Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα, Μαρτίου 02, 2026

Μεταξύ εξομολόγησης και Ιστορίας - Του Κώστα Βαξεβάνη

Οταν επιβεβαιώνεται πανηγυρικά η δημοσιογραφία, συνήθως είναι η ώρα που διαψεύδονται η κοινωνία και οι προσμονές της. 



Οι γραμμές που ακολουθούν δεν μπορούν να είναι μια ανάλυση ή μια κρίση επί κάποιας καταγραφής. ∆εν πρέπει κιόλας. Τα γεγονότα στα οποία αναφέρομαι περιλαμβάνουν κι εμένα και το Documento ως πρωταγωνιστές της συγκεκριμένης ιστορίας και δυστυχώς και της Ιστορίας. Ως πρωταγωνιστές επιβεβαιωνόμαστε, αλλά η κοινωνία έχει χάσει. 

Το μεσημέρι της Πέμπτης το δικαστήριο ανακοίνωσε την καταδίκη (σε πρώτο βαθμό) τεσσάρων προσώπων ως υπεύθυνων για το σκάνδαλο των υποκλοπών στην Ελλάδα. Η απόφαση χαρακτηρίστηκε ιστορική, και είναι, αλλά για άλλους λόγους από αυτούς που ανακάλυψαν ως ιστορικότητα οι δημοσιολόγοι. Στο δικαστήριο δεν έφτασαν οι πραγματικοί ένοχοι και εννοώ τα πολιτικά πρόσωπα που πέραν πάσης αμφιβολίας οργάνωσαν το σύστημα των υποκλοπών. Το σκάνδαλο των υποκλοπών δεν ήταν μια υπόθεση ιδιωτών, αλλά ένα παραθεσμικό, παρακρατικό δίκτυο που λειτούργησε μαζί με την ΕΥΠ και κατάφερε να θέσει σε παρακολούθηση τους κρατικούς λειτουργούς που κατείχαν καίριες θέσεις. Μπήκαν σε παρακολούθηση ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, ο αρχηγός ΓΕΣ, εισαγγελείς, υπουργοί της κυβέρνησης, πολιτικοί και δημοσιογράφοι. Το ενιαίο σύστημα ΕΥΠ – Predator αποτελούσε έναν ενιαίο βραχίονα παρακρατικής δράσης με κοινό κέντρο εντολών. ∆εν υπάρχει καμία αμφιβολία για το ποιο ήταν το κέντρο. Η ΕΥΠ και οι δραστηριότητές της ήταν υπό την υψηλή και πιεστική εποπτεία του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος μάλιστα έθεσε με νόμο τις μυστικές υπηρεσίες της χώρας υπό τις εντολές του αμέσως μόλις ανέλαβε την πρωθυπουργία. 

Το δικαστήριο αποφάσισε ότι αποδεδειγμένα 87 θεσμικά στην πλειονότητά τους πρόσωπα βρέθηκαν υπό παρακολούθηση. Πώς εντοπίστηκαν αυτά τα πρόσωπα; Από την αποκάλυψη της λίστας των παρακολουθούμενων από το Documento τον Νοέμβριο του 2022. Η Α∆ΑΕ ως ανεξάρτητη αρχή ύστερα από έρευνα στους παρόχους κινητής τηλεφωνίας κατάφερε να επιβεβαιώσει ότι η λίστα του Documento ήταν πραγματική. Την έρευνα αυτή της αρχής και την επιβεβαίωση επιχείρησε να εμποδίσει ο τότε εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος. 

Συνεπώς η αποκάλυψη του σκανδάλου των υποκλοπών δεν αφορά τον εντοπισμό του κακόβουλου λογισμικού σε κάποια κινητά (όπως αυτό του Νίκου Ανδρουλάκη, ο οποίος ωστόσο ποτέ δεν παρακολουθήθηκε από το Predator αλλά από την ΕΥΠ), αλλά την αποκάλυψη της λίστας από το Documento. 

Επειδή η Ιστορία δεν γράφεται με τα «αν» αλλά με τα «όταν», να θυμίσω μερικά από αυτά τα «όταν» μαζί με τη σημασία τους. ∆εν διεκδικούμε με τον τρόπο αυτό τα εύσημα, αλλά υπερασπιζόμαστε την αλήθεια. 

Οταν αποκαλύφθηκε η λίστα των υποκλοπών από το Documento και φυσικά η έκταση του σκανδάλου, χρησιμοποιήθηκε η γνωστή τακτική της δολοφονίας χαρακτήρα. Η κυβέρνηση διά του τότε κυβερνητικού εκπροσώπου Γιάννη Οικονόμου, αλλά και του ίδιου του πρωθυπουργού μίλησε για «αισώπειους μύθους του Βαξεβάνη που δημοσιεύονται σε συνέχειες», για «ρυπαρά δίκτυα και μυθοπλασίες», ενώ με αποκάλεσαν προσωπικά ως «εθνικό συκοφάντη». 

Σε δεύτερο επίπεδο, τον λόγο πήραν τα ΜΜΕ, τα οποία επέμεναν ότι για όσα δημοσιεύω δεν υπάρχουν αποδείξεις. Συνέχισαν το ίδιο τροπάρι, ακόμη κι όταν στο Documento δημοσιεύτηκαν διάλογοι από τις υποκλοπές, οι οποίοι μάλιστα επιβεβαιώθηκαν από τα θύματα. Ανάμεσα στους δημοσιογράφους που έκαναν επίθεση συμπεριλαμβάνονται κάποιοι που αυτοαποκαλούνται σήμερα πρωταγωνιστές των αποκαλύψεων για το Predator. ∆εν πρόκειται για κάποια αμφιθυμία τους ή για μπέρδεμα. Είμαι πεπεισμένος πλέον (όχι χωρίς στοιχεία) πως αυτοί οι δημοσιογράφοι δεν νοιάζονταν για την αποκάλυψη των υποκλοπών, αλλά να εκδικηθούν πρόσωπα-πρωταγωνιστές του σκανδάλου οι οποίοι τους χάλασαν «συμβόλαια». Ετσι έκαναν επίθεση στο Documento που τοποθετούσε το σκάνδαλο σε άλλο επίπεδο, δηλαδή το πραγματικό και άκρως επικίνδυνο. 

Υπήρξε όμως και προσπάθεια να χρησιμοποιηθεί εναντίον μου η ∆ικαιοσύνη, όπως έγινε και στο παρελθόν με την αποκάλυψη της λίστας Λαγκάρντ αλλά και με το σκάνδαλο Novartis. Μετά τη δημοσίευση της λίστας, από τον εισαγγελέα του Αρειου Πάγου διέρρευσε ότι θα κληθώ από τη ∆ικαιοσύνη να καταθέσω τις αποδείξεις μου. Το σχέδιο ήταν να εμφανιστώ «ελλιπής» και να ασκηθεί εναντίον μου δίωξη για διασπορά ψευδών ειδήσεων που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια του κράτους, αφού επέμενα ότι παρακολουθούμενοι ήταν υπουργοί και κορυφαίοι θεσμικοί παράγοντες. 

Προτού ωστόσο κάνουν την κίνηση παγίδευσης, πήγα αυτοβούλως στον Αρειο Πάγο με τον δικηγόρο μου Γιάννη Μαντζουράνη και ζήτησα από τον εισαγγελέα να καταθέσω στοιχεία στην Εισαγγελία Πρωτοδικών. Ο πραγματικός στόχος ήταν να δώσω μηνύματα και να ακυρώσω την επιχείρηση εξόντωσής μου που είχε ξεκινήσει. Βγαίνοντας μάλιστα από τον Αρειο Πάγο έκανα δηλώσεις στις οποίες περιέγραψα το περιεχόμενο συνομιλιών που είχε καταγράψει το Predator. Υπέθεσαν λοιπόν όσοι είχαν σχεδιάσει ακόμη μια δικαστική περιπέτεια ότι γνώριζα πολλά και συγκεκριμένα πράγματα. Ετσι προτίμησαν να μην προκαλέσουν θεωρώντας ότι μπορεί να βρεθούν προ εκπλήξεων. 

Την επόμενη μέρα πήγα για να καταθέσω στους εισαγγελείς που είχαν αναλάβει την έρευνα για τις υποκλοπές ύστερα από καταγγελία του δημοσιογράφου Θανάση Κουκάκη που υπήρξε θύμα του Predator. Η κατάθεσή μου όμως ήταν εκτός αναμενόμενου πλαισίου. Στην εισαγγελέα που κατέθεσα επίσημα (και ενημέρωσα και ανεπίσημα) υποστήριξα ότι η υπόθεση των υποκλοπών πρέπει να εξεταστεί ως υπόθεση κατασκοπείας. 

Προς απόδειξη όσων έλεγα κατέθεσα στοιχεία για πρόσωπα ισραηλινής καταγωγής, τα οποία μάλιστα υπήρξαν πρώην πράκτορες μυστικών υπηρεσιών του Ισραήλ που εργάστηκαν ως στελέχη της Intellexa, της εταιρείας δηλαδή που εγκατέστησε το Predator. Στο ενδεχόμενο κατασκοπείας οδηγούσε και το γεγονός ότι άτομα-κλειδιά του κρατικού μηχανισμού αλλά και των Ενόπλων ∆υνάμεων ήταν υπό παρακολούθηση. Τα ονόματα των πρώην πρακτόρων, τις φωτογραφίες τους αλλά και το ιστορικό τους στην Ελλάδα είχα μάλιστα δημοσιεύσει σε πρωτοσέλιδο του Documento. 

Η εισαγγελική έρευνα ωστόσο ούτε έψαξε για κατασκοπεία ούτε είδε ούτε αναζήτησε τους πρώην πράκτορες που αποδεδειγμένα έστησαν το Predator, αφού τα ονόματά τους ήταν δηλωμένα στον ΕΦΚΑ ως εργαζόμενων της Intellexa. Η έρευνα άφησε απέξω και την ΕΥΠ και προτίμησε τους… ιδιώτες. 

Οσα κατέθεσα στην εισαγγελία, τα κατέθεσα και στη δίκη για τις υποκλοπές. Την περασμένη Πέμπτη το δικαστήριο αποφάσισε (κι αυτό αποτελεί πράγματι ιστορική απόφαση) να επεκταθεί η έρευνα στο αδίκημα της κατασκοπείας και να αναζητηθούν οι ευθύνες των Ισραηλινών. Το έκανε το δικαστήριο με περίπου τέσσερα χρόνια καθυστέρηση. 

Από τα 87 άτομα που ήταν σε παρακολούθηση, τα θεσμικά πρόσωπα, όπως ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνος Φλώρος, οι υπουργοί της κυβέρνησης, αλλά και ο αντεισαγγελέας του Αρειου Πάγου Χρήστος Μπαρδάκης, δεν έκαναν μήνυση. Ο τελευταίος είχε μάλιστα υποχρέωση να το κάνει ως εισαγγελέας. ∆εν προσήλθαν να καταθέσουν καν για την παρακολούθησή τους αλλά ούτε κλήθηκαν από την εισαγγελία. Η οποία είχε υποχρέωση να τους ρωτήσει αν θεωρούν ότι με την παρακολούθησή τους έχουν εκτεθεί κρατικά μυστικά. 

Οσα γράφω μεταξύ ιστορίας και εξομολόγησης δεν είναι για να ευλογήσω τα γένια μας, αλλά για να καταλήξω σε αυτό που υποστηρίζω τρία χρόνια: η παρακολούθηση μέσω Predator δεν είναι θέμα κάποιων κακών ιδιωτών. Είναι μια μεγάλη υπόθεση κατασκοπείας μέσω της οποίας εκβιάστηκε και εκβιάζεται ο θεσμικός κορμός της χώρας. Η απογοητευτική λειτουργία του πολιτικού συστήματος εντάσσεται κι αυτή στο γενικότερο πλαίσιο των εκβιασμών. Είναι το τηλεκοντρόλ της χώρας. 


Κώστας Βαξεβάνης / koutipandoras.gr

Δευτέρα, Απριλίου 07, 2025

Από το 2023 γνώριζαν στην ΕΛΑΣ για το κύκλωμα της Ρόδου


 


Τουλάχιστον έναν χρόνο πριν ξεκινήσουν οι έρευνες της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛΑΣ για την εγκληματική δράση του κυκλώματος διαφθοράς στην Πολεοδομία Ρόδου, τόσο οι «αδιάφθοροι» της ΕΛΑΣ όσο και η Εισαγγελία Ρόδου, η Οικονομική Αστυνομία και το Ηλεκτρονικό Εγκλημα είχαν στην κατοχή τους σοβαρά στοιχεία για τα «έργα και τις ημέρες» της παρέας των επιόρκων της Ρόδου. 

Το Documento αποκαλύπτει ότι έναν χρόνο προτού φτάσει η «ανώνυμη» καταγγελία στα γραφεία της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων και επ’ αφορμή αυτής ξεκινήσουν να ερευνούν την υπόθεση, είχε «θαφτεί» τεχνηέντως επώνυμη καταγγελία που είχε κάνει ο υποστράτηγος ε.α. της ΕΛΑΣ Δημήτρης Δημητρακόπουλος, στην οποία αποκρυσταλλώνεται με πλήρη στοιχεία ο τρόπος δράσης του επίμαχου κυκλώματος. 

Με αφετηρία μια προσωπική του υπόθεση ο αποστρατευμένος πλέον αξιωματικός Δ. Δημητρακόπουλος, στις 29 Ιουνίου 2023, με έγγραφη καταγγελία σε υπηρεσίες της ΕΛΑΣ κατονομάζει πρόσωπα και καταδεικνύει καταστάσεις που εκ του αποτελέσματος «κουμπώνουν» και ως προς τα πρόσωπα και ως προς τον τρόπο δράσης με τις αποκαλύψεις που είδαν το φως της δημοσιότητας πρόσφατα, δηλαδή ενάμιση χρόνο μετά. Η πορεία όμως της δικής του καταγγελίας φαίνεται να ξετυλίγει, όπως όλα δείχνουν, ένα νήμα πράξεων συγκάλυψης της υπόθεσης. Εύλογα σήμερα ο πρώην αξιωματικός καταγγέλλει στο Documento τους υπεύθυνους από πλευράς της ΕΛΑΣ που «επί έναν χρόνο επέτρεψαν, από πράξη ή παράλειψη, να λειτουργεί μια δρώσα εγκληματική οργάνωση και να διαπράττει κακουργήματα». 



