Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη, Αυγούστου 21, 2024

Υπό έλεγχο η φωτιά στον Μονόλιθο Ρόδου - Νέα εστία φωτιάς



Υπό έλεγχο έχει τεθεί η φωτιά που ξέσπασε, το μεσημέρι, σε δασική έκταση σε δύσβατη περιοχή ανάμεσα στις κοινότητες Μονολίθου και Σιαννών στη Ρόδο. 

Η φωτιά προκάλεσε μεγάλη κινητοποίηση των πυροσβεστικών δυνάμεων, ενώ κλήθηκαν ενισχύσεις από την Αθήνα, καθώς κρίθηκε ιδιαίτερα επικίνδυνη εξαιτίας των ανέμων που έπνεαν στην περιοχή.

Στην επιχείρηση κατάσβεσης συμμετείχαν 32 πυροσβέστες, υποστηριζόμενοι από μία ομάδα πεζοπόρου της 11ης ΕΜΟΔΕ και 10 πυροσβεστικά οχήματα, τρία αεροσκάφη και πέντε ελικόπτερα και υδροφόρες των ΟΤΑ.

Με ανάρτηση του, ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Περιβάλλοντος και Πρασίνου του Δήμου Ρόδου ευχαρίστησε οσους συμμετείχαν στην κατάσβεση της πυρκαγιάς. 


Στο σημείο παραμένουν ισχυρές δυνάμεις πυρόσβεσης και εθελοντές για το ενδεχόμενο αναζωπυρώσεων. 

Νέα φωτιά ξέσπασε, πριν από λίγο και ενώ είχε τεθεί υπό έλεγχο η πυρκαγιά που ξέσπασε, το μεσημέρι, σε δασική έκταση σε δύσβατη περιοχή ανάμεσα στις κοινότητες Μονολίθου και Σιαννών στη Ρόδο. Η ένα εστία βρίσκεται στην πίσω μεριά του ίδιου βουνού.

Στην επιχείρηση κατάσβεσης συμμετέχουν 32 πυροσβέστες, υποστηριζόμενοι από μία ομάδα πεζοπόρου της 11ης ΕΜΟΔΕ και 10 πυροσβεστικά οχήματα, τρία αεροσκάφη και πέντε ελικόπτερα και υδροφόρες των ΟΤΑ.


Χριστίνα Μέγα

Πηγή: ertnews.gr

-----------------------------------

Αυτή την ώρα (22.00) όλα τα μέτωπα και οι εστίες της φωτιάς είναι υπό πλήρη έλεγχο αλλά ωστόσο ισχυρές δυνάμεις πυροσβεστών και εθελοντών παραμένουν στα σημεία όπου εκδηλώθηκαν οι δυο φωτιές για το ενδεχόμενο αναζωπυρώσεων.



Δευτέρα, Φεβρουαρίου 19, 2024

ΕΔΕ με «οσμή» συγκάλυψης ευθυνών από την Πυροσβεστική για τις πυρκαγιές στη Ρόδο


 

«Οσμή» συγκάλυψης ευθυνών αρμοδίων σε ότι αφορά τις καταστροφικές πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού αναδύει η εντολή για τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ) που έχει δοθεί από το αρχηγείο της Πυροσβεστικής.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του documentonews.gr, η διενέργεια της ΕΔΕ έχει ανατεθεί σε κατώτερο αξιωματικό της Πυροσβεστικής ο οποίος καλείται να διερευνήσει την ύπαρξη τυχόν πειθαρχικών ερευνών ανωτέρων του. 

Πρόκειται για το διοικητή της Διοίκησης Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Κυκλάδων, ο οποίος διαθέτει το βαθμό του Πυράρχου. Την ίδια ώρα που ο διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας της Ρόδου διαθέτει το βαθμό του αρχιπυράρχου, ο διοικητής της Περιφερειακής Διοίκησης του Νοτίου Αιγαίου είναι επίσης αρχιπύραρχος, ενώ ο Συντονιστής των Πυροσβεστικών Επιχειρήσεων Βορείου και Νοτίου Αιγαίου είναι υποστράτηγος.

Επίσης ανώτεροι ιεραρχικά είναι και οι επικεφαλής αξιωματικοί στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (ΕΣΚΕΔΙΚ) και η ηγεσία της Πυροσβεστικής.

