Ο καταπατημένος Ναός των Διοσκούρων στην Κάρπαθο
Ανακοίνωση 27/8/2013
Το Σάββατο 24 Αυγούστου του 2013 τελέστηκε στο γειτονικό νησί της
Καρπάθου ένας «τρισαρχιερατικός εσπερινός» με τη συμμετοχή των
μητροπολιτών Καρπάθου- Κάσου, Ρόδου και Κω-Νισύρου. Το πρόβλημα είναι
ότι η συγκεκριμένη τελετή έλαβε χώρα μέσα σε αρχαιολογικό χώρο, στην
παλαιοχριστιανική βασιλική της αγ. Φωτεινής στην πρωτεύουσα του νησιού,
Πηγάδια.
Εφόσον αρμόδια για την παραχώρηση οποιασδήποτε άδειας σε
αρχαιολογικό χώρο είναι η Αρχαιολογική Υπηρεσία τίθεται το ερώτημα αν
όντως διέθεταν την απαιτούμενη άδεια οι διοργανωτές, και αν ισχύει αυτό,
το επόμενο λογικό ερώτημα είναι το εξής: Με ποιο σκεπτικό μια
δημόσια υπηρεσία μπορεί να παραχωρεί άδειες θρησκευτικών τελετών του
Ορθόδοξου χριστιανικού δόγματος μέσα σε αρχαιολογικούς χώρους που
τυγχάνει να είναι τόποι λατρείας της Θρησκείας των αρχαίων προγόνων μας
καθώς και της ίδιας στην σύγχρονη της μορφή της Ελληνικής Εθνικής
Θρησκείας;
Άλλωστε παλαιότερα το ΚΑΣ απαγόρευσε σε εμάς, τους Έλληνες
Εθνικούς, την τέλεση λατρευτικών εκδηλώσεων μέσα στους Ιερούς μας
τόπους, με το αιτιολογικό ότι αυτοί οι χώροι δεν είναι θρησκευτικού
ενδιαφέροντος αλλά πολιτισμικού και ιστορικού και δεν μπορούν να
παραχωρούνται στον καθένα.
Υπενθυμίζουμε ότι είναι το ΚΑΣ εκείνο που χαρακτήρισε τους Ιερούς
για εμάς τόπους απλώς ιστορικού και πολιτισμικού ενδιαφέροντος, λες και
στο υψηλό πολιτισμικό επίπεδο των προγόνων μας δεν συγκαταλέγεται η
Ελληνική Θρησκεία που είναι ο θεμελιωτής και ο ενσαρκωτής αυτού του
πολιτισμού.
Προφανώς σε αυτή τη χώρα κάποιοι ακόμα νομίζουν πως ότι πατούν τους
ανήκει και πως ότι λένε και πράττουν πρέπει να καταπίνεται
αδιαμαρτύρητα. Λάθος!
Και η περίπτωση της Κάρπαθου στην οποία η συγκεκριμένη εκκλησία
είναι χτισμένη πάνω σε αρχαίο ναό των Διοσκούρων, δεν είναι διαφορετική
από τις εκατοντάδες περιπτώσεις ανά την Ελλάδα όπου ένας χριστιανικός
ναός πατάει πάνω σε αρχαίο Ιερό αφού πρώτα είχε συντριβεί και
κατακερματιστεί από τους ίδιους με αβυσσαλέο μίσος το οποίο η ορθόδοξη
θεοκρατία από την σύσταση του νεοελληνικού κράτους και την καθοδήγηση
της προσπαθεί πεισματικά να το εμφυτεύσει στους δύστυχους υπηκόους αυτής
της χώρας μέσα από την φασίζουσα ιδεοληψία του ελληνοχριστιανισμού σαν
μια ομαλή “συνέχεια” η “μετάβαση” στον χριστιανισμό.
Περί του Ιωάννη του Καρπάθιου
Ποιος είναι όμως ο άγιος που τιμήθηκε στον «τρισαρχιερατικό εσπερινό», αποτελώντας κατά την προπαγανδιστική πολιτική της Ορθοδοξίας, ακόμα ένα στοιχείο
της «ομαλής» μετάβασης και της αποδοχής του λαού μας στην «πραγματική
πίστη», όπως οι ίδιοι αποκαλούν την χριστιανική θρησκεία;
Ο Ιωάννης ο Καρπάθιος αποτελεί ακόμα μια περίπτωση «εφεύρεσης» ενός
ανύπαρκτου αγίου, ένα φαινόμενο που παρατηρείται εδώ και αιώνες σε
ολόκληρη την επικράτεια της χώρας μας με σκοπό να ενισχυθεί η πίστη των
κατοίκων μέσω της αγιοποίησης ενός συμπατριώτη τους από το μακρινό
–συνήθως- παρελθόν.
Οι ενέργειες για την εφεύρεση του Ιωάννη του
Καρπάθιου ξεκίνησαν στα μέσα της δεκαετίας του ’80 και η γιορτή του
τοποθετήθηκε δίχως κανένα ιστορικό στοιχείο μέσα στον Αύγουστο,
πιθανότατα όχι τυχαία, μιας και ακόμα υπάρχουν στο νησί μετανάστες που
αφήνουν χρήματα για δωρεές κτλ.
Για τον βίο του Ιωάννη του Καρπάθιου δεν γνωρίζουμε απολύτως
ΤΙΠΟΤΑ.
Και πώς να γνωρίζουμε, όταν πρόκειται ουσιαστικά για έναν «άγιο
–φάντασμα», μία σύνθεση δύο διαφορετικών προσώπων;
Στην προσπάθειά του
να δημιουργήσει με το ζόρι έναν Καρπάθιο άγιο, το ντόπιο ιερατείο
συνέδεσε αυθαίρετα κάποιον μοναχό Ιωάννη (άγνωστο το πότε έζησε),
συγγραφέα ενός έργου με τίτλο «Προς τους μοναχούς της Ινδίας», με έναν
μητροπολίτη Καρπάθου ονόματι Ιωάννης που έζησε κατά τον 7ο
μεταχριστιανικό αιώνα.
Όσοι από τους Καρπάθιους φίλους που διαβάζουν αυτές τις γραμμές
αγανακτούν ή διαφωνούν με την έρευνα που κάναμε, ας διαβάσουν και το
παρακάτω.
Ακόμα και αν δεχτούμε ότι ο Ιωάννης από την Κάρπαθο υπήρξε και
ήταν όντως ο μητροπολίτης του 7ου αιώνα, το προαναφερθέν έργο του,
«Προς τους μοναχούς της Ινδίας», παραμένει το μοναδικό που σχετίζεται με
την πνευματική του δράση.
Το εν λόγω κείμενο συμπεριλαμβάνεται στην
«Φιλοκαλία» του 1893 και ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να το κατεβάσει
από το http://anemi.lib.uoc.gr/metadata/8/f/5/metadata-289-0000016.tkl
(σελίδες 175-191 του pdf αρχείου).
Όσοι το αποτολμήσουν, θα έρθουν
αντιμέτωποι με ένα σωρό μαργαριτάρια που φαντάζουν αδιανόητα για τον
σύγχρονο πολιτισμένο άνθρωπο.
Ήδη από τις πρώτες γραμμές ο… άγιος των
Καρπαθίων μας πληροφορεί ότι οι γυναίκες αλλά και η απόκτηση παιδιών
αποτελούν πειρασμούς προς αποφυγή!
Αυτόν τον άγιο πλασάρει και
διαφημίζει ο Αμβρόσιος στον Καρπαθιακό λαό.
ΤΕΛΧΙΝΙΣ ΡΟΔΙΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