Τετάρτη, Μαΐου 31, 2023

Πόσοι τουρίστες -μπορεί- να έρθουν τον Ιούνιο στην Ελλάδα και κυρίως στη Ρόδο


Το μεγάλο στοίχημα για τον τουρισμό τον επόμενο μήνα είναι οι πληρότητες των πτήσεων από το εξωτερικό, καθώς οι προγραμματισμένες θέσεις είναι πάνω από πέρυσι, με πολλές όμως εξαιρέσεις. 


Με «μουδιασμένη» την αγορά στους προορισμούς όλης της χώρας, πλην της Αθήνας, φεύγει ο Μάιος, ο οποίος φαίνεται ότι δεν εκπλήρωσε τις μεγάλες προσδοκίες που υπήρχαν για την τουριστική κίνηση, μετά την εντυπωσιακή έναρξη της σεζόν τον Απρίλιο. 

Η αγωνία κορυφώνεται για τον Ιούνιο καθώς αποτελεί το μήνα βαρόμετρο για τον ελληνικό τουρισμό. Ένας «καλός» Ιούνιος ισορροπεί τη σεζόν, εφόσον ακολουθούν οι «δυνατοί» μήνες του Ιουλίου, Αυγούστου και Σεπτεμβρίου. Οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις από το εξωτερικό, εμφανίζουν αύξηση σε ποσοστό 4,8% σε σχέση με πέρυσι και ανέρχονται σε 3,9 εκατομμύρια τουρίστες. 

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι περυσινές θέσεις που είχαν προγραμματισθεί, ήταν περίπου 3,7 εκατ. και από αυτές καλύφθηκαν περί τις 3,2 εκατ. Η ερώτηση που τίθεται πλέον και θα καθορίσει πολλά, αφορά στις πληρότητες του μήνα που ξεκινά αύριο, στο πόσο κατά πόσο θα καλυφθούν αυτές οι θέσεις από ήδη βεβαιωμένες κρατήσεις αλλά και από πολυπόθητες κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέρχονται από το Airdata του ΙΝΣΕΤΕ, η Αθήνα είναι ο προορισμός που αναμένει τον Ιούνιο τους περισσότερους επισκέπτες, αφού οι διεθνείς αεροπορικές θέσεις ξεπερνούν το 1,1 εκατ. και αύξηση 16,2% σε σχέση με πέρυσι, ακολουθεί το Ηράκλειο με 549.000 και άνοδο 1% και η Ρόδος με οριακή μείωση 0,6% και 421.000. 

Ποιες χώρες καταγράφουν μεγάλη μείωση

Οι Βρετανοί φαίνεται πάντως ότι «παίρνουν και πάλι κεφάλι» έναντι των Γερμανών που μέχρι και το 2019 ήταν η πρώτη σε εισερχόμενο τουρισμό προς τη χώρα μας και πέρυσι πέρασε στην δεύτερη θέση. Η μείωση της Γερμανική αγοράς, τον Ιούνιο σε όλη τη χώρα φτάνει στο 12,7%, που μεταφράζεται σε αριθμό προγραμματισμένων θέσεων στις 746.000 και ενώ από Βρετανία ξεπερνούν τις 850.000 με άνοδο 5,8% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Μείωση για τον επόμενο μήνα, και από Γαλλία κατά 10,7% και από Ολλανδία κατά 4,2%.

Στο Ηράκλειο οι προγραμματισμένες θέσεις από όλες τις κύριες αγορές εισερχόμενου τουρισμού παρουσιάζουν κάμψη σε σχέση με τον Ιούνιο πέρυσι, ιδιαίτερα από Γερμανία κατά 12,1% , από Ολλανδία στο -15,7% και Ελβετία κατά 12,5%.

Στη Ρόδο οι θέσεις από Γερμανία είναι κάτω κατά 25,2%, από Γαλλία στο -22% και από όλες τις Σκανδιναβικές χώρες η πτώση του Ιουνίου είναι διψήφια. Στην Κω η μείωση από Γερμανία είναι στο 27,2% και από Ολλανδία στο -8,7%.

Στη Κέρκυρα η εικόνα είναι πολύ καλύτεροι από όλους σχεδόν τους κύριους προορισμούς της χώρας, με εξαίρεση την αγορά της Γαλλίας, όπου οι θέσεις για τον ερχόμενο Ιούνιο είναι μειωμένες κατά 23,7%.

Διψήφια μείωση από Μύκονο και Σαντορίνη

Σημαντικοί όμως προορισμοί όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη καταγράφουν μείωση σε σχέση με τον Ιούνιο του 2022 στο -13,9% και -16,5% αντίστοιχα, χάνοντας πραγματικά μεγάλο αριθμό θέσεων από το εξωτερικό. Στη Μύκονο, η μείωση από Γερμανία αγγίζει το 40%, από Γαλλία το 35,4% και ακόμα και από Βρετανία, όπου παρουσιάζεται παντού αύξηση, στο νησί η μείωση είναι το 13.2%.

Για τη Σαντορίνη οι προγραμματισμένες από το εξωτερικό θέσεις του Ιουνίου είναι κάτω από τη μεγάλη πλειοψηφία των εισερχόμενων αγορών. Η μείωση από την Ιταλία που είναι η 2η κύρια αγορά για το νησί, μετά την Αγγλία, φτάνει στο -9,7%. Η Γερμανία και όλες οι Σκανδιναβικές χώρες καταγράφουν μείωση θέσεων για Σαντορίνη τον Ιούνιο άνω του 50%. 

Βίκη Βαμιεδάκη 

=> www.news247.gr


Τρίτη, Μαΐου 30, 2023

Χρύσα Καραγιάννη: «Ηταν μια δύσκολη μάχη…»


Στους λόγους για τους οποίους κατέρρευσε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τόσο πανελλαδικά όσο και στα Δωδεκάνησα, αναφέρεται σε συνέντευξή της στη ‘δημοκρατική’ η υποψήφια βουλευτής, κα Χρύσα Καραγιάννη. 

Όπως αναφέρει η πρωτοεμφανιζόμενη στα κοινά με αφορμή και την εκλογή της: «Ο στόχος μου είναι ένας. Να συνεχίσω να εκφράζω την φωνή όσων ψήφισαν εμένα και τους άξιους συνυποψήφιούς μου, αλλά και αυτών που πιστεύουν σε ένα κράτος δικαίου, αυτών που οραματίζονται τη βελτίωση της καθημερινότητας των νησιωτών…».

• Ο πρώτος γύρος των εκλογών, βρήκε τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ βαριά λαβωμένο και με τεράστιες απώλειες. Σε τι οφείλεται αυτή η ήττα κατά την άποψή σας;

Πολλοί είναι οι λόγοι που έχουν συμβάλει στο κακό ποσοστό που έλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ στις εκλογές της προηγούμενης Κυριακής. Ο βασικότερος είναι ότι η υπεράσπιση του συστήματος της απλής αναλογικής, οδήγησε τον ΣΥΡΙΖΑ –ΠΣ σε αδιέξοδο. Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι αυτό το εκλογικό σύστημα, με το οποίο προκύπτουν οι περισσότερες από τις 26 κυβερνήσεις συνεργασίας της Ε.Ε., εκτός της Ελλάδας και τριών άλλων κρατών μελών, είναι το πιο δημοκρατικό. Στη χώρα μας ούτε τα πολιτικά κόμματα, αλλά ούτε οι πολίτες στο σύνολό τους είναι ακόμα έτοιμοι να το αγκαλιάσουν.

