Τις δραματικές ελλείψεις εναέριων μέσων σε νησιά αλλά και ασθενοφόρων στηλιτεύει σε άρθρο του ο Πάρις Καρβουνόπουλος μετά τη σοβαρή περιπέτεια της υγείας του το Πάσχα. Όπως υπογραμμίζει, η Ελλάδα έχει μείνει με δύο ελικόπτερα, ένα για έρευνα/διάσωση και ένα για αεροδιακομιδές, περιγράφει την ένδεια εναέριων μέσων τόσο σε νησιά του Αιγαίου όσο και στην ηπειρωτική Ελλάδα. Σημειώνει μάλιστα πως πρόκειται για «διλήμματα ζωής και θανάτου για το προσωπικό του ΕΚΑΒ».
Ο γνωστός δημοσιογράφος, που η περιπέτειά του ξεκίνησε το Μεγάλο Σάββατο στην Πάρο όταν έπαθε εγκεφαλικό, σημειώνει πως είναι διαφορετικό να διαβάζεις για τις ελλείψεις -όπως συνέβη στον ίδιο- και στη συνέχεια να ζεις τις ελλείψεις αυτές.
Στο άρθρο του στο datajournalists.co.uk σημειώνει πως αν κάτι τέτοιο συμβαίνει στην περίπτωση ενός δημοσιογράφου που κινητοποιείται αρκετός κόσμος «μπορούμε εύκολα να φανταστούμε τι μπορεί να περιμένει ένας πολίτης που η μόνη βοήθεια που έχει είναι η οικογένεια του».
Για να συμπληρώσει λέγοντας ότι δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση λύσης.
Μην εκπλαγείτε αν ακούσουμε ότι και οι αεροδιακομιδές θα δοθούν σε ιδιώτες» προσθέτει.
Στη συνέχεια αναφέρεται στη δική του περιπέτεια, όταν έκανε βόλτα τον σκύλο του το Μεγάλο Σάββατο το πρωί στην Παροικία Πάρου, «τη «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας στον τουρισμό.
Αναφέρει ότι πέρασε πολύς κόσμος πλάι του που δεν έδωσε σημασία για να σταματήσει μόνον ένα άτομο, η Αλεξάνδρα.
«Το αναφέρω, γιατί δεν έχει σαπίσει μόνο το κράτος. Έχουμε σαπίσει κι εμείς…» σημειώνει.
Και στη συνέχεια αναφέρεται στην περιπέτειά του. Στο Κέντρο Υγείας Παροικιάς, όπου νέοι νοσηλευτές «πολεμάνε δίχως όπλα» και ο μοναδικός τομογράφος στο νησί «δεν έχει χειριστές», γιατί «κοστίζουν», σύμφωνα με αυτό που του είπαν.
Στη συνέχεια περιγράφει όλη την προσπάθεια στην Πάρο με ένα ασθενοφόρο, περιμένοντας το αεροπορικό μέσο, ένα C-27 που τελικά τον μετέφερε στις 15:00 στο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Αναφέρει την ενδιάμεση αγωνία περιμένοντας μια άλλη κυρία που έφθανε με ελικόπτερο, διασωληνωμένη, από άλλο νησί.
Σημειώνει τις 8 ώρες που χρειάστηκαν για να μεταφερθεί από την Πάρο στην Αθήνα και αναρωτιέται για τον πολίτη «που δεν είναι δημοσιογράφος».
Και εκεί για μία ακόμη φορά λειτουργεί ο δημοσιογράφος μέσα του αφού αναρωτιέται τι θα γίνει με ένα πολίτη που «δεν είναι δημοσιογράφος ή δεν έχει καμία απολύτως γνωριμία»
Στη συνέχεια βλέπει το σήμερα και το μέλλον λέγοντας πως το ΓΕΑ έχει ήδη ενημερώσει για την κατάσταση και έχει αποφασιστεί αγορά νέων ελικοπτέρων AW-139M
Σημειώνει πως η βάση του Ακτίου βρίσκεται εδώ και δύο μήνες χωρίς ελικόπτερο, η σχετική βάση της Σύρου με ένα ελικόπτερο που δεν μπορεί να αντικατασταθεί από ελικόπτερο της Αεροπορίας Στρατού λόγω εμπλοκής σε αεροπυρόσβεση.
Μιλά για αδιέξοδο γιατί η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ «δεν δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για την διαθεσιμότητα των αεροσκαφών VIP.»
Αναρωτιέται για το ποιος θα πετά τη νύχτα και σημειώνει:
«Το υπουργείο Υγείας πάγωσε τα σχέδια για αγορά 4 νέων ελικοπτέρων αεροδιακομιδών με κόστος 60 εκατομμύρια ευρώ. Την ίδια ώρα σκέφτεται να νοικιάσει 6 ελικόπτερα και να πληρώνει 6 εκατομμύρια ευρώ τον μήνα . Δηλαδή θα πληρώνει κάθε χρόνο 72 εκατομμύρια για ελικόπτερα που δεν θα αποκτήσει ποτέ.
Ποιος θα πετά τα ελικόπτερα της ιδιωτικής εταιρείας μια και η διαθεσιμότητα από πιλότους ελικοπτέρων παγκοσμίως βρίσκεται σε απελπιστική κατάσταση.»
Και καταλήγει:
«Τίποτα απ΄ όλα αυτά δεν θα ήταν αντικείμενο συζήτησης αν οι ελληνικές κυβερνήσεις των πολλών τελευταίων χρόνων είχαν φροντίσει να υπάρχουν και να λειτουργούν σοβαρές υγειονομικές δομές σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία του Αιγαίου. Η σημερινή κυβέρνηση βεβαίως το έχει τερματίσει σκεπτόμενη να ιδιωτικοποιήσει ακόμη και τις αεροδιακομιδές.
Μέχρι να διορθωθούν όλα τα στραβά και επικίνδυνα με την υγειονομική περίθαλψη ντόπιων και τουριστών μην έχουμε καμία αμφιβολία ότι η μοναδική ελπίδα που έχουμε για να γλιτώσουμε τα χειρότερα είναι οι Ένοπλες Δυνάμεις και το Λιμενικό. Και κάποιος γνωστός για να «τρέξει» λίγο τις διαδικασίες….»
Διαβάστε επίσης: => www.documentonews.gr