεργία και  να βελτιώσουμε τις εργασιακές συνθήκες ακόμα περισσότερο. Προσπαθούμε συνεχώς με σχέδιο και επιμονή, όπως και για την απαρέγκλιτη τήρηση της εργατικής νομοθεσίας, όπου έχουν γίνει σημαντικά βήματα και θα γίνουν ακόμη περισσότερα. Παράλληλα έχουμε αυξήσει σημαντικά τον βασικό μισθό, θεσμοθετήσαμε μέτρα εξισορροπησης της επαγγελματικης με την οικογενειακή ζωή και είμαστε βέβαιοι ότι οι μισθοί θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο, ώστε να έχουν όλοι μεγαλύτερη συμμετοχή στο μέρισμα ανάπτυξης. Καμιά σύγκριση δεν μπορεί να γίνει με την εποχή ΣΥΡΙΖΑ. Είμαστε φιλεργατικοί στην πράξη και όχι στη θεωρία όπως ο κ. Τσίπρας".

 

 

Νεότερες ειδήσεις ==>> news247.gr 

Τρίτη, Ιουνίου 22, 2021

Υποψήφιος στο Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ρόδου ο Τ. Ψαρομπάς


Είχε επιτεθεί χυδαία σε δημοσιογράφο -

Θέση στο διοικητικό συμβούλιο του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ρόδου, διεκδικεί εκ νέου ο καθαιρεθείς από τη θέση του αντιπροέδρου, Τάσος Ψαρομπάς.
 

Η διοίκηση του Σωματείου είχε υποχρεωθεί να προχωρήσει στην καθαίρεσή του, μετά το χυδαίο και σεξιστικό παραλήρημα του, που έλαβε μάλιστα πανελλήνιες διαστάσεις, εναντίον γυναίκας δημοσιογράφου.
 

Στις εκλογές των ξενοδοχοϋπαλλήλων, ο Τάσος Ψαρομπάς, κατέρχεται με την παράταξη του νυν προέδρου, Θανάση Σταμούλη...

 

Πηγή: ΕΡΤ

 

 

Τρίτη, Φεβρουαρίου 02, 2021

Αναπλήρωση του μισθού κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα ζητεί η Ομοσπονδία Εργαζομένων στον τουρισμό-επισιτισμό


 

Αναπλήρωση του μισθού των εργαζομένων στον επισιτισμό και τουρισμό κατά τα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών ζητεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στον επισιτισμό-τουρισμό με ανοιχτή επιστολή στον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Κωστή Χατζηδάκη.

 Αναλυτικά η επιστολή...

Κύριε Υπουργέ,

Οι εργαζόμενοι στον κλάδο του Επισιτισμού – Τουρισμού είχαν την ατυχία να είναι αυτοί που έχουν πληγεί πολύ φοβόμαστε ανεπανόρθωτα από την κρίση της πανδημίας.

Σχεδόν 1 χρόνο τώρα η πλειοψηφία των εργαζομένων είναι με εισόδημα είτε 534€, είτε 400€, είτε με μηδενικό εισόδημα!!!

Σχεδόν 25.000 εργαζόμενοι είναι εκτός ρύθμισης εδώ και μήνες, ακόμα και τώρα στις νέες εξαγγελίες των παρατάσεων των επιδομάτων ανεργίας μένουν συνάδελφοι εκτός (όπως π.χ. αυτοί που έληξε το επίδομα ανεργίας τους τον Δεκέμβριο του 2020 και δεν δικαιούνται νέα παράταση γιατί πήραν ήδη μια τον Μάρτιο του 2020).

Δεν κατανοούμε πως θα επιβιώσουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι μέχρι τον Απρίλιο – Μάιο που θα επαναλειτουργήσουν οι επιχειρήσεις.

Όσοι μπαίνουν για πρώτη φορά στο Ταμείο Ανεργίας, δεν καλύπτονται με την ρύθμιση των 50 ενσήμων, χρειάζονται 80 ένσημα και πραγματικά αναρωτιόμαστε που θα τα βρουν, αφού το 2020 δεν υπάρχουν 80 ημέρες εργασίας.