Σκανδαλώδες όμως είναι και το γεγονός ότι η επίμαχη δικογραφία όχι μόνο δεν έτυχε της διερεύνησης που της έπρεπε, αλλά ακόμα και σήμερα που η υπόθεση είναι πλέον στην ανάκριση ο φάκελος με τις προηγηθείσες καταγγελίες του υποστράτηγου δεν έχει καν συσχετιστεί.

Κι όταν στις 27 Μαρτίου ο Δ. Δημητρακόπουλος ζήτησε από τον ανακριτή να εξεταστεί και να του προσκομίσει όλα τα στοιχεία που διαθέτει, αυτός δεν δέχτηκε καν να παραλάβει την αίτησή του. «Μου είπε ενώπιον της γραμματέως του να την πάρω πίσω γιατί θα την πετάξει στα σκουπίδια» έχει καταγγείλει ο υποστράτηγος στον αρμόδιο επιθεωρητή του Αρειου Πάγου. 

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι στιγμής στο «σύστημα» της πολεοδομίας Ρόδου εμπλέκονται συνολικά 28 άτομα. Οι κατηγορίες που έχουν αποδοθεί κατά περίσταση είναι σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, συνέργεια στη δωροληψία υπαλλήλου, δωροδοκία υπαλλήλου, πλαστογραφία, παράβαση καθήκοντος, ψευδής βεβαίωση κι εμπορία επιρροής. Μεταξύ των κατηγορουμένων είναι πέντε υπάλληλοι της πολεοδομίας Ρόδου και συγκεκριμένα της υπηρεσίας δόμησης.

«Με εκβίασαν για να σταματήσω…»

Ας πιάσουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Τον Φλεβάρη του 2023 ο υποστράτηγος ε.α. Δ. Δημητρακόπουλος πήγε στην υπηρεσία δόμησης της πολεοδομίας Ρόδου για να υποβάλει γραπτές αναφορές και ταυτόχρονα να ενημερώσει προφορικά τον αρμόδιο υπάλληλο –και κατηγορούμενο σήμερα– στην υπόθεση Ε.Γ. ότι το κατάστημα Hondos Center στο κέντρο της πόλης πρόκειται να ανοίξει, ενώ εκκρεμεί η αυτοψία από την υπηρεσία του.

Η επίσκεψη του πρώην αξιωματικού της ΕΛΑΣ στην πολεοδομία διέρρευσε και ο εμπλεκόμενος εργολάβος του καταστήματος κατέθεσε αγωγή σε βάρος του, απαιτώντας 30.000 ευρώ ως αποζημίωση. Η κίνηση αυτή κατά τον υποστράτηγο ε.α. «εντάσσεται σε κίνηση αντιπερισπασμού και εκφοβισμού προκειμένου να ανακαλέσω τις καταγγελίες μου».

Εντέλει το κατάστημα, έναν μήνα μετά, στις 20 Φεβρουαρίου 2023, άνοιξε εσπευσμένα τις πόρτες του για το κοινό. Μέχρι εκείνη την ώρα η πολεοδομία Ρόδου δεν είχε προβεί στην αυτοψία του χώρου και των εργασιών, οπότε περίπου δέκα ημέρες μετά ο Δ. Δημητρακόπουλος επισκέφτηκε εκ νέου τον προϊστάμενο τότε της υπηρεσίας δόμησης Γ.Π. για να του προσκομίσει νέα «αναφορά-καταγγελία». 

Μετά τις πιέσεις του για αυτοψία σε έναν χώρο, όπως κατήγγειλε, με πλείστα ζητήματα αυθαιρεσιών, στις 2 Μαρτίου 2023, μια μικρή ομάδα του κυκλώματος της πολεοδομίας, με «επικεφαλής» τον τότε προϊστάμενο της υπηρεσίας δόμησης και τους δύο υφισταμένους του, μπαίνει στο «παρασύνθημα» και, όπως καταγγέλλει ο απόστρατος, εκβιάζεται για να σταματήσει. «Προσήλθα στην Πολεοδομία και συγκεκριμένα στον Διευθυντή κ. (σ.σ.: αναφέρεται στον τότε προϊστάμενο της υπηρεσίας δόμησης). Αυτός άμεσα με παρέπεμψε στον κ. (σ.σ.: αναφέρεται στον Μ.Γ., κατηγορούμενο υπάλληλο). Εκείνος όταν με αντίκρισε μου ζήτησε λίγο χρόνο.[…] Ηρθε με τον συνάδελφό και με οδήγησε στο γραφείο του. […] Μου είπε “έχουμε να συζητήσουμε πολλά”. […] Κατά την είσοδό μας στο γραφείο πρόσεξα ότι ο υπάλληλος που καθόταν στο διπλανό γραφείο σηκώθηκε και βγήκε από την αίθουσα. […] Αφού ο Μ.Γ. τακτοποιούσε κάποιους φακέλους από το γραφείο του, πήρε στα χέρια του έναν φάκελο μπεζ χρώματος. Τον άνοιξε και μου έδειξε κάτι υπολογισμούς που είχε κάνει στην

αριστερή εσωτερική σελίδα του φακέλου με μολύβι, μου είπε επί λέξει “τι θα γίνει; Θα προχωρήσουμε την υπόθεση ή θα τα καλύψουμε όλα;”, εγώ του απάντησα “τι εννοείς;” Και αυτός παρουσία των ατόμων που προαναφέρω μου απάντησε “…επειδή έχεις κι εσύ κάποιες αυθαιρεσίες, καλό είναι να σταματήσουν όλα εδώ…”».

Δύο μέρες αργότερα, στις 4 Μαρτίου 2023, ο πρώην αξιωματικός της ΕΛΑΣ επισκέφθηκε ξανά το γραφείο του προϊσταμένου «με γραπτή καταγγελία για τις δικές του ενέργειες», ζητώντας «την εξαίρεση και αντικατάσταση των υπαλλήλων». Μάλιστα, καθώς έβλεπε να καταστρατηγείται ο νόμος από δημόσιους λειτουργούς, προέβη και σε μια πλήρως εμπεριστατωμένη καταγγελία σε αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΛΑΣ, όπως η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων και η Οικονομική Αστυνομία.

Στο σημείο αυτό να σημειωθεί πως ο τότε προϊστάμενος της υπηρεσίας δόμησης, παρότι αναφέρεται επαναλαμβανόμενα σε διαλόγους μεταξύ των κατηγορουμένων της υπόθεσης, μέχρι στιγμής φαίνεται να είναι εκτός κάδρου. Μάλιστα, μόλις λίγες μέρες πριν ξεκινήσει την έρευνά της η ΕΛΑΣ, μετακινήθηκε με εντολή δημάρχου σε άλλη δημοτική υπηρεσία. 

Οι αναρμόδιοι αδιάφθοροι της ΕΛΑΣ

Δύο εβδομάδες μετά την καταγγελία του (29/6/2023) στους αδιάφθορους, στις 14 Ιουλίου, ο υποστράτηγος ε.α. της ΕΛΑΣ Δ. Δημητρακόπουλος αναζήτησε ενημέρωση για την εξέλιξη της έρευνας. Με αρκετή αργοπορία, στις 16 Αυγούστου εντέλει, με έγγραφο το οποίο υπογράφει ο τότε επικεφαλής της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων, νυν αντιστράτηγος της ΕΛΑΣ Παναγιώτης Πούπουζας, αναφέρεται ότι οι αδιάφθοροι είναι αναρμόδιοι για όσα καταγγέλλονται και με εντολή της «Εποπτεύουσας την Υπηρεσία Αντεισαγγελέα Εφετών Αθηνών Μπότσα Θεοδώρας» η υπόθεση διαβιβάζεται στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Ρόδου. Κατά την εκτίμηση του υποστράτηγου ε.α., αυτό έγινε με σκοπό η καταγγελία του να «βαλτώσει» στο γραφείο της Εισαγγελίας.

Για τον ίδιο, η απαξίωση της καταγγελίας του από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων βασίζεται στις σχέσεις στελεχών των αδιάφθορων με «υψηλά» ιστάμενα πρόσωπα στην τοπική ανθρωπογεωγραφία του νησιού. Σε ένορκη κατάθεσή του στις 12 Φεβρουαρίου 2024 ο Δ. Δημητρακόπουλος αναφέρει: «Ο Διοικητής της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων υποστράτηγος Παναγιώτης Πούπουζας είναι στενός συγγενής του προϊσταμένου ΕΦΚΑ Ρόδου Νικολάου Πούπουζα, ο οποίος είναι στενός φίλος και συνεργάτης του πρώην Δημάρχου Ρόδου Αντώνη Καμπουράκη καθώς και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τον συνδυασμό του, που δεν κατάφερε να εκλεγεί».

«Να ενημερωθώ σχετικώς»

Τέσσερις μήνες μετά την κατάθεση του πρώην αξιωματικού της ΕΛΑΣ στην πταισματοδίκη Ρόδου εμφανίζεται σαν από μηχανής θεός στα γραφεία των αδιάφθορων μια ανώνυμη καταγγελία, στην οποία ο συγγραφέας φαίνεται να έχει πλήρη εικόνα του «συστήματος» στην πολεοδομία Ρόδου. Στις 16 Ιουνίου, όπως αναφέρει το διαβιβαστικό της ΕΛΑΣ, ξεκινάει η έρευνα για το κύκλωμα.

Σε αυτή τη φάση λοιπόν διενεργούνται, φαινομενικά τουλάχιστον, δύο ταυτόχρονες, ανεξάρτητες έρευνες, μία από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Ρόδου και μία δεύτερη από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛΑΣ.

Οι αδιάφθοροι από την πλευρά τους ξεκινούν μετά την έκδοση σχετικών βουλευμάτων να αίρουν το τηλεφωνικό απόρρητο εμπλεκομένων στην υπόθεση ήδη από τις 25 Ιουνίου, περίπου δέκα μέρες μετά την έναρξη της έρευνας. Από την άλλη, η έρευνα για το ίδιο σκάνδαλο που ξεκίνησε από την καταγγελία του Δ. Δημητρακόπουλου φαίνεται να «λιμνάζει» σε κάποιο συρτάρι της Εισαγγελίας Πρωτοδικών του νησιού.

Λίγο καιρό προτού «σκάσουν» οι συλλήψεις και συγκεκριμένα τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο Δ. Δημητρακόπουλος απευθύνεται πάλι στην Εισαγγελία Ρόδου, καθώς έχει λάβει γνώση για ένα νέο σημαντικό στοιχείο σχετικά με τις σοβαρές καταγγελίες του. Πρόκειται για την πραγμα

τογνωμοσύνη που είχε παραγγείλει η εισαγγελία σχετικά με «αυθαιρεσίες» του κτιρίου όπου στεγάζεται το Hondos Center στο κέντρο της πόλης του νησιού και γειτνιάζει με εκείνο του απόστρατου αστυνομικού. Η πραγματογνωμοσύνη είναι καταπέλτης, αλλά η προϊσταμένη της εισαγγελίας Αιμιλία-Σοφία Μέρη φαίνεται ότι δεν έχει γνώση της υπόθεσης, η διερεύνηση της οποίας έχει ανατεθεί σε πταισματοδίκη. Ζητά λοιπόν να μάθει εάν υφίσταται σχετική δικογραφία και να ενημερωθεί η ίδια σχετικώς.

Στην επίμαχη αναφορά του ο υποστράτηγος ε.α. αναφέρεται ξανά στον νυν αντιστράτηγο της ΕΛΑΣ Π. Πούπουζα, χρεώνοντάς του την «κακομεταχείριση» της υπόθεσής του.

Οπως πιστεύει ο Δ. Δημητρακόπουλος, η διερεύνηση της δράσης του κυκλώματος κατέστη αναγκαστικά μονόδρομος όταν διέρρευσε στην Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων το περιεχόμενο της κατάθεσής του στην πταισματοδίκη τον Φεβρουάριο του προηγούμενου έτους. «Αυτά τα πρόσωπα που καταγγέλλω ενυπογράφως και ονομαστικώς εμπεριέχονται και στην ανώνυμη επιστολή. Δώσανε σε μια ανώνυμη επιστολή βαρύτητα και όχι στην καταγγελία τη δική μου που ήταν έναν χρόνο νωρίτερα» επισημαίνει.

Επικίνδυνο «αυθαίρετο» στο κέντρο της πόλης;

Η επίμαχη πραγματογνωμοσύνη πραγματικά προκαλεί μεγάλη ανησυχία. Επισημαίνει στην αναφορά του προς την εισαγγελέα πρωτοδικών Ρόδου ο Δ. Δημητρακόπουλος: «Οταν κατάφερα και πήρα στα χέρια μου την πραγματογνωμοσύνη τρόμαξα. Διότι λέει ότι το κτίριο (σ.σ.: αναφέρεται στο πολυώροφο κτίριο του Hondos Center) έχει σοβαρά προβλήματα και ότι μπορεί να πέσει». Τονίζει μάλιστα ότι πήγε «στην αρμόδια επιτροπή της περιφέρειας και αυτοί για λόγους σκοπιμότητας έστειλαν τον φάκελο στην Πολεοδομία Ρόδου».

Σε αυτό το σημείο όμως ας πάρουμε λίγο τα πράγματα από την αρχή όσον αφορά το επίμαχο κτίριο για να καταλάβουμε, πέραν της διαφθοράς κάποιων επίορκων υπαλλήλων, και την τυχόν επικινδυνότητα της δράσης τους για τη δημόσια ασφάλεια.

