«Οι ευρωπαϊστές έχουμε ένα
όνειρο και αυτό είναι να μετεξελιχθεί η νομισματική ένωση σε οικονομική
ένωση», είπε ο υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης, μιλώντας το
βράδυ της Τρίτης στο 20ο Banking Forum, το οποίο πραγματοποιείται στο
ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία. «Οι δανειστές πρέπει να παραδεχτούν τα λάθη
τους», τόνισε ο κ. Βαρουφάκης και πρόσθεσε ότι «είναι επιλογή της
συντριπτικής πλειοψηφίας του ελληνικού λαού να είμαστε μέλος της
νομισματικής ένωσης».
Ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε ότι «ο λόγος του ντόμινο ήταν η λάθος αρχιτεκτονική της Ευρωζώνης, όχι η Ελλάδα» και υπογράμμισε πως πρέπει να υπάρχει μια κανονική νομισματική και οικονομική ευρωπαϊκή ένωση. «Οι ευρωπαϊστές έχουμε ένα όνειρο, να μετεξελιχθεί η νομισματική ένωση σε οικονομική ένωση. Έπρεπε να πηγαίνουμε προς μια ευρωπαϊκή ομοσπονδιακή ένωση. Αλλά η διαπραγμάτευση αποτελεί εμπόδιο», τόνισε ο κ. Βαρουφάκης.
Για την πορεία των διαπραγματεύσεων με τους πιστωτές, ο κ. Βαρουφάκης δήλωσε ότι είναι απίστευτο πόσοι άνθρωποι και πόσες ώρες πασχίζουν για αυτήν την διαπραγμάτευση.
«Πασχίζουμε για κάτι πολύ δύσκολο, δηλαδή να μην επιστρέψουμε στα παλιά μοντέλα ανάπτυξης, αλλά ούτε να υπογράφουμε μεταρρυθμίσεις που δεν πιστεύουμε μόνο και μόνο για την δόση. Πρέπει και οι δανειστές να παραδεχτούν τα λάθη τους», είπε ο υπουργός.
Στη συνέχεια έκανε λόγο για τους δύο στόχους που έχει η κυβέρνηση. Πρώτος είναι να βάλει τα δημοσιονομικά της χώρας σε μια βιώσιμη πορεία, καθώς «το παλαιό πρόγραμμα δεν σταθεροποιούσε την οικονομία», σημειώνοντας πως για την μερική επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές, «χρειάστηκε να κλείσει και το Βερολίνο το μάτι».
Ο κ. Βαρουφάκης τόνισε ότι αν δεν μειώνονταν ο στόχος για υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα για φέτος, η χώρα θα καταστρέφονταν. «Το επίπεδο κεφαλαιοποίησης των τραπεζών είναι ικανοποιητικό, αλλά όχι το επίπεδο των κόκκινων δανείων. Αυτή η συζήτηση γίνεται τώρα δύο Brussels group στο Παρίσι», είπε.
Ο κ. Βαρουφάκης είπε ότι πρέπει να υπάρξει συμφωνία πρώτα με θεσμούς και μετά συναίνεση στη Ελλάδα για τέσσερα ζητήματα. Δίκαιο φορολογικό σύστημα. Ισχυρό τραπεζικό σύστημα με μια bad bank, και τα λεφτά του ΤΧΣ να πάνε εκεί και όχι για ανακεφαλαίωση τραπεζών. Δημιουργία ελληνικής αναπτυξιακής τράπεζας.
Κατά τον κ. Βαρουφάκη, οι ιδιωτικοποιήσεις πρέπει να εξασφαλίζουν την μετοχική συμμετοχή του Δημοσίου για να έχει μελλοντικά έσοδα. Παράλληλα να διασφαλίζουν ένα ελάχιστο ποσοστό επενδύσεων αντί μόνο για είσπραξη εσόδων για μαύρη τρύπα χρέους, διασύνδεση της επένδυσης με τις τοπικές οικονομίες και να βρεθούν τρόποι για μεγιστοποίηση ωφέλειας από αποκρατικοποιήσεις.
«Το ΔΝΤ λέει ότι πρέπει να απορρυθμίσετε την αγορά εργασίας, αλλά οι εργασιακές σχέσεις έχουν ήδη διαλυθεί», είπε.
