Κοινή ανακοίνωση εξέδωσαν οι Σύλλογοι Σπουδαστών Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης, αναφορικά με την πρόσφατη προκήρυξη του ΑΣΕΠ, η οποία, όπως τονίζουν, υποβαθμίζει το εκπαιδευτικό επίπεδο των σχολών τους.
Στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:
"Για ακόμη μία φορά, βλέπουμε το Υπουργείο Τουρισμού να υποβαθμίζει την εκπαίδευση μας. Η πρόσφατη προκήρυξη του ΑΣΕΠ (με αριθμό 17770) αναγράφει την προϋπόθεση κατοχής πιστοποίησης Εκπαιδευτών Ενηλίκων (ΕΟΠΠΕΠ) που επιφέρει προτεραιότητα επιλογής, κάτι το οποίο μέχρι πέρυσι ίσχυε για τις ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ).
Δεν πιστεύουμε σε καμία περίπτωση ότι η σχετική αναγραφή αρμόζει σε εκπαιδευτικό ίδρυμα που εισάγεται κάποιος με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, εκτός βέβαια αν το Υπουργείο το έχει ξεχάσει και μας θεωρεί ΣΑΕΚ.
Λογική η σύγχυση πάντως, καθώς μας έχετε αφήσει σε καθεστώς ανώτερης εκπαίδευσης, μετά και την σχετική μετατροπή των ΙΕΚ σε ΣΑΕΚ (Σχολές ΑΝΩΤΕΡΗΣ Επαγγελματικής Κατάρτισης).
Επίσης, στην συγκεκριμένη αναγραφή δεν υπάρχει ο συνδυασμός των κωδικών ΣΤΕΠ (Διδακτικού προσωπικού ΑΕΙ + της αντίστοιχης ειδικότητας που κάνουν αίτηση). Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να διοριστεί ο οποιοσδήποτε έχει την πιστοποίηση χωρίς να είναι το γνωστικό του αντικείμενο. Άλλη μια σοβαρή παράβλεψη από μεριάς του Υπουργείου και της αρμόδιας υπηρεσίας.
Για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να έχει την Πιστοποίηση Υπάλληλου Υποδοχής και να διδάσκει στην Ειδικότητα της Διοίκησης ή κάποιος που έχει πιστοποίηση Διδακτικού Προσωπικού Δευτεροβάθμιας να διδάσκει στις ΑΣΤΕ (τριτοβάθμιο ίδρυμα).
Συμπληρώνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι με σχετικές συζητήσεις και (αναπάντητες) επιστολές, αίτημα μας ήταν η αυστηροποίηση των κριτηρίων επιλογής και η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, κάτι το οποίο για ακόμη μια χρονιά δεν το βλέπουμε.
Συντασσόμαστε λοιπόν στο πλευρό των Καθηγητών μας που είναι αντίθετοι με την απόφαση αυτή και διεκδικούμε με την σειρά μας:
Αφαίρεση της προϋπόθεσης κατοχής Πιστοποίησης Εκπαιδευτών Ενηλίκων (ΕΟΠΠΕΠ) που επιφέρει προτεραιότητα επιλογής και επειδή η συγκεκριμένη πιστοποίηση αφορά την μη τυπική εκπαίδευση.
Πρόσληψη Μόνιμων Καθηγητών ειδικά καταρτισμένων, με αυστηρότερα κριτήρια αξιολόγησης και απευθείας σχέση με την αγορά εργασίας (κυρίως για τα θεωρητικά μαθήματα).
Οι ΑΣΤΕ για να γίνουν ανταγωνιστικές πρέπει να υπάρξουν σοβαρές παρεμβάσεις και πάνω από όλα θέληση για την ανωτατοποίηση τους και την βελτίωση της καθημερινότητας των Σπουδαστών.
Μέχρι στιγμής το μόνο που βλέπουμε είναι η σταδιακή ισοστάθμισή τους με τα ΙΕΚ."