Ρεπορτάζ: Ντίνα Καραμάνου
Απλησίαστες είναι για τη μέση ελληνική οικογένεια οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που παρά την κρίση, όχι μόνο δεν μειώνονται, αλλά αυξάνονται. Κι όλα αυτά τη στιγμή που υποτίθεται πως έχουμε «ακουμπήσει» στον τουρισμό ένα μεγάλο μέρος της ελπίδας μας για ανάκαμψη.
Μπορεί η αύξηση στους ναύλους να ήταν...«μικρή» όπως τη χαρακτηρίζουν όσοι ασχολούνται με την ναυτιλία, ήταν όμως αύξηση, εν μέσω οξύτατης κρίσης.
«Ήταν μια αύξηση της τάξης του 0,8%» λέει ο πρόεδρος του Σωματείου Ναυτικών Πρακτόρων Απόλλωνας Καρακαλάς, ο οποίος υποστηρίζει πως η ακτοπλοΐα έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την κρίση και δεν υπήρχαν περιθώρια μείωσης, ειδικά όταν οι φόροι είναι τόσο υψηλοί. Σημειώνεται ότι από την τιμή του εισιτηρίου, το 20% είναι τέλη και φόροι που-φυσικά- επιβαρύνουν τον καταναλωτή, δηλαδή των ταξιδιώτη.
Αντίθετη άποψη έχει η ιδιοκτήτρια του ταξιδιωτικού γραφείου “Moonlight” Βασιλική Βασιλακοπούλου: «Τα εισιτήρια των πλοίων είναι πανάκριβα. Δεν επιτρέπεται αυτήν την περίοδο να είναι τόσο υψηλές οι τιμές, όταν μάλιστα και το επίπεδο των υπηρεσιών έχει καταρρεύσει» λέει στο newpost και υποστηρίζει ότι οι φόροι δεν είναι τόσο υψηλοί ώστε οι πλοιοκτήτες να δικαιολογούνται να αυξάνουν τις τιμές από τη μια και να επιβαρύνουν με τα τέλη τους ταξιδιώτες από την άλλη.
Μάλιστα δίνει και ένα παράδειγμα: σε εισιτήριο του οποίου η τιμή είναι 33,5 ευρώ, ο καθαρός ναύλος είναι 27,8 ευρώ και οι φόροι μόλις 5,7 ευρώ.
Την ίδια ώρα, στα ταχύπλοα φέρυ μπωτ ο επιβάτης πληρώνει σχεδόν τα διπλά, όταν για λόγους οικονομίας οι εταιρείες επιβάλλουν στους καπετάνιους να ταξιδεύουν με τη μέση ταχύτητα των συμβατικών πλοίων:
«Aυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Η ταχύτητα καταστρατηγείται παρά το γεγονός ότι ο καταναλωτής την πληρώνει», λέει στο newpost πρόεδρος των Ναυτικών Πρακτόρων.
Ενδεικτικά,στους πιο δημοφιλής προορισμούς οι τιμές των εισιτηρίων ξεπερνούν σε κάθε περίπτωση τα 30 και αγγίζουν ακόμη και τα 50 ευρώ κατ'άτομο.
Προς την Πάρο και τη Νάξο, το απλό εισιτήριο κοστίζει 33,50 ευρώ, ενώ με το ταχύπλοο που τελικά δεν είναι... πιο γρήγορο, κοστίζει από 48 εως 51 ευρω. Αντιστοίχως το αυτοκίνητο κοστίζει από 79 εως 81,50 ευρώ.
Προς τη Χίο το ναύλο του επιβάτη αγγίζει τα 37 ευρώ και του αυτοκινήτου τα 83,5 ευρώ.
Για τη Ρόδο κάθε επιβάτης θα πληρώσει 44 ευρώ με το συμβατικό πλοίο ή 59,5 ευρώ με το ταχύπλοο ενώ η τιμή του αυτοκινήτου θα φτάσει από 83 εως 104 ευρώ.
Για την Κρήτη το εισιτήριο κυμαίνεται -ανάλογα με το πλοίο- από 35 εως 39 ευρώκαι η τιμή του αυτοκινήτου φτάνει τα 83,5 ευρώ.
Προς τα Χανιά υπάρχει προσφορά στην ημερήσια διαδρομή: Το ατομικό εισιτήριο 28 ευρώ και ο ναύλος ενός αυτοκινήτου 59 ευρώ.