Επομένως εγείρονται σοβαρά ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσο πράγματι η ΕΔΕ διενεργείται με σκοπό την ανεύρεση και απόδοση τυχόν ευθυνών και όχι με σκοπό τη «συγκάλυψη» ή την παραπλάνηση των εισαγγελικών αρχών που ήδη διενεργούν έρευνα για τις πυρκαγιές.

Να σημειωθεί ότι κατά το παρελθόν και συγκεκριμένα το 2009 αντίστοιχη έρευνα μετά από πυρκαγιές στη Βορειοανατολική Αττική, είχε ανατεθεί στους Επιθεωρητές Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης υπό το δικαστή Λέανδρο Ρακιντζή και όχι σε κατώτερο αξιωματικό της Πυροσβεστικής με εντολή να ελέγξει πειθαρχικά ανωτέρους του.

«Έφοδος» με εισαγγελική εντολή στο αρχηγείο

Υπενθυμίζεται πως ήδη από την πλευρά της Πυροσβεστικής έχει διαπιστωθεί μία σχετική απροθυμία σε ότι αφορά την έρευνα της Δικαιοσύνης για τις πυρκαγιές του καλοκαιριού στη Ρόδο.

Όπως αποκάλυψε το documentonews.gr, στις 14 Φεβρουαρίου αστυνομικοί της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, πραγματοποίησαν νέα έφοδο στο αρχηγείο της Πυροσβεστικής προκειμένου να κατάσχουν βιντεοληπτικό και φωτογραφικό υλικό που έστελναν οι αξιωματικοί του ΠΣ από το Συντονιστικό Ελικόπτερο στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (ΕΣΚΕΔΙΚ) και την ηγεσία του ΠΣ από τα μέτωπα της πυρκαγιάς στη Ρόδο.

Η νέα έφοδος πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια προηγούμενης εφόδου που έγινε πριν από λίγες ημέρες στο αρχηγείο του ΠΣ, όπου κατασχέθηκαν οι επικοινωνίες που ήταν καταγεγραμμένες στο καταγραφικό του ΕΣΚΕΔΙΚ σχετικά με τους χειρισμούς στην πυρκαγιά της Ρόδου. 

φωτο: AP Photo/Petros Giannakouris, File

=> www.documentonews.gr



Τετάρτη, Φεβρουαρίου 14, 2024

Documento: Έφοδος με εντολή εισαγγελέα στο αρχηγείο Πυροσβεστικής για «εξαφανισμένες» συνομιλίες για τις φωτιές της Ρόδου


 

Νέα έφοδο στο αρχηγείο της Πυροσβεστικής έχουν πραγματοποιήσει από τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου αστυνομικοί της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, στο πλαίσιο εισαγγελικής έρευνας που διεξάγεται για τις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν τη Ρόδο το περασμένο καλοκαίρι. 

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του documentonews.gr, oι αστυνομικοί μετέβησαν στο αρχηγείο προκειμένου να κατάσχουν βιντεοληπτικό και φωτογραφικό υλικό που έστελναν οι αξιωματικοί του ΠΣ από το Συντονιστικό Ελικόπτερο στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (ΕΣΚΕΔΙΚ) και την ηγεσία του ΠΣ από τα μέτωπα της πυρκαγιάς στη Ρόδο. 

Η νέα έφοδος πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια προηγούμενης εφόδου που έγινε πριν από λίγες ημέρες στο αρχηγείο του ΠΣ, όπου κατασχέθηκαν οι επικοινωνίες που ήταν καταγεγραμμένες στο καταγραφικό του ΕΣΚΕΔΙΚ σχετικά με τους χειρισμούς στην πυρκαγιά της Ρόδου.

Όπως ανέφεραν στο Documento καλά ενημερωμένες πηγές, οι δύο έφοδοι πραγματοποιήθηκαν καθώς οι εισαγγελικές αρχές έχουν διαπιστώσει μία γενικότερη απροθυμία, αν όχι άρνηση, από την πλευράς της Πυροσβεστικής στο να παράσχει όλα τα απαιτούμενα στοιχεία για την έρευνα της Δικαιοσύνης. 