Ο Δ. Δημητρακόπουλος και η σύζυγός του διατηρούν κατάστημα στο κέντρο της πόλης της Ρόδου ήδη από το 2021. Στην πρώτη καταγγελία του ο ίδιος αναφέρει σχετικώς: «Κατά την εξέλιξη εργασιών ανακαίνισης διαπιστώσαμε ότι στην αυλή ιδιοκτησίας μας υπάρχει βόθρος λυμάτων, την ύπαρξη του οποίου αγνοούσαμε διότι το ακίνητό μας δεν διέθετε ως τότε τουαλέτα. […] Στον συγκεκριμένο βόθρο κατέληγαν λύματα από το διπλανό πολυώροφο κτίριο. Συγκεκριμένα από τον 4ο και τον 5ο όροφο της οικοδομής όπου υπάρχουν διαμερίσματα και γραφεία διοχετεύονταν λύματα στον βόθρο μέσω αγωγού ο οποίος είχε κατασκευαστεί στην αέρινη στήλη της ιδιοκτησίας μας».

Σε άλλο σημείο της καταγγελίας γράφει πως «επίσης διαπιστώσαμε, ότι το κτίριο αυτό, συγκεκριμένα ο ένας προτελευταίος όροφος, στηρίζεται από κολόνα από μπετόν με πέδιλο, επίσης από το ίδιο υλικό διαστάσεων 2Χ3 μέτρα τα οποία έχουν κατασκευαστεί επί της ιδιοκτησίας μας».

Στα συμπεράσματα της πραγματογνωμοσύνης αναφέρεται πλήθος παραβάσεων και αυθαιρεσιών που αναρωτιέται κανείς πώς εντέλει δόθηκε άδεια λειτουργίας στο κατάστημα της εταιρείας Hondos Center. Τονίζεται ενδεικτικά: «Στο ακίνητο πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες εργασίες ανακαίνισης για την εγκατάσταση του πολυκαταστήματος Hondos Center καθ’ υπέρβαση των αδειών μικρής κλίμακας, καθόσον ο προϋπολογισμός του έργου με έκδοση άδειας μικρής κλίμακας δεν δύναται να υπερβεί το ποσό των 25.000 ευρώ […] ανά οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία».

Οι επεμβάσεις που έγιναν στο κτίριο θα μπορούσε να πει κανείς ότι ήταν σαρωτικές, καθώς φαίνεται να έγιναν αυθαίρετα η διάνοιξη πόρτας κύριας εισόδου με την κατασκευή τεσσάρων σκαλοπατιών, η επέκταση στον χώρο του ημιώροφου, η επέκταση στον χώρο του δώματος, η τοποθέτηση πινακίδας στην πρόσοψη, χωρίς την ανάλογη έγκριση από την αρμόδια υπηρεσία. Αυθαίρετη τοποθέτηση ηλεκτροπαραγωγικού ζεύγους (γεννήτρια) μεγάλου στατικού φορτίου στην οροφή του ίδιου κτιρίου, άλλης όμως ιδιοκτησίας. Και, τέλος, τα όμβρια ύδατα του κτιρίου από το πίσω μέρος καθώς και αυτά των κλιματιστικών διοχετεύονται παράνομα στο αποχετευτικό με σιωπηρή συμφωνία των υπευθύνων της ΔΕΥΑΡ.

Τις εργασίες είχε αναλάβει για λογαριασμό της εταιρείας να φέρει εις πέρας εργολάβος του νησιού, ενώ όσες προσπάθειες κι αν έκανε ο Δ. Δημητρακόπουλος, καταγγέλλοντας έκνομες πράξεις στα στελέχη της πολεοδομίας Ρόδου, έπεφτε σε τοίχο.

Παρά τη σοβαρότητα της υπόθεσης, η δικογραφία αυτή είναι ακόμα ανοιχτή. Οπως λέει ο καταγγέλλων, έχει κληθεί και έχει δώσει εξηγήσεις ως ύποπτη η υπεύθυνη του πολυκαταστήματος στη Ρόδο κι έκτοτε δεν υπάρχει καμία εξέλιξη.

«Κατάσταση εκτάκτου ανάγκης»

Ο υποστράτηγος ε.α. της ΕΛΑΣ όμως δεν πτοήθηκε. Στις 3 Νοεμβρίου 2024 κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά κατά δύο φυσικών προσώπων, του Α.Γ. και του Κ.Τ. (αμφότεροι είναι πλέον κατηγορούμενοι για το κύκλωμα που «εξαρθρώθηκε» εκ των υστέρων από την ΕΛΑΣ). Ο πρώτος είναι προϊστάμενος του τμήματος ελέγχου κατασκευών της υπηρεσίας δόμησης Ρόδου και ο δεύτερος είναι αναπληρωτής διευθυντής της υπηρεσίας δόμησης Ρόδου.

Παρά τις μηνύσεις όμως κατά των στελεχών της φερόμενης ως «διεφθαρμένης» υπηρεσίας, από το τοπικό αστυνομικό τμήμα δεν προέβησαν στην αυτόφωρη διαδικασία σύλληψής τους. Βάσει του βιβλίου συμβάντων του τμήματος, γίνεται γνωστό ότι αυτό συνέβη «στο πλαίσιο τηλεφωνικής επικοινωνίας και προφορικής εντολής της Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ρόδου κ. ΜΕΡΗ Α.Σ… και κατόπιν προφορικής εντολής της Εισαγγελίας Εφετών Δωδεκανήσου, καθώς το νησί έχει κηρυχτεί σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης μετά από σχετική απόφαση του Υπουργού Πολιτικής Προστασίας».

Ο Δ. Δημητρακόπουλος επισκέφθηκε την ίδια μέρα την εισαγγελέα εφετών Ρόδου, έχοντας το αντίγραφο από το βιβλίο συμβάντων του τοπικού ΑΤ. Μία ώρα μετά την αποχώρησή του από το γραφείο της, τον κάλεσαν από το ΑΤ για να του δώσουν «ορθή επανάληψη» του εγγράφου. Η αλλαγή στο ένα έγγραφο αφορά την παράλειψη της φράσης «κατόπιν προφορικής εντολής της Εισαγγελίας Εφετών». Η ορθή επανάληψη ανέφερε μόνο ότι «ενημερώθηκε σχετικά και η Εισαγγελία Εφετών».

Τα συμπεράσματα δικά σας.

Π. Πούπουζας «Οι υποθέσεις μιλάνε για τα έργα μας»

Ο αντιστράτηγος της ΕΛΑΣ και νυν επιθεωρητής Νοτίου Ελλάδος Π. Πούπουζας, σε ερωτήματα του Documento σχετικά με τις επίμαχες καταγγελίες του υποστράτηγου ε.α. της ΕΛΑΣ Δ. Δημητρακόπουλου, απάντησε:

Για τη διαβίβαση της καταγγελίας Δημητρακόπουλο στην Εισαγγελία Ρόδου: «Ολες οι καταγγελίες τίθενται υπόψη του κ. εφέτη και ανάλογα το περιεχόμενο ή τις δουλεύει το Εσωτερικών ή καταλήγουν στην εισαγγελία του τόπου από όπου υποβλήθηκαν». Ακόμη ο Π. Πούπουζας επεσήμανε ότι η υπόθεση ξεκίνησε να ερευνάται επί των ημερών του, όσο ακόμα ήταν προϊστάμενος των αδιάφθορων, και πως «οι υποθέσεις μιλάνε για τα έργα μας».

Για τις αιτιάσεις Δημητρακόπουλου περί συγκεκριμένου προσώπου με το οποίο έχει συγγένεια και έπαιξε ρόλο στο να μην ασχοληθεί σοβαρά με την καταγγελία του υποστράτηγου ε.α., ο Π. Πούπουζας ήταν κατηγορηματικός: «Δεν είναι συγγενής μου, καταγόμαστε από την ίδια πόλη και τον έχω δει μία φορά…».

Τα κοινά πρόσωπα στις δύο δικογραφίες

Τέσσερα κοινά πρόσωπα έχουν οι δύο δικογραφίες που έχουν σχηματιστεί για το κύκλωμα διαφθοράς στην πολεοδομία Ρόδου. Οι τρεις μάλιστα είναι πλέον κατηγορούμενοι ενώ ο τέταρτος, ο Γ.Π. (πρώην διευθυντής της υπηρεσίας δόμησης Ρόδου), αν και ερευνήθηκε δεν κατέστη κατηγορούμενος. Και τους τέσσερις είχε ήδη καταγγείλει έναν χρόνο πριν ο Δ. Δημητρακόπουλος, ο οποίος τώρα δικαιώνεται, χωρίς όμως να υποστούν το παραμικρό μέχρι που τελικά η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων αποφάσισε να ερευνήσει την υπόθεση. Ακόμα και για τον Γ.Π. που είναι εκτός λίστας κατηγορουμένων αναφέρεται στο διαβιβαστικό: «Φαίνεται να συντηρούσε ένα σύστημα παραγωγής έντυπων οικοδομικών αδειών, οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις δεν ήταν καν εγγεγραμμένες στα Βιβλία της Υπηρεσίας, όπως επίσης αιτήσεις έκδοσης προεγκρίσεων οικοδομικών αδειών και βεβαιώσεων όρων δόμησης».

Οι τρεις που εμπλέκονται και στη δικογραφία που έχει σχηματιστεί από τις καταγγελίες Δημητρακόπουλου και στην πρόσφατη μεγάλη δικογραφία είναι οι:

Α.Γ., προϊστάμενος τμήματος ελέγχου κατασκευών της υπηρεσίας δόμησης Ρόδου.

Κ.Τ., αναπληρωτής διευθυντής της υπηρεσίας.

Ε.Γ., υπάλληλος της υπηρεσίας δόμησης.+


Γιάννης Τσακαρισιάνος

Πηγή: => documentonews.gr

Σάββατο, Απριλίου 05, 2025

Ρόδος: Το κύκλωμα στην Πολεοδομία και η «από… κάλυψη» του από την ΕΛΑΣ


 

Σοκαριστική είναι η αποκάλυψη του Documento που κυκλοφορεί αύριο. Σύμφωνα με έγγραφα στοιχεία αποδεικνύεται ότι η ΕΛΑΣ και η Εισαγγελία Ρόδου γνώριζαν για το φερόμενο ως κύκλωμα της Πολεοδομίας του νησιού, ένα χρόνο πριν η «ανώνυμη» καταγγελία φτάσει στους «Αδιάφθορους» της ΕΛΑΣ, και αφήναν τη φερόμενη ως εγκληματική οργάνωση να συνεχίζει να δρα, ανενόχλητη. 

Ένα χρόνο πριν ξεκινήσουν οι «Αδιάφθοροι» της ΕΛΑΣ να ερευνούν την εγκληματική δράση του φερόμενου κυκλώματος της Πολεοδομίας Ρόδου, η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων, η Οικονομική Αστυνομία, το Ηλεκτρονικό Έγκλημα αλλά και η Εισαγγελία πρωτοδικών του νησιού, είχαν λάβει σαφή γνώση και πληροφόρηση για το τι συμβαίνει στο νησί. 

Στις 29 Ιουνίου 2023 συγκεκριμένα, αρκετά πριν φτάσει η «ανώνυμη» καταγγελία στα γραφεία των «Αδιάφθορων», ο Υποστράτηγος ε.α. της ΕΛΑΣ, Δημήτρης Δημητρακόπουλος, με αφορμή μια προσωπική του υπόθεση, που καταδείκνυε ότι δρούσε κύκλωμα στην Πολεοδομία είχε στείλει στις υπηρεσίες της αστυνομίας μια επώνυμη καταγγελία, στην οποία διηγείτο πως πρόσωπα τα οποία σήμερα κατηγορούνται ως μέλη της φερόμενης εγκληματικής οργάνωσης της Πολεοδομίας Ρόδου, για τα «μάτια» του Hondos Center «έπνιγαν» τις δικές του πολύ σοβαρές καταγγελίες στην τοπική Πολεοδομία. 

Οι χειρισμοί όμως των «αδιάφθορων» της ΕΛΑΣ κατάφεραν να κρατήσουν την υπόθεση μέχρι και σήμερα στο συρτάρι της Εισαγγελίας Ρόδου.

Πώς έγινε αυτό;

Λίγες μέρες μετά την καταγγελία του ο Δημητρακόπουλος απευθύνθηκε ξανά στις υπηρεσίες της ΕΛΑΣ, αναζητώντας εξηγήσεις και στις 16 Αυγούστου η απάντηση που έλαβε ήταν πως οι «αδιάφθοροι» είναι αναρμόδιοι και με εντολή της «Εποπτεύουσας την Υπηρεσία Αντεισαγγελέα Εφετών Αθηνών Μπότσα Θεοδώρα», η υπόθεση διαβιβάζεται στην Εισαγγελία πρωτοδικών του νησιού.

Την ίδια δυστυχώς αντιμετώπιση είχε ο Υποστράτηγος και δύο χρόνια μετά την πρώτη του καταγγελία, όταν λίγες μέρες πριν, στις 27 Μαρτίου, μετά και τον ντόρο που έκανε η αποκάλυψη της υπόθεσης της φερόμενης ως εγκληματικής οργάνωσης ζήτησε από τον Ανακριτή να εξεταστεί και να προσκομίσει έγγραφα και στοιχεία σχετικά με τον τρόπο δράσης του κυκλώματος, εκείνος δεν δέχτηκε καν την αίτησή του. 


Η μαφία της Ρόδου – Αυτή την Κυριακή στο Documento 



Τετάρτη, Φεβρουαρίου 05, 2025

Αποσταθεροποίηση…


 

Σκίτσο του Γιάννη Δερμεντζόγλου από το Tvxs

Κυριακή, Φεβρουαρίου 02, 2025

Επιστολή – βόμβα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας: «Τυφλό» το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης

Τον κώδωνα του κινδύνου για προβλήματα στη στελέχωση και τον εξοπλισμό του εθνικού συστήματος εναέριας κυκλοφορίας και επιτήρησης στον ελλαδικό χώρο, που δυνητικά μπορεί να οδηγήσουν σε ένα τραγικό αεροπορικό δυστύχημα, αντίστοιχο αυτού που συνέβη στην Ουάσιγκτον, κρούουν οι Έλληνες ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. 

Σε ανακοίνωση της η ένωση ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας καταγγέλλει την ύπαρξη παρωχημένου και με ελλείψεις τεχνολογικού εξοπλισμού, που είναι απαραίτητος για να αποφευχθούν αντίστοιχα περιστατικά εναέριας σύγκρουσης. 

Όσα περιγράφουν για την κατάσταση του συστήματος αποφυγής συγκρούσεων, το οποίο χαρακτηρίζουν «μη επιχειρησιακό», είναι πολύ σοβαρά. 

«Στην τερματική της Αθήνας, αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους οι ελεγκτές, εξαιτίας του παρωχημένου εξοπλισμού, υφίσταται σύστημα προειδοποίησης εμπλοκών μη επιχειρησιακό και ο Ελεγκτής που εργάζεται, δεν λαμβάνει καμία ειδοποίηση από το σύστημα ότι αεροσκάφη βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης, επομένως η αποφυγή συμβάντων εξαρτάται αποκλειστικά από την επιχειρησιακή δεινότητα και ετοιμότητα του Ελεγκτή». 

Μάλιστα, η Ένωση καταγγέλλει ότι η Διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας δεν έχει δείξει κατανόηση στην κατάσταση και δεν επιταχύνει τις διαδικασίες ειδικά όσον αφορά την αντικατάσταση του εξοπλισμού. Επιπλέον, όπως υποστηρίζουν, η ΥΠΑ μεγαλώνει τον όγκο του έργου των ελεγκτών, «προσπαθώντας να αυξήσει τον ρυθμό εξυπηρέτησης των αεροσκαφών χωρίς να έχουν βελτιωθεί οι επιχειρησιακές συνθήκες, πριν μερικούς μήνες, μονομερώς, επιχείρησε να επιβάλλει αύξηση ωραρίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, σε ένα προσωπικό με υψηλό δείκτη κόπωσης». 

Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ζητούν επιπρόσθετες προσλήψεις, πέραν των 97 θέσεων που έχουν δρομολογηθεί με τον τρέχοντα διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. «Η υποστελέχωση βρίσκεται σε επίπεδα που δεν επιτρέπουν την εξυπηρέτηση της ζήτησης της αεροπορικής κίνησης. Η εκπαίδευση των νέων Ελεγκτών είναι πολυετής και η καλοκαιρινή περίοδος του 2025 θα βρει στα μικρόφωνα το ίδιο, ελλιπές και μεγάλου μέσου όρου ηλικίας, προσωπικό» σημειώνουν.


Να τονίσουμε ότι τα προβλήματα αυτά είχε 

αναδείξει σε ρεπορτάζ του, το Documento <= (κλικ)


Πηγή: koutipandoras.gr




Δευτέρα, Δεκεμβρίου 23, 2024

Τραπεζογραμμάτια




Κώστας Βαξεβάνης - 

Για να παραφράσω τον Μπέρτολτ Μπρεχτ, «τι είναι η ληστεία µιας τράπεζας µπροστά στη συνεργασία κυβερνήσεων και τραπεζιτών;». Η αποτυχία των κυβερνήσεων, και πολύ περισσότερο της κυβέρνησης Μητσοτάκη, να προστατεύσoυν την κοινωνία από την αφαίµαξη που πραγµατοποιούν οι τραπεζίτες δεν αποτελεί αδυναµία πολιτικής αλλά οµολογία συνεργασίας σε µια διαρκή ληστεία.

Οι πολίτες είναι υποχρεωµένοι να κάνουν όλες τις συναλλαγές τους µέσω τραπεζών, για να αποφευχθεί η διακίνηση µαύρου χρήµατος. ∆ίνουν δηλαδή τα χρήµατά τους για να τα χειρίζονται και να τα εκµεταλλεύονται οι τράπεζες αλλά οι ίδιοι δεν έχουν κάποια ουσιαστική αντιπαροχή από αυτό. Αντιθέτως, οι τράπεζες ορίζουν µονοµερώς και ανέλεγκτα τους κανόνες που διέπουν τις σχέσεις µε τον πελάτη και βέβαια τις χρεώσεις για τις συναλλαγές. Μέσα από µια εµφανή λειτουργία καρτελοποίησης και όχι υγιούς ανταγωνισµού, οι τράπεζες έχουν επιβάλει τεράστιες χρεώσεις για συναλλαγές, πράγµα που φυσικά δεν συµβαίνει σε άλλα κράτη, όπου επίσης οι τράπεζες έχουν ζητούµενο την κερδοφορία και όχι τη φιλανθρωπία. 

Πρακτικά, δηλαδή, σε αναγκάζουν να δίνεις τα λεφτά σου στις τράπεζες για να τα εκµεταλλεύονται και αυτές κερδοσκοπούν χωρίς όριο µε τη σύµφωνη γνώµη της κυβέρνησης.

Τι είναι αυτό που καθιστά τις τράπεζες ιερές αγελάδες; Το επιχείρηµα ότι οι τράπεζες είναι άρρηκτα συνδεδεµένες µε την οικονοµία και την ανάπτυξη έχει πρωτίστως καταρριφθεί στην Ελλάδα. Οι τράπεζες ήταν από τις αιτίες που η χώρα οδηγήθηκε στην οικονοµική κρίση και την κατάρρευση. Το κράτος έπρεπε να καλύψει τις µαύρες τρύπες που δηµιούργησαν οι τράπεζες µε τα ακάλυπτα δάνεια και τα θαλασσοδάνεια στους δικούς τους ανθρώπους, ακόµη και τους ίδιους τους τραπεζίτες.

Επειδή δεν έπρεπε να καταρρεύσουν οι τράπεζες, ανακεφαλαιοποιήθηκαν µε κρατικό χρήµα. Κατά έναν περίεργο τρόπο ο νόµος της αγοράς που τόσο πολύ επικαλέστηκαν την εποχή των µνηµονίων, επεκτείνοντάς τον µάλιστα και στους ανθρώπους (όποιος µπορεί ζει, όποιος δεν µπορεί πεθαίνει), δεν ίσχυσε για τις τράπεζες και τους τραπεζίτες.

Οι τραπεζίτες που έριξαν έξω τις τράπεζες και την οικονοµία συνέχισαν να παραµένουν στα πόστα τους. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν µπόρεσε ή δεν ήθελε να δηµιουργήσει µια άλλη κατάσταση πραγµάτων για τις τράπεζες. Αντί να παρέµβει για να εξασφαλίσει έστω κάποιους όρους εξυπηρέτησης του πολίτη, ο οποίος έδωσε τα λεφτά του και µε την ανακεφαλαιοποίηση και µε τις καταθέσεις του, εξήγγειλε τη δηµιουργία µια φανταστικής Επενδυτικής Τράπεζας η οποία θα έπαιζε αυτό τον ρόλο.

Οι τραπεζίτες που έκλεψαν ή υποβοήθησαν τη ληστεία του κοσµάκη τελικώς αµνηστεύτηκαν και οι τράπεζες σήµερα συνεχίζουν όπως τον παλιό καλό καιρό.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης φρόντισε να αµνηστεύσει τους εγκληµατίες του λευκού κολάρου που έπαιζαν τον ρόλο της διοίκησης των τραπεζών και να είναι συνεπής όχι µόνο απέναντι στην ιδεολογική του άποψη αλλά και στα γραµµάτια προς τις τράπεζες. ∆εν γινόταν ένα κόµµα που χρωστάει εκατοντάδες εκατοµµύρια στις τράπεζες να µην υπολογίζει την οµηρία του από αυτές. Και φυσικά δεν γινόταν ένας πρωθυπουργός που εξυπηρετήθηκε προσωπικά για τα δάνειά του από τους τραπεζίτες να στραφεί εναντίον τους.

Τι συνέβη όµως µε τον ΣΥΡΙΖΑ; Μπορεί να µην είχε την αιµοµικτική σχέση που είχε η Ν∆ µε τις τράπεζες, σήµερα όµως αποδεικνύεται ότι αρκετά στελέχη του είχαν ώσµωση µε τις τράπεζες και τους ανθρώπους τους και γι’ αυτό εµπόδιζαν οποιαδήποτε αποτελεσµατική και δίκαιη πολιτική για το τραπεζικό σύστηµα. Αµέσως µετά την πτώση του ΣΥΡΙΖΑ από την κυβέρνηση, στελέχη του πέρασαν επαγγελµατικά εντελώς άκοµψα στις τάξεις των τραπεζών, αποκαλύπτοντας τη σχέση που είχαν µαζί τους. Οι πιο προσεκτικοί και έµπειροι επέλεξαν τον ρόλο του κρυφού συµβούλου διά συµβάσεων έργου και συµβουλών. Αν ο Μητσοτάκης και η παράταξή του εξυπηρέτησαν τις τράπεζες, τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ πρόδωσαν τον κόσµο που περίµενε να µπει µια τάξη στην ασυδοσία τους.

Τον Οκτώβριο του 2018 ένα δηµοσίευµα του Documento είχε προκαλέσει την οργή του τότε υπουργού Οικονοµικών Ευκλείδη Τσακαλώτου. Η εταιρεία PQH, η οποία σχετιζόταν µε τον ξάδελφο του υπουργού, είχε αναλάβει τη διαχείριση «κόκκινων» δανείων δεκάδων δισεκατοµµυρίων. Το Documento έθεσε τότε ένα σοβαρό θεσµικό θέµα. Αν µπορούν οι τράπεζες και οι διαχειριστές των «κόκκινων» δανείων να αποφασίζουν χωρίς κανένα έλεγχο ποια δάνεια θα κουρεύουν και σε ποιους. Καταγράφαµε µάλιστα τον κίνδυνο οι αποδεδειγµένα έως τότε διεφθαρµένοι τραπεζίτες να βάζουν την υπογραφή τους και να εγκρίνουν ένα υποτιθέµενο business plan που δικαιολογεί κούρεµα του δανείου, ενώ στην πραγµατικότητα είναι µια µεθόδευση για να γίνει το κούρεµα σε αυτόν που επιλέγουν.

Παρότι το θέµα ήταν καθαρά θεσµικό και ο προβληµατισµός που εξέφραζε το ρεπορτάζ ουσιαστικός, ο Ευκλείδης Τσακαλώτος το θεώρησε επίθεση στο πρόσωπό του.

Μέχρι που φτάσαµε στην υπόθεση Πηλαδάκη και των κουρεµένων δανείων του που σήµερα ελέγχονται σε σχέση µε µαύρο χρήµα. Την υπόθεση αυτή παρακολουθούµε τέσσερα χρόνια. Ο Πηλαδάκης και η τράπεζα (Πειραιώς) έκαναν αυτό που είχαµε προβλέψει σε εκείνο το ρεπορτάζ το οποίο είχε αναστατώσει τον Ευκλείδη Τσακαλώτο. Συνυπέγραψαν ένα business plan που αναγνωρίζει την έλευση επενδυτών και κεφαλαίων για να εξυγιάνει τις χρεωµένες επιχειρήσεις. Για να έχει αυτό αποτέλεσµα έπρεπε να κουρευτούν τα δάνεια κατά 165 εκατοµµύρια ευρώ.

Μόλις αποφασίστηκε το κούρεµα από την τράπεζα, το Documento είχε δηµοσιεύσει στοιχεία από τα οποία αποδεικνυόταν ότι οι εταιρείες επενδυτές ήταν στην πραγµατικότητα άλλες εταιρείες του χρεωµένου Πηλαδάκη. Πρακτικά, δηλαδή, όλο αυτό ήταν µια κοµπίνα µε τη συµµετοχή της Τράπεζας Πειραιώς, για να χαρίσουν στον Πηλαδάκη πάνω από 165 εκατοµµύρια ευρώ. Τα στοιχεία ήταν πλέον δηµοσιευµένα και θα µπορούσε οποιοσδήποτε εισαγγελέας να παρέµβει. Η δε τράπεζα, αν δεν γνώριζε, µπορούσε να σταµατήσει τη διαδικασία και να ζητήσει τα λεφτά της. ∆εν έγινε τίποτε από όλα αυτά. Απλώς η Τράπεζα Πειραιώς τιµώρησε το Documento µε διακοπή της διαφήµισης στην εφηµερίδα. Αντί να σώσει τα λεφτά των µετόχων και της τράπεζας, η διοίκηση του κ. Χρήστου Μεγάλου αποφάσισε να τιµωρήσει αυτόν που αποκάλυπτε την απάτη. Προφανώς θα έχει τους λόγους της.

Η έρευνα της αρχής για το ξέπλυµα µαύρου χρήµατος, απ’ ό,τι φαίνεται, θα επεκταθεί από τον Χαράλαµπο Βουρλιώτη και στην Τράπεζα Πειραιώς, η οποία βαρύνεται (θα αποδειχθεί µε ποιον τρόπο) µε τη δυνατότητα που έδωσε στον Πηλαδάκη να µεταφέρει χρήµατα από την τράπεζα προτού δοθεί εντολή κατάσχεσης των περιουσιακών του στοιχείων.

Οι τραπεζίτες και οι κοπτήρες του συστήµατος συνεχίζουν να λειτουργούν µασώντας χρήµα που επί της ουσίας προέρχεται από το δηµόσιο και τον πολίτη. Αλλά δεν είναι όλα µαύρα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξήγγειλε παρέµβαση στις χρεώσεις των τραπεζών. Το θέµα δεν είναι µόνο η κοροϊδία, αλλά και η παραδοχή που κάνει: µπορεί τελικώς η κυβέρνηση να παρέµβει στις τράπεζες και στην αγορά και να ρυθµίσει θέµατα υπέρ του πολίτη; Γιατί έως σήµερα έλεγαν ότι κάτι τέτοιο είναι ενάντια στους νόµους της ελεύθερης αγοράς.

