Το θέμα των συνδυαστικών μεταφορών στα
νησιά, αναμένεται να εξεταστεί σύμφωνα με πληροφορίες, σε ευρεία σύσκεψη
που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 3/02 στο υπουργείο Ναυτιλίας, με
τη συμμετοχή του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη.
Στη σύσκεψη, που σε πρώτη φάση θα είναι διερευνητική, έχουν κληθεί να συμμετέχουν εκπρόσωποι αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εταιρειών, προκειμένου να καταθέσουν προτάσεις για το πώς μπορούν να οργανωθούν από κοινού τα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά δρομολόγια και η μεταξύ διασύνδεσή τους, κυρίως στα μικρά νησιά, όπου αντιμετωπίζεται και το μεγαλύτερο πρόβλημα.
Για παράδειγμα, αν κάποιος κάτοικος από τις Οινούσσες που έχει μεταβεί στον Πειραιά για κάποια δουλειά θέλει να επιστρέψει στο νησί του, όταν φθάσει στη Χίο, αν δεν έχει προλάβει τα τοπικά δρομολόγια, είναι αναγκασμένος να διανυκτερεύσει στη Χίο.
Το ίδιο συμβαίνει και για έναν κάτοικο από τον Άι Στράτη, αλλά και για άλλα μικρά νησιά.
Τοπικοί φορείς από την Περιφέρεια νοτίου Αιγαίου, ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι πιο έντονο στα μικρά νησιά των Δωδεκανήσων και στη διασύνδεσή τους με τα μεγαλύτερα, όπως τη Ρόδο και την Κω.
Η περιφερειάρχης βορείου Αιγαίου, Χριστιάνα Καλογήρου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είπε ότι έχει τεθεί πάρα πολλές φορές στα συναρμόδια υπουργεία, ότι οι μεταφορές στα νησιά θα πρέπει να είναι απόρροια ενός συνδυαστικού προγράμματος και να σχετίζονται οι αεροπορικές με τις ακτοπλοϊκές, ώστε να μην χρειάζεται η υποχρεωτική διανυκτέρευση κάποιων νησιωτών, κυρίως από μικρά νησιά, σε κάποιο άλλο, προκειμένου να μετακινηθούν.
Οι συνδυαστικές μεταφορές πρόσθεσε αφορούν και τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αφού η σύνδεση στα μικρά νησιά γίνεται και με μικρά τοπικά σκάφη με επιδοτούμενα δρομολόγια.
Τόνισε ότι στόχος του όλου εγχειρήματος του υπουργείου Ναυτιλίας, είναι ο νησιώτης να μην επωμίζεται ταλαιπωρία, κόστος και χρόνο για τη μετακίνησή του από ένα νησί σε κάποιο άλλο ή για τη μεταφορά του στην υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλης, μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο για το ακτοπλοϊκό, στα Χανιά, είπε ότι το 2016 είναι μία ακόμα καλή χρονιά για την ακτοπλοΐα μας σε ό,τι αφορά στο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Επίσης, είχε τονίσει ότι με την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετώπιζαν οι γραμμές στο βόρειο Αιγαίο από το Σεπτέμβριο του 2014, οι ακτοπλοϊκές γραμμές έχουν πλέον μηδενικά προβλήματα.
Σύμφωνα με τον κ. Σακέλη, τα δρομολόγια ανακοινώνονται έγκαιρα, τηρούνται όπως προγραμματίστηκαν, σύμφωνα με τα προγραμματισμένα ωράρια, παρά τις δυσκολίες που δημιουργούν οι προβληματικές λιμενικές υποδομές.
Κύκλοι της ακτοπλοϊκής αγοράς ανέφεραν πάντως, ότι όταν κατατεθούν οι συγκεκριμένες προτάσεις για το θέμα των συνδυαστικών μεταφορών στα νησιά και το υπουργείο Ναυτιλίας κληθεί να τις υλοποιήσει, θα πρέπει να προχωρήσει και σε αλλαγή των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας στις ακτοπλοϊκές γραμμές.