Εμπόδια όπως στον ανακριτή Μαρνέρη

Όλα αυτά θυμίζουν έντονα όσα πρωτοφανή είχαν συμβεί κατά την έρευνα του ανακριτή Θανάση Μαρνέρη για την τραγωδία στο Μάτι. Όπως είχε αποκαλύψει το documentonews.gr, ο ανακριτής Μαρνέρης αντιμετώπιζε συνεχώς εμπόδια από τους αξιωματικούς της πυροσβεστικής σε ό,τι αφορά την έρευνά του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα όσα συνέβησαν τον Ιούνιο του 2020 με την ύπαρξη δεύτερου καταγραφικού της Πυροσβεστικής. Ξαφνικά ο ανακριτής Μαρνέρης, ενημερώνεται για την ύπαρξη δεύτερου καταγραφικού, το οποίο για κάποιον λόγο δεν είχε παραδοθεί στη Δικαιοσύνη από την πυροσβεστική. 

Ο Θ. Μαρνέρης θεωρεί ότι το συγκεκριμένο καταγραφικό είναι κομβικής σημασίας για την έρευνα που διενεργεί. Στην πυροσβεστική λειτουργούν δύο καταγραφικά μηχανήματα, όπως προκύπτει από τον κανονισμό οργάνωσης και λειτουργίας του ΕΣΚΕ.

Το ένα στο 199 όπου καταγράφονται όλες οι ενσύρματες και ασύρματες συνομιλίες,·το άλλο στο ΚΕΠΠ της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, που λειτουργεί υπό τη διοίκηση του ΕΣΚΕ, όπου επίσης καταγράφονται σε 24ωρη βάση όλες οι ενσύρματες συνομιλίες. Ωστόσο στον ανακριτή Θ. Μαρνέρη είχε παραδοθεί από την πυροσβεστική μόνο το καταγραφικό του 199.

Αμέσως ο ανακριτής δίνει εντολή στους αστυνομικούς της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος να πραγματοποιήσουν έφοδο στις εγκαταστάσεις της πυροσβεστικής στο Χαλάνδρι. Η εντολή είναι σαφής: οι αστυνομικοί πρέπει να εντοπίσουν και να κατασχέσουν από το ΕΣΚΕ το καταγραφικό μηχάνημα του ΚΕΠΠ. Δεν είναι και η μοναδική έρευνα που διενεργείται εκείνη τη μέρα. Αστυνομικοί κάνουν έφοδο στις εγκαταστάσεις της Διεύθυνσης Πληροφορικής της πυροσβεστικής στο Μοσχάτο. Αναζητούν επίσης στοιχεία στο πλαίσιο των ερευνών.

«Εγώ είμαι το ένταλμα»

Κατά την έφοδο στο Χαλάνδρι λαμβάνει χώρα ένα τραγελαφικό περιστατικό, το οποίο όμως δείχνει την απροθυμία των αξιωματικών της πυροσβεστικής να συνδράμουν τις δικαστικές έρευνες, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής». Αξιωματικός της πυροσβεστικής απευθυνόμενος στον Θ. Μαρνέρη δίχως να γνωρίζει ποιος είναι ζητά ένταλμα για τη διενέργεια έρευνας. Για να λάβει την απάντηση: «Εγώ είμαι το ένταλμα».

Οι έρευνες των αστυνομικών διαρκούν σχεδόν τέσσερις ώρες. Κάποια στιγμή εντοπίζουν ένα μικρό δωμάτιο στο ισόγειο του κτιρίου όπου και υποτίθεται ότι βρισκόταν το καταγραφικό. Μάταια όμως. Το καταγραφικό έχει αφαιρεθεί με την αιτιολογία ότι έχει βλάβη και τελικά εντοπίζεται εβδομάδες μετά. Το καταγραφικό είχε μεταφερθεί σε ιδιωτική εταιρεία στο πλαίσιο σύμβασης για τη συντήρηση των μηχανημάτων. Ο ανακριτής μετέβη στην εταιρεία προκειμένου να το κατασχέσει. Στη συνέχεια απέστειλε το καταγραφικό στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών (ΔΕΕ) της ΕΛΑΣ προκειμένου να ερευνηθεί.


Διαβάστε περισσότερα => ΕΔΩ

Παρασκευή, Ιουλίου 22, 2022

Δεν χρειαζόμαστε νοσοκόμους και πυροσβέστες, αλλά παπάδες και φρουρούς…


Οι τραγικές ελλείψεις στα δημόσια νοσοκομεία, η υποστελέχωση των υπηρεσιών δασοπυρόσβεσης και το "ρουσφέτι" στον Αρχιεπίσκοπο.

