Τετάρτη, Ιουνίου 01, 2016

Γιατί κόβει 15% στους καλούς πελάτες η ΔΕΗ

Κίνηση αντιπερισπασμού για την διατήρηση στο πελατολόγιο των συνεπών πελατών της, χαρακτηρίζεται η απόφαση της ΔΕΗ να προχωρήσει σε παροχή εκπτώσεων 15% σε οικιακούς και επαγγελματικούς καταναλωτές.

Την απόφαση αποκάλυψε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕH Μανώλης Παναγιωτάκης, μιλώντας στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής.

Όπως δε είπε, η παροχή της έκπτωσης θα αφορά μόνο τους συνεπείς (καλοπληρωτές) πελάτες της επιχείρησης. Πρόκειται για τη δεύτερη αμυντική κίνηση που κάνει η διοίκηση της ΔEΗ, προκειμένου να ανακόψει την ροή πελατών προς τους ανεξάρτητους προμηθευτές, οι οποίοι προσφέρουν ανταγωνιστικά τιμολόγια έναντι αυτών της ΔΕH.

Η πρώτη κίνηση αφορούσε την παροχή έκπτωσης αντίστοιχης με της χρέωσης παγίου, για όσους καταναλωτές είναι συνεπείς στις πληρωμές τους. Ωστόσο με δεδομένο ότι σχεδόν το σύνολο των ανταγωνιστών της παρέχει την έκπτωση αυτή ως απαλλαγή από το πάγιο και επιπλέον εκπτώσεις, δεν υπήρξε ανακοπή του ρυθμού εξόδου πελατών. Έτσι, η διοίκηση σε συνδυασμό με την πρόσφατη υπουργική απόφαση που δεν απαλλάσσει καταναλωτή που χρωστάει σε προμηθευτή, ακόμη και αν επιλέξει άλλον, προχωρά στην κίνηση αυτή.

Ήδη από την αρχή του χρόνου, πάνω από το 7% της αγοράς λιανικής ελέγχεται από τους εναλλακτικούς προμηθευτές (Elpedison, Protergia, Ήρων, Vat and Volt, Sorgenia) με τους τρεις πρώτους να είναι εταιρείες συνδεμένες με παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας. Τη δυνατότητα να ανταγωνίζονται τη ΔΕH, παρά το ότι δεν ελέγχουν μονάδες λιγνίτη και υδροηλεκτρικά, την απόκτησαν λόγω της χαμηλής τιμής του φυσικού αερίου, που είναι το καύσιμο που χρησιμοποιούν στις μονάδες τους.

Με την επικρατούσα τάση και εφόσον αυτή δεν ανακοπεί, στο τέλος του χρόνου οι ανεξάρτητοι προμηθευτές θα ελέγχουν μερίδιο πάνω από το 10% της αγοράς λιανικής. Επιπλέον, η μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ κατά 20% μέσα στο 2017, όπως είναι η μνημονιακή υποχρέωση, θα ήταν εύκολο να επιτευχθεί με την αύξηση του μεριδίου των ανεξάρτητων προμηθευτών.

Ωστόσο, για την εικόνα του ισολογισμού της ΔΕH, μεγαλύτερη σημασία φαίνεται ότι έχει η αντιμετώπιση του προβλήματος των ληξιπρόθεσμων οφειλών που αυτή την στιγμή αγγίζουν τα 2,7 δισ. ευρώ. Και ο μόνος τρόπος είναι η διατήρηση του υγιούς πελατολογίου από τη ΔΕH, έως ότου αποσαφηνιστεί πλήρως το περιβάλλον στην λιανική αγορά.


Μιχάλης Καϊταντζίδης
kamich@euro2day.gr
Πηγή:  euro2day - Jun 01, 2016

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More