ΡΕΠΟΡΤΑΖ Γ.Σ, HELLAS JOURNAL - Sep 02 2020 -
Την επόμενη κίνησή τους και τον σχεδιασμό τους μελετούν οι Επιτελείς στη Λεωφόρου Μεσογείων, διότι καταλαβαίνουν από την όλη συμπεριφορά της Τουρκίας ότι θα συνεχίσει να διατηρεί προκλητική στάση, στην προσπάθεια ευθείας αμφισβήτησης της εθνικής κυριαρχίας εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Με τις τρεις παράνομες navtex οι οποίες καλύπτουν η μια την άλλη, όλο και πιο βόρεια, γίνεται φανερά αντιληπτό ότι η Τουρκία δοκιμάζει τις αντοχές του Επιτελείου, πολιτικού και στρατιωτικού, μέχρι ποιο σημείο μπορεί να φτάσει, ώστε να προσεγγίσει όσο το δυνατό περισσότερο μπορεί το νοτιοανατολικότερο νησί της ΕΕ και της Ελλάδας, το σύμπλεγμα του Καστελόριζου.
Δεν είναι τυχαία άλλωστε η στοχοποίηση των τελευταίων ημερών της Μεγίστης από το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών για τις εικόνες του τμήματος Εθνοφρουράς που αποβιβάστηκε στο ακριτικό νησί.
Ανώτατες πηγές εξηγούσαν πως βέβαιο είναι ότι εφόσον η Τουρκία πάρει την απόφαση για ένα απονενοημένο βήμα κλιμάκωσης, η απάντηση που θα λάβει θα είναι συντριπτική για εκείνη.
Την ώρα που καταρρέει η τουρκική οικονομία κι έχει γίνει ο ζητιάνος φίλιων σε αυτή χωρών, διατηρεί κυρίως φρεγάτες, κορβέτες και μικρό αριθμό υποβρυχίων (σ.σ. την στιγμή που όλα τα ελληνικά βρίσκονται σχεδόν πάντοτε εν καταδύσει στο Αρχιπέλαγος) στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο.
Τα πιο ευέλικτα πλοία της Τουρκίας, κυρίως οι πυραυλακάτοι είναι αγκυροβολημένες κοντά στα παράλια, άρα είναι και πάντοτε έτοιμες να λάβουν διαταγές και να βρεθούν όπου τους πει το Τουρκικό Επιτελείο.
Και αυτά τα ναυτικά μίλια τα ελληνικά πολεμικά πλοία τα έχουν γράψει όλο τον Μάιο, τον Ιούνιο κατά τη διάρκεια της έμμεσης «Καταιγίδας», αλλά και από την 21η Ιουλίου, όταν για πρώτη φορά το σύνολο του τουρκικού στόλου εξήλθε με προκλητικό τρόπο στο Αιγαίο.
Και όσο οι φρουροί του Αιγαίου είναι εκεί και κάνουν επίδειξη σημαίας και δίνουν σιωπηρές, σκληρές απαντήσεις προς τις κινήσεις των τουρκικών πλοίων, τόσο το θερμόμετρο ανεβαίνει μαζί με τον εκνευρισμό, για τον οποίο είναι γνωστοί οι Τούρκοι, ότι δηλαδή χάνουν την ψυχραιμία τους.
Οι Επιτελείς ξέρουν πολύ καλά πως όποιος στο στρατηγικό πεδίο χάνει πρώτος την ψυχραιμία του οδηγείται σε μια σειρά λαθών τα οποία στη συνέχεια του στοιχίζουν πολύ ακριβά και αυτό ακριβώς περιμένουν με μνημειώδη ψυχραιμία και αποφασιστικό πνεύμα.
Πάντως μετά και τη δημοσιοποίηση των προθέσεων του Τούρκου προέδρου από την γερμανική εφημερίδα Die Welt, ότι δηλαδή έδωσε εντολή προς το στρατιωτικό επιτελείο του να βυθίσουν ελληνικό πλοίο, χωρίς όμως, αν γίνεται να έχει θύματα ή να καταρρίψουν ελληνικό μαχητικό, αλλά να το εγκαταλείψει ο Έλληνας ιπτάμενος, στρατιωτικές πηγές σημείωναν ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να είναι εφικτό.
Αν χτυπηθεί ένα πλοίο, όχι σαν την επακούμβηση του ΛΗΜΝΟΣ στην KEMAL REIS, αλλά με όπλα σαφώς και θα υπάρξουν από τραυματίες μέχρι και νεκρούς, ειδικά αν αυτό βυθιστεί. Σ’ ότι αφορά το μαχητικό αεροσκάφος και πάλι κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά ότι θα προλάβει ο πιλότος να εγκαταλείψει με επιτυχία το μαχητικό.
Οι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα είναι ο φορέας εφαρμογής της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής και όχι ο ρυθμιστής, όπως συνέβαινε στο παρελθόν.
Άρα οι Τούρκοι Επιτελείς, εφόσον οι πληροφορίες αυτές επαληθευτούν, πιθανό να έχουν εξηγήσει προς την πολιτική ηγεσία του τόπου τους, ότι μετά από κάτι τέτοιο, δεν εγγυώνται σε καμία περίπτωση για τη συνέχεια και τη μορφή που θα λάβει ένα τέτοιο επεισόδιο.
Οι Τούρκοι Στρατηγοί, Πτέραρχοι και Ναύαρχοι ξέρουν αυτή τη στιγμή τη δύναμή τους, όπως ξέρουν πολύ καλά ότι απέναντί τους έχουν μαχητικά αεροσκάφη και ιδιαίτερα έμπειρους πιλότους, πληρώματα και κυβερνήτες που μεγάλωσαν μέσα στην αλμύρα του Αιγαίου κι έναν εκπαιδευμένο στρατό ικανό να προχωρήσει σε οποιαδήποτε ενέργεια του ζητηθεί από το ελληνικό Επιτελείο.
Φωτο: Πλοίο του Πολεμικού μας Ναυτικού ανοιχτά από το Καστελόριζο. Photo Hellas Journal
Την επόμενη κίνησή τους και τον σχεδιασμό τους μελετούν οι Επιτελείς στη Λεωφόρου Μεσογείων, διότι καταλαβαίνουν από την όλη συμπεριφορά της Τουρκίας ότι θα συνεχίσει να διατηρεί προκλητική στάση, στην προσπάθεια ευθείας αμφισβήτησης της εθνικής κυριαρχίας εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Με τις τρεις παράνομες navtex οι οποίες καλύπτουν η μια την άλλη, όλο και πιο βόρεια, γίνεται φανερά αντιληπτό ότι η Τουρκία δοκιμάζει τις αντοχές του Επιτελείου, πολιτικού και στρατιωτικού, μέχρι ποιο σημείο μπορεί να φτάσει, ώστε να προσεγγίσει όσο το δυνατό περισσότερο μπορεί το νοτιοανατολικότερο νησί της ΕΕ και της Ελλάδας, το σύμπλεγμα του Καστελόριζου.
Δεν είναι τυχαία άλλωστε η στοχοποίηση των τελευταίων ημερών της Μεγίστης από το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών για τις εικόνες του τμήματος Εθνοφρουράς που αποβιβάστηκε στο ακριτικό νησί.
Ανώτατες πηγές εξηγούσαν πως βέβαιο είναι ότι εφόσον η Τουρκία πάρει την απόφαση για ένα απονενοημένο βήμα κλιμάκωσης, η απάντηση που θα λάβει θα είναι συντριπτική για εκείνη.
- Τα ναυτικά μίλια δυο ετών σε δυο μήνες…
Την ώρα που καταρρέει η τουρκική οικονομία κι έχει γίνει ο ζητιάνος φίλιων σε αυτή χωρών, διατηρεί κυρίως φρεγάτες, κορβέτες και μικρό αριθμό υποβρυχίων (σ.σ. την στιγμή που όλα τα ελληνικά βρίσκονται σχεδόν πάντοτε εν καταδύσει στο Αρχιπέλαγος) στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο.
Τα πιο ευέλικτα πλοία της Τουρκίας, κυρίως οι πυραυλακάτοι είναι αγκυροβολημένες κοντά στα παράλια, άρα είναι και πάντοτε έτοιμες να λάβουν διαταγές και να βρεθούν όπου τους πει το Τουρκικό Επιτελείο.
