Παραγγελία για άσκηση ποινικής δίωξης για κακουργηματική απιστία περί
την υπηρεσία με τις επιβαρυντικές διατάξεις, δόθηκε από την εισαγγελέα
Διαφθοράς Ελένη Ράικου, κατά 11 ατόμων σχετικά με τη σύμβαση για τον
εκσυγχρονισμού μέσης ζωής 6 φρεγατών τύπου «S» του Πολεμικού Ναυτικού,
ενώ δόθηκε εντολή, αντίγραφο της δικογραφίας να διαβαστεί στην Βουλή
προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν ευθύνες του τότε υπουργού Εθνικής
Άμυνας, Γιάννου Παπαντωνίου.
Ειδικότερα, η ποινική δίωξη θα ασκηθεί σε βάρος του πρώην γενικού γραμματέα Οικονομικού Σχεδιασμού και Αμυντικών Επενδύσεων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, Σπυρίδωνα Τραυλού και ακόμη σε βάρος 10 μελών της επιτροπής διαπραγματεύσεων, για απιστία περί την υπηρεσία με τις επιβαρυντικές διατάξεις, καθώς η ζημιά που προκλήθηκε υπερβαίνει το ποσό των 150.000 ευρώ (κακούργημα).
Σύμφωνα με τις εισαγγελικές αρχές, η ζημιά που έχει προκληθεί στην περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 30 εκατ. ευρώ.
Η ποινική δίωξη αφορά τη σύμβαση 010Β/03/6.2.2003 για τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής έξι φρεγατών τύπου «S» του Πολεμικού Ναυτικού. Η σύμβαση υπογράφηκε μεταξύ της εταιρείας Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. ως κύριου αναδόχου (και υποκατασκευαστή την εταιρεία THALES NEDER LAND B.V.) και του υπουργείου Εθνική Άμυνας.
Ακόμη, αντίγραφο της δικογραφίας διαβιβάσθηκε στη Βουλή προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες του Γιάννου Παπαντωνίου, υπουργού Εθνικής Άμυνας κατά το χρόνο υπογραφής της σύμβασης.
huffingtonpost - July 26, 2016
_______________
Σε ανακριτή η υπόθεση 6 φρεγατών τύπου S
Ποινική δίωξη για την υπόθεση του Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής έξι φρεγατών τύπου S (Standard) του Πολεμικού Ναυτικού, ασκήθηκε κατά του πρώην Γενικού Γραμματέα Οικονομικού Σχεδιασμού και Αμυντικών Επενδύσεων του ΥΠΕΘΑ, Σπ. Τραυλού, από την Εισαγγελία Διαφθοράς.
Μάλιστα, αντίγραφα της δικογραφίας υποβλήθηκαν προς τη Βουλή των Ελλήνων, αναφορικά με την ποινική ευθύνη του τότε Υπουργού Εθνικής Άμυνας Γιάννου Παπαντωνίου, ο οποίος, το έτος 2003,υπέγραψε την απόφαση κατακύρωσης του προγράμματος στα ΕΝΑΕ και την Thales Nederland.
Ειδικότερα, η ποινική δίωξη θα ασκηθεί σε βάρος του πρώην γενικού γραμματέα Οικονομικού Σχεδιασμού και Αμυντικών Επενδύσεων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, Σπυρίδωνα Τραυλού και ακόμη σε βάρος 10 μελών της επιτροπής διαπραγματεύσεων, για απιστία περί την υπηρεσία με τις επιβαρυντικές διατάξεις, καθώς η ζημιά που προκλήθηκε υπερβαίνει το ποσό των 150.000 ευρώ (κακούργημα).
Σύμφωνα με τις εισαγγελικές αρχές, η ζημιά που έχει προκληθεί στην περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 30 εκατ. ευρώ.
Η ποινική δίωξη αφορά τη σύμβαση 010Β/03/6.2.2003 για τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής έξι φρεγατών τύπου «S» του Πολεμικού Ναυτικού. Η σύμβαση υπογράφηκε μεταξύ της εταιρείας Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. ως κύριου αναδόχου (και υποκατασκευαστή την εταιρεία THALES NEDER LAND B.V.) και του υπουργείου Εθνική Άμυνας.
Ακόμη, αντίγραφο της δικογραφίας διαβιβάσθηκε στη Βουλή προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες του Γιάννου Παπαντωνίου, υπουργού Εθνικής Άμυνας κατά το χρόνο υπογραφής της σύμβασης.
huffingtonpost - July 26, 2016
_______________
Σε ανακριτή η υπόθεση 6 φρεγατών τύπου S
Ποινική δίωξη για την υπόθεση του Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής έξι φρεγατών τύπου S (Standard) του Πολεμικού Ναυτικού, ασκήθηκε κατά του πρώην Γενικού Γραμματέα Οικονομικού Σχεδιασμού και Αμυντικών Επενδύσεων του ΥΠΕΘΑ, Σπ. Τραυλού, από την Εισαγγελία Διαφθοράς.