Κώστας Βαξεβάνης


Διαβάστε επίσης => ΕΔΩ

Πώς στήνουν τα «κουρέματα» στην Πειραιώς με τη μέθοδο Πηλαδάκη – Στο Documento που κυκλοφορεί – Μαζί το Docville

«Δεν θα δεχθούμε επιθέσεις κατά της Συρίας από ξένα κράτη» – Στέλεχος του Εθνικού Κουρδικού Συμβουλίου μιλάει στο Documento

Έγκλημα στα Τέμπη – Βασίλης Κοκοτσάκης: Κατάρρευση του κρατικού επιχειρήματος περί εμπλοκής ελαίων σιλικόνης σαν αιτία θανάτου

Καιρός: Επιδείνωση με καταιγίδες και χιόνια μέχρι τα Χριστούγεννα – Ποιες περιοχές θα επηρεαστούν

Σφραγίστηκε το Allou Fun Park – Είχε λήξει η άδεια του

Τετάρτη, Μαΐου 29, 2024

Έγκλημα Τέμπη: Τρόμος στο Μαξίμου από τις αποκαλύψεις για τη μυστική σύσκεψη – Απάντηση πανικού στον Κασσελάκη



Σκληρή αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει μεταξύ της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις νέες αποκαλύψεις, σχετικά με τη μυστική σύσκεψη με την παρουσία κυβερνητικών στελεχών, που οδήγησαν στο μπάζωμα, στο τραγικό σημείο που έγινε το δυστύχημα των Τεμπών. 

Μετά την παράθεση των δεδομένων από τον Στέφανο Κασσελάκη, για τη σύσκεψη όπου συμμετείχαν ο τότε υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Χρήστος Τριαντόπουλος και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, η κυβέρνηση εξέδωσε ανακοίνωση, όπου αναφέρει ότι «η προσπάθεια εργαλειοποίησης της τραγωδίας των Τεμπών για μικροκομματικά οφέλη είναι ό,τι πιο χυδαίο και προσβλητικό για τις οικογένειες των θυμάτων μπορεί να κάνει κανείς. Δυστυχώς, η Αξιωματική Αντιπολίτευση μάς έχει συνηθίσει σε αυτή τη στρατηγική, στην οποία δυστυχώς ποντάρει τα ρέστα της προεκλογικά». 

Βέβαια, είναι αξιοσημείωτο να μιλάνε για «εργαλειοποίηση» οι ίδιοι που χρησιμοποίησαν την τραγωδία στο Μάτι ως βασικό πεδίο προεκλογικής αντιπαράθεσης.

Η καθοριστική σύσκεψη για το μπάζωμα

Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Mega, το οποίο επικαλέστηκε ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στη σύσκεψη αυτή συμμετείχαν ο τότε περιφερειάρχης Λάρισας, Κώστας Αγοραστός, ο τότε υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργό, Χρήστος Τριαντόπουλος (νυν υφ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας), ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, αξιωματικοί της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και εκπρόσωπος της Hellenic Train.

Η «αναδιαμόρφωση του χώρου» ξεκίνησε από την επόμενη ημέρα και διήρκεσε τρεις ημέρες, από τις 4 έως τις 6 Μαρτίου 2023, ενώ, παρά τη βιασύνη να ξεκινήσουν τα δρομολόγια, αυτά ξεκίνησαν σχεδόν ένα μήνα μετά, στις 29 Μαρτίου.

Τονίζεται, ότι σύμφωνα με το δημοσιογράφο Βασίλη Λαμπρόπουλο που παρέθεσε το ρεπορτάζ, οι αξιωματικοί της αστυνομίας και της πυροσβεστικής στις καταθέσεις τους στον εισαγγελέα της Λάρισας έχουν μιλήσει για αυτήν τη συνάντηση της 3ης Μαρτίου, ενώ στα υπομνήματα που έχουν καταθέσει, τόσο ο Κώστας Αγοραστός όσο και ο Χρήστος Τριαντόπουλος, δεν υπάρχει καμία αναφορά.

Η κυβέρνηση είναι εκτεθειμένη μετά τις νέες αποκαλύψεις για την τραγωδία των Τεμπών, τη στιγμή που οι συγγενείς των θυμάτων δίνουν καθημερινό αγώνα, για να βγει όλη η αλήθεια στην επιφάνεια και να επέλθει η δικαιοσύνη.


Διαβάστε επίσης σχετικά => ΕΔΩ 

Κασσελάκης: «Η συγκάλυψη των Τεμπών έχει πίσω της δύο τζάκια και ονοματεπώνυμο»

Τετάρτη, Μαΐου 15, 2024

Αποκαλύψεις – σοκ από τον Πάρι Καρβουνόπουλο για τις αεροδιακομιδές στο Αιγαίο μετά την περιπέτεια της υγείας του


 

Τις δραματικές ελλείψεις εναέριων μέσων σε νησιά αλλά και ασθενοφόρων στηλιτεύει σε άρθρο του ο Πάρις Καρβουνόπουλος μετά τη σοβαρή περιπέτεια της υγείας του το Πάσχα. Όπως υπογραμμίζει, η Ελλάδα έχει μείνει με δύο ελικόπτερα, ένα για έρευνα/διάσωση και ένα για αεροδιακομιδές, περιγράφει την ένδεια εναέριων μέσων τόσο σε νησιά του Αιγαίου όσο και στην ηπειρωτική Ελλάδα. Σημειώνει μάλιστα πως πρόκειται για «διλήμματα ζωής και θανάτου για το προσωπικό του ΕΚΑΒ». 


Ο γνωστός δημοσιογράφος, που η περιπέτειά του ξεκίνησε το Μεγάλο Σάββατο στην Πάρο όταν έπαθε εγκεφαλικό, σημειώνει πως είναι διαφορετικό να διαβάζεις για τις ελλείψεις -όπως συνέβη στον ίδιο- και στη συνέχεια να ζεις τις ελλείψεις αυτές.

Στο άρθρο του στο datajournalists.co.uk σημειώνει πως αν κάτι τέτοιο συμβαίνει στην περίπτωση ενός δημοσιογράφου που κινητοποιείται αρκετός κόσμος «μπορούμε εύκολα να φανταστούμε τι μπορεί να περιμένει ένας πολίτης που η μόνη βοήθεια που έχει είναι η οικογένεια του».

Για να συμπληρώσει λέγοντας ότι δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση λύσης.

Μην εκπλαγείτε αν ακούσουμε ότι και οι αεροδιακομιδές θα δοθούν σε ιδιώτες» προσθέτει. 

Στη συνέχεια αναφέρεται στη δική του περιπέτεια, όταν έκανε βόλτα τον σκύλο του το Μεγάλο Σάββατο το πρωί στην Παροικία Πάρου, «τη «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας στον τουρισμό.

Αναφέρει ότι πέρασε πολύς κόσμος πλάι του που δεν έδωσε σημασία για να σταματήσει μόνον ένα άτομο, η Αλεξάνδρα.

«Το αναφέρω, γιατί δεν έχει σαπίσει μόνο το κράτος. Έχουμε σαπίσει κι εμείς…» σημειώνει.

Και στη συνέχεια αναφέρεται στην περιπέτειά του. Στο Κέντρο Υγείας Παροικιάς, όπου νέοι νοσηλευτές «πολεμάνε δίχως όπλα» και ο μοναδικός τομογράφος στο νησί «δεν έχει χειριστές», γιατί «κοστίζουν», σύμφωνα με αυτό που του είπαν.

Στη συνέχεια περιγράφει όλη την προσπάθεια στην Πάρο με ένα ασθενοφόρο, περιμένοντας το αεροπορικό μέσο, ένα C-27 που τελικά τον μετέφερε στις 15:00 στο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Αναφέρει την ενδιάμεση αγωνία περιμένοντας μια άλλη κυρία που έφθανε με ελικόπτερο, διασωληνωμένη, από άλλο νησί.

Σημειώνει τις 8 ώρες που χρειάστηκαν για να μεταφερθεί από την Πάρο στην Αθήνα και αναρωτιέται για τον πολίτη «που δεν είναι δημοσιογράφος».

Και εκεί για μία ακόμη φορά λειτουργεί ο δημοσιογράφος μέσα του αφού αναρωτιέται τι θα γίνει με ένα πολίτη που «δεν είναι δημοσιογράφος ή δεν έχει καμία απολύτως γνωριμία»

Στη συνέχεια βλέπει το σήμερα και το μέλλον λέγοντας πως το ΓΕΑ έχει ήδη ενημερώσει για την κατάσταση και έχει αποφασιστεί αγορά νέων ελικοπτέρων AW-139M

Σημειώνει πως η βάση του Ακτίου βρίσκεται εδώ και δύο μήνες χωρίς ελικόπτερο, η σχετική βάση της Σύρου με ένα ελικόπτερο που δεν μπορεί να αντικατασταθεί από ελικόπτερο της Αεροπορίας Στρατού λόγω εμπλοκής σε αεροπυρόσβεση.

Μιλά για αδιέξοδο γιατί η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ «δεν δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για την διαθεσιμότητα των αεροσκαφών VIP.»

Αναρωτιέται για το ποιος θα πετά τη νύχτα και σημειώνει:

«Το υπουργείο Υγείας πάγωσε τα σχέδια για αγορά 4 νέων ελικοπτέρων αεροδιακομιδών με κόστος 60 εκατομμύρια ευρώ. Την ίδια ώρα σκέφτεται να νοικιάσει 6 ελικόπτερα και να πληρώνει 6 εκατομμύρια ευρώ τον μήνα . Δηλαδή θα πληρώνει κάθε χρόνο 72 εκατομμύρια για ελικόπτερα που δεν θα αποκτήσει ποτέ.

Ποιος θα πετά τα ελικόπτερα της ιδιωτικής εταιρείας μια και η διαθεσιμότητα από πιλότους ελικοπτέρων παγκοσμίως βρίσκεται σε απελπιστική κατάσταση.»

Και καταλήγει:

«Τίποτα απ΄ όλα αυτά δεν θα ήταν αντικείμενο συζήτησης αν οι ελληνικές κυβερνήσεις των πολλών τελευταίων χρόνων είχαν φροντίσει να υπάρχουν και να λειτουργούν σοβαρές υγειονομικές δομές σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία του Αιγαίου. Η σημερινή κυβέρνηση βεβαίως το έχει τερματίσει σκεπτόμενη να ιδιωτικοποιήσει ακόμη και τις αεροδιακομιδές.

Μέχρι να διορθωθούν όλα τα στραβά και επικίνδυνα με την υγειονομική περίθαλψη ντόπιων και τουριστών μην έχουμε καμία αμφιβολία ότι η μοναδική ελπίδα που έχουμε για να γλιτώσουμε τα χειρότερα είναι οι Ένοπλες Δυνάμεις και το Λιμενικό. Και κάποιος γνωστός για να «τρέξει» λίγο τις διαδικασίες….»


Διαβάστε επίσης: => www.documentonews.gr

Δευτέρα, Απριλίου 08, 2024

Εγιναν… 41 τα ακίνητα του Κυριάκου Μητσοτάκη



∆ύο οικόπεδα στο Ζαγόρι έρχονται να προστεθούν στο παχυλό real estate χαρτοφυλάκιο της οικογένειας του πρωθυπουργού - 

Εκανε 41 τα ακίνητά της η οικογένεια Κυριάκου και Μαρέβας Μητσοτάκη, αγοράζοντας δύο οικόπεδα σε µια από τις πιο όµορφες περιοχές της Ελλάδας, στο Ζαγόρι. Ο πρωθυπουργός, στου οποίου το όνοµα είναι τα δύο νέα ακίνητα, παραµένει ένας από τους πιο πλούσιους πολιτικούς σε ακίνητη περιουσία, αν και όπως προκύπτει από το πόθεν έσχες του η οικογένειά του χρωστάει εµφανώς 1,1 εκατ. ευρώ σε δάνεια και αφανώς περίπου ακόµη 1 εκατοµµύριο. Πρόκειται για το δάνειο 900.000 ευρώ µε το οποίο η γαλλική εταιρεία της Μαρέβας Γκραµπόφσκι πλήρωσε ένα µέρος της (προ ετών) αγοράς του σπιτιού του Βολταίρου στο Παρίσι. Οι υπόλοιπες 750.000 ευρώ είχαν δοθεί σε µετρητά αν και η εταιρεία της SCI είχε µόλις 10.000 ευρώ στο ταµείο της. 

Η νέα αγορά της οικογένειας δεν έχει αυτά τα σκοτεινά σηµεία, αλλά σίγουρα κάνει βάσιµο το ερώτηµα που έθεσε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ελενα Ακρίτα για το πώς δικαιολογούνται οι αγορές ακινήτων από τη χρεωµένη τραπεζικά οικογένεια.

Τα δύο νέα ακίνητα δεν είναι δηλωµένα στο πόθεν έσχες του πρωθυπουργού αφού αγοράστηκαν στις 30 ∆εκεµβρίου του 2022 (ηµέρα µάλιστα Παρασκευή), όταν είχε εκπνεύσει το έτος και µεταγράφηκαν στο υποθηκοφυλακείο το 2023. Μετά πάντως από την αγορά του ζεύγους στην Ηπειρο, ο ίδιος ο πρωθυπουργός εξήγγειλε έργα ανάπτυξης στην περιοχή. Η δε Τύµφη, το βουνό στις πλαγιές του οποίου είναι ο οικισµός όπου αγοράστηκαν τα οικόπεδα, κηρύχτηκε από την κυβέρνηση Μητσοτάκη «απάτητο» βουνό. Συνεπώς δεν κινδυνεύει ούτε από τη βοή της τουριστικής υπερανάπτυξης ούτε φυσικά από ανεµογεννήτριες. 

