Το Tvxs δημοσίευσε προ ημερών τον μακρύ
κατάλογο των χωρών που χρησιμοποίησαν την πανδημία για να περιορίσουν
τις ελευθερίες και να επιβάλλουν την πολιτική και ιδεολογική τους
ατζέντα. Στο ακραίο παράδειγμα των Φιλιππίνων, ο Πρόεδρος Rodrigo Duterte διέταξε
την αστυνομία και τον στρατό να σκοτώσουν τα μέλη της αντιπολίτευσης
και διαδηλωτές που αντιτίθενται στα αυστηρά μέτρα κλειδώματος. Έγιναν και άλλα τρομερά από την αστυνομία, που κρατούσε ανθρώπους σε κλουβιά σκυλιών για παραβίαση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας, ενώ ανάγκασε άτομα LGBTQ+ να φιληθούν δημόσια και να κάνουν ένα «σέξι χορό» - όλα αυτά σε streaming στο Facebook.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση είχαμε μέχρι πρότινος 2 χώρες που καταχράστηκαν την πανδημία. Στην Ουγγαρία ο ‘Ορμπαν πέρασε έναν νόμο με τον οποίο θα αποφασίσει ο ίδιος αν και πότε θα κάνει εκλογές. Στην Πολωνία, το ακροδεξιό καθολικό κόμμα που βρίσκεται στην εξουσία επιδιώκει να περιορίσει ακόμη περισσότερο το δικαίωμα στις αμβλώσεις. Τώρα προστέθηκε μια τρίτη χώρα: η Ελλάδα.
Δεν εννοώ μόνο την αντίληψη «business και μάσα», όπως εκφράστηκε και με το σκάνδαλο των voucher. Αυτή χαρακτηρίζει τη κυβέρνηση και πριν την πανδημία. Εν μέσω καραντίνας, η υπουργός Παιδείας θεώρησε σκόπιμο να κατεβάσει ένα νομοσχέδιο που επιφέρει σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης και καταρρίπτει όλες τις «κόκκινες γραμμές» που είχαν θέσει καθηγητές, μαθητές και φοιτητές, στην προηγούμενη φάση του δημόσιου διαλόγου.
Το πολυνομοσχέδιο εκφράζει την οικονομική και ιδεολογική ατζέντα της κυβέρνησης: παραπέρα ιδιωτικοποίηση της δημόσιας Παιδείας και επιστροφή στους περασμένους αιώνες, από ιδεολογική και παιδαγωγική άποψη. Να φανταστεί κανείς ότι προβλέπεται να μην εξετάζεται η Κοινωνιολογία από τους υποψηφίους του 1ου επιστημονικού πεδίου, «Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες». Τουλάχιστον η ακροδεξιά πτέρυγα της ΝΔ, θεωρεί ότι η κοινωνιολογία δημιουργεί σκεπτόμενους πολίτες, πράγμα που απεχθάνεται. O αντιπρόεδρος του κόμματος και σήμερα υπουργός Ανάπτυξης(sic), δεν κατηγορούσε to 2018 την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ « ότι αντικαθιστά το μάθημα των Λατινικών που είναι υψηλού επιπέδου με την Κοινωνιολογία, γιατί θέλει να κάνει τους μαθητές αριστερούς; (εδώ και το βίντεο).
Η υπουργός Παιδείας είναι τελείως ακατάλληλη για τη θέση. Ακόμη και η συνδικαλιστική παράταξη της ΝΔ το φωνάζει ανοικτά. Δεν ξέρει όχι μόνο πότε ξεκίνησε ο Β Παγκόσμιος Πόλεμος, αλλά ούτε καν τι ποσοστό του εθνικού προϋπολογισμού πάει στο υπουργείο της. Τώρα καταστρέφει τη δημόσια εκπαίδευση και μας γυρίζει στην εποχή της μαθητικής ποδιάς, προφανώς με τη σύμφωνη γνώμη του «κεντρώου» Κυριάκου Μητσοτάκη.
