Κυριακή, Δεκεμβρίου 25, 2016

Κουντουρά: Χρονιά-ρεκόρ για τον τουρισμό μας το 2016

Η θετική δυναμική του 2016 διατηρείται και για την επόμενη χρονιά, όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία, σύμφωνα με την υπουργό Τουρισμού. Ο σχεδιασμός για το 2017.

Θα ξεπεράσει τις αρχικές προσδοκίες και προβλέψεις της αγοράς το συνολικό τουριστικό αποτέλεσμα της χώρας για το 2016 εκτιμά σε συνέντευξη της στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά.

Εν αναμονή των οριστικών στοιχείων, η υπουργός σημειώνει ότι το 2016, όσον αφορά τα έσοδα καταγράφηκε αύξηση 9% στα μεγάλα τουριστικά καταλύματα με βάση τα στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων GBR, ενώ σύμφωνα και με την Τράπεζα της Ελλάδος οι τραπεζικές καταθέσεις αυξήθηκαν κατά 2,9 δισ. ευρώ το διάστημα της τουριστικής περιόδου Μαΐου- Οκτωβρίου.

Η κ. Κουντουρά υπογραμμίζει ότι η θετική δυναμική του 2016 διατηρείται και για την επόμενη χρονιά, όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία. Οι μέχρι στιγμής προκρατήσεις και τα μηνύματα από τους tour operators και συνεργάτες στο εξωτερικό για τη διευρυμένη πλέον θερινή περίοδο Μαρτίου- Νοεμβρίου αποτυπώνουν αυξητική τάση στα επίπεδα του 20% σε σχέση με το 2016 από βασικές μας αγορές, σημειώνει η κ. Κουντουρά.

Στη συνέντευξή της η υπουργός, αφού κάνει τον απολογισμό της χρονιάς, εστιάζει και στο σχεδιασμό αλλά και το στοίχημα του υπουργείου για τη νέα χρονιά που ανατείλει.

Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:

Ερ. Ποια είναι τα αποτελέσματα για τον ελληνικό τουρισμό το 2016, τώρα που πλέον ολοκληρώθηκε η φετινή τουριστική περίοδος;


Απ. Τo 2016 αποτέλεσε νέα χρονιά-ρεκόρ για τον τουρισμό μας. Με συγκεκριμένο σχέδιο επιδιώξαμε και πετύχαμε αύξηση των διεθνών αφίξεων κατά περίπου 1,5 εκατ. επιπλέον, στα 27,5 εκατομμύρια, τα υψηλότερα ιστορικά επίπεδα τουριστικών ροών μέχρι σήμερα. Η επιτυχία των διαδοχικών ρεκόρ της διετίας 2015-2016 είναι αποτέλεσμα στοχευμένων ενεργειών σε εφαρμογή της εθνικής τουριστικής πολιτικής μας που σχεδιάσαμε σε βάθος τετραετίας, και παρά τις συνεχείς αντίξοες συνθήκες και τους αστάθμητους και εξωγενείς παράγοντες που επηρέασαν τον τουρισμό στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και παγκοσμίως.

Εκτός από την εξαιρετική αύξηση των διεθνών αφίξεων, κάναμε πράξη την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου για πρώτη φορά, από τον Μάρτιο έως το Νοέμβριο. Με σκληρές διαπραγματεύσεις με τις ξένες αεροπορικές εταιρείες και με νέες συμφωνίες με τους συνεργάτες μας tour operators στο εξωτερικό, εξασφαλίσαμε την επέκταση των πτητικών προγραμμάτων και των τουριστικών πακέτων. Σε συνέχεια των υψηλών πληροτήτων του Ιουλίου και του Αυγούστου, οι μήνες Σεπτέμβριος, Οκτώβριος και Νοέμβριος ήταν οι καλύτεροι όλων των εποχών για τους περισσότερους προορισμούς της χώρας, όπως επίσης και τον Δεκέμβριο καταγράφεται αυξημένη τουριστική κίνηση, στο πλαίσιο της προσπάθειάς μας για δωδεκάμηνο τουρισμό. Επίσης υπήρξε σημαντική ενίσχυση των θέσεων εργασίας, και σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο κύκλος εργασιών στον τουρισμό αυξήθηκε 2,6% το τρίτο τρίμηνο του 2016, έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Όσον αφορά τα έσοδα, καταγράφηκε αύξηση 9% στα μεγάλα τουριστικά καταλύματα με βάση τα στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων GBR, ενώ σύμφωνα και με την Τράπεζα της Ελλάδος, οι τραπεζικές καταθέσεις αυξήθηκαν κατά 2,9 δισ. ευρώ το διάστημα της τουριστικής περιόδου Μαΐου- Οκτωβρίου.

Εν αναμονή των οριστικών στοιχείων για το 2016, εκτιμούμε ότι το συνολικό τουριστικό αποτέλεσμα θα ξεπεράσει τις αρχικές προσδοκίες και προβλέψεις της αγοράς.

Ερ. Ποιος είναι ο απολογισμός του έργου στο υπουργείο;

Απ. Το 2016 αναλάβαμε πρωτοβουλίες και προχωρήσαμε σε απαραίτητες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις για να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα του κλάδου και την ποιότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Εκτός από την μεγάλη επιτυχία της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου που έγινε με συγκεκριμένο σχέδιο, ανοίξαμε επίσης νέες ξένες αγορές υψηλού εισοδηματικού επιπέδου, όπως η Μέση Ανατολή, η Κίνα και η Ν. Κορέα, στοχεύσαμε εντατικά στην αναθέρμανση της ρωσικής αγοράς, των ΗΠΑ και του Καναδά, και ανοίξαμε νέες ευρωπαϊκές αγορές, όπως η Πολωνία, η Σερβία και η Ρουμανία. Τα ανοίγματα αυτά απέδωσαν άμεσα και καταγράφεται διψήφια αύξηση στις αφίξεις από τις αγορές αυτές. Ταυτόχρονα, προωθήσαμε νέους ελληνικούς προορισμούς στο εξωτερικό, όπως επίσης διεκδικήσαμε και πετύχαμε τη σημαντική αύξηση των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων από και προς μεγαλύτερο αριθμό ξένων αεροδρομίων και ελληνικών προορισμών, τάση που ενισχύεται το 2017. Δώσαμε ακόμη έμφαση στον θεματικό τουρισμό που μπορεί να προσελκύσει επισκέπτες στην Ελλάδα όλο το χρόνο.

Το 2016 εισήγαμε νομοθετικές ρυθμίσεις και διατάξεις που βελτίωσαν την καθημερινότητα των τουριστικών επιχειρήσεων, έδωσαν οριστική λύση σε χρονίζοντα προβλήματα και απλούστευσαν τις διαδικασίες αδειοδότησης και λειτουργίας σε όλους τους επιμέρους κλάδους του τουρισμού.

Δώσαμε προτεραιότητα στην προώθηση και προβολή των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου που δέχθηκαν πιέσεις και υποστηρίξαμε δυναμικά την κυβερνητική πρωτοβουλία για την αναστολή της αύξησης του ΦΠΑ, προκειμένου να στηρίξουμε τον τουρισμό τους και την επόμενη χρονιά. Και σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, δημιουργήσαμε το νομοθετικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση της παράνομης μίσθωσης καταλυμάτων, γνωστό και ως sharing economy, στην Ελλάδα που συνιστά ουσιαστικά για πρώτη φορά σε εθνικό επίπεδο παγκοσμίως την αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού.

Προτεραιότητα μας επίσης ήταν να δημιουργήσουμε τις συνθήκες και τις προϋποθέσεις για την προσέλκυση νέων επενδύσεων υψηλής ποιότητας με μία δυναμική ανάλογη της πορείας του τουρισμού μας. Το 2016 καταγράφηκε έκρηξη επενδυτικού ενδιαφέροντος. Στην αρμόδια υπηρεσία οne-stop-shop του υπουργείου, την ΕΥΠΑΤΕ (Ειδική Υπηρεσία Προώθησης Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων), υποβλήθηκαν 142 φάκελοι αδειοδότησης ξενοδοχείων και ειδικής τουριστικής υποδομής, εκ των οποίων οι 101 αφορούν σε επενδύσεις νέων και υφιστάμενων ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων, δυναμικότητας άνω των 300 κλινών. Υποβλήθηκαν επίσης 4 νέες προτάσεις για τη δημιουργία Σύνθετων Τουριστικών Καταλυμάτων. Αλλά και στον αναπτυξιακό νόμο, το 30% των προτάσεων που υποβλήθηκαν μέχρι σήμερα αφορούν σε τουριστικές επενδύσεις και αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% σε αξία. Επίσης, διασφαλίσαμε τη δέσμευση πόρων μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020 άνω των 300 εκατ. ευρώ σε συγχρηματοδοτούμενες δράσεις που θα κινητοποιήσουν νέες επενδύσεις προς όφελος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε όλο το φάσμα του τουριστικού κλάδου.

Μέσα από το σύνολο των δράσεων μας, έχουμε βάλει τις βάσεις ώστε ο ελληνικός τουρισμός να συνεχίσει να καταγράφει υψηλές επιδόσεις τα επόμενα χρόνια.

Ερ. Τι μηνύματα λαμβάνετε για τη χρονιά του 2017;


Απ. Η θετική δυναμική διατηρείται και για την επόμενη χρονιά, όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας. Οι μέχρι στιγμής προκρατήσεις και τα μηνύματα από τους tour operators και συνεργάτες μας στο εξωτερικό για τη διευρυμένη πλέον θερινή περίοδο Μαρτίου- Νοεμβρίου αποτυπώνουν αυξητική τάση στα επίπεδα του 20% σε σχέση με το 2016 από βασικές μας αγορές, όπως η Βρετανία. Επίσης διαφαίνεται νέα αύξηση των θέσεων στις προγραμματισμένες πτήσεις, και παράλληλα προστίθενται συνεχώς νέα απευθείας δρομολόγια τακτικών πτήσεων και τσάρτερ από τις παραδοσιακές και τις νέες αγορές μας προς δημοφιλείς και νέους ελληνικούς τουρισμούς για την επόμενη θερινή περίοδο. Πιο συγκεκριμένη εικόνα θα έχουμε το επόμενο διάστημα, όμως πιστεύουμε το 2017, εάν δεν υπάρξουν νέοι απρόβλεπτοι παράγοντες, έχει όλες τις προϋποθέσεις να είναι μία ακόμη καλύτερη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. Και σε αυτήν την κατεύθυνση συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με σκληρή δουλειά και με πολύ συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του τουρισμού μας και για την δυναμική προώθηση και προβολή της Ελλάδας παγκοσμίως.

Ερ. Ποιος ο σχεδιασμός σας για το 2017 και ποιο το στοίχημα της νέας χρονιάς;


Απ. Χτίζοντας στα θετικά αποτελέσματα που έχουμε πετύχει τα δύο τελευταία χρόνια, προχωρούμε ακόμη πιο δυναμικά στην υλοποίηση του προγραμματισμού μας για να αυξήσουμε ακόμη περισσότερο το μερίδιό μας στη διεθνή αγορά τουρισμού και ταξιδίων, και για να προβάλλουμε και να προωθήσουμε την Ελλάδα ως παγκόσμιο ελκυστικό προορισμό που προσφέρει αυθεντικές εμπειρίες για τουρισμό 365 ημέρες το χρόνο. Αναβαθμίζουμε το προϊόν ήλιος και θάλασσα, και ταυτόχρονα σε συνεργασία με τις Περιφέρειες και τον ιδιωτικό τομέα, προωθούμε και προβάλλουμε θεματικά τουριστικά προϊόντα και εμπειρίες που μπορούν να προσελκύσουν επισκέπτες στην Ελλάδα όλον τον χρόνο.

Σχεδιάζουμε την περαιτέρω επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, και είμαστε σε επαφές με tour operators και αεροπορικές εταιρείες για να εξασφαλίσουμε περισσότερες απευθείας συνδέσεις, όχι μόνο στην τουριστική περίοδο αλλά καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.

Το 2017, στόχο έχουμε να ενισχύσουμε σημαντικά τις αγορές που ανοίξαμε το 2016, όπως η Μέση Ανατολή, η Κίνα και η Ν. Κορέα, και επιπλέον ανοίγουμε την αγορά της Ινδίας, όπου με βάση την προεργασία που έχουμε κάνει διαπιστώνουμε σημαντικά περιθώρια για την άμεση προσέλκυση επισκεπτών.

Ενισχύουμε την συμμετοχή μας στις μεγάλες διεθνείς και εξειδικευμένες τουριστικές εκθέσεις, και την παρουσία μας στοχευμένα ανά αγορά μέσα από προγράμματα συνδιαφήμισης, την προβολή σε διεθνείς ταξιδιωτικές πλατφόρμες και στο διαδίκτυο, με όλα τα διαθέσιμα εργαλεία. Επίσης θα αξιοποιήσουμε την πολύ σημαντική δυνατότητα, που έδωσε ο πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας με την απόφασή του να διπλασιάσει το 2017 τα διαθέσιμα κονδύλια για την προώθηση και προβολή της Ελλάδος στο εξωτερικό με στόχο την ισχυροποίηση της διεθνούς εικόνας της χώρας μας.

Παράλληλα, ετοιμάζουμε το νέο πλαίσιο για την ενθάρρυνση των επενδύσεων ιαματικού τουρισμού, του αγροτουρισμού καθώς και τον καθορισμό των προδιαγραφών λειτουργίας των παραδοσιακών ξενώνων. Ολοκληρώνουμε την κωδικοποίηση της τουριστικής νομοθεσίας, και σύντομα θα παρουσιάσουμε την τελική και ολοκληρωμένη πρότασή μας για την αναβάθμιση της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης.

Ερ. Πώς είναι η συνεργασία σας με τον τουριστικό κόσμο της χώρας για το 2017;


Απ. Για πρώτη φορά το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ συνεργάστηκαν τόσο στενά με τις 13 Περιφέρειες της χώρας, την τοπική αυτοδιοίκηση, τα εμπορικά επιμελητήρια, τους τουριστικούς φορείς και τον ιδιωτικό τομέα, οι οποίοι συνολικά υποστήριξαν τις στρατηγικές επιλογές της τουριστικής μας πολιτικής για την επιμήκυνση της περιόδου, την προώθηση νέων ελληνικών προορισμών, και το άνοιγμα νέων ελληνικών αγορών, και γενικότερα συνέβαλαν στην ενιαία προσπάθεια προώθησης και προβολής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στο εξωτερικό. Η συνεργασία αυτή έφερε άμεσα θετικά αποτελέσματα στην τόνωση του τουρισμού, στην ενίσχυση των θέσεων εργασίας και την δημιουργία πρόσθετων εσόδων στις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες.

Στο υπουργείο υποστηρίζουμε και προστατεύουμε τα συμφέροντα του τουριστικού κλάδου και αγωνιζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις, με κάθε διαθέσιμο μέσο και σε άμεση επικοινωνία με όλα τα αρμόδια υπουργεία, υπηρεσίες και φορείς για να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη στις τουριστικές επιχειρήσεις, τους προορισμούς και τις τοπικές κοινωνίες σε κάθε περιοχή της πατρίδας μας.

Ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση και μας ενώνει στην κοινή μας προσπάθεια για την οικονομική ανάπτυξη και την ευημερία της Ελλάδας.


Πηγή: euro2day - Dec 25, 2016

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More