«Πετάει» η αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines, η οποία παρουσίασε μεγάλη αύξηση κύκλου εργασιών και κερδοφορίας το 2023.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το σύνολο του έτους ανήλθε σε 1,69 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 27% σε σχέση με το 2022. Επίσης κατέγραψε κέρδη EBITDA 400,4 εκατ. ευρώ, 46% υψηλότερα από το πολύ ισχυρό 2022, επιβεβαιώνοντας πλήρη ανάκαμψη από τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας.
Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 168,7 εκατ. ευρώ, 58% υψηλότερα σε σχέση με το 2022.
Εδώ κανείς αναρωτιέται γιατί η κυβέρνηση Μητσοτάκη, που είχε ενισχύσει με 120 εκατ. ευρώ, εν μέσω πανδημίας, την Aegean, έσπευσε τον Νοέμβριο να τα ζητήσει πίσω, ασκώντας το δικαίωμα κτήσης μετοχών (warrants). Ετσι το Δημόσιο πήρε μόνο 85,389 εκατ. ευρώ από τα 120, στις 2 Ιανουαρίου 2024.
Τα υπόλοιπα 34,6 εκατ. ευρώ χάθηκαν από το δημόσιο ταμείο. Κανένας δεν θα έβλεπε ότι η εταιρεία πάει για κέρδη ρεκόρ και θα ρευστοποιούσε δικαίωμα κτήσης μετοχών. Το Δημόσιο είχε περιθώριο έως το έτος 2026. Με τέτοιους τζίρους και κέρδη, ήταν πολύ πιθανόν το Δημόσιο να κέρδιζε παραπάνω και από τα 120 εκατ. που έδωσε για ενίσχυση της εταιρείας.
Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Εδώ δεν έβαλε έκτακτη φορολόγηση στα υπερκέρδη των εταιρειών καυσίμων…
Πάντως το Διοικητικό Συμβούλιο της Aegean θα προτείνει προς έγκριση από την επόμενη Γενική Συνέλευση τη διανομή μερίσματος ποσού €0,75 ανά μετοχή.
Πηγή: www.documentonews.gr