Στα χνάρια της Πολωνίας και της Ουγγαρίας, η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται να ενώσει όλους τους πολίτες γύρω από τον κοινό σκοπό, την αντιμετώπιση της πανδημίας. Το νομοσχέδιο διχάζει την κοινωνία και παρά την καραντίνα ξεκίνησαν κινητοποιήσεις, όπως η χθεσινή το Σύνταγμα. Για να προωθήσει τα σχέδια της, δεν διστάζει να κάνει την Ελλάδα Ελλαδαρέως.
Στέλιος Κούλογλου
Πηγή: tvxs.gr
Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τον συντάκτη τους, χωρίς να συμπίπτουν κατ' ανάγκη με την άποψη του Tvxs.gr
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση είχαμε μέχρι πρότινος 2 χώρες που καταχράστηκαν την πανδημία. Στην Ουγγαρία ο ‘Ορμπαν πέρασε έναν νόμο με τον οποίο θα αποφασίσει ο ίδιος αν και πότε θα κάνει εκλογές. Στην Πολωνία, το ακροδεξιό καθολικό κόμμα που βρίσκεται στην εξουσία επιδιώκει να περιορίσει ακόμη περισσότερο το δικαίωμα στις αμβλώσεις. Τώρα προστέθηκε μια τρίτη χώρα: η Ελλάδα.
Δεν εννοώ μόνο την αντίληψη «business και μάσα», όπως εκφράστηκε και με το σκάνδαλο των voucher. Αυτή χαρακτηρίζει τη κυβέρνηση και πριν την πανδημία. Εν μέσω καραντίνας, η υπουργός Παιδείας θεώρησε σκόπιμο να κατεβάσει ένα νομοσχέδιο που επιφέρει σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης και καταρρίπτει όλες τις «κόκκινες γραμμές» που είχαν θέσει καθηγητές, μαθητές και φοιτητές, στην προηγούμενη φάση του δημόσιου διαλόγου.
Το πολυνομοσχέδιο εκφράζει την οικονομική και ιδεολογική ατζέντα της κυβέρνησης: παραπέρα ιδιωτικοποίηση της δημόσιας Παιδείας και επιστροφή στους περασμένους αιώνες, από ιδεολογική και παιδαγωγική άποψη. Να φανταστεί κανείς ότι προβλέπεται να μην εξετάζεται η Κοινωνιολογία από τους υποψηφίους του 1ου επιστημονικού πεδίου, «Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες». Τουλάχιστον η ακροδεξιά πτέρυγα της ΝΔ, θεωρεί ότι η κοινωνιολογία δημιουργεί σκεπτόμενους πολίτες, πράγμα που απεχθάνεται. O αντιπρόεδρος του κόμματος και σήμερα υπουργός Ανάπτυξης(sic), δεν κατηγορούσε to 2018 την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ « ότι αντικαθιστά το μάθημα των Λατινικών που είναι υψηλού επιπέδου με την Κοινωνιολογία, γιατί θέλει να κάνει τους μαθητές αριστερούς; (εδώ και το βίντεο).
Η υπουργός Παιδείας είναι τελείως ακατάλληλη για τη θέση. Ακόμη και η συνδικαλιστική παράταξη της ΝΔ το φωνάζει ανοικτά. Δεν ξέρει όχι μόνο πότε ξεκίνησε ο Β Παγκόσμιος Πόλεμος, αλλά ούτε καν τι ποσοστό του εθνικού προϋπολογισμού πάει στο υπουργείο της. Τώρα καταστρέφει τη δημόσια εκπαίδευση και μας γυρίζει στην εποχή της μαθητικής ποδιάς, προφανώς με τη σύμφωνη γνώμη του «κεντρώου» Κυριάκου Μητσοτάκη.
Στα χνάρια της Πολωνίας και της Ουγγαρίας, η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται να ενώσει όλους τους πολίτες γύρω από τον κοινό σκοπό, την αντιμετώπιση της πανδημίας. Το νομοσχέδιο διχάζει την κοινωνία και παρά την καραντίνα ξεκίνησαν κινητοποιήσεις, όπως η χθεσινή το Σύνταγμα. Για να προωθήσει τα σχέδια της, δεν διστάζει να κάνει την Ελλάδα Ελλαδαρέως.
Στέλιος Κούλογλου
Πηγή: tvxs.gr
Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τον συντάκτη τους, χωρίς να συμπίπτουν κατ' ανάγκη με την άποψη του Tvxs.gr