Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη για «φρένο» στην επιδότηση του πετρελαίου κίνησης αναμένεται να λειτουργήσει καταστροφικά για χιλιάδες νοικοκυριά. Το τέλος στην επιδότηση φέρνει ντόμινο αρνητικών εξελίξεων που καταλήγουν στην τσέπη των καταναλωτών, λόγω της επικείμενης αλματώδους αύξησης στα είδη πρώτης ανάγκης.
Το κόστος μεταφοράς για τα προϊόντα αυξάνεται, με αποτέλεσμα να ανεβαίνουν και οι τιμές, επεσήμανε ο Γιώργος Πηλίδης, πρόεδρος του Συλλόγου Μικρών και Μεσαίων Super Market Γιώργος Πηλίδης, αλλά και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Χερσαίων Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών, Παναγιώτης Τεγρέλης, σε παρέμβασή τους στο Mega.
Ανησυχία εν όψει χειμώνα
Ο κ. Πηλίδης έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για άλμα στις τιμές των τυροκομικών προϊόντων, επισημαίνοντας ότι: «θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα τον χειμώνα. Οι έμποροι φέτας λένε ότι λόγω της μεγάλης έλλειψης γάλακτος και της ανατίμησης της, η φέτα μπορεί το Φεβρουάριο να φτάσει ως τα 14-15 ευρώ».
Ανάλογη ανησυχία εκφράστηκε και για άλλα είδη πρώτης ανάγκης, όπως το ελαιόλαδο, καθώς «το πεντάλιτρο εξαιρετικά παρθένο θα πηγαίνει περίπου στα 29-30 ευρώ. Πλέον οι πολίτες αγοράζουν συσκευασίες του 1 λίτρου», το γάλα αλλά και τα αυγά.
Ο Γιώργος Πηλίδης σημείωσε ότι πολλές εταιρείες μικραίνουν τις συσκευασίες, προκειμένου να μην «φανερώσουν» τις ανατιμήσεις. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που παρατηρείται, όπως σχολίασε, σε συσκευασίες τυριών, μαργαρίνων, λαχανικών, αφρόλουτρων, αλλά και σε βαζάκια με τις μαρμελάδες όπου «τα βαζάκια από 450 γραμμάρια να έχουν πλέον 420 ή 380».
Άλλες επιχειρήσεις μειώνουν την ποσότητα και διατηρούν ίδια την τιμή της μονάδας, άλλες παρά την μείωση της ποσότητας αυξάνουν και την τιμή. Μόνο στα κατεψυγμένα φαίνεται η μείωση της ποσότητας να οδηγεί και σε μείωση τιμής, συνέχισε ο κ. Πηλίδης.
«Ασύλληπτα νούμερα στο κόστος μεταφοράς»
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Χερσαίων Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών Παναγιώτης Τεγρέλης, σημείωσε πως «ό,τι παράγεται, μεταφέρεται».
«Τον Μάρτιο, η καθαρή τιμή του πετρελαίου είχε 1,1 ευρώ, σήμερα φτάνει το 1,7 ευρώ συν το ΦΠΑ, που θα φτάσει τα 2 ευρώ. μέχρι σήμερα τα 50-60 λεπτά επωμίζεται το φορτηγό, τα έχει απορροφήσει χωρίς να τα μεταφέρει στην αγορά. Καταλαβαίνετε το πρόβλημα και την κατάσταση που βρισκόμαστε», υπογράμμισε, αναφέροντας ως παράδειγμα το κόστος διαδρομής μετ’ επιστροφής από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη.
«Για μία τέτοια διαδρομή περίπου 1.000 χιλιομέτρων, με 2,5 χλμ. ανά λίτρο, μιλάμε για 440 λίτρα καυσίμων. Το επιπλέον κόστος είναι περίπου 220 ευρώ, είναι ασύλληπτο νούμερο».
«Δεν μπορώ να καταλάβω πλέον με ποιο τρόπο μπορούμε να λειτουργήσουμε… θέλω να κρούσω τον κώδωνα του κινδύνου στην Πολιτεία», υπογράμμισε ο κ. Τεγρέλης.