Τα μεν κόμματα που ανήκουν στο προοδευτικό φάσμα και στα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε άνοιγμα για μετεκλογική συνεργασία, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου δήλωναν την άρνησή τους ξεκάθαρα, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ στο όνομα της προόδου και της εκδημοκράτισης επέμενε. Να το ΛΑΘΟΣ μας.

Έτσι, οι πολίτες επέλεξαν ανάμεσα σε ένα δίλημμα: την παρούσα σταθερότητα της ασφυκτικής ακρίβειας, διάλυσης της δημόσιας υγείας, αναξιοκρατίας, αδιαφάνειας, καταστροφής του κράτους δικαίου, συγκάλυψης σκανδάλων και εγκλημάτων, ρουσφετολογίας , πορείας προς ιδιωτικοποιήσεις και στον αντίποδα μια αβέβαιη «καλύτερη επόμενη μέρα».

Και σεβόμαστε απόλυτα ότι οι ψηφοφόροι επέλεξαν το πρώτο.

Η ΝΔ μπόρεσε να καλλιεργήσει το φόβο που προέκυπτε από αυτό το δίλημμα έχοντας από τη μία ένα απόλυτα υποστηρικτικό προς αυτήν μιντιακό σύστημα, που αναπαρήγαγε αυτή την ατζέντα του φόβου. Από την άλλη, ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε λάθη, πολλά από τα οποία και ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας χαρακτήρισε «αδιανόητα και καθοριστικά», όπως οι αναφορές στελεχών σε προσωπικές τους απόψεις, που έρχονταν σε αντίθεση με το πρόγραμμα, τις θέσεις και τις προθέσεις του κόμματός μας.

Συνεπώς, κυρίως στο τέλος, αλλά και σε όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου στο στόχαστρο δεν βρισκόταν, όπως θα έπρεπε, η κυβέρνηση αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ. Δεν κρίθηκε το κυβερνών κόμμα που έφτασε τους πολίτες να εξαρτώνται από επιδόματα για να περνούν τον μήνα.

Που ο υπουργός Μεταφορών του μερικές μέρες πριν το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών κουνούσε το δάχτυλο στον ΣΥΡΙΖΑ ότι τον κατηγορούσε «άδικα» για την τραγική κατάσταση των σιδηροδρομικών μεταφορών, η οποία επιβεβαιώθηκε με τον πιο μακάβριο τρόπο.

Ο άνθρωπος αυτός, παρόλη την υπαιτιότητά του για το δυστύχημα επιβραβεύτηκε με τη μέγιστη σταυροδοσία στην περιφέρειά του.

Οι δυσκολίες στην καθημερινότητα των Ελλήνων, ως αποτέλεσμα της διακυβέρνησης της ΝΔ είναι πάρα πολλές.

Όμως αυτός που «κρινόταν» από όλους ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ, για τους δύσκολους καταναγκασμούς των μνημονίων, στα οποία η χώρα οδηγήθηκε λόγω των αυτοδύναμων κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που άφησε όμως πίσω λόγω της σωστής διακυβέρνησής του ο ΣΥΡΙΖΑ. Πόσο οξύμωρο φαντάζει αυτό! Πρέπει να παραδεχτώ όμως ότι φταίμε που δεν μπορέσαμε να επικοινωνήσουμε ότι δεν είμαστε όλοι το ίδιο. Δε μπορέσαμε να εστιάσουμε στο πρόγραμμά μας και έτσι να δώσουμε ελπίδα μέσα από τις λύσεις που αυτό προτείνει για τη βελτίωση της διαβίωσης του Έλληνα.

Και αυτό γιατί πέρα από την υπεροπλία των ΜΜΕ, ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ δε φάνηκε τόσο οργανωμένος όσο θα μπορούσε. Και αυτό είναι που θα αλλάξουμε εν όψει των επόμενων εκλογών.

• Στα Δωδεκάνησα, αν και ήταν υποψήφιος ο Αλέξης Τσίπρας, τα ποσοστά έπεσαν κατακόρυφα. Ήταν ένας δύσκολος αγώνας;

Στα Δωδεκάνησα η μάχη ήταν δύσκολη για τον ΣΥΡΙΖΑ –ΠΣ για τον επιπλέον λόγο ότι το πρόβλημα υγείας του εκλεγμένου βουλευτή – υπουργού μας Νεκτάριου Σαντορινιού, που οδήγησε δυστυχώς στην απώλειά του, απέτρεψε την άμεση επαφή του με τον κόσμο στα νησιά της τα τελευταία δύο χρόνια.

Οι υπόλοιποι υποψήφιοι, συμπεριλαμβανομένου και του Δημήτρη Γάκη, ανακοινωθήκαμε αργά, στο τέλος του Φλεβάρη, γεγονός που θεσμικά δε μας επέτρεπε να καλύπτουμε το κενό επικοινωνίας. Στον αντίποδα, οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, είχαν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν το ελεύθερο νησιωτικό πεδίο, για να κατακτήσουν την επιθυμητή σχέση με τους κατοίκους των νησιών.

• Εκλεγήκατε πλέον, βουλευτής Δωδεκανήσου. Σαν πρωτοεμφανιζόμενη στα κοινά και μάλιστα στην Βουλή, ποιες θα είναι οι προτεραιότητες και οι στόχοι που βάζετε εσείς προσωπικά για την πορεία σας;

Κατ’ αρχάς θέλω να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου για τη ζεστασιά και την εκτίμηση που μου έδειξαν οι Δωδεκανήσιοι στην πρώτη μου επαφή μαζί τους, μέσα από τη διαδικασία διεκδίκησης της ψήφου τους για τη συμμετοχή μου στην κεντρική πολιτική σκηνή. Αναλαμβάνοντας την ευθύνη που προκύπτει από την τιμή αυτή και συνεπώς από την εκλογή μου, αυτήν τη χρονική στιγμή και μετά από τη συγκεκριμένη εκλογική ετυμηγορία ο στόχος μου είναι ένας. Να συνεχίσω να εκφράζω την φωνή όσων ψήφισαν εμένα και τους άξιους συνυποψήφιούς μου, αλλά και αυτών που πιστεύουν σε ένα κράτος δικαίου, αυτών που οραματίζονται τη βελτίωση της καθημερινότητας των νησιωτών. Γι’ αυτό λοιπόν, καλώ όλους να δώσουν και στις εκλογές της 25ης Ιουνίου τη θετική τους ψήφο στον ΣΥΡΙΖΑ –ΠΣ, το πρόγραμμα του οποίου έχει ως στόχο την υπεράσπιση των συμφερόντων των νησιωτών.

Αυτών που κινδυνεύουν να χάσουν τα σπίτια τους από τα Funds παρόλη την προσπάθειά τους να εξυπηρετούν τα δάνειά τους, οριοθετώντας τη δράση των μεγάλων αυτών συμφερόντων.

Αυτών που βίωσαν και βιώνουν ακόμα και σήμερα τεράστιες δυσκολίες, να λάβουν τις παροχές από ένα υποστελεχωμένο και συνολικά απαξιωμένο δημόσιο σύστημα υγείας, όπως αξίζει σε πολίτες ενός πολιτισμένου κράτους, θεσπίζοντας το υγειονομικό ισοδύναμο. Αυτών που για να φτάσουν στο μικρό νησί τους, πρέπει να περιμένουν και 2 μέρες χωρίς ακτοπλοϊκή ή αεροπορική σύνδεση. Απώτερος στόχος μου λοιπόν είναι η αύξηση του ποσοστού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στη Δωδεκάνησο, για να αποτραπεί μια παντοδύναμη, αλαζονική, ανεξέλεγκτη, νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση της ΝΔ.



 Πηγή:www.dimokratiki.gr



Εργασιακός μεσαίωνας σε τουρισμό κι επισιτισμό με ρήτρες, απειλές και φίμωση


Καθημερινά αποκαλύπτεται το «τουριστικό θαύμα» και η ανάπτυξη που προπαγανδίζει το σύστημα Μητσοτάκη. Στις πλάτες, φυσικά, των εργαζομένων που βρίσκονται αντιμέτωποι με συνθήκες εργασιακής ζούγκλας, όπως παράνομες ρήτρες, απειλές και εξαναγκασμό σε εργασία. 

Οι πρόσφατες καταγγελίες ξενοδοχοϋπαλλήλων στην Κρήτη έριξαν λίγο παραπάνω φως στην κατάσταση που επικρατεί για τους εποχικούς εργαζόμενους με την κατάσταση να καλύπτει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κλάδο του επισιτισμού. 

Ο εργατολόγος Γιάννης Καρούζος, μιλώντας στον ΑΝΤ1, περιέγραψε με μελανά χρώματα τα όσα συμβαίνουν κάνοντας λόγο για παράνομες ρήτρες που επιβάλλουν οι εργοδότες μέσω υπογραφής ατομικής σύμβασης. 

Με τη διαδεδομένη αυτή πρακτική εποχικοί εργαζόμενοι, ουσιαστικά, αιχμαλωτίζονται στις εργασίες με αμοιβές κατώτερες των περιστάσεων, αλλά και κακές συνθήκες εργασίας και διαβίωσης.

Στις συμβάσεις αυτές υπάρχουν ρήτρες απορρήτου ή εμπιστευτικότητας, ενώ η πρακτική δεν εφαρμόζεται μόνο στα ξενοδοχεία.

«Δεν το κάνουν μόνο στα ξενοδοχεία, το κάνουν και στα εστιατόρια. Εμφανίζουν τη ρήτρα ως "εκπαίδευση", του μάγειρα, της καμαριέρας, του σερβιτόρου. Και δήθεν, τα "δίδακτρα" κόστισαν 5.000 ευρώ. Και αν φύγει κάποιος νωρίτερα θα πρέπει να τα επιστρέψει. Αν μάλιστα ο εργαζόμενος κρίνει ότι αμείβεται χαμηλά και πάει σε ανταγωνιστή εργοδότη γιατί του προσφέρει καλύτερες αποδοχές και συνθήκες, τότε μπορεί να του ζητηθεί να πληρώσει ως 10.000 ευρώ, σύμφωνα με άλλη ρήτρα. Είναι ρήτρες που αποθαρρύνουν την κινητικότητα των εργαζόμενων, είναι παράνομες και άκυρες» σημειώνει χαρακτηριστικά. 

Σε πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο κ. Καρούζος είχε επισημάνει «ο εργαζόμενος έχει υποχρέωση να προειδοποιεί τον εργοδότη όταν παραιτείται, σε εύλογο χρονικό διάστημα που από τη νομοθεσία προβλέπεται να είναι ο μισός χρόνος από τους μήνες που δικαιούται κάποιος ως αποζημίωση απόλυσης και εφόσον έχει συμπληρώσει 12 μήνες προϋπηρεσίας. Στον επισιτισμό και τον τουρισμό, που κάποιος πάει να δουλέψει για 6-7 μήνες, δεν είναι δυνατόν να υπογράφει ρήτρες που να προβλέπουν προειδοποίηση του εργοδότη 3 μήνες πριν. Δηλαδή, ένας που δουλεύει 7 μήνες, 3 μήνες πριν θα πρέπει να έχει προειδοποιήσει, αν π.χ. ο μισθός δεν είναι σωστός, αν δεν έχει σωστές συνθήκες διαβίωσης; Όχι. Οι ρήτρες αυτές είναι άκυρες, κανένας δεν μπορεί να δεσμεύσει τον εργαζόμενο να καταβάλει αυτά τα ποσά στον εργοδότη. Θα πρέπει το υπουργείο Εργασίας να ελέγξει αυτές τις ρήτρες ως καταχρηστικές».

«Στην Κρήτη μαθαίνω ότι "παίχτηκε" και μια άλλη ρήτρα. Κάποιος, αν αποκαλύπτει τον μισθό του σε άλλη, ανταγωνιστική μονάδα, αυτός να οφείλει 10.000 ευρώ γιατί δήθεν παραβιάζει την πολιτική απορρήτου της εταιρείας ή την υποχρέωση εχεμύθιας του εργαζόμενου έναντι του εργοδότη. Όλα αυτά είναι αστεία, δεν υπάρχει καμιά νομική δέσμευση και καμία κύρωση στον εργαζόμενο για τέτοιες ρήτρες. Οι ρήτρες αυτές είναι παράνομες», κατέληξε. 


=> www.efsyn.gr

Επαναφορά τεκμηρίων για ελεύθερους επαγγελματίες


 

Αύξηση της φορολογίας των ελευθέρων επαγγελματιών και των αυτοαπασχολούμενων 

είναι 

στην κορυφή της ατζέντας  της κυβέρνησης και οι αλλαγές 

θα δρομολογηθούν αμέσως μετά τις εκλογές. 


Υπό την πίεση της Κομισιόν, αλλά και των στοιχείων της ΑΑΔΕ που δείχνουν ότι το 55% των ελευθέρων επαγγελματιών δηλώνει εισοδήματα φτώχειας, έως 5.000 ευρώ και το 73% έως 10.000 ευρώ, οι αλλαγές είναι αναπόφευκτες. 

Ήδη, από τον Νοέμβριο του 2022, το υπουργείο Οικονομικών ανέθεσε στο ΙΟΒΕ την εκπόνηση μελέτης για τις αλλαγές στη φορολογία των ελευθέρων επαγγελματιών και των αυτοαπασχολούμενων, η οποία ωστόσο κρατείται ως επτασφράγιστο μυστικό, λόγω του ότι βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο και η υπόθεση των δηλώσεων του Γ. Κατρούγκαλου είναι ακόμη νωπή. 

Επίσης, γνωστές είναι και οι συστάσεις της τρόικας, από το 2011, για την αύξηση της συμμετοχής των ελευθέρων επαγγελματιών στα φορολογικά βάρη, οι οποίες ωστόσο μετά από 12 χρόνια παραμένουν μετέωρες. 

Το πρόβλημα με τους ελεύθερους επαγγελματίες είναι ότι δηλώνουν εξαιρετικά χαμηλά καθαρά κέρδη και ο φόρος που καλούνται να πληρώσουν είναι ελάχιστος και πολύ μικρότερος σε σχέση με τους μισθωτούς, ενώ συγχρόνως, αποκρύπτοντας εισοδήματα από την εφορία, επωφελούνται από όλα τα επιδόματα που είναι διαθέσιμα για τα χαμηλά εισοδήματα, όπως τα καυσίμων, θέρμανσης, κ.λπ. 

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι επίσης ότι απέτυχε το μέτρο της χορήγησης πρόσθετης έκπτωσης για δαπάνες πληρωμένες με ηλεκτρονικά μέσα, προς 20 κατηγορίες ελευθέρων επαγγελματιών, προκειμένου να έχουν ισχυρή έκπτωση φόρου, καθώς οι δαπάνες που δηλώθηκαν στο Taxisnet ήταν ελάχιστες και οδηγούν σε επανεξέταση ή και κατάργηση του μέτρου. 

Τι λέει η έκθεση του ΙΟΒΕ

Σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Οικονομικών η έκθεση του ΙΟΒΕ θα περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

  • *Περιγραφική ανάλυση του θεσμού των αυτοαπασχολουμένων στην ελληνική οικονομία.
  • *Ανάλυση της δομής, των συντελεστών και των εσόδων από φόρους σε αυτοαπασχολουμένους (όπως τέλος επιτηδεύματος, φόρος εισοδήματος, προκαταβολή φόρου, διάφορες φοροαπαλλαγές) στην Ελλάδα.
  • *Ανάδειξη διεθνών πρακτικών φορολογίας αυτοαπασχολουμένων.
  • *Προτάσεις για αναμόρφωση του πλαισίου φορολόγησης των αυτοαπασχολουμένων στην Ελλάδα με στόχο τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης – εκτίμηση αναμενόμενων εσόδων από ενδεικτικά σενάρια μέτρων, π.χ. κίνητρα για ηλεκτρονικές πληρωμές, αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος.

Τεκμήρια

Ουσιαστικά, η κυβέρνηση επιθυμεί να επανεξετάσει το φορολογικό πλαίσιο της αυτοαπασχόλησης στην Ελλάδα σε σύγκριση με διεθνείς πρακτικές, με στόχευση την απλοποίηση και διεύρυνση της φορολογικής βάσης στη βάση ανάλογων κινήτρων.

Όμως το πρόβλημα είναι ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες, ΔΕΝ δηλώνουν τα πραγματικά τους εισοδήματα.

Όσα κίνητρα για τη συλλογή αποδείξεων και να δοθούν και αν καταστούν υποχρεωτικές οι ηλεκτρονικές πληρωμές, δεν θα λυθεί το πρόβλημα, γιατί πάντα υπάρχει η δυνατότητα να μην εκδίδουν αποδείξεις.

Στην περίπτωση π.χ. του υδραυλικού, του ηλεκτρολόγου του ελαιοχρωματιστή κ.λπ. το τίμημα είναι κατόπιν συμφωνίας και  η διαπραγμάτευση ξεκινά με τη φράση «τόσο με απόδειξη, τόσο χωρίς απόδειξη». Και συνήθως επιλέγεται η δεύτερη εκδοχή. Στο πλαίσιο αυτό, οι λύσεις που εξετάζονται είναι:

  • *Ο περιορισμός της δυνατότητας έκπτωσης των δαπανών από τα ακαθάριστα έσοδα.
  • *Η αλλαγή των Μοναδικών Συντελεστών Καθαρού Κέρδους.
  • *Η επαναφορά των τεκμηρίων που ίσχυσαν τη δεκαετία του 1990, σε μια πιο σύγχρονη μορφή, ώστε οι ελεύθεροι επαγγελματίες να φορολογούνται για ένα ελάχιστο ποσό καθαρών κερδών.
  • *Η διατήρηση και ενίσχυση των τεκμηρίων διαβίωσης για τους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους.
  • *Η αύξηση των φορολογικών ελέγχων ειδικά των τραπεζικών λογαριασμών των ελευθέρων επαγγελματιών και αυτοαπασχολουμένων.

Εισοδήματα πείνας!

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΑΑΔΕ, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι δηλώνουν τα ακόλουθα καθαρά κέρδη ανά εισοδηματικό κλιμάκιο: 

  • *Οι 86.060 ή το 23,5% δηλώνουν εισοδήματα έως 1.000 ευρώ ετησίως.
  • *Οι 202.547 επαγγελματίες ή το 55,2% δηλώνουν εισοδήματα έως 5.000 ευρώ ετησίως.
  • *Οι 268.027 επαγγελματίες ή το 73,1% δηλώνουν εισοδήματα έως 10.000 ευρώ ετησίως.
  • *Οι 323.104 επαγγελματίες ή το 88,1% δηλώνουν εισοδήματα έως 20.000 ευρώ ετησίως
  • *Οι 344.292 επαγγελματίες ή το 93,9% δηλώνουν εισοδήματα έως 30.000 ευρώ ετησίως.
  • *Οι 365.088 επαγγελματίες ή το 99,5% δηλώνουν εισοδήματα έως 100.000 ευρώ ετησίως.
  • *Μόλις 1.699 επαγγελματίες ή το 0,5% δηλώνουν ετήσια εισοδήματα πάνω από 100.000 ευρώ. 
Πηγή: www.sofokleousin.gr 

https://www.sofokleousin.gr/epanafora-tekmirion-gia-eleytherous-epaggelmaties


Δευτέρα, Μαΐου 29, 2023

Θρήνος στη Ρόδο: Κεραυνός χτύπησε 26χρονο ενώ έκανε μπάνιο στη θάλασσα


Ξεκίνησε διαδικασία μεταφοράς του στο Κέντρο Υγείας Αρχαγγέλου, όπου γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό συνέχισαν τη μάχη των διασωστών του ΕΚΑΒ για να τον επαναφέρουν στη ζωή, αλλά δυστυχώς ήταν πλέον αργά. 


Τραγωδία σημειώθηκε στη Ρόδο όταν ένας νεαρός τουρίστας έχασε τη ζωή του όταν χτυπήθηκε από κεραυνό ενώ έκανε μπάνιο στη θάλασσα και έβρεχε καταρρακτωδώς. 

Το περιστατικό συνέβη στην περιοχή της Αγίας Αγάθης, στην ανατολική πλευρά της Ρόδου. Πρόκειται για ένα 26χρονο Βρετανό που βρισκόταν στη Ρόδο για διακοπές. 

Ο νεαρός τουρίστας βρίσκονταν μέσα στο νερό την ώρα που έβρεχε καταρρακτωδώς και, παρά τις εκκλήσεις των υπόλοιπων λουομένων να βγει έξω, αυτός παρέμενε μέσα στη θάλασσα. Το θλιβερό περιστατικό σημειώθηκε λίγο πριν από τις 2.00 το μεσημέρι. Αμέσως ειδοποιήθηκε το ΕΚΑΒ που έσπευσε στο σημείο και με τη βοήθεια άλλων λουομένων ο 26χρονος νεαρός μεταφέρθηκε στη στεριά όπου οι διασώστες έδωσαν μάχη για να τον κρατήσουν στη ζωή. 

Ταυτόχρονα ξεκίνησε διαδικασία μεταφοράς του στο Κέντρο Υγείας Αρχαγγέλου, όπου γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό συνέχισαν τη μάχη των διασωστών του ΕΚΑΒ για να τον επαναφέρουν στη ζωή, αλλά δυστυχώς ήταν πλέον αργά. 

Για το περιστατικό ενημερώθηκε το Κεντρικό Λιμεναρχείο της Ρόδου, αξιωματικοί του οποίου θα διενεργήσουν τη σχετική έρευνα. 


Τελευταία Νέα > Περισσότερα από το 

www.koutipandoras.gr => ΕΔΩ 

 

Η γελοιογραφία της ημέρας...

 


Η επικαιρότητα μέσα από τη ματιά και τη γελοιογραφία του ΚΥΡ.

