Η προκήρυξη του υπουργείου Ναυτιλίας για τις άγονες γραμμές της
ακτοπλοΐας, που δημοσιεύτηκε με καθυστέρηση, καθώς στα τέλη Οκτωβρίου
λήγουν οι υπάρχουσες συμβάσεις και ξεκινά η νέα δρομολογιακή περίοδος
(Νοέμβριος 2019-Οκτώβριος 2020) προκάλεσε την έντονη αντίδραση του
ΣΥΡΙΖΑ.
Ο τομεάρχης Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, με παρέμβασή του την Τρίτη, υποστηρίζει ότι η προκήρυξη «αποκάλυψε σε όλο το μεγαλείο την πολιτική εξαπάτηση που επιχειρεί η κυβέρνηση της Ν.Δ., μέσω του υπουργείου Ναυτιλίας, απέναντι στα νησιά και τους νησιώτες» και κάνει γνωστό ότι κόπηκαν προτάσεις για τρεις νέες γραμμές, που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε εγκρίνει και οι οποίες αποτελούσαν αίτημα των τοπικών κοινωνιών των νησιών της Σαμοθράκης, Νισύρου, Τήλου, Σύμης και Καστελορίζου.
«Πρόκειται για μια προκήρυξη, που ενώ όλα ήταν έτοιμα όταν ο ΣΥΡΙΖΑ πέρασε στην αντιπολίτευση, εντούτοις καθυστέρησε τουλάχιστον δυο μήνες και η προχειρότητα αυτή θα έχει άμεσο αποτέλεσμα να καθυστερήσει τουλάχιστον δύο μήνες η δυνατότητα κράτησης εισιτηρίων από και προς τα νησιά, ιδίως για το καλοκαίρι, πλήττοντας τον τουρισμό αλλά και τις μετακινήσεις των ίδιων των νησιωτών».
Στη συνέχεια ο τομεάρχης τονίζει ότι με μια σειρά επικοινωνιακού τύπου ανακοινώσεις επιχειρήθηκε να καλυφθεί η αδυναμία διαχείρισης των άγονων γραμμών, η προχειρότητα της κυβέρνησης αλλά και η ίδια η πραγματικότητα.
Συγκεκριμένα καταγράφει:
• Η πολυθρύλητη αύξηση του προϋπολογισμού για τις άγονες γραμμές δεν είναι παρά ένα κουτοπόνηρο λογιστικό τρικ, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα στη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών. Πολύ απλά το υπουργείο προκηρύσσει όλες τις γραμμές με προϋπολογισμό για πλοία Κατηγορίας 1 (κάτω των 12 ετών). Ωστόσο δεν υπάρχουν επαρκή πλοία κατηγορίας 1 ή κατηγορίας 2 (κάτω των 20 ετών), επομένως δεν πρόκειται να καλυφθεί ο προϋπολογισμός, γιατί απλά οι γραμμές και πάλι θα καλυφθούν στην πλειονότητά τους από πλοία κατηγορίας 3. Έτσι απλά, το υπουργείο εξαπατά τους νησιώτες παρουσιάζοντας ένα προϋπολογισμό «φουσκωμένο» κατά μέσο όρο 30% που όμως δεν αντιστοιχεί σε πραγματικές πολιτικές.
• Η πολυθρύλητη ρήτρα «πλοίου αντικατάστασης» δεν έχει κανένα αντίκρισμα, αφού περιορίζεται στο να προτιμάται το πλοίο που η εταιρεία δηλώνει ως πλοίο αντικατάστασης, ρύθμιση που έτσι και αλλιώς προϋπήρχε σαν πρακτική και στις προκηρύξεις των προηγούμενων ετών. Ωστόσο δεν αποκλείεται πλοίο για το οποίο δεν δηλώνεται πλοίο αντικατάστασης, αφού σχεδόν πάντα (πλην της γραμμής Χάλκη - Σκάλα Καμείρου) για κάθε γραμμή υποβάλλεται ένα υποψήφιο πλοίο. Οπότε η ρήτρα «αντικατάστασης πλοίου» είναι απλά μια επικοινωνιακή εξαγγελία χωρίς αντίκρισμα.
• Η προκήρυξη των άγονων γραμμών βασίζεται στην απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) της 27/6/2019, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ακόμη κυβέρνηση. Σε αυτή την απόφαση δεν προστέθηκε καμία νέα γραμμή από την νέα ηγεσία του υπουργείου.
Αντίθετα της κυβέρνηση της ΝΔ έκοψε προτάσεις για 3 νέες γραμμές που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εγκρίνει.
1. ΚΑΒΑΛΑ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ και επιστροφή. Τρία δρομολόγια την εβδομάδα καθ' όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
2. ΚΩΣ - ΝΙΣΥΡΟΣ - ΤΗΛΟΣ - ΣΥΜΗ - ΡΟΔΟΣ και επιστροφή. Τρία δρομολόγια την εβδομάδα καθ' όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
3. ΡΟΔΟΣ - ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ και επιστροφή, με ταχύπλοο τρία δρομολόγια την εβδομάδα καθ' όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
Πηγή: efsyn.gr - Oct 01, 2019
Ο τομεάρχης Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, με παρέμβασή του την Τρίτη, υποστηρίζει ότι η προκήρυξη «αποκάλυψε σε όλο το μεγαλείο την πολιτική εξαπάτηση που επιχειρεί η κυβέρνηση της Ν.Δ., μέσω του υπουργείου Ναυτιλίας, απέναντι στα νησιά και τους νησιώτες» και κάνει γνωστό ότι κόπηκαν προτάσεις για τρεις νέες γραμμές, που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε εγκρίνει και οι οποίες αποτελούσαν αίτημα των τοπικών κοινωνιών των νησιών της Σαμοθράκης, Νισύρου, Τήλου, Σύμης και Καστελορίζου.
«Πρόκειται για μια προκήρυξη, που ενώ όλα ήταν έτοιμα όταν ο ΣΥΡΙΖΑ πέρασε στην αντιπολίτευση, εντούτοις καθυστέρησε τουλάχιστον δυο μήνες και η προχειρότητα αυτή θα έχει άμεσο αποτέλεσμα να καθυστερήσει τουλάχιστον δύο μήνες η δυνατότητα κράτησης εισιτηρίων από και προς τα νησιά, ιδίως για το καλοκαίρι, πλήττοντας τον τουρισμό αλλά και τις μετακινήσεις των ίδιων των νησιωτών».
Στη συνέχεια ο τομεάρχης τονίζει ότι με μια σειρά επικοινωνιακού τύπου ανακοινώσεις επιχειρήθηκε να καλυφθεί η αδυναμία διαχείρισης των άγονων γραμμών, η προχειρότητα της κυβέρνησης αλλά και η ίδια η πραγματικότητα.
Συγκεκριμένα καταγράφει:
• Η πολυθρύλητη αύξηση του προϋπολογισμού για τις άγονες γραμμές δεν είναι παρά ένα κουτοπόνηρο λογιστικό τρικ, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα στη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών. Πολύ απλά το υπουργείο προκηρύσσει όλες τις γραμμές με προϋπολογισμό για πλοία Κατηγορίας 1 (κάτω των 12 ετών). Ωστόσο δεν υπάρχουν επαρκή πλοία κατηγορίας 1 ή κατηγορίας 2 (κάτω των 20 ετών), επομένως δεν πρόκειται να καλυφθεί ο προϋπολογισμός, γιατί απλά οι γραμμές και πάλι θα καλυφθούν στην πλειονότητά τους από πλοία κατηγορίας 3. Έτσι απλά, το υπουργείο εξαπατά τους νησιώτες παρουσιάζοντας ένα προϋπολογισμό «φουσκωμένο» κατά μέσο όρο 30% που όμως δεν αντιστοιχεί σε πραγματικές πολιτικές.
• Η πολυθρύλητη ρήτρα «πλοίου αντικατάστασης» δεν έχει κανένα αντίκρισμα, αφού περιορίζεται στο να προτιμάται το πλοίο που η εταιρεία δηλώνει ως πλοίο αντικατάστασης, ρύθμιση που έτσι και αλλιώς προϋπήρχε σαν πρακτική και στις προκηρύξεις των προηγούμενων ετών. Ωστόσο δεν αποκλείεται πλοίο για το οποίο δεν δηλώνεται πλοίο αντικατάστασης, αφού σχεδόν πάντα (πλην της γραμμής Χάλκη - Σκάλα Καμείρου) για κάθε γραμμή υποβάλλεται ένα υποψήφιο πλοίο. Οπότε η ρήτρα «αντικατάστασης πλοίου» είναι απλά μια επικοινωνιακή εξαγγελία χωρίς αντίκρισμα.
• Η προκήρυξη των άγονων γραμμών βασίζεται στην απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) της 27/6/2019, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ακόμη κυβέρνηση. Σε αυτή την απόφαση δεν προστέθηκε καμία νέα γραμμή από την νέα ηγεσία του υπουργείου.
Αντίθετα της κυβέρνηση της ΝΔ έκοψε προτάσεις για 3 νέες γραμμές που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εγκρίνει.
1. ΚΑΒΑΛΑ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ και επιστροφή. Τρία δρομολόγια την εβδομάδα καθ' όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
2. ΚΩΣ - ΝΙΣΥΡΟΣ - ΤΗΛΟΣ - ΣΥΜΗ - ΡΟΔΟΣ και επιστροφή. Τρία δρομολόγια την εβδομάδα καθ' όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
3. ΡΟΔΟΣ - ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ και επιστροφή, με ταχύπλοο τρία δρομολόγια την εβδομάδα καθ' όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
Πηγή: efsyn.gr - Oct 01, 2019