Για τα εργασιακά, ο υπουργός Οικονομικών τόνισε πως χρειάζονται νέες, έξυπνες εργασιακές σχέσεις και συμβάσεις στον ιδιωτικό τομέα, τονίζοντας ότι είναι λάθος νέοι επιχειρηματίες να πληρώνουν εισφορές ανεξάρτητα από το αν έχουν έσοδα.
πηγή: koutipandoras.gr
Την πεποίθηση ότι η Ελλάδα θα φτάσει σε συμφωνία με τους πιστωτές της αλλά αυτό ίσως να μην συμβεί έως το επικείμενο Eurogroup εξέφρασε ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης επικαλούμενος, μετά το τέλος της ομιλίας του σε τραπεζικό φόρουμ της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων, σημεία σύγκλισης των εμπλεκόμενων πλευρών.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους ο κ. Βαρουφάκης είπε ότι «θα υπάρξει μία συνολική συμφωνία», ωστόσο, διευκρίνισε ότι αυτό δεν σημαίνει πως θα υπάρξει συμφωνία στο Eurogroup της Παρασκευής.
«Υπάρχει σαφής σύγκλιση» ανέφερε.
Έχουμε επενδύσει και εμείς και οι εταίροι μας στην συμφωνία και δεν θα αφήσουμε την ευκαιρία να πάει χαμένη, ανέφερε ο κ.Βαρουφάκης.
Σχολιάζοντας τις διαπραγματεύσεις ο κ. Βαρουφάκης δήλωσε ότι το ΔΝΤ απαιτεί «απορρύθμιση της αγοράς εργασίας» μίας αγοράς που έχει «χτυπηθεί» από την οικονομική κρίση.
Νωρίτερα, σε ομιλία του κατά τη διάρκεια του τραπεζικού φόρουμ, ο υπουργός Οικονομικών επεσήμανε ότι χρειάζεται ευρωπαϊκή παρέμβαση για την επίλυση του ζητήματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων των ελληνικών τραπεζών, τονίζοντας ότι στο Παρίσι συζητείται το θέμα μεταξύ της ελληνικής πλευράς και των θεσμών.
Στο πλαίσιο αυτό τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας μιας bad bank και υπέρ της χρησιμοποίησης κεφαλαίων από το EFSF χωρίς αργοπορία. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη δημιουργίας αναπτυξιακής τράπεζας.
Ο κ. Βαρουφάκης αναφερόμενος στους στόχους της διαπραγμάτευσης με τους εταίρους, εστίασε την προσοχή του μεταξύ άλλων στην βιώσιμη πορεία των δημοσιονομικών στο διηνεκές, με την επίτευξη κατάλληλων δημοσιονομικών πλεονασμάτων και όχι επιστροφή στα αναξιοπρεπή ελλείμματα του παρελθόντος.
Μιλώντας για το ασφαλιστικό είπε ότι είναι αδύνατον να αντεπεξέλθει στις ανάγκες και για αυτό τον λόγο απαιτούνται μεταξύ άλλων έξυπνα χρηματοδοτικά εργαλεία ώστε να στηριχθούν τα ταμεία.
Για την αγορά εργασίας επεσήμανε ότι θα πρέπει να ρυθμιστεί έξυπνα και αποτελεσματικά και για το σκοπό η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε συνεργασίες με διεθνείς οργανισμούς.
Αναφορικά με τις ιδιωτικοποιήσεις ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε ότι θα πρέπει να εξασφαλίζουν ένα ποσοστό στο δημόσιο, έστω και μειοψηφικό, ώστε να υπάρχουν έσοδα, αντί να γίνεται ξεπούλημά της. Επίσης θα πρέπει να υπάρχει διασύνδεση της επένδυσης των ιδιωτών με την τοπική κοινωνία.
Σε ό,τι αφορά τις διαπραγματεύσεις τόνισε ότι είναι απίστευτο πόσοι άνθρωποι ασχολούνται από όλες τις πλευρές, προσθέτοντας ότι η διαπραγμάτευση δεν γίνεται για να γίνεται.
«Στόχος της διαπραγμάτευσης μας δεν είναι μόνο η επίλυση του ελληνικού ζητήματος αλλά η πραγματική ολοκλήρωση της Ευρωζώνης», είπε ο υπουργός Οικονομικών.
