-
Τι αποκάλυψε στο Υπουργικό Συμβούλιο -
Μετά την Αστυπάλαια και τη Χάλκη (που θα επισκευτεί αυτό το Σαββατοκύριακο), ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εμφανίζεται ως ο ντίλερ των μεγάλων εταιρειών και κρατών που προωθούν την πράσινη ενέργεια.
Την ώρα που η χώρα και οι πολίτες αδυνατούν να καλύψουν τα έξοδα της ενέργειας λόγω της εκρηκτικής ανόδου των τιμών (φως και θέρμανση) ο πρωθυπουργός αποκάλυψε στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο νέα μέτρα που σίγουρα θα φέρουν τα πάνω-κάτω και θα επιβαρύνουν τόσο τη χώρα όσο και τους πολίτες, χωρίς να εγγυώνται μια ισορροπία στο ισοζύγιο Εισαγωγών-Εξαγωγών.
Έτσι ανακοίνωσε πως από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση νέων ΙΧ αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Επίσης από το 2023 σε όλα τα νέα σπίτια που θα κατασκευάζονται, θα απαγορεύεται η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου εκεί που υπάρχει επαρκές δίκτυο φυσικού αερίου.
Παραμένει απορίας άξιο πως ο πρωθυπουργός μιας χώρας χωρίς σχετική παραγωγή, προαναγγέλλει απαγορεύσεις πριν καν ανακοινωθεί από τις χώρες που έχουν τις συγκεκριμένες βιομηχανίες η παύση της παραγωγής των σχετικών προϊόντων και αυτοκινήτων.
Το ίδιο ισχύει και για τη βεβιασμένη απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη να αποσύρει το λιγνίτη από την παραγωγή ενέργειας, κάτι το οποίο δημιούργησε πολλά προβλήματα το καλοκαίρι που πέρασε, ενώ παράλληλα συνετέλεσε στην αύξηση των τιμών.
================================
Μητσοτάκης ένας πρωθυπουργός dealer
Είναι πρωτοπόρος και οραματιστής ή απλώς ακολουθεί τον Άδωνη Γεωργιάδη που διαφημίζει κατά καιρούς μαγιώ και σούπερ μάρκετ, έχοντας ο ίδιος πιο ακριβούς εμπορικούς στόχους;
Κώστας Βαξεβάνης
Την ώρα που η χώρα έχει φτάσει σε αδιέξοδο με τη διαχείριση της πανδημίας και της Οικονομίας, ο Μητσοτάκης πήγε στο Υπουργικό Συμβούλιο και ανακοίνωσε πως από το 2030 στην Ελλάδα δεν θα υπάρχει αυτοκίνητο με βενζίνη ή ντήζελ. Όλα τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά. Πιθανό να συμβαίνουν δύο πράγματα: ή ο πρωθυπουργός επιμένει να κάνει επίδειξη της έλλειψης ενσυναίσθησης (αυτής που τον κάνει να τραβάει σέλφι με 16.000 νεκρούς από τον covid) ή θεωρεί πως αν αρχίσει να πουλάει καθρεφτάκια, έστω ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους ιθαγενείς, είναι πολύ πιθανό αυτοί να αρχίσουν να ξεφυλλίζουν περιοδικά αυτοκινήτων αντί για κηδειόχαρτα.
Η συμπεριφορά όμως του πρωθυπουργού δεν είναι απλώς ακατανόητη αλλά και ύποπτη. Ας δούμε τα πράγματα με τη σειρά.
Τον Ιανουάριο του 2021, ο Μητσοτάκης φρόντισε ώστε οι κάμερες
των καναλιών να τον συναντήσουν «τυχαία», ενώ φόρτιζε το ηλεκτρικό του
αυτοκίνητο Lexus (θα είχε ενδιαφέρον κατ αρχήν να μάθουμε αν το αγόρασε). Τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου, ο Πρωθυπουργός διοργάνωσε μια φιέστα στην Αστυπάλαια, την οποίο βάφτισε «πράσινη» και ανακοίνωσε πως ξεκινάει η ηλεκτροκίνηση στο νησί. Στην πραγματικότητα η εκδήλωση ήταν μια διαφήμιση της γερμανικής VW,
η οποία διαφήμισε τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα με κονφερασιέ τον
Μητσοτάκη. Έχει σημασία ότι ο πρωθυπουργός της χώρας στάθηκε δίπλα στον
γενικό διευθυντή της VW, Herbert Diess, τον οποίο με τον τρόπο αυτό
ανακήρυξε σε ομόλογό του.