Μάλιστα, αντίγραφα της δικογραφίας υποβλήθηκαν προς τη Βουλή των Ελλήνων, αναφορικά με την ποινική ευθύνη του τότε Υπουργού Εθνικής Άμυνας Γιάννου Παπαντωνίου, ο οποίος, το έτος 2003,υπέγραψε την απόφαση κατακύρωσης του προγράμματος στα ΕΝΑΕ και την Thales Nederland.
Κατά την προκαταρκτική έρευνα που διενήργησε ο επίκουρος
εισαγγελέας Διαφθοράς, Αντ. Ελευθεριάνος, φέρεται να προκλήθηκε ζημία σε
βάρος του δημοσίου, ύψους 31 εκα. ευρώ, με αποτέλεσμα την άσκηση δίωξης
για απιστία σχετική με την υπηρεσία, υπό τις επιβαρυντικές περιστάσεις
του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου, σε βάρος του Σπυρίδωνα Τραυλού,
ο οποίος, το έτος 2003, υπέγραψε τη σχετική Σύμβαση 010Β/03, καθώς και
σε βάρος των μελών της αρμόδιας Επιτροπής Διαπραγματεύσεων.
Μεταξύ άλλων, ο εισαγγελικό ςλειτουργός κατέληξε πως το κόστος της γενικής επισκευής των πλοίων δεν συμπεριλήφθηκε στον εκσυγχρονισμό αλλά επιβάρυνε το Πολεμικό Ναυτικό, ενώ το πρόγραμμα περιλάμβανε υψηλό κόστος σχεδίασης / μελετών, το οποίο επιβάρυνε αποκλειστικά το συγκεκριμένο εκσυγχρονισμό, δεδομένου ότι η εταιρία δεν τον είχε προηγουμένως εφαρμόσει σε άλλο αντίστοιχο πρόγραμμα διεθνώς, καθώς και υψηλό κόστος διαχείρισης, η δε χρηματοδότησή του προέβλεπε επιβάρυνση των οροφών πιστώσεων δανείων από το έτος 2005 και μετά.
Η έρευνα ανατέθηκε σε ανακριτή Διαφθοράς.
news247 - July 26, 2016
Οι ευμενέστεροι όροι παραχώρησης, από τον "λάθος" υπολογισμό
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της έρευνας προέκυψε ότι το χρηματοδοτικό κενό που υπολειπόταν προκειμένου να χρηματοδοτηθεί πλήρως το πρόγραμμα υπολογίσθηκε εσφαλμένα και δη υψηλότερα του ορθού, με αποτέλεσμα, προκειμένου να καλυφθεί από τις ανάδοχες εταιρίες, να παραχωρηθούν σ' αυτές ευμενέστεροι όροι ως ανταλλάγματα. Στους όρους αυτούς συμπεριλαμβάνονται το ποσοστό αναπροσαρμογών του τιμήματος και ο σχετικός μαθηματικός τύπος των αναπροσαρμογών, οι οποίοι τροποποιήθηκαν υπέρ των αναδόχων εταιριών, καθώς και η ρήτρα μη υπέρβασης της ετήσιας αναπροσαρμογής τιμών, τόσο ως ποσοστό επί του πληθωρισμού, όσο και ως ποσοστό επί του αρχικού τιμήματος, η οποία δεν τέθηκε καθόλου στη σύμβαση, ενώ αυτό ήταν υποχρεωτικό και θα περιόριζε το ποσό κατά το οποίο αναπροσαρμόσθηκε το συμβατικό τίμημα και για τις δύο εταιρίες.31 εκατ. ευρώ η ζημιά στο ελληνικό δημόσιο
Εξαιτίας αυτών των όρων, η ζημία που επήλθε στο Δημόσιο, λόγω της επιβάρυνσης του συμβατικού τιμήματος, φέρεται να υπερβαίνει τα 31 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία περισσότερα από 23 εκατομμύρια ευρώ έχουν ήδη καταβληθεί. Το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των φρεγατών τύπου S (Standard) του Πολεμικού Ναυτικού δρομολογήθηκε το έτος 2001, με απόφαση του τότε Υπουργού Εθνικής Άμυνας Άκη Τσοχατζόπουλου, όμως στην πορεία έγινε αντιληπτό ότι οι διαθέσιμες πιστώσεις δεν επαρκούσαν για έξι πλοία ή για τον πλήρη εκσυγχρονισμό τους. ΓΜεταξύ άλλων, ο εισαγγελικό ςλειτουργός κατέληξε πως το κόστος της γενικής επισκευής των πλοίων δεν συμπεριλήφθηκε στον εκσυγχρονισμό αλλά επιβάρυνε το Πολεμικό Ναυτικό, ενώ το πρόγραμμα περιλάμβανε υψηλό κόστος σχεδίασης / μελετών, το οποίο επιβάρυνε αποκλειστικά το συγκεκριμένο εκσυγχρονισμό, δεδομένου ότι η εταιρία δεν τον είχε προηγουμένως εφαρμόσει σε άλλο αντίστοιχο πρόγραμμα διεθνώς, καθώς και υψηλό κόστος διαχείρισης, η δε χρηματοδότησή του προέβλεπε επιβάρυνση των οροφών πιστώσεων δανείων από το έτος 2005 και μετά.
Η έρευνα ανατέθηκε σε ανακριτή Διαφθοράς.
news247 - July 26, 2016