Τα τρικ με τους εφοριακούς που παριστάνουν τους πελάτες σε
όσους μισθώνουν σπίτια και δωμάτια μέσω Airbnb και παρόμοιων υπηρεσιών
δεν μπορούν, προφανώς, να έχουν γενικευμένη εφαρμογή και η ΑΑΔΕ ζητεί
τη συνεργασία των εταιρειών.
Μιλώντας στο συνέδριο Prodexpo ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής έδωσε το στίγμα των προθέσεων του και κατέστησε σαφές ότι και οι ειδικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες θα πρέπει να συνεργαστούν. Είναι, άλλωστε, ενδεικτικό ότι η πλατφόρμα Airbnb έχει ζητήσει από τους πελάτες της να αναγράφουν τον ειδικό αριθμό που αποκτούν κάνοντας εγγραφή στο ειδικό Μητρώο της ΑΑΔΕ.
Σύμφωνα με το economistas.gr το πρώτο στάδιο ελέγχων περιλαμβάνει αυτοψίες από εφοριακούς, όπως γίνεται τώρα, ενώ στην περίπτωση που οι έλεγχοι υπερβαίνουν το εθνικό επίπεδο, προβλέπεται διοικητική συνεργασία και ανταλλαγή πληροφοριών.
Το δεύτερο στάδιο ξεκινά μετά από τις 30 Νοεμβρίου, που λήγει η προθεσμία εγγραφής των ακινήτων στο Μητρώο Βραχυχρόνιων Μισθώσεων. Η ΑΑΔΕ θα ζητήσει από τις πλατφόρμες να διαγράψουν όσους πελάτες δεν έχουν δηλώσει τον ειδικό αριθμό Μητρώου. Αν και υπάρχει διάθεση από τις πλατφόρμες να συνδράμουν στις ελεγκτικές διαδικασίες, είναι προφανής η νομική δυσκολία να επιβληθεί κάτι τέτοιο.
Το τρίτο στάδιο απαιτεί την αξιοποίηση τεχνικών λογισμικού. Στην πραγματικότητα η ΑΑΔΕ θέλει να αξιοποιήσει το μοντέλο της Πορτογαλίας, με τη δημιουργία μηχανισμού (search robot), ούτως ώστε να σαρώνονται αυτόματα και άμεσα οι ιδιοκτήτες που έχουν «ανεβάσει» τα ακίνητα στην πλατφόρμα, αλλά παρέχουν και άλλες υπηρεσίες. Σε αυτήν την περίπτωση οι ιδιοκτήτες πρέπει να υπαχθούν σε καθεστώς ΦΠΑ.
«Υπάρχει μια κατανόηση της ανάγκης να δράσουμε συνολικά. Έχουμε επισημάνει ότι είναι ένα πρόβλημα που κάθε μία διοίκηση δεν μπορεί να λύσει χωριστά. Νομίζω ότι αν συνεχίσουμε, θα έχει ένα αποτέλεσμα γιατί η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει, ήδη, τις οδηγίες για τα θέματα πλατφορμών. Αργά ή γρήγορα θα βρεθεί μια κοινή λύση. Η φορολογία δεν μπορεί να είναι παράγοντας που επηρεάζει τον ανταγωνισμό», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γ. Πιτσιλής.
topontiki.gr - Nov 02, 2018
Μιλώντας στο συνέδριο Prodexpo ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής έδωσε το στίγμα των προθέσεων του και κατέστησε σαφές ότι και οι ειδικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες θα πρέπει να συνεργαστούν. Είναι, άλλωστε, ενδεικτικό ότι η πλατφόρμα Airbnb έχει ζητήσει από τους πελάτες της να αναγράφουν τον ειδικό αριθμό που αποκτούν κάνοντας εγγραφή στο ειδικό Μητρώο της ΑΑΔΕ.
Σύμφωνα με το economistas.gr το πρώτο στάδιο ελέγχων περιλαμβάνει αυτοψίες από εφοριακούς, όπως γίνεται τώρα, ενώ στην περίπτωση που οι έλεγχοι υπερβαίνουν το εθνικό επίπεδο, προβλέπεται διοικητική συνεργασία και ανταλλαγή πληροφοριών.
Το δεύτερο στάδιο ξεκινά μετά από τις 30 Νοεμβρίου, που λήγει η προθεσμία εγγραφής των ακινήτων στο Μητρώο Βραχυχρόνιων Μισθώσεων. Η ΑΑΔΕ θα ζητήσει από τις πλατφόρμες να διαγράψουν όσους πελάτες δεν έχουν δηλώσει τον ειδικό αριθμό Μητρώου. Αν και υπάρχει διάθεση από τις πλατφόρμες να συνδράμουν στις ελεγκτικές διαδικασίες, είναι προφανής η νομική δυσκολία να επιβληθεί κάτι τέτοιο.
Το τρίτο στάδιο απαιτεί την αξιοποίηση τεχνικών λογισμικού. Στην πραγματικότητα η ΑΑΔΕ θέλει να αξιοποιήσει το μοντέλο της Πορτογαλίας, με τη δημιουργία μηχανισμού (search robot), ούτως ώστε να σαρώνονται αυτόματα και άμεσα οι ιδιοκτήτες που έχουν «ανεβάσει» τα ακίνητα στην πλατφόρμα, αλλά παρέχουν και άλλες υπηρεσίες. Σε αυτήν την περίπτωση οι ιδιοκτήτες πρέπει να υπαχθούν σε καθεστώς ΦΠΑ.
«Υπάρχει μια κατανόηση της ανάγκης να δράσουμε συνολικά. Έχουμε επισημάνει ότι είναι ένα πρόβλημα που κάθε μία διοίκηση δεν μπορεί να λύσει χωριστά. Νομίζω ότι αν συνεχίσουμε, θα έχει ένα αποτέλεσμα γιατί η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει, ήδη, τις οδηγίες για τα θέματα πλατφορμών. Αργά ή γρήγορα θα βρεθεί μια κοινή λύση. Η φορολογία δεν μπορεί να είναι παράγοντας που επηρεάζει τον ανταγωνισμό», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γ. Πιτσιλής.
topontiki.gr - Nov 02, 2018