Πέμπτη, Ιουνίου 30, 2016

Ικανοποίηση Cosco για τις βελτιώσεις Δρίτσα - Κατατέθηκαν στη Βουλή οι αλλαγές στη συμφωνία

Την ικανοποίησή τους για τις διορθωτικές παρεμβάσεις στη σύμβαση παραχώρησης, στις οποίες προχώρησε το μεσημέρι ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, εξέφρασαν, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΜΠΕ, στελέχη της κινεζικής Cosco.

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι ουδέποτε τέθηκε θέμα εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων, αλλά ούτε αλλαγής αναφορικά με την ισχύ του Γενικού Κανονισμού Εργασίας, που θα μπορεί να αλλάζει με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου και έπειτα από διαπραγμάτευση με τους εκπροσώπους των συνδικάτων.

Η κινεζική πλευρά αυτό που φέρεται να επιθυμούσε να έχει προστεθεί στο κείμενο της σύμβασης παραχώρησης είναι η εξάλειψη των γραφειοκρατικών διαδικασιών σχετικά με τις εκτελέσεις έργων, αλλά και στον τρόπο επίλυσης των διαφορών που μπορεί να προκύψουν από τη σύμβαση παραχώρησης.

Σύμφωνα πάντως με τις βελτιώσεις στις οποίες προχώρησε ο υπουργός Ναυτιλίας, στο άρθρο 9 στην παράγραφο 1 όπου ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς δύναται να προκηρύσσει διαγωνισμούς και να αναθέτει συμβάσεις έργων ως ιδιωτικές, προστίθεται η φράση «χωρίς να υποχρεούται προς τούτο να ακολουθήσει τυπικές διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων».

Επίσης, στο ίδιο άρθρο στην παράγραφο 3 σχετικά με τις οριστικές μελέτες και τα έργα που αναλαμβάνει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς και απαιτείται σχετική έγκριση από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής «η εν λόγω έγκριση θα πρέπει να χορηγείται 90 ημέρες από την υποβολή της οριστικής μελέτης συνοδευόμενης από πλήρη φάκελο δικαιολογητικών τεκμηρίωσης».

Εξάλλου, νομοτεχνικές βελτιώσεις έγιναν στο άρθρο 6 και στην επίλυση διαφορών, όπου οποιαδήποτε διαφορά προκύπτει από τη σύμβαση παραχώρησης θα επιλύεται από το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων.

Νομοτεχνικές βελτιώσεις περιλαμβάνονται και στο άρθρο 12, όπου ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς μπορεί ανά πάσα στιγμή να υιοθετεί, να τροποποιεί και να εφαρμόζει δεσμευτικούς εταιρικούς κανόνες και κανονισμούς που θα ισχύουν για τον ίδιο στο βαθμό που αυτό είναι ειδικότερα αναγκαίο από τη σύμβαση παραχώρησης ή και να επιτρέπεται από την εφαρμοστέα κείμενη νομοθεσία για ζητήματα που αφορούν, μεταξύ άλλων, τις εσωτερικές πτυχές της οργάνωσης της δομής των υπηρεσιών και των λειτουργιών της.

Στο άρθρο 19, επίσης, στην παράγραφο 2, αναφορικά με την παραχώρηση της περιοχής των λιπασμάτων της Δραπετσώνας, «η χρήση της έκτασης ασκείται αποκλειστικά και μόνο από τον δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας χωρίς δικαίωμα παραχώρησης χρήσης σε τρίτο φυσικό ή νομικό πρόσωπο. Ο δήμος δεν οφείλει αντάλλαγμα για την άσκηση της χρήσης».

Επίσης, οι νομοτεχνικές βελτιώσεις για τα άρθρα 14-15-19 δεν αφορούν θέματα της σύμβασης παραχώρησης.

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας επισήμαναν ότι η σύμβαση παραχώρησης προωθήθηκε στη Βουλή όπως ακριβώς είχε συμφωνηθεί με την κινεζική πλευρά και ορισμένες παρεμβάσεις έγιναν εν συνέχεια από τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης προκειμένου να υπάρξει εναρμόνιση της σύμβασης με το ελληνικό δίκαιο.