Κλείνοντας την ομιλία του επεσήμανε ότι η εποχή που μια κυβέρνηση της Αριστεράς θα ήταν αντίθετη με την επιχειρηματικότητα έχει παρέλθει.
Πηγή: Reuters, ΑΜΠΕ , naftemporiki
Ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε ότι «ο λόγος του ντόμινο ήταν η λάθος αρχιτεκτονική της Ευρωζώνης, όχι η Ελλάδα» και υπογράμμισε πως πρέπει να υπάρχει μια κανονική νομισματική και οικονομική ευρωπαϊκή ένωση. «Οι ευρωπαϊστές έχουμε ένα όνειρο, να μετεξελιχθεί η νομισματική ένωση σε οικονομική ένωση. Έπρεπε να πηγαίνουμε προς μια ευρωπαϊκή ομοσπονδιακή ένωση. Αλλά η διαπραγμάτευση αποτελεί εμπόδιο», τόνισε ο κ. Βαρουφάκης.
Για την πορεία των διαπραγματεύσεων με τους πιστωτές, ο κ. Βαρουφάκης δήλωσε ότι είναι απίστευτο πόσοι άνθρωποι και πόσες ώρες πασχίζουν για αυτήν την διαπραγμάτευση.
«Πασχίζουμε για κάτι πολύ δύσκολο, δηλαδή να μην επιστρέψουμε στα παλιά μοντέλα ανάπτυξης, αλλά ούτε να υπογράφουμε μεταρρυθμίσεις που δεν πιστεύουμε μόνο και μόνο για την δόση. Πρέπει και οι δανειστές να παραδεχτούν τα λάθη τους», είπε ο υπουργός.
Στη συνέχεια έκανε λόγο για τους δύο στόχους που έχει η κυβέρνηση. Πρώτος είναι να βάλει τα δημοσιονομικά της χώρας σε μια βιώσιμη πορεία, καθώς «το παλαιό πρόγραμμα δεν σταθεροποιούσε την οικονομία», σημειώνοντας πως για την μερική επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές, «χρειάστηκε να κλείσει και το Βερολίνο το μάτι».
Ο κ. Βαρουφάκης τόνισε ότι αν δεν μειώνονταν ο στόχος για υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα για φέτος, η χώρα θα καταστρέφονταν. «Το επίπεδο κεφαλαιοποίησης των τραπεζών είναι ικανοποιητικό, αλλά όχι το επίπεδο των κόκκινων δανείων. Αυτή η συζήτηση γίνεται τώρα δύο Brussels group στο Παρίσι», είπε.
Ο κ. Βαρουφάκης είπε ότι πρέπει να υπάρξει συμφωνία πρώτα με θεσμούς και μετά συναίνεση στη Ελλάδα για τέσσερα ζητήματα. Δίκαιο φορολογικό σύστημα. Ισχυρό τραπεζικό σύστημα με μια bad bank, και τα λεφτά του ΤΧΣ να πάνε εκεί και όχι για ανακεφαλαίωση τραπεζών. Δημιουργία ελληνικής αναπτυξιακής τράπεζας.
Κατά τον κ. Βαρουφάκη, οι ιδιωτικοποιήσεις πρέπει να εξασφαλίζουν την μετοχική συμμετοχή του Δημοσίου για να έχει μελλοντικά έσοδα. Παράλληλα να διασφαλίζουν ένα ελάχιστο ποσοστό επενδύσεων αντί μόνο για είσπραξη εσόδων για μαύρη τρύπα χρέους, διασύνδεση της επένδυσης με τις τοπικές οικονομίες και να βρεθούν τρόποι για μεγιστοποίηση ωφέλειας από αποκρατικοποιήσεις.
«Το ΔΝΤ λέει ότι πρέπει να απορρυθμίσετε την αγορά εργασίας, αλλά οι εργασιακές σχέσεις έχουν ήδη διαλυθεί», είπε.
Για τα εργασιακά, ο υπουργός Οικονομικών τόνισε πως χρειάζονται νέες, έξυπνες εργασιακές σχέσεις και συμβάσεις στον ιδιωτικό τομέα, τονίζοντας ότι είναι λάθος νέοι επιχειρηματίες να πληρώνουν εισφορές ανεξάρτητα από το αν έχουν έσοδα.