 

Ένας τρόπος για να καταλάβουμε ποιες είναι οι προτεραιότητες μιας κυβέρνησης είναι να προσέξουμε τι είδους προσλήψεις κάνει. Ποιες υπηρεσίες επιλέγει να ενισχύσει και ποιες αφήνει να βολοδέρνουν από τις ελλείψεις.

Μετά από δύο χρόνια πανδημίας, το μόνο που έμεινε για το δημόσιο σύστημα υγείας είναι τα εγκώμια του πρωθυπουργού και των υπουργών του. Διότι ουσιαστική ενίσχυσή του δεν έγινε ποτέ. Δεν είναι μόνο συνεχείς οι καταγγελίες των ανθρώπων που εργάζονται εκεί. Όποιος έχει την ατυχία(από ανάγκη) να καταφύγει σε δημόσιο νοσοκομείο το διαπιστώνει αμέσως: πολύωρη ταλαιπωρία. Αν διαμαρτυρηθείς, το μόνο που ακούς ως απάντηση είναι «τι να κάνουμε; Δεν προλαβαίνουμε, δεν έχουμε κόσμο».

Κι αν οποιοσδήποτε κυβερνητικός παράγοντας τα αμφισβητεί αυτά, ας μην κάνει αυτό που έκανε ο χαλίφης της Βαγδάτης Χαρούν Αλ Ρασίντ για να ξέρει από πρώτο χέρι τα παράπονα των υπηκόων του. Δεν λέμε ο κ. Πλεύρης να μεταμφιεστεί και να πάρει σβάρνα τα νοσοκομεία. Ας στείλει ένα συνεργάτη του σε μερικές εφημερίες, για να δει και να του μεταφέρει από πρώτο χέρι τι γίνεται.

Οι ελλείψεις, λοιπόν, στα δημόσια νοσοκομεία είναι τραγικές. Αλλά μήπως τα πράγματα είναι καλύτερα στην δασοπυρόσβεση, μια που είμαστε στη μέση του καλοκαιριού; Οι πρώτες μεγάλες πυρκαγιές ξέσπασαν και οι καταγγελίες για ελλείψεις σε μέσα και ανθρώπους άρχισαν. Καλά είναι τα λόγια για τον «ηρωισμό» των πυροσβεστών, αλλά ακόμα καλύτερα θα είναι αν οι υπηρεσίες δασοπυρόσβεσης σταματήσουν να είναι υποστελεχωμένες. Οι πολίτες το διαπιστώνουν όταν η φωτιά απειλεί τα σπίτια τους.

Κι αφού δεν χρειαζόμαστε προσωπικό στα νοσοκομεία και στις υπηρεσίες δασοπυρόσβεσης, τι χρειαζόμαστε;

Πρώτον, ιερείς. Πρόσφατο είναι το «ρουσφέτι» στον Αρχιεπίσκοπο με τη μονιμοποίηση μερικών χιλιάδων.

Δεύτερον κι άλλους αστυνομικούς κι ας είμαστε στις πρώτες θέσεις στην Ευρώπη σε αναλογία ανά εκατό χιλιάδες κατοίκους(μας ξεπερνούν μόνο η Κύπρος και η Μάλτα). Τελευταία πράξη είναι η πρόσληψη χιλίων αστυνομικών για την φύλαξη των πανεπιστημίων.

Οι δικαιολογίες για τις επιλογές αυτές είναι εύκολες. Στην περίπτωση των ιερέων η απάντηση είναι ότι υπηρετούν ήδη και απλώς μονιμοποιούνται. Όμως και σε άλλες, περισσότερο καίριες, θέσεις του κρατικού μηχανισμού υπάρχουν πολλές κενές οργανικές θέσεις, αλλά δεν καλύπτονται.

