Σάββατο, Ιανουαρίου 25, 2014

Ψευδείς οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης περί 2.800 νέων θέσεων εργασίας στη Ryanair - Αλήθειες και ψέματα...

«Η απόφαση της αεροπορικής Ryanair για την άμεση δημιουργία 2.800 νέων θέσεων εργασίας στην Ελλάδα επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη των μεγάλων επενδυτών στην ελληνική οικονομία», δήλωσε τις προηγούμενες ημέρες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Σίμος Κεδίκογλου. Θα ήταν πράγματι μια ευχάριστη είδηση. Αν βέβαια ήταν αληθής.
Απόδοση στα ελληνικά του ρεπορτάζ του Παύλου Ζαφειρόπουλου για το TTPi

Πολλά γράφτηκαν στον ελληνικό Τύπο για την ανακοίνωση της Ryanair να ανοίξει δύο νέες αεροπορικές βάσεις στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο επένδυσης 280 εκατομμυρίων στη χώρα. Η απόφαση της εταιρείας έγινε πανηγυρικά δεκτή από τα εγχώρια ΜΜΕ, ως μία ακόμη επιτυχία της κυβέρνησης.

Τέτοιος ενθουσιασμός είναι κατανοητός σε μια χώρα, στην οποία τα πλέον πρόσφατα στοιχεία κάνουν λόγο για συνεχή αύξηση της ανεργίας, που αγγίζει σήμερα το 27.8%.

Όπως και να έχει, ωστόσο, η είδηση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Ο αριθμός των 2.800 θέσεων εργασίας ακούστηκε όντως από την ίδια την Ryanair. Δεν αφορά όμως τις νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργήσει η ίδια η εταιρεία, αλλά θέσεις εργασίας που, σύμφωνα με εκτιμήσεις, πρόκειται να προκύψουν από τη δραστηριοποίηση της εταιρείας.

Η Ryanair επικαλείται έρευνα του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αεροδρομίων (ACI), αντιπροσωπευτικού οργάνου των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών αεροδρομίων. Σύμφωνα με το ACI, για κάθε 1 εκατομμύριο επιβάτες ανά διεθνή αερολιμένα, δημιουργούνται περίπου 1.000 θέσεις εργασίας.

Με δεδομένο ότι η Ryanair εκτιμά ότι θα μεταφέρει μελλοντικά 1,2 εκατ. επιβάτες ετησίως μέσω της βάσης της στην Αθήνα και 1,6 εκατ. επιβάτες μέσω Θεσσαλονίκης, προκύπτει η εκτίμηση για τις 2.800 θέσεις εργασίας.

Δεν χρειάζεται να τονίσουμε τη διάκριση μεταξύ νέων θέσεων εργασίας και εκτιμήσεων για τη δημιουργία έμμεσων (υποστηρικτικών) θέσεων. Ακόμη, όμως, και αν δέχτουμε πως οι εκτιμήσεις του ACI είναι ακριβείς, για να δημιουργηθούν πράγματι αυτές οι θέσεις εργασίας, θα έπρεπε θεωρητικά οι πελάτες της Ryanair να είναι άτομα που μέχρι πρότινος δεν ταξίδευαν από τα αερόδρομια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Επειδή η ίδια η Ryanair είναι απίθανο να φέρει τόσους πολλούς νέους ταξιδιώτες στα δύο αεροδρόμια, το επιχείρημα δείχνει να καταρρέει.

Στοιχεία του αεροδρομίου της Αθήνας αποδεικνύουν πως ο αριθμός των επιβατών που ταξιδεύουν μέσω του «Ελέυθεριος Βενιζέλος» έχουν μειωθεί σημαντικά από το 2007. Αν και υπήρξαν κάποια σημάδια ανάκαμψης κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, συνολικά το 2013 σημειώθηκε μείωση της κίνησης της τάξης του 3,2%. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στη Θεσσαλονίκη.

Το TPPi επικοινώνησε με το «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου και επιβεβαιώθηκαν οι εκτιμήσεις, που θέλουν το 2014 οι επιβάτες να αυξάνονται, όχι όμως σημαντικά.

Ακόμη, όμως, και αν οι πλέον αισιόδοξες εκτιμήσεις (για αύξηση της κίνησης στους ελληνικούς αερολιμένες της τάξης του 5,5%, που αποτελεί τον ευρωπαϊκό μέσο όρο) επιβεβαιωθούν, οι νέες θέσεις εργασίας δεν θα ξεπεράσουν τις 690, και δεν προκείται να φτάσουν επουδενί τις 1.200.

Άλλωστε η κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια δεν αναμένεται ούτε καν να πλησιάσει τα επίπεδα στα οποία βρισκόταν προ κρίσης (16,5 εκατ. επιβάτες το 2007).


Επομένως, πόσες θέσεις εργασίας πρόκειται να δημιουργήσει στην πραγματικότητα η Ryanair;

Το TPPi επικοινώνησε με την αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους για να μάθει τον ακριβή αριθμό των εργαζομένων που πρόκειται να απασχολήσει στις δύο νέες βάσεις της.

Στη γραπτή της απάντηση, η Ryanair αρνήθηκε να απαντήσει, παραθέτοντας απλά τα στοίχεια της έρευνας του ACI για τις έμμεσες θέσεις.

Σύμφωνα,πάντως, με το site της εταιρείας, η Ryanair απασχολεί περίπου 9.000 εργαζόμενους στις 60 βάσεις της, δηλάδη περίπου 150 ανά βάση.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, μπορούμε να αναμένουμε περίπου 300 νέες θέσεις εργασίας (αντί για 3.000), αν και εφόσον, βέβαια, αυτές καλυφθούν από Έλληνες.

Όλα τα παραπάνω δεν έχουν σταματήσει τη διαρκή αναπαραγωγή της ψευδούς είδησης σε πλήθος εγχώριων ΜΜΕ, με αναφορές μάλιστα και σε συγκεκριμένες ειδικότητες, ούτε όμως και την ασταμάτητη διαφήμιση της αεροπορικής εταιρείας.


Κανείς δεν αρνείται ότι η δραστηριοποίηση της Ryanair σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι ευχάριστο νέο, έστω και για εκείνους που θέλουν απλά να κινούνται με μια χαμηλού κόστους εταιρεία.


Η έλευση της Ryanair, ωστόσο, από μόνη της δεν συνιστά κανένα οικονομικό θαύμα.

Επαναλάμβανοντας τα περί 2.800 νέων θέσεων εργασίας, η κυβέρνηση δείχνει είτε ανίκανη να κατανοήσει τα εργασιακά δεδόμενα, είτε τόσο απελπισμένη, που επιμένει να τα διαστρεβλώνει.



πηγή : thepressproject.gr


Διαβάστε σχετικά και στο rodorama<<ΚΛΙΚ  της 22ας Ιανουαρίου την δήλωση... Κεδίκογλου και σχόλια από την Θεσσαλονίκη.
 ____________________

Αλήθειες και ψέματα για την Ryanair



Πηγή:www.capital.gr


 Του Δημήτρη Δελεβέγκου - capital.gr

Τη… δοκιμασμένη διεθνώς στρατηγική που συνοψίζεται στο μότο «βάλε τα media να κάνουν τη δουλειά σου» φαίνεται να εφαρμόζει ο ιρλανδικός αερομεταφορέας Ryanair που από τον προσεχή Απρίλιο θα εγκαινιάσει τη νέα βάση του στο διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Το buzz που προκλήθηκε από τις χιλιάδες θέσεις εργασίας λόγω της δημιουργίας νέων προορισμών από και προς την Αθήνα και άλλους ελληνικούς προορισμούς και τα υπέρφθηνα εισιτήρια ήταν αρκετά για να ενισχύσουν τη δημοτικότητα της Ryanair στην Ελλάδα.

Αλήθειες και ψέματα

Η στρατηγική μεγέθυνσης της αεροπορικής έχει στηριχθεί, παγκοσμίως, στην διάθεση ναύλων σε ανταγωνιστική τιμή και στην επιβολή χρεώσεων σε επιπρόσθετες υπηρεσίες, τις οποίες προσφέρουν, δωρεάν, αεροπορικές που δεν κατατάσσονται στην κατηγορία «χαμηλού κόστους». Από την άλλη πλευρά, η Ryanair έχει ξεκινήσει να προσφέρει, χωρίς χρέωση, υπηρεσίες που «κόστιζαν» μέχρι πρότινος, όπως είναι οι αριθμημένες θέσεις.

