Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει γίνει ένα από τα πιο άνισα εκπαιδευτικά συστήματα στο ανεπτυγμένο κόσμο ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, «τα τελευταία 30 χρόνια γίνεται όλο
και πιο αναγκαίο για τους μαθητές να πληρώνουν ακριβά ιδιωτικά δίδακτρα
για να περάσουν στις φημισμένες δύσκολες Πανελλαδικές εξετάσεις και να μπουν στο Πανεπιστήμιο».
Ταυτόχρονα, σημειώνει, ότι αν και η δημόσια Παιδεία είναι δωρεάν, υποφέρει από περικοπές δαπανών ως αποτέλεσμα των συμφωνιών με τους δανειστές.
Με την ανεργία όμως να αυξάνεται και τους μισθούς να μειώνονται, οι οικογένειες των χαμηλότερα και μεσαίων στρωμάτων πασχίζουν όλο και περισσότερο για να αντεπεξέλθουν στα παραπάνω δίδακτρα.
Με την ανεργία όμως να αυξάνεται και τους μισθούς να μειώνονται, οι οικογένειες των χαμηλότερα και μεσαίων στρωμάτων πασχίζουν όλο και περισσότερο για να αντεπεξέλθουν στα παραπάνω δίδακτρα.
«Η απώλεια ταλαντούχων μαθητών από τα χαμηλότερα στρώματα είναι
"εθνική καταστροφή", η οποία εμποδίζει τη μακροπρόθεσμη οικονομική
ανάπτυξη της Ελλάδας», αναφέρει ο καθηγητής Οικονομικών και Δικαίου του Πανεπιστημίου της Αθήνας, Αριστείδης Χατζής.
Εν συνεχεία, το BBC, τονίζει πως η χαμηλή ποιότητα σε κάποιες περιπτώσεις της δημόσιας εκπαίδευσης και η δυσκολία των Πανελλαδικών Εξετάσεων, έχουν οδηγήσει στη δημιουργία ενός παράλληλου εκπαιδευτικού συστήματος, με την πλειονότητα των μαθητών να οδηγούνται είτε στο φροντιστήριο είτε στα ιδιαίτερα.
Σύμφωνα με μια έρευνα του 2005, οι μαθητές των πιο πλούσιων οικογενειών πλήρωναν 4 φορές περισσότερα για φροντιστήρια και ιδιαίτερα σε σχέση με τις φτωχότερες οικογένειες, υπογραμμίζει το BBC.
Υπάρχουν 37.000 καταγεγραμμένοι καθηγητές σε ιδιωτικά φροντιστήρια, πολλοί από τους οποίους είναι και καθηγητές σε δημόσια σχολεία που επιθυμούν να αυξήσουν το χαμηλό εισόδημά τους, σχολιάζει.
Καταλήγοντας το δημοσίευμα παρουσιάζει την άποψη του καθηγητή Πάνου Τσακλόγλου, ο οποίος σχολιάζει πως το 2010 έγιναν προσπάθειες από την τότε υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου να δημιουργήθουν ειδικά δωρεάν δημόσια σχολεία για τους πιο φτωχούς μαθητές, αλλά οι πολιτικοί και διάφορα συμφέροντα σταμάτησαν την προσπάθεια.
πηγή: BBC- nooz - 30 Sep 2015