Από τον αριθμό κενών καθισμάτων στις πτήσεις από Ρωσία, Ην. Βασίλειο και
Γερμανία αναμένεται να κριθούν πολλά στη φετινή τουριστική περίοδο. Η
επίδραση από το «μούδιασμα» στην αγορά της Γερμανίας και ο ρόλος του
δημοψηφίσματος για το Brexit.
Από τα κενά καθίσματα των πτήσεων που θα φθάνουν
στις τουριστικές περιοχές της χώρας θα κριθεί, όπως όλα δείχνουν, η
φετινή τουριστική περίοδος. Κι αυτό καθώς οι διαθέσιμες θέσεις στις
προγραμματισμένες για τη θερινή περίοδο πτήσεις από το εξωτερικό προς
τους ελληνικούς προορισμούς, εμφανίζονται μειωμένες κατά 5% σε σύγκριση
με το 2015.
Την ίδια στιγμή, ωστόσο, καταγράφεται εντυπωσιακή αύξηση των προγραμματισμένων δρομολογίων εσωτερικού η οποία, σε κάποιους προορισμούς αγγίζει ακόμα και το 100%.
Τα στοιχεία περιλαμβάνονται στο μηνιαίο δελτίο του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ (SETE Intelligence) για τον Μάρτιο και βασίζονται σε δεδομένα από την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων (ΕΑΣΠ).
Οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού τη φετινή χρονιά θα κριθούν όπως όλα δείχνουν, από τις αεροπορικές αφίξεις στο τρίγωνο αγορών Ρωσίας-Ην.Βασιλείου-Γερμανίας. Επιπλέον, από τον αριθμό των ξένων επισκεπτών που θα φθάσουν στην Ελλάδα με αυτοκίνητο. Ας σημειωθεί ότι το 2015 οι οδικές αφίξεις έφθασαν τα 8 εκατ. επισκέπτες αντιπροσωπεύοντας το 1/3 των ξένων τουριστών στη χώρα μας.
Η συνολική μείωση των διαθέσιμων θέσεων σε πτήσεις εξωτερικού προς την Ελλάδα οφείλεται κατά βάση στην απόφαση των τουρ οπερέϊτορ και των αεροπορικών εταιρειών της Ρωσίας να μειώσουν κατά 53% τις προγραμματισμένες θέσεις τους για την Ελλάδα φέτος. Επί της ουσίας, ωστόσο, οι 1,1 εκατ. λιγότερες θέσεις σε ρωσικά αεροπλάνα σε σύγκριση με πέρυσι αντιστοιχούν ακριβώς στις πτήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2015. Οι οποίες ήταν, πρακτικά, οι μισές από εκείνες που είχαν προγραμματίσει αρχικά οι Ρώσοι.
Σ' αυτό το σημείο αναδύεται ένα από «θερμά» μέτωπα της φετινής καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου. Κι αυτό καθώς οι θέσεις που υπάρχουν τώρα (953.871) οριοθετούν και το «ταβάνι» για τον αριθμό των Ρώσων που μπορεί να υποδεχθεί φέτος η Ελλάδα.
Κι αν η ζήτηση είναι υψηλότερη απ'ότι αναμενόταν, πρακτικά θα αποτελέσουν μια αναξιοποίητη ευκαιρία αφού δεν υπάρχει δυνατότητα-επισήμως και αυτή τη στιγμή τουλάχιστον- να βρεθούν επιπλέον slot για περισσότερες πτήσεις.
Σε ακόμα μεγαλύτερο στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό αναδεικνύεται μάχη της... ιπτάμενης καρέκλας από τις δύο άλλες αγορές του «τριγώνου» Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΣΠ που παρουσιάζει το SETE Intelligence το 2016 έχουν προγραμματιστεί 293.235 περισσότερες θέσεις για την Ελλάδα από το Ηνωμένο Βασίλειο (+11%) και 347.714 πρόσθετες θέσεις από τη Γερμανία (+18%).
Το ερώτημα είναι πόσες από τις συνολικά 3 εκατ. θέσεις από το Ην. Βασίλειο και 2,5 εκατ. από τη Γερμανία θα... μεταφέρουν επισκέπτες στην Ελλάδα.