Συγκεκριμένα, από πρώτη Φεβρουαρίου, κατά το check-in οι επιβάτες θα «παίρνουν» τη θέση τους, δωρεάν, ενώ, εάν επιθυμούν να την «κλείσουν» διαδικτυακά, θα υπάρχει χρέωση. Βέβαια, η κυβίστηση αυτή της αεροπορικής του εκκεντρικού Michael O’leary δεν είναι χωρίς λόγο, καθώς η Νο1 ανταγωνίστριά της, η easyJet δεν… ζητάει χρήματα για την παροχή αριθμημένων θέσεων.

Την ίδια στιγμή, τα εισιτήρια της ιρλανδικής αεροπορικής παραμένουν ανταγωνιστικά, αλλά δεν είναι υπέρφθηνα συγκριτικά με τους ναύλους των υπόλοιπων αερομεταφορών.

Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Για παράδειγμα, η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη το διάστημα 10 - 13 Απριλίου (Πέμπτη-Κυριακή) κοστίζει συνολικά 55,35 ευρώ (24,85 ευρώ και 30,50 ευρώ), με τα συγκεκριμένα εισιτήρια να είναι υπό εξάντληση. Ο επιβάτης της Ryanair έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει μία βαλίτσα (55cm x 40cm x 20εκατ.) μέχρι 10 κιλών και μία μικρή τσάντα (35 x 20 x 20 εκατ.). Εάν πραγματοποιήσει ηλεκτρονικά check-in για μία ακόμη βαλίτσα έως 15 κιλά, τότε θα πληρώσει, μετ’ επιστροφής, 33,90 ευρώ. Η Ryanair πουλάει επίσης, αριθμημένες θέσεις που διαθέτουν περισσότερο χώρο, όπως αναφέρεται. Οι «απλές» κοστίζουν 11,3 ευρώ, μετ’ επιστροφής, ενώ οι «premium» 22,6 ευρώ.

Μέχρι στιγμής, οι επιπρόθετες υπηρεσίες ανεβάζουν το αρχικό κόστος του εισιτηρίου -ύψους 55,35 ευρώ- στα 100.55. Και εάν ο επιβάτης πληρώσει με πιστωτική κάρτα, τότε επιβαρύνεται με 2 ευρώ παραπάνω.

Αθήνα-Λονδίνο

Η διαδρομή Αθήνα-Λονδίνο για το διάστημα 10 -13 Απριλίου κοστίζει, μετ’ επιστροφής, 166,98 ευρώ, με το αεροσκάφος της Ryanair να προσγειώνεται στο αεροδρόμιο Stansted που απέχει περίπου 50 λεπτά με το τρένο από το κέντρο του Λονδίνου. Εν προκειμένω, η χρέωση για μία επιπρόσθετη βαλίτσα 15 κιλών κοστίζει, μετ’ επιστροφής, 40 ευρώ, ενώ η βαλίτσα 20 κιλών κοστίζει (μετ’ επιστροφής) 60 ευρώ. Ακριβότερα κοστίζει και η προκράτηση αριθμημένων θέσεων, με το τίμημα να διαμορφώνεται συνολικά στα 10 ευρώ για τις «κανονικές» θέσεις και στα 20 ευρώ για τις «premium». Έτσι, με τις παραπάνω επιπρόσθετες χρεώσεις η πτήση Αθήνα-Λονδίνο κοστίζει 216,98 ευρώ.

Οι θέσεις εργασίας

Όσον αφορά στον αριθμό των άμεσων θέσεων εργασίας που θα δημιουργήσει η ενίσχυση της δραστηριότητας του αερομεταφορέα στην Ελλάδα, δηλαδή η μία νέα βάση στην Αθήνα και η εγκατάσταση ενός ακόμη αεροπλάνου στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» - όπου η Ryanair διαθέτει ήδη βάση- δεν αναμένεται να ξεπεράσει συνολικά τις 150.

Οι 2.800 θέσεις εργασίας για τις οποίες έχει κάνει λόγο ο αερομεταφορέας είναι συνολικά οι έμμεσες και άμεσες θέσεις εργασίας. Ό αριθμός αυτός προκύπτει βάσει των εκτιμήσεων του Παγκόσμιου Συμβούλιου Αερομεταφορών ότι σε 1 εκατομμύριο επιβάτες δημιουργούνται περίπου 1.000 θέσεις εργασίας. Η αεροπορική εκτιμά ότι θα φέρει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη 1, 2 εκατομμύρια και 1,6 εκατ. επιβάτες, αντίστοιχα.


 dimitris.delevegos@capital.gr


Πηγή:www.capital.gr

 Πηγή : capital.gr


Πηγή:www.capital.gr

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More