Την εκτίμηση ότι μπορεί να βρεθούν ισοδύναμα μέτρα για την αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά, έκανε ο υφυπουργός Δημήτρης Μάρδας.
Μιλώντας στο ραδιοσταθμό «Αθήνα 9.84», ο κ. Μάρδας είπε πως «υπήρχε μια μνημονιακή δέσμευση εδώ και πολύ καιρό. Τα συγκεκριμένα νησιά βρίσκονταν σε ένα ευνοϊκότερο καθεστώς από άλλα νησιά, σύμφωνα με την συνταγματική υποχρέωση η οποία υπήρχε. Από εκεί και πέρα, μπορούν να βρεθούν πολλά άλλα μέτρα πολιτικής που θα υποκαταστήσουν αυτή τη δυσμενή επίπτωση της αύξησης του Φ.Π.Α στα νησιά.
Σε ένα πλούσιο νησί, δεν ξέρω κατά πόσο θα προσέξει ένας τουρίστας την αύξηση του Φ.Π.Α. Όσον αφορά στην συνταγματικότητα αυτού του μέτρου, πρέπει να συζητήσετε με συνταγματολόγους. Το σύνταγμα ορίζει μια ευνοϊκότερη μεταχείριση και ως εκ τούτου μπορούν να βρεθούν κάποια άλλα μέτρα πολιτικής που να οδηγήσουν σε κάποιο τέτοιο αποτέλεσμα...».
Σε σχέση με την αύξηση της φορολογίας σε μια σειρά προϊόντων, ο κ. Μάρδας εξήγησε ότι η κυβέρνηση επέλεξε ως πολιτική για την υλοποίηση των δεσμεύσεων, να αυξήσει λίγο τους φόρους σε πολλά προϊόντα και αγαθά αντί για μια θεαματική αύξηση.
«Εμείς αυτό που κάναμε σε ό,τι αφορά όλο αυτό το φορολογικό πακέτο, ήταν να «σκορπίσουμε» τους φόρους σε πολλά μέρη - δεν υπάρχουν μεγάλες θεαματικές αυξήσεις - γιατί θεωρούμε ότι αυτή η πολιτική είναι πολύ καλύτερη απέναντι στους πολίτες, από το να δέχεται ένας πολίτης την ομοβροντία μιας αύξησης του Φ.Π.Α κατά 10% σε ένα χώρο. Αυτές ήταν οι λύσεις που βρίσκονταν πάνω στο τραπέζι. Ή ένα «σκόρπισμα» πολλών μικρών φόρων δεξιά και αριστερά ή μια μεγάλη ομοβροντία...»
Σε κάθε περίπτωση, «όποια μέτρα επιβάλλονται αυτή τη χρονική περίοδο και έχουν επιβληθεί και επιβαρύνουν τα εισοδήματα των πολιτών έχουν βραχυχρόνια ισχύ» διαβεβαίωσε ο υφυπουργός, «με την έννοια ότι, από την στιγμή που ανακάμπτει η ελληνική οικονομία, θα αρχίσουν να έρχονται ελαφρύνσεις»:
«Το 24% Φ.Π.Α είναι βέβαιο ότι θα μειωθεί, όπως και διάφορα άλλα βάρη που έχουν επιβληθεί. Από εκεί και πέρα το παιχνίδι, έτσι ώστε να φτάσουμε σε θετικές εξελίξεις που συνδέονται με την απάλειψη όλων αυτών των βαρών, έγκειται σε δύο σημεία.
Το ένα είναι ο εκσυγχρονισμός της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας με διάφορα μέτρα που εδώ και χρόνια έπρεπε να έχουν εφαρμοστεί και αυτό δεν έχει γίνει. Τολμάμε να κάνουμε κάποια πράγματα. Έχουμε το θέμα των πρόωρων συντάξεων που κανείς δεν τολμούσε να το αγγίξει, όχι να το λύσει στο παρελθόν - και εμείς το οδηγήσαμε σε ένα τέλος.
Το δεύτερο κομμάτι είναι το θέμα της ανάπτυξης. Αυτά τα δύο στοιχεία θα οδηγήσουν στη λύση του ζητήματος που συνδέεται με το πρώτο μέρος, δηλαδή την απάλειψη των βαρών που έχουν επιβληθεί όλο αυτό το χρονικό διάστημα».
Τέλος, για τις λεκτικές διαφοροποιήσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ για τις επενδύσεις και τις αποκρατικοποιήσεις, ο κ. Μάρδας είπε πως «η λύση που θα δοθεί και θα δώσει μια ανάταση στον προϋπολογισμό και στην ελληνική κοινωνία, είναι η ανάπτυξη.
