Υψηλές
παραμένουν και την επόμενη σεζόν οι προσδοκίες από τη γερμανική αγορά,
με τους επιχειρηματίες του τουρισμού να προβλέπουν πως για τρίτη
συνεχόμενη χρονιά θα υπάρχει αύξηση των Γερμανών τουριστών στην Ελλάδα.
Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η πορεία των προκρατήσεων
από τους tour operators είναι ανοδική, ενώ οι τουριστικές επιχειρήσεις
καταγράφουν βελτίωση στην ζήτηση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο
πέρσι.
Τα παραπάνω δεδομένα είναι ενθαρρυντικά,
αφού οι Γερμανοί τουρίστες στην πλειονότητά τους προγραμματίζουν από
νωρίς τις διακοπές τους, οπότε ο ρυθμός των προκρατήσεων θα είναι και
αυτή τη φορά ενδεικτικός για την πορεία που θα έχουν οι αφίξεις και τα
έσοδα από τη γερμανική αγορά. Είναι εντούτοις θετικό το ότι όλοι οι
μεγάλοι γερμανικοί τουρ οπερέιτορ έχουν διευρύνει τις προσφορές τους για
την Ελλάδα. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, και η TUI σκοπεύει να διαθέσει για
τον επόμενο χρόνο περισσότερες αεροπορικές θέσεις στις πτήσεις για την
Ελλάδα. Παραδοσιακοί προορισμοί, όπως η Κρήτη και η Ρόδος, προκαλούν το
ενδιαφέρον, αλλά και νέοι, όπως η Θάσος προβάλλονται έντονα.
Οι πρώτες εκτιμήσεις λένε πως η πτώση
της Αιγύπτου στην ζήτηση είναι σημαντική, με τους Γερμανούς να
στρέφονται σε άλλες επιλογές στη Μεσόγειο, έχοντας πλέον ως γνώμονα και
το ζήτημα της ασφάλειας. Είναι ενδεικτικό πως μετά το τρομοκρατικό
χτύπημα στο Παρίσι παρατηρήθηκε υστέρηση στις κρατήσεις για περίπου
είκοσι μέρες, με το ρυθμό της ζήτησης να αποκαθίσταται στις αρχές του
Δεκεμβρίου.
Στη μάχη της απόκτησης των Γερμανών
τουριστών ρίχνεται η Ισπανία, θεωρείται ωστόσο πως ο κύριος ανταγωνιστής
των ελληνικών προορισμών θα είναι τελικά η Τουρκία, η οποία έχει
ξεκινήσει δυναμική προβολή και προσφορές σε μια προσπάθεια να
αντισταθμίσει τις απώλειες από τη Ρωσία. Παρόλα αυτά, και οι τουρκικοί
προορισμοί φαίνεται πως χάνουν "πόντους” στο θέμα της ασφάλειας, ειδικά
για όσους προγραμματίζουν οικογενειακές διακοπές.
Καθοριστική θα είναι πάντως η έκθεση ITB
Berlin που διοργανώνεται από τις 9 έως τις 13 Μαρτίου 2016 και η οποία
αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες τουριστικές εκθέσεις παγκοσμίως. Οι
επιχειρηματίες του τουρισμού επισημαίνουν πως μέχρι τότε θα έχει
ξεκαθαρίσει πλήρως το τοπίο για το πως θα κινηθεί η ζήτηση από τη
Γερμανία.
Βασιλική Κουρλιμπίνη
capital.gr - Jan 03, 2016