Η ζεστή σχέση του Κυριάκου Μητσοτάκη µε τα Ζαγοροχώρια ξεκινά, όπως ο ίδιος έχει πει σε συνέντευξή του, το 2018. Ο τότε αρχηγός της αξιωµατικής αντιπολίτευσης φτάνει οικογενειακώς στην Αρίστη και φιλοξενείται στο σπίτι του επιχειρηµατία Βασίλη Ιωσηφίδη, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης του βραβευµένου ξενοδοχείου Aristi Mountain Resort. Aπό το επιτελείο του Κυρ. Μητσοτάκη διαρρέει ότι πρόθεσή του ήταν να µείνει στο ξενοδοχείο αλλά ελλείψει δωµατίου φιλοξενήθηκε στο σπίτι του επιχειρηµατία! Τα επόµενα χρόνια ο Κυρ. Μητσοτάκης επισκέπτεται, όπως και η σύζυγός του, πολλές φορές τα Ζαγοροχώρια. Το χωριό Αγιος Μηνάς, ένα πανέµορφο και ήσυχο χωριό στο Κεντρικό Ζαγόρι, σκαλωµένο στα 640 µέτρα, γίνεται σηµείο αναφοράς για το πρωθυπουργικό ζεύγος. Οι αναφορές στα Ζαγοροχώρια δεν λείπουν σχεδόν από καµία συνέντευξη που δίνουν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Στις αρχές του 2023 το Documento δηµοσιεύει την πληροφορία ότι η οικογένεια Μητσοτάκη αγόρασε ακίνητο στα Ζαγοροχώρια και συνδέει την πληροφορία µε όσα λέγονται για την ανάπτυξη της περιοχής.

Αγορά προτού εκπνεύσει ο χρόνος

Τελικώς, η αγορά έγινε. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία του κτηµατολογίου, στις 30 ∆εκεµβρίου του 2022 ο Κυρ. Μητσοτάκης αγοράζει µε το υπ’ αριθµόν 1806 συµβόλαιο ένα οικόπεδο στον Αγιο Μηνά, έκτασης 412,70 τ.µ., το οποίο είναι εντός του οικισµού, άρτιο και οικοδοµήσιµο. Η αντικειµενική αξία του οικοπέδου είναι 7.488,03 ευρώ και ο Μητσοτάκης δίνει 28.000 ευρώ για την αγορά. Η τιµή ανά τετραγωνικό δηλαδή είναι 67,84 ευρώ. Εχει σηµασία ότι ο πρωθυπουργός αγοράζει το οικόπεδο από την Αικατερίνη Καµπούρη µία βδοµάδα αφότου έγινε δωρεά στην ίδια από τον σύζυγό της. Την ίδια µέρα, στο ίδιο συµβολαιογραφικό γραφείο στα Ιωάννινα, µε το συµβόλαιο µε αριθµό 1808 ο Μητσοτάκης αγοράζει ένα ακόµη οικόπεδο που συνορεύει µε το οικόπεδο που µόλις είχε αγοράσει. Το οικόπεδο αυτό είναι µικρότερο, 248,06 τ.µ., και δεν είναι οικοδοµήσιµο γιατί είναι τυφλό (δηλαδή δεν έχει πρόσοψη στον δρόµο). Παρότι το εν λόγω οικόπεδο δεν έχει… τύχη δόµησης στοιχίζει πολύ πιο ακριβά, 43.000 ευρώ, δηλαδή τιµή ανά τετραγωνικό 174 ευρώ. Η αντικειµενική αξία του τυφλού οικοπέδου υπολογίζεται σε 11 ευρώ έναντι 19 ευρώ που είναι η αντικειµενική αξία του τετραγωνικού για το οικοδοµήσιµο οικόπεδο. Ωστόσο ο πρωθυπουργός πληρώνει µε αναντίστοιχη αξία τα τετραγωνικά στα δύο οικόπεδα. Προφανώς γιατί µέληµά του ήταν να αποκτήσει ένα ενιαίο οικόπεδο 661 τετραγωνικών µέτρων, το οποίο πλέον µπορεί να αξιοποιήσει µε πολλούς τρόπους. Η αγορά των δύο οικοπέδων µεταγράφεται στο υποθηκοφυλακείο στις 4 Φεβρουαρίου του 2023 και έτσι δεν δηλώνεται στο πόθεν έσχες του πρωθυπουργού για το 2022. 


Η περιοχή στις πλαγιές του όρους Τύμφη όπου αγόρασε τα δύο οικόπεδα ο Κ. Μητσοτάκης (πάνω ο χάρτης). Το υπ΄αριθμόν 1806 συμβόλαιο (έγγραφο αριστερά)) με το οποίο απέκτησε το ένα οικόπεδα στον Αγιο Μηνά έκτασης 412,70 τ.μ. έναντι 28.000 ευρώ, που είναι εντός οικισμού, άρτιο και οικοδομήσιμο. Αυθημερόν στις 30/12/22 αγοράστηκε και το δεύτερο οικόπεδο με αριθμό συμβολαίου 1808 (έγγραφο δεξιά) το οποίο αν και είναι 248,06 τ.μ. και δεν είναι οικοδομήσιμο γιατί είναι τυφλό, στοιχίζει 43.000 ευρώ. Η αγορά των δύο οικοπέδων μεταγράφεται στο υποθηκοφυλακείο στις 4/2/2023 και έτσι δεν δηλώνεται στο πόθεν έσχες του πρωθυπουργού για το 2022. 


Μαζί µε τον βασιλικό ποτίζεται και το Ζαγόρι

Η οικογένεια Μητσοτάκη επί χρόνια δεν κρύβει τη γοητεία που της ασκεί η περιοχή του Ζαγορίου. Το 2019, αµέσως µόλις ο Μητσοτάκης εκλέγεται πρωθυπουργός, ανακοινώνει ότι θα υποστηρίξει αίτηµα για την ένταξη των Ζαγοροχωρίων στον Κατάλογο Πολιτιστικών Τοπίων της UNESCO. Στις 16 Σεπτεµβρίου 2019 παρουσιάζει την υποψηφιότητα γι’ αυτή την ένταξη στο χωριό Βίτσα. Τελικώς, η ένταξη στον κατάλογο γίνεται λίγο αφότου το ζεύγος αγοράζει (κρυφά έως τότε) οικόπεδα στην περιοχή και ο ίδιος ο Μητσοτάκης µε ανάρτησή του στο Twitter θυµίζει ότι ήταν µια από τις πρώτες µετεκλογικές του ενέργειες, συµπληρώνοντας: «Ανοίγει ο δρόµος για ένα καλύτερο Ζαγόρι, ταυτόχρονα όµως προστατεύει από την αλόγιστη δόµηση και τον τουρισµό». Τον Νοέµβριο του 2020 η Μαρ. Γκραµπόφσκι σε συνέντευξή της στους «Financial Times», αφού λέει διάφορα για την επιχειρηµατική της δραστηριότητα και τη ζωή της, δεν παραλείπει να πει ότι «ένα αξέχαστο µέρος στο οποίο ταξίδεψα τον τελευταίο χρόνο είναι το Ζαγόρι στην περιοχή της Ηπείρου. Είναι εκπληκτικά όµορφο µε δύο εθνικά πάρκα, καταπράσινο τοπίο µε εκπληκτικά φαράγγια και ορεινά χωριά και φιλοξενία αυθεντική. Μείναµε στο Aristi Mountain Resort στο δάσος, στο χωριό Αρίστη».

Επί τρία χρόνια τα µέσα ενηµέρωσης έχουν εκτεταµένα ρεπορτάζ από τις επισκέψεις του ζεύγους στον Αγιο Μηνά, ο οποίος αποκτά φήµη και αναµφίβολα υπεραξία.

Τα… απάτητα οικόπεδα

Την Πρωτοχρονιά του 2022 το πρωθυπουργικό ζεύγος µε την οικογένειά του βρίσκεται για µία ακόµη φορά στον Αγιο Μηνά και µένει στο αγαπηµένο του ξενοδοχείο Aristi Mountain Resort. Ενώ βρίσκεται στα Ζαγοροχώρια και σύµφωνα µε πληροφορίες της εποχής έχει ήδη βρει τα οικόπεδα τα οποία θέλει να αγοράσει, δηµοσιεύµατα αναφέρονται στην απόφαση του τότε υφυπουργού Περιβάλλοντος Γιώργου Αµυρά να θέσει την Τύµφη, το βουνό στου οποίου τις πλαγιές βρίσκεται ο Αγιος Μηνάς, σε καθεστώς απόλυτης προστασίας. Οπως γράφει το «Βήµα»: «Ο πρωθυπουργός βρίσκεται στον Αγιο Μηνά µε φόντο το όρος Τύµφη, το οποίο µόλις πριν από µία βδοµάδα έθεσε (µαζί µε άλλα πέντε βουνά) σε καθεστώς απόλυτης προστασίας. Τι σηµαίνει αυτό; Οτι απαγορεύει τη διάνοιξη οποιουδήποτε δρόµου και κατασκευή κάθε τεχνικής επιφάνειας. Αυτό το πρότζεκτ ονοµάστηκε “Απάτητα Βουνά”».

Η ανακοίνωση της υπουργικής απόφασης ενθουσιάζει τους κατοίκους στο Ζαγόρι, που αναγνωρίζουν ότι η παρουσία του πρωθυπουργικού ζεύγους στην περιοχή και πολύ περισσότερο το φηµολογούµενο ενδιαφέρον για την αγορά γης µόνο προστατευτικά και καλά µπορεί να είναι για τα Ζαγοροχώρια. Και απ’ ό,τι φαίνεται δεν είχαν άδικο. Τα Ζαγοροχώρια δεν υπήρχε πιθανότητα να αποκτήσουν ανεµογεννήτριες όπως τα Αγραφα.

Η ανάπτυξη έρχεται

Είτε πρόκειται για έρωτα του Μητσοτάκη για τα Ζαγοροχώρια είτε για προσπάθεια να δώσει υπεραξία στις επενδυτικές του επιλογές, το δεδοµένο είναι ότι µετά την αγορά στην Ηπειρο η περιοχή είναι υπό τη συνεχή προσοχή του πρωθυπουργού.

Εκτός από τη διαφήµιση που κάνει σε κάθε ευκαιρία, τον Απρίλιο του 2023, στην παρουσίαση του προγράµµατος που εκπονήθηκε από κοινού από την κυβέρνηση και την Περιφέρεια Ηπείρου, ο Μητσοτάκης ανακοίνωσε αναπτυξιακό σχέδιο για την Ηπειρο µε 380 έργα, ύψους 2,7 δισ. ευρώ. Προανήγγειλε προγράµµατα ξένων επενδύσεων στην περιοχή, κατασκευή πάρκου υψηλής τεχνολογίας, υποδοµές και επέκταση της Ιόνιας Οδού στο τµήµα Ιωάννινα – Κακαβιά. Αυτή ειδικά η τελευταία επένδυση στο οδικό δίκτυο, καθ’ όλα αναγκαία, θα κάνει αστραπιαία την πρόσβαση και στα Ζαγοροχώρια.

Επειτα από καθυστερήσεις χρόνων για διάφορα έργα η Ηπειρος βρίσκεται στο επίκεντρο, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις εξαγγελίες και τις δηλωµένες κυβερνητικές προθέσεις. Υπάρχουν βέβαια και οι επικριτές, όπως κάποιο παλαιό στέλεχος της αυτοδιοίκησης που σχολίαζε στο Documento: «Μάλλον το κόλπο για να ρίξουν ένα βλέµµα στις παρατηµένες περιοχές είναι να δώσουµε δώρο οικόπεδα σε κυβερνητικούς παράγοντες για να έρθει η ανάπτυξη – και µάλιστα η σωστή µε σεβασµό στο περιβάλλον». 

Κώστας Βαξεβάνης


Διαβάστε επίσης => ΕΔΩ

– Κασσελάκης για Μητσοτάκη: Εξάγει know-how για αυταρχικούς ηγέτες – Στην Ευρώπη δεν τον αγοράζουν

 – Μητσοτάκης στο συνέδριο ΝΔ: Ακροδεξιές κορώνες και μηδενική αυτοκριτική – «Εισαγόμενος ο Κασσελάκης»

Τετάρτη, Μαρτίου 13, 2024

Ρόδος: Ληξιπρόθεσμες οφειλές στην εταιρεία φύλαξης της Μεσαιωνικής Πόλης




Στην αποκάλυψη ότι η εταιρεία φύλαξης της Μεσαιωνικής Πόλης είναι απλήρωτη, προέβη σήμερα -μιλώντας στην ΕΡΤ Νοτίου Αιγαίου- ο αναπληρωτής δημάρχου και αντιδήμαρχος  Μεσαιωνικής Πόλης, Μνημείων και Πολεοδομικού Σχεδιασμού, Βάϊος Καλοπήτας.

«Βρήκαμε ληξιπρόθεσμες οφειλές δεκάδων χιλιάδων ευρώ έναντι της εταιρείας από την προηγούμενη δημοτική αρχή» ανέφερε, σημειώνοντας ότι απλήρωτη είναι και η εταιρεία που τοποθέτησε το σύστημα φύλαξης, με αποτέλεσμα να αρνείται τον έλεγχο και τη συντήρησή του.

Επισήμανε ότι οι βάρδιες για τη φύλαξη του μνημείου έχουν μειωθεί, με τις περισσότερες από αυτές να καλύπτονται με υπηρεσιακούς.

Ξεκαθάρισε πάντως ότι η κατάσταση με τα οχήματα στη Μεσαιωνική Πόλη θα αλλάξει σύντομα, καθώς ακόμα διανύουμε τη χειμερινή περίοδο σ’ ότι αφορά στο σύστημα φύλαξης. 

Πηγή: ertnews.gr

Σάββατο, Μαρτίου 02, 2024

Θέμα χρόνου τα «Τέμπη στον αέρα»


 

Δύο αεροπορικά ατυχήματα μέσα στην εβδομάδα καταδεικνύουν ότι, παρά τις αποκαλύψεις του καλοκαιριού, οι κίνδυνοι για την ασφάλεια των πτήσεων παραμένουν 


«Καμπανάρα κινδύνου»! Ετσι χαρακτηρίζουν πηγές που γνωρίζουν πολύ καλά τον χώρο των εναέριων μετακινήσεων το ντόμινο περιστατικών που έχουν θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια δεκάδων επιβατών τους τελευταίους μήνες. 