Τα μέχρι στιγμής στοιχεία από τις δύο αγορές μάλλον επιβεβαιώνουν τη ρευστότητα των εκτιμήσεων παρά προεξοφλούν το φετινό αποτέλεσμα.
Τα στοιχεία που ανακοίνωσε πρόσφατα ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός όμιλος της Ευρώπης (TUI) είναι ενδεικτικά της κατάστασης που διαμορφώνεται στις Ευρωπαϊκές αγορές. Σύμφωνα με τον δ/ντα σύμβουλο της TUI Fritz Joussen, ο όμιλος καταγράφει άνοδο κρατήσεων απ' όλες τις αγορές της τάξης του 2% και αύξηση εσόδων 3%, χάρη στο γεγονός ότι πέτυχε να αυξήσει 1% τις τιμές της.
Το αποτέλεσμα αυτό, μάλιστα, οφείλεται κυρίως στη βρετανική αγορά στην οποία η TUI καταγράφει άνοδο κρατήσεων 9% και εσόδων 8%. Οι άλλες ευρωπαϊκές αγορές, ωστόσο, δεν βρίσκονται σε καλό «φεγγάρι» (της γερμανικής συμπεριλαμβανομένης) με αποτέλεσμα-παρά την άνοδο από το Ην. Βασίλειο- ο όμιλος να έχει πουλήσει μέχρι στιγμής, το 47% των καλοκαιρινών του πακέτων. Όσα και πέρυσι την ίδια περίοδο.
Κανείς δεν έχει αναφερθεί, ωστόσο, σε εκτιμήσεις για το αν θα επηρεαστεί και σε ποιο βαθμό η τουριστική κίνηση από το Ην. Βασίλειο εξαιτίας του δημοψηφίσματος για την παραμονή ή όχι της χώρας στην Ε.Ε.
Την ίδια στιγμή, το πλήγμα που δέχεται φέτος ο τουρισμός της Τουρκίας δεν φαίνεται-προς το παρόν τουλάχιστον- να «πριμοδοτεί» σε μεγάλο βαθμό την Ελλάδα. Στην ανακοίνωση της TUI αναφέρονται χαρακτηριστικά δύο προορισμοί που επωφελούνται εμφανώς από την κατάσταση στην Τουρκία. Η Ισπανία από τους ευρωπαϊκούς προορισμούς και η Δομηνικανή Δημοκρατία από τους μακρινούς.
Παράγοντες της ελληνικής ταξιδιωτικής αγοράς, μάλιστα, εκτιμούν πως οι επισκέπτες από τη Γερμανία θα παραμείνουν ανοιχτό στοίχημα μέχρι τέλους τη φετινή χρονιά. Με τους προορισμούς του Ιονίου να αισιοδοξούν περισσότερο καθώς συνδέονται, παραδοσιακά, στενότερα με την αγορά του Ην. Βασιλείου η οποία κινείται γενικά ανοδικά.
Εντυπωσιακή αύξηση 46% καταγράφουν, την ίδια στιγμή, οι προγραμματισμένες θέσεις σε δρομολόγια εσωτερικού.
Σε κάποιους προορισμούς, μάλιστα η αύξηση θέσεων ξεπερνά κατά πολύ το 100% φθάνοντας το 406% στη Σάμο ενώ στην Καβάλα το 251% και στο Άκτιο το 167%.
Η αύξηση αποδίδεται εν μέρει στην αυξημένη ζήτηση από το εξωτερικό για προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας όπως η Πρέβεζα και (Άκτιο) και η γειτονική Λευκάδα. Αφετέρου συνδέεται με τον αυξημένο αριθμό ξένων επισκεπτών που δεν φθάνουν τη χώρα μας με πτήσεις τσάρτερ αλλά με τακτικά δρομολόγια μέχρι την Αθήνα και συνεχίζουν ως τον τελικό τους προορισμό με δρομολόγια εσωτερικού. Επιπλέον, αποδίδεται στην αυξημένη ζήτηση από ταξιδιώτες που προτιμούσαν τα προηγούμενα να ταξιδεύουν με πλοίο αλλά στρέφονται τώρα στο αεροπλάνο. Ιδιαίτερα σε μακρινούς προορισμούς όπως η Ρόδος (+88% οι προγραμματισμένες θέσεις φέτος) και η Κως (+92%) προκειμένου να αποφύγουν το πολύωρο ταξίδι.