Ανάλογη κίνηση θα πρέπει να γίνει και από το υπουργείο Μεταφορών και για τις συμβάσεις δρομολογίων αεροσκαφών σε άγονες γραμμές.
Στη σύσκεψη, που σε πρώτη φάση θα είναι διερευνητική, έχουν κληθεί να συμμετέχουν εκπρόσωποι αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εταιρειών, προκειμένου να καταθέσουν προτάσεις για το πώς μπορούν να οργανωθούν από κοινού τα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά δρομολόγια και η μεταξύ διασύνδεσή τους, κυρίως στα μικρά νησιά, όπου αντιμετωπίζεται και το μεγαλύτερο πρόβλημα.
Για παράδειγμα, αν κάποιος κάτοικος από τις Οινούσσες που έχει μεταβεί στον Πειραιά για κάποια δουλειά θέλει να επιστρέψει στο νησί του, όταν φθάσει στη Χίο, αν δεν έχει προλάβει τα τοπικά δρομολόγια, είναι αναγκασμένος να διανυκτερεύσει στη Χίο.
Το ίδιο συμβαίνει και για έναν κάτοικο από τον Άι Στράτη, αλλά και για άλλα μικρά νησιά.
Τοπικοί φορείς από την Περιφέρεια νοτίου Αιγαίου, ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι πιο έντονο στα μικρά νησιά των Δωδεκανήσων και στη διασύνδεσή τους με τα μεγαλύτερα, όπως τη Ρόδο και την Κω.
Η περιφερειάρχης βορείου Αιγαίου, Χριστιάνα Καλογήρου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είπε ότι έχει τεθεί πάρα πολλές φορές στα συναρμόδια υπουργεία, ότι οι μεταφορές στα νησιά θα πρέπει να είναι απόρροια ενός συνδυαστικού προγράμματος και να σχετίζονται οι αεροπορικές με τις ακτοπλοϊκές, ώστε να μην χρειάζεται η υποχρεωτική διανυκτέρευση κάποιων νησιωτών, κυρίως από μικρά νησιά, σε κάποιο άλλο, προκειμένου να μετακινηθούν.
Οι συνδυαστικές μεταφορές πρόσθεσε αφορούν και τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αφού η σύνδεση στα μικρά νησιά γίνεται και με μικρά τοπικά σκάφη με επιδοτούμενα δρομολόγια.
Τόνισε ότι στόχος του όλου εγχειρήματος του υπουργείου Ναυτιλίας, είναι ο νησιώτης να μην επωμίζεται ταλαιπωρία, κόστος και χρόνο για τη μετακίνησή του από ένα νησί σε κάποιο άλλο ή για τη μεταφορά του στην υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλης, μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο για το ακτοπλοϊκό, στα Χανιά, είπε ότι το 2016 είναι μία ακόμα καλή χρονιά για την ακτοπλοΐα μας σε ό,τι αφορά στο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Επίσης, είχε τονίσει ότι με την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετώπιζαν οι γραμμές στο βόρειο Αιγαίο από το Σεπτέμβριο του 2014, οι ακτοπλοϊκές γραμμές έχουν πλέον μηδενικά προβλήματα.
Σύμφωνα με τον κ. Σακέλη, τα δρομολόγια ανακοινώνονται έγκαιρα, τηρούνται όπως προγραμματίστηκαν, σύμφωνα με τα προγραμματισμένα ωράρια, παρά τις δυσκολίες που δημιουργούν οι προβληματικές λιμενικές υποδομές.
Κύκλοι της ακτοπλοϊκής αγοράς ανέφεραν πάντως, ότι όταν κατατεθούν οι συγκεκριμένες προτάσεις για το θέμα των συνδυαστικών μεταφορών στα νησιά και το υπουργείο Ναυτιλίας κληθεί να τις υλοποιήσει, θα πρέπει να προχωρήσει και σε αλλαγή των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας στις ακτοπλοϊκές γραμμές.
Ανάλογη κίνηση θα πρέπει να γίνει και από το υπουργείο Μεταφορών και για τις συμβάσεις δρομολογίων αεροσκαφών σε άγονες γραμμές.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ / capital.gr - Jan 31, 2017