Το σοκαριστικό ατύχημα στο Βελιγράδι, το περιστατικό στο «Ελ. Βενιζέλος» με το αεροσκάφος στο οποίο επέβαινε ο επιχειρηματίας Δημήτρης Γιαννακόπουλος αλλά και το «παραλίγο ατύχημα» πριν από λίγους μήνες, όταν δύο επιβατηγά αεροσκάφη λίγο έλειψε να συγκρουστούν στον αέρα πάνω από την Τζια, έρχονται σε συνέχεια των αποκαλύψεων του Documento για σοβαρά ζητήματα ασφαλείας που αφορούν 14 ελληνικά αεροδρόμια και όλες τις ελληνικές αεροπορικές εταιρείες αλλά και την έλλειψη ελεγκτών από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ). 

Το Documento, συνεχίζοντας τη μεγάλη έρευνα για την ασφάλεια των πτήσεων και στον απόηχο των δύο τελευταίων ατυχημάτων, συνομίλησε με δύο πρόσωπα που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τον χώρο των εναέριων μετακινήσεων στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη. Οσα λένε είναι τουλάχιστον ανησυχητικά.


Ζήτημα ασφαλείας

Ηδη από το καλοκαίρι του 2023 οι εφημερίδες «Αυγή» και Documento είχαν καλύψει εκτενώς το γεγονός ότι 14 ελληνικά αεροδρόμια δεν έχουν πιστοποιηθεί από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές υπηρεσίες, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να εγκαλείται από την Κομισιόν. Στο ίδιο ρεπορτάζ όμως το Documento αποκάλυψε και απόρρητα έγγραφα που δείχνουν ότι όλες οι ελληνικές εταιρείες αερομεταφορών έχουν τεθεί σε προτεραιότητα για ελέγχους, καθώς δεν συμμορφώνονται με τη διενέργεια εποπτικών δραστηριοτήτων.

Συγκεκριμένα, σε απόρρητο έγγραφο που εξασφάλισε και δημοσίευσε τον Αύγουστο το Documento οι αρμόδιες ευρωπαϊκές υπηρεσίες καλούσαν τα κράτη-μέλη να ελέγχουν κατά προτεραιότητα τα αεροπλάνα όλων των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών, κάνοντας και πάλι λόγο για ζητήματα ασφάλειας που απορρέουν από το πλαίσιο πλημμελών ελέγχων που προβλέπεται στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον απόρρητο κατάλογο της SAFA (Αξιολόγηση της Ασφάλειας Ξένων Αεροσκαφών) που έχει διαμοιραστεί σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, «όλες οι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες» θα πρέπει από τον Ιούνιο του 2023 να ελέγχονται, καθώς η EASA (Οργανισμός της ΕΕ για την Ασφάλεια της Αεροπορίας) έχει «ανησυχίες για την αποτελεσματικότητα της επιτήρησης από την ελληνική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και την επάρκεια συγκεκριμένων αρχικών εγκρίσεων».

Σοβαρές ελλείψεις

Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να συστήσει την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, αφαιρώντας έτσι αρμοδιότητες από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), είχε θεωρητικά στόχο τη βελτίωση του επιπέδου ασφαλείας των πτήσεων. Μόνο που η πραγματικότητα πόρρω απέχει από τη… στόχευση.

Από απόρρητο έγγραφο της ΑΠΑ που είχε αποκαλύψει το Documento τον περασμένο Αύγουστο προκύπτει ότι ελάχιστοι ελεγκτές και αναπληρωτές ελεγκτές έχουν αναλάβει τις επιθεωρήσεις των πτητικών μέσων των 32 ελληνικών εταιρειών.

Συνεπώς, κάθε ελεγκτής έχει υπό την εποπτεία του κατά μέσο όρο πέντε έξι εταιρείες, ενώ ένας συγκεκριμένος εποπτεύει οκτώ εταιρείες ως βασικός ελεγκτής ενώ είναι αναπληρωτής ελεγκτής σε άλλες πέντε. Το ίδιο πρόσωπο θα συναντήσουμε και παρακάτω στο ρεπορτάζ, αφού οι δύο από τις εταιρείες που επόπτευε ενεπλάκησαν στα ισάριθμα ατυχήματα των τελευταίων ημερών.

Τον Σεπτέμβριο του 2023 το Documento αποκάλυψε ότι λίγες ημέρες νωρίτερα, στις 7 Αυγούστου, δύο αεροπλάνα της Olympic Air λίγο έλειψε να συγκρουστούν πλαγιομετωπικά στα 9.000 πόδια πάνω από την Κέα, αφού πετούσαν στο ίδιο ύψος και κινούνταν σε αντίθετες κατευθύνσεις.

Κατά τις πληροφορίες του Documento, όταν τα πράγματα άρχισαν να γίνονται επικίνδυνα ενεργοποιήθηκε το σύστημα TCAS (Traffic Collision Avoidance System). Πρόκειται για το σύστημα που ανιχνεύει τον εναέριο χώρο πέριξ του αεροσκάφους προειδοποιώντας τους πιλότους για την πιθανότητα σύγκρουσης, ενώ αν η σύγκρουση είναι επικείμενη, το σύστημα αναλαμβάνει τον χειρισμό και των δύο αεροσκαφών ώστε το ένα να ανέβει κάποιες εκατοντάδες πόδια και το άλλο αντίστοιχα να κατέβει προκειμένου να αποφευχθεί η σύγκρουση.

Εφυγε ο τροχός

Την περασμένη Κυριακή έγινε γνωστό ότι ένα μικρό αεροσκάφος με το ιδιαίτερο όνομα… «SX TOY», με το οποίο ο επιχειρηματίας και πρόεδρος της ΚΑΕ Παναθηναϊκός Δημ. Γιαννακόπουλος μετέβαινε στην Κρήτη για να παρακολουθήσει τον αγώνα της ομάδας του κόντρα στον Ολυμπιακό, αντιμετώπισε τεχνικό πρόβλημα κατά την απογείωση και αναγκάστηκε να επιστρέψει στο «Ελ. Βενιζέλος».

Η είδηση έκανε τον γύρο του διαδικτύου χωρίς περισσότερες λεπτομέρειες. Πηγές αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε εδώ και καιρό πρόβλημα στον κεντρικό τροχό του, ωστόσο η εταιρεία δεν έκανε τις απαραίτητες ενέργειες για να διορθωθεί το πρόβλημα. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο ένας εκ των δύο τροχών του κεντρικού άξονα έφυγε κατά την απογείωση του αεροσκάφους. Το επόμενο αεροπλάνο που τροχοδρομούσε στον διάδρομο απογείωσης είδε έναν πεσμένο τροχό και ενημέρωσε τον πύργο ελέγχου.

Αναφερόμενοι στο περιστατικό με το αεροπλάνο της εταιρείας Life Line Aviation στο οποίο επέβαινε ο Δημ. Γιαννακόπουλος, τα δύο πρόσωπα που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τον χώρο των εναέριων μετακινήσεων λένε ότι «αυτά δεν συμβαίνουν ούτε σε πανηγύρια».

Το αεροσκάφος ενημερώθηκε από τον πύργο ελέγχου, επέστρεψε στο «Ελ. Βενιζέλος» και κατάφερε να προσγειωθεί. Τα «λάθη» όμως δεν τελείωσαν εκεί, αφού, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, αντί το αεροσκάφος να σταματήσει, να αποβιβάσει επιτόπου τους επιβάτες και να το ρυμουλκήσουν εκτός διαδρόμου, ο πιλότος, με τη σύμφωνη γνώμη της εταιρείας, τροχοδρόμησε… σαν να μη συμβαίνει τίποτε, με αποτέλεσμα να σπάσει και ο δεύτερος τροχός του κεντρικού άξονα καθώς δεν μπόρεσε να αντέξει το βάρος.

Σημειώνεται ότι το απόρρητο έγγραφο της SAFA που είχε αποκαλύψει το Documento και ανέφερε ότι όλες οι ελληνικές εταιρείες πρέπει να ελέγχονται στα διεθνή αεροδρόμια έκανε ειδική αναφορά σε τρεις από αυτές. Μια από αυτές ήταν και η Life Line Aviation.

Σοκ στο Βελιγράδι

Την ίδια ημέρα καταγράφηκε άλλο ένα πολύ σοβαρό ατύχημα με την εμπλοκή ελληνικού αεροσκάφους και μάλιστα εκτός συνόρων. Συγκεκριμένα, επιβατηγό της Air Serbia, εθνικού αερομεταφορέα της Σερβίας, που μετέφερε 106 επιβάτες προσέκρουσε σε εξοπλισμό διαδρόμου και υπέστη σοβαρές ζημιές κατά την απογείωση. Κατά την αναχώρησή του η αριστερή πλευρά του αεροσκάφους υπέστη σοβαρές ζημιές όταν χτύπησε τη διάταξη συστημάτων προσγείωσης οργάνων του απέναντι διαδρόμου, που βρίσκεται κοντά σε αυτοκινητόδρομο. Οι φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν αποτυπώνουν τις σοβαρές ζημιές που υπέστη η άτρακτος του αεροσκάφους. Αφού δυσκολεύτηκε να κερδίσει ύψος, το αεροσκάφος άρχισε να «τρέμει», καθώς μπήκε στο μοτίβο κράτησης για περίπου μία ώρα προτού επιστρέψει με ασφάλεια στο αεροδρόμιο του Βελιγραδίου. Ειδικοί που είδαν τις εικόνες από τη ζημιά στην άτρακτο έκαναν λόγο για «τρομερή τύχη», καθώς αν η πρόσκρουση είχε συμβεί «ελάχιστα μέτρα πιο δίπλα, θα είχε καταστραφεί ο ένας κινητήρας και θα θρηνούσαμε θύματα».

Ωστόσο το αεροσκάφος δεν ανήκε στην Air Serbia αλλά στην ελληνική εταιρεία Marathon Airlines, η οποία έχει νοικιάσει στη σερβική εταιρεία έξι αεροσκάφη. Σύμφωνα με πηγές, ο πιλότος ενημερώθηκε από τον πύργο ελέγχου πριν από την απογείωση ότι ο διάδρομος δεν έχει το απαραίτητο μήκος για να απογειωθεί με ασφάλεια, δίνοντάς του την εναλλακτική να τροχοδρομήσει σε άλλο διάδρομο, ωστόσο έπειτα από… υπολογισμούς που έκανε, επέλεξε να απογειωθεί από τον μικρότερο διάδρομο με τα γνωστά αποτελέσματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις δύο ημέρες μετά το ατύχημα η Air Serbia διέκοψε πλήρως τη συνεργασία με την ελληνική Marathon Airlines. «Καμία πτήση της Air Serbia δεν θα πραγματοποιείται από αεροσκάφη της προαναφερόμενης ελληνικής εταιρείας» αναφέρει ο σερβικός εθνικός αερομεταφορέας.

Στον ίδιο ελεγκτή

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα της ΑΠΑ που είχε αποκαλύψει το Documento, μέχρι και πριν από δύο μήνες τόσο η Life Line Aviation (ιδιοκτήτρια του αεροσκάφους που επέβαινε ο Δημ. Γιαννακόπουλος) όσο και η Marathon Airlines (αεροσκάφη Air Serbia) ήταν χρεωμένες στον ίδιο ελεγκτή.

Πρόκειται για τον Μελέτη Μ., ο οποίος, όπως αναφέρεται παραπάνω, έχει αναλάβει ως κύριος ελεγκτής οκτώ(!) ελληνικές αεροπορικές εταιρείες ενώ είναι αναπληρωτής ελεγκτής σε άλλες δύο. Σύμφωνα μάλιστα με τους δύο ειδικούς, το συγκεκριμένο πρόσωπο δεν ανήκει στους πιστοποιημένους ελεγκτές αλλά είναι τεχνικός σύμβουλος.

«Καμπανάκι»

Το Documento συνομίλησε με δύο πρόσωπα που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τον χώρο των εναέριων μετακινήσεων. Οπως τονίζουν, με τα σημερινά δεδομένα και τη συχνότητα των ατυχημάτων που καταγράφονται «είναι θέμα χρόνου» να έχουμε πολύ σοβαρότερο περιστατικό με κίνδυνο για ανθρώπινες ζωές.

Εξηγούν ότι το ζήτημα της ασφάλειας των αεροσκαφών είναι άμεσα συνδεδεμένο με τις επιθεωρήσεις, τονίζοντας ότι οι ελάχιστοι επιθεωρητές που έχει η ΑΠΑ δεν αρκούν ώστε να διεξάγουν τους απαραίτητους ελέγχους σε όλα τα αεροσκάφη των ελληνικών εταιρειών. Παράλληλα, καταγγέλλουν ότι η ΑΠΑ απασχολεί μόλις δύο πιστοποιημένους επιθεωρητές για τον έλεγχο… 32 αεροπορικών εταιρειών, ενώ οι υπόλοιπες ανάγκες καλύπτονται από τεχνικούς συμβούλους, που λόγω της ιδιότητάς τους έχουν φυσικά πολύ περιορισμένη ευθύνη για οποιοδήποτε ενδεχόμενο ατύχημα.

«Η πολιτική αεροπορία έχει μετατραπεί σε πολεοδομία» λένε καυστικά οι δύο ειδικοί, εννοώντας ότι η ασφάλεια των πτήσεων πλέον εξαρτάται από γραφειοκρατικές υπηρεσίες, αφήνοντας ερωτήματα για το αν γίνονται και ύποπτες συναλλαγές.

Το πιο ανησυχητικό όμως είναι ότι το ενδεχόμενο ενός περιστατικού «Τεμπών στον αέρα» περιγράφεται από τους ειδικούς ως «νομοτέλεια» αν δεν αλλάξουν άμεσα και εκ βάθρων τα πάντα στις επιθεωρήσεις.