Αξιοσημείωτη είναι, την ίδια στιγμή, η μείωση των προγραμματισμένων θέσεων εξωτερικού και εσωτερικού για τη Σαντορίνη. Ίσως τον δημοφιλέστερο ελληνικό προορισμό παγκοσμίως αυτή την εποχή.
Παναγιώτης Δ. Υφαντής
ifandis@euro2day.gr
πηγή: euro2day - Apr 04, 2016
Την ίδια στιγμή, ωστόσο, καταγράφεται εντυπωσιακή αύξηση των προγραμματισμένων δρομολογίων εσωτερικού η οποία, σε κάποιους προορισμούς αγγίζει ακόμα και το 100%.
Τα στοιχεία περιλαμβάνονται στο μηνιαίο δελτίο του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ (SETE Intelligence) για τον Μάρτιο και βασίζονται σε δεδομένα από την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων (ΕΑΣΠ).
Οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού τη φετινή χρονιά θα κριθούν όπως όλα δείχνουν, από τις αεροπορικές αφίξεις στο τρίγωνο αγορών Ρωσίας-Ην.Βασιλείου-Γερμανίας. Επιπλέον, από τον αριθμό των ξένων επισκεπτών που θα φθάσουν στην Ελλάδα με αυτοκίνητο. Ας σημειωθεί ότι το 2015 οι οδικές αφίξεις έφθασαν τα 8 εκατ. επισκέπτες αντιπροσωπεύοντας το 1/3 των ξένων τουριστών στη χώρα μας.
Η συνολική μείωση των διαθέσιμων θέσεων σε πτήσεις εξωτερικού προς την Ελλάδα οφείλεται κατά βάση στην απόφαση των τουρ οπερέϊτορ και των αεροπορικών εταιρειών της Ρωσίας να μειώσουν κατά 53% τις προγραμματισμένες θέσεις τους για την Ελλάδα φέτος. Επί της ουσίας, ωστόσο, οι 1,1 εκατ. λιγότερες θέσεις σε ρωσικά αεροπλάνα σε σύγκριση με πέρυσι αντιστοιχούν ακριβώς στις πτήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2015. Οι οποίες ήταν, πρακτικά, οι μισές από εκείνες που είχαν προγραμματίσει αρχικά οι Ρώσοι.
Σ' αυτό το σημείο αναδύεται ένα από «θερμά» μέτωπα της φετινής καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου. Κι αυτό καθώς οι θέσεις που υπάρχουν τώρα (953.871) οριοθετούν και το «ταβάνι» για τον αριθμό των Ρώσων που μπορεί να υποδεχθεί φέτος η Ελλάδα.
Κι αν η ζήτηση είναι υψηλότερη απ'ότι αναμενόταν, πρακτικά θα αποτελέσουν μια αναξιοποίητη ευκαιρία αφού δεν υπάρχει δυνατότητα-επισήμως και αυτή τη στιγμή τουλάχιστον- να βρεθούν επιπλέον slot για περισσότερες πτήσεις.
Σε ακόμα μεγαλύτερο στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό αναδεικνύεται μάχη της... ιπτάμενης καρέκλας από τις δύο άλλες αγορές του «τριγώνου» Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΣΠ που παρουσιάζει το SETE Intelligence το 2016 έχουν προγραμματιστεί 293.235 περισσότερες θέσεις για την Ελλάδα από το Ηνωμένο Βασίλειο (+11%) και 347.714 πρόσθετες θέσεις από τη Γερμανία (+18%).
Το ερώτημα είναι πόσες από τις συνολικά 3 εκατ. θέσεις από το Ην. Βασίλειο και 2,5 εκατ. από τη Γερμανία θα... μεταφέρουν επισκέπτες στην Ελλάδα.
Τα μέχρι στιγμής στοιχεία από τις δύο αγορές μάλλον επιβεβαιώνουν τη ρευστότητα των εκτιμήσεων παρά προεξοφλούν το φετινό αποτέλεσμα.
Τα στοιχεία που ανακοίνωσε πρόσφατα ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός όμιλος της Ευρώπης (TUI) είναι ενδεικτικά της κατάστασης που διαμορφώνεται στις Ευρωπαϊκές αγορές. Σύμφωνα με τον δ/ντα σύμβουλο της TUI Fritz Joussen, ο όμιλος καταγράφει άνοδο κρατήσεων απ' όλες τις αγορές της τάξης του 2% και αύξηση εσόδων 3%, χάρη στο γεγονός ότι πέτυχε να αυξήσει 1% τις τιμές της.