Κυριακή, Μαΐου 28, 2023

ΡΟΔΟΣ: Πλημμύρισε ξανά το αεροδρόμιο - Με κουβάδες έβγαζαν το νερό οι εργαζόμενοι... (Video)




Πλημμύρισε το αεροδρόμιο της Ρόδου για μία ακόμη φορά, με τους εργαζόμενους να τρέχουν με κουβάδες και σφουγγαρίστρες να μαζεύουν τα νερά από το εσωτερικό του, και τους επισκέπτες του νησιού που βρίσκονταν μέσα στο αεροδρόμιο, να βλέπουν έκπληκτοι το τριτοκοσμικό αυτό φαινόμενο. 

Σύμφωνα με την rodiaki.gr, η ίδια κατάσταση σημειώθηκε και έξω από το αεροδρόμιο της Ρόδου, όπου ο δρόμος μετετράπη σε ποτάμι, δημιουργώντας έτσι ένα άνευ προηγουμένου κυκλοφοριακό κομφούζιο. 

Η βροχή, προκάλεσε προβλήματα σε πολλές υπαίθριες τουριστικές επιχειρήσεις και καταστήματα, επίσης, αντιμετώπισαν προβλήματα λόγω της βροχόπτωσης σε Ρόδο, Λίνδο, Φαληράκι, Ιαλυσό αλλά και άλλες περιοχές όπου οι ιδιοκτήτες αναγκάστηκαν σχεδόν να σταματήσουν τη λειτουργία τους μέχρι να σταματήσει η βροχή. 



Πηγή: www.ethnos.gr
https://www.ethnos.gr/greece/article/263292/rodosplhmmyrisexanatoaerodromiomekoybadesebgazantonerooiergazomenoi

*

Video από Proto Thema 

Η υπηρεσιακή υπουργός Τουρισμού και η απευθείας ανάθεση των 32 εκατομμυρίων ευρώ στη Marketing Greece



Καθήκοντα υπηρεσιακού υπουργού Τουρισμού μέχρι τη διενέργεια εκλογών στις 25 Ιουνίου ανέλαβε η Ιωάννα Δρέττα. 

Η Ιωάννα Δρέττα, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση για το βιογραφικό της είναι απόφοιτη του Πανεπιστημίου Harvard, και τα τελευταία χρόνια υπηρετεί τον κλάδο του τουρισμού, ενώ τον Ιούνιο 2017 ανέλαβε τη θέση της Διευθύνουσας Συμβούλου της Marketing Greece. 

Η Marketing Greece, η οποία συνδέεται με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) είναι η εταιρεία που εισέπραξε το κονδύλι των 32 εκατομμυρίων ευρώ από την κυβέρνηση, με απ’ ευθείας ανάθεση και με βάση Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδόθηκε στην κορύφωση της πανδημίας, στις 13 Απριλίου 2020, για την έκτακτη καμπάνια τουριστικής προβολής της χώρας – την καμπάνια, η οποία έχει ως στόχο να αναδείξει την Ελλάδα ως «ασφαλή τουριστικό προορισμό» στην εποχή του κορονοϊού. 

Η ΠΝΠ έδινε ουσιαστικά το «πράσινο φως» σε όλους τους φορείς του δημοσίου, από το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ έως τους Δήμους και τις περιφέρειες, να συμβάλλονται αποκλειστικά, και με απ’ ευθείας αναθέσεις, με την Marketing Greece για θέματα προβολής. 

Το πρώτο που έκανε χρήση της εν λόγω διάταξης ήταν το υπουργείο Τουρισμού με την απ’ ευθείας ανάθεση της καμπάνιας, ύψους 32 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία παρουσιάστηκε στο Ζάππειο από την διευθύνουσα σύμβουλο της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα και τον επικεφαλής δημιουργικού της προεδρίας της κυβέρνησης Στέλιο Βρανάκη.  Στην εκδήλωση είχε μιλήσει και ο Κυριάκος Μητσοτάκης. 

Η απ’ ευθείας ανάθεση της καμπάνιας, σε καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας και με εμφανή καταστρατήγηση του πλαισίου περί ελεύθερου ανταγωνισμού στην αγορά, είχε προκαλέσει ισχυρές αναταράξεις ακόμη και εντός του κυβερνητικού συστήματος. 

Ερωτήματα για το θέμα, είχε θέσει και ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος σε ανακοίνωσή του τόνιζε ότι «την ώρα που οι επαγγελματίες του τουρισμού αγωνιούν για το φετινό δύσκολο καλοκαίρι βλέποντας την κυβέρνηση να τους έχει εγκαταλείψει στο έλεος της πανδημίας, ο υπουργός Τουρισμού, Χ. Θεοχάρης, σκορπάει πακτωλό χρημάτων σε ιδιώτες για καμπάνιες παρακάμπτοντας τον αρμόδιο δημόσιο φορέα, δηλαδή τον ΕΟΤ».
Μάλιστα αντιδράσεις είχε προκαλέσει και το σποτ της καμπάνιας, με το σλόγκαν «Enjoy your Greek Summer, wherever you are». 

Το σποτ όχι μόνο δεν ενθουσίασε αλλά «πάγωσε» και τους ενδιαφερόμενους, επιβεβαιώνοντας τις ανησυχίες, που είχε προκαλέσει η απόφαση να αναλάβει την καμπάνια, και μάλιστα με απευθείας ανάθεση και κόστος 32 εκατ. ευρώ, η εταιρεία Marketing Greece. 

=> tvxs.gr


Σάββατο, Μαΐου 27, 2023

Προβληματισμός για την τουριστική σεζόν του 2023 – "Χαμηλές πτήσεις" τον Μάιο - Δηλώσεις του Προέδρου της Ε.Ξ.Ρόδου



Απογοήτευσε ο Μάιος τους ξενοδόχους σε όλη σχεδόν τη χώρα, διαψεύδοντας της προσδοκίες και ανακόπτοντας τη φόρα του Απριλίου. Στο NEWS 24/7 μιλούν ξενοδόχοι, τουριστικοί επιχειρηματίες και ειδικοί του χώρου. 


Προβληματισμός επικρατεί στην τουριστική αγορά σε όλη τη χώρα καθώς ο Μάιος αποδεικνύεται σε έναν «αδύναμο» μήνα, με τα ξενοδοχεία σε όλους σχεδόν τους προορισμούς να κινούνται σε μέτριες πληρότητες και τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής να μην κινούνται.  

Οι υψηλές προσδοκίες, με τις οποίες ξεκίνησε η φετινή τουριστική περίοδος «πάτησαν απότομα φρένο», καθώς μετά τον εκρηκτικό Απρίλιο, που έφερε σημαντικό αριθμό ξένων τουριστών στη χώρα μας, κυρίως κατά την εορταστική περίοδο, τόσο του Καθολικού όσο και του Ορθόδοξου Πάσχα, ο Μάιος έκανε «κοιλιά». Αρχικά, το γεγονός αυτό, εξηγήθηκε ως «φυσιολογικό», όμως όπως δείχνουν τα στοιχεία, ο μήνας που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες, δεν κινήθηκε ικανοποιητικά. Όπως δηλώνει σύσσωμη η τουριστική αγορά, η μεγάλη αύξηση στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, η αύξηση στις τιμές των ελληνικών ξενοδοχείων, το «ξεφούσκωμα της επιθυμίας» για ταξίδια μετά την πανδημία, αλλά και ο δύσκολος χειμώνας που πέρασε όλη η Ευρώπη λόγω ακρίβειας, ήταν οι κύριοι λόγοι της μειωμένης κίνησης. Δεν μένει, παρά να δούμε τις αμέσως επόμενες ημέρες τα στοιχεία με τις αφίξεις από το εξωτερικό, για να έχουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα. 

Οι εισερχόμενες πτήσεις σε πολλά μεγάλα αεροδρόμια ωστόσο, προσγειώνονται με πολύ υψηλές πληρότητες, γεγονός που άλλοι αποδίδουν στη μείωση των δρομολογίων και άλλοι στο ότι ναι μεν έρχονται τουρίστες αλλά διαμένουν σε καταλύματα τύπου AirBnB και όχι σε ξενοδοχεία.

Την ίδια ώρα οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής που όλοι ανέμεναν, τελικά δεν ήρθαν, αφού τόσο τα αεροπορικά εισιτήρια είναι ακόμη πιο ακριβά, αλλά και ο κακός καιρός σε όλη την Ελλάδα, όλο το μήνα, απέτρεψε αρκετούς ξένους, από το να κλείσουν τις διακοπές τους. 

Σε ρεπορτάζ του NEWS 24/7 σε διάφορους κύριους προορισμούς της χώρας, η γκρίνια επικρατεί, όχι μόνο από τους ξενοδόχους αλλά και από άλλους επαγγελματίες, όπως το εμπόριο και η εστίαση. Εντύπωση έχει προκαλέσει στην πόλη του Ρεθύμνου το γεγονός ότι ενώ τη σεζόν τον Απρίλιο ανοίγουν παραδοσιακά, γκρουπ με μεγάλες ηλικίες, η τάση αυτή συνεχίζεται ακόμα και σήμερα. Κυρίως Γάλλοι άνω των 70 ετών, περιορισμένης αγοραστικής δύναμης, επισκέπτονται την πόλη, ενώ οι λιγοστοί νέοι προέρχονται κυρίως από χώρες όπως η Σερβία και η Ρουμανία. 

Πώς θα πάει η σεζόν σε αφίξεις

Σύμφωνα με τα στοιχεία του airdada recovery του ΙΝΣΕΤΕ, στο σύνολο της σεζόν του 2023, δηλαδή από το Μάρτιο μέχρι και τον Οκτώβριο, οι διεθνείς αεροπορικές θέσεις που έχουν προγραμματισθεί, καταγράφουν μικρή αύξηση, σε ποσοστό 2,2% σε σχέση με πέρυσι, με βασικές όμως αγορές εισερχόμενου τουρισμού να σημειώνουν ακόμα και διψήφια μείωση. Η Γερμανία για παράδειγμα, που είναι η κύρια αγορά εισερχόμενου τουρισμού, μαζί με την Αγγλία, παρουσιάζει μείωση σε θέσεις κατά 14,9%.

Για τη χώρα τη φετινή θερινή τουριστική περίοδο, έχουν προγραμματισθεί 24,9 εκατομμύρια διεθνείς αεροπορικές θέσεις, περίπου δηλαδή ίδιες με πέρυσι, που τελικά μεταφράστηκαν σε 21,4 εκατ. διεθνείς αφίξεις. Το ιδανικό σενάριο προφανώς θα ήταν, αυτές οι θέσεις να καλυφθούν από ταξιδιώτες.

Προβληματισμός για το Μάιο και την πορεία της σεζόν σε Κρήτη και Ρόδο

Τα λεγόμενα «εμπορικά» ξενοδοχεία, μεσαίων κατηγοριών και τιμών στην Κρήτη αυτή τη στιγμή είναι γεμάτα, λέει στο NEWS 24/7 ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου Νίκος Χαλκιαδάκης, όμως τονίζει ότι για τα ακριβά ξενοδοχεία δεν ισχύει το ίδιο. «Μας λείπουν οι Ρώσοι πελάτες, είναι γεγονός. Στην Χερσόνησο «υπάρχει θέμα», δεν είναι γεμάτη, όπως και στην Ελούντα όπου κάποια ξενοδοχεία έχουν πολύ χαμηλές πληρότητες. Το Μάιο η πληρότητα σε όλο το νομό Ηρακλείου κινήθηκε περίπου στο 70%, άλλα ξενοδοχεία είχαν 50% ή 40% και άλλα ήταν γεμάτα. Σε σχέση με πέρυσι, υπολογίζουμε ότι υπάρχει μείωση περίπου 5%».

Ο κ. Χαλκιαδάκης υποστηρίζει, ότι ενώ τα αεροπλάνα έρχονται με ισχυρές πληρότητες, υπάρχει μεγάλη διασπορά στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, λόγος για τον οποίο ευθύνονται οι μέτριες πληρότητες στα ξενοδοχεία. Όπως ο ίδιος εκτιμά, αν ο Ιούνιος κινηθεί ικανοποιητικά, η σεζόν θα πάει καλά, αν όχι θα υπάρχουν πολλά προβλήματα και παράπονα. «Η αύξηση στις τιμές των πακέτων υπολογίζεται σε σχεδόν 35-40%, αν συνυπολογίσουμε τις αυξήσεις σε αεροπορικά εισιτήρια και ξενοδοχεία, αυτό έπαιξε ρόλο».

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Μανώλης Μαρκόπουλος μιλώντας στο NEWS 24/7 δήλωσε ότι υπάρχει προβληματισμός. «Ο Μάιος κινήθηκε μέτρια και δεν μπορούμε να υπολογίσουμε μέση πληρότητα, καθώς υπάρχει πολύ μεγάλη απόκλιση από ξενοδοχείο σε ξενοδοχείο. Υπάρχουν πολλά μικρά ξενοδοχεία που άργησαν να ανοίξουν, ή ακόμα παραμένουν κλειστά. Πιθανότατα, αυτό που λέγαμε αλλά κανένας δεν άκουγε, καθώς ζούσαμε μέσα στη «μέθη των ρεκόρ», είναι το γεγονός ότι η αύξηση του λειτουργικού κόστους θα επηρέαζε τις τιμές. Τα ελληνικά ξενοδοχεία λειτουργούν υπό συνθήκες διεθνούς ανταγωνισμού, κάτι που ίσως δεν γνωρίζει ο πολύς κόσμος. Ο τουρίστας έχει χιλιάδες επιλογές. Εμείς δεν μπορούμε να μην περάσουμε όλες αυτές τις αυξήσεις που υπεστήκαμε στις τιμές. Επιχειρήσεις έχουμε, όχι ιδρύματα».

Ο κ. Μαρκόπουλος λέει, ότι τα ξενοδοχεία της Ρόδου μετά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου θα αποκτήσει καλές πληρότητες. «Το νησί μας είναι αρκετά πολυσυλλεκτικό καθώς υποδέχεται επισκέπτες από 15 – 20 αγορές, με μερίδιο 5-6%, ανάμεσα τους και ανατολικές χώρες οι οποίες παραδοσιακά έρχονται από τον Ιούνιο έως και το Σεπτέμβριο. Έχουμε ένα τεράστιο ξενοδοχειακό δυναμικό στη Ρόδο που δεν μπορεί να καλυφθεί από τη ζήτηση. Όλα τα μεγάλα και τα μεσαία ξενοδοχεία έχουν ανοίξει, ανεξάρτητα αν είχαν κρατήσεις ή όχι, καθώς είχαν το φόβο απώλειας του προσωπικού τους».

Ακριβή η χώρα και στον επαγγελματικό τουρισμό

Η Μαρία Παπαδάκη ιδιοκτήτρια του τουριστικού γραφείου Event Makers DMC, σχολιάζοντας στο NEWS 24/7 την εικόνα από τη διεθνή έκθεση επαγγελματικού τουρισμού IMEX της Φρανκφούρτης, που ολοκληρώθηκε πριν λίγες ημέρες, είπε: «Η Ελλάδα είναι στους προορισμούς με την υψηλότερη ζήτηση, αλλά γίνεται άπιαστο όνειρο με τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και των 5-αστέρων ξενοδοχείων. Όσοι πήγαμε στην έκθεση πληρώσαμε το εισιτήριο μας σχεδόν 800 ευρώ. Είναι απλά μαθηματικά, ένα καλό incentive (ταξίδι κινήτρων) έχει προϋπολογισμό 1.600-1.800 ευρώ ανά άτομο, για 3 μέρες, νούμερο άπιαστο για το tour operating. Αν λοιπόν χρειάζονται 1.700 ευρώ μόνο για διαμονή και εισιτήριο το μόνο που μπορείς να προσθέσεις στο πρόγραμμα είναι σουβλάκι στο Σύνταγμα. Δεν είναι δείγμα αυτό που συνέβη το 2022 ας το καταλάβουμε και ας δούμε τον ανταγωνισμό», κατέληξε η κα. Παπαδάκη.

Οι τιμές στο Θεό

Ο Δημήτρης Μπούχαλης, καθηγητής Στρατηγικής Τουρισμού και Τεχνολογίας στο πανεπιστήμιο Bournemouth της Αγγλίας μιλώντας στο NEWS 24/7 τόνισε ότι ο κόσμος θέλει πάρα πολύ να ταξιδέψει όμως «οι τιμές είναι στο θεό» και πάρα πολλοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν πληθωρισμό με 10% και στεγαστικά δάνεια και λογαριασμούς για ενέργεια πάρα πολύ ακριβούς. «Νομίζω ότι θα παιχτεί στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, καθώς τώρα έχουμε εκπαιδευτεί σε αυτό αλλά και στις προσφορές που θα γίνουν. Η κρουαζιέρα γενικά είναι πράγμα επίσης κάτι που θα πρέπει να φροντίσουμε πάρα πολύ το πως το διαχειριζόμαστε, διότι πολλές φορές κάνει πολύ χειρότερο κακό από το καλό που επιφέρει στους προορισμούς».

Όπως τονίζει ο κ. Μπούχαλης, «τα αεροπλάνα κυκλοφορούν ασφυκτικά γεμάτα γιατί οι αεροπορικές εταιρείες περιορίζουν τον αριθμό των πτήσεων λόγω του κόστους των καυσίμων. Αλλά επίσης οι αεροπορικές προσπαθούν να βγάλουν τα «σπασμένα» του COVID. Φτάνει να δούμε τις κερδοφορίες. Ακόμα και τα ακτοπλοϊκά έχουν ακριβύνει, οπότε η Ελλάδα γενικά ακριβαίνει χωρίς απαραίτητα να δίνει την ποιότητα της υπηρεσίας που υπόσχεται. Και αυτό διότι διαχρονικά βλέπουμε τον τουρισμό σαν «αρπαχτή» και δεν μπορούμε να λύσουμε θέματα που έχουν βοηθήσει όλο τον κόσμο όπως η φέρουσα ικανότητα, η διαχείριση με τη χρήση τεχνολογίας και η πρόβλεψη των αναγκών των πελατών έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε την ευχαρίστηση τους. Το μόνο που μας σώζει είναι ότι έχουμε «μαγαζί γωνία» και ομορφιά και μερικές φορές η αυθεντική φιλοξενία κερδίζει τους επισκέπτες μας», καταλήγει.

Επιστροφή στην κανονικότητα

Η κα. Μαριάννα Σιγάλα καθηγήτρια Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Τουρισμού στο πανεπιστήμιο Sheffield Hallam της Αγγλίας, σχολιάζοντας στο NEWS 24/7 τη φετινή τουριστική σεζόν, τονίζει: «Επιστρέφουμε στην «κανονικότητα». Δηλαδή υψηλός διεθνής ανταγωνισμός, περιορισμένο εισόδημα λόγω πληθωρισμού κ.λπ., επικράτηση της σχέσης τιμής-ποιότητας και την ίδια ώρα η Ελλάδα δεν είναι ανταγωνιστική, είναι πολύ ακριβή για τη μικρομεσαία αγορά και δεν προσφέρει πολυτέλεια - αυτό περιλαμβάνει και τις υποδομές και όχι μόνο το ακριβό ξενοδοχείο ή το φαγητό - για την ανώτερη οικονομικά τάξη. Η χώρα βρίσκεται λοιπόν «κολλημένη» στη μέση, χωρίς προϊόν, χωρίς σχέση ποιότητας-τιμής και για τα δύο άκρα. Οι αριθμοί των τουριστών είναι μειωμένοι και για άλλες χώρες, π.χ. Ισπανία, Ιταλία Πορτογαλία, οπότε θα δούμε ποιος θα υποδεχθεί τους λιγότερο και ποιος τους περισσότερο συγκρατημένους οικονομικά τουρίστες». 

Βίκη Βαμιεδάκη

=> www.news247.gr

Παρασκευή, Μαΐου 26, 2023

Βασίλης Μηναϊδης: «Δεν είναι εύκολη η σεζόν. Θριαμβολογούν όσοι δεν έχουν άμεση εξάρτηση από τον τουρισμό»



Η Ρόδος αναμένεται φέτος να καταρρίψει κάθε ρεκόρ τουριστικών αφίξεων. Παρόλα αυτά, υπάρχουν πολλές προκλήσεις για τον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας που απαιτούν μία ορθή διαχείριση.

Στις προκλήσεις αυτές αναφέρεται σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «δ» ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, Βάσος Μηναΐδης. Βαθύς γνώστης του τουρισμού, τονίζει ότι η βιωσιμότητα των ξενοδοχείων εξαρτάται από την κερδοφορία τους που περιορίζεται συνεχώς.


Ακολουθεί αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Β. Μηναΐδη:

• Κύριε Μηναΐδη, η Ρόδος είναι έτοιμη να κερδίσει ακόμη ένα μεγάλο στοίχημα, να καταρρίψει ακόμη ένα τουριστικό ρεκόρ σε επίπεδο αφίξεων. Ποια είναι η άποψή σας για την φετινή τουριστική περίοδο;

Πριν από αρκετά χρόνια είχα πει ότι μπορεί τα ξενοδοχεία να χρεωκοπήσουν γεμάτα. Δεν είναι οι πληρότητες το άπαν! Πολύ μεγαλύτερη σημασία έχει να δουλέψεις με ελεγχόμενες τιμές, με ελεγχόμενο κόστος. Δεν είναι σκοπός να γεμίσεις το ξενοδοχείο. Ορισμένοι πουλάνε πολύ φθηνά, απλώς για να γεμίζουν οι κλίνες.

Ο τουρισμός είναι ίσως ο μόνος κλάδος στην Ελλάδα που δέχεται παγκόσμιο ανταγωνισμό. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, υπάρχουν ξενοδοχεία που προσφέρουν 30% έως 40% έκπτωση στις τιμές των περσινών συμβολαίων και παρόλα αυτά επικρατεί μία άκρατη θριαμβολογία.