Δεν μπορώ να φανταστώ ότι ένας πολιτικός λειτουργεί χωρίς να έχει στο μυαλό του, πώς θα φέρει επενδύσεις στη χώρα...Αφήστε τι βλέπετε συχνά σε επίπεδο κάποιων δηλώσεων. Αυτά που πρέπει να γίνουν, γίνονται».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Real.gr - May 27, 2016
Μιλώντας στο ραδιοσταθμό «Αθήνα 9.84», ο κ. Μάρδας είπε πως «υπήρχε μια μνημονιακή δέσμευση εδώ και πολύ καιρό. Τα συγκεκριμένα νησιά βρίσκονταν σε ένα ευνοϊκότερο καθεστώς από άλλα νησιά, σύμφωνα με την συνταγματική υποχρέωση η οποία υπήρχε. Από εκεί και πέρα, μπορούν να βρεθούν πολλά άλλα μέτρα πολιτικής που θα υποκαταστήσουν αυτή τη δυσμενή επίπτωση της αύξησης του Φ.Π.Α στα νησιά.
Σε ένα πλούσιο νησί, δεν ξέρω κατά πόσο θα προσέξει ένας τουρίστας την αύξηση του Φ.Π.Α. Όσον αφορά στην συνταγματικότητα αυτού του μέτρου, πρέπει να συζητήσετε με συνταγματολόγους. Το σύνταγμα ορίζει μια ευνοϊκότερη μεταχείριση και ως εκ τούτου μπορούν να βρεθούν κάποια άλλα μέτρα πολιτικής που να οδηγήσουν σε κάποιο τέτοιο αποτέλεσμα...».
Σε σχέση με την αύξηση της φορολογίας σε μια σειρά προϊόντων, ο κ. Μάρδας εξήγησε ότι η κυβέρνηση επέλεξε ως πολιτική για την υλοποίηση των δεσμεύσεων, να αυξήσει λίγο τους φόρους σε πολλά προϊόντα και αγαθά αντί για μια θεαματική αύξηση.
«Εμείς αυτό που κάναμε σε ό,τι αφορά όλο αυτό το φορολογικό πακέτο, ήταν να «σκορπίσουμε» τους φόρους σε πολλά μέρη - δεν υπάρχουν μεγάλες θεαματικές αυξήσεις - γιατί θεωρούμε ότι αυτή η πολιτική είναι πολύ καλύτερη απέναντι στους πολίτες, από το να δέχεται ένας πολίτης την ομοβροντία μιας αύξησης του Φ.Π.Α κατά 10% σε ένα χώρο. Αυτές ήταν οι λύσεις που βρίσκονταν πάνω στο τραπέζι. Ή ένα «σκόρπισμα» πολλών μικρών φόρων δεξιά και αριστερά ή μια μεγάλη ομοβροντία...»
Σε κάθε περίπτωση, «όποια μέτρα επιβάλλονται αυτή τη χρονική περίοδο και έχουν επιβληθεί και επιβαρύνουν τα εισοδήματα των πολιτών έχουν βραχυχρόνια ισχύ» διαβεβαίωσε ο υφυπουργός, «με την έννοια ότι, από την στιγμή που ανακάμπτει η ελληνική οικονομία, θα αρχίσουν να έρχονται ελαφρύνσεις»:
«Το 24% Φ.Π.Α είναι βέβαιο ότι θα μειωθεί, όπως και διάφορα άλλα βάρη που έχουν επιβληθεί. Από εκεί και πέρα το παιχνίδι, έτσι ώστε να φτάσουμε σε θετικές εξελίξεις που συνδέονται με την απάλειψη όλων αυτών των βαρών, έγκειται σε δύο σημεία.
Το ένα είναι ο εκσυγχρονισμός της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας με διάφορα μέτρα που εδώ και χρόνια έπρεπε να έχουν εφαρμοστεί και αυτό δεν έχει γίνει. Τολμάμε να κάνουμε κάποια πράγματα. Έχουμε το θέμα των πρόωρων συντάξεων που κανείς δεν τολμούσε να το αγγίξει, όχι να το λύσει στο παρελθόν - και εμείς το οδηγήσαμε σε ένα τέλος.
Το δεύτερο κομμάτι είναι το θέμα της ανάπτυξης. Αυτά τα δύο στοιχεία θα οδηγήσουν στη λύση του ζητήματος που συνδέεται με το πρώτο μέρος, δηλαδή την απάλειψη των βαρών που έχουν επιβληθεί όλο αυτό το χρονικό διάστημα».
Τέλος, για τις λεκτικές διαφοροποιήσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ για τις επενδύσεις και τις αποκρατικοποιήσεις, ο κ. Μάρδας είπε πως «η λύση που θα δοθεί και θα δώσει μια ανάταση στον προϋπολογισμό και στην ελληνική κοινωνία, είναι η ανάπτυξη.
Δεν μπορώ να φανταστώ ότι ένας πολιτικός λειτουργεί χωρίς να έχει στο μυαλό του, πώς θα φέρει επενδύσεις στη χώρα...Αφήστε τι βλέπετε συχνά σε επίπεδο κάποιων δηλώσεων. Αυτά που πρέπει να γίνουν, γίνονται».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Real.gr - May 27, 2016