Ενώ τα καταστήματα στενάζουν οικονομικά, οι αγορές μέσω διαδικτύου για
τους Έλληνες έχουν πάρει φωτιά. Δείτε τα στοιχεία για το 2013 και
περασμένες χρονιές.
Θεαματικά αυξάνονται στη διάρκεια της κρίσης οι δαπάνες των Ελλήνων καταναλωτών για φθηνές ηλεκτρονικές αγορές.
Θεαματικά αυξάνονται στη διάρκεια της κρίσης οι δαπάνες των Ελλήνων καταναλωτών για φθηνές ηλεκτρονικές αγορές.
Φέτος εκτιμάται πως ήδη 2,5 εκατομμύρια Έλληνες αγόρασαν μέσω Διαδικτύου προϊόντα και υπηρεσίες αξίας 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή 600 εκατομμύρια περισσότερα σε σχέση με πέρυσι όταν ο τζίρος των "φυσικών" καταστημάτων λιανικού εμπορίου υποχωρεί με ρυθμό 5-20% ετησίως, ακόμη και σε προϊόντα διατροφής ή πρώτης ανάγκης.
Όπως δείχνει έρευνα που δημοσιοποίησε η ΕΣΕΕ, σταδιακά αναμένεται η αγορά των ηλεκτρονικών πωλήσεων από τις επιχειρήσεις προς τους καταναλωτές (χωρίς να περιλαμβάνονται οι συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων) να διαμορφωθεί στα 5 δισ. ευρώ με πάνω από 4-5 εκατ. online αγοραστές.
Υπολογίζεται ότι σήμερα 6 εκατ. Έλληνες χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο και τα 2/3 διαθέτουν λογαριασμούς σε υπηρεσίες ηλεκτρονικής κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook).
Ο μέσος εβδομαδιαίος χρόνος που αφιερώνει κάποιος online στην Ελλάδα φτάνει τις 10 ώρες, ενώ καθημερινά πραγματοποιούνται πάνω από 500.000 αναζητήσεις στο internet.
Η δε χρήση του διαδικτύου μέσω κινητών συσκευών αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, οκτώ φορές ταχύτερα σε σχέση με τον αντίστοιχο ρυθμό διείσδυσης του διαδικτύου στους προσωπικούς υπολογιστές.
Στην Ελλάδα το 2012 αγόρασαν ρούχα και αθλητικά είδη μέσω Διαδικτύου το 15% των χρηστών ίντερνετ, έναντι μόλις 4% το 2008.
Κρατήσεις για ταξίδια και διαμονή έκανε μέσω του Διαδικτύου το 15% των χρηστών στην Ελλάδα έναντι 6% το 2008, ενώ σε χαμηλά επίπεδα παραμένουν ακόμη οι αγορές τροφίμων και ειδών παντοπωλείου, μόλις 2%.
Τα υψηλότερα ποσοστά αγορών από το διαδίκτυο καταγράφονται στο Ηνωμένο Βασίλειο (82%), στη Δανία, στη Σουηδία (79%) και στη Γερμανία (77%).
Τις τελευταίες θέσεις καταλαμβάνουν η Ιταλία και η Εσθονία (29%), η Βουλγαρία (17%) και η Ρουμανία (11%).
Το 2012, 1,9 εκατομμύρια Έλληνες συνολικά αγόρασαν online προϊόντα ή υπηρεσίες αξίας 2,9 δισ. ευρώ και έκαναν κατά μέσο όρο ετησίως 20 αγορές μέσω του διαδικτύου συνολικής αξίας 1.600 ευρώ
Άρα στους βασικούς δείκτες μέτρησης της online αγοράς είχαμε αύξηση το 2012 κατά 25-35%, ενώ στις συνολικές αγορές η αύξηση ήταν πάνω από 50% σε σχέση με το 2011.
Για το 2013 αναμένεται περίπου 2,5 εκατομμύρια Έλληνες χρήστες του διαδικτύου να αγοράσουν υπηρεσίες/προϊόντα που θα πλησιάσουν τα 3,5 δισ. ευρώ.
Βέβαια, η αγορά αυτή παραμένει ιδιαίτερα χαμηλή, αφού οι συνολικές online αγορές στην Ευρώπη θα ξεπεράσουν το 2013 τα 350 δισ. ευρώ.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος