Νέα μελέτη του Πανεπιστημίου East Anglia της Αγγλίας έδειξε ποιοι ψυχολογικοί παράγοντες μπορεί να επηρεάσουν μια online κριτική, ώστε να μας βοηθήσουν να τις αξιολογούμε καλύτερα πριν τις λάβουμε υπ’ όψιν.
Ερευνητές του Πανεπιστημίου UEA της Αγγλίας βρήκαν ότι ο χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ της κατανάλωσης ενός προϊόντος ή υπηρεσίας και της δημοσίευσης της κριτικής μας παίζει ρόλο στην αξιολόγησή μας. Συγκεκριμένα, όσο πιο σύντομα ένας καταναλωτής κάνει κριτική από τη στιγμή της εμπειρίας του, τόσο πιο πιθανό είναι να τη «μεγεθύνει», να επικεντρωθεί ακόμη και σε μικρές λεπτομέρειες και να δώσει πιο αρνητική χροιά στην κριτική του. Όσο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα περνά, τόσο πιο εύκολα μένουν τα καλά της συνολικής εμπειρίας και μια πιο θετική ματιά π.χ. στο ξενοδοχείο και τις παροχές του, το οποίο ήταν και το επίκεντρο αυτής της μελέτης.Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο International Journal of Contemporary Hospitality Management και ανέλυσε περισσότερες από 215 χιλιάδες online κριτικές του TripAdvisor και του Booking.com από επισκέπτες 90 χωρών, για 1022 ξενοδοχεία του Λονδίνου.
Όπως αναφέρει ο επικεφαλής της μελέτης, Παναγιώτης Σταμολάμπρος, ο οποίος είναι Έλληνας PhD ερευνητής στην Οικονομική Σχολή Norwich του UEA, οι κριτικές που διαβάζουμε στο διαδίκτυο επηρεάζονται από ψυχολογικούς παράγοντες και γι’ αυτό πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν με λίγη προσοχή. Σίγουρα δεν υπάρχει σκοπός παραπλάνησης από κάποιον που κάνει μια κριτική, αλλά πρέπει να θυμάστε ότι όσο πιο πολύ αργήσει να κάνει κάποιος μια κριτική από την εμπειρία του, τόσο πιο πιθανό είναι να την «ωραιοποιήσει» και να τη δει πιο θετικά.
Τα ευρήματα επηρεάζουν τόσο τους καταναλωτές, όσο και τους ξενοδόχους, ενώ οι ερευνητές συστήνουν στους ταξιδιώτες να ψάχνουν αξιολογήσεις από ανθρώπους που τους ταιριάζουν πολιτισμικά, ώστε να έχουν μεγαλύτερη πιθανότητας σύμπνοιας και επιτυχίας.
Πηγή: clickatlife.gr - Nov 08, 2018