Αντώνης Ρηγόπουλος

Διαβάστε επίσης => ΕΔΩ





Σάββατο, Απριλίου 01, 2023

«Δημοκρατία»: Η πολυτελής βίλα του πρωθυπουργού στην Τήνο-Την νοικιάζει από το 2014; (Photos)


Η εφημερίδα αναρωτιέται αν «διαθέτει και σήμερα το ακίνητο για τουριστική εκμετάλλευση ο πρωθυπουργός», κάνοντας λόγο για «Το παραμυθένιο σπίτι των 471,3 τ.μ., με τα 10 δωμάτια, τις 16 κλίνες, την πισίνα και φόντο το γαλάζιο του Αιγαίου». 


Σειρά ερωτημάτων θέτει με πρωτοσέλιδο δημοσίευμά της η «Κυριακάτικη Δημοκρατία»για «την άδεια βραχυχρόνιας μίσθωσης της βίλας» του πρωθυπουργικού ζεύγους στην Τήνο

Με τίτλο «Η ΕΠΑΥΛΗ Μητσοτάκη airbnb από το 2014», αναρωτιέται αν «διαθέτει και σήμερα το ακίνητο για τουριστική εκμετάλλευση ο πρωθυπουργός», κάνοντας λόγο για «Το παραμυθένιο σπίτι των 471,3 τ.μ., με τα 10 δωμάτια, τις 16 κλίνες, την πισίνα και φόντο το γαλάζιο του Αιγαίου». 

  • Δηλώθηκαν τα εισοδήματα από την ενοικίαση στο «πόθεν έσχες» και στην Εφορία;», αναρωτιέται η εφημερίδα, αποκαλύπτοντας το έγγραφο με το οποίο είχε δοθεί στον κ. Μητσοτάκη το ειδικό σήμα λειτουργίας με βάση το νόμο 4179/2013 για την «τουριστική επιπλωμένη έπαυλη», η οποία εισήχθη σε ειδικό καθεστώς μίσθωσης.
  • Ποιο ήταν το ύψος των εισοδημάτων που μπορεί να να αποκόμισε αό αυτή την κίνηση (εάν τελικά ενοικίασε τη βίλα) και κατά πόσον αυτά τα εισοδήματα δηλώθηκαν στην εφορία;
  • Την ενοικιάζει ακόμα και σήμερα;

Όπως αναφέρει η εφημερίδα (ρεπορτάζ Μαρία Παναγιώτου) στην άδεια την οποία έχει στην κατοχή της, η έπαυλη βρίσκεται στην τοποθεσία Άγιος Πέτρος της Τήνου και πως η συνολική δυναμικότητά της είναι 16 κλίνες και 10 δωμάτια(!). Επισημαίνει επίσης πως στις γενικές παρατηρήσεις του εγγράφου σημειώνεται πως το «κατάλυμα διαθέτει πισίνα» και πως πρέπει «να εκμισθώνεται σε φυσικά πρόσωπα, ενιαία και όχι τμηματικά, για περίοδο τουλάχιστον μιας εβδομάδας.
Το δημοσίευμα κάνει λόγο πως στο πόθεν έσχες του πρωθυπουργού το 2021 τα τετραγωνικά της έπαυλης για πρώτη φορά εμφανίζονται να είναι 471,30, ενώ στα προηγούμενα 415,85! Όπως διευκρινίζεται «η βίλα είχε αυθαίρετες κατασκευές και, μάλιστα, μεγέθους 55 τμ(!), τις οποίες νομιμοποίησε χρησιμοποιώντας τις ευνοϊκές διατάξεις του νόμου 4495/2017». Η δε έπαυλη είναι στο 100% κυριότητας της συζύγου του πρωθυπουργού και βρίσκεται «στην τοπική κοινότητα Καρδιανής του Δήμου Εξωμβούργου, στην οποία τοποθετείται η μαγευτική παραλία του Αγίου Πέτρου». 



Η εφημερίδα υπενθυμίζει δημοσιεύματα του «Βήματος» επί ιδιοκτησίας Λαμπράκη που έθεταν ερωτήματα για την απόκτηση της βίλας από το πρωθυπουργικό ζεύγος και τη συμμετοχή που μπορεί να είχε σε αυτήν ο τότε ισχυρός άνδρας της Siemens Μιχάλης Χριστοφοράκος. Σε δημοσίευμα με ημερομηνία 25/11/2008, και τίτλο «Ο Μ. Χριστοφοράκος μεσολάβησε για την αγορά αγροτεμαχίου στην Τήνο από τον Κυρ. Μητσοτάκη» αναφερόταν πως «για την αγορά του ακινήτου λέγεται ότι υπήρξε διαμεσολάβηση των υψηλόβαθμων στελεχών της Siemensκκ Μ. Χριστοφοράκου και Διον. Δενδρινού, οι οποίοι, μέσω offshore εταιρίας με έδρα τον Άγιο Βικέντιο, είχαν επιδοθεί σε μπαράζ επενδύσεων στην κτηματαγορά, με πολυάριθμες αγορές ακινήτων τόσο στην Αττική και σε νησιά, όπως και στην Αντίπαρο, στις Σπέτσες και στην Τήνο». 


Η «Κυριακάτικη Δημοκρατία», τέλος, σημειώνει δε πως σύμφωνα με παλαιότερα δημοσιεύματα «ο Χριστοφοράκος αγόρασε το οικόπεδο αντί 810.000 ευρώ, ο Δενδρινός αντί 810.000 ευρώ, ενώ η κυρία Γκραμπόφσκι έδωσε μόλις 62.486 ευρώ».



Με πληροφορίες από Ieidiseis

Τελευταία Νέα >Περισσότερα 

στο https://www.koutipandoras.gr => ΕΔΩ 

Κυριακή, Μαρτίου 26, 2023

Αποκάλυψη documento: Για χρέος 2,065 εκατ. ευρώ, ο Παπαθανάσης πλήρωσε 50.000 στη Eurobank



Καταρχάς η συνταρακτική είδηση: Ο Νικόλαος Παπαθανάσης, ο δόλιος υπουργός του Κ. Μητσοτάκη, κατάφερε και πέτυχε κούρεμα των οφειλών του προς την Eurobank κατά 96,5%. Σε απόλυτα νούμερα από τα 1.458.548,29 € που όφειλε το 2015 από τη σύμβαση ανοικτού αλληλόχρεου λογαριασμού που είχε υπογράψει ως εγγυητής, και με τους τόκους υπερημερίας να έχουν ανεβάσει την οφειλή σε 2,065 εκατ. ευρώ διακανόνισε (μετά την έκδοση της πρωτόδικης απόφασης που τον καταδίκασε για καταδολίευση δανειστών) ώστε να πληρώσει 50.000 ευρώ! Το ποσοστό του κουρέματος αυξάνεται όμως σε 97,53% αν προστεθούν οι τόκοι υπερημερίας από το 2015 έως το 2020 που εκδόθηκε η πρωτόδικη απόφαση.


Άραγε το έχουν πετύχει πολλοί από τους κόκκινους δανειολήπτες που αγωνιούν για το πότε ο δικαστικός επιμελητής θα μπουκάρει με συνοδεία αστυνομίας στο σπίτι τους; Άραγε όσοι έχουν ήδη χάσει το σπίτι τους μέσα από την άγρια διαδικασία του πλειστηριασμού παρότι προσπάθησαν να το σώσουν ζητώντας τίμιο διακανονισμό και κούρεμα πως αισθάνονται για τη γενναιοδωρία της Eurobank;

Οι δύο Ελλάδες

Η Ελλάδα στενάζει κάτω από την μπότα των funds με έδρα την Ιρλανδία και κεφάλαιο 100 ευρώ που άνθισαν από το 2019 που κυβερνά ο Κ. Μητσοτάκης. Οι κόκκινοι δανειολήπτες βλέπουν τα σπίτια τους να χάνονται σε πλειστηριασμούς εξαιτίας της κατάργησης της προστασίας πρώτης κατοικίας από τον Κ. Μητσοτάκη. Τράπεζες, funds και servicers, έχουν σφίξει το βρόχο και «πίνουν το αίμα» σε ανθρώπους με μικρά εισοδήματα στη λογική «αν σου αρέσει και δεν θες να χάσεις το σπίτι σου»… Όμως αυτά δεν ισχύουν για όλους… Υπάρχουν στην Ελλάδα τα «παιδιά ενός ανώτερου θεού»… Είναι ο Κ. Μητσοτάκης, οι υπουργοί του και οι πρωθυπουργικού φίλοι, όπως ο Κ. Πηλαδάκης. Αυτοί μπορούν να χρωστούν εκατομμύρια στις τράπεζες αλλά εκείνες ανοίγουν την «στοργική αγκαλιά» και κουρεύουν, κουρεύουν ασύστολα, κουρεύουν προκλητικά. Από την μία η ελληνική κοινωνία στενάζει από τις τράπεζες και από την άλλη ο περίγυρος Μητσοτάκη που ζει πλούσια μεταφέροντας τα «οφειλές» στην κοινωνία.

Τέτοιος είναι και ο δόλιος και μπαταχτσής υπουργός και μπιστικός, σαν πιστό σκυλί στην Αγία Οικογένεια, Νικόλαος Παπαθανάσης. Το Documento αποκάλυψε ότι έχει στην αστική δικαιοσύνη καταδικαστεί πρωτοδίκως για καταδολίευση δανειστών από την Τράπεζα Eurobank… Τα χρέη του δεν αφορούν μόνο τις οφειλές στην Eurobank. Αλλά εκείνος επιμένει, με τη βοήθεια πρόθυμων δημοσιογράφων που πουλάνε αξιοπιστία αλλά λειτουργούν με βολικές ερωτήσεις ως «πλύστρες» Παπαθανάση να αλλοιώνει την πραγματικότητα. Επιμένει να μας αποκαλεί ψεύτες ενώ παρουσιάζουμε αδιάσειστες αποδείξεις… Όμως βροντοφωνάζει και ότι έχει διακανονίσει με τη Eurobank. Από την Παρασκευή το Documento ζητά να αναφέρει το ποσό και τον τρόπο διακανονισμού. Σιωπά αλλά γαυγίζει σαν σκυλί ότι λέμε ψέματα. Τώρα αποκαλύπτουμε το ποσό. Για 1,45 εκ ευρώ (που έγιναν το 2020, 2,065 εκ ευρώ λόγω των τόκων υπερημερίας) ο κος Παπαθανάσης θα καταβάλει μόλις 50.000 ευρώ.

Εκτεθειμένη η διοίκηση της Eurobank

Ήδη από την Παρασκευή που δημοσιοποιήθηκε η δολιότητα Παπαθανάση η διοίκηση της Eurobank είναι με την πλάτη στον τοίχο. Το ερώτημα που έρχεται και χρήζει απάντησης είναι «πως κάνει τέτοια κουρέματα στον εξωκοινοβουλευτικό αν. υπουργό Ανάπτυξης, όταν εμφανίζεται ιδιαίτερα άκαμπτη στις διαπραγματεύσεις και προχωρά σε κατασχέσεις και πλειστηριασμούς με τους κόκκινους δανειολήπτες που αγωνιούν να σώσουν την πρώτη κατοικία τους». Όπως μαθαίνουμε υποστηρίζουν ότι κούρεψαν το χρέος Παπαθανάση στα όρια που κοστίζει η κατοικία του ώστε να «πάρουν κάτι από τον υπέρογκο δανεισμό»… Η νομιμότητα που έχτισε για τα τραπεζικά στελέχη ο Κ. Μητσοτάκης σε όλο της το μεγαλείο. Όμως οι Έλληνες είναι ίσοι απέναντι στο νόμο λέει το Σύνταγμα της Ελλάδας.

Είναι η κακιά η (χ)ώρα

Ετσι ο κος Παπαθανάσης εισέρχεται στα παιδιά ενός ανώτερου θεού» που με τη δύναμη του «φεουδάρχη» Μητσοτάκη μεταφέρουν το λογαριασμό των χρεών τους στον κοινωνία. Τα ίδια έκανε άλλωστε ο Κ. Μητσοτάκης με τον Κήρυκα Χανιών, τα ίδια κάνει ο πρωθυπουργικός φίλος Κ. Πηλαδάκης (κούρεμα 146 εκ ευρώ σε δάνεια ύψους 165 εκατ. ευρώ). Τα ίδια γίνονται στα 400 εκ ευρώ που χρωστά η ΝΔ και διαρκώς αυγατίζουν.

Μετά τον ορυμαγδό «τηλεοπτικών ξεπλυμάτων» Παπαθανάση, όπου ο δόλιος μπαταχτσής και εξωκοινοβουλευτικός υπουργός, ψευδολογεί ασύστολα και απροκάλυπτα, θα πρέπει εκείνος να δημοσιοποιήσει τον εξωδικαστικό συμβιβασμό (μετά την έκδοση της καταδικαστικής απόφασης για καταδολίευση του 2020), με τη Eurobank που περιλαμβάνει το κούρεμα από 1.45 εκατ. ευρώ (με τους τόκους 2,065 εκ) σε 50.000 ευρώ 

Ο ίδιος ο μπαταχτσής πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης θα πρέπει να απαντήσει (χρησιμοποιώντας έστω ένα από τα δημοσιογραφικά πλυντήρια που κατά καιρούς επιστρατεύει για να ξεπλύνει τις εγκληματικές του επιλογές) αν οι νόμοι ισχύουν για όλους τους πολίτες, αν το εξωδικαστικός διακανονισμός με κούρεμα της τάξης του 97,5% Παπαθανάση είναι νόμιμο και ηθικό και θα πρέπει να εφαρμοστεί σε όλους τους έλληνες πολίτες που οφείλουν και κινδυνεύουν να χάσουν την πρώτη κατοικία τους 


Τζώρτζης Ρούσσος

Διαβάστε περισσότερα και Τελευταίες Ειδήσεις 

από το www.documentonews.gr => ΕΔΩ 






Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More