Δημοσίευμα της γαλλικής Le Figaro
αναφέρεται στο ενδεχόμενο, μετά τα λιμάνια και τους σιδηροδρόμους, οι
Κινέζοι να δείξουν ενδιαφέρον και για την εκμετάλλευση των ποταμών.
Η ανταποκρίτρια Αλεξία Κεφαλά κάνει λόγο για ελληνο-σερβική πρόταση που υπεβλήθη προς το Πεκίνο αυτό το καλοκαίρι, στο πλαίσιο του φιλόδοξου κινεζικού σχεδίου για «νέο δρόμο του μεταξιού» που εξήγγειλε ο Πρόεδρος Xi Jinping. Το έργο που προτείνουν Αθήνα και Βελιγράδι χαρακτηρίζεται «φαραωνικό» και «εξαιρετικά φιλόδοξο γεωστρατηγικά», καθώς στόχο έχει να συνδέσει τον Δούναβη με το Αιγαίο.
Αυτή η νέα πλωτή οδός θα εκτείνεται σε μήκος 650 χιλιομέτρων, ανοίγοντας νέες προοπτικές για την μεταφορά εμπορευμάτων, ενδεχομένως και ταξιδιωτών, με στόχο την ανάπτυξη του εμπορίου και του τουρισμού στις περιοχές απ’ όπου θα περνά.
Το κόστος του έργου εκτιμάται σε 17 δισεκατομμύρια δολάρια για εργασία δέκα ετών. Όμως, μολονότι αυτό το έργο είναι σημαντικό για Αθήνα, Σκόπια και Βελιγράδι, παραμένει «πολύ θεωρητικό», σύμφωνα με ειδικούς, μεταξύ των οποίων ο Γιώργος Τζογόπουλος, ερευνητής στο Centre international de formation européenne.
«Υπάρχουν ακόμα πολλά βήματα που πρέπει να γίνουν προτού το έργο υλοποιηθεί», τονίζει. «Πρέπει να γνωρίζουμε αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα το στηρίξει και ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό. Είναι ένα έργο που προτείνεται από την Αθήνα και το Βελιγράδι στους Κινέζους και όχι το αντίστροφο, γεγονός που περιπλέκει την υλοποίησή του. Η Κίνα είναι ανοιχτή σε προτάσεις, αλλά είναι πάντα επιφυλακτική όταν αυτές προέρχεται από άλλες χώρες και κατά μείζονα λόγο από την Ελλάδα και τα Βαλκάνια».
Και προς επίρρωση αυτού, η Cosco αντιμετώπισε πολλά εμπόδια μέχρι να αποκτήσει το λιμάνι του Πειραιά, αναφέρεται.
Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν βλέπει με καλό μάτι τις κινεζικές επενδύσεις στα Βαλκάνια, καταλήγει το άρθρο, παράμετρος που ίσως οδηγήσει στις καλένδες το έργο του βαλκανικού καναλιού που θα συνέδεε τον Δούναβη με το Αιγαίο.
tvxs.gr - Aug 29, 2017
Η ανταποκρίτρια Αλεξία Κεφαλά κάνει λόγο για ελληνο-σερβική πρόταση που υπεβλήθη προς το Πεκίνο αυτό το καλοκαίρι, στο πλαίσιο του φιλόδοξου κινεζικού σχεδίου για «νέο δρόμο του μεταξιού» που εξήγγειλε ο Πρόεδρος Xi Jinping. Το έργο που προτείνουν Αθήνα και Βελιγράδι χαρακτηρίζεται «φαραωνικό» και «εξαιρετικά φιλόδοξο γεωστρατηγικά», καθώς στόχο έχει να συνδέσει τον Δούναβη με το Αιγαίο.
Αυτή η νέα πλωτή οδός θα εκτείνεται σε μήκος 650 χιλιομέτρων, ανοίγοντας νέες προοπτικές για την μεταφορά εμπορευμάτων, ενδεχομένως και ταξιδιωτών, με στόχο την ανάπτυξη του εμπορίου και του τουρισμού στις περιοχές απ’ όπου θα περνά.
Το κόστος του έργου εκτιμάται σε 17 δισεκατομμύρια δολάρια για εργασία δέκα ετών. Όμως, μολονότι αυτό το έργο είναι σημαντικό για Αθήνα, Σκόπια και Βελιγράδι, παραμένει «πολύ θεωρητικό», σύμφωνα με ειδικούς, μεταξύ των οποίων ο Γιώργος Τζογόπουλος, ερευνητής στο Centre international de formation européenne.
«Υπάρχουν ακόμα πολλά βήματα που πρέπει να γίνουν προτού το έργο υλοποιηθεί», τονίζει. «Πρέπει να γνωρίζουμε αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα το στηρίξει και ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό. Είναι ένα έργο που προτείνεται από την Αθήνα και το Βελιγράδι στους Κινέζους και όχι το αντίστροφο, γεγονός που περιπλέκει την υλοποίησή του. Η Κίνα είναι ανοιχτή σε προτάσεις, αλλά είναι πάντα επιφυλακτική όταν αυτές προέρχεται από άλλες χώρες και κατά μείζονα λόγο από την Ελλάδα και τα Βαλκάνια».
Και προς επίρρωση αυτού, η Cosco αντιμετώπισε πολλά εμπόδια μέχρι να αποκτήσει το λιμάνι του Πειραιά, αναφέρεται.
Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν βλέπει με καλό μάτι τις κινεζικές επενδύσεις στα Βαλκάνια, καταλήγει το άρθρο, παράμετρος που ίσως οδηγήσει στις καλένδες το έργο του βαλκανικού καναλιού που θα συνέδεε τον Δούναβη με το Αιγαίο.
tvxs.gr - Aug 29, 2017