Δευτέρα, Φεβρουαρίου 26, 2024

Τουρισμός: Κρήτη και Ρόδος ανοίγουν τη σεζόν στις 25 Μαρτίου


Από την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου, οπότε προσγειώνονται και οι πρώτες πτήσεις τσάρτερ, εκκινεί η φετινή τουριστική σεζόν στους δύο κορυφαίους προορισμούς της χώρας, τη Ρόδο και την Κρήτη, που κάνουν έναρξη με προκρατήσεις αυξημένες -αυτή τη στιγμή- σε ποσοστό πάνω από 7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. 

Στη Δυτική Ελλάδα, η έναρξη της σεζόν για την τουριστική ναυαρχίδα του Ιονίου, την Κέρκυρα, φαίνεται ότι θα συμπέσει με το μεγάλο ορόσημο για τις πρώτες πτήσεις των υδροπλάνων στη χώρα μας, εξέλιξη που θα ενισχύσει τη συνδεσιμότητα στην ευρύτερη περιοχή όχι μόνο τη θερινή περίοδο, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. 

Τον τόνο της φετινής τουριστικής σεζόν στην Ελλάδα δίνουν και οι μεγάλοι tour operators, οι οποίοι σπεύδουν να αξιοποιήσουν το θετικό momenum, με την TUI ενδεικτικά να εκκινεί τις πρώτες πτήσεις τσάρτερ στις 26 Μαρτίου στην Κρήτη και τη Ρόδο – με την έναρξη των διακοπών του καθολικού Πάσχα. Mάλιστα, ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός οργανισμός της Ευρώπης μόλις την περασμένη εβδομάδα -από το Ανόβερο- ενέταξε την Ελλάδα μαζί με την Ισπανία και την Τουρκία στις τρεις δημοφιλέστερες αγορές για τον όμιλο τη σεζόν του 2024, όπως αντίστοιχα συνέβη και το 2023.

Οι επιτελείς του, δε, αναφέρουν ότι συνολικά οι κρατήσεις των Ευρωπαίων (που είναι και η μεγάλη δεξαμενή εισερχόμενων επισκεπτών της Ελλάδας) για το φετινό καλοκαίρι παραμένουν πολλά υποσχόμενες και είναι 8% αυξημένες σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος, με το 32% του προγράμματος να έχει ήδη πουληθεί. Ειδικότερα, η TUI διαπιστώνει ότι η ζήτηση σε σχέση με πέρυσι είναι υψηλότερη σε όλους τους βασικούς προορισμούς μεσαίων και μικρών αποστάσεων, με τους προορισμούς σε Ισπανία, Ελλάδα και Τουρκία να αποδεικνύονται και πάλι οι δημοφιλέστεροι για την καλοκαιρινή περίοδο.

Η Κρήτη

«Ξεκινάμε φέτος στο τέλος Μαρτίου, οπότε θα ανοίξουν τα πρώτα ξενοδοχεία, και με βάση τις πρώτες προκρατήσεις προβλέπουμε ότι η σεζόν θα είναι πολύ καλή, καλύτερη ακόμη και από πέρυσι», δηλώνει στο «business stories» ο κ. Nίκος Χαλκιαδάκης, πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου. Και προσθέτει: «Οπως δείχνουν αυτή τη στιγμή τα στοιχεία των προκρατήσεων, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, υπολογίζουμε ότι είμαστε 7%-8% πιο ψηλά.

Οι πρώτες πτήσεις τσάρτερ, κυρίως από Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο, έρχονται την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου και ενώ δεν προβλέπεται να ανοίξουν πολλά ξενοδοχεία για την αρχή, ωστόσο στη συνέχεια και μέχρι τα τέλη Απριλίου θα είμαστε σε πλήρη λειτουργία. Ξέραμε από νωρίς φέτος ότι θα πήγαινε ακόμη καλύτερα η σεζόν του 2024 -υπό την προϋπόθεση να μην υπάρξουν έκτακτες συνθήκες-, κι αυτό είχε φανεί ήδη από πέρυσι, όταν κλείναμε τα συμβόλαια με τα πρακτορεία, γιατί είχαμε το μήνυμα ότι η ζήτηση είναι ψηλά για την Ελλάδα. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι λείπουν οι πολύ κρίσιμες -και για την Κρήτη– αγορές των Ρώσων και των Ισραηλινών. Παρ’ όλα αυτά, βλέπουμε ότι οι απώλειες καλύπτονται από αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, ενώ και οι Αμερικανοί αναδεικνύονται πλέον σημαντικοί παίκτες, με την κίνηση από τις ΗΠΑ να διαχέεται πλέον και εκτός Αθηνών. Βλέπουμε επίσης μεγάλη αύξηση και από την Πολωνία, η οποία έχει ανέβει στην 5η θέση μετά τους Γερμανούς, τους Βρετανούς, τους Γάλλους και τους Ολλανδούς». 