Ποιος ξέρει ίσως ο Έλληνας πρωθυπουργός να θεωρεί την VW κράτος.
Την ίδια περίοδο η Γενική Γραμματέας Ενέργειας Αλαξένδρα Σδούκου,
μας ενημερώνει πως σχεδιασμός της κυβέρνησης είναι ένα στα τρία
αυτοκίνητα , ως το 2030, να είναι ηλεκτρικό. Όσα ανακοίνωσε η κυρία
Σδούκου, σε γενικές γραμμές είναι συμβατά με τον προβληματισμό που
υπάρχει στην Ευρώπη αλλά και Διεθνώς. Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας, έχει εκφράσει την ευχή , το σύνολο των οχημάτων παγκοσμίως να είναι ηλεκτρικά έως το 2050.
Τι συμβαίνει με τον Κυριάκο Μητσοτάκη και ξαφνικά πρωτοπορεί σε προμοτάρισμα σχεδίων που δεν συμβαδίζουν με τις Ευρωπαϊκές προβλέψεις; Είναι πρωτοπόρος και οραματιστής ή απλώς ακολουθεί τον Άδωνη Γεωργιάδη που διαφημίζει κατά καιρούς μαγιώ και σούπερ μάρκετ, έχοντας ο ίδιος πιο ακριβούς εμπορικούς στόχους;
Εν ολίγοις σε όλα είμαστε ουραγοί αλλά θα γίνουμε πρωτοπόροι ως καταναλωτές μιας βιομηχανίας η οποία δεν είναι καν εγχώρια; Τι συμβαίνει;
Την απάντηση φαίνεται να δίνει ο ίδιος ο Μητσοτάκης με την επίδειξη της σπουδής να γίνει η χώρα καταναλωτής ακριβοπληρωμένης τεχνολογίας κατ εξαίρεση, ακόμη και σε βάρος των ελληνικών συμφερόντων. Αναφέρομαι στις λιγνιτικές μονάδες, τις οποίες αποφάσισε να κλείσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης όταν ανέλαβε την εξουσία. Όπως είχε αναφέρει σε συνέντευξή του στη Bild και απαντώντας για το πού θα διοχευτευθούν τα ευρωπαϊκά κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης, ο Κ. Μητσοτάκης έφερε ως παράδειγμα, «ότι κλείνουμε όλα τα ανθρακωρυχεία μας στη Bόρεια Ελλάδα, νωρίτερα από τη Γερμανία. Συνεπώς, μέρος των χρημάτων θα διατεθεί για τη στήριξη της πράσινης μετάβασης σε μια ολόκληρη περιφέρεια της Ελλάδας, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον άνθρακα και θα πρέπει πλέον οι κάτοικοί της να βρουν κάτι άλλο να κάνουν. Και, βεβαίως, θα επωφεληθούν και γερμανικές εταιρείες».
Ενώ η Γερμανία κλείνει τις δικές της λιγνιτικές μονάδες το 2038 και άλλες Ευρωπαικές χώρες όπως η Πολωνία το 2049 , η Ελλάδα με εντολή Μητσοτάκη, κατεβάζει το διακόπτη , αφήνει κόσμο στο δρόμο, οδηγεί σε αύξηση τιμών στο ρεύμα και όπως ακριβώς ομολόγησε, όλα αυτά για να επωφεληθούν οι γερμανικές εταιρείες. Η Ελλάδα από παραγωγός φτηνού ρεύματος γίνεται καταναλωτής πράσινης (γερμανικής φυσικά) τεχνολογίας, που σχετίζεται με τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Ο Μητσοτάκης γίνεται γερμανικότερος των Γερμανών και αναμφίβολα στρέφει όλη τη ζημιά στον Έλληνα πολίτη.
Δεν υπάρχει κανένας Έλληνας που να μην θέλει τη μετάβαση σε ένα πράσινο μοντέλο. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης όμως είναι από τους λίγους Έλληνες που αυτό το κάνει χωρίς λογική, με χρόνους που δεν συμβαδίζουν με τις Ευρωπαϊκές προβλέψεις και με βιασύνη που δεν θυμίζει πρωθυπουργό αλλά πωλητή. Το μόνο που λείπει είναι να βγει στην τηλεόραση και να πει τη γνωστή του γνωστού τηλεπωλητή «τα λιγουρεύεστε;». Ίσως και με ένα νανογιλέκο