Όργιο φοροδιαφυγής καταγράφεται σε πάρα πολλά νησιά αλλά και δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς η οποία αφορά στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr, η φοροδιαφυγή προκαλείται από εταιρείες που ενοικιάζουν αυτοκίνητα μέσω «εικονικών» parking τα οποία στην συντριπτική τους πλειοψηφία προέρχονται από εμπορίες αυτοκινήτων που δεν μπορούν να τα πουλήσουν και έχουν βρει διέξοδο στην «μαύρη» ενοικίασή τους για να περιορίσουν τις ζημιές τους.
Ενοικιάσεις ΙΧ μέσω… parking
Πολλοί είναι οι επιτήδειοι πλέον που αναζητούν χωράφια για ενοικίαση σε δημοφιλή νησιά ή άλλους τουριστικούς προορισμούς ώστε να τα μετατρέψουν σε parking μέσα στα οποία δεν «φιλοξενούνται» αυτοκίνητα ιδιοκτητών αυτοκινήτων αλλά τα οχήματα που προορίζονται για «μαύρη» ενοικίαση.
Όπως τονίζουν στο Enikonomia.gr στελέχη από τον κλάδο ενοικίασης αυτοκινήτων το εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι ότι τα χωράφια που ενοικιάζονται για να μετατραπούν σε parking αυτοκινήτων απέχουν από τις πόλεις των δημοφιλών νησιών ή προορισμών τουλάχιστον 4-5 χιλιόμετρα! Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς δεν υπάρχει ιδιοκτήτης αυτοκινήτου που θα αφήσει το όχημά του σε parking που απέχει από την πόλη 5 χιλιόμετρα και να πρέπει να διανύσει συνολικά 10 χιλιόμετρα για να αφήσει αλλά και να παραλάβει το όχημά του.
Μέσα σε αυτά τα parking αυτοκινήτων-χωράφια οι επιτήδειοι έχουν στήσει τις επιχειρήσεις τους και ενοικιάζουν αυτοκίνητα χωρίς παραστατικά ενώ παρέχουν και VIP υπηρεσίες ενοικιάζοντας υπερπολυτελή οχήματα με σωματοφύλακες οδηγούς χωρίς να κόβονται τα νόμιμα φορολογικά παραστατικά.
Οι νόμιμες επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων αλλά και οι ιδιοκτήτες Ταξί βρίσκονται στο έλεος του Θεού καθώς από τη μία μεριά πρέπει να ανταγωνιστούν στις εταιρείες που δεν πληρώνουν φόρους, ΦΠΑ, ασφαλιστικές εισφορές και έχουν χαμηλότερες τιμές ενώ από την άλλη οι σωματοφύλακες-οδηγοί αποτελούν «απειλή» για την σωματική τους ακεραιότητα σε περίπτωση που κάνουν κάποια επώνυμη καταγγελία.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να δρουν ανεξέλεγκτα τα κυκλώματα και οι νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου αλλά και οι ιδιοκτήτες Ταξί να μην μπορούν να αντιδράσουν.
Οι αμοιβές για... «μαύρη ενοικίαση»
Εκατοντάδες εμπορίες αυτοκινήτων, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Enikonomia.gr, ενοικιάζουν τα οχήματα που έχουν στις εκθέσεις τους σε εταιρείες ενοικιάσεων που δραστηριοποιούνται σε δημοφιλής τουριστικούς προορισμούς έναντι «μαύρης» αμοιβής.
Το τίμημα της ενοικίασης του στόλου των οχημάτων που έχουν στις εκθέσεις τους οι εμπορίες αυτοκινήτων στις εταιρείες ενοικίασης είναι ανάλογο με το είδος και ύφος του αυτοκινήτου.
Ειδικότερα τα μικρά αυτοκίνητα είναι τα πλέον δημοφιλή και είναι εκείνα που ζητούν οι εταιρείες ενοικιάσεων οπότε και το τίμημα είναι αυξημένο και κυμαίνεται από 30 έως και 40 ευρώ την ημέρα.
Στα μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα, όπου και υπάρχει πληθώρα διαθέσιμων αυτοκινήτων οι τιμές ενοικίασης κυμαίνονται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα για βενζινοκίνητα μοντέλα και ξεκινούν από τα 15 ευρώ. Στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα οι τιμές είναι αυξημένες και ξεκινούν από τα 25 ευρώ.
Στα τετρακίνητα οχήματα οι τιμές ενοικίασης που ορίζουν οι έμποροι είναι ιδιαίτερα υψηλές και για ένα τζιπάκι κάμπριο μικρού κυβισμού οι τιμές ξεκινούν από τα 30 ευρώ. Στα μεγάλα τζιπ, όπου υπάρχει επίσης πληθώρα διαθέσιμων αυτοκινήτων, οι τιμές ξεκινούν από τα 30-40 ευρώ.
Τέλος υπάρχουν και ειδικές προσφορές για VIP πελάτες που επιθυμούν να ενοικιάσουν και να κυκλοφορούν στα ελληνικά νησιά ή άλλους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς με σπορ ή πολυτελή αυτοκίνητα τα οποία μπορούν να προμηθευτούν οι εταιρείες ενοικιάσεων από εμπορίες ΙΧ έναντι 50 ευρώ!
Του Γιώργου Κ. Ανδρήandris
@enikonomia.gr
enikonomia.gr -May 31, 2017