Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο γνωστός συγγραφέας Νίκος Δήμου αναφέρθηκε στον ρόλο της εκκλησίας και είπε χαρακτηριστικά: «Θεωρώ την εκκλησία παράγοντα στασιμότητας και υπανάπτυξης. Επί δύο χιλιάδες χρόνια δεν έχει αλλάξει σε τίποτα».
Αμέσως μετά διαχώρισε τη θρησκεία από την εκκλησία, δηλώνοντας: «Εδώ υπάρχει μια τραγική παρεξήγηση. Ενας άνθρωπος μπορεί να είναι θρησκευόμενος χωρίς καθόλου να υπακούει στους κανόνες της εκκλησίας. Η θρησκεία και η εκκλησία είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Αλλο αν η εκκλησία εκμεταλλεύεται τη θρησκεία, το μυστήριο του σύμπαντος και την άγνοια των ανθρώπων για το μετά θάνατον. Θα έλεγα μάλιστα πως η εκκλησία συχνά βλάπτει τη θρησκευτικότητα».
Καταλήγοντας στην αναφορά του σημείωσε: «H Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που είναι καλύτερο να ξέρεις τον τοπικό μητροπολίτη παρά τον τοπικό δήμαρχο».
Στην πανδημία η εκκλησία της Ελλάδας είχε την ευκαιρία «λόγω, έργω και διανοία» να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, αλλά επέλεξε να επαναλάβει (για εκατομμυριοστή φορά) τον χειρότερο εαυτό της και στις περισσότερες περιπτώσεις τον ξεπέρασε ασμένως, ενώ από την άλλη πλευρά η κυβέρνηση (μιας χώρας της ΕΕ) αποδεικνύει καθημερινά ότι άλλος έχει το όνομα και άλλος έχει τη χάρη (της κοσμικής εξουσίας) και αυτή απλώς προεδρεύει «τοις κείνων (των μητροπολιτών) ρήμασι πειθόμενοι».
Μας είπαν οι έξαλλοι ιεράρχες ότι εντός των εκκλησιών δεν απαιτείται κανένα υγειονομικό μέτρο, όπως να τηρούμε αποστάσεις και να φοράμε μάσκες, ότι επιτρέπεται να φιλάμε τις εικόνες, να φιλάμε το χέρι του παπά, να μεταλαμβάνουμε από το ίδιο δισκοπότηρο και με το ίδιο κουταλάκι, αφού «η αληθής πίστη σώζει» (προσοχή στο αληθής!), που σημαίνει ότι αν κολλήσεις είσαι άπιστος ή τουλάχιστον όχι τόσο πιστός όσο απαιτείται.
Μας είπαν ακόμη και ορισμένοι επιφανείς πανεπιστημιακοί (λοιμωξιολόγοι και επιδημιολόγοι) ότι οι επιστημονικές έρευνες και οι εργαστηριακές αποδείξεις ισχύουν απολύτως μέχρι το σημείο που αντίκεινται στις ιερατικές δοξασίες και τις μεταφυσικές αναφορές της εκκλησίας.
Είδαμε τα πρώτα επιβεβαιωμένα κρούσματα στη χώρα μας να είναι άνθρωποι που ασθένησαν και κάποιοι κατέληξαν αμέσως μετά την επιστροφή τους από προσκυνηματικό ταξίδι που είχαν πραγματοποιήσει στους Αγίους Τόπους.
Είδαμε ιεράρχες, που ξιφουλκούσαν κατά της μάσκας και διαλαλούσαν ότι η θεία μετάληψη είναι Covid free, να ασθενούν, ακόμη και να πεθαίνουν.
Είδαμε συνωστισμό και μεγάλες ουρές για τον εορτασμό του αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη, με τα γνωστά αποτελέσματα.
Είδαμε τον πρωθυπουργό, υπουργούς και μέλη της επιτροπής των λοιμωξιολόγων να φιλάνε εικόνες ή το χέρι ιεραρχών και κάποιους να μεταλαμβάνουν δημόσια.
Είδαμε την εστίαση να κλείνει, τα εμπορικά να (μην) πουλάνε με click away, τα σχολεία να μην ανοίγουν, τα χειρουργεία να αναβάλλονται, ασθενείς να πεθαίνουν εκτός ΜΕΘ (ή και στο σπίτι τους), κηδείες να γίνονται με εννέα άτομα, αλλά οι εκκλησίες –όλα κι όλα– ανοίγουν με 25 άτομα και οι μητροπόλεις με 50, γιατί άλλο σχολεία και άλλο εκκλησίες, και γιατί:
«Ολες οι χώρες έχουν θρησκείες, η Ελλάδα έχει παπάδες».
Θύμιος Γεωργόπουλος
Διαβάστε νεότερες ειδήσεις και άρθρα από το documentonews.gr >>εδώ