Για άλλη μια φορά σας θέτουμε το ζήτημα των συναδέλφων που εργάζονται σε νυκτερινά κέντρα διασκεδάσεως καθώς και catering, που λόγω των λίγων ημερών απασχόλησης δεν είναι δικαιούχοι μέχρι στιγμής καμίας στήριξης.

Οι συνάδελφοι εποχικά εργαζόμενοι σε χειμερινούς τουριστικούς προορισμούς, δεν έχουν το δικαίωμα μονομερούς αναστολής σύμβασης, άρα ούτε και τα 50 ένσημα για να μπουν στο Ταμείο Ανεργίας, επομένως θα μείνουν χωρίς εισόδημα μέχρι τον επόμενο.

Τέλος ζητάμε πλέον να αυξηθεί το επίδομα των 534€! Δεν γίνεται 1 χρόνο τώρα να έχουμε μειώσεις 50 – 60% στους μισθούς μας.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΕΤΣΙ!!!

Αναπλήρωση λοιπόν του μισθού μας, όπως συμβαίνει σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες, που έχουν τον ίδιο πληθυσμό με εμάς και τα ίδια οικονομικά δεδομένα.

Κύριε Υπουργέ,

Επειδή εμείς δεν έχουμε κλειδιά να σας παραδώσουμε, σκεφτόμαστε να έρθουμε στο Υπουργείο Εργασίας με τα παιδιά μας και τις οικογένειες μας...

ΓΙΑΤΙ ΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΜΑΣ!

 

Πηγή: tornosnews.gr

Πέμπτη, Νοεμβρίου 12, 2020

Τη βοήθεια της πολιτείας ζητούν οι ξενοδοχουπάλληλοι της Ρόδου


 

«Σε δραματική κατάσταση βρίσκονται οι εργαζόμενοι στον τουρισμό».

Αυτό δήλωσε σήμερα, μιλώντας στην ΕΡΤ Νοτίου Αιγαίου, ο πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ρόδου, Θανάσης Σταμούλης, τονίζοντας ότι υπάρχουν άνθρωποι που έχουν καταλήξει να παίρνουν φαγητό από τα συσσίτια, προκειμένου να επιβιώσουν.

Κάλεσε τον Περιφερειάρχη και το δήμαρχο Ρόδου να κάνουν παρέμβαση στον «κολλητό» τους, όπως χαρακτηριστικά είπε, υπουργό Εργασίας για να δώσει χρήματα στον κόσμο που υποφέρει.

«Πρέπει να ζήσουμε» διαμήνυσε ο Θανάσης Σταμούλης.

Εξ άλλου όπως ανακοίνωσε το Σωματείο Ξενοδοχουπαλλήλων άνοιξε η πλατφόρμα μονομερών αναστολών Οκτωβρίου των ξενοδοχοϋπαλλήλων.

Διευκρινίζεται πως την μονομερή αναστολή Οκτωβρίου μπορούν να κάνουν οι ξηενοδοχυπάλληλοι:

1. Που προσλήφθηκαν φέτος και απολύθηκαν εντός Οκτωβρίου ώστε να πάρουν τις υπόλοιπες ημέρες του μήνα.

2. Που προσλήφθηκαν φέτος και απολύθηκαν 30 Σεπτεμβρίου 2020.

3. Με μονομερή αναστολή Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο επειδή οι επιχειρήσεις που εργάστηκαν την σεζόν 2019 δεν άνοιξαν καθόλου φέτος.

Υπενθυμίζεται ότι για την μονομερή δήλωση αναστολής οι εργαζόμενοι υποβάλουν την 4η Υπεύθυνη δήλωση της πλατφόρμας «ΕΡΓΑΝΗ» με τον τίτλο «Μηχανισμός εφαρμογής των μέτρων στήριξης των εργαζομένων με δικαίωμα επαναπρόσληψης (Τουρισμού)».

 

ert.gr - Nov 12, 2020

 

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More