Σύμφωνα με μελέτη του Παγκoσμίου Οργανισμού Τουρισμού τα πιο «γερά» πορτοφόλια κρατούν πλέον οι αναδυόμενες οικονομίες.
Δυναμικά αναπτυσσόμενο κομμάτι της ταξιδιωτικής εμπειρίας, ο «τουρισμός των αγορών» έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια βασικό κίνητρο ή και μία από τις κύριες δραστηριότητες των τουριστών στους προορισμούς που επισκέπτονται. Εξάλλου πρόσφατα οι αγορές άρχισαν να θεωρούνται δραστηριότητα αναψυχής, αν όχι η κινητήρια δύναμη πίσω από τον τουρισμό.
Με τις διεθνείς τουριστικές εισπράξεις το 2013 να αγγίζουν τα 1,4 τρισ. δολάρια, τα πιο «γερά» πορτοφόλια στον τουρισμό κρατούν πλέον οι αναδυόμενες οικονομίες, με τις παραδοσιακές αγορές να καταγράφουν επιβράδυνση εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Σύμφωνα με τη μελέτη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ) για τον «Τουρισμό των αγορών», οι κινέζοι τουρίστες είναι πρώτοι στη λίστα των ταξιδιωτικών δαπανών το 2013 καθώς ξόδεψαν 129 δισ. δολάρια, αυξημένα κατά 26% σε σχέση με το 2012. Ακολουθούν οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ και τη Γερμανία, με δαπάνες 86 δισ. δολαρίων, ενισχυμένες κατά 3% και 2% αντίστοιχα σε ετήσια βάση, και την πρώτη πεντάδα κλείνουν οι Βρετανοί και οι Ρώσοι με 53 δισ. δολάρια και αύξηση 25% και 4% αντίστοιχα. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις περιλαμβάνουν δαπάνες για τη διαμονή, το φαγητό, το ποτό, τις μεταφορές, τη διασκέδαση και τις αγορές.
Οι Κινέζοι διαφέρουν ωστόσο από τους υπόλοιπους ταξιδιώτες υψηλής αγοραστικής δύναμης, οι οποίοι επιθυμούν πολυτέλεια σε κάθε πτυχή του ταξιδιού. Αντίθετα, είναι πολύ πιο πρόθυμοι να συμβιβαστούν στα γεύματα, στη διαμονή και ως έναν βαθμό στις πτήσεις ώστε να εξοικονομήσουν αρκετά χρήματα για αγορές. Αυτό το χαρακτηριστικό θα μπορούσε να εξηγηθεί από τη σημασία που έχει η δυνατότητα να ανταλλάξουν δώρα και να πάρουν πράγματα ως αναμνήσεις από τα ταξίδια τους.
Σύμφωνα με τη μελέτη, ως το 2004 η κατανάλωση των τουριστών παραδοσιακά εστίαζε σε συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια, πολιτιστικές δραστηριότητες ή προσφορές διασκέδασης. Οι μοντέρνοι τουρίστες, οι οποίοι συχνά διαθέτουν υψηλή αγοραστική δύναμη, σήμερα είναι καταναλωτές ευρύτερων αγαθών όπως η μόδα, η χειροτεχνία ή το ντιζάιν. «Λίγοι τομείς μπορούν να καυχηθούν για τη δύναμή τους να εμπνεύσουν ανάπτυξη και να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, όπως μπορούν ο τουρισμός και οι αγορές. Οι δυο τους σε συνδυασμό μπορούν να έχουν τεράστια επίπτωση στο brand και την τοποθέτηση ενός προορισμού» δήλωσε ο γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ) κ. Ταλέμπ Ριφάι. Και προσθέτει ότι «η μελέτη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού για τον τουρισμό της κατανάλωσης δείχνει επίσης πώς η συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα μπορεί να δρομολογήσει αναρίθμητες θετικές επιπτώσεις από αυτή την κατηγορία τουρισμού».