Θα πρέπει να αναζητήσει κανείς γιατί συμβαίνει αυτό. Πριν από ένα μήνα οι γερμανικές αεροπορικές εταιρείες αύξησαν κατά 30% με 40% τις τιμές των ναύλων. Αμέσως σταμάτησαν οι κρατήσεις. Υπήρξαν αυτόματα πιέσεις για τη μείωση των τιμών από τα ξενοδοχεία, έτσι ώστε να μετριαστεί το κόστος του πακέτου. Αναφέρω αυτό το παράδειγμα για να τονίσω ότι δεν είναι εύκολη η σεζόν… Θριαμβολογούν όσοι δεν έχουν άμεση εξάρτηση από τον τουρισμό. Αντίθετα οι ξενοδόχοι και όλοι όσων το εισόδημα εξαρτάται αποκλειστικά από τον τουρισμό, είναι σκεπτικοί.

Από τη στιγμή λοιπόν που τα ξενοδοχεία και οι κλίνες γεμίζουν κάτω από αυτές τις συνθήκες, είναι εύλογο να αναρωτιέται κανείς εάν βρισκόμαστε πιο κοντά στο θρίαμβο ή στη φθορά…

• Εκτός από τις πιέσεις για τη μείωση των τιμών, σε ποιο βαθμό επηρεάζουν τη …βιωσιμότητα των ξενοδοχείων το αυξημένο ενεργειακό κόστος και τα υψηλότερα λειτουργικά κόστη γενικότερα;

Προφανώς και η αύξηση του ενεργειακού κόστους είχε και έχει πολλές προεκτάσεις, επηρεάζοντας άμεσα τον ξενοδοχειακό κλάδο. Συμπαρέσυρε τα λειτουργικά κόστη. Παράλληλα, το φαινόμενο της έλλειψης εργαζόμενων στον κλάδο της φιλοξενίας, συνετέλεσε τελικά στην αύξηση του μισθολογικού κόστους.

Το ερώτημα είναι πού θα οδηγήσει όλη αυτή η κατάσταση και πόσο μπορούν να αντέξουν τα ξενοδοχεία τις πιέσεις που υφίστανται.

• Η Ρόδος έχει δώσει με επιτυχία πολλές δύσκολες εξετάσεις στα τελευταία χρόνια. Θα λέγατε ότι έχει εδραιωθεί ως τουριστικός προορισμός; Ενισχύθηκε η ανταγωνιστικότητά του;

Για μένα η Ρόδος είναι ο καλύτερος τουριστικός προορισμός στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Δεν τίθεται εν αμφιβόλω η προεξέχουσα θέση της Ρόδου στο τουριστικό στερέωμα. Η τουριστική βιομηχανία παγκοσμίως δέχεται από την εποχή της πανδημικής κρίσης μέχρι σήμερα, επίθεση. Είναι πολλές οι προκλήσεις και οι ισορροπίες είναι πλέον λεπτές.

Κανείς δεν ξέρει εάν καταφέρουμε να γεμίσουμε τα ξενοδοχεία με κανονικές τιμές. Διαπιστώνουμε παράλληλα, ότι έχει αυξηθεί η ζήτηση στα ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων και ότι έχει μειωθεί η ζήτηση για τα πεντάστερα ξενοδοχεία. Αυτό ισχύει τουλάχιστον για την πρώιμη τουριστική περίοδο.

• Πόσο ανταγωνιστικό είναι κατά την άποψή σας το ξενοδοχειακό δυναμικό του νησιού;

Η Ρόδος διαθέτει ένα άριστο ξενοδοχειακό δυναμικό. Διαθέτει ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών που προσφέρουν σωστές και ποιοτικές υπηρεσίες. Όμως εκείνο που παρατηρώ, είναι ότι ο προορισμός με δυσκολία θα αντέξει όλο αυτό τον όγκο των επισκεπτών… και των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων… Ο εχθρός του τουρισμού είναι ο υπερτουρισμός και θα πρέπει να το προσέξουμε αυτό.

• Τι ακριβώς θα πρέπει να προσέξουμε; Βρισκόμαστε πραγματικά μπροστά σε μία τέτοια προοπτική;

Θα έλεγα πως ναι. Το είδαμε να συμβαίνει στη Σαντορίνη και στη Μύκονο και δεν σκεφτήκαμε ότι μπορεί και εμείς να βρεθούμε σε παρόμοια θέση ως προορισμός.

Το Κράτος αντιμετωπίζει με επιπόλαιη αισιοδοξία τον τουρισμό, χωρίς να αγγίζει τα σοβαρά ζητήματα, όπως ο υπερτουρισμός. Όταν φτάνεις σε τόσο μεγάλα μεγέθη που δύσκολα μπορείς να αντέξεις και να διαχειριστείς ως προορισμός, τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα… Το ‘60 ξεκινήσαμε από το μηδέν χωρίς να γνωρίζουμε πού πάμε… Τώρα πάλι βρισκόμαστε στον αυτόματο, χωρίς έλεγχο.

• Πώς βλέπετε το τουριστικό μέλλον της Ρόδου;

Το τουριστικό μέλλον της Ρόδου το βλέπω λαμπρό. Το μέλλον των ξενοδόχων του νησιού δεν βλέπω εξίσου λαμπρό, εάν συνεχίσει αυτή η νοοτροπία. Μία μέρα θα ξυπνήσουμε και θα διαπιστώσουμε ότι μπορεί να απελευθερωθήκαμε από τους Ιταλούς, αλλά υποκύψαμε στα ξένα funds…

Εάν δεν αυξηθεί η κερδοφορία των ξενοδοχείων μας τότε η επιβίωσή τους θα γίνεται ολοένα δυσκολότερη. Είναι πολυσύνθετο πράγμα. Τα ξενοδοχεία θα σωθούν από την αύξηση της κερδοφορίας.

• Η ενδεχόμενη επέκταση των ξένων ξενοδοχειακών ομίλων θα μπορούσε να αλλοιώσει την αυθεντική φυσιογνωμία της ροδιακής φιλοξενίας;

Φυσικά θα χάσει την αυθεντικότητά του… Τα παλιά, παραδοσιακά ξενοδοχεία… διατηρούν την αυθεντικότητα του τουριστικού προϊόντος. Το να δραστηριοποιούνται μεμονωμένοι ξένοι όμιλοι δεν είναι κακό. Η παρουσία τους θα προωθούσε τον υγιή ανταγωνισμό… Η επέλαση των πολυεθνικών και των μεγάλων αλυσίδων θα συντελέσει στην αλλοτρίωση του τουριστικού προϊόντος και της ροδίτικης φιλοξενίας. Αυτό δεν πρέπει να επιτρέψουμε να συμβεί.

• Χρειάζονται ο τουρισμός και η ξενοδοχία τη στήριξη του Κράτους;

Το Κράτος θα πρέπει να στηρίζει τους ντόπιους ομίλους και τα μικρότερα ξενοδοχεία με τη λήψη μίας δέσμης μέτρων. Θα αναφέρω μόνο την επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά. Μιλάμε για ένα κεκτημένο δικαίωμα που χάσαμε ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες εφαρμόζεται. Σε νησιά της Ισπανίας λ.χ. είτε δεν υπάρχει καθόλου ΦΠΑ, είτε είναι μειωμένος.

Πίσω λοιπόν από αυτή την φαινομενική αισιοδοξία, υπάρχει πρόβλημα. Ας μη θριαμβολογούμε, διότι έτσι τα προβλήματα δεν βρίσκουν λύση.


Από Δημήτρη Γκαρτζώνη

 Πηγή: www.dimokratiki.gr 

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More