Την Τετάρτη, ο υπουργός Ναυτιλίας, μιλώντας στη Βουλή για το θέμα της επιστολής του διευθυντή της ΣΕΠ θυγατρική της Cosco Αγγέλου Καρακώστα, συνέστησε ψυχραιμία, τονίζοντας ότι δεν μπορεί με μια επιστολή και με μία νομοθετική πρωτοβουλία που βρίσκεται σε εξέλιξη στη βουλή να αναστατώνεται το σύμπαν και να τίθενται ζητήματα.

Ο αρμόδιος υπουργός τόνισε μάλιστα ότι οι σχέσεις της Ελλάδας με τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας είναι σχέσεις σταθερές, προοπτικής και στρατηγικού χαρακτήρα και όλη η κυβέρνηση υπηρετεί αυτούς τους σχεδιασμούς με απόλυτη συνέπεια και συνέχεια. Όλα τα άλλα, τόνισε, είναι παραπολιτικά δημοσιογραφικού χαρακτήρα.

 

Πηγή: ΑΠΕ / nooz - Jun 30, 2016
______________________

«ΟΚ» από την Cosco - Κατατέθηκαν στη Βουλή οι αλλαγές στη συμφωνία

Την ικανοποίησή τους για τις σημαντικές διορθωτικές παρεμβάσεις στη σύμβαση παραχώρησης, στις οποίες προχώρησε το μεσημέρι ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, εξέφρασαν, σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, στελέχη της κινεζικής Cosco.

Οι ίδιες πηγές διευκρίνιζαν ότι ουδέποτε τέθηκε θέμα εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων, αλλά ούτε αλλαγής αναφορικά με την ισχύ του Γενικού Κανονισμού Εργασίας, που θα μπορεί να αλλάζει με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου και έπειτα από διαπραγμάτευση με τους εκπροσώπους των συνδικάτων.

Τί ήθελαν οι Κινέζοι να προστεθεί στο κείμενο 

Η κινεζική πλευρά αυτό που φέρεται να επιθυμούσε να έχει προστεθεί στο κείμενο της σύμβασης παραχώρησης είναι η εξάλειψη των γραφειοκρατικών διαδικασιών σχετικά με τις εκτελέσεις έργων, αλλά και στον τρόπο επίλυσης των διαφορών που μπορεί να προκύψουν από τη σύμβαση παραχώρησης.

«Σεβόμαστε τον παραχωρησιούχο, μια εταιρεία έχει κρατική υπόσταση και τη φίλη χώρα τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας», ανέφερε μιλώντας νωρίτερα στην Ολομέλεια κατά τη συζήτηση για την κύρωση της συμφωνίας παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας.

«Εξαντλήσαμε την προσπάθεια και όλη την καλή πίστη για την άρση κάθε επιφύλαξης για να μη μείνει η παραμικρή υποψία, ότι η κυβέρνηση δεν είναι συνεπής με τις συμφωνίες που κάνει», σημείωσε ο κ. Δρίτσας αναφερόμενος στις νομοτεχνικές βελτιώσεις τις οποίες κατέθεσε μετά την επανάληψη της συνεδρίασης.

«Γεννήθηκε μείζον θέμα χωρίς λόγο», είπε και προσέθεσε ότι δεν υπήρχε λόγος για όλη αυτή την αναταραχή, ενώ επανέλαβε ότι οι αλλαγές που έγιναν δεν αποτελούν σε οποιαδήποτε περίπτωση παραβίαση των συμφωνημένων.

Νωρίτερα, ο υπουργός Ναυτιλίας αποδέχτηκε να διακοπεί η συνεδρίαση, προκειμένου η Βουλή να έχει τις νομοτεχνικές βελτιώσεις και να συζητήσει το νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί με τη μορφή του κατεπείγοντος.


Πηγή:  tvxs - Jun 30, 2016

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More