Συμπέρασμα: οι επιλογές της κυβέρνησης στις προσλήψεις δείχνουν και τις προτεραιότητές της. Τι μένει; Κάθε φορά που θα καίγεται μια περιοχή ή όταν τα νοσοκομεία θα στενάζουν στις εφημερίες, οι αρμόδιοι υπουργοί να ζητούν από τον Αρχιεπίσκοπο να τους στέλνει παπάδες για να κάνουν δεήσεις…

Γιώργος Καρελιάς

Διαβάστε περισσότερα==>> news247.gr 

 

 

 

Δευτέρα, Ιουλίου 20, 2020

Η τραγωδία στο «Μάτι» είναι η (πιο) χυδαία σημαία της Νέας Δημοκρατίας

Η «Καθημερινή της Κυριακής» είχε σήμερα μία σημαντική αποκάλυψη από την τραγωδία στο Μάτι. Μία τραγωδία που εξελίχθηκε και εξελίσσεται σε μία αισχρή πολιτική σπέκουλα από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας.

Στο δημοσίευμα διαβάζουμε για όσα φέρεται να είπε ο τότε αρχηγός της Πυροσβεστικής Βασίλης Ματθαιόπουλος στον εμπειρογνώμονα του Σώματος που θα συνέτασσε το πόρισμα για την τραγωδία.

Στο ρεπορτάζ, λοιπόν, αποκαλύπτονται, από την ηχογραφημένη συνομιλία των δύο, αρχηγού και πραγματογνώμονα, δύο (τουλάχιστον) πράγματα. Κι ελάτε να μου πείτε εσείς ποιο είναι περισσότερο ανατριχιαστικό και σοβαρό.

1) Το πρώτο είναι ότι ο τότε αρχηγός της Πυροσβεστικής είπε στον πραγματογνώμονα να θάψει το πόρισμα για το Μάτι. «...θαψ' τα μη μπλέξεις, σου μεταφέρω άνωθεν πολιτικές εντολές, μη δείξεις ονόματα, θα τα βάλεις με την περιφερειάρχη... θα σε σκίσουμε, θες καμία δυσμενή;».

Όλοι «κόλλησαν» με το συγκεκριμένο, μέχρι και ο πρωθυπουργός έκανε δηλώσεις από τις Βρυξέλλες, μη χάσει την ευκαιρία να σπεκουλάρει κι αυτός. Ενώ και ο κ. Πέτσας μας έστελνε επίσημη δήλωση αξημέρωτα Κυριακής.

2) Το δεύτερο είναι ότι ο τότε αρχηγός της Πυροσβεστικής απειλεί τον πραγματογνώμονα με δυσμενή μετάθεση στη Σάμο και όχι μόνο αυτό, αλλά του λέει πως στην πρώτη φωτιά που θα συμβεί εκεί δεν θα του στείλει αεροπλάνα! Γιατί έτσι, φέρεται να λέει, κάνουν στην Πυροσβεστική. Για να καθαρίσει ο ένας αρχηγός τον άλλον άφησαν να καούν η Μάνη και τα Κύθηρα. Ιδού, κατά λέξη: «Για να καθαρίσει ο Καπέλιος (πρώην αρχηγός του Π.Σ.) τον Βασιλειάδη (πρώην υπαρχηγός επιχειρήσεων) τον άφησε και στα Κύθηρα χωρίς εναέρια και στη Μάνη χωρίς εναέρια».

Σύμφωνα με την εφημερίδα ο παραπάνω ανατριχιαστικός διάλογος είναι πραγματικός και, επαναλαμβάνω, ηχογραφημένος.

Πείτε μου τώρα εσείς ποιο είναι πιο σημαντικό; Το θάψιμο ενός πορίσματος στο οποίο, ίσως-πιθανότατα-μπορεί και όχι, υπήρχε κυβερνητική παρέμβαση (το ό,τι το λέει κάποιος δεν σημαίνει πως ισχύει κιόλας) ή το γεγονός ότι άφησαν να καούν τα Κύθηρα και η Μάνη λόγω «παιχνιδιών εξουσίας μεταξύ ανωτάτων στελεχών του Σώματος»;

Ε, λοιπόν, το πρώτο το κάνει σημαία της σήμερα η κυβέρνηση για πολιτικούς λόγους.

Δεν περίμενα τίποτε το διαφορετικό. Σκεφτείτε πως γίνεται μία σοβαρή, πολύ σοβαρή σύνοδος στις Βρυξέλλες για το μέλλον μας σε μία οικονομία που καταρρέει και ο κ. Μητσοτάκης έσπευσε να κάνει δήλωση για το Μάτι! Τρομακτικό.


Δημήτρης Κανελλόπουλος

Πηγή: efsyn.gr

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More