Παρασκευή, Οκτωβρίου 17, 2025

Ποιοι μήνες «χρυσώνουν» τώρα τους ιδιοκτήτες Airbnb - Η εικόνα σε Ρόδο και Ελλάδα

Ποια δεδομένα διαμορφώθηκαν το τελευταίο διάστημα στην ελληνική αγορά βραχυχρόνιας μίσθωσης. Οι χρονικές περίοδοι που αποκτούν μεγαλύτερο «ειδικό βάρος» και ποιες μένουν πίσω. 



Το μερίδιό της στους λεγόμενους «shoulder months», δηλαδή στους μήνες που προηγούνται ή έπονται της περιόδου υψηλής ζήτησης, ενισχύει σταδιακά η αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα, τη στιγμή που… αποδυναμώνεται στο peak της τουριστικής σεζόν. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εξειδικευμένης εταιρείας AirDNA, η Αθήνα και η Ρόδος έχουν καταφέρει να κερδίσουν πόντους στην επιμήκυνση της σεζόν, με την αμιγώς καλοκαιρινή περίοδο, δηλαδή τους μήνες από τον Ιούνιο μέχρι τον Αύγουστο, να χάνει λίγη από τη δυναμική της. 

Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, στην Αθήνα το μερίδιο της αγοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων ενισχύθηκε το διάστημα από τον Μάρτιο έως τον Μάιο και από το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου από το 39% το 2019 στο 41% το 2024, τη στιγμή που το αντίστοιχο μερίδιο του καλοκαιριού μειώθηκε από 32% σε 30%. Η ζήτηση κατά τους χειμερινούς μήνες παρέμεινε σταθερή περίπου στο 29%, ενισχύοντας τη δύναμη της πόλης ως προορισμού όλο τον χρόνο. 

Παρόμοιο είναι και το μοτίβο που παρουσιάζει η Ρόδος, ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας. Ως εκ τούτου, η ζήτηση κατά τους shoulder months αυξήθηκε από 39% το 2019 σε 41% το 2024, ενώ το μερίδιο του καλοκαιριού μειώθηκε από 51% σε 50%. Αν και ο χειμώνας εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει μόνο το 9-11% της αγοράς, η τάση υποδηλώνει ότι οι επισκέπτες παρατείνουν τα ταξίδια πέρα από τους μήνες αιχμής. 

Όπως επισημαίνει στην ανάλυσή της η AirDNA, «τα τελευταία χρόνια, η συμπεριφορά των επισκεπτών έχει αρχίσει να αλλάζει, με περισσότερους ταξιδιώτες να επιλέγουν να επισκέπτονται την Ελλάδα εκτός της περιόδου αιχμής. Στην προκειμένη περίπτωση, η περίοδος αυτή αφορά τους μήνες Μάρτιο έως Μάιο και Σεπτέμβριο έως Οκτώβριο». 

Στους παράγοντες που συμβάλλουν στην περαιτέρω ενίσχυση της συγκεκριμένης τάσης περιλαμβάνονται οι αυξανόμενες θερμοκρασίες και οι συχνοί καύσωνες του καλοκαιριού, που στρέφουν τους ταξιδιώτες στον προγραμματισμό των διακοπών τους τους μήνες με ηπιότερο κλίμα, καθώς επίσης και οι χαμηλότερες τιμές κατά τους shoulder months. Παράλληλα, οι συζητήσεις για τον υπερτουρισμό ωθούν πολλούς ταξιδιώτες να επιλέγουν να κάνουν διακοπές εκτός της περιόδου αιχμής της ζήτησης. 

«Το ηπιότερο κλίμα, οι χαμηλότερες τιμές και η μειωμένη κίνηση συμβάλλουν στη μεγαλύτερη ισορροπία της ζήτησης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μια εξέλιξη που ωφελεί τόσο τους αστικούς όσο και τους παραθεριστικούς προορισμούς», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Συγκεκριμένα για τον Σεπτέμβριο τα στοιχεία της AirDNA παραπέμπουν σε αύξηση 2% της πληρότητας στα καταλύματα που ενοικιάζονται βραχυπρόθεσμα μέσω πλατφόρμας τύπου Airbnb σε ετήσια βάση. Σε επίπεδο μέσης ημερήσιας τιμής (ADR) διαπιστώνεται μείωση 4% σε ετήσια βάση, στα 169 ευρώ και πτώση 2% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR), στα 100 ευρώ. 

Η πληρότητα αυξήθηκε μεν σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας το 59%, ωστόσο μειώθηκε απότομα από το 76% του Αυγούστου, στοιχεία που αναδεικνύουν «τη μεγάλη εξάρτηση της ελληνικής αγοράς από την περίοδο αιχμής του καλοκαιριού», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά. 

Σε ό,τι αφορά τα διαθέσιμα καταλύματα, ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 3% περίπου, με τη ζήτηση να ενισχύεται επίσης σε μεγαλύτερο βαθμό, στο συν 7% περίπου. Οι επιδόσεις αυτές κατατάσσουν την Ελλάδα μεταξύ των λίγων υπό εξέταση ευρωπαϊκών κρατών που τον Σεπτέμβριο κατέγραψαν αύξηση σε επίπεδο πληρότητας, ζήτησης και προσφοράς. 

Εύα Δ. Οικονομάκη - oikeva@yahoo.gr

Με πληροφορίες από euro2day.gr

https://www.euro2day.gr/news/economy/article/2321175/poioi-mhnes-hrysonoyn-tora-toys-idiokthtes-airbnb.html

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More