Η δύναμη των αγορών είναι βασικό συστατικό της επιτυχίας σε μητροπόλεις με μεγάλη επισκεψιμότητα. Μια τεράστια συγκέντρωση και ποικιλία υψηλού επιπέδου λιανικής σε μια περιοχή προσελκύει πάνω από 200 εκατ. επισκέψεις στο Γουέστ Εντ του Λονδίνου κάθε χρόνο. Περίπου 50% των επισκέψεων γίνεται από τουρίστες, με το ήμισυ αυτών να έρχονται εκτός Ευρώπης. Το Γουέστ Εντ είναι επίσης η κορυφαία ατραξιόν του Λονδίνου, με έσοδα από λιανικές πωλήσεις πάνω από 7,6 δισ. στερλίνες. Αντίστοιχα, πάνω από δέκα εκατ. διεθνείς τουρίστες καθιστούν τη Νέα Υόρκη τον κορυφαίο προορισμό των ΗΠΑ και οι αγορές είναι η μόνη πιο δημοφιλής δραστηριότητα μεταξύ όλων των τύπων τουριστών. Με βάση τα στοιχεία του επίσημου οργανισμού προώθησης της πόλης NYC & Company, υπολογίζεται ότι σχεδόν 25 σεντς από κάθε δολάριο που δαπανούν οι τουρίστες στη Νέα Υόρκη αφορούν τις αγορές. Το 2012 οι ταξιδιώτες ξόδεψαν πάνω από 8 δισ. δολάρια στα καταστήματα της πόλης δημιουργώντας πάνω από 750 εκατ. δολάρια ετησίως σε φόρους πωλήσεων για την Πολιτεία και την πόλη.
«Επιστρατεύοντας» τις αγορές ο Γαλλικός Οργανισμός Τουρισμού Atout France έχει στοχεύσει σε συγκεκριμένες ξένες αγορές προβάλλοντας τις ευκαιρίες για ψώνια στο Παρίσι και άλλες μεγάλες πόλεις, ξεκινώντας συνεργασίες με μεγάλα πολυκαταστήματα και ταξιδιωτικούς οργανισμούς για να διαμορφώσουν ειδικά προϊόντα. Η καμπάνια «Shopping by Paris» για το 2014 περιλαμβάνει ένα πακέτο με προσφορά έκπτωσης 10% στους επισκέπτες από 270 καταστήματα για μια συγκεκριμένη περίοδο. Παράλληλα το πρόγραμμα «Tourism en ville» επίσης φιλοδοξεί να προσελκύσει επισκέπτες και σε άλλες πόλεις επεκτείνοντας έτσι τη διαμονή τους στη χώρα και διαχέοντας τον οικονομικό αντίκτυπο των τουριστικών δαπανών πέρα από την πρωτεύουσα.
πηγή : koutipandoras.gr
Δυναμικά αναπτυσσόμενο κομμάτι της ταξιδιωτικής εμπειρίας, ο «τουρισμός των αγορών» έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια βασικό κίνητρο ή και μία από τις κύριες δραστηριότητες των τουριστών στους προορισμούς που επισκέπτονται. Εξάλλου πρόσφατα οι αγορές άρχισαν να θεωρούνται δραστηριότητα αναψυχής, αν όχι η κινητήρια δύναμη πίσω από τον τουρισμό.
Με τις διεθνείς τουριστικές εισπράξεις το 2013 να αγγίζουν τα 1,4 τρισ. δολάρια, τα πιο «γερά» πορτοφόλια στον τουρισμό κρατούν πλέον οι αναδυόμενες οικονομίες, με τις παραδοσιακές αγορές να καταγράφουν επιβράδυνση εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Σύμφωνα με τη μελέτη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ) για τον «Τουρισμό των αγορών», οι κινέζοι τουρίστες είναι πρώτοι στη λίστα των ταξιδιωτικών δαπανών το 2013 καθώς ξόδεψαν 129 δισ. δολάρια, αυξημένα κατά 26% σε σχέση με το 2012. Ακολουθούν οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ και τη Γερμανία, με δαπάνες 86 δισ. δολαρίων, ενισχυμένες κατά 3% και 2% αντίστοιχα σε ετήσια βάση, και την πρώτη πεντάδα κλείνουν οι Βρετανοί και οι Ρώσοι με 53 δισ. δολάρια και αύξηση 25% και 4% αντίστοιχα. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις περιλαμβάνουν δαπάνες για τη διαμονή, το φαγητό, το ποτό, τις μεταφορές, τη διασκέδαση και τις αγορές.
