ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΡΑΓΑΛΙΑ!
Όλες οι Ναυτιλιακές Εταιρίες των νησιών πάνε για φούντο και η Περιφέρεια σχεδιάζει να δημιουργήσει άλλη μία!
Καίρια ερωτήματα για τις χρεοκοπημένες ναυτιλιακές εταιρίες λαϊκής βάσης, στις οποίες καθοριστικό ρόλο διαδραματίζουν οι δήμαρχοι, έθεσε με επιστολή του που δημοσιεύθηκε στην «Πρόοδο» ο δικηγόρος Δημ. Καραγεώργης, με αφορμή τα σχέδια της Περιφέρειας να αγοράσει πλοίο σε συνεργασία με Δήμους για την επίλυση (!..) του ακτοπλοϊκού προβλήματος των νησιών.Στην επιστολή του Δημ. Καραγεώργη, παρατίθενται συγκεκριμένα στοιχεία για την κακή οικονομική κατάσταση των εν λόγω ναυτιλιακών εταιριών –στοιχεία από τα οποία προκύπτουν πολλά ερωτηματικά, όπως έγινε και στο παρελθόν, χωρίς ποτέ να απαντηθούν. Εκείνο που προδήλως επισημαίνεται και τεκμαίρεται είναι η κακοδιαχείριση των εταιριών από τους εκάστοτε δημάρχους, οι οποίοι εκτός των άλλων, ασκούν ψηφοθηρική πολιτική, φυσικό επακόλουθο το φουντάρισμά τους με τη συσσώρευση τεράστιων χρεών τα οποία ποτέ δεν θα μπορέσουν να εξοφλήσουν.
Πρόκειται για ένα αποτυχημένο μοντέλο, που περιέργως η Περιφέρεια και συγκεκριμένα ο Περιφερειάρχης, θέλουν να επαναλάβουν.
Κοινώς μυαλό δεν βάζουμε, βρήκαμε το ΕΣΠΑ ή τη ΒΕΣΠΑ με τα εκατομμύρια ευρώ και όποιον πάρει ο χάρος!
Στην επιστολή του ο κ. Δημ. Καραγεώργης επαναλαμβάνει γνωστές επισημάνσεις για τα χρέη των Δημοτικών Ναυτιλιακών Εταιριών, που ποτέ δεν απαντήθηκαν. Καιρός όμως είναι να απαντηθούν από τους δημάρχους γιατί πολλά ψιθυρίζονται, καθώς πολλά είναι και τα λεφτά – Άρη!.. Συγκεκριμένα:
Η πρόταση του κ. Μαχαιρίδη για αγορά πλοίου, έδωσε το έναυσμα στον δήμαρχο της Σύμης ο οποίος ζήτησε να επιδοτείται η ΑΝΕΣ γιατί όπως είπε, τους χειμερινούς μήνες έχει παθητικό. Δεν μας εξήγησε όμως ο κ. Δήμαρχος γιατί η ΑΝΕΣ δημιούργησε αυτό το παθητικό και γιατί έχασε τις επιδοτήσεις τις οποίες έπαιρνε ο υπερήλικας «ΠΡΩΤΕΑΣ» για τη γραμμή Ρόδος-Σύμη – Τήλος – Νίσυρος – Κως και επιστροφή. Πιο πέρα δεν δόθηκε καμιά εξήγησε από τον κ. Δήμαρχο πώς έφτασε η εταιρία να έχει χρέη ανω των 9 εκατομμυρίων ευρώ και όπως γνωρίζω έχει ζητήσει να υπαχθεί στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα.
Η ναυτιλιακή εταιρεία της Καλύμνου, με μεγαλομέτοχο το Δήμο Καλύμνου, έχει χρέη που φθάνουν στα 1,7 εκατ. ευρώ παρά το γεγονός ότι επί πολλά χρόνια επιδοτείται γενναία από το κράτος για τις γραμμές Κάλυμνος – Σάμος και Κάλυμνος – Αστυπάλαια και παλαιότερα στη γραμμή Κάλυμνος – Κως – Νίσυρος – Τήλος – Σύμη – Ρόδος – Καστελόριζο. Μάλιστα ο νυν δήμαρχος Καλύμνου έχει κάνει καταγγελίες στον αρμόδιο Εισαγγελέα για κακοδιαχείριση από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας.
Η λαϊκή εταιρία της Τήλου μέσα από σκληρούς αγώνες του αείμνηστου δημάρχου Τάσου Αλιφέρη, αγώνες τους οποίους συνεχίζει η σημερινή δήμαρχος, κρατιέται στη ζωή, έχει ζημιογόνες χρήσεις που καλύπτονται από δημοτικές επιχορηγήσεις πράγμα που κατ’ εξαίρεση επιτρέπει το άρθρο 265 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων σε βάρος σίγουρη άλλων αναγκών του νησιού.
ΥΣΤΕΡΑ από τις παραπάνω επισημάνσεις του κ. Δημ. Καραγεώργη, γνωστές άλλωστε, η αγορά πλοίου από την Περιφέρεια και τους Δήμους δεν συμβαδίζει με τη λογική. Είναι αυτό που λέμε «πού πας καραβάκι με τέτοιο καιρό»!
Χρήσιμο πάντως θα ήταν να γίνει και ένας σε βάθος έλεγχος για να φανεί πού πήγαν τα εκατομμύρια, ειδικά της Ναυτιλιακής Σύμης.
Από το rodosalarm.gr