Το αποτέλεσμα αυτό, μάλιστα, οφείλεται κυρίως στη βρετανική αγορά στην οποία η TUI καταγράφει άνοδο κρατήσεων 9% και εσόδων 8%. Οι άλλες ευρωπαϊκές αγορές, ωστόσο, δεν βρίσκονται σε καλό «φεγγάρι» (της γερμανικής συμπεριλαμβανομένης) με αποτέλεσμα-παρά την άνοδο από το Ην. Βασίλειο- ο όμιλος να έχει πουλήσει μέχρι στιγμής, το 47% των καλοκαιρινών του πακέτων. Όσα και πέρυσι την ίδια περίοδο.
Κανείς δεν έχει αναφερθεί, ωστόσο, σε εκτιμήσεις για το αν θα επηρεαστεί και σε ποιο βαθμό η τουριστική κίνηση από το Ην. Βασίλειο εξαιτίας του δημοψηφίσματος για την παραμονή ή όχι της χώρας στην Ε.Ε.
Την ίδια στιγμή, το πλήγμα που δέχεται φέτος ο τουρισμός της Τουρκίας δεν φαίνεται-προς το παρόν τουλάχιστον- να «πριμοδοτεί» σε μεγάλο βαθμό την Ελλάδα. Στην ανακοίνωση της TUI αναφέρονται χαρακτηριστικά δύο προορισμοί που επωφελούνται εμφανώς από την κατάσταση στην Τουρκία. Η Ισπανία από τους ευρωπαϊκούς προορισμούς και η Δομηνικανή Δημοκρατία από τους μακρινούς.
Παράγοντες της ελληνικής ταξιδιωτικής αγοράς, μάλιστα, εκτιμούν πως οι επισκέπτες από τη Γερμανία θα παραμείνουν ανοιχτό στοίχημα μέχρι τέλους τη φετινή χρονιά. Με τους προορισμούς του Ιονίου να αισιοδοξούν περισσότερο καθώς συνδέονται, παραδοσιακά, στενότερα με την αγορά του Ην. Βασιλείου η οποία κινείται γενικά ανοδικά.
Εντυπωσιακή αύξηση 46% καταγράφουν, την ίδια στιγμή, οι προγραμματισμένες θέσεις σε δρομολόγια εσωτερικού.
Σε κάποιους προορισμούς, μάλιστα η αύξηση θέσεων ξεπερνά κατά πολύ το 100% φθάνοντας το 406% στη Σάμο ενώ στην Καβάλα το 251% και στο Άκτιο το 167%.
Η αύξηση αποδίδεται εν μέρει στην αυξημένη ζήτηση από το εξωτερικό για προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας όπως η Πρέβεζα και (Άκτιο) και η γειτονική Λευκάδα. Αφετέρου συνδέεται με τον αυξημένο αριθμό ξένων επισκεπτών που δεν φθάνουν τη χώρα μας με πτήσεις τσάρτερ αλλά με τακτικά δρομολόγια μέχρι την Αθήνα και συνεχίζουν ως τον τελικό τους προορισμό με δρομολόγια εσωτερικού. Επιπλέον, αποδίδεται στην αυξημένη ζήτηση από ταξιδιώτες που προτιμούσαν τα προηγούμενα να ταξιδεύουν με πλοίο αλλά στρέφονται τώρα στο αεροπλάνο. Ιδιαίτερα σε μακρινούς προορισμούς όπως η Ρόδος (+88% οι προγραμματισμένες θέσεις φέτος) και η Κως (+92%) προκειμένου να αποφύγουν το πολύωρο ταξίδι.
Αξιοσημείωτη είναι, την ίδια στιγμή, η μείωση των προγραμματισμένων θέσεων εξωτερικού και εσωτερικού για τη Σαντορίνη. Ίσως τον δημοφιλέστερο ελληνικό προορισμό παγκοσμίως αυτή την εποχή.
Παναγιώτης Δ. Υφαντής
ifandis@euro2day.gr
πηγή: euro2day - Apr 04, 2016