Στο ερώτημα πόσο μπροστά τελικά μπορεί να έρθει η σεζόν στη χώρα ώστε να αμβλυνθεί η εποχικότητα, που είναι και το διαχρονικό μεγάλο ζήτημα για την Ελλάδα, ο κ. Χαλκιαδάκης τονίζει: «Θα πρέπει να συμπράξουμε για τον σκοπό αυτό όλοι μαζί οι φορείς, να υπάρξει συνεργασία με εκατέρωθεν προτάσεις τόσο από τον ιδιωτικό όσο και τον δημόσιο τομέα». 

Επισκέπτες τον Φεβρουάριο στη Ρόδο

Ο έτερος κορυφαίος προορισμός της χώρας, η Ρόδος, ξεκινά επίσης, όπως η Κρήτη, από νωρίς, σε μια προσπάθεια να μεγαλώσει την τουριστική σεζόν τουλάχιστον στα δύο άκρα της. Ηδη αυτή την περίοδο, από τις 15 του μήνα, τρέχει το β’ μέρος του κοινού προγράμματος για συνολικά 30.000 Ευρωπαίους επισκέπτες που έρχονται στο νησί εκτός σεζόν, μέσα στον χειμώνα, συνδυάζοντας και τον έτερο κοντινό προορισμό στην Τουρκία, τη Μαρμαρίδα.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε πέρυσι και συνεχίζεται και φέτος, με τους πρώτους 10.000 επισκέπτες να έχουν έρθει στο νησί πριν από τα Χριστούγεννα, ενώ τώρα έρχονται οι υπόλοιποι – περίπου 20.000.

«Πρόκειται για Ευρωπαίους ταξιδιώτες από Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία, Βέλγιο και λίγους Βρετανούς που συνδυάζουν δύο προορισμούς σε Ελλάδα και Τουρκία», αναφέρει στο «b.s.» ο κ. Γιάννης Παπαβασιλείου, πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ρόδου. Και συνεχίζει: «Ως προς την έναρξη της σεζόν, ακολουθούμε το καθολικό Πάσχα και ξεκινάμε φέτος νωρίς, το τελευταίο δεκαήμερο του Μαρτίου, από το βόρειο κομμάτι του νησιού, ενώ η κανονική σεζόν ξεκινά γύρω στις 15 Απριλίου και μετά, με το άνοιγμα των περισσότερων ξενοδοχείων. Διαπιστώνουμε φέτος μια αυξημένη ζήτηση με άνοδο των προκρατήσεων σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι ακόμη και πάνω από 10%, φτάνοντας σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και το 15%». 

Ο κ. Γιάννης Παπαβασιλείου, πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ρόδου


Σε σχέση με τις περιοχές που επλήγησαν από τις περσινές πυρκαγιές του καλοκαιριού, ο κ. Παπαβασιλείου αναφέρει: «Η καταστροφή είναι πολύ μεγάλη -δεν γίνεται η εικόνα να εξαφανιστεί από τη μια στιγμή στην άλλη-, ωστόσο γίνονται προσπάθειες από όλους τους φορείς ώστε να βελτιωθεί, να στηριχθούν οι περιοχές στον μέγιστο βαθμό σε ό,τι έχει να κάνει με την τουριστική κίνηση, να γίνεται προβολή των προγραμμάτων αναδάσωσης που έχουν ξεκινήσει, ενώ τα ξενοδοχεία, από την πλευρά τους, στις περιοχές που επλήγησαν είναι σε ανοιχτή γραμμή συνεχώς με τους tour operators και παρέχουν ενημέρωση για την πορεία της αποκατάστασης». [...]


(Με πληροφορίες από www.newmoney.gr)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More