Οι Κινέζοι διαφέρουν ωστόσο από τους υπόλοιπους ταξιδιώτες υψηλής αγοραστικής δύναμης, οι οποίοι επιθυμούν πολυτέλεια σε κάθε πτυχή του ταξιδιού. Αντίθετα, είναι πολύ πιο πρόθυμοι να συμβιβαστούν στα γεύματα, στη διαμονή και ως έναν βαθμό στις πτήσεις ώστε να εξοικονομήσουν αρκετά χρήματα για αγορές. Αυτό το χαρακτηριστικό θα μπορούσε να εξηγηθεί από τη σημασία που έχει η δυνατότητα να ανταλλάξουν δώρα και να πάρουν πράγματα ως αναμνήσεις από τα ταξίδια τους.
Σύμφωνα με τη μελέτη, ως το 2004 η κατανάλωση των τουριστών παραδοσιακά εστίαζε σε συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια, πολιτιστικές δραστηριότητες ή προσφορές διασκέδασης. Οι μοντέρνοι τουρίστες, οι οποίοι συχνά διαθέτουν υψηλή αγοραστική δύναμη, σήμερα είναι καταναλωτές ευρύτερων αγαθών όπως η μόδα, η χειροτεχνία ή το ντιζάιν. «Λίγοι τομείς μπορούν να καυχηθούν για τη δύναμή τους να εμπνεύσουν ανάπτυξη και να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, όπως μπορούν ο τουρισμός και οι αγορές. Οι δυο τους σε συνδυασμό μπορούν να έχουν τεράστια επίπτωση στο brand και την τοποθέτηση ενός προορισμού» δήλωσε ο γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ) κ. Ταλέμπ Ριφάι. Και προσθέτει ότι «η μελέτη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού για τον τουρισμό της κατανάλωσης δείχνει επίσης πώς η συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα μπορεί να δρομολογήσει αναρίθμητες θετικές επιπτώσεις από αυτή την κατηγορία τουρισμού».
Η δύναμη των αγορών είναι βασικό συστατικό της επιτυχίας σε μητροπόλεις με μεγάλη επισκεψιμότητα. Μια τεράστια συγκέντρωση και ποικιλία υψηλού επιπέδου λιανικής σε μια περιοχή προσελκύει πάνω από 200 εκατ. επισκέψεις στο Γουέστ Εντ του Λονδίνου κάθε χρόνο. Περίπου 50% των επισκέψεων γίνεται από τουρίστες, με το ήμισυ αυτών να έρχονται εκτός Ευρώπης. Το Γουέστ Εντ είναι επίσης η κορυφαία ατραξιόν του Λονδίνου, με έσοδα από λιανικές πωλήσεις πάνω από 7,6 δισ. στερλίνες. Αντίστοιχα, πάνω από δέκα εκατ. διεθνείς τουρίστες καθιστούν τη Νέα Υόρκη τον κορυφαίο προορισμό των ΗΠΑ και οι αγορές είναι η μόνη πιο δημοφιλής δραστηριότητα μεταξύ όλων των τύπων τουριστών. Με βάση τα στοιχεία του επίσημου οργανισμού προώθησης της πόλης NYC & Company, υπολογίζεται ότι σχεδόν 25 σεντς από κάθε δολάριο που δαπανούν οι τουρίστες στη Νέα Υόρκη αφορούν τις αγορές. Το 2012 οι ταξιδιώτες ξόδεψαν πάνω από 8 δισ. δολάρια στα καταστήματα της πόλης δημιουργώντας πάνω από 750 εκατ. δολάρια ετησίως σε φόρους πωλήσεων για την Πολιτεία και την πόλη.
«Επιστρατεύοντας» τις αγορές ο Γαλλικός Οργανισμός Τουρισμού Atout France έχει στοχεύσει σε συγκεκριμένες ξένες αγορές προβάλλοντας τις ευκαιρίες για ψώνια στο Παρίσι και άλλες μεγάλες πόλεις, ξεκινώντας συνεργασίες με μεγάλα πολυκαταστήματα και ταξιδιωτικούς οργανισμούς για να διαμορφώσουν ειδικά προϊόντα. Η καμπάνια «Shopping by Paris» για το 2014 περιλαμβάνει ένα πακέτο με προσφορά έκπτωσης 10% στους επισκέπτες από 270 καταστήματα για μια συγκεκριμένη περίοδο. Παράλληλα το πρόγραμμα «Tourism en ville» επίσης φιλοδοξεί να προσελκύσει επισκέπτες και σε άλλες πόλεις επεκτείνοντας έτσι τη διαμονή τους στη χώρα και διαχέοντας τον οικονομικό αντίκτυπο των τουριστικών δαπανών πέρα από την πρωτεύουσα.
πηγή : koutipandoras.gr