Απλησίαστες είναι για τη μέση ελληνική οικογένεια οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που παρά την κρίση, όχι μόνο δεν μειώνονται, αλλά αυξάνονται. Κι όλα αυτά τη στιγμή που υποτίθεται πως έχουμε «ακουμπήσει» στον τουρισμό ένα μεγάλο μέρος της ελπίδας μας για ανάκαμψη.
Μπορεί η αύξηση στους ναύλους να ήταν...«μικρή» όπως τη χαρακτηρίζουν όσοι ασχολούνται με την ναυτιλία, ήταν όμως αύξηση, εν μέσω οξύτατης κρίσης.
«Ήταν μια αύξηση της τάξης του 0,8%» λέει ο πρόεδρος του Σωματείου Ναυτικών Πρακτόρων Απόλλωνας Καρακαλάς, ο οποίος υποστηρίζει πως η ακτοπλοΐα έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την κρίση και δεν υπήρχαν περιθώρια μείωσης, ειδικά όταν οι φόροι είναι τόσο υψηλοί. Σημειώνεται ότι από την τιμή του εισιτηρίου, το 20% είναι τέλη και φόροι που-φυσικά- επιβαρύνουν τον καταναλωτή, δηλαδή των ταξιδιώτη.
Αντίθετη άποψη έχει η ιδιοκτήτρια του ταξιδιωτικού γραφείου “Moonlight” Βασιλική Βασιλακοπούλου: «Τα εισιτήρια των πλοίων είναι πανάκριβα. Δεν επιτρέπεται αυτήν την περίοδο να είναι τόσο υψηλές οι τιμές, όταν μάλιστα και το επίπεδο των υπηρεσιών έχει καταρρεύσει» λέει στο newpost και υποστηρίζει ότι οι φόροι δεν είναι τόσο υψηλοί ώστε οι πλοιοκτήτες να δικαιολογούνται να αυξάνουν τις τιμές από τη μια και να επιβαρύνουν με τα τέλη τους ταξιδιώτες από την άλλη.
Μάλιστα δίνει και ένα παράδειγμα: σε εισιτήριο του οποίου η τιμή είναι 33,5 ευρώ, ο καθαρός ναύλος είναι 27,8 ευρώ και οι φόροι μόλις 5,7 ευρώ.
Την ίδια ώρα, στα ταχύπλοα φέρυ μπωτ ο επιβάτης πληρώνει σχεδόν τα διπλά, όταν για λόγους οικονομίας οι εταιρείες επιβάλλουν στους καπετάνιους να ταξιδεύουν με τη μέση ταχύτητα των συμβατικών πλοίων:
«Aυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Η ταχύτητα καταστρατηγείται παρά το γεγονός ότι ο καταναλωτής την πληρώνει», λέει στο newpost πρόεδρος των Ναυτικών Πρακτόρων.
Ενδεικτικά,στους πιο δημοφιλής προορισμούς οι τιμές των εισιτηρίων ξεπερνούν σε κάθε περίπτωση τα 30 και αγγίζουν ακόμη και τα 50 ευρώ κατ'άτομο.
Προς την Πάρο και τη Νάξο, το απλό εισιτήριο κοστίζει 33,50 ευρώ, ενώ με το ταχύπλοο που τελικά δεν είναι... πιο γρήγορο, κοστίζει από 48 εως 51 ευρω. Αντιστοίχως το αυτοκίνητο κοστίζει από 79 εως 81,50 ευρώ.
Προς τη Χίο το ναύλο του επιβάτη αγγίζει τα 37 ευρώ και του αυτοκινήτου τα 83,5 ευρώ.
Για τη Ρόδο κάθε επιβάτης θα πληρώσει 44 ευρώ με το συμβατικό πλοίο ή 59,5 ευρώ με το ταχύπλοο ενώ η τιμή του αυτοκινήτου θα φτάσει από 83 εως 104 ευρώ.
Για την Κρήτη το εισιτήριο κυμαίνεται -ανάλογα με το πλοίο- από 35 εως 39 ευρώκαι η τιμή του αυτοκινήτου φτάνει τα 83,5 ευρώ.
Προς τα Χανιά υπάρχει προσφορά στην ημερήσια διαδρομή: Το ατομικό εισιτήριο 28 ευρώ και ο ναύλος ενός αυτοκινήτου 59 ευρώ.