πηγή: koutipandoras.gr
Γ. Βαρουφάκης: Θα υπάρξει συμφωνία με τους πιστωτές
Την πεποίθηση ότι η Ελλάδα θα φτάσει σε συμφωνία με τους πιστωτές της αλλά αυτό ίσως να μην συμβεί έως το επικείμενο Eurogroup εξέφρασε ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης επικαλούμενος, μετά το τέλος της ομιλίας του σε τραπεζικό φόρουμ της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων, σημεία σύγκλισης των εμπλεκόμενων πλευρών.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους ο κ. Βαρουφάκης είπε ότι «θα υπάρξει μία συνολική συμφωνία», ωστόσο, διευκρίνισε ότι αυτό δεν σημαίνει πως θα υπάρξει συμφωνία στο Eurogroup της Παρασκευής.
«Υπάρχει σαφής σύγκλιση» ανέφερε.
Έχουμε επενδύσει και εμείς και οι εταίροι μας στην συμφωνία και δεν θα αφήσουμε την ευκαιρία να πάει χαμένη, ανέφερε ο κ.Βαρουφάκης.
Σχολιάζοντας τις διαπραγματεύσεις ο κ. Βαρουφάκης δήλωσε ότι το ΔΝΤ απαιτεί «απορρύθμιση της αγοράς εργασίας» μίας αγοράς που έχει «χτυπηθεί» από την οικονομική κρίση.
Νωρίτερα, σε ομιλία του κατά τη διάρκεια του τραπεζικού φόρουμ, ο υπουργός Οικονομικών επεσήμανε ότι χρειάζεται ευρωπαϊκή παρέμβαση για την επίλυση του ζητήματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων των ελληνικών τραπεζών, τονίζοντας ότι στο Παρίσι συζητείται το θέμα μεταξύ της ελληνικής πλευράς και των θεσμών.
Στο πλαίσιο αυτό τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας μιας bad bank και υπέρ της χρησιμοποίησης κεφαλαίων από το EFSF χωρίς αργοπορία. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη δημιουργίας αναπτυξιακής τράπεζας.
Ο κ. Βαρουφάκης αναφερόμενος στους στόχους της διαπραγμάτευσης με τους εταίρους, εστίασε την προσοχή του μεταξύ άλλων στην βιώσιμη πορεία των δημοσιονομικών στο διηνεκές, με την επίτευξη κατάλληλων δημοσιονομικών πλεονασμάτων και όχι επιστροφή στα αναξιοπρεπή ελλείμματα του παρελθόντος.
Μιλώντας για το ασφαλιστικό είπε ότι είναι αδύνατον να αντεπεξέλθει στις ανάγκες και για αυτό τον λόγο απαιτούνται μεταξύ άλλων έξυπνα χρηματοδοτικά εργαλεία ώστε να στηριχθούν τα ταμεία.
Για την αγορά εργασίας επεσήμανε ότι θα πρέπει να ρυθμιστεί έξυπνα και αποτελεσματικά και για το σκοπό η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε συνεργασίες με διεθνείς οργανισμούς.
Αναφορικά με τις ιδιωτικοποιήσεις ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε ότι θα πρέπει να εξασφαλίζουν ένα ποσοστό στο δημόσιο, έστω και μειοψηφικό, ώστε να υπάρχουν έσοδα, αντί να γίνεται ξεπούλημά της. Επίσης θα πρέπει να υπάρχει διασύνδεση της επένδυσης των ιδιωτών με την τοπική κοινωνία.
Σε ό,τι αφορά τις διαπραγματεύσεις τόνισε ότι είναι απίστευτο πόσοι άνθρωποι ασχολούνται από όλες τις πλευρές, προσθέτοντας ότι η διαπραγμάτευση δεν γίνεται για να γίνεται.
«Στόχος της διαπραγμάτευσης μας δεν είναι μόνο η επίλυση του ελληνικού ζητήματος αλλά η πραγματική ολοκλήρωση της Ευρωζώνης», είπε ο υπουργός Οικονομικών.
Κλείνοντας την ομιλία του επεσήμανε ότι η εποχή που μια κυβέρνηση της Αριστεράς θα ήταν αντίθετη με την επιχειρηματικότητα έχει παρέλθει.
Πηγή: Reuters, ΑΜΠΕ , naftemporiki

Τρίτη, Απριλίου 21, 2015

Ετικέτες: