Τι προβλέπουν οι τροπολογίες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία που ψηφίστηκαν χθες στη Βουλή -
Σειρά τροπολογιών του υπουργείου Ναυτιλίας που κατατέθηκαν την Παρασκευή στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, με στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας, ψηφίστηκαν κατά πλειοψηφία από τη Βουλή. Με τις τροπολογίες που παρουσίασε ο υφυπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός, ρυθμίζονται άμεσα θέματα που αφορούν:
* τη διευκόλυνση της λειτουργίας των επιχειρησιακών μέσων του Λιμενικού Σώματος ΕΛΑΚΤ, μέσω της παράτασης προμήθειας καυσίμων,
* τη δυνατότητα που δίνεται στο ΥΝΑΝΠ για την τοποθέτηση φορητών μονάδων αφαλάτωσης,
* τη χρηματοδότηση, μέσω ΠΔΕ και τακτικού προϋπολογισμού του υπουργείου, για την κάλυψη των αναγκών σε σίτιση και δαπάνες τηλεπικοινωνιών και παροχής ίντερνετ στις Σχολές Εμπορικού Ναυτικού,
* την αναβάθμιση των δικαιωμάτων των επιβατών και, τέλος,
* αλλαγές σχετικά με τη δρομολόγηση των επιβατηγών υδροπτέρυγων και ταχύπλοων πλοίων και σε σχέση με τις εκναυλώσεις των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής.
Εξέχουσας σημασίας είναι η τροπολογία για τη διεύρυνση των δικαιωμάτων επιβατών πλοίων. Εγκολπώνοντας στην ελληνική νομοθεσία τα οριζόμενα στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 1177/2010, σε περιπτώσεις καθυστέρησης του πλοίου επιβάλλεται η δυνατότητα μεταφοράς του επιβάτη στον τελικό προορισμό με άλλο δρομολόγιο, υπό συγκρίσιμες συνθήκες μεταφοράς. Σε περίπτωση που η καθυστέρηση του απόπλου είναι περισσότερο από ενενήντα λεπτά επιβάλλεται να παρέχεται ελαφρύ γεύμα και αναψυκτικό στους επιβάτες, ενώ παράλληλα τους δίνεται η δυνατότητα να ζητήσουν και το αντίτιμο του εισιτηρίου.
Τέλος, οι τροπολογίες προβλέπουν τη λήψη κυρωτικών μέτρων σε περιπτώσεις παράβασης της κείμενης νομοθεσίας για τις εκναυλώσεις των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής και συγκεκριμένα δίνεται η δυνατότητα στα κατά τόπους λιμεναρχεία να επιβάλουν επιπλέον κυρωτικά μέτρα σε περιπτώσεις παράβασης κείμενης νομοθεσίας για τις παράνομες ναυλώσεις ιδιωτικών πλοίων αναψυχής.
Τα κυρωτικά αυτά μέτρα, όπως εξήγησε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, συνίστανται στο να επιβάλλεται απαγόρευση απόπλου σε περιπτώσεις παράνομης ναύλωσης και ταυτόχρονα για να αρθεί η απαγόρευση απόπλου θα πρέπει ή να πληρωθεί το πρόστιμο εκείνη τη στιγμή ή να δοθεί εγγυητική επιστολή από τον παραβάτη, διπλάσια του ποσού του προστίμου.
Από την άλλη, όπως υπογράμμισε ο Νεκτάριος Σαντορινιός, τροποποιείται η υφιστάμενη διάταξη που αφορά την προθεσμία δήλωσης τακτικής δρομολόγησης των επιβατηγών υδροπτέρυγων και ταχύπλοων πλοίων, ώστε να εναρμονιστεί με τα ισχύοντα για τα υπόλοιπα οχηματαγωγά και συμβατικά πλοία. Με την καθιέρωση ενιαίας προθεσμίας τακτικής δήλωσης δρομολόγησης (31/1 κάθε έτους) τόσο για τα υδροπτέρυγα και ταχύπλοα, όσο και για τα συμβατικά πλοία διευκολύνεται ο ορθολογικός σχεδιασμός των ακτοπλοϊκών συνδέσεων.
Αφαλατώσεις
Για το ζήτημα των αφαλατώσεων, αντικείμενο του χαρτοφυλακίου της νησιωτικότητας, ο υφυπουργός τόνισε ότι η σχετική τροπολογία τού δίνει τη δυνατότητα για εγκατάσταση και λειτουργία φορητών μονάδων, λέγοντας ότι με αυτή τη νομοθετική πρωτοβουλία συντελείται ένα κομβικό βήμα για την επίλυση του χρόνιου προβλήματος υδροδότησης των άνυδρων νησιών, με ταυτόχρονη, όμως, μείωση του δημοσιονομικού κόστους. Συγκεκριμένα, όπως υποστήριξε, παρέχεται η δυνατότητα εγκατάστασης μέχρι το τέλος του 2020 προσωρινών μονάδων αφαλάτωσης με ταυτόχρονη θεσμοθέτηση μιας συνεκτικής γραφειοκρατικής διαδικασίας, η οποία διασφαλίζει πλήρως τον σεβασμό προς την κείμενη νομοθεσία, ιδίως εκείνη που σχετίζεται με τον σεβασμό στο περιβάλλον.
O υφυπουργός τόνισε πως «παρ’ όλο που βρήκαμε μονάδες αφαλάτωσης που είχε προμηθευτεί η Γενική Γραμματεία Αιγαίου το 2013 και που όμως δεν εγκαταστάθηκαν ποτέ, η δική μας κυβέρνηση έχει βάλει ως στόχο να σταματήσουν να κυκλοφορούν καραβάκια με νερό στο Αιγαίο».
Προμήθεια καυσίμων
Ο υφυπουργός υποστήριξε ως επείγουσα την ψήφιση της τροπολογίας για την παράταση, μέχρι και το τέλος του έτους, προμήθειας καυσίμων για τα επιχειρησιακά μέσα του ΛΣ ΕΛΑΚΤ, αντιμετωπίζοντας έτσι έκτακτες και απρόβλεπτες ανάγκες, που ίσως παρουσιαστούν κατά τη θερινή περίοδο. Ο υφυπουργός Ναυτιλίας εξήγησε πως η παράταση παραμένει αναγκαία μέχρι να καταστεί πλήρης η προσαρμογή του συστήματος προμηθειών στην υφιστάμενη νομοθεσία περί δημοσίων συμβάσεων.
Κίνητρα φοίτησης
* Ρύθμιση με την οποία παρέχεται για πρώτη φορά στον τακτικό προϋπολογισμό του ΥΝΑΝΠ η δυνατότητα -η οποία δεν υπήρχε έως τώρα- να καλύπτονται οι δαπάνες τηλεπικοινωνιών και παροχής πρόσβασης στο διαδίκτυο των ΑΕΝ, προώθησε ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, αναφορικά με το ζήτημα των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η λειτουργία των σχολών.
Επιπρόσθετα, λαμβάνεται μέριμνα για τη χρηματοδότηση των δαπανών σίτισης των σπουδαστών ΑΕΝ προκειμένου να επιλυθεί ένα χρόνιο πρόβλημα, για το οποίο οι προηγούμενες κυβερνήσεις απλά αδιαφόρησαν. Εξασφαλίζοντας τη δαπάνη της σίτισης, σημείωσε ο κ. Σαντορινιός, δίνονται περισσότερα κίνητρα, ιδίως για τους σπουδαστές της περιφέρειας ή και αυτούς που έχουν χαμηλό εισοδηματικό επίπεδο, να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στις ΑΕΝ.
Πηγή: naftemporiki.gr - Aug 05, 2017 - (Από την έντυπη έκδοση)