- Παράλληλα, όπως σημειώνουν αξιόπιστες πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό, κυρίως οι ελληνικές φρεγάτες έχουν γράψει στο ημερολόγιο τους τόσα ναυτικά μίλια, όσα θα έκαναν κάτω από φυσιολογικές συνθήκες σε περίπου δυο χρόνια.
Και αυτά τα ναυτικά μίλια τα ελληνικά πολεμικά πλοία τα έχουν γράψει όλο τον Μάιο, τον Ιούνιο κατά τη διάρκεια της έμμεσης «Καταιγίδας», αλλά και από την 21η Ιουλίου, όταν για πρώτη φορά το σύνολο του τουρκικού στόλου εξήλθε με προκλητικό τρόπο στο Αιγαίο.
Και όσο οι φρουροί του Αιγαίου είναι εκεί και κάνουν επίδειξη σημαίας και δίνουν σιωπηρές, σκληρές απαντήσεις προς τις κινήσεις των τουρκικών πλοίων, τόσο το θερμόμετρο ανεβαίνει μαζί με τον εκνευρισμό, για τον οποίο είναι γνωστοί οι Τούρκοι, ότι δηλαδή χάνουν την ψυχραιμία τους.
Οι Επιτελείς ξέρουν πολύ καλά πως όποιος στο στρατηγικό πεδίο χάνει πρώτος την ψυχραιμία του οδηγείται σε μια σειρά λαθών τα οποία στη συνέχεια του στοιχίζουν πολύ ακριβά και αυτό ακριβώς περιμένουν με μνημειώδη ψυχραιμία και αποφασιστικό πνεύμα.
- Κάτι ξέρουν οι Τούρκοι Επιτελείς και δεν εκτέλεσαν
Πάντως μετά και τη δημοσιοποίηση των προθέσεων του Τούρκου προέδρου από την γερμανική εφημερίδα Die Welt, ότι δηλαδή έδωσε εντολή προς το στρατιωτικό επιτελείο του να βυθίσουν ελληνικό πλοίο, χωρίς όμως, αν γίνεται να έχει θύματα ή να καταρρίψουν ελληνικό μαχητικό, αλλά να το εγκαταλείψει ο Έλληνας ιπτάμενος, στρατιωτικές πηγές σημείωναν ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να είναι εφικτό.
Αν χτυπηθεί ένα πλοίο, όχι σαν την επακούμβηση του ΛΗΜΝΟΣ στην KEMAL REIS, αλλά με όπλα σαφώς και θα υπάρξουν από τραυματίες μέχρι και νεκρούς, ειδικά αν αυτό βυθιστεί. Σ’ ότι αφορά το μαχητικό αεροσκάφος και πάλι κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά ότι θα προλάβει ο πιλότος να εγκαταλείψει με επιτυχία το μαχητικό.
- Το ενδιαφέρον ωστόσο, εφόσον αυτές οι πληροφορίες όλες ευσταθούν εστιάζεται στο γεγονός της άρνησης του τουρκικού Επιτελείου να εκτελέσει αυτή τη διαταγή.
Οι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα είναι ο φορέας εφαρμογής της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής και όχι ο ρυθμιστής, όπως συνέβαινε στο παρελθόν.
Άρα οι Τούρκοι Επιτελείς, εφόσον οι πληροφορίες αυτές επαληθευτούν, πιθανό να έχουν εξηγήσει προς την πολιτική ηγεσία του τόπου τους, ότι μετά από κάτι τέτοιο, δεν εγγυώνται σε καμία περίπτωση για τη συνέχεια και τη μορφή που θα λάβει ένα τέτοιο επεισόδιο.
Οι Τούρκοι Στρατηγοί, Πτέραρχοι και Ναύαρχοι ξέρουν αυτή τη στιγμή τη δύναμή τους, όπως ξέρουν πολύ καλά ότι απέναντί τους έχουν μαχητικά αεροσκάφη και ιδιαίτερα έμπειρους πιλότους, πληρώματα και κυβερνήτες που μεγάλωσαν μέσα στην αλμύρα του Αιγαίου κι έναν εκπαιδευμένο στρατό ικανό να προχωρήσει σε οποιαδήποτε ενέργεια του ζητηθεί από το ελληνικό Επιτελείο.
Φωτο: Πλοίο του Πολεμικού μας Ναυτικού ανοιχτά από το Καστελόριζο. Photo Hellas Journal