To 86% των Γερμανών θεωρούν τις διακοπές το 2023 πολύ σημαντικές για αυτούς και η ασφάλεια της χώρας προορισμού παίζει κρίσιμο ρόλο στην επιλογή ταξιδιού ενώ παράλληλα καταγράφεται αυξημένη ανάγκη να διασφαλιστούν πλήρως οι επερχόμενες διακοπές.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα έρευνα που διενήργησε το ερευνητικό ινστιτούτο HEUTE UND MORGEN για λογαριασμό της εταιρίας ασφαλίσεων HanseMerkur, με έδρα στο Αμβούργο, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα Γερμανών.
Η έρευνα έδειξε ότι οι Γερμανοί απολαμβάνουν και πάλι τα ταξίδια έπειτα από τα χρόνια της πανδημίας ενώ για πολλούς οι διακοπές αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι ανθεκτικότητας στην καθημερινή ζωή. Οι κρίσεις έχουν οδηγήσει τους Γερμανούς να αναζητούν συνθήκες ασφάλειας στον προορισμό και είναι ενδεικτικό ότι το 45% του συνόλου των ακυρωμένων ταξιδιών πέρυσι οφείλονταν σε ασθένεια ή ατύχημα.
Για το 62% οι διακοπές έχουν γίνει σημαντικός παράγοντας ανθεκτικότητας σε μια καθημερινότητα η οποία κατακλύζεται από αρνητικές ειδήσεις για τον πόλεμο στην Ουκρανία, την ενεργειακή κρίση, τον πληθωρισμό και την πανδημία.
Το 71% των ηλικιών 18-35 περιγράφουν τις διακοπές ως ένα είδος απόδρασης από την καθημερινότητα, όμως μόλις το 50% των ανθρώπων ηλικίας 56-70 αναφέρουν το ίδιο.
Η Γερμανία αποτελεί τον δημοφιλέστερο προορισμό τους για διακοπές το 2023 (53%) και ακολουθεί η Ιταλία (22%), η Αυστρία (17%), τα Κανάρια και οι Βαλεαρίδες (14%), η Ελλάδα (12%) και οι ΗΠΑ (13%).
Εκτός από τις κλασικές διακοπές ήλιου-θάλασσας (59%), οι Γερμανοί θέλουν να κάνουν επίσης ταξίδια πόλης (53%) αλλά και διακοπές σε ορεινούς προορισμούς ή για πεζοπορία (33%).
Σε γενικές γραμμές, είναι αξιοσημείωτο ότι η ανησυχία για πιθανούς κινδύνους έχει αυξηθεί. Όσο προσεγγίζει η ημερομηνία αναχώρησης για το ταξίδι, τόσο πιο πολύ δίνουν έμφαση στις ειδήσεις και στους πιθανούς κινδύνους που σχετίζονται με τον ταξιδιωτικό προορισμό (35%). Για τους ίδιους λόγους, οι διακοπές με ευέλικτους όρους ακύρωσης δεν συγκεντρώνουν απλώς μεγαλύτερο ενδιαφέρον αλλά περισσότεροι Γερμανοί τείνουν να αποκτούν ταξιδιωτική ασφάλιση σε σχέση με 2 χρόνια πριν, με το 27% του δείγματος να επιβεβαιώνει την τάση αυτή. Τα δύο τρίτα (66%) επωφελούνται στα ταξίδια από μια καλή δόση ηρεμίας, σημαντικό στοιχείο σε εποχές κρίσεων.
Ωστόσο το στοιχείο της αειφορίας έχει μικρή μόνο επιρροή στην επιλογή ταξιδιού, με μόλις το 10% να αναφέρουν ότι έχουν κάνει πιο φιλικό στο περιβάλλον προγραμματισμό διακοπών κατά την τελευταία διετία.
Χριστίνα Λαΐνοπούλου
www.tornosnews.gr